19 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

AMENDAMENT PENTRU BLOCAREA CAMPULUI TACTIC – Comisia speciala pentru Legile Justitiei din Parlament a adoptat propunerile UNJR care prevad ca protocoalele dintre serviciile de informatii si Justitie sa devina publice. Judecatoarea Dana Girbovan anunta ca in lege se va introduce interdictia serviciilor de informatii de a racola magistrati: "Incalcarea acestei interdictii este infractiune impotriva independentei justitiei si se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 10 ani"

Scris de: E.D. | pdf | print

22 November 2017 16:28
Vizualizari: 7247

"Comisia speciala comuna a Camerei Deputatilor si Senatului pentru sistematizarea, unificarea si asigurarea stabilitatii legislative in domeniul justitiei a adoptat toate propunerile pe care UNJR le-a facut pentru clarificarea, transparentizarea si responsabilizarea relatiei dintre serviciile de informatii si justitie." Anuntul a fost facut miercuri, 22 noiembrie 2017, de judecatoarea Dana Girbovan, presedinte al Uniunii Nationale a Judecatorilor din Romania (UNJR) intr-o postare pe pagina sa de Facebook, in timp ce se afla in Parlament pentru a lua parte la dezbaterile din cadrul Comisiei speciale pentru Legile Justitiei, unde a formulat o serie de amendamente. Potrivit judecatoarei Girbovan (foto), daca propunerile UNJR se vor transforma in lege "toate hotararile CSAT privind justitia, precum si protocoalele dintre serviciile de informatii si justitie, care in acest moment sunt secrete, vor fi publice, orice persoana avand acces la ele."


Prezentam in continuare postarea judecatoarei Dana Girbovan de pe pagina sa de Facebook:

"Comisia speciala comuna a Camerei Deputatilor si Senatului pentru sistematizarea, unificarea si asigurarea stabilitatii legislative in domeniul justitiei a adoptat toate propunerile pe care UNJR le-a facut pentru clarificarea, transparentizarea si responsabilizarea relatiei dintre serviciile de informatii si justitie.

Daca propunerile UNJR, adoptate de Comisie, vor ajunge lege, toate hotararile CSAT privind justitia, precum si protocoalele dintre serviciile de informatii si justitie, care in acest moment sunt secrete, vor fi publice, orice persoana avand acces la ele.

De asemenea, prin aceste propuneri se va spori controlul parlamentar asupra serviciilor de informatii cu privire la activitatea pe care o desfasoara in relatia cu justitia, serviciile de informatii fiind obligate sa puna la dispozitia comisiilor parlamentare de control toate datele, informatiile sau documentele necesare in acest sens.

Nu in ultimul rand, daca procurorilor si judecatorilor le este interzis sa fie ofiteri acoperiti, colaboratori sau lucratori ai serviciilor de informatii, acestia fiind obligati sa completeze o declaratie pe proprie raspundere ca nu sunt, atunci am instituit prin lege si interdictia corelativa a serviciilor de informatii de a racola magistrati. Raspunderea trebuie sa fie pentru ambele parti.

"Incalcarea acestei interdictii [de a racola magistrati] este infractiune impotriva independentei justitiei si se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 10 ani. In cazul in care infractiunea este comisa de un ofiter cu functii de conducere sau la instigarea acestuia, limitele pedepsei se majoreaza cu jumatate. Tentativa se pedepseste", se prevede in amendament.

Una din cele mai mari amenintari la adresa independentei justitiei este interferenta serviciilor de informatii in justitie, colaborarea dintre judecatori/procurori si serviciile de informatii, ori existenta unor protocoale, hotarari si intelegeri secrete intre parchete si servicii de informatii la care partile si judecatorii nu au acces. Amendamentele pe care UNJR le-a propus, iar Comisia le-a adoptat, vor ajuta la eliminarea acestei amenintari la adresa independentei justitiei.

Asa cum am afirmat inca de la inceputul discutiei despre modificarile la legile justitiei, UNJR se va implica in aceasta procedura legislativa pana la capat, sustinandu-si si sustinand toate propunerile si amendamentele care vor conduce la intarirea independentei justitiei si luand pozitie fata de propunerile care ar ingradi sau limita independenta.

Cu privire la propunerile in cauza, amendamentele UNJR, adoptate de Comisie, pentru modificarea art. 7 din Legea 303/2004 au fost urmatoarele:

Articolul 7 se modifica si competeaza dupa cum urmeaza:

(1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat acestora, personalul auxiliar de specialitate si personalul conex prsonalului de specialitate al instantelor judecatoresti si parchetelor nu pot fi lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai vreunui serviciu de informatii.

(2) Persoanele prevazute la alin. (1) completeaza anual o declaratie olografa pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au fost si nu sunt lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai vreo unui serviciu de informatii. Declaratiile se depun si se arhiveaza la compartimentul de resurse umane.

(3) Serviciilor de informatii le este interzis sa racoleze persoanele prevazute de aliniatul 1 ca lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori. Incalcarea acestei interdictii este infractiune impotriva independentei justitiei si se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 10 ani. In cazul in care infractiunea este comisa de un ofiter cu functii de conducere sau la instigarea acestuia, limitele pedepsei se majoreaza cu jumatate. Tentativa se pedepseste.

(4) Verificarea veridicitatii datelor din declaratiile prevazute la alin. 2 se face de catre CSAT si Comisiile speciale parlamentare pentru controlul activitatii serviciilor de informatii anual, din oficiu, sau ori de cate ori este sesizata de Ministerul Justitiei, Consiliul Superior al Magistraturii, judecatorul sau procurorul vizat.

(5) Serviciile de informatii sunt obligate sa puna la dispozitia comisiilor parlamentare de control toate datele, informatiile sau documentele necesare in acest sens.

(6) Prin derogare de la orice alte legi ori prevederi, informatiile, deciziile, hotararile, protocoalele, ordinele si orice alte acte emise ori co-semnate de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii sau de un serviciu de informatii care priveste sau are legatura cu justitia este informatie de interes public."

Comentarii

# DANA de la DNA date 22 November 2017 18:06 +6

Cazul doamnei Drexler, DANA de la de la DNA. Informator dovedit in instanta. De ce mai are calitatea de magistrat?Trebuie introdus un amendament care sa prevada excluderea din magistratura a tuturor magistratilor care au lucrat cu fosta securitate

# spiridon adrian date 22 November 2017 20:08 +2

Justitie adevarata si transparenta in Romania aia imi doresc !

# spiridon adrian date 22 November 2017 20:10 +2

Felicitari magistratilor ( atentie procurorii nu trebuie sa mai fie magistrati ) ce lupta pentru o justitie corecta in Romania

# Robert Panduru date 22 November 2017 23:32 -6

Stimata doamna sef de ong la oradea, laudabil demersul dvs cu demascarea "securistilor" si cu campul tactic si cu statul paralel... Dincolo de asta, si in aceeasi nota, ne spuneti si noua cine sunteti si pe cine reprezentati??? Cereti protocoale, declaratii ale magistratilor verificate de comisii parlamentare, desecretizari CSAT... Perfect, dar cine sunteti dvs si ce este UNJR ul asta??? Am cautat pe siteul UNJR si nu gasesc statutul, organigrama, conducere, membri!!! Cati magistrati reprezentati, stimata doamna??? Pt ca deunazi peste 4000 de magistrati, alaturi de CSM (alesi) au zis NU acestor mascarade! Sau sunteti pe persoana fizica, la adapostul tejghelei UNJR, si faceti propaganda pe spatele si in numele colegilor dumneavoastra???

# geo date 23 November 2017 23:12 0

E si asta tot o eventuala rezerva (bineinteles de la kluj) pt. o alta eventuala plecare a Keovesoaicei.

# anonim date 23 November 2017 09:32 +1

este corect, serviciile nu au dreptul sa racoleze magistrati; dreptul de a supraveghea, racola si conduce activitatea magistratului este dreptul exclusiv al partidelor politice prin arhiva SIPA ale carei comisii de control sunt publice doar dupa trecerea unei perioade de timp; componenta ultimei comisiii de inventarieriere a arhivei SIPA numita de tudorelu este normal, cum altfel, nepublica; caracterul devine public doar dupa schimbarea guvernelor; justitia este un serviciu public prin carti si pt. alegatori - ea devine un serviciu ce trebuie aservit partidelor de la putere

# Paula date 23 November 2017 09:49 +4

Puscarie pe viata pentru judecatorii care au colaborat si coaboreaza.Sub orice forma..si daca au stat de vorba in viata lor vreodata cu securistii.Doamna Garbovan, de ce doar pt racolatori, cand racolatii sunt de 1000 de ori mai vinovati?

# Zoro date 23 November 2017 10:27 +4

Separarea carierei judecătorului de cea a procurorului este esențial și vital necesară pentru însănătoșirea justiției din România. Acum e momentul ca fiecare să fie pus pe treapta sa. Conform Constituției, procurorii își desfășoară activitatea sub control ierarhic și sub autoritatea ministrului justiției, deci, nu inventați altceva. Procurorii nu sunt magistrați. Dacă se justifică neapărat, ar putea eventual să fie similați magistraților , dar restrictiv, numai în privința unor drepturi, dar în nici un caz să fie considerați magistrați. Deci, în loc să mergeți pe la ONG-uri cu politicieni și să instigați la rebeliune, trimiteți reprezentanți competenți la Parlament, pentru ca toate acele propuneri care se înscriu în prevederile Constituției să fie prevăzute în mod clar și răspicat în lege.

# Ion date 23 November 2017 11:49 +3

Părerea mea este că doamna judecător Dana Girbovan reprezintă marea majoritate a judecătorilor "de scaun", care își văd de treabă onest și cărora câțiva dintre colegii lor, ajunși din eroare prin CSM, le gnoră.vointa.

# Alegător date 23 November 2017 12:20 0

Alo, Parlamentul, Comisia pe legile justiției , am și eu o întrebare: Dacă procurorii nu sunt magistrați si conform Constituției își desfășoară activitatea sub autoritatea ministrului justiției și sub control ierarhic -de ce nu modificați legea, în sensul ca aceștia să nu mai numiti in funcție de către Președintele României, precum sunt numiți judecătorii, ci să fie numiți de către Ministrul justiției la propunerea șefului ierarhic?

# Bantet date 23 November 2017 13:09 0

Aspectul cu separarea puterilor in stat este o ratiune corecta si necesara.Apar in schimb cateva semne de intrebare(ar fi bine sa fie si cetateanul cat mai temeinic informat).De ex:D-na Presedinte aminteste sanctiuni penale pt.racolarea magistratilor.OK! Cine si in ce conditii va cerceta,instrumenta in mod profesionist "posibilele derapaje" ale magistratilor care pot periclita siguranta nationala?Partidele?CSM?Nu au pregatire si experienta pe profil.Magistratii sunt inamo ibili,ofiterii de informatii in schimb nu au astfel de ,privilegii'.Iar greseli pot face si unii si altii.Este mai greu sa tragi la raspundere un magistrat decat un lucrator din sistemul de siguranta nationala.Cei din urma,chiar daca mai dau uneori rateuri,sunt expusi in exercitiul profesiei la riscuri si presiuni enorme.Speranta de viata a unui ofiter de informatii este mai scazuta ca la alte categorii profesionale.Trebuie gasita o solutie echilibrata,care sa implice multa intelepciune si mai putina rabufnire emotion

# ADY date 23 November 2017 13:48 +3

Oare ce s-ar intampla, daca in USA, cei de la CIA ar proceda la fel, sfidand justitia ?! Cred cu tarie ca a doua zi, nu ar mai ramanea nici urma de ei ! Dar, totusi, in Rroumenica, se poate.....pai atunci, nu suntem iarasi inainte de 89, sau chiar mai rau ?? Dar, apropo, musiu Helvig, stie sau nu de porcariile astea ?! Daca da, e vinovat ca nu le-a stopat.....iar daca nu, iarasi e vinovat, fiindca asta inseamna ca pactizeaza si lucreaza cu prezidentul nostru "apolitic", "mediator" si alte daravele ! 8)

# Gelu date 23 November 2017 23:23 +4

Doamna judecatoare Dana Girbovan e foarte tare . Felicitari !

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.03.2024 – Lista pentru magistratura

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva