20 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

TUDOREL A DAT-O LA INTORS – Ministrul Justitiei a renuntat la prevederile controversate din OUG privind modificarea Legilor Justitiei. Ordonanta a fost adoptata de Guvern. Vechimea necesara pentru sefia PICCJ, DIICOT si DNA a fost crescuta la 15 ani. Pentru accederea in DNA, procurorii trebuie sa aiba o vechime in magistratura de 10 ani si sa fie declarati admisi dupa un interviu sustinut la CSM. Ministrul Justitiei ramane titular al actiunii disciplinare doar in cazul procurorilor

Scris de: George TARATA - Valentin BUSUIOC | pdf | print

15 October 2018 12:53
Vizualizari: 9731

Guvernul Romaniei a adoptat luni, 15 octombrie 2018, Ordonanta de Urgenta privind modificarea noilor Legi ale Justitiei. Este o forma diferita fata de cea care a circulat in spatiul public la finele saptamanii trecute, renuntandu-se la prevederi controversate precum modificari la raspunderea magistratilor sau conferirea ministrului Justitiei a atributului de a fi titular al actiunii disciplinare in cazul judecatorilor.


Astfel, Ordonanta de Urgenta stabileste noi reguli in ceea ce priveste accederea in cadrul DNA sau DIICOT. Concret, pentru a lucra in DNA si DIICOT, procurorii trebuie sa aiba o vechime de minim 10 ani in magistratura, iar in cazul admiterii la parchetul anticoruptie va fi necesar un interviu sustinut in fata Sectiei pentru procurori.

De asemenea, Ordonanta de Urgenta stabileste ca ministrul justitiei va fi titular al actiunii disciplinare doar in cazul procurorilor, dar si noi reglementari in ceea ce priveste revocarea membrilor CSM.

Cuprinsul Ordonantei de Urgenta a fost prezentat de ministrul Justitiei Tudorel Toader (foto) intr-o conferinta de persa.

Vom reveni cu textul Ordonantei

Iata declaratiile ministrului Justitiei Tudorel Toader:

"Guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul justitiei. Suntem in momentul in care se incheie o perioada de dezbateri pe cele 3 legi ale justitiei. A fost publicata si cea de-a treia lege a justitiei, care urmeaza sa intre in vigoare maine (n.r. marti).

Pentru corelarea unora dintre prevederile celor 3 legi, pentru preluarea unora dintre recomandarile Comisiei de la Venetia, pentru preluarea unora dintre solicitarile scrise, explicite, ale Consiliului Superior al Magistraturii, pentru alte necesare corelari (si vi le voi prezenta), Guvernul a adoptat prezenta ordonanta de urgenta.

Noi consideram (si eu, ca ministru al Justitiei, consider) ca modificarile aduse legilor justitiei sunt, se vor dovedi benefice pentru activitatea de infaptuire a justitiei, pentru cetateni, pentru suplimentarea garantiilor de realizare a drepturilor si libertatilor fundamentale.

Vreau sa fac o prealabila precizare: eu nu am mers la Comisia de la Venetia (in aceste doua saptamani, de doua ori – stiti), n-am mers la Comisia de la Venetia pentru a negocia, cum am auzit in spatiul public, solutiile din ordonanta de urgenta. N-am mers la sediul Comisiei de la Venetia nici pentru a solicita si a lua aprobare pentru aceste solutii. In al treilea rand, n-am mers la sediul Comisiei de la Venetia pe cont propriu, fara o prealabila dezbatere cu decidentii din tara.

In sinteza, care sunt principalele modificari? In primul rand (in ordinea pe care o veti vedea in ordonanta), se mareste vechimea necesara in profesie, in magistratura, pentru cei care vor dobandi functia de Procuror General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, functiile de conducere de la DNA si DIICOT, care in prezent sunt de 8 ani. Deci durata va fi vechimea minima de 15 ani.

In al doilea rand, la Ministerul Justitiei, cand se fac acele interviuri pentru a se propune presedintelui republicii diferitele candidaturi pentru functii de procuror de rang inalt, ne recomanda Comisia de la Venetia sa dam dovada de mai multa transparenta. In ordonanta am preluat modelul de la Consiliul Superior al Magistraturii si pe viitor, de la momentul intrarii in vigoare a ordonantei, respectivele interviuri si sustineri de proiecte manageriale vor fi transmise in direct, vor fi arhivate, vor putea fi vazute de oricine este interesat atunci, in momentul interviului, sau din arhiva, la o data ulterioara.

O alta modificare: astazi, cand vorbim, detasarile de procurori – inclusiv in functie de conducere – se realizeaza de catre Sectia pentru procurori de la Consiliul Superior al Magistraturii, cand este vorba de functii la nivel de parchete de pe langa judecatorie, parchete de pe langa tribunal, parchete de pe langa curte de apel. Cand este vorba de functii la Parchetul de pe langa Inalta Curte, la Directia Nationala Anticoruptie, la DIICOT, potrivit reglementarii astazi inca in vigoare, detasarea, delegarea o dispune Procurorul General al Romaniei.

S-a vorbit si se vorbeste in chip firesc si necesar de separarea carierelor intre procurori si judecatori, ca in legatura cu cariera procurorilor sa decida Sectia de procurori a CSM-ului; cariera judecatorilor – Sectia de judecatori a CSM-ului. Prin urmare, in aceasta procedura, competenta va reveni doar Sectiei pentru procurori de la Consiliul Superior al Magistraturii. Daca vreti dumneavoastra: si pentru o abordare unitara – daca vreti sa nu fie o competenta partajata (Sectia de procurori – Procurorul General). Daca vreti: la functiile de baza sa n-avem un organism colegial care sa decida, iar la functiile mai inalte (Parchetul General, DNA, DIICOT) decizia sa fie unipersonala. Am si motivat, cu 3-4 argumente.

O alta modificare: atat la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (adica la DIICOT), cat si la DNA, creste varsta sau vechimea in profesie pentru a putea accede: la 10 ani. Deci pe viitor, sa fii procuror la DNA / la DIICOT, va fi necesara o experienta in profesie de 10 ani.

Sa merg in oglinda: se consolideaza, prin ordonanta de urgenta, si statutul procurorului detasat la DNA sau DIICOT, in sensul ca astazi, cand vorbim, procurorul-sef poate sa-i revoce din structura (sa-i duca inapoi procurori la unitatea de baza) daca le aplica cea mai redusa sanctiune (avertismentul). Si atunci am eliminat posibilitatea revocarii procurorului din structura DNA / DIICOT de catre procurorul-sef in prezenta celei mai mici sanctiuni – si anume avertismentul. Aici e o prevedere care nu-i de natura decat sa sublinieze faptul ca viitorii procurori care vor functiona la Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie vor beneficia de drepturile procurorilor detasati, in conditiile legii.

O alta prevedere care a starnit multa dezbatere – si, dupa parerea mea, absolut inutila (mi-e greu sa cred ca din necunoastere, mi-e greu sa spun care ar fi un alt posibil motiv): Comisia de la Venetia a retinut, prin diversele canale de informare din tara, faptul ca cei doi reprezentanti ai societatii civile in Consiliul Superior al Magistraturii nu au drept de vot in plenul CSM-ului. Si ne scrie Comisia de la Venetia acolo, pe jumatate de pagina, cat de necesar este ca reprezentantii societatii civile sa participe in plen cu drept de vot. Personal, am inteles de-acum care e cauza, dezinformarea: cum poate sa retina Comisia de la Venetia asa ceva, cata vreme Constitutia spune ca reprezentantii societatii civile participa cu drept de vot numai la plen? Deci scrie in Constitutie. Si am intrebat: de unde aceasta informatie? Am primit raspunsul destul de transant: de la cei care vroiau sa isi consolideze statutul. E adevarat ca in lege nu scria explicit ca au drept de vot, dar cei doi reprezentanti ai societatii civile totdeauna au participat la plen, totdeauna au avut drept de vot, pentru ca legea – organica sau ordinara, cum e ea – nu poate sa infranga norma de rang constitutional. Dar ca sa fie limpede si pentru cine nu vrea sa inteleaga: reprezentantii societatii civile participa cu drept de vot la lucrarile plenului CSM, astfel cum scrie in Constitutie.

O alta modificare: ministrul Justitiei poate sesiza Inspectia Judiciara pentru a se stabili daca exista indiciile savarsirii unei abateri disciplinare de catre procurori. Subliniez: numai de catre procurori. Sigur: cercetarea disciplinara – daca va fi cazul – se va efectua de catre Inspectia Judiciara, dupa procedura comuna pentru toti magistratii. De ce am considerat necesara aceasta solutie? Cel putin din doua motive. Unu: prin raportare la (n.r. articolul) 132 din Constitutie, care spune ca procurorii isi desfasoara activitatea sub autoritatea ministrului Justitiei. Autoritatea aceasta (administrativa, evident, ca nu intri pe fondul dosarului, sa nu incalci independenta – nici nu e posibil), autoritatea aceasta ar fi pur declarativa daca n-ai avea si un instrument juridic pentru a interveni, in ipotezele in care s-ar constata abateri de la normele comportamentale ale procurorilor. Deci 132 din Constitutie si in acelasi timp decizia Curtii Constitutionale mult dezbatuta care – stiti – clarifica raportul dintre ministrul Justitiei si procurori, pe de o parte, clarifica raporturile dintre ministrul Justitiei si presedintele republicii, pe de alta parte, in procedura de numire. Personal, am un an si jumatate de cand sunt ministru. N-am folosit niciodata acest instrument – sa sesizez Inspectia Judiciara – si imi doresc, cat mai raman ministru, sa nu ajung la concluzia oportunitatii unui astfel de demers.

O alta modificare se refera la Consiliul Superior al Magistraturii. Forma pe care o modificam prevede printre altele faptul ca membrii CSM-ului pot fi revocati din functie – dupa o procedura destul de laborioasa – daca 'pierd increderea celor care i-au ales'. Or, increderea este un factor de natura subiectiva, care nu poate fi cuantificat. Si atunci acelasi lucru, acelasi eveniment in care eu pot sa am incredere altcineva sa n-aiba incredere (fiecare cu reprezentarea si aprecierea lui), dar aceasta diferenta de abordare subiectiva (de intelegere, daca vrem) nu trebuie sa se reflecte in statutul unui demnitar, membru al Consiliului Superior al Magistraturii, care sa poata fi revocat din acest motiv. Este si recomandarea Comisiei de la Venetia. Am eliminat-o (n.r. diferenta de abordare subiectiva). Am preluat in buna parte elementele procedurale primite de la reprezentanti ai CSM-ului.

O alta modificare la care iarasi am vazut in spatiul public multe dezbateri, multe luari de pozitii. N-am cuantificat daca-s mai mult critice sau pozitive. Se refera la amanarea intrarii in vigoare pana la 30 iunie 2019 – adica data finalizarii exercitarii presedintiei rotative a Consiliului Uniunii Europene de catre Romania. Aici voi face o prezentare un pic mai larga. Sigur ca vorbim despre amanarea intrarii in vigoare pana la finalizarea presedintiei. Avem textul de lege care interzice magistratilor, asimilatilor sa mai fie detasati. Dar avem un principiu care spune ca mandatele in curs nu pot fi afectate. Adica mandatele in curs nu pot fi scurtate, nu pot fi lungite. Pot fi anulate pe motive de revocare. Prin urmare, speranta mea la dumneavoastra ar fi sa subliniati diferenta dintre a detasa pe cineva pe viitor si a-l mentine pe cel care este deja detasat – de anul trecut sau de acum doi ani sau de acum jumatate de an.

Vreau sa va exemplific prin faptul ca la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii s-a dat o hotarare de data recenta in acest sens, in care se stabileste – potrivit a ceea ce am enuntat si eu – faptul ca detasarile in curs se mentin pana la data expirarii lor. Sectia de procurori a Consiliului Superior al Magistraturii a dat aceeasi interpretare – de altfel, nici nu se putea altcumva. Sigur ca noi avem, de exemplu, de la Ministerul Justitiei (dar si de la Externe si din alte parti), magistrati asimilati care sunt detasati in alte demnitati publice, in alte functii publice. Si sa nu ma refer la zona diplomatica; sa ma refer la cea de externe si la Bruxelles, unde colegi de-ai mei de la Ministerul Justitiei pregatesc dosarele, temele de dezbatere pentru presedintia rotativa a Consiliului Uniunii, pe care o va detine Romania in primul semestru al lui 2019. Daca noi le-am da dispozitia – in baza legii – sa revina la minister, dosarele alea raman descoperite (sigur: nimeni nu-i de neinlocuit), vom trimite pe altii, dar care sa nu fie asimilati, c-ar intra ei in incompatibilitate) si pana se acomodeaza unul care nu este asimilat sau magistrat, incepe – daca nu trece – presedintia. Mai avem la Ministerul Justitiei doi secretari de stat, doua doamne-secretar de stat care sunt detasate. Pentru a elimina orice suspiciune, orice dubiu, pentru a nu intra in conflict cu dispozitia sau cu diferitele interpretari, una dintre dansele si-a dat demisia in cursul acestei dimineti.

O alta modificare: mult-discutata problema a pensionarii magistratilor la 20 de ani (n.r. de activitate). Poti castiga un drept daca ai legea care sa produca efecte juridice in vigoare. Nu castigi un drept in comisie sau in Parlament, intr-un proiect de lege sau o lege care nu este publicata si nu si-a produs efecte juridice. Deci amanarea pensionarii anticipate la 20 de ani pana la finele lui 2019 – adica 31 decembrie 2019. (...)

Comisia de la Venetia spune ca ar fi o problema daca s-ar pensiona judecatorii, procurorii la 20 de ani in activitate efectiva. Inteleg ca ar fi aproape 2.100 de magistrati care ar dobandi vocatie la pensionare la 20 de ani. Asta nu inseamna ca daca legea intra maine in vigoare, toti 2.100 s-ar pensiona a doua zi. Probabil unii s-ar pensiona, altii ar lua decizii de pensionare si ar ramane in activitate cu decizia personala, pe care sa o foloseasca la momentul pe care fiecare il considera oportun. Deci propunerea a venit de la CSM, Curtea Constitutionala a validat aceasta solutie – ca-i treaba de oportunitate, nu-i treaba de constitutionalitate daca pensionezi pe cineva la 20 sau la 25 de ani. Comisia de la Venetia zice: 'Este o problema, pentru ca s-ar crea un deficit de personal'. Si atunci, pentru a tine echilibrul intre dorinta unora dintre magistrati – poate – de a se pensiona de indata la 20 de ani in profesia efectiva de magistrat, de a respecta decizia Curtii Constitutionale care a considerat solutia constitutionala (pentru ca e de oportunitate), de a raspunde preocuparilor Comisiei de la Venetia (…), s-a propus si s-a adoptat solutia amanarii pana la finele lui 2019, timp in care se va vedea cum se asaza sistemul, se va vedea cati vor sa se pensioneze, cati se pensioneaza, cati intra in sistem prin INM, cati intra in sistem prin concursul acela la 5 ani vechime in specialitate (in profesii juridice) si la finele lui 2019 se va decide. Ce se va decide vor decide cei care vor avea competenta. Poate fi o aborgare, poate fi o noua amanare... Orice solutie posibila, dar nu este de resortul nostru astazi.

O alta modificare corelativa cu precedenta: se prevede ca pe viitor apelurile se vor judeca in complet format din 3 judecatori. Consiliul Superior al Magistraturii s-a adresat in scris Ministerului Justitiei, cerand sa amanam intrarea in vigoare a acestei dispozitii, pentru ca n-au cum sa constituie complete din 3, in conditiile in care deja au deficit de judecatori. Sa ne imaginam: daca pe de o parte multi s-ar pensiona, pe de alta parte maine ii obligam la apel in complet din 3, chiar ar avea un deficit major de personal. Si atunci am dat curs solicitariii CSM-ului, amanand aplicarea acestei dispozitii – in sensul ca apelul din 3 judecatori se va judeca incepand cu 1 ianuarie 2020.

In sistemul Ministerului Public, sunt procurori delegati / detasati. Eu astazi cand va vorbesc, nu pot sa va spun exact numarul lor. Intr-un termen relativ scurt, voi fi in masura sa vi-l comunic. Multi sunt delegati / detasati. Problema este daca delegarile / detasarile respecta cerintele legale. Si atunci se va face o radiografie a sistemului si se va vedea care procurori indeplinesc cerintele legale si care nu le indeplinesc. Cei care indeplinesc conditia de vechime sa nu fi fost sanctionati disciplinar, sa aiba o conduita buna, sa aiba o pregatire profesionala foarte buna; acolo unde este cazul, sa aiba un grad profesional corespunzator minim. Sigur vor ramane acolo unde isi desfasoara activitatea. Ceilalti, evident, se vor intoarce la unitatile de parchet de unde au venit – adica la baza.

O alta modificare (de fapt, e o corelare): interviul care urmeaza sa se desfasoare pentru procurorii cu functii sau de executie de la sectia aceasta speciala va fi precum interviul de la Ministerul Justitiei – adica transmis in direct, arhivat, sa aveti acces, sa aiba acces toti cei care sunt si vor fi interesati.

Sigur: legile justitiei sunt, ca orice lege, si ele perfectibile. Probabil vor fi necesare si alte modificari. Probabil realitatea va evidentia necesitatea si altor corelari. Dar inchei, spunand ca am mers de doua ori in saptamanile precedente la Comisia de la Venetia, spunand ca m-am dus cu draftul de ordonanta in mana, spunand ca nu m-am dus sa cer aprobare, sa cer avizare, ci m-am dus ca sa discutam coordonatele noii reglementari, in acord cu standardele europene, cu standardele Comisiei de la Venetia, la care se raporteaza celelalte autoritati de rang european. Joi merg la Venetia, unde este a CXVI-a sesiune plenara a Comisiei de la Venetia si se va dezbate si acest draft, aceasta ordonanta de urgenta, care va fi integrata avizului prealabil pe care deja dumneavoastra il cunoasteti. Speranta mea este ca in avizul final sa se ia act, sa se constate faptul ca – fie si partial – Romania se racordeaza la standardele europene din aceasta perspectiva a legilor justitiei si din perspectiva recomandarilor pe care le-au formulat in avizul prealabil".

Comentarii

# un mizantrop date 15 October 2018 13:27 +9

Eu tot cred ca se intampla lucruri "murdare" sub ochii nostri...atitudinea "politica" a majoritatii fata de Referendum, liberschimbismul (daca e asa cum se scrie in presa, ca n-am vazut motivarea), CC, suceala lui Tudorel, schimbarea apelor de scalda ale ALDE...ni se pregateste ceva....si nu poate fi bine, ca suntem in Romania...Si mai am o problema, aia cu procurorii "deveniti" judecatori dupa interviu, nu ma intereseaza vechimea, de fapt, cu cat mai mare. cu atat mai gangrenata buba procurarelii ce le macina sufletul...O vechime ca avocat al apararii, dupa procurareala, sa-si purifice un pic gandirea, ca in Anglia, nu se putea?! Cum, dracu' , ieri procuror mancator de oameni si azi impartitor de dreptate, sunteti zdraveni la cap?!

# DODI date 15 October 2018 15:30 0

Un om deștept (dorel) poate și admite că și el poate greși. Un om prost (ciolanis) nu admite acest lucru, el știe pe toate, își dă cu părerea desăre orice și nu poate concepe că pot fi în întreaga țară pot fi oameni mai deștepți decât imaginea lui reflectată de oglindă. Ținând cont de minciunile debitate de soția sa poate că nu ar strica să își schimbe nu numai oglinda ci și caracterul (soția sa fiind răul necesar pentru a-și demonstra sieși cât e de deștept). Altfel are șansa de a fi primul președinte suspendat de grinda bisericii evanghelice cu ochii la slănina așezată în direcția Germaniei.

# DOREL date 16 October 2018 17:35 0

Mai draga, cu suspendarea - e clar ca vorbesti la figurat, da' eu cred ca e un exercitiu care trebuie facut cel putin pentru ideea de democratie (= democratia trebuie sa sanctioneze derapaje de la Constitutie, lege si morala) ! Si, b): cat despre ordonanta, v-am zis ca prima forma era la caterinca, Tudorel Toader e mai hot ca hotii nostrii (prosti ca noaptea), i-a lasat sa plece dupa fenta! Parerea mea ..

# Edelweiss - Dezamăgit (de BUKOWINA) date 15 October 2018 13:34 +4

Da! Cred ca lucrurile sunt clare pentru totdeauna. Taman ca-n catrenul acela șugubeț: „Ne-au învârtit de trei ori pe după șură / Pân’ ne-au nimerit în p**ă!” Doi ani de lătrat aiurea la lună, soldat cu NIMIC! Prima dată s-a schimbat modificarea legilor. Apoi s-a văzut că nu dă bine la perpetuarea și conservarea systemului CRIMINAL al justiției neo-naziste și s-au gândit să modifice schimbarea prin schimbarea metamorfică a modificării legilor. În total de trei ori… pe după șură ș-am ajuns exact în același punct de la care am plecat! 2 ani de abureală de cea mai josnică speță. Nimic nu se pierde, totul se transformă într-un system ermetic, conservator. Răspunderea materială a magistratului este efectiv dusă în zona crepusculară a utopiei perfecte. Căci utopie înseamnă atunci când o prevedere legală, cu caracter de măsură reparatorie, mai are nevoie de încă un aviz suplimentar pentru punerea ei în operă.

# * date 15 October 2018 13:35 +4

Iar avizul să fie dat de acea tradițională și notorie infecție instituțională denumită „Cooperativa nufărul”. Cred că mai ușor poate trece o cămilă prin urechile acului decât să vezi un aviz pozitiv, formulat de IJ în scopul declanșării unei acțiuni în regres a statului împotriva vreunui împuțit cu robă. Dar ce-i mai strigător la cer e că sistemul judiciar este singurul domeniu în care se perpetuează un anacronic system de supracontrol, de verificare. Nicăieri în lumea asta nu există vreo instituție sau vreo structură instituțională care să-și fie sieși propriul cenzor, propriul auditor. Peste tot acțiunea de supervizare a legalității, a auditului, a revizorului sau a cenzorului revine UNEI STRUCTURI DECIZIONALE EXTERIOARE SYSTEMULUI SUPUS AUDITULUI. Cârdășia oligarhică din systemul judiciar rrumânesc sunt singurii din lumea asta care-s în afara conținutului deductiv al sintagmei „nemo debet esse iudex in propria causa”. Ei își analizează potlogăriile, ei decid soluții.

# * date 15 October 2018 13:37 +2

Tot ei emit decizii ale IJ sau CSM și tot ei decid, indirect, inaplicabilitatea de facto a prevederilor privind răspunderea materială a magistratului. În loc să se realizeze un cadru legal, instituțional, EXTERN și INDEPENDENT SYSTEMULUI JUDICIAR – e.g. o structură alcătuită exclusiv din reprezentanți ai societății civile – ei bine, cacealmaua, prosteala și bagabonțeala se perpetuează la infinit. Continuă acest exasperant joc măsluit în care EI – Despoții și Tyranii cu robe - au atributul stabilirii regulilor jocului, au întru mânuire și cărțile măsluite ale jocului, au în proprietate și masa de joc, ba de multe ori tot ei se substituie și crupierilor. Alegoria jocului de poker măsluit, în care ÎNTOTDEAUNA CÂȘTIGĂ UN SINGUR JUCĂTOR, poate fi extinsă la orice sport fake: EI – magiștrii promiscui și depravați sunt cei ce fluieră cornerul, tot EI pun mingea la colțul terenului, tot EI centrează mingea, EI se înalță și marchează cu capetele lor seci un gol de toată frumusețea...

# * date 15 October 2018 13:39 +1

... (în conștiința și sufletul plebeilor), tot EI culeg mingea din poartă și o așează la mijlocul terenului, tot EI fluieră de reînceperea jocului și tot EI dau cu șutul în minge. E un joc parșiv care se putea isprăvi prin implementarea reală a unei noțiuni fundamentale: RESPONSABILIZAREA MAGISTRATULUI. A fost un vis frumos. În momentul de față, în condițiile masacrării dezideratului agorei și a camuflării lui în spatele unei sforării de genul „de trei ori pe după șură”, s-a terminat DEFINITIV cu ideea de responsabilizare a Cyborgului și Androidului Judiciar. Totul e la fel ca înainte și ne-am irosit ca proștii 2 ani din viață, ascultând la vorbele înșelătoare, la mrejele ispititoare ale unor VÂNZĂTORI DE ILUZII. Asta e! Este ora 24.00.01. Am depășit până și ultima posibilitate, cea de dinaintea minutului ultimativ, de reașezare a stabilimentelor sociale pe un piedestal măsurabil și cuantificabil. Din secunda 1 de după ora tardivă 24.00 intrăm în „Noaptea Minții”.

# * date 15 October 2018 13:40 +2

Ultima zvârcolire a Forței Dreptului s-a stins, urmează ca de acum, în mod independent de noi sau de system, să asistăm la manifestări din ce în ce mai ample a Dreptului Forței. După data adoptării acestei infame OUG, lumea, plebea este perfect îndreptățită, din punct de vedere instituțional, comportamental, emoțional, SĂ-ȘI FACĂ SINGURĂ DREPTATE. Căci… atunci când Forța Dreptului încetează prin autodisoluție, vidul de autoritate este AUTOMAT substituit prin Dreptul Forței. Aici România Actualități. Ora exactă. Pic, pic, pic, pic pic! A fost Ora 24. Urmează Noaptea Minții! Noapte bună, Românie, oriunde te-ai afla!

# Andrei date 15 October 2018 14:52 +6

Pacat! Ministrul justitiei ar trebui sa aiba mai multe prerogative, ca de-aia este ministru, iar CSM ar trebui sa nu mai fie stat in stat! Este un organism foarte toxic si cam inutil. Nu a dat dovada decat de servilism politic pana acum, nicidecum de a a lua masuri ferme impotriva magistratilor sau de insanatosire a sistemului judiciar. Justitia poate exista si fara CSM, dar fara ministerul justitiei nu! Si incepe sa ne cam doara undeva de legislatia UE si de Comisia de la Venetia! Realitatea dureroasa de la noi numai noi o stim si o traim!

# Baran Gheorghe date 15 October 2018 18:25 +2

Perfect adevărat. CSM este acea adunătură de corbi care nu scoate ochii corbilor. Un consiliu demn de nedemnitate.

# un mizantrop date 15 October 2018 19:40 +1

Perfect adevarat, pana nu se scutura de sindicalism si nu-si reintra in atributiunile legale, de for profesional, preocupat de imaginea pe care o au procurorii in populime si de respectarea statutului, a deontologiei si a Constitutiei de catre magistratii reprezentati, nu vom avea niciun fel de schimbari in bine. Pe de alta parte si cu ministrul justitiei augmentat, parca, nu e tocmai bine, daca ma gandesc la ministri de justitie cu nume ca Valeriu Stoica, Monica Macovei, sau, bomboana pe coliva, Raluca Pruna....

# Edelweiss - Grapholog semiolog (de BUKOWINA) date 15 October 2018 15:21 +1

Pe scurt unde e vrăjeala: forma veche a art 93 spunea că statul SE POATE ÎNDREPTA. :zzz „(7) După ce prejudiciul a fost acoperit de stat în temeiul hotărârii irevocabile date cu respectarea prevederilor alin. (6), statul SE POATE îndrepta cu o acţiune în despăgubiri împotriva judecătorului sau procurorului care, cu rea-credinţă sau gravă neglijenţă, a săvârşit eroarea judiciară cauzatoare de prejudicii ” :zzz În forma modificată a Legii 303, s-a REVALORIZAT acel „poate”, sub forma „raportului consultativ al IJ” :zzz „(8) Statul, prin Ministerul Finanţelor Publice, va exercita acţiunea în regres împotriva judecătorului sau procurorului DACĂ, în urma raportului consultativ al Inspecţiei Judiciare...” :zzz Deci, caracterul imperativ al acțiunii este camuflat într-o formă permisivă, opțională, condiționată de „dispoziția” mușchiului pelvian al vreunei waschmaschine din Cooperativa Nufărul. În valoare absolută SCHEISSEGAL. Vrăjeală, dume, tromboane, gulgute, texte, ceaiuri, abureală!

# Edelweiss - opinent radical (de BUKOWINA) date 15 October 2018 15:28 +2

În al meu celebru „Proiect histrionic de reformare a justiției”, structura competentă să analizeze erorile judiciare și să sancționeze nelegiuirile derbedeilor cu robe era reprezentat de un „Tribunal po******r”, alcătuit din „asesori po******ri” corespunzători numărului județelor și ale sectoarelor Capitalei. Trecând peste caracterul histrionic al respectivei scrieri, se păstrează intactă nota de independență, de obiectivitate, de extrateritorialitate instituțională a FORULUI îndrituit să sancționeze derapajele sceleraților, nevropaților, psihopaților și sociopaților cu robe. CĂCI E SCOBORÂT DE LA BUNICHII LATINI CĂ... NU POȚI FI NICI JUDECĂTOR ÎN PROPRIA-ȚI CAUZĂ, NICI MARTOR ÎN PROPRIA-ȚI JUDECATĂ NU POȚI DEPUNE. Actualele prevederi legale referitoare la „răspunderea” materială a depravatului cu robă este FORMA SUPREMĂ A ABURELII LEGISLATIVE. CACEALMA MAI DESĂVÂRȘITĂ CA „RĂSPUNDEREA” DEZAXATULUI CU ROBĂ NU POATE FI GĂSITĂ NICĂIERI ÎN LUME!

# Zbateri ovine. date 15 October 2018 15:33 -1

Oricat se zbate oaia sa prinda loc in fata la iarba grasa sau se fereste de lupul rau camulflat in roba..seara tot o prinde mulsul. Ca asa e in tenis. Totul incepe de la amaratii de parinti care imbecili fiind CER pentru progenituri alocarea CNP. Multi nici nu stiu ce fac...emotii..deh...parinti..deh. Oi. Deh.

# Edelweiss - Miștocar cu gust amar (de BUKOWINA) date 15 October 2018 15:43 +1

Apăi dacă-i vorba de făcut mișto, Io* aș propune ca acțiunea în regres pe care statul distopic o exercită împotriva vreunui bülangiu în robă să se declanșeze abia DUPĂ OBȚINEREA AVIZULUI COMISIEI DE LA VENEȚIA. Plus că la dosarul acțiunii, cel vizat trebuie să depună o „AUTOCRITICĂ”, instanța de la care provine trebuie să se întrunească în formula „BIROUL ORGANIZAȚIEI DE BAZĂ”, pardon, că asta nu mai e - să se convoace Adunătura Generală a magiștrilor din instanța respectivă care să adopte o rezoluție prin care să-l înfiereze cu mânie proletară pe colegul lor - subiect al acțiunii în regres. Apoi, tot la dosar să fie obligatorie o caracterizare de la Organele de Securitate, pardon, că și astea s-au mimetizat - adicătelea trebuie o informare de la ofițerul sau subofițerul SRI care-i este supervizor respectivului magistrat. În informare să scrie negru pe alb că magistratul subiect al acțiunii a avut un comportament reacționar și a întinat valorile și principiile neo-nazismului distopic.

# Edelweiss - Apocalyptik Prophet (from BUKOWINA) date 15 October 2018 16:32 +1

Ca să închei seria comentariilor indignate: actuala stare de fapt, consfințită de „Marele Pârț judiciar” cuprins în Legile justiției (ne)modificate va avea o singură și invariabilă consecință: vom asista, în viitorul imediat, la apariția cazurilor de agresiune fizică asupra magistraților. Chiar se va ajunge la cazuri de asasinat sau linșaj. Căci în momentul în care Forța Dreptului roman se anulează prin disoluție, se revine la principiile ancestrale, simpliste ale „Codex Hammurabi” - (Legea Talionului) - „ „Iar de va fi și altă vătămare, atunci să plătească suflet pentru suflet, ochi pentru ochi, dinte pentru dinte, mână pentru mână, picior pentru picior, arsură pentru arsură, rană pentru rană, vânatăie pentru vânătaie” Exod 21.23-25. Căci, se va pune problema foarte tranșant, la nivel de simetrie existențială: „Cine, Dumnezăii mă-tii, ești tu, golanule, să-mi f**i viața, familia, destinul, soarta, onoarea, proprietatea?” Ia de aici, ticălosule, ochi pentru ochi și dinte pentru dinte!”

# Statu-Palma-Barba-Cot date 15 October 2018 16:58 +3

Dom'le, chiar dacă legile justiției cu modificările din O.U.nu mulțumesc pe toată lumea, trebuie sa recunoaștem ca nenea Todirica i-a băgat în draci pe teroriștii din justiție.Pt ca ,un magistrat care vrea sa bage la pușcărie un om nevinovat distrugandu-i cariera ,familia,viața ,tinandu-I ani e zile în procese,nu e magistrat ,e terorist!Un procuror care ,la ordin,sau ca urmare a unei suferințe psihice fabrica probe,un judecâtor care nu înlătură toate probele obținute ilegal,care nu da posibilitatea inculpatului sa se apere neavand acces la toate probele din dosar,sau care-și motivează sentința cu probe indirecte sau bazandu-se pe vrăjeli metafizice ,pe beția de cuvinte fără legătură cu legea au fapta, ăla nu e judecător e terorist.Nene Todirica, vezi ca mai ai un rest,Dezgustin Loazar!Sa nu-l uiti în debaraua de scule! Da-l afara si dupa aia chiar ca meriți felicitări maxime pt lupta matale împotriva terorismului din justitia sereista.

# Baran Gheorghe date 15 October 2018 18:22 +4

Iaca asa a scăpat DNA de o procuroare mediocra, Lancranjan Carmen Alexandra, deșteaptă pentru unii care nu știu sa citească și fada în științele dreptului, neștiind ca drepturile omului nu pot fi plictisitoare, nu pot fi anoste. Sper sa scape parchetele și de Grosu Mihaela, o alta dandana în științele dreptului.

# KANT date 15 October 2018 19:30 +1

" ... m-am dus ca sa discutam coordonatele noii reglementari, in acord cu standardele europene,..." poate spune TT căte " coordonate"i și-a permis Comisia să traseze unor state ca : Germania, Franța sau Italia ?!

# steluta date 16 October 2018 01:30 -1

fanariotul Tudorel sta in genunchi inutil ca Romania tot nu va fi primita in Schengen , probabil ca-l intereseaza mai mult relatiile lui personale cu Comisia de la venetia decat interesul Romaniei

# angela date 16 October 2018 10:34 0

Nu el a creat Romaniei statutul de colonie. Asa ca nu poate fi acuzat de obligatoriul joc de glezne ca sa repare ceea ce altii au daramat mintind cu nerusinare. Sa nu uitam totusi ca acolo a incercat sa se prezinte demn spunand ca s-a dus pt consultari si nu pt a primi ordine.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva