28 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

ASASINII DEMOCRATIEI – Calin Popescu Tariceanu: „Sub pretextul combaterii coruptiei, s-a constituit in afara Constitutiei un cartel institutional netransparent, binomul SRI-DNA... Serviciile si-au infiltrat acoperiti in Justitie... Un cetatean obisnuit poate fi incarcerat si abuzat in cele mai teribile moduri... Asa cum se prezinta astazi, tehnocratia ucide democratia... Sper ca discursul meu sa nu conduca la un nou 'pas', intitulat 'Parlamentul meu'”

Scris de: Alex PUIU | pdf | print

17 November 2015 16:36
Vizualizari: 9473

Discurs fulminant al presedintelui Senatului, Calin Popescu Tarcieanu (foto), in sedinta din Plenul Parlamentului desfasurata marti, 17 noiembrie 2015, cu prilejul votului de investitura acordat noului guvern tehnocrat condus de fostul comisar european Dacian Ciolos. Guvern care de altfel a trecut fara emotii, care deja clameaza legitimitatea, dar care se confrunta, in opinia lui Calin Popescu Tariceanu, cu o mare problema: lipsa reprezentantivitatii.


Desi, dupa cum el insusi a afirmat, a fost avertizat ca ar fi mai bine sa renunte la lupta pe motiv ca „anumite teme par sa deranjeze o serie de oameni si institutii”, seful Senatului a demonstrat ca tocmai asta refuza sa faca. Tariceanu a spus tarii intregi ceea ce crede si ceea ce majoritatea zdrobitoare a parlamentarilor refuza sa vada, si anume, ca Romania de astazi este „rezultatul unui plan elaborat care si-a propus sa inlature cu orice pret un guvern ales democratic si investit prin respectarea tuturor procedurilor parlamentare”.

Seful Senatului este de parere ca planul de destabilizare a democratiei reprezentative in Romania s-a desfasurat pe doua componente, respectiv „binomul SRI-DNA” si „Guvernul meu” clamat de presedintele Klaus Iohannis, acuzand ca cele doua institutii de forta s-au constituit intr-un „cartel institutional netransparent”.

In acest context, Calin Popescu Tariceanu a observat ca niciuna dintre lozincile sau revendicarile „strazii” nu a inclus cuvantul „democratie”, concluzionand ca, „asa cum se prezinta astazi in fata Parlamentului, tehnocratia ucide democratia”.

Presedintele Senatului a avut insa si cuvinte de lauda la adresa noului guvern. In incheiere, Tariceanu a tinut sa il felicite pe Dacian Ciolos pentru decizia de a retrage propunerea de ocupare a functiei de ministru al Justitiei avansata directorului Freedom House, Cristina Guseth, dupa prestatia rusinoasa pe care aceasta a avut-o in fata comisiilor de specialitate ale Parlamentului in sedinta de avizare a candidaturii.

Prezentam integral discursul lui Calin Popescu Tariceanu sustinut in sedinta comuna a Senatului si Camerei Deputatilor:

"Stimati colegi parlamentari,

Domnule prim-ministru si domnilor ministri desemnati,

Onorata asistenta,

Chiar daca vorbesc de la acest microfon, azi ma voi adresa dumneavoastra si opiniei publice mai degraba in calitate de presedinte al Senatului, si mai putin in calitate de copresedinte al ALDE. Doresc sa subliniez ca un partid poate sa creasca sau sa scada in preferintele electoratului. Indiferent de aceste fluctuatii si inainte de orice, noi, ca parlamentari, si, in mod deosebit, eu, ca presedinte al Senatului, avem datoria sa aparam Constitutia, democratia parlamentara si statul de drept.

Am fost avertizat in ultima vreme ca ar fi mai bine sa renunt la anumite teme ce par sa deranjeze o serie de oameni si institutii. Stiu, deci, ca prin acest discurs imi asum o serie de riscuri, dar mai stiu ca votul pe care l-am primit din partea electoratului in 2012 si increderea cu care am fost investit de colegii senatori in functia de presedinte al Senatului imi creeaza obligatii si responsabilitati la care nu am intentia sa renunt.

Domnule prim-ministru desemnat,

Vreau sa stiti ca va bucurati de aprecierea mea si a multor colegi pentru modul in care v-ati indeplinit in trecut obligatiile oficiale in Romania si la Bruxelles. Vreau sa mai stiti ca nu ma indoiesc de buna dumneavoastra credinta si nici nu va pun la indoiala intentiile.

Dar trebuie sa mai stiti ca persoana dumneavoastra, impreuna cu reputatia si prestigiul pe care le-ati castigat, este – poate fara voia si fara stiinta dumneavoastra – parte a unui plan elaborat in urma cu un an si care si-a propus sa inlature cu orice pret un Guvern ales democratic si investit prin respectarea tuturor procedurilor parlamentare. Acest plan implica institutii ale statului si urmareste denigrarea Parlamentului si golirea de continut a democratiei reprezentative, acapararea Justitiei si anihilarea statului de drept, atata cat exista in Romania stat de drept. Scopul final si marturisit este 'schimbarea de paradigma', altfel si mai precis spus, schimbarea regimului politic democratic.

Planul acesta, care se executa sub privirea ingaduitoare a Presedintelui Romaniei, are doua componente: pe de o parte, subordonarea Justitiei unei vointe exterioare autoritatii judecatoresti, obiectiv indeplinit aproape in intregime si, pe de alta parte, investirea 'Guvernului meu', obiectiv pe cale sa se implineasca.

Daca veti primi votul de investitura, nu peste multa vreme, veti constata ca marja dumneavoastra de manevra ca premier este incorsetata si extrem de ingusta, si nu din cauza Parlamentului, ci a celor care vor pretinde sa va controleze si sa va dirijeze in permanenta.

Oricare ar fi riscul de a rosti public acest adevar, am obligatia in calitate de presedinte al Senatului sa lupt cu toate mijloacele democratice si legale pe care le am la dispozitie impotriva acestui plan.

Cred, stimate domnule prim-ministru desemnat, ca, dupa perioada lunga in care ati lucrat in strainatate, departe de realitatile si mentalitatile romanesti, sunteti pe cale sa intrati intr-un joc ale carui reguli si consecinte nu le cunoasteti inca.

O sa detaliez in continuare prima componenta a planului.

In Romania, sub pretextul combaterii coruptiei – actiune binevenita ce trebuie neaparat continuata in deplinul respect al legii si garantiilor constitutionale – s-a constituit, in afara Constitutiei si in vederea incalcarii independentei Justitiei, un cartel institutional netransparent, cunoscut ca binomul SRI-DNA. Asa rezulta din declaratiile publice ale domnului Dumbrava, general SRI activ, cu o functie inalta, care a spus ca SRI participa la derularea anchetelor DNA pana la finalizarea actului de Justitie, ea insasi tratata drept 'camp tactic' pentru serviciile speciale.

In Romania, contrar legii, serviciile secrete si-au infiltrat ofiteri acoperiti in Justitie si in Ministerul Public, asa cum au reclamat asociatiile profesionale ale magistratilor cu care am avut de curand intalniri directe, in numele Senatului, pentru o informare reciproca si pentru a actiona impreuna pentru a face din Romania un stat de drept, asa cum nu este in prezent.

In Romania, prezumtia de nevinovatie este anulata in fapt de DNA, care, prin scurgerile premeditate de informatii catre presa din dosare selectate cu grija, dar aflate in faza de instrumentare, serveste anumite interese politice de moment si creeaza o presiune publica inacceptabila asupra judecatorilor care urmeaza sa se pronunte.

In Romania, DNA ancheteaza oportunitatea deciziilor politice luate de membri ai Guvernului sau de parlamentari. Colegii parlamentari stiu cat de numeroase sunt cazurile de acest tip.

In Romania, DNA si CSM impreuna cu Inspectia Judiciara s-au transformat in actori care influenteaza scena politica sau ii determina si ii conditioneaza agenda.

In Romania, sub pretextul protejarii independentei Justitiei, Inspectia Judiciara a CSM cenzureaza declaratiile critice si justificate ale unor decidenti politici, dar nu reactioneaza atunci cand procurorul sef al DNA critica in public hotarari definitive ale instantelor judecatoresti.

In Romania, un cetatean obisnuit, asa cum demonstreaza cazul 'Rarinca', poate fi incarcerat si abuzat in cele mai teribile moduri, singura sa culpa fiind aceea ca a indraznit sa-si ceara drepturile tocmai de la presedinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

In Romania, sunt judecatori care sunt anchetati, terorizati si pedepsiti de Inspectia Judiciara a CSM. Asa s-a intamplat in cazul 'Rarinca', asa s-a intamplat cu judecatorii care de curand nu au acceptat arestarea preventiva a primarului Sectorului 4 din Bucuresti. Asa cum arata Justitia in acest moment, ea este mai degraba ca un cazan sub presiune.

Ar mai fi multe de spus privitor la faptul ca Romania este departe de a fi un stat de drept.

Iata, acum, si cea de-a doua componenta a planului: instalarea 'Guvernului meu'.

Pe fondul unor manifestatii de strada potentate de emotia publica a tragediei de la clubul 'Colectiv', primul ministru, Victor Ponta, si-a prezentat demisia pe 4 noiembrie, asumandu-si responsabilitatea politica pentru o tragedie provocata de inconstienta criminala a unor particulari, favorizata de neglijenta si eventual, de coruptia unor autoritati locale. Criza politica, a fost generata de refuzul principalelor partide de a-si asuma responsabilitatea constitutionala in vederea formarii unei majoritati parlamentare prin negocieri cu celelalte partide si de a ii prezenta Presedintelui Romaniei un candidat pentru functia de prim-ministru.

Mai mult chiar, liderii PNL au calificat, fara niciun temei, Parlamentul drept ilegitim si au cerut, tot fara vreun temei, dizolvarea acestuia.

Fuga de raspunderea care le revenea i-a permis Presedintelui sa declanseze o criza de regim. O criza artificiala, fara nicio premisa de ordin politic, economic sau social.

Actualul Parlament a fost ales de noua milioane de cetateni pentru un mandat constitutional de patru ani. In Parlament exista grupuri politice coerente, capabile sa negocieze si sa formeze o majoritate guvernamentala. Acest lucru nu s-a intamplat din pacate, in pofida faptului ca Romania inregistreaza de trei ani cea mai constanta si solida crestere economica din Uniunea Europeana. Gradul de satisfactie al unor largi sectiuni ale societatii este justificat de un spor al veniturilor insotit de o scadere a preturilor de consum. Cu toate acestea, Presedintele a ales ca in numele unei minoritati vocale, pe care a numit-o 'strada', sa propuna un candidat pentru functia de prim-ministru din afara Parlamentului si a partidelor, candidat ce ar urma sa conduca un guvern de tehnocrati.

Intr-o democratie reprezentativa, majoritatea cetatenilor castiga dreptul de a guverna prin intermediul partidelor ce s-au bucurat la vot de cea mai mare incredere.

Intr-o democratie reprezentativa, minoritatile, de orice natura, sunt respectate si ascultate, dar nu au vocatia de a conduce guvernul si de a-si impune agenda. Demersul Presedintelui Romaniei se arata a fi unul nedemocratic, in afara spiritului Constitutiei si prezinta riscul de a se transforma oricand intr-o formula politica antidemocratica.

Am vazut deja, domnule prim-ministru, in programul de guvernare pe care l-ati prezentat ieri, ca va asumati trei masuri guvernamentale ce exced flagrant cadrul constitutional si care nu pot fi imaginate decat printr-o revizuire a legii fundamentale. Cum veti proceda? Si, mai ales, cum oare v-ati propus sa adoptati asemenea masuri impotriva Constitutiei?

Daca acest guvern de tehnocrati va trece de votul Parlamentului, democratia reprezentativa va fi destituita.

O singura persoana, chiar si aleasa, fie ea si presedintele Romaniei, isi va impune vointa luand drept pretext programul antipolitic, antidemocratic si antiparlamentar al unei minoritati ce pretinde statutul de 'societate civila', dar nu poate invoca vreo reprezentativitate civica, politica sau macar statistica. Niciuna dintre lozincile, revendicarile sau scandarile 'strazii' nu a inclus in zilele trecute cuvantul democratie.

Sa recunoastem cu luciditate: asa cum se prezinta astazi in fata Parlamentului, tehnocratia ucide democratia.

Instalarea unui guvern prezidential, 'guvernul meu', va marca trecerea la un regim politic care goleste de continut democratia reprezentativa, la un regim politic ce va excede principiile constitutionale, care va pune in pericol drepturile si libertatile cetatenesti, valorile democratice si statul de drept, dar care mai presus de toate va transforma Parlamentul intr-o forma fara fond.

Pentru mine, ca presedinte al Senatului, aceasta este o perspectiva inacceptabila si ma voi lupta impotriva ei folosind toate mijloacele legale si regulamentare, asa cum ma voi lupta si pentru instaurarea unui adevarat stat de drept din care abuzurile sa fie eliminate si in care calitatea drepturilor si libertatilor individului sa fie maxima. Dupa 'Pas cu pas' si 'Primul pas', sper ca discursul meu sa nu conduca la un nou 'pas' al presedintelui Iohannis intitulat: 'Parlamentul meu'.

Avand in vedere argumentele prezentate, grupurile ALDE nu vor vota in favoarea investirii Cabinetului Ciolos.

Luand in considerare declaratiile facute doar de liderii PSD, PNL si UNPR, Cabinetul Ciolos va intruni o majoritate confortabila pentru a fi investit.

Daca aceasta problema pare a fi rezolvata, se naste o alta problema mult mai profunda: acceptam noi de bunavoie, ca Parlament, sa ne autodelegitimam, acceptam noi sa cedam din atributiile noastre, transformand Parlamentul intr-o forma fara fond, acceptam noi sa ne asezam la remorca altor institutii?

Ca presedinte al Senatului, am facut eforturi notabile pentru reechilibrarea puterilor in stat. Imi este greu sa fac un bilant: cat am reusit si cat a fost in zadar. Pot totusi sa va spun: faptul ca nu o majoritate parlamentara a dat premierul desemnat este o infrangere pentru Parlament si pentru democratie. Este un semnal limpede si trist ca echilibrul puterilor in stat este departe de a se fi realizat, fiind net defavorabil Parlamentului. Ne aflam intr-o situatie pe care n-o accept acum si pe care n-o voi accepta nici in viitor.

In incheiere, as vrea sa il felicit totusi pe domnul prim-ministru pentru ca a retras candidatul de la ministerul Justitiei. Cand am vazut acest lucru, dar si celelalte audieri, mi-am dat seama ca Romania nu a progresat aproape deloc de 115 ani. In anul 1900, Raymond Poincare, fost prim-ministru si presedinte al Frantei, in vizita la Bucuresti, in calitate de avocat insa, a spus in franceza 'Que voulez-vous? Nous sommes ici aux portes de l'Orient, ou tout est pris a la legere'. 'Ce vreti?', zice, 'Aici suntem la Portile Orientului, unde totul este luat cu usurinta'. 'Easy going', cum zic englezii. Pai, audierile de ieri, lista ministrilor, programul care ne-a fost prezentat, sunt demonstratia elocventa ca nu ne-am schimbat de 115 ani. Va rog sa trageti dumneavoastra concluziile.

Va multumesc!"

Comentarii

# VASILE date 17 November 2015 17:02 -27

EU CRED CA LA JUSTITIE A FOST O LOVITURA COORDONATA psd -pnl ... au propus-o pe Gusedt de comun acord stiind c+o pot apoi stopa ... CA N+ARE STUDII JURIDICE ... si apoi IL VOR PUNE PE SEFUL DE CABINET AL RODICAI STANOIU !!! si numeni n+a comentat .... DACA+L PROPUNEAU DE PRIMA DATA IESEA SCANDAL !!! Frumoasa lucratura !! IN FELUL ASTA AU SCAPAT DE .LAURA STEFAN!!!! ... PSD+ul si+a indeplinit toate obiectivele ... daca mai reusesc sa+l abureasca pe Ciolosi sa nu informatiyeye listele lectorale.... vor lua la alegeri 45 % !!!

# v date 17 November 2015 20:54 +13

Si au puso pe consiliera lui Macovei.

# Catalin date 17 November 2015 17:02 -58

Cred că ar fi mai potrivit să ne spună cum ”s-a constituit în afara Constituției” și acționează în Parlamentul României, un partid pe care nu l-a votat nimeni - ALDE.... Voi sunteți vinovați pentru tot răul întâmplat în ultimii 26 de ani, voi cu nesimțirea voastră ați creat situația pe care o trăim astăzi.... dacă erați cinstiți NIMENI nu ar fi cerut să fiți schimbați cu tehnocrați!

# alexandru date 18 November 2015 21:15 +4

Care tehnocrati Cataline? Un social democrat (??) sadea si mana dreapta, sau stanga, a lui Blaga la interne. Si un presedinte neamt. Ce repede au uitat romanii si Primul  si al Doilea Razboi Mondial. Noroc ca au reusit NEMTII de VW sa ne aduca aminte cine sunt. Unora, care mai pricep si nu au memoria chiar asa de scurta.  In rest, stati fratilor pe salarii mizere, ca numai asa pot face profituri uriase companiile multinationale, cu forta de munca ieftina, cu salariu minim pe economie indiferent de calificare, si ceva in plus la negru. care nu presupune taxe catre stat dar nu se ,,vede,, nici la pensie. Si vremea pensiei  vine pentru   toti.

# marele taxator date 19 November 2015 09:44 0

Ai calcat viperele pe coada, Cataline !! S au aparat imediat. Au improscat cu .... venin rosu !!!

# visu date 17 November 2015 17:08 +62

Tariceanu Presedinte!

# RASPUNZATORUL date 18 November 2015 12:14 -7

dl. pres. sen. a candidat deja pa cea mai inalta demnitate a statului (Presedintia Republicii), dar nu prea s-a ales; adica a avut cam 4 - 5 procente si alea trase de par, pe care ulterior le-a cedat distinsului fost domn pontea, caruia i-au fost de folos ca masajul la piciorul de lemn. daca sunt indicii cedinute de domnia sa cum ca s-ar fi incalcat legea (interdictia de ofiteri acoperiti in justitie) de ce nu sesizeaza autoritatile competente, caci altfel ar putea fi pasibil de tainuirea infractorului; daca doat faci declaratii politice la microfon, ar trebui sa stea mai rasfirat baieti, mai rasfirati.

# taxatorul date 19 November 2015 09:47 0

Da. Dl taxiceanu este foarte bun de prezident. Cred ca mai are de vandut ceva resurse si de pus niste taxe taricene. Hai, hai, scuipati cu .... rosu !

# Catalin date 17 November 2015 17:11 -53

Cred că ar fi mai potrivit să ne spună cum ”s-a constituit în afara Constituției” și acționează în Parlamentul României, un partid pe care nu l-a votat nimeni - ALDE.... Voi sunteți vinovați pentru tot răul întâmplat în ultimii 26 de ani, voi cu nesimțirea voastră ați creat situația pe care o trăim astăzi.... dacă erați cinstiți NIMENI nu ar fi cerut să fiți schimbați cu tehnocrați!

# DODI date 17 November 2015 17:32 +35

Răspuns pentru Cătălin: ALDE s-a contituit legal ca și iubitul tău PNL. 

# geo date 17 November 2015 17:33 +49

Pentru unii, adevărul doare. După ce 7,4 milioane de voturi de la referendum au fost total ignorate, acum, prin votul majorității parlamentare care au votat așa zisul guvern impus de alții, poate mai bine de 9 milioane de voturi au fost aruncate la gunoi. Mai are rost să mai mergem la vot?. Președinte(de fapt guvernator) impus, guvern impus, prim-ministru impus, concluzia fiind că suntem o colonie. Rămân doar alegerile locale pentru a merge la vot.

# mulder, agentul mulder date 17 November 2015 20:08 +37

am o mare, dar mare dilema! Pote ma ajuta cineva sa inteleg misterul. Romania - clubul Colectiv, 56 de morti. Totul se petrece vineri. Luni incep "miscarile de strada" si culmineaza cu "a doua cadere a Constantinopolului" (alias guvernl Pota). Strada vrea guvern tehnocrat si, desi i se da abureala, nu mai iese nimeni la demonstratii. Franta - atacuri simultane ale teroristilor,132 morti. Nimeni nu e vinovat. Ei nu au Facebook? nu au strada? au doar Guvern si un Presedinte care vorbeste si face, nu un presedinte decor. Nu vi se pare ca la noi a fost aranjat totul suspect de repede? de la miscarea strazii pana la instalarea guvernului "tehno"-pop? :eek:?

# Adrian83 date 17 November 2015 17:56 +28

Sunt perfect de acord cu afirmatia: tehnocratia ucide democratia. Un guvern tehnocrat sustinut intr-un fel sau altul de catre o larga majoritate parlamentara elimina principiul fundamental al democratiei parlamentare care zice ca trebuie sa existe o putere si o opozitie. Faptul ca avem o clasa politica de slaba calitate, care apropo este cat se poate de reprezentativa pentru poporul nostru, nu este un motiv pentru a suprima mecanismul normal democratic in care partidele politice isi asuma guvernarea si raspund pentru ea la alegerile parlamentare. Cand ai un guvern tehnocrat sustinut de o foarte larga majoritate ce partid politic isi va asuma raspunderea pentru actiunile sale? Daca cele mai importante partide politice sustin guvernul eu cu cine mai votez daca nu sunt multumit de el? 

# Camp tactic date 17 November 2015 18:03 +12

Cred ca asasini este prea mult spus. Eu ii vad ca pe niste africani fara viziune, care primesc sarcini si consultanta din exterior si care cred in mintea lor ca vor conduce vreodata ceva. Daca este optiune geopolitica gen Nastase sau Voiculescu le iese. Daca o fac in nume propriu- Udrea, Vozganian etc se fac de ras. Sa ne uitam la cazul Bica unde s-a gripat gilotina. Altceva - avem suficiente femei puternice in lumea justitiei sau in politica (dna Baltag sau Udrea) care se pot opuna cu usurinta binomului Ko-Co.    Sunt curios cand va arata Prezidelu' dosul binomului...

# Vladi Mir date 17 November 2015 18:16 +51

Inca o data domnul Calin Popescu Tariceanu, al doilea om din stat, demonstreaza ca este primul barbat al tarii !

# flaviu date 17 November 2015 19:27 +21

Da, sunt asasini ai democratiei, in cea mai pura forma. Si nimic nu ii va opri atat timp cat au sprijin din afara (fascismul politienesc american si trepidantul, criminalul neocolonialism german adapostit sub egida EU) Ca o paranteza, ii invit pe toti sa cugete ce arma infailibila poate deveni colosul UE (initial o idee minunata), in mana unor dementi de extrema dreapta, preponderenti din partea central nordica a continentului, foarte bine mascati indaratul noramtivelor punitive EU. Revin: din pacate domnul Tariceanu stia lucrurile acestea cu mult inainte. Si el si adevaratii liberali din UE si Martin Schulz si multi, multi altii care nu au facut nimic sa stopeze noua ciuma bruna (mult mai sofisticata) ce se intinde in Europa. Cum spuneam si altadata: istoria se repeta si iata ca o face, dupa 70 de ani. Cel mai probabil domnul Tariceanu va plati pt discursul acesta. Si cred ca este constient ca noii bruni, prin servicii, procurori se vor razbuna pe masura curajului sau tardiv. Pacat...

# Gica Contra date 17 November 2015 21:26 +24

Am niste presimtiri rezonabile ca i se pregateste un dosar domnului Tariceanu...

# ciprian date 17 November 2015 20:10 +29

La investirea guvernului Cioloș am văzut in ochii lui Johannis o licărire a setei de putere , un zâmbet malefic al unui gurmand de putere . Deja taciturnul absent din cazul Rarinca astăzi vorbea mai scrâșnit , o ardea "politic" ... se pare ca NU vom avea nu "o altfel de politica" și "un altfel de Băsescu"

# marin date 17 November 2015 21:07 -35

Ce vreti  să spuneţi, domnule  Tăriceanu? V/aţi făcut datoria  până  acum?Nicidecum.Este adevărat  că( H)unii  au luat puterea, cum a fost cazul aliaţilor dv.  apoi s-au făcut de râs şi au demonstrat  că nu sunt decât nişte spoieli democratice,aşa se va întâmpla şi cu cei de acum dacă nu şi fac datoria.Reforma acestei societăţi nu va ţine seama nici de voi şi nici de cei care   vor veni,dacă aceştia  din urmă  vor  fi la fel ca voi.Aveţi o mare problemă  cu privire la  justiţie şi nici unul  dintre  voi nu aveţi  soluţii. Monica, cu toate meritele  ei(aceea de a avea atitudine şi nu iniţiative legislative lăudabile), a fost o spoială la fel ca şi cei  dinainte.În esenţă, ce veţi face  voi cu atăta perfidie?! Mă tem  că nu veţi putea fi pe măsura democraţiei  şi, în final, toată speranţa tot la DNA va  fi! Deşteaptă-te  române!

# Camp tactic date 17 November 2015 21:43 +17

Nea Marin - Dna si represiunea nedreapta nu inseamna Justitie, cel mult comuna primitiva. Mai lasa-ne cu amenintarile tale!

# Nitu date 17 November 2015 21:27 +7

bomba: pentru a nu fi demis, Nitu isi da demisia ! http://www.stiripesurse.ro/tirea-zilei-tiberiu-ni-u-nu-mai-vrea-sa-fie-procuror-general_973653.html

# TITULESCU date 17 November 2015 21:58 +32

SINGURUL DISCURS REMARCABIL A FOST A LUI TARICEANU ,IN REST GUVERNUL ,,DINU PATURICA'' ERA PREVIZIBIL CA VA TRECE. NU AM INTELES CUM A JUSTIFICAT PSD-UL VOTAREA ACESTUI ,,GUVERN''?

# Marin date 17 November 2015 22:52 -17

Nea,camp tactic! eu nu  vă ameninţ. eu spun ce am văzut ce-am păţit şi ce au păţit alţii! lăsa-ţi minciuna  şi perfidia că nu aşa trebuia  să se facă politică. Şi nici presă( unde am lucrat  ani de a rândul),fiind un observator al acestei justiţii nedrepte pe care nu au văzut-o politicienii noştrii din cauza ...bolii(corupţiei).Aveţi altă părere? Iată, tov. Nitu pleacă, se reîntoarce în tările calde, cu petrol  şi teren în supr.de 8000 mp intravilan, la Ploieşti,împroprietărit  ca revoluţionar!Păi, Dumnezeu  nu-l vede pentru ceea ce a făcut şi ceea ce face?Dar de ce  să rămână procuror la Ploieşti  când poate  să stea la Jilava  cu Bercea!Pentru toţi există o măsură, o pedeapsă  şi  vom face tot ce trebuie, ca ţara  să se mişte pentru o dreaptă judecată.Trădătorii democraţiei trebuie să plătească!

# Camp tactic date 18 November 2015 13:20 +4

Mai marine, lasa discursul asta voit lacrimogen. Nu are nimeni nevoie de serviile tale.  Mai bine vezi cum este cu traficul de tigari!

# ciprian date 17 November 2015 23:12 +15

La investirea guvernului Cioloș am văzut in ochii lui Johannis o licărire a setei de putere , un zâmbet malefic al unui gurmand de putere . Deja taciturnul absent din cazul Rarinca astăzi vorbea mai scrâșnit , o ardea "politic" ... se pare ca NU vom avea nu "o altfel de politica" și "un altfel de Băsescu"

# Ana date 17 November 2015 23:20 +17

Ultimul cartus, C.P.Tariceanu !

# AndreiV date 18 November 2015 10:31 +15

Imi pun o singura intrebare:asta au dorit tinerii din piata cand au afirmat ca doresc o schimbare?Asta este noua clasa politica pe care au propus-o?Si mai e inca ceva.Iohannis, arogantul, avidul de avere  doar si-a marit de 3 ori leafa prin saracirea si infometarea romanilor care nu pot visa nici macar 1/3 din leafa lui,ca de copii nu mai vorbin(intermedierea vanzarii...).Dornic de marire si de putere si calator pe banii statului, acest individ nu a facut nimic pentru popor si tara si nici nu da seama nimanui.Dar,cad e vorba de moralitate si bun simt,ghinion,acest individ nu le cunoaste doar cand cere cu nerusinare demisia d.l Ponta desi nu a fost judecat,iar el a ordonat ancheta.El a fost condamnat de catre 2 instante si are hotarare definitiva,dar nu e vinovat si nici probleme morale nu are???!!!Ca de demisie de onoare nu poate fi vorba.A anuntat ca va face recurs,iar politia politica a procurorilor impreuna cu livia stanciu,pe care a aparat-o si a mentinut-o,il vor imuniza. 

# Gabriel date 18 November 2015 17:30 +5

"Gabriel" Cand a inceput Iohanis mandatul,a spus urmatoarele:EU VOI FACE ALT FEL DE POLITICA.Care este d-le Iohanis,acela de a trece de la systemul DEMOCRATIC,la systemul de DICTATURA PREZIDENTIALA.

# LEO date 18 November 2015 17:37 +5

Un adevarat politician,trebuie sa dispuna de unele calitati,cum sant;sa fie modest,sa fie agreabil,sa gandeasca strategic,sa inteleaga si sa asculte problemele altora,sa fie onest,sa-si cunoasca limitele puterii;sa castige respectul celorlalti,sa vada in perespectiva,sa nu fie arogant,etc,etc.Din cei cativa a-si exemplifica unul,acesta raspunde la numele de TARICEANU.Din nefericire in POLITCA avem si niste parveniti,adevarati mani******tori si fara bunul simt,adica un O al politicii romanesti.Din cei multi selectez doar unul,anume IALOMITEANU

# Gabriel date 18 November 2015 17:52 +3

"Gabriel" De ce? d-ul Iohanis foloseste la invesitura de presedinte cuvintele,in urmatori 10 ani eu voi face o alta politica,ca mi se parea normal sa spun,in acest mandat de 5 ani,stie ceva care noi nu-l stim?

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.03.2024 – Oamenii s-au dus peste „Baronul Lamborghini” (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva