20 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

LUCRATURA CSM-ANI LA COMANDA? - In „cazul Dorina Danielescu”, presedinta CSM Oana Haineala a sesizat ANI nelegal. Oana Haineala a facut o smecherie, punand semnul egal intre un grad si o functie. MApN da mura-n gura ANI explicatia erorii CSM. De ce Haineala nu a sesizat ANI si cu privire la „incompatibilitatea” dintre functiile procurorilor Selaru, Kovesi si Codrut Olaru si gradele luate pe sest la MApN? (Documente)

Scris de: Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC | pdf | print

16 February 2013 19:54
Vizualizari: 10374

Pana acum, situatia in care a fost pusa Dorina Danielescu (foto) procuror detasat la Ministerul Apararii Nationale, a fost privita sec, luandu-se de bune comunicatele celor doua instituii, CSM si ANI, fara ca nimeni sa se intrebe daca intr-adevar, in acest caz, exista vreo urma de incompatibilitate sau la mijloc este cu totul altceva. Conform comunicatelor celor doua institutii, povestea are urmatorul rezumat: Sectia pentru procurori a respins cererea de transfer a procurorului Dorina Danielescu la Sectia Parchetelor Militare – si, ulterior, cea de transfer la Parchetul Militar de pe laga Curtea Militara de Apel pentru a fi realizata detasarea la Ministerul Apararii Nationale, dupa care, in data de 30.07.2012, desi nu a existat o decizie a Sectiei sau a plenului CSM, insasi vicepresedinta CSM de la acea data, Oana Schmidt-Haineala a solicitat ANI sa se sesizeze pentru verificarea eventualei ”stari de incompatibilitate” in care s-ar afla Dorina Danielescu.


In sesizarea transmisa la ANI de vicepresedinta Oana Haineala se mentioneaza ca procurorul Dorina Danilescu ar fi incompatibila pentru ca are si calitatea de procuror, dar si cea de ofiter activ al Amatei Romane. Puse cap la cap, toate fazele acestui conflict intre CSM si Dorina Danielescu conduc – veti vedea – catre o situatie de-a dreptul stupefianta. Daca argumentele asa-zisei incompatibilitati intre calitatea de procuror si cea de ofiter activ ar fi reale, atunci inseamna ca toti procurorii militari existenti la nivelul parchetelor sunt incompatibili. Prin urmare, CSM ar trebui sa sesizeze ANI cu privire la toti procurorii militari, carora atunci cand au fost angajati in schema parchetelor militare au avut obligatoriu nevoie ca, prin Ordin de ministru al apararii, sa fie activati ca grad. De asemenea, trecerea unor procurori civili la statutul de procuror militar s-a facut intodeauna asa: mai intai a fost activat gradul, apoi s-a cerut detasarea sau incadrarea in functia vacanta din organigrama parchetelor militare. Drept urmare, ne intrebam daca nu cumva in cazul procurorului Dorina Danielescu nu e vorba de razbunare. De ce punem in discutie o posibila razbunare? Din simplul motiv ca Dorina Danielescu a condus comisia care a descoperit gradele date abuziv de catre fostul ministrul al Apararii Gabriel Oprea unor politicieni, jurnalisti si magistrati. In frunte cu fostul Procuror general al Romaniei, Laura Codruta Kovesi.

Omisiunea, cu rea-credinta, a articolului 32 din Legea 303/2004

In aceeasi zi in care a fost pusa pe ordinea de zi a Sectiei pentru procurori cererea de tansfer a procurorului Dorina Danielescu ca procuror la Sectia Parchetelor Militare, pe aceeasi ordine de zi se afla si cererea de transfer a procurorului civil Sircu Ichim Codrin, de la Parchetul Judecatoriei Pascani. Cererea de detasare a procurorului Ichim a fost respinsa pe motiv ca acesta, atentie mare, nu a facut dovada indeplinirii conditiei de ofiter activ in cadrul MapN asa cum prevede art.32 din Legea 303/2004. Iata ce spune acest articol de lege:

Art. 32 (1) Poate fi numita judecator sau procuror militar persoana care indeplineste conditiile prevazute de lege pentru intrarea in magistratura, dupa dobandirea calitatii de ofiter activ in cadrul Ministerului Apararii Nationale. (2) Verificarile pentru chemarea in cadrele active ale armatei, cu privire la persoana care indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a fi numita judecator sau procuror militar, se fac de structura abilitata din Ministerul Apararii, care asigura managementul functiilor militare la nivelul instantelor si parchetelor militare”. Deci, pentru ca nu a indeplinit acest criteriu obligatoriu cerut de lege, transferarea procurorului civil Sircu a fost respinsa.

Cum se face, insa, ca cererea de transfer a procurorului Dorina Danielescu la Parchetele militare a fost respinsa tocmai pentru ca aceasta fusese activata, pentru ca asa cere legea, prin ordin al Ministrului apararii, intrucat altfel nu s-ar fi putut realiza transferul? In aceste conditii, reaua credinta a celor de la CSM este cat se poate de vizibila, neexistand un argument solid legal pe care sa se bazeze respingerea transferului Dorinei Danielescu.

Cum a fost fraierita din condei ”draga de ANI”

Mai mult decat atata, cu de la sine putere, actuala presedinta a CSM, in calitate de vicepresedinte, a sesizat Agentia Nationala de Integritate, aratand, in Adresa nr. 20502/1154/2012 ca in 16.07.2012 Ministerul Apararii Nationale a comunicat catre CSM copia Ordinului MapN nr.M.P. 334/16.07.2012 privind chemarea in activitate cu gradul de colonel a Dorinei Danielescu, procuror in cadrul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Ploiesti si ca, dat fiind acest ordin, solicita sesizarea ANI. Argumentul adus de Oana Haineala s-a bazat, in sesizare, pe art.5 alin(1) din Legea 303/2004, care stipuleaza ca ”functiile de judecator, procuror, magistrat-asistent si asistemnt judiciar sunt incompatibile cu orice alte functii publice sau private (...). In afara faptului ca procurorul Oana Haineala se face ca nu stie ca una e functia si altceva e gradul (n.red.-pentru ca asa ar insemna ca toti procurorii militari care au si grad si primesc si pensie de serviciu militar pe gradul detinut intrucat au dubla subordonare PICCJ SI MapN), presedinta CSM omite cu buna stiinta articolul 32 din aceeasi lege care arata ca pentru a fi magistrat militar trebuie ca mai intai sa fii ofiter activ. Adica, mai intai se activeaza gradul, dar el devine efectiv si-si produce efectele dupa ce este admisa cererea de transfer al unui magistrat civil pe un post din structura parchetelor sau instantelor militare.

Dovada ca adevarul este acesta, aratam ca loctiitorul sefului Directiei Management Resurse Umane, Marian Tase, a transmis o adresa inspectorului de integritate Alina Loredana Tarna de la ANI care se ocupa de aceasta lucrare ce priveste presupusa incompatibilitate a procurorului Dorina Danielescu. In aceasta adresa se subliniaza, negru pe alb, spre stiinta inspectorilor de integritate: „Doamnei Dorina Danielescu i sa acordat gradul de colonel numai pentr a fi analizata de catre Consiliul Superior al Magistraturii, in vederea transferarii la Sectia Parchetelor militare, potrivit art.32 din Legea/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata. Intrucat cererea de transfer a doamnei Danielescu Dorina la Parchetul Militar de pe langa Curtea Militara de Apel a fost respinsa, persoana in cauza nu s-a prezentat la institutia mentionata, drept pentru care nu a fost alocata prin ordin de zi pe unitate si, inplicit, nu a beneficiat de niciun drept cuvenit gradului acordat. La Ministerul Apararii Nationale, doamna procuror a incadrat NUMAI FUNCTII CIVILE, astfel: de la data de 08.06.2012, sef birou consilieri civili/grupul consilierilor ministrului apararii nationale; de la data de 18.12.2012, sef birou consilieri la Departamentul pentru politica de aparare si planificare din Ministerul Apararii”. Intr-o alta adresa de la MapN catre ANI se arata iarasi foarte clar ca gradul i-a fostr conferit Dorinei Danielescu NUMAI PENTRU A FI ANALIZATA DE CATRE CSM transferarea acesteia la Sectia parchetelor militare, pentru a fi incadrata ca procuror militar„ si ca ”ordinul mai sus mentionat NU A PRODUS EFECTE, intrucat doamna procuror a ramas incadrata pe functia de consilier la Ministerul Apararii Nationale. Ordinul prin care i s-a acordat gradul de colonel va intra in circuitul civil si va produce efecte juridice numai dupa ce CSM va aprovba transferul pe o functie de procuror militar”.

De ce Haineala nu a sesizat ANI cand a fost vorba de gradele primite de procurorii civili Kovesi, Olaru si Selaru?

Iata cum presedinta CSM primeste un bobarnac peste nas chiar de la MapN, aratandu-i-se cu exactitate care e diferenta intre grad si functie. Nu credem ca Oana Haineala nu stia asta, ci ca a fost vorba, in sesizarea ANI, mai degraba de o rautate sau chiar de o razbunare. Facem aceasta afirmatie pentru ca Dorina Danilescu a condus comisia care a descoperit cum au fost acordate abuziv grade militare unor politicieni, jurnalisti si procurori, sub semnatura ex-ministrului Apararii Gabriel Oprea. Daca asa ar fi stat lucrurile, iar functia de magistrat ar fi incompatibila cu gradul militar, atunci toti magistratii militari ar trebui dati pe mana ANI, nu-i asa? Pe de alta parte, ne intrebam de ce oare CSM, prin varful pixului Oanei Haineala, nu a sesizat ANI cu privire si la procurorii colegi Horia Selaru (n.red. - care primise gradul de colonel sarindu-se peste trei grade, si nu stim nici acum daca i-a fost retras!), Laura Codruta Kovesi sau Codrut Olaru, seful DIICOT. De ce la cei trei procurori cu inalte functii in PICCJ nu a existat icompatibilitate desi erau procurori civili dar aveau grad activat? E o intrebare la care ANI nu poate raspunde, dar constiinta actualului presedinte al CSM, Oana Haineala, da!

* Cititi aici prima adresa MApN catre inspectorul ANI Alina Tarna

* Cititi aici a doua adresa MApN catre ANI

* Cititi aici adresa vicepresedintei Oana Haineala catre seful ANI, Horia Georgescu

Comentarii

# cordescu date 16 February 2013 20:53 +2

Bai nene, ma lasati cu cotzoharla asta spagara si isterica-care a speriat Buzaul si toti soferii de maxi taxi din PH? Dar DNA nu o sesizeaza nimeni pt. magariile facute pe mosia lu diicot bz-ph? Of, lumeeeeee!

# Vulpe sireata date 16 February 2013 21:13 +8

Pentru ca proasta ata a ajuns direct colonel... Si e detasata la mapn.....ceilalti erau militari in reserva.. Si procurorii in activitatea....Mai citii va rog....nu le as lua apararea dar aici chiar nu aveti dreptate....duduia e corrupta pana peste cap....o ******

# Corect! date 17 February 2013 07:41 +7

Ai perfecta dreptate! Mai mult, cred ca e nepoata lui Mos Craciun, se plimba pe unde vrea \"pasarica\" ei (aia de jos, nu aia din cap) si se pricepe la toate: ba sefa la ANRP, ba in MApN. Trist este ca in acest moment, in rolul de consilier, detine controlul total a ceea ce se petrece in Aparare, chestie care ar trebui sa fie in atentia DGIA si CSAT! Ca sa nu spun de caruta de bani pe care o ia pe soruri nemeritate si nelegale in acest moment! Pacat ca Luju se implica emotional in acesta lupta de orgolii, luand o pozitie subiectiva de aprare a acestei \"ciocanitori\" rosii in lupta cu \"justitia neagra\"! Ca sa rezum la nivel institutional: daca CSM cedeaza in aceasta lupta, MApN isi va putea infiltra si impune (mai mult sau mai putin acoperiti) oricand oamenii in Justitie!

# Corect! date 17 February 2013 07:59 +2

Ai perfecta dreptate! Mai mult, cred ca e nepoata lui Mos Craciun, se plimba pe unde vrea \"pasarica\" ei (aia de jos, nu aia din cap) si se pricepe la toate: ba sefa la ANRP, ba in MApN. Trist este ca in acest moment, in rolul de consilier, detine controlul total a ceea ce se petrece in Aparare, chestie care ar trebui sa fie in atentia DGIA si CSAT! Ca sa nu spun de caruta de bani pe care o ia pe soruri nemeritate si nelegale in acest moment! Pacat ca Luju se implica emotional in acesta lupta de orgolii, luand o pozitie subiectiva de aprare a acestei \"ciocanitori\" rosii in lupta cu \"justitia neagra\"! Ca sa rezum la nivel institutional: daca CSM cedeaza in aceasta lupta, MApN isi va putea infiltra si impune (mai mult sau mai putin acoperiti) oricand oamenii in Justitie!

# Marinaru date 16 February 2013 21:26 +11

Haineala vezi ca cineva te lucreaza cu un meteorit.Anunta inspectia judiciara si vezi cum o rezolvi cu Morar,nu de alta dar meteoritii nu asculta de Basescu.In rest de CSM numai de......ducase pe pustiu....

# pastel date 16 February 2013 21:43 +15

Si d-na Haineala nu trebuie sa-si dea demisia pentru astfel de atitudine? La fel si seful ANI? Cine face aici curatenie?

# JUDEX date 16 February 2013 22:01 +8

Totusi ce vrea femeia asta in Parchetuul militar,cu grad de colonel?Sau ce vor aia care o propun?In parchetul militar ar trebui sa intre doar tineri cu grade incepatoare care sa avanseze cu anii.Stiti la ce varsta ajungeai general pe vremea lui Ceausescu?Acum ai 40 de ani si est general de cativa ani.vezi caul Oprea,Botos,Alexandru,etc.Sa nu mai zicem de cei din SRI,SPP,STS,SIE.Credetgi=ma ,stiu c e vorbesc.Am si eu ceva grade si numai eu stiu cum le-am obtinut,cu cata munca si truda.iar acum vin toti tiflinderii si se trezesc generali cu copii la gradinita.

# Un nostalgic... date 18 February 2013 08:19 0

După cum te ... exprimezi(!), ai grade Celsius, nebunaticule, sau Richter,  nu ne mai îmbârliga cu atentatele comise la adresa  limbii materne. Sau, poate, vii pe o altă ... limbă, Judexelule?

# Băiatu lu Luluţa date 16 February 2013 22:22 +12

Pentru mine este limpede: oriunde îşi bagă codiţa Haimanaua naţională pute, pute rău de tot. Necazul DD vine, se pare,  din altă parte: are unele \"cunoştinţe\" despre escapadele nocturne ale Haimanalei prin \"centrele\" de răsfăţ ale \"Liniei de Centură\". Mai mult decât atât, Haimanaua, după modelul Descreieratului de la Cotroceni, a trecut la demolarea tuturor celor care (nu prea mulţi) au dovezi despre statornica relaţie extraconjugală cu mult prea controversatul IB.

# VERO date 16 February 2013 22:25 +8

E CLAR. DACA dANIELEASCA E INCOMPATIBILA, ASA E, JURNLAISTII AU DEDS LOGIC, ATUNCI SI CEILALTI PROCURORI CU GRAD MILITAR SINT INCOMPATIBILI. C EST POSIBLE, NON?

# vasile date 16 February 2013 23:56 0

Daca doriti ca si alte persoane sa afle despre aceasta petitie, le puteti trimite urmatorul link: http://www.petitieonline.ro/petitie/49500146

# geo date 17 February 2013 12:05 +5

chiar asa, aia au dart gradele inapoi? alde kovesi si selaru? barvo doamnei procuror ca i-a scos la lumina, dar uite ca asta nu se iarta....

# bonty date 17 February 2013 12:55 +3

tanti hainica citeste legea 33 cum ii place ei. ma intreb cum poate conduce CSM-ul in aceste coditi? ce fel de legi aplica ei acolo????? e de groaza!

# Matei Alexandru date 17 February 2013 13:12 +4

Nu vreau sa intru in detaliile acestei dispute, dar. de principiu, nu poti compara statutul unui ofiter in rezerva cu cel al unuia care este activ. Este corecta informatia ca L.C. Kovesi si C. Olaru au grade in rezerva?

# Băiatu lu Luluţa date 17 February 2013 17:19 +5

Da, au grade în rezervă, dar sunt cadre ... active!  8)8)8)

# mio date 17 February 2013 14:00 0

toti procurorii de la Sectia P Militare si judecatorii de la instantele militare AU GRADE ACTIVE, si-si iau salariul pe functie si inca o solda pe GRAD de la MApN. Mai mult, ca sa anchetezi un general, trenuie sa ai ca procuror grad de general, egal cu al celui pe care il anchetezi. nu mai cadeti aiurea in chestiuni pe care nu le stiti. a intelege odata ca si seful Vasilache pus de Kovesi, a venit de la Parchova si ca sa fie la parchetel militare i s-a dar grad conform varstei....apoi, a ajuns si mare general! asta e legea, te poti piiiiiisaaa pe ea?

# avocat BB date 17 February 2013 15:49 +1

Nu mi se pare corect sa ii iei din civile si sa le dai grade de ofiteri direct. de ce nu ia din cadrele militare in rezerva care au dreptul si sa ii numeasca procurori militari. Eu ca sa obtin un niste grade am muncit o viata intreaga ca militar si ca sa vezi ca dupa terminarea facutatii de drept desi aveam o vechime de 20 de ani ca militar nu mi-au dat nici un grad de ofiter si mi-au last tot ofiter. Ba mai mult de atat daca am facut rapoarte peste rapoarte mi-au cautat nod in papura si m-au facut de a trebuit sa renunt la viata de militar desi isi aduceau din civile toate neamurile fara o zi de scoala militara si ii incadrau conform varstei le dadeau grade de maior/capitan etc. Asa s-a intamplat si in politie/SRI/Jandarmerie numai nepotisme si rubedenii prin comiterea unor acte de coruptie au ajuns toti \'nescoliti\" sa ia grade de ofiteri. Oare ce le-a facut celor care au primit acum grade de ofiteri pe \"de-a moaca\" exp. Kovesi/ TURCESCU si acei ziaristii. Cred ca cei din civile inclusiv din presa care au fost avansati la grade de colonei etc. li s-au dat aceste grade intrucat ei au si alte functii\"sub acoperire\" pe la alte servicii secrete. Nu este posibil sa le dai grade de ofiteri la cei veniti direct din civilie fara sa ai o acoperire legala. Si cei care lucrau inainte de pana in 89 sub acoperire in diferite domenii de activitate: presa/economic/ etc. erau ofiteri ai unor servicii secrete infiltrati in societatea civila sub unele functi civile.

# avocat traditional date 17 February 2013 22:08 -3

bai avocat BB,ce ti-am spus eu ca in baroul vostru sunteti numai militari si politisti dati afara.Acum ai recunoscut dar dar in urma cu cateva zile ma porcaiai .Asa ca alta data ciocu mic si tu si intaistatatorul vostru dat afara.

# telita date 18 February 2013 10:43 +1

:cry: Fraiere , daca nu esti prieten cu adela , ce sa-ti fac !!

# cetateanul turmentat date 17 February 2013 22:02 -1

oare aia de pe,,expediere gratuita,,n-o fi mai potrivita la MApN si la parchetul militar , ca e dama buna!?oare eu cu cine votez?

# C-ASA-I IN FOTBAL date 18 February 2013 00:54 0

DEZASTRU IN FOTBAL ! CRISTIANO RONALDO SI LEO MESSI NU VOR MAI JUCA ! O blonda (sefa mafiei din pariuri ) cere scoaterea lor din lumea fotbalului ! Pe motive DEMOCRATICE ….sa mai fie si altii …ca doar NU STA FOTBALUL IN DOI OAMENI ! Sa mai alegem si pe altii ….ex din liga 3 romana sin liga 3-a din cipru…. Vi se pare ABSURD ? Pai la noi nu se intampla tot asa ? Blonda lui Voronin ZANA MAFFIOTILOR DE LA NOI ……NU-I VREA EA PE MORAR SI PE KOVESI ….NU CONTEAZA CA SUNT CEI MAI BUNI !!! Nu sta tara in doi oameni argumenteaza savanta ….nu e democratic….

# Angela C. date 6 October 2014 06:39 0

De acord cu Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC :roll: :roll:

# Outsider date 6 October 2014 06:58 0

Se știe că Hăineală a fost tufă de Venezia ca prim-procuror, acum dovedește fie carențe în cunoașterea legilor fie o face intenționat că îi permite foncția.

# Vladi Mir date 6 October 2014 07:07 0

Excelent post!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva