19 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

RESPECT, DOAMNA JUDECATOR – Adina Daria Lupea-Aghinita de la Curtea de Apel Cluj ia pozitie fata de mazilirea Procurorului General Tiberiu Nitu: „Nu cred ca un procuror general demisioneaza din cauza unei coloane oficiale. Am senzatia ca institutiile statului o iau razna si, odata cu ele, si reprezentantii lor... Pana la urma, procurorul general indiferent cum l-ar chema sau cine ar fi, are totusi rang de demnitar. Ce trebuia sa faca, sa ia taxiul? Ne-am tacanit toti?”

Scris de: G.T. | pdf | print

3 February 2016 18:24
Vizualizari: 8426

Judecatoarea Adina Daria Lupea-Aghinita (foto) de la Curtea de Apel Cluj, unul dintre magistratii cu demnitate care nu ezita sa reactioneze in fata derapajelor din sistem, ia pozitie fata de mazilirea Procurorului General al Romaniei, Tiberiu Nitu. Si este o pozitie extrem de corecta, in care Lupea-Aghinita isi pune intrebari in legatura cu motivele reale ale demisiei lui Tiberiu Nitu, precizand ca nu crede ca acesta a renuntat la functie din cauza „coloanei oficiale”.


Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, judecatoarea de la Curtea de Apel Cluj sustine ca ceva nu este in regula in tot acest scandal si acuza ca institutiile statului „au luat-o razna”. Adina Daria Lupea-Aghinita constata ca infractiunea de abuz in serviciu cade in desuetudine si ca in realitate se petrec evenimente halucinante.

Iata postarea judecatoarei Adina Daria Lupea-Aghinita:

Ma uit la stiri si ma crucesc. Procurorul general al Romaniei isi da demisia, fiind acuzat de abuz in serviciu fiindca ar fi beneficiat de coloana oficiala. Am senzatia sa traiesc undeva in alta lume, in care un procuror general al unei tari nu ar avea dreptul la asa ceva. Televiziunile se inghesuie sa defineasca coloana oficiala, care cica ar fi fost dispozitiv de insotire de parca toata coruptia din tara asta s-a concentrat in cateva masini oficiale.

Si ceva deloc nu imi miroase in regula, cata vreme de azi dimineata se spunea ca prim ministrul tehnocrat il vrea revocat. Alaturi de presedinte si de ministrul justitiei.

Nu am nicio afinitate politica, insa aceasta demisie absolut halucinanta pentru un motiv pueril imi aminteste cum a parasit si fostul premier Victor Ponta barca. Nu cred in miscarile de strada generate de tragedia din Colectiv. Nu cred in coincidente si nici intr-un guvern care a facut gafa de a o propune pe Cristina Guseth ministru al justitiei.

Nu cred in aceste balbaieli, asa cum nu cred ca un procuror general demisioneaza din cauza unei coloane oficiale. Am senzatia ca institutiile statului o iau razna si, odata cu ele, si reprezentantii lor.

Constat, cu experienta a catorva ani de judecator in penal, ca aceasta infractiune de abuz in serviciu cade de tot in desuetudine. Sub umbrela ei, se petrec evenimente halucinante. Pana la urma, procurorul general indiferent cum l-ar chema sau cine ar fi, are totusi rang de demnitar in minunata noastra tara. Ce trebuia sa faca, sa ia taxiul? Ne-am tacanit toti?

Ramane intrebarea de ce a demisionat totusi Nitu?

Pentru coloana oficiala?

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 3 February 2016 18:35 +39

AM TRAIT SA O VAD SI PE ASTA!!!!!!!!!!!! IN SFIRSIT UN REPUTAT JUDECATOR ADMITE CA SISTEMUL DE JUSTITIE ESTE TICNIT!!!!!!!!!!!!!!!!alah vad ca/ti faci teaba,o sa cred mai departe in tine caci vad ca dumnezeu si/a intors fata de la romani.bai bucatarii chinezi ai injustitiei este o vorba romaneasca,,cind 2 iti spun ca esti beat du/te de te culca(macar una/i onorabila judecatoare, si eu ma consider al doilea,ca sa nu/i amestec si pe altii cine vrea se poate alatura)SISTEMUL DE JUSTITIE DIN MERMELICA A AJUNS O JALNICA CARICATURA CU JALNICI ALCOOLISTI CARORA LE PLACE SA SE IMPAUNEZE CU STIINTA LOR INTRE ALE MERMELELILOR.................BAI BUCATARILOR CHINEZI NUMAI NAPALMUL SI CITIVA ONORABILI JUDECATORI NE MAI SCAPA DE PECINGINILE CARE ATI AJUNS!!!!!!!!!!!!!!! TICNITILOR!!!!!!!!

# mulder, agentul mulder date 3 February 2016 22:30 +15

Cred ca ticnit nu e sistemul cat unii retragi ajunși in poziții cheie si care își asuma roluri de...... Mesii ale sistemului/sistemelor. Ma uit in stanga,ma uit in dreapta, in spate, in fata si imi dau seama că sunt "ai noștrii, dintre noi, pentru noi" adică: daca tara produce cretini pe bandă rulantă, unul dintre ăstia a ajuns intr-o functie si i-a trasare toti creștinii dupa el.....

# DUKE OF THE WEB date 3 February 2016 19:38 +37

Nu pentru coloana oficială a demisionat, asta este o găselniță ieftină în binecunoscutul stil al DNA, ci A FOST OBLIGAT SĂ DEMISIONEZE pentru că - vină de neiertat ! - a repus pe rol mai multe dosare ce-l privesc pe Zeus și pe acoliții acestuia. Binomul CoKo și-a îndeplinit, din nou, misiunea !

# avi avi date 3 February 2016 20:09 -1

nici eu nu cred ca un procuror general poate minti in asa hal incat sa promoveze un RIL de tot risul ca sa apere o ceata de mafioti cutumiari care nu stiu carte si care se tem de concurenta! 

# avi-aru date 4 February 2016 21:13 -1

Si uite ca s-a intamplat, cu participarea tuturor cumetriilor contagioase din sistem. In astfel de clanuri, nimic nu e greu de infaptuit, mai cu seama injustitia.

# Valentin A. date 3 February 2016 21:05 +34

Urmariti cu atentie fotografiile de la diferite bilanturi si sindrofii de pe la unele ambasade. Si Livia Stanciu, si Kovesi, si Coldea au venit cu alai cu coloane oficiale. Legea sa fie aplicata si pentru conducerea Trinomului.

# ce sa zic... date 3 February 2016 21:30 -24

:-). Dar ce, taxiul nu-i mijloc de transport?Oare unde se grabesc atat de mult demnitarii?Ma mir ca nu solicita elicopter ca sa se plimbe prin Bucuresti. Poate sa ia si metroul , la o adica...

# Cineva date 4 February 2016 00:17 -22

Stimata doamna, nu trebuia sa ia taxiul. Trebuia sa circule cu masina de serviciu, fara coloana oficiala, ci doar cu garzile la care are dreptul. Se pare ca dansul circula cu alai de politie. Si DA, e o infractiune. Din coloana lui faceau parte cateva zeci de politisti, unii pe motocicleta, unii in masinile din fata sa, altii in masinile din spatele sau, altii erau amplasati in intersectiile de pe traseul care il parcurgea. Daca socotim zeci de politisti ptr coloana lui Nitu si zeci de politisti ptr coloana lui Oprea.. mai are rost sa discutam?

# Altcineva date 4 February 2016 01:49 +14

Eu credeam ca instanta de judecata ar trebui sa stabileasca daca s-a comis sau nu vreo infractiune. Pana la o eventuala condmanare,vorbim despre prezumtia de nevinovatie.

# Cineva date 5 February 2016 17:31 0


Citeza pe Altcineva
Eu credeam ca instanta de judecata ar trebui sa stabileasca daca s-a comis sau nu vreo infractiune. Pana la o eventuala condmanare,vorbim despre prezumtia de nevinovatie.
Nu a spus nimeni ca e vinovat. Si nici eu n-am scris asa ceva. Asa ca ai sarit degeaba sa dai reply sa te aflii si tu in treaba.

# ce sa zic... date 4 February 2016 03:58 -9

Stimat ghicitor in stele(acolo o fi scriind ca sunt doamna, nu domn si nu domnisoara), sunt de acord cu d-voastra: masina de serviciu cu un singur sofer e mai discreta.  :-).

# Salvamar date 4 February 2016 09:03 +11

Domnu/doamna/domnisoara ”cineva”de unde stii cate masini il insotea pe ministrul de interne sau pe procurorul general si ca erau politisti pe traseu? Eu am o alta intrebare - oare in ce tara NATO (si inca la frontiera cea mai de est a NATO) ministrul de interne si procurorul general nu sunt paziti si umbla lela? Batem campii POPULISTE escamotand realitatea. Atunci hai sa extindem realitatea si sa intrebam de ce sa umble Iohannis cu coloana si sa mearga saptamanal la Sibiu cu o adevarata coloana oficiala, ca ce aveau ministrul de interne si procurorul general nu erau coloane oficiale (nu aveau salvare, nu aveau masina cu trupe antitero etc.). A avea antemergator nu inseamna coloana oficiala decat in niste minti infierbantate. Toata povestea asta pute urat de tot.

# Cineva date 4 February 2016 15:31 -4

Multumesc mult pentru voturile in minus. Asta imi intareste convingerea ca voi nu cunoasteti dreptul, si ca sunteti de acord ca fortele politiei sa fie alocate coloanelor oficiale si nu dirijarii circulatiei. Inca o data, va multumesc!

# avocat traditional pentru cineva date 4 February 2016 15:46 +7

Mai smechere,tu ori esti procuror ori esti un frustrat(ori amandoua).De unde stii tu ca ae foloseau zeci de politisti la coloana lui Nitu?A zis DNA ceva sau stii tu mai bine ca noi ce se afla prin hartiile DNA?Si daca erau zeci de politisti(aiurea)ei nu faceau actiune de dirijare a circulatiei?Tu stii ce este ala un Procuror General?Nu prea stii,deci tu nu cunosti drept.Ai putea fi mai ponderat sau,mai bine,sa taci!

# ce sa zic... date 5 February 2016 20:37 +1

Din cate stiu eu, membrii CSM, de exemplu, au masina personala si sofer si se descurca "bietii" in aceste conditii "groaznice" cu traficul din Bucuresti. Procurorul general e cu stea in frunte, e mai inteligent decat membrii CSM? Unde are de alergat omul de e nevoie de coloana oficiala?Noi, muritorii de rand, care suntem fericiti daca avem in buzunar 5 lei pentru metrou, ce sa mai zicem?Apropo, sunt de acord intru totul cu ceea ce  spune  CINEVA. 

# ce sa zic... date 5 February 2016 20:51 +1

Rectific :a se citi "masina de serviciu", nu "masina personala"

# Mdea date 4 February 2016 15:55 -2

Sa nu dramatizam si sa devenim emo pe motiv de voturi negative, rosii ;-) Pe bune ca nici eu nu pricep cine dracului voteaza pe Luju. Si nici in 3 litere nu ma afecteaza, constatand si eu ca n-am drept de vot pe aici. Ma cam irita doar atunci cand se cenzureaza, incalcandu-se drepturile cccconstitutionale referitoare la libera exprimare.

# Qui prodest date 4 February 2016 01:38 +12

Si Doamna Judecator confunda nuantele: DNA nu l-a acuzat pe Nitu de abuz in serviciu sau de altceva. Insa pomenirea numelui sau, in Comunicatul DNA, in legatura cu o presupusa infractiune, a dat motiv unora sa faca presiuni asupra lui ca sa demisioneze, varianta mult mai convenabila decat o demitere pt. ceva de care nici macar n-a fost acuzat oficial. Prin comunicatul respectiv,DNA a creat astfel un precedent periculos, fiind chiar fara relevanta motivul real pt. care Nitu a demisionat. Poate i-o fi fost lehamite sa reziste pana in mai in aceste conditii, poate o fi fost fortat cu altceva. Este insa cert ca daca nu aparea numele lui in Comunicatul DNA, nu exista niciun motiv public ca sa i se ceara demisia si sa demisioneze cu cateva luni inainte sa-i exprire mandatul. Cineva o fi mizat ca demisia lui sa se intample acum. Intrebarea e: Cui si la ce ii foloseste debarcarea procurorului general cu doar cateva luni inainte de expirarea mandatului? Nu neaparat de ce, totusi, a demisionat.

# Mdea date 4 February 2016 02:28 -7

Este infractiune doar daca mergem pe logica faptului ca DGPMB ar fi lipsita de capacitate de exercitiu(fara discernamant) iar ministrul Oprea a abuzat DGPMB pt.ca aceasta sa-i faca favoruri procurorului general. Daca DGPMB ar fi atacat in contencios administrativ ordinele lui Oprea, protocoalele sau ce le-o mai fi dat in scris sa execute, DNA n-avea ce sa scrie in Comunicat.

# DOREL date 4 February 2016 10:48 +8

Mai draga, ai face mai bine sa incerci la 112 in prealabil ! Protocolu' a fost incheiat in baza unui ordin din 99 al lu' Dudu Ionescu, pana acu' totul (bine sau rau) a mers in virtutea inertiei, asa ca nici Oprea nu e vinovat si cu atat mai putin Nitu. Simplu ca bonjour ...

# Mdea date 4 February 2016 11:17 -4

Precis ca ma amendeaza daca sun la 112 sa reclam la politie ca dansii au instructiuni si ordine MAI inca in vigoare din vremea lui Burebista sau a Codului Calimach.

# adi date 4 February 2016 03:45 +14

As zice sa nu asociem functia de procuror general cu cea a numelui in cazul asta Nitu ,miine poate fi altcineva,Aici nu trebuie judecat cu "inima" ci cu capul.Da poate acest procuror general a fost slab ca om ,poate ca a ezitat prea mult poate ca s-a lasat intimidat dar la modul general se poate vedea ca s-a creat un precedent de subordonare a procurorului general unor servicii subalterne ,ceea ce nu este corect si este f periculos.DOAMNA JUDECATOR – Adina Daria Lupea-Aghinita vede si spune lucrurilor pe nume.Aici nu e vorba de coloana ci ca "nu miroase in regula, cata vreme de azi dimineata se spunea ca prim ministrul tehnocrat il vrea revocat. Alaturi de presedinte si de ministrul justitiei".Doamna ,eu zic ca ar trebui mai multi ca dvs.sa INTERVINA vocal in chestiune.

# Nemo date 4 February 2016 08:06 +9

Nici măcar nu a avut coloană oficială, ci doar dispozitiv de protecţie. Coloana oficială este altceva. Nimic din ceea ce a avut nu poate atrage întrunirea elementelor constitutive a unei infracţiuni. Forţe obscure au dorit doar îndepărtarea lui. Rău a făcut că a demisionat.

# visu date 4 February 2016 09:23 +1

Mai avea si alte bube de vroia la Ploiesti. De vina e si cine l-a pus asa fara vlaga.

# Nume date 4 February 2016 10:22 -4

O fi mare buba ca are familia in Ploiesti si ca facea zilnic naveta. Se poate presupune ca nu a visat vreodata sa i se ridice statuie in fata Parchetului General si nici sa fie denumit bulevardul din capitala (pe unde trecea zilnic insotit de politist) cu numele sau. A fost clar, inca din noiembrie, ca nu mai vrea, neaparat, inca un mandat de procuror general.

# petre date 4 February 2016 10:52 +4

daca se pune problema coloanelor oficiale atunci sa i aresterz epe toti ministrii de interne id 1989 incoace is pe toti ce i care au folosit acele colaone oficiale !

# vasile porijan date 4 February 2016 10:57 +5

daca se pune problema coloanelor oficiale atunci sa i aresterz epe toti ministrii de interne id 1989 incoace is pe toti ce i care au folosit acele colaone oficiale !

# ce este abuzul in serviciu? date 4 February 2016 11:10 +7

Are dreptate doamna judecator in ce priveste abuzul in serviciu (si in celelalte privinte). Fapta este reglementata foarte imprecis si lasa loc de interpretari (ceea ce legea penala - in primul rand - n-ar trebui sa faca). Dar codul actual a preluat doua din cele trei abuzuri in serviciu din codul vechi, probabil ca sa fie acolo ca era si inainte. Ma intreb daca elaboratorii codului penal ar putea sa spuna cand o fapta este abuz in sericiu si cand nu.

# Mara date 4 February 2016 11:15 +12

Stimata doamna Lupea, Va multumesc, impreuna cu seful si colegii mei, pentru contributia dvs. la dezvaluirea cauzelor batjocoririi Procurorului General al Romaniei - caz fara precedent in salbatica, zbuciumata istorie a Justitiei romane ! Fiti convinsa ca speta COLOANA a fost doar un sinistru pretext. Cauza adevarata o constituie teama PARTIDULUI PO******R EUROPEAN ca dl NITU va trece la executarea dlui Traian BASESCU și - mai ales - asa cum am auzit că s-ar fi divulgat din surse PICCJ - ca dl NITU ar fi avut in vedere ca - in curând - sa anunte începerea urmaririi penale in dosare care o priveau pe dna Laura KOVESI (faradelegi ale dnei LKOVESI in legatura cu falimentul Bancii Religiilor, ceea ce ar fi deranjat interesele PPE si ale Administratiei Prezidentiale in preajma alegerilor deoarece s-a fi adus daune credibilitatii PNL, PDL si, implicit, a familiei dlui Catalin PREDOIU, avut in vedere de dl Klaus IOHANNIS si de PPE pentru functia de prim-ministru al Romaniei).

# Angela Nistor date 4 February 2016 18:21 +5

Va felicit doamna judecator Lupea pentru pozitia dvs. transanta in acest caz.Din pacate vedem si stim cu totii, cel putin noi oamenii de rand cum ne invartim numai in cercuri vicioase. Ne-am distrus noi pe noi romanii sub presiunea asa-zisei diaspore si nimeni nu este vinovat. Ba da ! Vinovati sunt numai cei care fac ,,gainarii" iar marile tunuri, noroc ca sunt mediatizate ca altfel nici n-am auzi de ele. Mie oricum pensia nu mi-o vor lua, sau poate.....de fapt si de drept sunt in stare de orice. Vor sa ne reduca la tacere. Retoric ma intreb si va intreb si pe dvs. distinsa doamna procuror, pana cand se vor mai petrece toate acestea. Tin minte ca parintii mi-au spus ca ei sunt ,,generatia de sacrificiu". I-am crezut !! Dar anii care au trecut mi-au demostrat fara rezerve ca pe vremea aceea am dus-o nitel mai bine comparativ cu ccea ce intampla acuma, desi bunicul meu fusese detinut politic. Nici eu nu fac politica. Mie imi place sa cant. Cu deosebit respect, Angela Nistor 

# eu date 4 February 2016 20:49 0

Nu mai pooooot!Iar se baga in seama doamna?Sa vina o data alegerile CSM ca vedeti voi dupa aceea cat de vocala va mai fi!

# Cerbu Constantin date 19 February 2016 10:37 0

Sarut mina, doamna judecator. Cine sa faca ordine, cei de la CSM nu vedeti ca ei merg din gafa in gafa? Cum un judecator care nu da o sentinta dupa placul regine Kovesi, cum i se face dosar. Alegeti anul acesta pt CSM, magistrati cu stiinta de carte, nu cu scoli facute la Herculane, ULIM, Spiru Haret, cereti sa se revina cu numirile de porocrori la CSM. Va apreciem coloana verttbrala.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva