18 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

JUDECATORI, LUATI EXEMPLU! - Alina Macavei de la Inalta Curte a oferit o mostra exceptionala de independenta: “Avalansa de retineri si arestari a fost prezentata ca o lipsa de independeta a justitiei... Aceste alegatii au fost alimentate de declaratii precum cele ale presedintei ICCJ, potrivit carora 'Inalta Curte e un partener de nadejde al DNA'... Aceste afirmatii aduc grave prejudicii... Cauzele penale sunt solutionate de tot mai multi judecatori care provin din randul procurorilor”

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

26 April 2015 15:28
Vizualizari: 10196

Judecatoarea Alina Macavei (foto) de la Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie a realizat o impresionanta analiza a modului in care functioneaza si este aplicata Justitia in anul 2015, a lacunelor pe care le prezinta legislatia actuala, a modului in care relationeaza sefii institutiilor cheie din sistemul judiciar, precum si a efectelor pe care le au aceste legaturi. De departe cea mai interesanta si, totodata, cea mai grava realitate evidentiata de judecatoarea Alina Macavei de la ICCJ este cea referitoare la “parteneriatul de nadejde” dintre Inalta Curte si DNA, recunoscut public de sefele celor doua institutii, judecatoarea Livia Doina Stanciu si procuroarea Laura Codruta Kovesi. In timpul dezbaterilor stiintifice "Rolul Justitiei in sistemul puterilor de stat", organizata la Parlament de Asociatia Magistratilor din Romania in parteneriat cu Institutul de Cercetari Juridice "Acad.Andrei Radulescu" al Academiei Romane si cu Comisia juridica a Camerei Deputatilor, judecatoarea Alina Macavei a declarat ca s-a format impresia ca retinerile si arestarile din ultimele luni ale unor apropiati ai fostului presedinte Traian Basescu, nu au fost posibile pana la acest moment intrucat s-a lasat sa se inteleaga ca fostul presedinte al Romaniei ar fi putut influenta judecatorii si procurorii prin intermediul presedintei ICCJ si a procurorului-sef al DNA.


Judecatoarea ICCJ Alina Macavei: “Justitia penala continua sa se lase ghidata de subtile interese politice”

In acest sens, Alina Macavei si-a exprimat regretul ca “aceste alegatii” au fost alimentate de declaratii publice, precum cele ale presedintei Inaltei Curti de Casatie si Justitie, potrivit carora „Inalta Curte de Casatie si Justitie e un partener de nadejde al D.N.A.”, cat si de cele ale presedintelui tarii care a afirmat ca „oamenii cheie din justitie sunt presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti, ai D.N.A. si D.I.I.C.O.T.”, declaratii interpretate in spatiul public drept cai prin care politicul poate influenta justitia”:

Realitatea politica postdecembrista a demonstrat, nu de putine ori, ca puterea judecatoreasca este considerata a fi Cenusareasa in cadrul celor trei puteri ale statului.

Metamorfozarea din ultimele luni, cu ajutorul DNA , a Cenusaresei in zeita vanatorii din mitologia greaca, Artemis, constituie o dovada graitoare a vulnerabilitatii statului de drept, prin faptul ca fenomenul coruptiei nu este abordat riguros, ci in salturi.

Numeroasele critici, relativ la lipsa de independenta a justitiei, sugereaza faptul ca justitia penala continua sa se lase ghidata de subtile interese politice.

Aceste alegatii, fie ca sunt reale, fie ca sunt doar fanteziste, ar trebui sa ingrijoreze prin numarul si prin diversitatea surselor din care provin si sa determine celelalte doua puteri ale statului sa ia masurile legislative necesare, fara de care statul de drept ar ramane doar o forma fara fond”.

Drept urmare, sustine judecatoarea Alina Macavei, s-a ajuns in situatia ca retinerea si arestarea unei persoane sa fie confundata de populatie cu dovada clara de vinovatie, iar mai grav este ca “rolul judecatorului in actul de Justitie pare sa fie unul secundar”. Judecatoarea Alina Macavei a vorbit si despre pericolul “sinonimiei false intre notiunile de justitie si DNA” pe care il reprezinta abordarea independentei justitiei prin raportare la cauzele penale, dat fiind ca pe rolul instantelor peste 80% din cauze sunt civile, iar numarul personalului din instante este triplu fata de cel din parchete.

Independenta magistratilor, pusa in pericol de factorul politic

In opinia judecatoarei supreme Alina Macavei, independenta magistratilor deriva din faptul ca exista prevederi legale care permit ca activitatea acestora sa interfere cu activitatea altor institutii sau autoritati aflate in subordinea puterii executive:

Aceasta interactiune are loc in trei moduri:

I.prin mentinerea procurorului in sfera de influenta a politicului, datorita  subordonarii sale mai intai procurorului general si, mai apoi, ministrului justitiei, desi face parte din Consiliul Superior al Magistraturii, in calitate de magistrat, si ia decizii cu privire la puterea judecatoreasca;

II.prin crearea cadrului legal ca magistratii, prin detasare, sa isi desfasoare temporar activitatea in institutii care functioneaza dupa un algoritm politic sau sa candideze la functii care presupun sustinere politica;

III.prin dependenta financiara a puterii judecatoresti de puterea executiva”.

Procurorul garanteaza pentru independent judecatorului si a Justitiei

Referindu-se la independenta puterii judecatoresti si a independentei Justitiei, Alina Macavei a relevat ca in prezent acestea sunt garantate de CSM, organism care are in componenta judecatori, dar si procurori, ceea ce conduce la concluzia ca procurorul garanteaza pentru independenta judecatorului, desi acestia nu prezinta garantiile de independenta fata de puterea executiva de vreme ce isi desfasoara activitatea potrivit principiului controlului ierarhic. Aceasta problema a fost scoasa in evidenta in mod special in momentul in care functia de presedinte al CSM a fost ocupat de un procuror, respectiv Oana Schmidt-Haineala. Pentru solutionarea acestei anomalii, Alina Macavei propune scoaterea procurorului de sub autoritatea ministrului justitiei sau a oricarei entitati care face parte din puterea executiva:

Independenta puterii judecatoresti si independenta justitiei sunt notiuni sinonime, intrucat “puterea judecatoreasca” se exercita de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie si de celelalte instante judecatoresti stabilite de lege, iar „justitia” se realizeaza prin instantele judecatoresti, adica de catre judecatori. Ca atare, substanta puterii judecatoresti, ca putere in stat, este data de corpul profesional al judecatorilor, cei care stabilesc adevarul juridic si singurii carora le sunt asigurate prin lege garantii de independenta fata de celelalte puteri ale statului. Pe de alta parte, notiunile de „autoritate judecatoreasca” si de „magistratura” ii includ atat pe judecatori, cat si pe procurori.

Legiuitorul isi pierde consecventa cu care a delimitat puterea judecatoreasca de autoritatea judecatoreasca deoarece, in art.1 alin.1 al Legii nr.317/2004, prevede ca independenta puterii judecatoresti este garantata de catre Consiliul Superior al Magistraturii care are in componenta sa judecatori si procurori. Cu alte cuvinte, independenta justitiei, adica a judecatorilor, poate fi garantata de catre procurori, desi acestia nu prezinta garantiile de independenta fata de puterea executiva de vreme ce isi desfasoara activitatea potrivit principiului controlului ierarhic , iar sefii parchetelor sunt numiti la propunerea ministrului justitiei.

Apararea independentei judecatorilor de catre procurori, in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, constituie o inadvertenta legislativa pe care conflictul dintre judecatori si procurori, nascut ca urmare a ocuparii functiei de presedinte al Consiliului Superior al Magistraturii de catre un procuror, a evidentiat-o pe deplin.

Aceasta inadvertenta legislativa nu poate fi remediata decat prin adoptarea de masuri legislative menite sa consolideze statutul procurorului, prin scoaterea sa de sub autoritatea ministrului justitiei sau a oricarei entitati care face parte din puterea executiva”.

 Cum a “contribuit” Livia Stanciu la  independenta Justitiei

Pentru a fi evitate situatiile si afirmatiile care pot aduce grave prejudicii de imagine justitiei, judecatoarea suprema Alina Macavei a aratat ca se impune modificarea dispozitilor art. 132 alin. 1 din Constitutia Romaniei si a art. 54 alin. 1 si 4 din Legea 303/2004, in sensul scoaterii procurorilor de sub sfera executivului:

Avalansa de retineri si arestari din ultimele luni, in dosare penale in care sunt implicati oameni politici, a fost prezentata in spatiul public ca lipsa de independenta a justitiei, motivat de faptul ca luarea acestor masuri s-ar fi realizat dupa mult timp de la descoperirea faptelor, dar imediat dupa alegerile prezidentiale de anul trecut, sugerandu-se prin aceasta influentarea judecatorilor si procurorilor de catre fostul presedinte al tarii, prin intermediul Presedintei Inaltei Curti de Casatie si Justitie, respectiv al Procurorului sef al D.N.A.

Aceste alegatii au fost alimentate, din pacate, de declaratii publice, precum cele ale presedintei Inaltei Curti de Casatie si Justitie, potrivit carora „Inalta Curte de Casatie si Justitie e un partener de nadejde al D.N.A.”, cat si de cele ale presedintelui tarii care a afirmat ca „oamenii cheie din justitie sunt presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti, ai D.N.A. si D.I.I.C.O.T.”, declaratii interpretate in spatiul public drept cai prin care politicul poate influenta justitia.

Aceste afirmatii aduc grave prejudicii de imagine justitiei si, pentru a fi evitate, impun modificarea dispozitiilor art. 132 alin.1 din Constitutia Romaniei si a art. 54 alin.1 si 4 al Legii nr. 303/2004, in sensul inlaturarii autoritatii ministrului justitiei asupra procurorilor si a atributiei acestuia de a propune numirea si revocarea procurorilor generali ai Parchetului General, ai D.N.A. si D.I.I.C.O.T., urmand ca aceasta atributie sa fie preluata de Consiliul Superior al Magistraturii, pentru a consolida statutul procurorului, in calitatea sa de magistrat.

Se impune si o corecta abordare legislativa a carierei profesionale a judecatorilor si procurorilor, pentru a evita neincrederea in justitie determinata de faptul ca, in prezent, cauzele penale sunt solutionate de tot mai multi judecatori care provin din randul procurorilor”.

Procurorii nu ar trebui sa devina judecatori pe baza de interviu

O alta modificarea legislativa care s-ar impune pentru garantarea independentei justitiei este, in opinia judecatoarea Alina Macavei de la ICCJ,  a art. 61 din Legea 303/2004 care permite trecerea din profesia de procuror in cea de judecator, si invers, doar in baza unui interviu. Gratie acestui articol, s-a creat posibilitatea ca procurori cu grad de Inalta Curte sa poata ajunge peste noapte judecatori supremi, fara ca inainte sa fi ocupat functia de judecator intr-o instanta inferioara.  

Inlaturarea acestei surse de neincredere, motivata de lipsa de impartialitate in realizarea actului de justitie, impune abrogarea art. 61 al Legii nr. 303/2004 care permite trecerea din profesia de procuror in cea de judecator si invers, in baza unui interviu. Acest text legal ingaduie parcurgerea unor trasee profesionale diferite catre aceeasi functie, permitandu-le procurorilor sa eludeze criteriile mai exigente de evaluare, aplicabile in cazul judecatorilor (spre pilda  faptul ca, la examenele de promovare in functii de executie, subiectele sunt elaborate diferit pentru cele doua categorii profesionale , dar si neconcordantele vizand criteriile de eligibilitate intre judecatori si procurori pentru a accede la acelasi grad profesional ). Toate aceste aspecte au condus la o realitate, devenita ingrijoratoare, aceea ca la sectiile penale ale instantelor superioare sunt tot mai multi judecatori care provin din randurile procurorilor.

Abrogarea art. 61 al Legii nr. 303/2004  ar evita situatii inedite, precum cea in care procurori de cariera au dobandit calitatea de judecatori la Inalta Curte de Casatie si Justitie”.

Judecatorii care vor sa ajunga la ICCJ nu ar trebui sa se prezinte in fata procurorilor din CSM

In situatia in care un judecator ajunge in fata Plenului CSM, compus din judecatori si procurori, pentru a fi intervievat in vedere accederi la Inalta Curte, judecatoarea suprema Macavei opineaza ca este necesar ca magistratul sa sustine interviul doar in fata Sectiei pentru judecatori a Consiliului, nu si in fata procurorilor membri CSM, care sunt legati de puterea executiva:

Lipsa unei reale independente a procurorilor fata de puterea executiva ar trebui sa constituie un impediment pentru ca acestia sa decida, in orice modalitate, asupra carierei judecatorului. Din acest motiv se impune modificarea art. 521 pct. 2 lit. b) al Legii nr. 303/2004 in sensul ca judecatorii care candideaza pentru Inalta Curte de Casatie si Justitie nu trebuie sa mai sustina interviu in fata plenului Consiliului Superior al Magistraturii, care este alcatuit si din procurori, ci numai in fata sectiei pentru judecatori a  Consiliului Superior al Magistraturii”.

Referindu-se la activitatea CSM, judecatoarea Alina Macavei considera ca pentru asigurarea transparentei deciziilor membrilor CSM se impune ca hotararile din Plen si Sectii sa se ia prin vot deschis, si nu prin vot secret cum este in prezent. In acest sens, s-ar impune modificare art. 133 alin. 5 din Constitutia Romaniei, dar si a art. 29 alin. 4 din Legea 317/2004.

Judecatoarea Livia Stanciu nu ar trebui sa mai intre “de drept” in Completele de 5 ale ICCJ

Pentru eliminarea suspiciunilor cu privire la influenta politicului asupra deciziilor judecatorilor, Alina Macavei considera ca se impune abrograrea art. 33 din Legea 303/2004, care da dreptul presedintelui si vicepresedintilor instantei supreme sa intre de drept in Completele de 5 judecatori si sa le prezideze. Masura se impune, considera judecatoarea ICCJ de la Sectia I civila Alina Macavei ca urmare a modului de numire in functiile de conducere si a raporturilor care au loc cu celelalte puteri ale statului:  

Inlaturarea suspiciunilor cu privire la influenta politicului asupra deciziilor judecatorilor vizeaza si abrogarea art.33 al Legii nr.304/2004, care acorda  presedintelui si vicepresedintilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie atributia de a face parte de drept din Completul de 5 judecatori si de a-l prezida.

Aceste suspiciuni se refera la independenta acestor persoane, in calitatea lor de judecatori, datorita modului de numire in functie si a raporturilor firesti de colaborare cu celelalte puteri ale statului, pe care le presupun functiile de presedinte si vicepresedinte al Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

Numirea in aceste functii se realizeaza la cerere, prin depunerea candidaturii, fara o evaluare a competentei profesionale, astfel incat adoptarea acestui text legal nu poate fi sustinuta decat de necesitatea sublinierii autoritatii functiei, care este insa insuficienta si contracarata de alte argumente, precum faptul ca patru dintre membrii Completului de 5 judecatori sunt alesi in mod aleatoriu , iar cel de-al cincilea este desemnat prin lege, ceea ce inseamna ca, pentru legiuitor, „aleatoriu” este sinonim cu „nu chiar aleatoriu”

Abrogarea se justifica si din perspectiva cresterii eficientei activitatii presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie caruia, prin lege, ii revin numeroase atributii  care, prin importanta si complexitatea lor, pot determina, in mod explicabil, o lipsa de eficienta, de natura a afecta imaginea justitiei, in ansamblu sau, astfel ca degrevarea sa de atributia prevazuta in art. 33 al Legii nr.304/2004 i-ar permite alocarea unui timp important pentru realizarea celorlalte atributii.

Spre pilda, Inalta Curte de Casatie si Justitie se confrunta in prezent cu o lipsa acuta de judecatori specializati in materia contenciosului-administrativ, are un sediu impropriu si inregistreaza aspecte de practica neunitara, in absenta unui mecanism de unificare a propriei jurisprudente, desi jurisprudenta Inaltei Curti trebuie sa fie cunoscuta si respectata de instantele de grad inferior.

Un ultim argument, de aceasta data de analogie, este acela ca au fost abrogate prevederile legale privind atributia presedintelui sau vicepresedintelui altor instante de a prezida sedintele la care participa si nu a existat vreodata un text legal care sa ii desemneze sa faca parte, de drept, dintr-un anume complet”.

 

 

Comentarii

# trolu date 26 April 2015 20:06 +38

aproape totul este corect în susţinerile dnei judecătoare mai puţin scoaterea procurorilor din subordinea ministrului justiţiei... cel mai corect ar fi să scoată procurorii din rândul magistraţilor aşa cum este în majoritatea statelor unde nu sunt dictaturi...

# Dora date 27 April 2015 11:58 +13

Corect! Ma pregateam sa scriu exact acelasi lucru.

# mulder, agentul mulder date 28 April 2015 07:46 +6

Bai fratilor, am devenit penibili rau! Unde va ajunge tara asta? Ma intreb asta deoare e vad ca am ajuns sa laudam NORMALUL! Pai ce zice dna judecator nu sunt chestiuni normale? Cum ar tb sa fie intr-o lume normala? Repet, am ajuns rau de tot ca natie. Probabil ca inca nu ne dam seama cum coboram ca popor....

# mitică date 28 April 2015 13:39 -2

Probabil că normalitatea la tine înseamnă o ” coborâre ” ... a ” standardelor ” anormalității  La alții ( printre care și judecătoarea Alina Macavei ) normalitatea este o condiție de viață .

# mulder, agentul mulder date 28 April 2015 15:16 -1

Si cine greseste? Conceptual vorbind? Normalul sau anormalul caruia ii "scade standardul"? :-)

# mitică date 28 April 2015 20:42 -1

Depinde ... din ce punct privește fiecare conceptul de NORMALITATE deoarece unii consideră normal să fure și , alții consideră anormal același lucru ( a lăuda normalitatea este ca și cum ai critica anormalitatea ... conceptual vorbind ) 

# Alberto Kurtyan date 26 April 2015 21:23 +25

Aceasta confuzie cum ca procurorii sunt magistrati trebuie sa inceteze. Procurorii sunt avocatii statului, sunt acuzatori in procese penale. Procurorii sunt egalii avocatilor. Procurorii nu sunt egalii judecatorilor. Aceasta coluziune procuror/judecator este ilegala. Toate aceste transferuri de la procurori la judecatori, sau procurori transferati temporar in guvern nu fac decat sa slabeasca independenta profesiilor si arunca in confuzie intreg sistemul. Eu inteleg ca toti jucatorii din sistem sunt saraci si toti vor salarii/venituri mai mari, dar asta nu inseamna ca liniile de demarcatie dintre procuror/judecator/demnitar trebuie incalcare asa usor. Aceste profesii TREBUIE total separate fara posibilitate de transfer, promovari, etc. dintr-o categorie in alta cu atata usurinta. Astfel, independenta procurorilor si respectul fata de profesie vor creste.

# diana date 26 April 2015 21:33 +29

Felicitati doamnei Judecator dar pentru ca balanta Justitiei sa ramana cu talere egale Procurosii sunt Avocatii Acuzarii reprezentand Statul egali cu Avocatii Apararii

# Constantin Daniel Ionel date 26 April 2015 21:38 +8

CUM COMENTATI ACEASTA SPETA? Statul Roman prin autoritatile competente a executat incomplet obligatiile din dispozitivul hotararii CEDO 17034/03,fapt constatat in dosarul penal,de catre Parchetul de pe langa Judecatoria sect.5 prin ordonanta de declinare cu privire la calitatea faptuitorului,inaintand dosarul penal al carei parte vatamata sunt,catre Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti,pentru efectuarea urmaririi penale privind abuzul in serviciu si fals intelectual.PCAB inainteaza de indata dosarul penal catre PICCJ,fara a ma informa motivul si temeiul legal care a stat la baza inaintarii acestui dosar,precizand ca sa ma adresez PICCJ pentru informatii suplimentare.Am solicitat PICCJ informatii cu privire la acest dosar ,insa aceasta unitate de parchet mi-a spus sa ma adresezPCAB pentru informatii.Hmm...am sesizat MJ,PCAB,PICCJ,CSM-ul,dar nu sa rezolvat nimic concret,De 2 ani dosarul sa plimbat intre parchete,nu s a dat nici o solutie,eu nu stiu unde se afla acest dosar.

# CDI date 26 April 2015 22:31 +1

MULTUMESC..SA POSTAT COMENTARIUL

# CDI date 26 April 2015 22:23 +4

am trimis si eu acum o ora un comentariu si vad ca inca nu sa publicat..

# CDI.. date 26 April 2015 22:24 +4

VA MULTUMESC..SA POSTAT

# visu date 26 April 2015 23:36 +2

Si dosare din legende n-ar mai fi?...

# Salvamar date 27 April 2015 07:40 +12

Singura solutie pentru independenta justitiei este ca procurorii sa devina parchetari si nu magistrati. Faptul ca procurorii sunt magistrati duce la un dezechilibru al unui proces - apararea din start, prin statut inferior procurorului-magistrat, nu are sanse egale cu procurorul in instanta. Ori si procurorii si avocatii sunt magistrati, fie si procurorii se intorc pe parchet alaturi de avocati. E absurd sa-i declari pe avocati ca fiind mafgistrati, dar tot atat de absurd este ca procurorii, care sunt avocatii staului, deci a executivului, sa fie magistrati.

# balbeck date 27 April 2015 08:45 -11

Judecatoarea aceasta e la sectia civila.....asa ca judecatorii sectiei penale ii pot spune sa nu isi bage nasul acolo unde nu ii fierbe oala. Nu stiu daca a activat vreodata la sectia penala.Cum se face ca judecatorii care critica retinerile,arestarile sunt de la sectia civila?De ce nu vin judecatori si de la sectia penala sa critice retinerile si arestarile pe care le fac? :lol:

# balbeck date 27 April 2015 08:49 +17

Dictatura justitiei porneste de la CSM si se termina la presedinte.Cum e posibil ca un procurer sa ajunga judecator?Si nu numai atat,sa si sara calul pana la iccj,direct.Procurorul ala ancheta un inculpat,ajunge judecator si il condamna pe acel inculpat(suspect).E normal asa ceva?

# balbeck date 27 April 2015 13:04 +9

Procurorii nu ar trebui sa dea examen de intrare in magistratura.Pentru ca nu ar trebui sa fie magistrati .

# Un Dorel date 27 April 2015 14:16 -11

Tot vad aceste comentarii in sensul ca procurorii nu ar trebui sa fie magistrati si imi dau seama ca "ura" fata de procurori le-a intunecat ratiunea multora. Nimeni nu se gandeste ca tocmai atunci cand procurorii nu vor mai fi magistrati vor vedea dosare cu adevarat politice. Abia atucni cand procurorii vor fi functionari publici vor fi cu adevarat la cheremul sefilor numiti politic, asa cum se intampla in atatea si atatea unitati bugetare. De ex. inspectorate scolare, inspectorate de politie, directii de asistenta sociala etc. De fapt ar trebui sa se militeze pentru scoaterea totala a procurorilor de sub controlul MJ. Acum MJ are controlul prin faptul ca sefii marilor Parchete sunt propusi doar de MJ. Ar trebui ca acestia sa fie numiti doar prin concurs, organizat de CSM, pe mandate.....sa nu mai aiba nici o legatura cu MJ-ul. Doar asa o sa putem vedea anchete cu adevarat independente. Nu zic ca acum nu ar fi ....doar ca mi se pare ca atat timp cat anumite formatiuni politice sunt la putere, oameni din acea formatiune sunt ocoliti de organele de urmarire penala si sunt luati la intrebari doar cand nu mai sunt la putere.

# mulder, agentul mulder date 27 April 2015 23:13 +6

Crezi ca tine de statut ca sa fii un bun "executant"? Adica daca procurorii nu ar mai fi magistrati ar fi diferiti? Totul tine de societate. Vreau sa spun ca o societate ca a noastra, bolnava, nu poate produce procurori in cvasitotalitate buni si corecti indiferent de statut. Ce faci cu astia din servicii, din politie? Toti au comandanti si executa ordine si misiuni. Cine le ordona sa faca un dosar alb sau negru? Constiinta lucrului bine facut, cum ar fi normal?! Ma indoiesc! Asa este realitatea romaneasca indiferent de domeniu cu bune si rele, din nefericire la noi, mai mult, relele predomina.... 8)

# Georgeta date 29 April 2015 09:52 +2

Am mari indoieli asupra calitatii profesionale ale Liviei Stanciu precum si asupra procurorilor promovati de Basescu ca judecatori . Daca unul ca Daniel Morar a ajuns judecator la CCR , dati/mi voie sa ma indoiesc de profesionalismul celor promovati de Basescu .

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.04.2024 – Pensionare la Inalta Curte

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva