SI FACUT, SI CU PROIECTUL FURAT – Taica Lazar s-a apucat de ciordeli la batranete. Proiectul cu care Augustin Lazar a fost numit in functia de Procuror General e copy paste dupa proiectul predecesorului sau Tiberiu Nitu. Inca o data se dovedeste ca Nitu a fost mazilit ca locul sau sa fie luat de sluga Sistemului Augustin Lazar (Documente)

Vineri, 2 noiembrie 2018 13:06 | Scris de George TARATA | pdf | print | email

Continua sa apara detalii incredibile despre modul in care Augustin Lazar (foto) a fost numit in functia de Procuror General al Romaniei. Lazar a ajuns la conducerea Ministerului Public in aprilie 2016, dupa ce predecesorul sau Tiberiu Nitu a fost executat intr-un mod oribil de catre DNA intr-un dosar pe care ulterior chiar DNA l-a clasat, Inalta Curte schimband in final doar temeiul clasarii din “fapta nu este prevazuta de legea penala” in “fapta nu exista”. Incredibil este insa ca Lazar a fost numit Procuror General in baza unui proiect in care a plagiat in buna parte pasaje din proiectul celui pe care il inlocuia in functie, Tiberiu Nitu.

Dezvaluirea a fost facuta joi seara, 1 noiembrie 2018, de jurnalista Berta Popescu la emisiunea Sinteza Zilei de la Antena 3. Este o dezvaluire devastatoare pentru tacia Lazar, care practic spulbera orice speranta a acestuia de a mai ramane in fruntea Ministerului Public.


Proiectul era de forma

Dupa cum veti putea vedea in cele ce urmeaza, Augustin Lazar a introdus in proiectul sau de management aceleasi probleme identificate la PICCJ de Tiberiu Nitu, precum si aceleasi solutii gasite de predecesorul sau. In unele locuri, Lazar a copiat pana la virgula din proiectul lui Nitu, in altele a schimbat cuvintele sau a mai facut cateva adaugiri. Toate aceste aspecte nu fac altceva decat sa confirme in opinia noastra ca proiectul de management a fost unul de forma, decizia privind numirea lui Lazar la conducerea PICCJ fiind deja luata. Caci e greu de crezut ca niciunul dintre membrii CSM care au dat aviz pozitiv lui Lazar, aceiasi care i-au dat aviz pozitiv si lui Nitu, nu a observat ciordeala din proiecte.

Pe de alta parte, stupefiant este ca Augustin Lazar a copiat din fix din proiectul Procurorului General executat de DNA-ul Laurei Kovesi, pentru ca el sa fie adus in locul acestuia. Cu alte cuvinte, Tiberiu Nitu a fost si mazilit, si cu proiectul ciordit.

Lumea Justitiei prezinta cateva exemple de copy-paste facut de Procurorul General Augustin Lazar din proiectul lui Tiberiu Nitu, proiectele integrale fiind atasate la finalul articolului:

In anexa care a insotit proiectul de management, la capitolul “Disfunctionalitati si masuri” Tiberiu Nitu scrie urmatoarele (vezi facsimil 1):

“Lipsa unei echipe manageriale (extinse) la nivelul PICCJ

a) Efectuarea propunerilor de competenta procurorului general al PICCJ pentru ocuparea prin numire a tuturor functiilor de procuror sef serviciu si procuror sef birou din cadrul PICCJ

b) Constituirea si consolidarea spiritului de echipa si a colaborarii in cadrul echipei manageriale

c) Antrenarea intregii echipe, prin motivarea corespunzatoare, in special morala, a membrilor echipei de conducere”.


Iata ce scrie Augustin Lazar in proiectul sau de management (vezi facsimil 2):

“a) Lipsa unei echipe manageriale extinse la nivelul PICCJ este o disfunctionalitate remediabila prin urmatoarele masuri:

- Efectuarea propunerilor de competenta procurorului general al PICCJ pentru ocuparea prin numire a tuturor functiilor de procuror sef serviciu si procuror sef birou din cadrul PICCJ

(…)

- Consolidarea spiritului de echipa si a colaborarii in cadrul echipei manageriale

(…)

- Antrenarea intregii echipe, prin motivarea membrilor echipei de conducere”.


Iata ce scrie Tiberiu Nitu in anexa de la proiectul sau de management (vezi facsimil 3):

“Vacanta unor functii de conducere si lipsa de stabilitate a ocuparii acestora, la nivelul PICCJ si al celorlalte unitati de parchet

a) Efectuarea, in timp util, a propunerilor de competenta procurorului general al PICCJ pentru ocuparea prin numire a tuturor functiilor de conducere din cadrul parchetelor

(…)

f) Propunerea, de lege ferenda, a modificarii unor elemente ale modului de ocupare a functiilor de conducere – marirea perioadei mandatului la 4 ani, simplificarea procedurii pentru persoanele aflate la al doilea mandat de conducere, etc”


Iata ce scrie Augustin Lazar in proiectul sau (vezi facsimil 4):

“Vacanta unor functii de conducere si lipsa de stabilitate a ocuparii acestora, la nivelul PICCJ si al celorlalte unitati de parchet

- Efectuarea, in timp util, a propunerilor de competenta procurorului general al PICCJ pentru ocuparea prin numire a tuturor functiilor de conducere din cadrul parchetelor

(…)

- Sustinerea propunerii, de lege ferenda, a modificarii unor elemente ale modului de ocupare a functiilor de conducere – marirea perioadei mandatului la 4 ani, simplificarea procedurii pentru procurorii aflati la al doilea mandat de conducere etc”


Iata ce scrie Tiberiu Nitu in anexa de la proiectul sau de management (vezi facsimil 5):

“Lipsa unei planificari (strategice) a activitatii Ministerului Public si lipsa coordonarii planurilor diferitelor structuri organizatorice ale Ministerului Public

a) Elaborarea unor strategii multianuale sectoriale si a unor planuri anuale si semestriale de actiune ale Ministerului Public, precum si ale DNA si DIICOT in domeniile importate (combaterea criminalitatii, managementul resurselor umane, informatizarea, etc)

b) Corelarea strategiilor si a planurilor de activitate ale tuturor structurilor si unitatilor de parchet, pronind de la strategiile si planurile de activitate elaborate la nivelul PICCJ”


Iata ce scrie Augustin Lazar in proiectul sau (vezi facsimil 6):

“Lispa unei planificari strategice a activitatii Ministerului Public si a coordonarii planurilor structurilor organizatorice ale Ministerului Public

- Elaborarea unor strategii multianuale sectoriale si a unor planuri anuale si semestriale de actiune ale Ministerului Public, precum si ale DNA si DIICOT in domeniile importate (combaterea criminalitatii, managementul resurselor umane, informatizarea, etc)

- Corelarea strategiilor si a planurilor de activitate ale tuturor structurilor si unitatilor de parchet, pronind de la strategiile si planurile de activitate elaborate la nivelul PICCJ”


Iata ce scrie Tiberiu Nitu in anexa de la proiectul sau de management (vezi facsimil 7):

“Caracterul incomplet si lipsa actualizarii cadrului metodologic de organizare si functionare a Ministerului Public

a) Elaborarea unor acte administrative cu caracter normativ in domenii care nu sunt reglementate (management, metodologii privind efectuarea urmaririi penale in cazul anumitor tipuri de infractiuni, intocmirea proiectului de buget, etc.)

b) Inventarierea si revizuirea exhaustiva a ordinelor procurorului general al PICCJ (spre exemplu, revizuirea si actualizarea ROI, a ordinelor privind sistemul informational, controlul operativ curent, a nomenclatorului arhivistic)”


Iata ce scrie Augustin Lazar in proiectul sau (vezi facsimil 8):

“Caracterul incomplet si neactual al cadrului metodologic de organizare si functionare a Ministerului Public

- Elaborarea unor acte administrative cu caracter normativ in domenii care nu sunt reglementate (management, metodologii privind efectuarea urmaririi penale in cazul anumitor tipuri de infractiuni, intocmirea proiectului de buget, etc.)

- Inventarierea si revizuirea exhaustiva a ordinelor procurorului general al PICCJ (revizuirea si actualizarea ROI, a ordinelor privind sistemul informational, controlul operativ curent, a nomenclatorului arhivistic)”.


 

Explicatiile lui Lazarica

De cealalta parte, Procurorul General Augustin Lazar se apara sustinand ca nu a facut altceva decat sa preia identificate de predecesorul sau Tiberiu Nitu, care sa fie rezolvate. Intr-o reactie acordata realitatea.net, Lazar a acuzat ca ar fi vorba despre o calomnie, impaunandu-se ca vezi Doamne el ar avea lucrari profesionale de referinta, si ca nu ar avea nevoie de lucrarile altora:

Aceleasi probleme sunt transmise de la un mandat la altul pentru a fi continuate in proiectele urmatoare. Tabelele fac parte din analizele Ministerului Public. Am preluat problemele de continuat. Iar urmatorii procurori generali vor continua strategiile institutiei.

Prioritatile MCV sunt retinute in proiecte conform rapoartelor periodice si urmaresc obiectivele de atins de circa 10 ani. De la un procuror general la urmatorul. Sectia de resurse si documente formuleaza tabele cu concluzii, actiuni si obiective, retinute obligatoriu in fiecare proiect managerial ancorat in realitatile ultimelor analize si concluzii.

Ele sunt continuate din proiect in proiect, pana la realizare si completare cu obiective noi. In prezent, avem o strategie a Ministerului Public mai detaliata, cuprinzand obiective si perioade de realizare.

Eu am lucrari profesionale de referinta, nu am nevoie sa reproduc lucrarile altora cu mai putine aptitudini de cercetare. O calomnie ridicola. Manipularea a devenit o arta pentru cei fara scrupule”.

* Cititi aici integral proiectul lui Augustin Lazar

* Cititi aici integral proiectul lui Tiberiu Nitu

Accesari:5497