20 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

PETITIE IN APARAREA AVOCATILOR – CSM, somat sa trateze egal avocatii si magistratii. Avocatul Corneliu Liviu Popescu arata cum un judecator poate pica examenul de admitere in avocatura: “Nici CSM, nici Inspectia nu si-au pus problema daca Horatius Dumbrava se mai bucura de buna reputatie sau daca mai corespunde profesional pentru a fi mentinut in magistratura... Nu cunosc avocati celebri care sa fi optat pentru magistratura, in timp ce magistrati celebri deveniti avocati sunt foarte multi”

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

30 July 2015 15:16
Vizualizari: 8903

Peste 800 de magistrati au semnat de la inceputul acestei saptamani si pana in prezent memoriul prin care solicita Consiliului Superior al Magistraturii sa nu aprobe modificarea Legii 303/2004, in sensul ca avocatii cu peste 18 ani vechime sa poata accede in magistratura doar pe baza de interviu, motivand ca demersul ar duce la o scadere a calitatii magistratilor si a actului de Justitie in intregul sau. Au aparut reactii ulterioare din partea CSM si cam atat. Niciun avocat nu s-a aratat deranjat de motivele invocate de magistrati, motive care ii pozitionau intr-o zona neconfortabila, creandu-le o imagine mult discutabila. In toata aceasta valtoare de opinii a existat insa un avocat din Baroul Bucuresti care si-a facut curaj si timp, ca ne gandim poate ca multi dintre avocatii care au un cuvant de spus in Justitie sunt plecati in concediu, sa ofere un raspuns magistratilor care se opun acestei modificari.


Judecatorul Horatius Dumbrava din CSM – exemplul care arata ca nu este o regula ca magistratii sa fie superiori avocatilor

Intr-o petitie transmisa CSM, avocatul Corneliu Liviu Popescu (foto) ii recomanda presedintelui Consiliului, Marius Tudose, sa revina asupra propunerii din Legea 51/1995, care prevede ca si magistratii cu 18 ani vechime sa poata intra in avocatura fara examen. Desigur aceasta propunere lansata in petitia depusa la CSM, in data de 28 iulie 2015, este conditionata de certitudinea ca si propunerea Consiliului privindu-i pe avocatii care pot aceede in magistratura fara examen sa intre in vigoare.

Doar in acest fel, sustine avocatul Popescu, ar exista egalitate de tratament intre magistrati si avocati, egalitate care este “ignorata de magistratii semnatari ai protestului”.

Desigur, aceasta situatie nu este de dorit si vine doar ca o solutie de compromis la propunerea CSM-ului de modificare a Legii 303/2004. Nu de alta, dar asa cum reputatul avocatul Corneliu Liviu Popescu evidentiaza, daca pentru magistrati vechimea de 18 ani in profesie a unui avocat nu reprezinta dovada suficienta a calificarii profesionale pentru a deveni magistrat, atunci si reciproca este valabila, realitatea demonstrand ca exista si magistrati care au facut dovada ca nu sunt suficient de calificati pentru a accede in avocatura.

In acest sens, avocatul Corneliu Liviu Popescu il da exemplu pe fostul presedinte al CSM si ex-presedinte al Curtii de Apel Targu Mures, judecatorul Horatius Dumbrava, care nu a reusit sa promoveze examenul de admitere in profesia de avocat, obtinand nota 4,70, in urma contestatiei, la materia Drept procesual civil, asta “in conditiile in care nu este judecator penalist”.

Avocatul Popescu evidentiaza ca la acel moment, nici CSM si nici Inspectia Judiciara nu si-au pus problema ca Horatius Dumbrava nu se mai bucura de buna reputatie si nici ca nu mai corespunde profesional pentru a fi mentinut in magistratura.

Pe acest rationament, avocatul Corneliu Popescu arata ca isi doreste ca intre cele doua profesii sa existe respect reciproc si egalitate in pregatirea profesionala, subliniind ca intregul sau demers are unicul scop de a apara prestigiul profesiei de avocat si nu ascunde vreun interes personal. Iar noi il credem!

Prezentam in continuare petitia avocatului Corneliu Liviu Popescu transmisa CSM in data de 28 iulie 2015:

"In cazul in care CSM da curs favorabil opozitiei exprimate de cateva sute de judecatori si procurori - intr-un "Memoriu de protest" de care am luat cunostinta de pe site-ul "Lumea Justitiei" - fata de propunerea de modificare a Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor in sensul introducerii posibilitatii numirii, fara concurs, in functia de judecator sau procuror a avocatilor cu cel putin 18 ani vechime in profesie (Minuta din 21.07.2015 a Comisiei nr. 1 a CSM, nr. crt. 8, nr. lucrare 8822/2012, 2983/2015, 6768/2015),

Atunci CSM sa revina asupra avizarii favorabile a propunerii de modificare a Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat in sensul introducerii posibilitatii dobandirii calitatii de avocat, cu scutire de examen, de judecatorii si procurorii cu cel putin 18 ani vechime in aceste functii (Ordinea de zi a Plenului CSM din 03.03.2015, nr. crt. 24, nr. lucrare 5404/2015).

Precizez ca solicitarea mea are caracter conditionat (ambele modificari legislative trebuie sa primeasca un aviz unitar de la CSM, indiferent de sensul acestuia) si este facuta exclusiv pentru egalitate de tratament (ignorata de magistratii semnatari ai protestului, care - la stiinta mea - nu au protestat si cu precedenta ocazie).

Daca se considera corecta pozitia sutelor de judecatori si procurori, in sensul ca vechimea de 18 ani ca avocat nu este o dovada suficienta a calificarii profesionale pentru a deveni judecator sau procuror fara concurs, atunci trebuie constientizat ca nici o vechime de 18 ani ca judecator sau procuror nu poate fi, automat si in toate cazurile, considerata o dovada suficienta a aceleiasi calificari profesionale, pentru a deveni avocat fara examen.

In acest sens, indic exemplul de notorietate publica al domnului judecator Nicolae-Horatius DUMBRAVA, membru si fost presedinte al CSM, fost presedinte de curte de apel, care nu a promovat examenul de primire in profesia de avocat, nereusind sa obtina, nici macar dupa contestatie, nota minima 5 la disciplina fundamentala "Drept procesual civil", in conditiile in care nu este judecator penalist. Nici CSM, nici Inspectia Judiciara nu si-au pus macar problema daca respectivul judecator se mai bucura de buna reputatie sau daca mai corespunde profesional pentru a fi mentinut in magistratura, ceea ce inseamna ca, desi este perfect compatibil cu standardul profesional pentru a fi magistrat (si fiind si reprezentativ pentru colegii sai care i-au dat votul), este posibil ca un judecator (chiar fost presedinte de curte de apel si al CSM) sa nu aiba competenta profesionala pentru a deveni avocat.

Magistrati si avocati, fie ne respectam reciproc si egal pregatirea profesionala (evident, egalitatea nu este si procesuala, in proces judecatorul decide, iar egali sunt doar avocatul si procurorul), fie consideram ca, daca un avocat fara procese nu trebuie sa devina magistrat fara concurs, nici avocatura nu este portul de vreme rea al magistratilor ejectati de sistem sau care nu vor decat sa-si rotunjeasca pensia de serviciu.

Daca ar fi corecta cea de-a doua abordare, recunosc ca trebuie protejata in primul rand magistratura, iar nu avocatura, deoarece personal nu cunosc cazuri de avocati celebri (cu clientela si bani) care sa fi optat pentru magistratura, in timp ce magistrati celebri (prin functiile ocupate) deveniti avocati sunt foarte multi.

Subliniez faptul ca prezenta petitie este facuta pentru apararea prestigiului profesiei de avocat si ca nu am absolut niciun interes personal in solutiile normative care se vor adopta, oricare vor fi acestea.

Desi am absolvit Institutul National pentru Pregatirea si Perfectionarea Magistratilor in anul 1994, cu media generala 10, ca sef de promotie, iar in anul 1999, cand eram Agentul guvernamental pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului, am dobandit, ca personal de specialitate juridica din Ministerul Justitiei asimilat magistratilor, gradul de judecator de curte de apel, nu am fost niciodata si nu am intentia de a deveni vreodata judecator sau procuror.

Solicit raspuns la prezenta petitie in termen legal, la domiciliul profesional principal.

Am onoarea a va ruga, Distinse Domnule Prezident, sa binevoiti a primi salutul meu profesional.

*Cititi aici in integralitate petitia avocatului Corneliu Liviu Popescu

Comentarii

# Functia publica este altceva decat profesia liberala date 30 July 2015 16:03 +12

Numai concursul ne poate spune cum pot fi tratati unii sau altii. Magistratul condamna, avocatul doar cere. Deci certamente magistratul trebuie verificat prin concurs nu pe palavre. Daca unii mag.sunt slabi, nu inseamna ca trb.sa mai patrunda si altii la fel. Sau nu?

# Hopa Mitica date 30 July 2015 19:18 +9

Ce omiteti dvs, domnule avocat, este faptul ca, in randurile magistratilor nu se regasesc condamnati definitiv pentru vreo infarctiune (chiar din culpa fiind), pe cand in randurile avocatilor sunt mai multi infractori, condamnati definitiv pentru infarctiuni intentionate. Chiar si celui condamnat pentru trafic de influenta la judecatorii supremi i s-a permis sa ramana in profesia liberala. In aceste conditii, despre ce egalitate vorbim? 

# Catalin date 31 July 2015 14:34 0

Nu uita, Hopa Mitica, faptul ca si printre magistrati sunt suficienti infractori, chiar daca nu toti sunt condamnati. Pe de alta parte, in mod evident avocatii condamnati nu vor putea accede in magistratura, indiferent de experienta profesionala...

# RATIONAMENTE date 30 July 2015 16:06 +9

Daca nu cunoaste un avocat celebru care vrea sa fie magistrat, atunci de ce incurajeaza intrarea avocatilor slabi, ratati in magistratura?! O fi bine?

# per a contrario date 30 July 2015 16:27 -1

magistratii cinstiti nu doresc sa intre in avocatura murdara a lui florea. avocatura este trenul in care sar magistratii necinstiti, prinsi cu ocaua mica si care vor sa fenteze pedeapsa data de societate.  toti cei patati au un dinte contra baroului Bota, pentru ca prin asta sa-si arate loialitatea fata de sistemul mafiot la care au aderat. in concluzie din hot nu faci niciodata om cinstit. pentru hotie sunt dati afara din magistratura si tot pentru hotie opteaza sa -si cistige banul din avocatura in timp ce oamenilor corecti li se pune pumnul in gura. unde ati pomenit ca sa practici o profesie sa dai examen si apoi sa platesti bir lunar sub masca ca trebuie sa cotizezi pentru profesie?

# avi avi date 30 July 2015 18:02 -2

sa mori tu,mai bota?Chiar asa?Mai schimba,mai acesta,ideile.De 10 ani tot cu astea esti si dupa 10 ani tot acolo ai ramas,ca la inceput.Daca citeai legea pe care,cica,o stii,ai fi aflat ce,,bir,,platesc avocatii.

# DUMBRAVA = 4ped? date 30 July 2015 16:59 +4

“o sa facem plen joi (da vezi ca nu le zicem la 4pezi – neacsu, danilet, dumbrava si serban – ca sa se care linistiti in turneul electoral pt roman) noi joi seara plecam la JAI...” - din perlele Bobocicăi dnei GÂSCĂ BERLINEZĂ  :P

# per a contrario date 30 July 2015 22:05 0

dupa minusuri se pare ca avi avi "e multi" pe aici.

# Dorel date 30 July 2015 17:06 +3

Eu stiu cel mai bun judecator celebru deja:Mateut..da sentinte numai de la 10 ani in sus!sau e avocat?ca nu mai stiu..de cand sunt egali in competente

# Livia date 30 July 2015 17:31 +2

Si cate condamnari a primit Romania la  CEDO cat timp domnul profesor universitar (si avocat) a fost Agent Guvernamental?

# Loda date 1 August 2015 15:44 +1

Nu e vina domnului profesor ca domnii magistrati nu si-au facut corect datoria atragand condamnari Romaniei la CEDO si punand la plata/despagubiri tot cetateanul roman ca domniile lor nu raspud nici macar civil.Ce ati fi dorit, sa falsifice probele pentru a evita condamnarile ?

# Clarificare date 30 July 2015 17:52 +17

Protestul magistraților nu vizează NUMAI propunerea ca avocații cu 18 ani vechime să intre direct în magistratură! Mai sunt și alte aspecte (mărirea nejustificată a vechimii pentru a susține examenul de promovare, schimbarea condițiilor pentru susținerea examenului de promovare, prin introducerea unor criterii pur subiective). Oricum, treaba cu vechimea de 18 ani e o aberație sinistră! De ce 18 și nu 10, care e diferența? Căci în 10 ani un avocat e gata format! Vă spun eu: anumiți piloși, cu 20 - 23 ani vechime în avocatură vor sta 2 ani magistrați, pentru a ieși la pensie (prin anii 2007 - 2008 au fost cu zecile)! 

# eugenia date 31 July 2015 00:01 -2

Ideal ar fi ca in functia de magistrat sa nu acceada cel care nu are cel putin 5 ani de avocatura.

# Avocat in prealabil :) date 31 July 2015 09:50 0

Asa, asa! Ca sa fie uns cu toate alifiile si sa sustina fara sa clipeasca orice punct de vedere, cu conditia sa fi fost platit in prealabil.

# Catalin date 31 July 2015 14:37 -1

Nu, desteptule, ca sa fie in stare sa judece cunoscand cum e sa fii de fiecare parte a barei. Si, mai mult decat atat, ca sa fie in stare sa analizeze si argumentele in aparare, nu doar pe cele ale acuzarii, pe care judecatorii de penal le "inghit", in cele mai multe cazuri, ca pelicanii...

# avi avi date 31 July 2015 16:51 +1

Bravo Cataline!Iar aluat-0 bota peste nas.Oare de ce se baga asta in seama pe luju?Nu are el destule probleme?

# Livia date 31 July 2015 03:24 -1

Domnul profesor a intrat prin examen in avocatura? Domnul profesor - autor, cum a ajuns sa fie Agent Guvernamental cu rang de judecator de curte de apel? Prin examen? Daca nu, de ce face trimiteri la cei care pica examene pe care domnul avocat nu a fost chemat sa le dea?

# eugen date 31 July 2015 08:13 0

Si juristii ce au? Cu ce este mai breaz un avocat intrat cu pile si un jurist?

# examene.. date 31 July 2015 08:47 0

Barourile organizeaza niste caricaturi de examene subiective si netransparente. Mai incet cu pianul pe scari, dle CLP.

# puiul lui florea date 31 July 2015 09:38 +4

Si cum e puiutule de avicola cu pensia? Au cotizat avocatii si nu prea e pensie? Pleaca in magistratura ca pensia din banul public e mai dulce si mult mai mare. Flo  ramine cu banii fraierilor si fraierii incep sa-si caute pensie. Adica eu o sa platesc puturosii vostri ?

# oarecare date 31 July 2015 13:30 -1

S-a dus de mult smecheria cu facutul avocatilor printr-o filiala a unei filiale dintr-o filiala din Balesti ... V-ati luat-o, gata, renuntati, nu veti mirosi niciodata a avocati, macar daca facea crasma in Bucuresti, mai era o idee. Nu putea fi facuta crasma in Bucuresti, sunt judecatori aici care nu confunda barul cu baroul. Cereti banii inapoi, nu mai fraieriti si pe altii, numarul mare al fraieritilor nu valoreaza drept. Veti fi bagati in seama cand veti avea printre voi macar 1 ( un ) stiutor de carte, profesor, autor, magistrat integru, etc..

# avi avi date 31 July 2015 14:51 -1

CORECT,mai oarecare.!!!!

# Banciu date 31 July 2015 16:25 +1

"oarecare" si "avi avi", aceiasi propagandisti irecuperabili, obsedati de Bota si de legala UNBR-2004. Mai lipseste "BI"...

# @oarecare date 1 August 2015 21:26 +1

adica te referi la faptul ca in structura bota nu sunt admisi puscariabilii...da bai oarecare, noi nu primim puscariasi si ejectati din sistem pentru fapte imorale. tineti-va infractorii la voi, ca de asta tara asta a ajuns la sapa de lemn, hotii si-au tras titluri si curvele la fel. vedem ce ****** esti.

# Marius date 31 July 2015 13:03 +2

De ce se face comparatie cu Horatius Dumbrava care nu a facut INM-ul si nu se face comparatie cu judecatori buni care au terminat INM-ul si au dat un examen gre de admitere in magistratura. Oricum Dumbrava nu ar mai trebui sa ramana in magistratura, nu pentru ca a picat examenul de admitere in barouu ci pentr ca se implica in politica. Sunt dezamagit de convingerile celor care au scris articolul.

# avi avi date 31 July 2015 13:20 -3

1.Eu nu plec in magistratura ;castig foarte bine ca sa am venit lunar cat 10 judecatori;adica si la pensie voi avea bani.Florea nu ramane cu banii pentru ca nu sun t ai lui,prin lege;bota a ramas cu banii fraierilor;tu,mai acesta,nu ai cum sa platesti pentru puturosii nostri,pentru ca nu ai acces in avocatura,nefiind stiutor de carte.Ma gandesc,nu esti tu cumva legea 48,justo,jurist,ca prea bine le mizericesti?!?

# justo date 31 July 2015 16:58 +3

cat de marunt esti. iti lauzi singur comentariile inepte. apropo sa inteleg ca iti e rusine sa mai postezi cu timpenia avocat traditional? stii ca nu esti infiintat si picatura de bun simt te impiedica sa mai te dai ce nu esti. si zi asa ai venit cat 10 judecatori/lunar? adica vreo 20000 de euro / luna? foarte bine, astept sa te vad luat de mascati cat de curind. se stie ca bani cistiga doar cei care fraudeaza statul din contractele oneroase care au saracit aceasta tara. iti doresc sa nu prinzi RIL-ul in libertate!!! daca te vor dibui colegii tai va fi vai de capul tau cind va trebui sa le explici unde li se duc cotizatiile aberant de mari.

# avi, liceu ! date 31 July 2015 18:07 +4

avi, lasa avocatura, spune unde ai terminat liceul ? (am pariat ca nu l-ai terminat)

# avi avi date 31 July 2015 20:24 -3

bai acesta,justo si alte namuri,de ce te preocupa grija veniturilor mele?Ele nu vin din contracte cu statul ci din activitati normale de avocatura(bara,consultanta) si de la niscaiva scoli.Te-ai grabit cu estimarile.Daca lucrai in sistem(ca avocat) ai fi stiut ca mai sunt judecatori si la judecatorii care nu au o leafa prea mare.Dar,oricum,te-ai apropiat.Lasa tu pe vechii tai amici,mascatii,sa se ocupe de altii si nu le purta grija activitatilor.Colegii mei,daca ma vor dibui,ma vor felicita pentru maniera in care iti dau peste bot.

# justo date 31 July 2015 22:13 +2

tot un mic golanas de cartier ai ramas. "bot" , "animal"...oare la cine a mai auzit tara asta genul asta de cuvinte? stii mai puisor de iliescu ?? locul tau e in grota ca poate acolo merge limbajul sfertodoct . de fapt avi avi porecla ta spune totul, esti un mic ipochimen.

# avi avi date 31 July 2015 23:23 -1

golanas,negolanas,de cartier sau nu, ti-am bagat un stift puternic de vreo citiva ani.Nimeni nu ti-a dat peste bot asa cum am facut-o eu.Nici la stil,nici la ironii,nici la carte nu ma egalezi.Ai ramas un acelasi  jalnic personaj care,in lipsa de ocupatie serioasa,sta toata ziua pe net si posteaza aberatii ori da cartonase rosii.Sper ca ,in ideea ta mica,micuta,mititica,ai stiut cum sa folosesti cuvantul,,ipochimen,,.Eu,insa,ma indoiesc ca ai stiut ce inseamna.Mars la Dex si documenteaza-te.Prefer sa fiu un golanas de cartier(dar de oras de oras)decat un noname de pe garla Streiului.

# floroiu date 1 August 2015 07:35 +2

Ce limbaj de nescolit ! Lasa postatul avi ca te faci de ris. Te stie toata lumea ca esti un psihopat cu minte de bibilica. Ne provoci compasiune pentru ca nu ai reusit sa depasesti mintea unuia de 5 ani.

# avi avi date 1 August 2015 13:07 -2

mai botoiule,cui provoc eu compasiune?Care sunteti voi aia cu ,,ne,,?Oare tu si sefa ,,unbr-eu,,?mai stii pe unde este Academiei?Spre stiinta ta(dar nu de carte)iti spun ca voi posta in continuare si te voi lua la misto de cate ori am ocazia.Asa, cu mine mea de bibilica,o sao iei dela mine peste bot de cate ori te mai legi de noi,avocatii adevarati.Vad ca de un timp bun nu mai ai aparitii publice.Oare de ce?Ne poate spune BI?sau Dorel?Astepti cumva solutia la RIL?Daca ai pricepe (ori ai sti carte)ti-as explica amanuntit de ce in speta nu solutia este hotaratoare ci ,mai ales,motivarea.Asa ca ,dupa 10 ani mai lupta si vom avea prin 2024 motiv de a rescrie,,dupa 20 de ani,,(degeaba)

# Cetatean date 31 July 2015 22:49 +2

Asta cam asa este,are dreptate domnul avocat.Trebuie acelasi principiu chiar daca multi avocati si multiii magistrati sunt zero la a cunoaste legislatia.Dar am si eu o intrebare Cum ramane cu procurorii care sunt considerati magistrati?,foarte multi dintre ei sunt praf ,nu cunosc legislataia ,fac abuzuri si multi judecatori tremura in fata lor!!!!

# judecator date 31 July 2015 23:05 +2

avi avi ne spui unde predai? nu de alta dar oamenii trebuie sa stie ca scoala nu este pentru golani. daca atit te duce mintiuca va fi vai de tine dupa ce lumea te va cunoaste. din pacate nu faci cinste nici macar celor care te-au educat atit de prost. degeaba zici ca esti avocat, nu ai minte nici cat un biet golanas de duzina.

# filoafta date 31 July 2015 23:54 +2

Preda avi cum predau eu ... el confunda termenii, a vrut sa scrie ca se preda pentru ca are constiinta incarcata cu mizerii. Sunt printre noi, din pacate, personaje dubioase, care mascheaza carentele si atavismele. Asa'i avi ca nu stai bine cu psihicul si esti un client ascuns al spitalelor psihiatrice? De aici dedublarea a la doctor jekill si mr.hide respectiv avi sau oarecare.  Apropo ordinea e avi avi si dupa o ora postezi cu oarecare? Maine asteptam sa inversezi. Baga si aia cu avocat traditional, e mai lung dar merita sa ridem cu pacaliciul lui florea. Apropo Bota te asteapta sa te inscrii intr-un barou serios, dupa ce sustii un examen serios. Aici nu merge cu tatic ambasador sau mai stiu eu ce.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva