25 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SIIJ contribuie la garantarea independentei magistratilor sau la timorarea acestora?

Scris de: Av. Florin Constantin Durgheu | pdf | print

11 December 2019 17:37
Vizualizari: 5743

Dupa ce pe 27 noiembrie 2019, proiectul pentru desfiintare SIIJ, proiect initiat de catre un grup de senatori si deputati USR, a trecut tacit de Camera Deputatilor prin depasirea termenului pentru dezbatere si vot final, azi, cu 43 de voturi pentru respingerea initiativei legislative si 27 pentru admiterea acesteia, Senatul a decis ca SIIJ sa functioneze in continuare.


 

Initiatorii proiectului de lege care prevede desfiintarea SIIJ par convinsi de faptul ca nu au existat motive pentru infiintarea acesteia, precum si de faptul ca infiintarea acestei Sectii a contribuit la timorarea judecatorilor si a procurorilor si a stirbit increderea cetatenilor in procesul de infaptuire a justitiei in materie penala.

In esenta, adeptii acestor teorii sustin faptul ca prin infiintarea unei structuri care sa cerceteze exclusiv magistratii, s-au creat premisele unui control mai mult sau mai putin politic asupra magistratilor, urmarindu-se timorarea acestora in special in ceea ce priveste dosarele in care sunt cercetate fapte de coruptie.


Adeptii acestor teorii, nu doar ca au incercat inducerea in eroare a opiniei publice, dar au si tacut malc si nu au pomenit nimic de faptul ca, la nivelul D.N.A., exista la momentul infiintarii SIIJ, Serviciul privind combaterea infractiunilor din justitie, Serviciu infiintat prin Ordinul 10, emis de catre Procurorul sef al D.N.A., la data de 31.01.2014. Ulterior, prin Ordinul Ministrului Justitiei nr. 1643/C din 15.05.2015, a fost aprobat Regulamentul de ordine interioara al D.N.A. care, la art. 4 alin. 2 mentiona expres acest Serviciu.

Lasand la o parte ca este mai mult decat evident faptul ca Serviciul privind combaterea infractiunilor din justitie din cadrul D.N.A. a functionat aproape un an si jumatate fara a exista vreun ordin al Ministrului de Justitie care sa-i certifice existenta, este lesne de observat faptul ca acest Serviciu a fost infiintat printr-un Ordin nepublic al Procurorului Sef D.N.A. de atunci, fara a exista vreo consultare publica si fara a fi oferita vreo explicatie referitoare la necesitatea infiintarii acestui Serviciu in cadrul D.N.A..

Avand in vedere faptul ca Serviciul privind combaterea infractiunilor din justitie din cadrul D.N.A. avea ca atributii investigarea tuturor sesizarilor/suspiciunilor privind posibila savarsire a unor infractiuni de coruptie de catre procurori si judecatori, se naste o intrebare legitima: Care este motivul pentru care senatorii si deputatii USR „s-au activat” solicitand desfiintarea SIIJ, desi nu au avut nimic de obiectat referitor la Serviciul privind combaterea infractiunilor din justitie din cadrul D.N.A. ?

Aceasta intrebare poate fi urmata de o alta intrebare, poate si mai incomoda: Cum pot explica senatorii si deputatii USR faptul ca nu au fost scandalizati si nu au avut nicio reactie atunci cand in presa s-a vehiculat faptul ca, procurori din cadrul Serviciului privind combaterea infractiunilor din justitie din cadrul D.N.A. au „facut” dosare unor judecatori exclusiv pentru ca nu au fost multumiti de solutiile pronuntate de acei judecatori in alte dosare penale ?!?


Fiind mai mult decat evident faptul ca destinatarii acestor intrebari nu se vor sinchisi vreodata sa de un raspuns onest, doresc sa subliniez faptul ca, inaintea votului de azi, din Senat, s-a incercat o manipulare grosolana in presa #rezist sustinandu-se faptul ca 80,80 dintre magistrati doresc desfiintarea SIIJ, desi, in realitate, doar o treime, respectiv 2.170 de judecatori si procurori, din totalul de aproximativ 7.000, au votat in favoarea desfiintarii SIIJ.

Nu poate fi trecut cu vederea ca, atat judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, precum si judecatorii de la cele mai mari Curti de Apel din tara, inclusiv cei de la Curtea de Apel Bucuresti, au votat in favoarea mentinerii SIIJ, fapt care este cu adevarat relevant.

Personal consider faptul ca infiintarea SIIJ a fost determinata de necesitatea asigurarii unei reale independente a judecatorilor, dar si al procurorilor, astfel incat orice solutie pronuntata de acestia sa fie in deplina concordanta, atat cu dispozitiile legale incidente, precum si cu reala situatie de fapt rezultata in urma unui probatoriu administrat cu respectarea tuturor drepturilor procesuale si, mai presus de orice, fara probe ticluite.

Comentarii

# imun/teanu date 11 December 2019 18:20 +3

SIIJ infiintata perin lege, validata si constitutional de CCR. Cealalta, din DNA, prin "ordin" (intern! /intern?) al Lulutzei, oficial nici cunoscut mult timp /"facatura", pe sest, dincolo si organigramei legale. Dilema devine ce!, in Romania de (cum e) azi, are mai mare putere? O lege, si constitutionala!, sau "o" Lulutza? Faptele au demonstrat ca "cea mai!" (frumoasa tot Smaranda) Lulutza, cu toate "ovarele" ei si mascule, de la un Base la "acumul". Ale lor testorentizate din semintele Secu, germinate pe calapod si KGB si si Gestapo [ pardon!, de nazism s-a interzis a vorbi, si audovizualul amendeaza ]. Avem ca atare alternative, ORI lege, ORI fara de ea, prevestind si defilarea in pasul de gasca /o sa zica "cineva" si ca asa a vrut (ales!) domnul popor? /o sa zica cum/ce vrea.

# carcotas date 12 December 2019 09:32 0

Sintetic: se infiinteaza legal SIIJ pentru ca se infiintase viclean si in taina Serviciul de la DNA? Dar, in mod real, avea Serviciul un obiect al muncii? Luau mita magistratii? Continua sa ia? Eu n-am vazut trimiteri in judecata la un asa nivel incat sa tragem concluzia ca ar fi un fenomen infractional in magistratura. De aceea, SIIJ apare ca un instrument de lupta contra procurorilor si judecatorilor abuzivi din cei 15 ani pe care ii tot lauda o fosta sefa a structurii de Securitate de la ICCJ. Sau ca o cale de acoperire a lor, prin deschiderea de anchete care se impotmolesc, in timpul carora acei magistrati pot fi domesticiti si preluati de noua putere politica.

# Iliana date 12 December 2019 19:28 +1

Nu v-as dori sa aveti un proces la judecatoria P.Neamt asteptati 2-3 ani si dupa aceasta asteptare, judecatorul da solutia :inadmisibil /nefondat gasesc o solutie sa-l favorizeze pe cel ce nu are dreptate. Unii judecatori din judecatoria P.Neamt nici nu cunosc dup acesti ani obiectul dosarului ,unii din ei au plecat la Tribunalul Neamt o sa faca si acolo ce a facut la Judecatorie .

# imun/teanu date 13 December 2019 09:42 +1

Are dreptate Iliana. "Neamtul" (Piatra) a avut un "suveran", numitul Pinalti. In loc i-a venit Dragos Chitic. Cu si camarila preluata. Cu "varf" celebrul acolo ex-secretar Vasile Visan /Casapu nume real, schimbat, ca tat-su popa, a fi "tanar bun comunist". Visan patronand din '91, decenii, "reparatiile proprietatilor". Dand (el zis) "protipendadei" locale (directori, judecatori, procurori, politisti, si de partide) terenuri de vile-viloaie /metoda, "discreta", la mana a doua. Cum toate institutionalizarile locale "in slus" lor /ca de!, "oameni"), la fel si "justitia". Asa ca si Chitic si Visan la justitia "locala" (tot oameni, nu?) doar cu suspendare 3,5 ani, in escrocherii cu terenuri. In dosar de la DNA Bacau. Dar!, musamalizati. Si, tocmai!, la DNA-ul central, de, insisi!, numitii insi Gh. Popovici si Marius Iacob. Morala, "o mana spala pe alta" /cum de fapt peste tot. [ "Nimic nu se pierde", mai ales indivizi de "valoare". ] La "Piatra" foarte multe mai sunt, insa OMERTA deplina.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.04.2024 – Tranca nu se intoarce la dosare. Parfum de sobolan (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva