23 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Despre cum m-a invins sistemul

Scris de: Corina POPESCU avocat dr. | pdf | print

4 April 2014 15:45
Vizualizari: 24508

 

Sunt avocat in Baroul Bucuresti si in Baroul Paris. Sunt doctor in drept la Universitatea din Bucuresti si am un master profesional si cursuri postuniversitare in dreptul afacerilor la Universitatea Paris I Pantheon Sorbona. Practic avocatura inca de la terminarea facultatii si-mi dedic peste 10 ore pe zi acestei profesii pe care pana de curand o faceam cu pasiune.


Dar nimic din toate acestea nu conteaza in justitia romana, pentru ca motive neintelese de mine au facut ca toate orele petrecute pentru studiu si tot ce am invatat si invat continuu sa nu aiba nicio greutate in fata unor argumente care sunt nu doar nelegale, ci si absurde.

Am formulat in numele unui client cateva contestatii la executare. Fiind vorba despre creditori care invocau drepturi din acelasi titlu executoriu, argumentele invocate de mine au fost similare, lucru evident, de vreme ce am gandit actiunile respective cu singura minte de care dispun.

Desi au fost 6 (sase) contestatii la executare, solutionate de 6 (sase) judecatori diferiti, hotararile pronuntate sunt copiate unele dupa altele, cuvant cu cuvant.

Acceptand faptul ca argumentele mele nu erau de neinlaturat si faptul ca eventualele contra-argumente ar putea fi similare in cele 6 (sase) cazuri, nu am putut insa trece peste faptul ca judecatorii respectivi, gandind solutiile fiecare conform propriei sale constiinte, nu puteau concepe si redacta hotarari identice decat daca actul de justitie se rezuma la copierea hotararilor.

Lucrurile au mers atat de departe incat nu doar ca la copiere nu s-a adaptat genul sau numarul persoanelor, in conditiile in care contestatorii erau fie femei, fie barbati, fie un grup de persoane, dar s-a preluat inclusiv motivarea intemeiata pe Noul Cod de procedura civila, in conditiile in care una dintre contestatii se intemeia pe Vechiul Cod de procedura civila, acesta fiind chiar primul aspect discutat in dosarul respectiv.

Am formulat plangeri impotriva judecatorilor la Consiliul Superior al Magistraturii – Directia de Inspectie Judiciara pentru Judecatori, aratand ca in realitate hotararile respective nu sunt motivate, pentru ca nu se poate numi asa copierea integrala a unei hotarari pronuntata intr-un alt dosar.

Consiliul Superior al Magistraturii a gasit normal insa faptul ca hotararile pronuntate sunt identice pana la virgula, mergand chiar pana la a proclama aceasta situatie ca fiind o garantie a statului de drept.

Printr-o prima rezolutie, clientul meu a fost trimis sa declare recurs impotriva hotararii pronuntate de instanta de apel, desi in Noul Cod de procedura civila aceasta cale de atac nu exista in materia contestatiilor la executare. Socata fiind de asemenea recomandare, am actionat in consecinta si am declarat recurs impotriva hotararii respective. Partea adversa, prin intampinarea formulata, a solicitat nu numai respingerea recursului ca inadmisibil (eu insami aratand in cuprinsul acestuia ca, desi stiu ca este inadmisibil, nu as putea sa contrazic un judecator inspector, evident cu competenta superioara mie), ci si amendarea partii pentru exercitarea cu rea credinta a unei cai de atac. Instanta a respins recursul ca inadmisibil si a obligat clientul meu la cheltuieli de judecata, pentru ca a formulat o cale de atac inexistenta.

Printr-o a doua rezolutie, clientului meu i s-a explicat ca nu doar ca situatia reclamata nu constituie o abatere disciplinara, ci, dimpotriva, este tocmai reflectarea practica a garantiilor statului de drept. Conform solutiei pronuntate, „(…) in realizarea unei justitii unice, impartiale si egale pentru toti este importanta si necesara existenta unei practici unitare care, sub aspectul motivarii hotararilor judecatoresti poate fi concretizata prin standardizarea acesteia. Practica unitara nu inlocuieste activitatea de chibzuinta si deliberare asupra problemelor deduse judecatii, insa indeplineste functia de a asigura coerenta si stabilitatea actului de justitie, ca o garantie a statului de drept, apreciindu-se ca nu este afectata calitatea hotararilor judecatoresti in situatia unor considerente asemanatoare (…)”.

Citind aceste rezolutii, am vazut cum anii de munca la facultate, la masterat si la doctorat au devenit secunde efemere in care statul de drept, caracterizat in esenta de preeminenta dreptului, a devenit ceva teoretic si iluzoriu.

Personal nu o sa inteleg niciodata cum anume copierea cuvant cu cuvant a unui text ar putea fi o „activitate de chibzuinta si deliberare” sau cum copierea unei motivari dintr-o alta hotarare ar putea fi o „garantie a statului de drept”.

Accept faptul ca in doua cauze similare, argumentele ar putea fi similare, iar solutiile ar putea fi aceleasi, dar nimeni nu ma va convinge ca practica unitara poate sa insemne copierea cuvant cu cuvant a unei alte hotarari.

Nu pot sa nu intreb retoric ce rost are sa se cheltuiasca sume uriase pentru plata salariilor judecatorilor, daca la respectarea principiilor statului de drept se poate ajunge prin „standardizarea hotararilor”, eventual pe tipuri de actiuni, care apoi sa se preia cuvant cu cuvant in toate dosarele similare, la aceasta activitate intensa de „chibzuinta si deliberare” nefiind necesara participarea calificata a unor judecatori.

Un sistem de drept cu o instanta unica, unde judecatorii sa „standardizeze hotararile” si apoi sa le raspandeasca in teritoriu unor dactilografi ar corespunde intrutotul directiei trasate de Consiliul Superior al Magistraturii si ar asigura „coerenta si stabilitatea actului de justitie” intr-un stat de drept caracterizat prin „practica unitara”.

Cand am decis sa devin avocat aveam cu totul alta opinie despre ceea ce inseamna justitie si credeam ca, devenind un avocat bun, as putea sa contribui la calitatea actului de justitie.

In conditiile in care eu am pretentia ca un judecator, chiar aplicand o practica unitara, sa spuna cu propriile sale cuvinte de ce actiunea respectiva este intemeiata sau nu, se pare ca sunt doar naiva si ridicola.

Prin urmare, ma declar invinsa de sistem, imi recunosc limitele depasite de argumente pe care nu le inteleg, ma resemnez gandindu-ma ca poate mi-am ales gresit profesia si continui sa practic avocatura fara pasiune, insa cu speranta ca poate intr-un viitor apropiat statul de drept va redeveni ceea ce am invatat ca este: reflectarea principiului preeminentei dreptului.

NB: Invoc expres dreptul la libertatea de exprimare, garantat de Conventia Europeana a Drepturilor Omului.

* Cititi aici halucinantul raspuns al Inspectiei CSM, care statueaza ca e normal ca judecatorii sa copieze hotararile altor colegi, pentru ca asa s-ar respecta „practica unitara”

Comentarii

# shomo date 4 April 2014 17:15 +32

imi pare rau ptr dvoastra dar este o problema a avocaturii ca breasla. deveniti inutili, marea voastra majoritate. raman utili avocatii-caraushi intre client si judecator/procuror ;)

# CSM se descalifica date 4 April 2014 17:20 +50

Ati pus degetul pe rana. Din cauza avocatilor se intampla aceste lucruri, pentru ca reprezentantii barourilor nu condamna public derapajele magistratilor. Prefera sa taca si sa-si faca aranjamentele, decat sa apere interesele generale ale breslei si societatii. Ceea ce face Inspectia Judiciara, in complicitate cu CSM, constituie o imensa bataie de joc fata de profesie si fata de justitiabili.

# shomo date 4 April 2014 17:27 +36

nu se rezolva nimic cu condamnarea publica. sincer, as prefera ca in loc de cele doua mimoze asazis reprezentante ale societatii civile, in CSM sa existe macar un avocat bengos! dar daca ei nu cer...cine sa ii impuna???

# Outsider date 5 April 2014 12:44 +27

Cele 2 mimoze nu pot fi urnite din CSM nici cu buldozerul: in Legea 317/ 2004, privind organizarea și funcționarea Consiliului Superior al Magistraturii, nu se prevede nici posibilitatea unei revocări a celor două din funcție, dar nici modalitatea prin care aceasta ar putea să aibă loc.

# altul date 9 April 2014 10:41 +14

Stimata doamna avocat, iertati-ma, va rog sa nu ma intelegeti gresit, dar am ras cu pofta cand am citit articolul dvs. Am ras si v-am urat: bine ati venit printre noi! Noi, cei care zi de zi ne confruntam cu astfel de .... solutii sau cum s-or mai numi prostiile lor. Vi se pare revoltator? Inca nu v-ati obisnuit? Pai asta este NORMALUL in justitia romana. Dvs sunteti, cu siguranta, exceptia care inca se mai revolta. Noi, ceilalti ne supunem, ca in balada mioritica ce ne caracterizeaza (din pacate) ca natie. Si de-o fi sa mor... 

# xerses date 9 April 2014 20:58 +9

Cum ai vrea ca \"onorabila\" conducere a unbr milenara sa zica ceva impotriva anumitor magistrati ? Vrei sa ramana fara traficul de influenta ? Cu ce mai construiesc apoi hoteluri, sanatorii, cladiri de birouri, etc. ? Sa nu ramana exclusiv la ei oficiile, adica meleoane de euro anual ? Sa ramana fara contracte grase cu statul ? Sa nu mai poata prosti lumea cu examenele lor ? Sa nu mai dea o paine de mancat (chit ca-s lemn in gandire) copiilor, amantelor, nepotilor si securisti pensionati ?

# subiect minor ofuscare cacalau major date 7 April 2014 15:04 -11

contestatia lui peste, drepturile sunt ale titularilor, datornicii deja obligati sa puna mana sa platesca, fugi cu ursu ......... oare e la bota?  <img src=ops:' />  :-? :o :eek:  

# ADEVARUL date 7 April 2014 20:18 +1

OBSERVAȚIA DUMNEAVOASTRĂ ESTE CÂT SE POARTE DE BUNĂ,INDEPENDENȚA MAGISTRATULUI ROMÂN SE CONSFINȚESTE LA O CAFEA SI PE NET,IN DISCUTII CARE PUN DE ACORD MINTILE LUMINATE ALE BOLNAVILOR CARE IMPART AZI DREPTATEA-DIN EXTERIOR ASTA SE OBSERVĂ SI MAI ȘI,FRANCEZII PREFERĂ SINUCIDEREA UNEI CONVIEȚUIRO CU MAFIOTII CARE EXPLOATEAZĂ JUSTITIA IN INTERESUL LOR.

# ADEVARUL date 7 April 2014 22:11 +9

ADICĂ NU SISTEMUL V-A INVINS,AVOCATILOR,CI SISTEMUL A FOST INVINS,CORUPT SAU MAI SUBTIL SPUS SISTEMUL ESTE ADAPTAT INCONTINUU NEVOILOR MAGISTRATULUI INDIAVOLIT,BĂSIT :-* :-* :-*

# vasile date 13 April 2014 08:48 +11

Foarte inspirata ideia:\" Invoc expres dreptul la libertatea de exprimare, garantat de Conventia Europeana a Drepturilor Omului\", altfel va trezati cu DNA la usa defaimarea justitiei.

# necuratu\' date 4 April 2014 17:49 -33

Calea de atat este cea prevazuta de lege si nu cea pe care o indica judecatorul. In acel caz, solutia judecatorului de la recurs este corecta. Daca stiai ca legea nu se prevede cale de atac de ce ai formulat-o? Nu ai inteles ca judecatorul ti-a oferit ocazia sa devii penibila cu tot studiul tau? Chestiunea in cauza a fost si grila de examen.

# neprihanitu\' date 4 April 2014 19:09 +23

Si atunci, cum Dumnezeu vrei sa respect o hotarare judecatoreasca, puanand la indoiala, exact ce scrie sub \"In numele legii hotaraste\"? Cum vrei sa spun ca o instanta face act de juditie si este o modalitate de exprimare a autoritatile statului roman, cand plec de la premisa ca insasi autoritatea este cam subreda, iar actul de justitie este imprecis? Chiar vreau sa iau o astfel de de solutie a judecatorului de recurs, sa nu respect absolut nici o hotarare judecatoreasca, si n\'asa, sa formulez orice fel de cai de atac, ca tot judecatorul de cale de atac trebuie sa o califice . Si daca niste judecatori judeca in aceleasi dosar opozitie la executare si contestatiei la executare (calificarea in opozitie a unui petit au facut-o prin sentinta, nici nu s-a discutat asa ceva la fond), amandoua date cu cale de atac recursul (opozitia fiind cu apel si in 5 zile de la pronuntare) , cum ar trebui sa faca instanta de recurs? Examenele prevad ineptiile si experientele juridice ale magistratilor.

# NEcuratu\' date 4 April 2014 22:28 -18

Habar nu ai ce inseamna \"lucru judecat\"! Habar nu ai nici care parte din HJ intra in puterea de lucru judecat! Iti spune un student de anul IV de ce nu poate stabili jud. calea de atac; este foarte simplu, nu jud face legea, dimpotriva, NCPC ii interzice sa dea hot general valabile! Caile de atac sunt garantate de Constitutie si Conventii EU! Daca te deranjeaza greseala jud. cere-i sa-si corecteze hot pt greseli materiale; asa-i arati ca stii carte! Habar n-aveti pe ce lume traiti si-n ce tara va aflati! Talhariti justitiabilii! Nu sunteti in stare sa-i dati macar o cale de atatc valida. D-aia s-a introdus in NCPC obligativitatea de a formula recurs prin avocat? Sa le luati banii degeaba?

# neprihanitu\' date 5 April 2014 09:02 +20

DOBITOCULE! Daca scrie opozitie la executare, e clar ca e vorba de vechiul cod.Daca nu crezi, citeste legea de punere in aplicare a ncpc. Nici macar sa citesti un paragraf nu esti in stare ! Nu e jalnic, si nici ila nu imi este mila de tine, fiindca cei ca tine trebuie sa dispara din aceste profesii. Problema mea e, cat de repede dispari. Apropos, ce profesezi, ca sa iti dau o mana de ajutor (o sesizare, o reverificare a cunostintelor juridice, ... etc.). Habar nu ai ce inseamna eroare materiala, si nici prin cap nu ti-a trecut sa deschizi banalul cod de procedura(vechi) sa citesti conditiile in care poti sa soliciti indreptarile de erori. Habar nu ai ce poate un judecator in Ro, dar habar nu ai ca un judecator daca nu vrea sa poata ceva, nimic nu il va scoate din letargie. Habar nu ai ca ceva ce poate fi atacat, nu se bucura (nici macar de prezumtia) de lucru judecat. Mai puneti naibii mana pe carte, rasfoiti-o, si incet cu creionul silabisiti fiecare cuvant, fiecare litera!!

# necuratu\' date 5 April 2014 09:41 -19

Bai CACAT cu diploma, despre ce dracu\' sa te ia scrii tu mai sus? Sarman imbecil, nici pe vechiul cod judecatorul nu facea Legea, prostavanule! Daca judecatorul iti spune \"calea de atatc este - atacul\", tu ce faci? Ataci? Boule! Ascunde-te dracu\' ca esti prost pana la puritate!

# faustino date 5 April 2014 11:19 +22

Necuratule, calmeaza-te un pic, ca fix despre asta este vorba! Un inamovibil, vertical si plin de deontologie greseste . Trei verticali, inamovibili ii mentin hotararea, chair daca tu ai atacat conform codului. (sa nu uitam ca si V.M.Ciobanu a patit-o prin 97\'-98\', cand in materie de partaj Judecatoria isi declina competenta in favoarea Tribunalului, ca \"era dupa valoare\"; si culmea Tribunalul judeca in nestire). Sau, mai rau, Un vertical inamovibil nu greseste, iar trei inamovibili verticali iti \"stramba calea de atac\". Irevocabil! Care este diferenta intre a avea dreptate si a ti se face dreptate? Una singura, nu poate nimeni sa iti faca dreptate, chiar daca o ai, deoarece dreptatea ta, il costa la salariu pe judecatorul care a gresit.

# Necuratu\' date 5 April 2014 13:38 -18

Drace (ca necuratu-i doar unul indiferent de limba care-l numeste), aici se discuta despre patania distinsei avocate cu multiple titluri si referinte. Daca mergem pe firul profesional al fiecaruia, aceasta discutie nu se mai termina vreodata. Chestiunea-i simpla, s-a facut singura de ******o. NU trebuia sa formuleze recurs si gata. Stia foarte bine ce prevede legea, asa cum ea declara in expunerea de mai sus. Nu stim noi ce legaturi exista intre ea si judecatorii pe care-i critica. In mod cert este mai mult decat ea ne prezinta aici. Sunt animozitati intre ei iar situatia penibila in care s-a tavalit i-a fost \"oferita\" de unul dintre judecatori s-o mai tempereze un pic...si se pare c-a temperat-o pana la devastare.

# neprihanitu\' date 5 April 2014 11:23 +14

Te-ai facut de toata jena necuratule! Te-ai umplit de penibil (de parca mai aveai vreun loc maculat). Ma mir ca se mai chinuie unii cu rabdare sa iti arate sensul discutiei. Stai jos dobitocule ! Legea este aplicata prost, iar altii pot mentine prostia, sau o pot dezvolta. Cu asta am incheiat, planta scriitoare ce esti.

# Necuratu\' date 5 April 2014 13:49 -12

Sarmane idiot, daca fug clientii de tine atunci o fac pentru ca esti prost artificial, asa cum am aratat mai jos! Nu trebuie sa aiba justitiabilul pregatire de jurist pentru a vedea calitatea de prost cu diploma pe care-o ai! Daca stiai sa aplici legea, boule, nu atacai...ca boul, sa rupi gardul judecatoriei! Poate-i mai bine sa te faci shaormar ca judecatorul Apostol! Ia in considerare aceasta optiune!

# Necuratu\' date 7 April 2014 14:57 -5

Idiotule 281 cpc iti permite sa indrepti ...si orice alte erori materiale din hotarari sau incheieri. Cretin retardat, tu stii doar sa ceri bani justitiabilului, atat! Si autoarea ta a fost la fel de proasta ca si a altuia prezent aici!

# jiji dela puscherie date 5 April 2014 12:32 +13

Citeste mai departe dobitocule! Bag-o si p\'aia cu magistratul se supune legii si propriei ... (cand o are), dupa care povestete-ne p\'alea doua cu \"chiar investit, poate sa faca orice in aflarea adevarului, chiar sa propuna probe, atunci cand nici una din parti nu a propus-o sau sa puna in discutie cereri pe care niciuna dintre parti nu a formulat-o\". O sa vorbesc cu Miron Cosma sa iti dea vreo 2 coduri peste ochi

# Necuratu date 5 April 2014 13:45 -15

Sarmane imbecil, degeaba folosesti nume diferite ca sa dai impresia de coparticipare la discutie. Si eu as putea sa fac asta dar nu mi se pare necesar intrucat in calitate de NECURAT am destula putere de convingere! Asa ca, prostia ta este una artificiala, nici macar naturala! Daca ceva nu-ti convine la instanta, fa recurs, du-te la necuratu\'! Doar d-aia sunt nevoiti justitiabilii sa-si ia avocat la recurs, ca sa promoveze calea de atac chiar si atunci cand nu exista!

# Stoica Valentin date 21 May 2014 16:33 -1

Deci necuratule mie mi se pare tot ce ai spus tu corect si nu are rost sa repet pt ca deja le-ai spus. Neprihanitule esti vai mama ta, esti o victima a justitiei si tu si doamna avocat care atacati cu cai inadmisibile ca va spune o tanti sa faceti recurs. bai neprihanitule de ce nu ceri tata o pensie sociala de la judecatori ca esti victima lor sigura.

# angelomiu date 4 April 2014 18:51 +11

Stimata colega Eu iti recomand sa pui pe site si hotararile - cele date in prima instanta (apropo, ce s-a intamplat in cazul judecatii la instanta superioara) - dar si contestatiile tale la executare. Eu am niste suspiciuni de cand am citit ca hotararile sunt \"identice\", dar ca, in schimb, contestatiile la executare au motive \"similare\". In mod normal, \"identic\" este diferit de \"similar\".....dar.....te rog eu sa ne lasi pe noi sa convingem de asta si in acest caz. Mersi

# o pensionara date 4 April 2014 19:48 +7

da,da asa este te rugam pune hotararile pe site.Si eu cred la fel,daca sustii ca sunt identice .miroase urat.....

# Sus inima Charlot! date 4 April 2014 18:59 +5

Va incurajez stimata doamna! Un executor a solicitat executarea unei persoane decedate (pe vechiul cod proced) si in favoarea unui creditor ce isi cesionase creanta si titlul. Am formulat contestatie si am contestat si masura inscrierii in cf, ca fiind intemeiata pe acte de procedura anulabile . Au refuzat declinarea competentei la instanta unde banca isi are sediu, au refuzat probatoriul (inclusiv expertizele - nu au legatura cu cauza),... Am formulat plangere la UNEJ - care mi-a respins plangerea, iar 2 zile mai tarziu mi s-a admis contestatia, dupa ce au aflat ca facusem plangere si la Uniunea Europeana a Magistratilor si cea a Executorilor (de fapt a Ofiterilor ...). Pronuntarea in contestatia la inscrierea in cartea funciara a fost amana insa a 7-a oara ... (2,5 luni).

# nu ti-ai gresit meseria date 4 April 2014 19:17 +18

Nu ti-ai gresit meseria, aparatul justitiei are nevoie de avocati ca tine, dar trebuie inlaturati incompetentii de Stanciu, Haineala, Danilet si altii ca ei, care sunt o rusine a justitiei, ar trebui sa se termine cu \"statul procurorului\" unde prezuntia de nevinovatie nu exista, ci doar ordinul \"de sus\".

# ermil date 14 May 2014 15:08 +1

este corect. ar fi bine sa fie cat mai multi, pentru ca daca va declarati invinsa atunci chiar nu mai e speranta in tara asta. justitia este de departe mai mult decat orice domeniu cea mai plina de incompetenti si prosti. e grav, pentru ca se joaca cu destinele oamenilor atat in civil cat si in penal si exact acolo ca si in medicina trebuie sa fie competenti si sa raspunda pentru erorile lor. in alte tari dosarele se iau prin sondaj de catre o instituitie separata si se analizeaza, se face un quality review si la 2 note consecutive proaste nu mai ai voie pe viata sa practici. o decizie prost luata are in impact foarte mare asupra celui in cauza. marea problema este ca s-a politizat si ajung oameni numiti si nu cei competenti. 

# Piticar date 4 April 2014 20:22 +12

Poate stiti sau nu, dar exista magistrale coruptive (adica retele agregate de crima organizata) in zona executarilor silite (in special bancare) pe axa banca (mai nou recuperatori) - executor - judecator, cu totala acoperire a DNA si PICCJ. Am in evaluare  pentru expertii MCV -RO ai COMM. un caz cu totul deosebit si sugestiv in care am si o stramutrare (interesanta!) admisa de ICCJ. Mai grav este ca practica unitara poate avea la origine o SENTINTA BAZATA PE CORUPTIE SAU TRAFIC DE INFLUENTA POLITICO-ADMINISTRATIVA. Astfel anvem in intentie declansarea unei initiative Cetatenesti Europene pentru introducerea unui pachet de masuri Anticoruptie Judiciare la nivel Comunitar, care sa includa (printre altele) si expertizare tehnico-stiintifica a onestitatii/integritatii judecatorilor din completele ce pretind a crea practica judiciara prin sentintele lor - in special ICCJ. Tehnologia exista si se aplica, doar ca mediul judiciar are o imensa teama de a i se dezvalui cangrena coruptiva. 

# corin date 4 April 2014 20:47 +11

Poate ar trebui cercetat de ce in 99,99 % din cazuri sunt respinse expertizele contabile prin care se incearca sa se demonstreze ca nu sunt inregistrate sumele cerute prin executari silite cu titlul de penalitati si daune.Dupa, de studiat cum poate un contribubil roman sa afirme in instanta ca nu emite facturi si nu inscrie sumele in contabilitate, pana nu le incaseaza, CA SA NU PLATEASCA TAXE si IMPOZITE !!! (negru pe alb). Trebuie interpelat si BNR, cum acesti creditori banci/leasing au trecut pe provizion sume ce nu sunt inscrise in conabilitate.Sunt totusi si instante care au admis, si care dupa lupte de 2 ani, au admis contestatiile. Sunt si cazuri in care debitorul este urmarit pentru o suma, iar garantii pentru dublu.Contestatiile au fost respinse!Cum or fi inscris astia aceeasi suma in contabilitate cu valori diferite. Chiar nu ii verifica nimeni?

# Andrei date 6 April 2014 12:20 +11

Initiativa mi se pare excelenta dar in aceeasi masura greu de realizat in practica. Pana va prinde initiativa continut legislativ, cei in cauza vor fi de mult plecati din viata...

# necuratu\' date 4 April 2014 22:12 -13

Stiutori de carte p-aici de n-au loc de titluri si maculatura care le sustine.. Daca esti avocat intr-un barou si in altul in acelasi timp se prezuma ca stii carte? Ti-a intins o cursa acel judecator pentru ca-ti arati tu marile studii! Ai picat in cursa lui si-acum te-ai publicat cu patania ta. Degeaba te mai agiti...nu sti carte! Te-a facut muci un judecator pe care-l credeai prost. Mai gandeste-te!

# magister date 4 April 2014 22:23 +16

vezi ca ai uitat un \"i\", stiutorule de carte :lol: acum cauta-l :lol:

# necuratu\' date 4 April 2014 22:30 -16

Vacarule, cand folosesti negatia se scrie cu un singur \"i\"...da un search pe google, Vanghelie!

# Mimi date 5 April 2014 10:15 +19

Ciobanule, a sti are doi i doar la persoana a II-a sg., indicativ prezent si conjunctiv prezent, forma afirmativa si FORMA NEGATIVA(!). Asa cum tu canti nu devine tu nu cant, nici tu stii nu devine tu nu sti. Prin urmare, corect este tu NU STII !!

# necuratu date 5 April 2014 13:31 -17

Adica tu sarmane imbecil, chiar ai cautat pe google ca vanghelie si-ai gasit raspunsul aici http://diacritica.wordpress.com/tag/nu-stii-sau-nu-sti/ dupa care l-ai copiat si l-ai pus prin \"paste\" aici? Proasta a mai fost autoarea ta! Prin urmare esti si tu la fel de prost... Nu te-a dus capu\' sa deschizi o carte de gramatica si apoi sa dai cu parerea?

# Da\' virgulele unde \"este\"?  date 5 April 2014 17:56 +11

Daca ati fi utilizat, in mod corect, semnele de punctuatie, nu ar fi aparut aceste confuzii. 

# Necuratu date 6 April 2014 11:11 -12

Postangiule, tu ceva la subiect ai de zis? Sau ai vreo legatura cu ce se discuta? Ori ai intrat si tu p-aici sa vezi ce se mai spune?

# Da\\\' virgulele unde \\\"este\\\"? date 6 April 2014 12:51 +14

Se discuta despre gramatica. Roaga pe cineva, mai mare, sa iti citeasca postarile precedente si sa te lamuteasca!

# xus date 7 April 2014 12:24 -3

prietene agramat necurat ia de aici: http://dexonline.ro/articol/Ghid_de_exprimare_corect%C4%83

# faustino date 5 April 2014 09:13 +10

Eu zic necuratule, ca esti rupt de realitatea instantelor. E prea complicat pt. un judecatoras ce duce acasa cam 80-85000 lei pe an sa gandeasca atat de profund, si atat de orgolios. De altfel, daca avea prestanta, nici nu\"mai intindea curse\".Referitor insa la similitudinea (pana la indentitate) a hotararilor, pot sa indic pe loc 7 sentinte, pronuntate de catre 1 judecator, in decurs de 2 sapt, in ord de plata, cu motivari identice (una din ele fiind o piesa de baza:\"39 lei taxa de timbru pentru 20000 lei pretentii este derizopriu\").Initial cand m-am dus la arhiva, mi-au data alta hotarare.Dupa aceea am luat-o pe cea buna.Si apropos, fiindca si eu am avut niste banuieli - ca angelomiu si pensionara de mai sus - am luat legatura cu inca cativa beneficiari de astfel de hotarari, cunoscandu-le consilierii. SURPRIZA ! in afara partilor, inscrisurilor si sumelor, totul era identic (inclusuiv numarul de pagini). Dameza care a pronuntat hotararile duce acasa cam 98.000 leuti/an .

# necuratu\' date 5 April 2014 09:54 -21

Mai drace, arati ca doar la o instanta, cel mult doua fiintezi! Hot jud identice sunt pe tot cuprinsul tarii, adica o hot din CA Buc, este identica cu o hot din CA CT! Ai ridicat problema la congres? Trecand peste latura comica a declaratiei tale, era ceva gresit in motivare? Era ceva contrar codului? Daca aceleasi ratiuni si solutii se regasesc in toate cauzele, de ce sa nu folosesti un \"formular\"? Si eu as face la fel...

# faustino date 5 April 2014 11:11 +10

La Congresul cui, necuratule? De cand la Congresul Avocatilor, se discuta probleme de acte de justitie (eventual de buna administrare a justitiei)? Poate la sedinta Asoc Magistratilor, vor fi invitati si avocati? Mai stii? P.S. Daca motivarea \"39 lei taxa de timbru pentru 20000 lei pretentii, este derizoriu\", ti se pare, juridica, e OK. In 7 hotarari... Poate constitui o refulare, un complex al magistartului caruia nu i s-a majorat salariul, ca urmare a neindeplinirii normei la taxele de timbru, dar motiv de drept, nu ! PPS Confunzi (ca de obicei) personajele, Dracul (in Goethe,, dar si in Marlowe, era Mefisto, nu Faust)

# curatelul date 5 April 2014 12:28 +7

Interesant punct de plecare pentru actul de justitie. Adica judecatorii pot sa se joace (si chiar se joaca) de-a leapsa pe furate (nati-o tie si da-o celor de la recurs), numai ca sa isi satisfaca propriile refulari, relativ la o persoana cu mai multe diplome ! Adica scopul justitie, si al judecatorilor este \"sa te faca\" (ba chiar \"muci\"), in contextul in care inamovibilul care greseste nu raspunde de nici un fel. Am retinut-o . E buna necuratule Pe banii cui jucam leapsa ?

# avocat traditional date 4 April 2014 22:38 +12

Ca un judecator copiaza o hotarare a altui judecator este urat.Dar ce ziceti cand un judecator copiaza in hotararea lui rechizitoriul?Cu starea de fapt.cu starea de drept,cu motivatia starii de drept etc.etc.Nesimtirea/indolenta/lenea/dispretul fata de lege/dispretul fata de deontologia profesionala/etc/etc/nu au margini.In zadar invoca avocatii situatia asta ca nu ii baga nimeni in seama.Colca peste pupaza,vine si CSM-ul cu aberatiile sale.Unde te mai poti plange?La CEDO?Pai nu o avem pe iulica pe post de judecator?Avem noi sanse?

# victima justitiei date 16 April 2014 19:17 +2

Dar ce ziceti cand un judecator ignora probe, face referire la probe care nu exista la dosar, construind probatoriul pe nevinovatia partii adverse?? Ca simplu muritor (nu sunt avocat, m/am documentat putin in ale justitiei), socat de faptul ca un judecator dribleaza legea, unde as mai putea gasi eu, dreptatea????

# de ce va mai mirati date 5 April 2014 00:25 +9

Nu stiati ca judecatorii iau drepturi de autor pt sentinte ,decizii ?no joke !

# Necuratu\' date 5 April 2014 14:10 -16

Completare: in situatia de fata, cel reprezentat se poate indrepta cu o actiune in despagubire impotriva distinsei doamne avocat, daca a solicitat onorariu pentru recurs! Asta inseamna aplicarea legii!

# pol date 6 April 2014 10:10 +8

In sfarsit! Ati ajuns la vorbele mele de acum doi ani! Doar asa ceva au fost invatati la INM! Spuneam atunci \"Cu asa formatori , nu putem avea decat asemenea judecatori! Copy-paste!\" De asta a fost inlocuita cea mai mare parte dintre magistrati cu altii noi, proaspat spalatele creiere sunt obdeinete si lipsite de o mare parte din material cu care se gandeste! URA, Razbunare si Incompetenta! Aservire si obedienta conducatorului iubit! Asta datoreaza si asa vor actiona pana vor fi si ei inlocuiti de altii speram noi, total diferiti si cu constiinta si stiinta de carte! Invidia fata de studiile si nivelul colegei au fost proritare fata de dreptul romanesc! Vivat Florea si comp.!Vivat CSM!

# Necuratu\' date 6 April 2014 10:50 -13

O seama de prosti scrise p-aici fara sa-si aminteasca principii generale de drept! D-aia va dau \'uie prin instante...pentru ca sunteti prosti! Sa revenim: calea de atac este prevazuta EXCLUSIV de LEGE! Daca jud (fie prost de meserie, fie de rea-credinta) scrie altceva pe hot, NU inseamna de plano ca tu AVOCAT trebuie sa urmezi ce-a indicat el. Daca faci asa, admiti ca judecatorul face legea! Ati vrea sa faca judecatorul legea? Nu-i suficient c-o aplica prost? Ce face tanti avocat cu pleiada ei de titluri? Urmeaza indicatiile gresite ale judecatorului si ataca hot chiar daca stia (a vazut cu stupoare) ca nu exista aceasta cale de atac! Apoi, dupa ce-i repsinge ca inadmisibil, vine aici si se plange, intemeindu-si motivatia pe greseala ei! Chestiunile cu propria greseala se studiaza in anul I la facultate tanti doctor in drept. Sigur nu-i o gluma proasta acest articol? Nu se poate ca un doctor i drept sa faca asemena tampenii de care s-ar rusina si-un stagiar!

# Outsider date 6 April 2014 11:49 +8

Biata limbă română: din start se observă A NU SE CITI - \"O seama de prosti scrise\" ! ! !

# Necuratu\' date 6 April 2014 11:53 -16

...o seama de PROSTI printre care si tu Outsider! Ori esti un nenea doctor in drept de te-ai vexat?

# Florea date 6 April 2014 15:08 +4

Cred ca sunt doua discutii. Pot sa va spun in ce priveste copierea hotararilor, ca eu am vazut la Judecatoria sector 1, 67!!! de hotarari identice.  Date de toti judecatorii de civil. Nu stiu daca e o problema de drepturi de autor, dar cel putin una de absenta a deliberarii este. Plus cea de nesimtire si sfidare. 

# faustino date 6 April 2014 16:48 -1

Este o simpla problema de comunicare in sistem monitorizat (intranet). E ceea ce va lipseste din ecuatie. Din 2005 - 2006 exista acest sistem de comuncare a parerilor, si trasarea unei motivatii comune si pt. Buc. si pt Mh, si pt Vs. De altfel la un moment dat, inspectia judiciara avea foarte mari probleme in materie de carte funciara (astia venind din Regat, in Ardeal, ca sa ii invete pe cei din Cj, Bv, Sb , Ab, sistemul unificat ... ).Tot la un moment dat (prin 2009 -2010), se adopta in CSM aceasta pozitie comuna, DACA nu intra sub incidenta recursurilor in interesul legii.E mai simplu, declaram o solutie ca fiind un adevar universal valabil.

# CI date 6 April 2014 20:08 +5

Judecătorii copiază o altă hotărâre sau un rechizitoriu din cauză că sunt înmormântaţi în dosare. Deci e vina statului. Problema ar trebui pusă altfel: soluţia pe fond e greşită? Dacă nu, atunci supărarea duduiei Corina e un moft! E aiurea să te superi că un judecător nu-ţi face o compunere originală, schimbând ordinea cuvintelor în frază. Ce te faci când un judecător dă soluţia aiurea, în dispreţul legii?

# Mihai date 6 April 2014 22:26 -7

Chiar daca pare ca dreptatea este de partea Dvs., totusi faptul ca ati ales lujulica descalifica, ab initio, demersul Dvs. Pacat!

# mihaita date 7 April 2014 08:08 +10

Ca in Mormete - \"Depinde de facultati\". Pentru unii descalifica, ... pt altii onoreaza .

# catalin.racaceanu date 7 April 2014 12:15 +3

Sistemul nu te invinge - te lasi invins

# xus date 7 April 2014 12:29 -8

ca se dau solutii identice nu similare sub aspectul motivarii e jalnic. in schimb ca ati atacat cu recurs (desi putea fi calificat drept apel de catre instanta in anumite conditii) asta e dubios maxim.

# apelu\' date 7 April 2014 18:18 +2

Mai ales cand in 99 % din cazuri, instatele de recurs, RECALIFICA calea de atac in apel, si ... . PS Sa nu uitam ca exista si un dosar pe legea ce s-a judecat pe legea veche ...

# GUY FAWKES date 7 April 2014 14:44 -5

BA DOAMNA AVOCAT DOCTOR IN DREPT Corina POPESCU ce facultati ai facut tu la sorbona si Uinv Bucu....bati campiiii AIUREAA! Din ce declari dumneata acolo, ca ai formulat 2 contestatii pt acelasi motive ai noroc ca nu ti au repinso ca inadmisibila ....vezi ca ai text de lege si numai bate campii pe aici...av la Flocea evident

# POLO.NICU date 7 April 2014 16:52 +5

:D asta-i de-a lui Botomei...numa doftori peste tot

# Nesferatu date 7 May 2014 14:45 +1

pai daca voi nu aveti doctori,trebuie sa fie undeva avocati cu doctorate.Bota este doctorand de cand m-am nascut eu ,asa ca nu mai fiti rai.

# Necuratu\' date 7 April 2014 15:12 -11

Nu-mi vine sa cred ca adunatura de retardati membri de barou, este atat de numeroasa. Anonimicitatea scoate foarte usor din avocat latura sa incompetenta! SINGURA calitate comuna celor care o apara pe aceasta proasta practicanta a dreptului, consta in persuasiunea prin care-si conving clientii de competentele lor. In realitate ii intereseaza doar BANUL! Imi este lehamite de acest tip de avocat prost si-l simt usor de la prima fraza. Cunoscand ca-i prost si slab pregatit, stau relaxat si-l incit cu gandul ca la randul sau, avocatul-prost, il incita pe justitiabil si-i arata cata dreptate are in cererile lui, promitandu-i ca va fi langa el pana in panze...dar pe banii justitiabilului, evident! Cand s-or trezi justitiabilii si vor inainta cereri in despagubiri sa vezi distractie pe judecatori. Tare-s vrea sa apar astfel de justitiabili!

# fifi date 7 April 2014 18:22 +5

Fii barbat necuratule! Fa click pe decizia CSM, copiaza nr. dosarelor, vezi ca una este Lotus, mergi a ORC, ... mai departe te descurci tu, doar esti baiat mare, destept si frumos .

# neprihanitu\' date 7 April 2014 18:28 +5

Cum sa ii simti tu (\"usor de la prima fraza\"), daca esti un DOBITOC sinistru ? Cub ce simturi, nesimtitule?

# neprihanitu\' date 7 April 2014 18:20 +4

Cine te ia sarmane ... ! Nu esti bun, nici in vreme de razboi

# obiectiva date 7 April 2014 18:54 +4

eu am o sentinta de la FOND din CONTENCIOS ADMINISTRATIV din DECEMBRIE 2013, actiune introdusa din aprilie 2013, DUPA intrarea NCPC in vigoare, data de 15 februarie 2013.....instanta imi comunica cu DREPT DE RECURS in 15 zile de la comunicare...si e data de CHIAR presedinta tribunalului BACAU........stie cineva daca asa e???? ca termenul de recurs pe NCPC e de 30 de zile.......eu consider ca stiu mai bine NCPC decat ei........caci NU am vazut sa scrie nicaieri in L554/2004 a contenciosului administrativ ca termenul de recurs ar fi de 15 zile dupa cum TOT presedinta TRIB bacau a motiv in cererea mea de corectare eroare materiala.......no, CE SA LE MAI CERI ALTOra ?

# obiectiva date 7 April 2014 19:54 +2

erata, este prevazut prin art.20 din legea 262 din 2007, la care NIMENI NU A FACUT VREO REFERIRE.....vorbesc de instanta, ca aceasta lege este mai importanta decat chiar legea 554/2004......Art. 20. - (1) Hotărârea pronunţată în primă instanţă poate fi atacată cu recurs, în termen de 15 zile de la comunicare.     ___________     Alineatul (1) a fost modificat prin punctul 29. din Lege nr. 262/2007 începând cu 02.08.2007.     E O INVALMASEALA DE NEDESCRIS......PRIN LEGISLATIA DIN RO...sa vedeti ce e si ce va fi in cea PENALA.......oricum, cu EXECUTAREA HOT. DIN CONTENCIOS....cand se dispune anularea actului administrativ, executorii duc o adevarat lupta........si se cere TAXA , inainte de NCPC era OBLIGATORIE......fara executor........E O NEBUNIE......in RO ! si eu ma RECUNOSC NU INVINSA, CI ADUSA IN PRAGUL DISPERARII DE SISTEM....

# obiectiva date 7 April 2014 19:59 +3

mai vine si PONTA cel terorist sa dea un OUG 80/2013.......care face ca o CERERE INCIDENTA.....sa fie TAXATA de vreo 5 ori mai mult decat cererea principala........acu` mai taxeaza si stabilirea pensiei de intretinere, DUPA ce ma mai trimite NCPC si la MEDIATOR.....

# obiectiva date 7 April 2014 20:12 +2

acu` i-acu`..... DACA INSTANTA DE EXECUTARE in contencios administrativ.........ERA normal instanta de FOND in CONTENCIOS ADMINISTRATIV..care a pronuntat hotararea in fond.....DUPA NCPC EXECUTAREA URMAND DREPTUL COMUN si modificand art. 22 si art 24 ........CINE APLICA ART 25 din L 554/2004 cu modificarile din L 262/2007 - Instanţa de executare care inca este in vigoare ??? executorul se duce la JUDECATORIE pentru investire........si judecatoria NU are sectie de contencios administrativ........      

# GUY FAWKES date 7 April 2014 22:52 -10

OBIECTIVO bati campii vezi ca itex de lege NCPC care spune ca procesele si exec incepute sub lege veche sunt guvernate de lege veche pe la 26 parca uite la inceputul NCPC ca scrie clar

# obiectiva date 7 April 2014 23:10 +2

nu bat campii deloc...........am 2 sentinte din contencios pe legea veche, sunt OBLIGATA sa le pun in executare pe legea noua......pentru ca A FOST MODIFICAT ART. 22 SI ART 24....cu NCPC.....ca atare, NCPC se aplica in executare  si proceselor judecate pe vechiul cod de procedura civila.......DEOARECE NU mai exista 22 si 24 in forma veche din L 554/2004 cu L 262/2007........INTELEGI ??? NU MAI EXISTA !!!! NU AM CUM EXECUTA PE legea 554/2004 inainte de modificarea adusa prin L 76/2012....si NU eu bat campii ci desteptii care fac legi....daca o lege este ABROGATA mai ai temeiul de drept ?

# obiectiva date 7 April 2014 23:14 +2

daca tot esti asa de tare, ia intreaba si tu la instanta de contencios administrativ aceasta chestiune, sa vezi ce raspuns primesti.......eu daca ma duceam in instanta de executare de cont administrativ, ma trimiteau la plimbare pentru ca NU MAI EXISTA NORMA.......si uite asa, legalizam cu 5 lei o sentinta in cont. admin , mai dam si 20 de lei pentru taxa jud de timbru la executor si onorariu executor....cand INAINTE ERA TITLU EXECUTORIU....fara nici o legalizare macar !

# obiectiva date 7 April 2014 23:18 +2

si inainte de a spune ca eu bat campii.....citeste mai atent...PROCESELE INCEPUTE SI doar EXECUTARILE INCEPUTE SUB LEGEA VECHE......MERG MAI DEPARTE PE LEGEA VECHE.......eu daca am o sentinta pe legea veche DAR nu am inceput inca si executarea tot pe legea veche sunt obligata sa o execut pe legea noua........

# cel ce ( nu ) stie de ce! date 1 June 2014 13:59 0

pentru recurs in contencios, termenul este de 15 zile si este prevazut la art. 20 din lege

# obiectiva date 7 April 2014 23:25 +3

dar cel mai distractiv si mai distractiv mi se pare TOT faza cu  OUG 80/2013.....este absolut DEMENTIALA....acea OUG care a ABROGAT LEGEA 146/1997........SA VEZI CHESTIE........deci, daca deschizi site ul la ICCJ vezi ca acuma are pe albastru link la legea 147/1997 care la randul ei face trimitere la OUG 80/1997......ASA, la aceasta data, desi abrogata expres  L 146/1997 , prin OUG 80/2013.........TOT MAI ESTE IN VIGOARE ........prin bunavointa ICCJ.......EXISTA 2 LEGI PRIVIND TAXELE JUDICIARE DE TIMBRU ...PUSE IN APLICARE DE INSTANTE....simultan ...si L 146/1997 ABROGATA , si OUG 80/2013.......

# obiectiva date 7 April 2014 23:31 +2

in toata experienta mea practica si teoretica din domeniul juridic, NU am mai intalnit asa o gogomanie ca OUG 80/2013...care sa faca praf ACCESUL LA JUSTITIE......pai, legea 146/1997 a avut 90 de zile la dispozitie pana la intrarea in vigoare..........OUG 80/2013 a intrat in 3 zile, in cea mai deplina secretomanie, noroc de AMR ca a facut publica dementa guvernului ponta......si a lu` cazancioc......pentru asta, i-am pus cruce si lui ponta........

# obiectiva date 7 April 2014 23:45 +2

bine, asta era gogomania din civil.......dar sa vezi ce nebunie e in PENAL........GATA CU ACCESUL LA JUSTITIE.....ce drept la aparare.......recursul ajunge o rara avis......motivele de recurs sunt cateva......ne ajung degetele de la o mana sa le numaram.....si la ICCJ va apara DOAR AVOCATII care au acces la ICCJ.......AU RESTRICTIONAT PANA SI ACCESUL AVOCATILOR LA ICCJ....... :sigh: ..v-a condamnat porcurorul prin rechizitoriu, sunteti gata impuscati........

# obiectiva date 7 April 2014 23:52 +4

cum bine zicea Viky cea adevarata.....incetul cu incetul, PRIN LEGE, ne vor aresta daca ne vom intalni mai mult de 5 persoane........asta e NOW.........eu stiam de mult ca asa se va intampla......si ma apuca disperarea zi de zi cand vad ca IAR am avut dreptate.......si nu mai exista loc de intors, si nu mai exista speranta........si lumea asta parca e oarba, surda si muta.....turma de oi condusa in prapastie.......

# obiectiva date 7 April 2014 23:55 +3

erata....NWO sau NOM sau NOUA ORDINE MONDIALA........gata, am scris  pentru 1 luna........pauza!

# Necuratu\' date 8 April 2014 10:46 -11

Tanti avocat, degeaba scrii p-aici sub nume diverse, tot proasta ramai. Vezi ce se intampla cand nu mai functioneaza traficul de influenta? Iese la iveala nestiinta de carteeee...si prostia, iar pristia ta nu poate fi naturala ci artificiala, adica autoarea ta a depus eforturi sa te faca o proasta plina de puritate, imaculata! Degeaba vrei sa pari naturla in prostie prin adaugare de comentarii sub nume fictiv; tot aia ramai! Dac-ai fi un rahat de lector sau preparator as arunca cu creta-n tine...sau cu bilute...Peste toate, cea mai mare satisfactie o am atunci cand fac denunt impotriva altui avocat! Imi place cum pica-n domino.....uuuuu...savurez!!!!

# adrian date 8 April 2014 12:48 +4

Imi pare rau pentru dvs. Sper sa nu parasiti breasla pentru ca, procedand astfel, o lasati la cheremul ignorantilor. Insistati in mentinerea calitatii produsului juridic; cu siguranta veti avea satisfactii profesionale. Mai rar, ce-i drept, dar cu atat mai demne de retinut.

# nedreptătit date 8 April 2014 18:09 +1

am reclamat un fals la inspectie si s-a apreciat din pix ca e vorba de o eroare

# Horatiu date 9 April 2014 20:44 0

Plagiat, plagiat, plagiat !!! 

# Valentina Contescu date 11 April 2014 12:15 +2

Stimata doamna Corina Popescu, Exista o vorba: nu te pune cu prostul, ca are mintea odihnita. Din pacate, atat intre judecatori, cat si intre procurori si avocati, exista mult prea multi cu mintea odihnita. In calitate de fost consilier juridic, vorbesc din experienta. Nu stiu de cate ori v-a raspuns CSM la sesizari si daca ati observat ca INTOTDEAUNA inspectorii judiciari NU AU NUME. Despre asta este vorba. Indivizi fara nume si fara coloana vertebrala ne determina intr-un grad coplesitor existentele. Cel mai trist este ca acesti indivizi cu mintea odihnita sunt in majoritatea lor chiar convinsi de competenta lor si NU POT sa inteleaga problemele pe care dumneavoastra le ridicati. Tot din experienta vorbesc. Intrucat dumneavoastra sunteti mult mai tanara decat mine, va urez sa aveti puterea de a rezista si de a lupta in continuare, asa cum am facut eu timp de peste 40 de ani, pentru ca eu am constatat ca numarul celor cu m intea odihnita descreste totusi.

# judecatorul date 13 April 2014 09:59 +2

Ca judecator va spun ca aveti dreptate. Incarcatura de dosare, numarul de sedinte tot mai mare, similitudinea de cause sau problem de drept, haituiala vesnica a lipsei de timp, familiile neglijate, copii cu parinti de weekend nu pot fi admise a fii invocate pentru folosirea copy-paste-ului, contributia grefierului -dactilograf care-si adduce o contributie semnificativa in structura hotararii. Ce-i de facut cu responsabilitate si curaj de cerut sistemului sa respecte Constitutia , sa-i dea o sansa justitiabilului la un proces si la o hotarare a LUI regandind activitatea judiciara supusa in present heirupismului, deprofesionalizarii care duc impreuna cu altele la scaderea calitatii actului de justitie.

# obiectiva date 13 April 2014 10:10 0

pentru @judecator....A FI se scrie corect in gramatica limbii romane cu un SINGUR I.......nu se scrie A FII.......asta daca NU este eroare de DACTILO....

# Judecatorul date 13 April 2014 11:43 0

Dupa colationare, in sensul acelorasi idei : Ca judecator, va spun ca aveti dreptate. Incarcatura de dosare, numarul de sedinte tot mai mare, similitudinea de cauze sau de probleme de drept, haituiala vesnica a lipsei de timp , familii neglijate, copii cu parinti de weekend, nu pot fi admise ca scuze sau motivari pentru a fi invocate in folosirea copy-paste-lui ori a contributiei consistente in editarea hotararii a grefierului -dactilograf. Ce-i de facut ? Cu responsabilitate si curaj de cerut sistemului sa respecte Constitutia, sa-i dea justitiabilului sansa la un proces si la o hotarare a LUI, regandind activitatea judiciara supusa heirupismului, deprofesionalizarii care duc impreuna cu altele la scaderea calitatii actului de justitie. Multumesc pentru atentionare. Cateodata ideile o iau inaintea scrisului si confirma zicala : graba strica...

# victima justitiei date 16 April 2014 19:07 0

Ma ingrozeste editorialul. Daca avocatii sunt  invinsi de sistem, noi muritorii de rand, ce sanse avem in fata justitiei? Am fost parte intr/un proces civil, partea adversa a declarat in fals, am aratat asta in concluziile scrise (dar surpriza, in sentinta scrie ca partea adversa a depus concluzii scrise, desi la dosar nu exista asa ceva), in plus, am depus probe pe care nu le consemneaza nici incheierea de sedinta ce a urmat depunerii acestora, nici sentinta (am copii cf cu originalul eliberate de Judecatorie ale acestora);am declarat recurs aratand si acolo toate aceste lucruri, dar nu cred ca s/a uitat cineva pe probele mele, sunt curioasa cum va arata motivarea.  Intrebarea este: pot face plangere penala pt fals in declaratii, partii adverse? Am citit undeva ca nu, deoarece poti declara orice, pt ca judecatorul nu o sa/ti dea dreptate decat daca ai. Dar teoria bate practica, am probe la dosar (inscrisuri de notorietate publica) ca partea adversa a mintit si culmea a castigat!!

# CORNELIA GALAVAN date 21 April 2014 17:59 +1

PASTE FERICIT TUTUROR MAGISTRATILOR, INCLUSIV CELOR CARE MI-AU DISTRUS VIATA TIMP DE 17 ANI (!) IN MALAXORUL JUSTITIEI MAI RAU DECAT DECAT ACCIDENTUL RUTIER IN URMA CARUIA AM RAMAS INFIRMA ! MAI BINE MURAM IN ACCIDENT DECAT SA AM INCREDERE IN JUSTITIE ! Cazul \'Cornelia Galavan \' a fost investigat de Razvan Savaliuc si a aparut pentru prima data in cotidianul \'ZIUA\' in 1997 fiind cunoscut ulterior datorita coruptiei si abuzurilor magistratilor in urma unei expertize judiciare ascunsa de procurori pentru musamalizarea dosarului ce a dus la condamnarea in premiera in Romania a primului expert judiciar tehnic auto cu toata opozitia magistratilor. \'S-a facut de ras ca procuror dar a fost avansat sef la DNA\' (RL), \'Cornelia Galavan femeia in carje care a invins sistemul \' (JN), \' Calcata de masina, jefuita de autoritati\' (EZ), \'Expertul n-a facut din victima vinovata\' si alte multe articole aparute in toate cotidiienele centrale si in reportaje tv fiind si in prezent in fata instantei la 17

# dfghjk date 23 April 2014 21:59 0

Or fi facut si completele respective ce a facut si Plagiatoru acu de ce sa va suparati de vreme ce insusi Parchetu\' a dat verde la copy-paste in lucrari de absolvire a unei forme de pregatire academica. :cry: Daca Parchetu o spus ca identitatea constata totusi intre portiuni majoritare ale textului tezei de doctorat a lu\' \'\'Fa Doina\'\' nu reprezinta neaparat plagiat fiindca restul textului, putin ce-i drept, asigura marca originalitatii lucrarii...

# gfhgjk date 23 April 2014 22:01 0

erata: intre portiuni majoritare ale textului tezei de doctorat a lu\\\' \\\'\\\'Fa Doina\\\'\\ si portiuni din lucrari publicate de alti autori 

# INCULPATU BORZA date 23 April 2014 22:04 0

Da she te fashi cu nentu de breasla Borza inculpatu de la Hidroelectrica care da oameni disciplinar afara exclusiv pe baza de presupuneri cu deplina nesocotire a probelor legale?

# dsfghjk@yahoo.com date 23 April 2014 22:11 0

La invocarea dreptului la libertatea de exprimare, garantat de Conventia Europeana a Drepturilor Omului, inculpatul Borza Remus Adrian raspunde cu desfacerea disciplinara a contractului de munca al celui care a avut indrazneala sa-i comunice ca i s-au epuizat resursele obedientei de a se mai lasa santajat cu piederea locului de munca daca nu continua sa savarseasca abuz in serviciu inventand prejudicii in rapoartele de control intern doar pentru a-i da posibilitatea lu\' Borza sa incaseze o suma cat mai mare aferenta bonusului de 0,2% din economiile realizate urmare rezilierii contractelor unde s-au gasit prejudiciile inventate de echipele de control intern. Poate citeste si doamna Haineala, care asa cum sustineti dvs va asupreste site-ul, aceasta postare.

# \'\'Naste Oprisan\'\' date 28 April 2014 17:58 0

Buna Corina! Ce mai faci? Bine? Sper ca da. Nu stiai ca 60 % dintre judecatorii tineri sunt admisi in profesie cu sablonul? Adica asa, ca la permisele de conducere obtinute la Pitesti. De astea stii? Sau despre potentialul procuror general de la parchetul de pe langa Curtea de Apel Pitesti care a vrut sa-si cumpere examenul de sef cu 50 de mii de euroi...(condamnat definitiv) Ce sa faca ei apoi intr-o munca despre care nu stiu nimic, decat sa copieze in continuare?!Iisi fac treaba in instante, in primii ani, cum au si intrat in magi-strat-ura, prin copy&paste din hotararile gasite cu google, dupa natura pricinii! 

# marius date 14 May 2014 13:48 +1

un articol foarte frumos scris si sunt sigur ca au fost fff multi care se regasesc printre randurile acestuia, dar din pacate cei care ar trebui sa le de atentie si sa faca ceva sunt din alt film. iti voi povesti o discutie avuta cu domnul judecator si membru CSM, Cristi Danilet. L-am intrebat ce as putea face in cazul in care ICCJ nu a redactat decizia intr-un proces in timpul legal si au trecut peste 300 de zile de la pronuntare. L-am intrebat ce as putea face eu ca acei oameni sa-si faca treaba. replica a venit \"probabil ei si-o fac. dar au mult de lucru.\", iar urmatoarea a fost \"dar daca ar fi mai putini prieteni din astia ca ai tai, poate s-ar putea respecta legea\". eu inteleg ca daca am reduce infractionalitatea suficient de mult, poate chiar la 0, atunci ar fi in stare sa-si faca treaba. in conditiile in care un doctor sau un profesor, 2 categorii de baza in orice societate si care nu beneficiaza de prestigiul financiar al magistratilor, ar amana actul cu, sa zicem 300 de zile?

# kyx date 14 May 2014 20:03 +1

Mda... de ce nu incercati, de curiozitate, ca doar sunt informatii publice, sa intrati pe website-ul csm in sectiunea de hotarari ale plenului csm. Dupa ce veti urmari cateva pagini, inainte de a va lua cu mainile de cap, o sa intelegeti de ce nu ar trebui sa existe editoriale precum prezentul din simplul motiv ca nu este nimic care sa ne socheze. Nivelul de coruptie, completat intr-un mod greu de egalat cu prostia, perfectionat cu presiunile si imixtiunile de tot felul ale politicului nu or sa aduca niciodata vreo influenta pozitiva cat de mica. Atata timp cat in CSM vor fi aproape numai numiri politice, atata timp cat in diversele comisii ale Parlamentului vor fi numiti oameni de geniu (gen Gigi Becali in Comisia Juridica), atata timp cat salariile oricat de mari nu vor impiedica \"plicul\", atata timp cat stam pasivi si privim plini de compasiune condamnarile (gen Gica Popescu) si politic (vezi Ponta) care ofera gratieri in avans... Mai bine tac!

# kyx date 14 May 2014 20:06 +1

Nu ne place (cel putin asa sustinem) violenta dar, vorba unui om mult mai inteligent decat noi, \"orice prost, oricat de mare, are sclipiri de geniu\" - citat aproximativ - si ca exemplu in acest sens il voi da pe Stalin (da!, Stalin, de x ori Adolf): 1. \"Nu conteaza cine aduna voturile, conteaza cine le numara\" 2. \"Poporul se conduce cu mitraliera\"

# kyx date 14 May 2014 20:19 +1

Nu ne place (cel putin asa sustinem) violenta dar, vorba unui om mult mai inteligent decat noi, \"orice prost, oricat de mare, are sclipiri de geniu\" - citat aproximativ - si ca exemplu in acest sens il voi da pe Stalin (da!, Stalin, de x ori Adolf): 1. \"Nu conteaza cine aduna voturile, conteaza cine le numara\" 2. \"Poporul se conduce cu mitraliera\"

# kyx date 14 May 2014 20:31 +1

Nu ne place (cel putin asa sustinem) violenta dar, vorba unui om mult mai inteligent decat noi, \"orice prost, oricat de mare, are sclipiri de geniu\" - citat aproximativ - si ca exemplu in acest sens il voi da pe Stalin (da!, Stalin, de x ori Adolf): 1. \"Nu conteaza cine aduna voturile, conteaza cine le numara\" 2. \"Poporul se conduce cu mitraliera\"

# eva date 15 May 2014 11:02 0

Dupa  nenumarate  certuri  intre  postaci  ,  unul  mai  orgolios  decat  altul  ,  si   incercand  sa  duca  in derizoriu   subiectul  ,  plimbanduse  prin  gramatica  si   prin  imensul   dictionar  cu  injuraturi  tipic  romanesc  ,  kyx  a  concluzionat   foarte  corect  .  Foarte   corect  !!!!.  Violenta  se   numeste  si   ce  face  justitia  cu   justitiabilii ,  cei  care  de  fapt  platesc  salariile  acestor  oameni  ce se cred  deasupra  lui  DUMNEZEU .  

# Dragos Danci date 18 May 2014 14:56 +1

Doamna Corina, Imi permir sa va spun asa dupa \"codul de politete\" nescris invatat in familie. Nu v-a invins sistemul! Ci ati pierdut doar o lupta. Batalia continua. Pentru alte comentarii  scrieti pe e-mail. Cu stima,Dragos Danci.

# avocati desfiintati date 30 May 2014 17:03 0

Pentru ca te-ai inscris intr-un barou inexistent de jure!De asta te-a invins sistemul!! :P :P :P :lol: :D

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 23.04.2024 – „Baronul Lamborghini” risca sa fie arestat 30 de zile. Propunere pentru reorganizarea parchetelor (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva