26 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

DNA NU ESTE STAT IN STAT - Presedintele Senatului Calin Popescu Tariceanu atrage atentia ca parchetul lui Kovesi trebuie sa intre din nou sub controlul democratic: “Aceasta institutie a iesit din zona oricarui control... Legea prevede ca in fiecare an ministrul Justitiei sa prezinte un raport in fata Parlamentului privind activitatea Ministrului Public”. Tariceanu anunta infiintarea autoritatii pentru interceptari si schimbarea modului de numire a sefilor ICCJ, PICCJ, DNA si DIICOT

Scris de: Gilda Popa | pdf | print

4 August 2017 13:57
Vizualizari: 4775

Presedintele Senatului Calin Popescu Tariceanu acuza ca DNA-ul condus de Laura Kovesi (foto) a devenit o institutie care a iesit din zona oricarui control si ca, desi legea prevede ca ministrul Justitiei trebuie sa prezinte anual in Parlament o evaluare a activitatii Ministerului Public, acest lucru nu s-a mai intamplat de ani de zile. Seful Senatului a mai adaugat ca legea statueaza clar ca acest raport trebuie intocmit de Inspectia Judiciara si ca actualul ministru, Tudorel Toader, a procedat corect cand a cerut aceast lucru de la CSM, care a delegat misiunea institutiei care are competenta legala de a face evaluarea.


Intr-un interviu acordat joi, 3 august 2017, la Antena 3, Tariceanu a mai anuntat cele trei prioritati ale coalitiei de guvernare pentru toamna, care vizeaza intarirea functionarii democratice a institutiilor, si anume infiintarea autoritatii independente de interceptare a convorbirilor, proiectul legislativ de modificare a modalitatii de alegere a conducerilor ICCJ, Parchetului General, DIICOT si DNA, si reglementarea modului in care functioneaza comisiile parlamentare de ancheta. De asemenea, liderul ALDE a mai precizat ca dezbaterea in Parlament a legii gratierii va incepe de la 1 septembrie.

Iata declaratiile presedintelui Senatului, Calin Popescu Tariceanu:

"Aceasta institutie (DNA-n.r.) a iesit din zona oricarui control. Actualul ministru al Justitiei, la inceputul mandatului, a fost in situatia de a prezenta, pe baza deciziei CCR de conflict constitutional la Ordonanta 13, un raport, dupa care toata lumea a spus ca trebuia sa ia o anumita decizie. Eu cred ca era foarte greu pentru ministrul Justitiei, la cateva saptamani dupa preluarea mandatului, sa faca o evaluare si nu o face numai el. Legea prevede foarte clar ca rolul acesta de evaluare il are inspectia judiciara. Eu cred ca ministrul a procedat corect. A cerut sa se faca o evaluare a activitatii care nu mai fusese facuta de ani si ani de zile si a cerut acest lucru CSM, care a dat misiunea inspectiei judiciare.

Ar trebui sa vedem ce se intampla cu acest raport de evaluare pentru ca altfel, legea prevede ca, in fiecare an, ministrul Justitiei sa prezinte un raport in fata Parlamentului privind activitatea Ministrului Public. Acest lucru nu s-a facut in ultima perioada, nici nu puteam sa-i cerem domnului Toader, la o luna de la instalare, ca el trebuie prezentat la inceputul anului pentru anul anterior. Nici nu cred ca puteam sa facem acest lucru cu ministrul Justitiei, dar acest lucru trebuie facut.

Sunt trei (actiuni-n.r.) si ele sunt circumscrise aceluiasi obiectiv si anume intarirea functionarii democratice a institutiilor statutului si respectul pentru drepturile si libertatile cetatenilor. Este vorba de infiintarea autoritatii independente de interceptare a convorbirilor si a comunicatiilor. Doi: este vorba de un proiect de lege care va reglementa modul in care functioneaza comisiile parlamentare de ancheta, pentru a nu ne gasi in situatiile in care suntem acum, in care vedeti ca Parchetul refuza sa se prezinte la audierile comisiei, sa dam substanta acestui mecanism si acestei institutii, comisia parlamentara de ancheta care functioneaza peste tot in lume...

Trei: este propunerea legislativa care va intra in dezbatere, daca nu cumva se va suprapune cu pachetul de legi de reforma a justitiei, prin care am propus schimbarea mecanismelor actuale de alegere a presedintilor la Inalta Curte si la Parchetul General, DIICOT si DNA, prin scoaterea de sub influenta politicului a acestor decizii...

Legea gratierii este trimisa in Parlament si de la 1 septembrie va incepe dezbaterea ei. Sunt si celelalte masuri complementare pe care stiu ca ministrul Justitiei le are in vedere si le-a si anuntat

Eu nu mai vorbesc de faptul ca existau in perioada comunista periodic gratieri si amnistii decise de puterea politica de atunci, dar asta e o politica ce tine de evolutia societatii si de modernizarea ei si asta se intampla din Antichitate si pana in prezent. Nu sunt niste masuri care sa fie de neinteles pentru cei care vor sa priveasca lucrurile cu obiectivitate. Sigur ca exista si constrangerile si conditionarile CEDO".

Comentarii

# DODI date 4 August 2017 14:38 +12

Am două curiozități/întrebări: 1. când vor deveni legi aceste proiecte cu care ne amenință de cam mult timp dl. Tăriceanu? 2. care va fi reacția lui ciolanis când legile îi vor ateriza pe masă?

# Georgica date 4 August 2017 23:56 -1

Daca cititi pe facebook postarea lui Sorina Natei din joi 03.08.2017, orele 18.10, aceasta doamna in permanenta critica dna sri si vorbeste de nu stiu ce binom dar cand este vorba ca a scapat popoviciu da vina pe sri ca nu a comunicst altor institutii. Deci o data trebuie sa fie impreuna, o data de subt impreuna. Totul in functie de interesul lui Matei Sorina

# avem miniștri or momîi? date 5 August 2017 11:25 +2

La ce miniștri de justiție fură, nu-i de mirare că cei de la DNA se cred mai cu moț. 1/4dokta Kovesi făcea garagață că nu poate fi evaluată decît de CSM. Dar cînd fu respinsă de CSM, pt. reinvestire în 2009, a tratat cu sictir evaluarea, mergînd pe mîna lui Hăhăilă, care și-a dorit-o cu ardoare, arză-l-ar focu'!

# MIRCEA date 5 August 2017 14:50 +2

In general, se comenteaza efectul, se ataca, se mediatizeaza.....Cauza ramane ascunsa, cauza produce efectul, e simplu, e primar. Sistemul legislativ, daca ar functiona, ar emite legi,....toate aceste efecte , negative, nelegale,....nu s-ar mai produce. Ar fi cazul, timpul, sa analizam si cine are interesul sa nu promulge cadrul legislativ care ar oprii manifestarile ,,nelegale". Cred ca este mai usor sa evidentiem cine are interesul, ,,sau neputinta " de a emite cadrul legislativ.In caz contrar, va fi numai lectura, comentarii........

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.04.2024 – Tranca nu se intoarce la dosare. Parfum de sobolan (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva