25 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

TUDOREL INNEBUNESTE STALINISTII – Ministrul Justitiei Tudorel Toader pregateste ordonanta care va permite anularea condamnarilor dispuse de plutoanele de executie nelegale de la ICCJ. Propaganda #rezist a turbat de furie, caci printre politicienii condamnati nelegal se numara liderul PSD Liviu Dragnea. Toader are in lucru si a doua ordonanta, privind dosarele fabricate in baza Protocoalelor ilegale PICCJ-SRI. Revocarea lui Lazar ajunge la CCR

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

21 January 2019 14:40
Vizualizari: 7396

Anunturi explozive ale ministrului Justitiei, Tudorel Toader (foto 1). Acesta a dezvaluit in seara zilei de duminica, 20 ianuarie 2019, ca „in cel mai scurt timp posibil” Guvernul va adopta doua ordonante de urgenta prin care sa li se faca dreptate romanilor executati in dosare fabricate pe baza Protocoalele PICCJ-SRI declarate ilegale, precum si celor condamnati definitiv de catre Completurile de 5 judecatori de la Inalta Curte nelegal constituite.


Intr-o interventie telefonica la Romania TV, Toader a precizat ca este gata deja proiectul de OUG privind completurile.  Concret, ordonanta prevede ca toate persoanele condamnate de catre Completurile de 5 judecatori de la ICCJ in intervalul 2014-2018 vor putea depune contestatii in anulare prin care sa ceara revizuirea respectivelor condamnari. Iar asta intrucat in perioada amintita, niciun complet de 5 de la instanta suprema nu a fost tras la sorti integral (asa cum prevede Legea 304/2004 privind organizarea judiciara), ci doar patru dintre ei, presedintele si vicepresedintii instantei supreme facand parte automat din aceste completuri, ca membri de drept, fara sa fie trasi la sorti. Amintim ca pe 29 noiembrie 2018, Curtea Constitutionala a Romaniei si-a motivat Decizia nr. 685/2018, prin care a admis existenta conflictului juridic de natura constitutionala sesizat de premierul Viorica Dancila dintre Parlamentul Romaniei, pe de o parte, si ICCJ, pe de alta parte, ivit dupa ce instanta suprema a refuzat sa puna in aplicare modificarile la Legea 304/2004 privind organizarea judiciara, in legatura cu componenta Completurilor de 5 judecatori (click aici pentru a citi).

Fireste ca dupa anuntul lui Toader legat de ordonanta pe completuri, propaganda #rezist s-a activat si a declansat atacuri furibunde impotriva ministrului Justitiei. Motivul? Odata adoptata ordonanta de urgenta, printre cei care vor putea formula contestatie in anulare se numara presedintele PSD Liviu Dragnea, politicianul avand posibilitatea sa solicite revizuirea condamnarii primite in dosarul Referendumul. Pe scurt: #rezistentii vor sa persiste nedreptatile suferite de numerosi romani, doar ca sa nu scape Dragnea.

In aceeasi declaratie de duminica seara, Tudorel Toader a mentionat ca draftul celeilalte ordonante de urgenta (vizand posibilitatea solicitarii de revizuire a condamnarilor pronuntate in dosarele bazate pe protocoalele PICCJ-SRI) urmeaza sa fie redactat dupa ce Curtea Constitutionala a Romaniei isi va motiva decizia de miercuri, 16 ianuarie 2019, cand a admis exceptia de neconstitutionalitate formulata de Camera Deputatilor si a stabilit ca SRI a intervenit nelegal in dosarele penale (click aici pentru a citi).

In plus, Tudorel Toader a precizat ca va sesiza CCR cu un conflict juridic de natura constitutionala privind revocarea Procurorului General Augustin Lazar (foto 2). De data aceasta, a spus ministrul, procesul va decurge mai usor decat in cazul revocarii sefei DNA Laura Kovesi, intrucat Curtea Constitutionala a Romaniei are deja jurisprudenta proprie.

De asemenea, ministrul si-a exprimat intentia de a transforma Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie in directie de sine statatoare, astfel incat Augustin Lazar sa nu-i mai poata sabota functionarea.

Alt subiect la care s-a referit Toader a fost cel al trecerii agentilor pentru CEDO si CJUE de la Ministerul Afacerilor Externe la Ministerul Justitiei. Motivul este chiar actualul cadru legal, care ii permite Ministerului Justitiei doar sa le dea celor doi agenti mandat de reprezentare pentru pledarea cauzelor la instantele europene, dar nu si sa le valorifice rezultatele muncii.

Iata explicatiile complete ale lui Tudorel Toader:

In primul rand, un lucru pe care-l stim cu totii (unii insa nu-l recunosc): faptul ca Curtea Europeana a Drepturilor Omului nu a cerut Romaniei sa emita o lege a recursului compensatoriu. S-a reluat de multe ori afirmatia: 'daca nu dam o lege a recursului compensatoriu, Romania risca o condamnare de 85 de milioane de euro'. Nici vorba! N-a fost si nu este. Curtea Europeana ne-a spus ca in termen de 6 luni, sa facem – printr-un memorandum intern – o foaie de parcurs, prin care sa aratam graficul actiunilor pe care le avem in vedere, pe care le vom realiza pentru rezolvarea problemei supraaglomerarilor si conditiilor improprii din penitenciare. Deci aceste afirmatii au fost folosite si mult reluate pentru justificarea Legii recursului compensatoriu, o lege care – stim – a fost initiata de catre guvernul asa-numit 'tehnocrat'.

Dupa aceea, Consiliul Superior al Magistraturii, in componenta anterioara, a propus schimbarea filosofiei legii, a naturii juridice a institutiei: in loc de 3 zile castigate la liberare conditionata, sa fie 3 zile considerate ca executate. Senatul (prima camera sesizata) a zis da, si-a insusit aceasta propunere. Mai mult: PNL, USR, opozitia, in general, de astazi, care critica legea, a fost foarte vocala in a o sustine si a-i arata beneficiile ei. S-a dus la Camera Deputatilor, unde din 3 zile s-au facut 6 considerate ca executate, s-au adaugat si alte criterii pentru care se considera detentia ca fiind necorespunzatoare. Administratia Nationala a Penitenciarelor a facut o evaluare a impactului unei astfel de reglementari si a aratat cam care este potentialul legii – cati ar putea iesi daca legea va fi adoptata in forma aceasta – si a opinat in sensul ca nu sustine proiectul de lege. Ministerul Justitiei a depus in scris la Camera Deputatilor aceeasi sustinere a proiectului initial care a plecat de la Guvern, adoptat de catre guvernul condus de catre premierul Grindeanu. Legea s-a dus la presedinte, la promulgare. N-a criticat-o, nu si-a pus problema: o fi constitutionala? N-o fi constitutionala? O fi oportuna? N-o fi oportuna? Si asa mai departe. A promulgat-o; legea a intrat in vigoare si acum ii vedem efectele.

Eu am repetat si repet cat voi avea ocazia: eu imi asum tot ceea ce fac eu, tot ceea ce face Ministerul Justitiei cat sunt eu la minister, si nu ce fac altii in legatura cu reglementarile legale, pentru ca noi avem competente partajate. Prin urmare, astazi vedem ceea ce se intampla. Am vazut parcursul legislativ, am vorbit cu doamna premier, am vorbit joi din nou cu Administratia Nationala a Penitenciarelor, a facut o noua evaluare – maine (n.r. luni) i-o prezint doamnei prim-ministru si vom decide ceea ce este de facut. Sigur: sunt mai multe variante. Nu vreau sa va dezamagesc, dar nu pot sa avansez eu varianta finala pe care o vom adopta. Vedem maine si comunica doamna prim-ministru sau voi comunica eu.

Important este, dupa parerea mea, sa aflam adevarul asa cum este, din practica judiciara, din procesul legislativ. Cunoscand adevarul, stim ce trebuie sa facem. Sigur: este anormal sa facem afirmatii de genul: 'Noi exportam experienta in prevenirea si combaterea criminalitatii, in lupta cu fenomenul numit coruptie', cand in realitate vedem cu totii foarte bine, din pacate, vedem o realitate care este cu totul alta decat cea pe care o promovau autoritatile de resort. Vedem multe abuzuri (ca sunt de la DNA, ca au fost de la Ploiesti, ca sunt de la Oradea)... Vedem ce spune Curtea Constitutionala: ca protocoalele sunt nefiresti (neconstitutionale), ca din 2014 incoace completele de 5 au fost constituite in contradictie cu legea (a declarat Curtea acel conflict)...

Noi trebuie sa facem ceva. Intr-un stat de drept, nu poti sa-i zici romanului: 'Ai fost urmarit penal pe protocoale declarate neconstitutionale; ai fost condamnat definitiv de complete nelegal constituite (procedura declarata neconstitutionala)'. Dar intr-un stat de drept al lui 2019, intr-o tara membra a Uniunii Europene, chiar daca ti s-a incalcat dreptul la aparare, la un proces echitabil, la respectarea legii, ramai condamnat sau ramai in puscarie.

Proiectele de OUG pe protocoale si completuri nelegale

Am pregatit un proiect de ordonanta de urgenta pentru repunerea in termen a tuturor celor care au fost condamnati de catre complete nelegal constituite. Si vor putea face contestatie in anulare (repusi fiind in termen prin ordonanta), iar instanta, in complet legal constituit, ii va judeca. Si daca vor fi vinovati, vor plati. Daca nu vor fi vinovati, nu exista temei sa plateasca. Aceasta este o prima si imediata masura.

A mai declarat Curtea drept neconstitutionala si incheierea acelor protocoale. Asteptam motivarea deciziei Curtii, vedem dezlegarea pe care o vor da judecatorii constitutionali si in functie de care, probabil, vom proceda in aceeasi masura: sa le dam posibilitatea juridica, legala sa verifice dosarul, sa fie contestat, sa verifice daca urmarirea penala a fost facuta pe probele legale din Codul de procedura penala sau a fost facuta pe langa procedura penala, pe baza de protocoale si de catre organe judiciare care nu sunt abilitate in urmarirea penala.

Ordonanta de urgenta pentru contestatia in anulare de catre cei condamnati definitiv (care au pierdut termenul de contestatie), condamnati in complete nelegal constituie, asta e una. Doi: asteptam decizia (n.r. motivarea deciziei) si in functie de dezlegarea judecatorilor, cel mai probabil vom proceda la fel.

Ordonanta e pregatita. Nu decid eu momentul (n.r. al emiterii ordonantei). Eu propun solutia. Eu am facut draftul de ordonanta. Doamna prim-ministru va decide. Dar ce pot crede eu: in cel mai scurt timp posibil.

Eu am fost personal la CEDO si am vorbit cu presedintele CEDO, si colegi ai mei – experti de la minister si de la ANP – au vorbit la grefa CEDO. Am prezentat memoriul acela, foaia de parcurs privind masurile pe care le avem in vedere si buna parte dintre ele deja s-au realizat.

Sa nu picam dintr-o extrema in alta! Da, avem o astfel de statistica (n.r. privind eliberarile dinainte si de dupa recursul compensatoriu) – cel mai probabil, o voi prezenta maine. Dar dintre cei care au beneficiat de recursul compensatoriu (si se poate vedea in statistica oficiala a ANP – vorbim cu datele de joia trecuta), 5,02% au comis infractiuni. Statistica ne arata ca trendul liberarilor conditionate este in scadere. In 2014, au fost 13.000 si ceva de liberati conditionat (cand n-aveam Legea recursului compensatoriu), iar in 2018, desi legea era din 2017, in 2018 au fost 8.800 si ceva de liberati conditionat. Ceea ce inseamna ca liberarea pe fractie din Codul penal cu liberarea pe zile-castig din Legea recursului compensatoriu n-a generat o crestere a numarului de liberari, ci o scadere. Si repet: evoc statistica oficiala.

Noi stim ca in 2014 am trecut de la politica penala represiva la politica penala preventiva. Noi avem masuri prin acea foaie de parcurs (n.r. promisa CEDO): deja s-a trecut de studiul de fezabilitate; aproape suntem spre contractarea proiectarii si incredintarea constructiei a 2 penitenciare (cel de la Berceni si cel de la Unguriu – Buzau); avem penitenciare la care se extind pavilioanele; avem penitenciare la care se modernizeaza pavilioanele existente. Deci avem o serie intreaga de masuri (daca vrem sa le vedem si sa le recunoastem) de natura a reforma sistemul penitenciar, de natura a-l aduce la standardele impuse, stabilite de catre Curtea Europeana a Drepturilor Omului”.

CCR si revocarea lui Augustin Lazar

Cand a fost evaluarea procurorului-sef al DNA, parcursul a fost mai prudent, mai dificil, pentru ca aveam [articolul] 132 din Constitutie, aveam [articolele] 52-54 din legea speciala, de organizare, aveam evaluarea pe care am facut-o eu si am prezentat public. Mai departe, Curtea Constitutionala a emis Decizia 358. Acum merg la Curte, ca instanta constitutionala – sper eu – sa ne spuna ca ramane valabil ce am stabilit in precedent.

Dupa parerea mea, argumentele demiterii Procurorului General sunt mai puternice, mai numeroase, mai evidente decat la momentul prezentarii publice a evaluarii. Aici este vorba de atitudinea presedintelui republicii, de modul in care dansul intelege sa se raporteze la constructia si functionarea statului de drept. Saptamana trecuta, cred, Procurorul General spunea ca Ministerul Public isi desfasoara activitatea in parametrii Constitutiei, cu respectarea standardelor constitutionale. Daca asta intelege dansul ca reprezinta respectarea standardului constitutional, depaseste orice intelegere a mecanismelor statului de drept.

Daca vom merge la Curte, ministrul Justitiei sa zicem ca stie el procedurile si celelalte, dar nu-i decident. Pentru ca primul-ministru este cel care decide daca mergem sau nu mergem, chiar daca in secundar, ulterior, ministrul Justitiei redacteaza sesizarea, care imi va fi mult mai usor de redactat decat precedenta, pentru ca ma voi duce la argumentele CCR”.

Sectia speciala din PICCJ s-ar putea transforma in directie

Din pacate, nu cred ca vreun roman de buna-credinta mai poate nega aceasta trista realitate (n.r. a existentei abuzurilor). Orice lucru are o parte rea, dar are si ceva bun. Abuzul sigur ca e partea rea. Noi trambitam ca exportam experienta, cand in realitate iata ce se intampla. Dar cunoscand realitatea, stim ce trebuie sa facem. Eu, ca ministru al Justitiei, nu sunt cel care iau masuri administrative sau aplic sanctiuni.

Fata de aceste abuzuri, avem autoritati abilitate legal, care la randul lor au competente partajate. Avem Inspectia Judiciara, avem Sectia pentru procurori (n.r. din CSM), avem plenul Consiliului Superior al Magistraturii, avem sectia speciala de anchetare a presupuselor abuzuri comise de magistrati – sectie pe care actuala conducere a Ministerului Public o impiedica sa functioneze (si am proprietatea afirmatiei), motiv pentru care cel mai probabil sectia o vom transforma in directie independenta, ca sa poata sa-si faca treaba. Si va dau numai un exemplu: ca sa ajunga ceva la sectie, trece prin registratura Ministerului Public. Adica trebuie sa stie Procurorul General intai, si dup-aia sa-i dea drumul sa se duca la sectie. Or, logica ne spune invers.

CEDO si condamnatii pe protocoale sau pe completuri constituite nelegal

Aici e o alta directie de discutie. Agentul guvernamental pentru CEDO este parte integranta a Ministerului de Externe. Aici e un lucru nefiresc. Eu, ca ministru, le dau mandatul de reprezentare, eu le dau mandat pentru o eventuala stingere amiabila a litigiului, dar ei sunt in curtea Ministerului de Externe. Pana in 2003, cred, ei erau parte in structura Ministerului de Justitie.

Acum avem un proiect de lege (am vorbit cu domnul ministru Melescanu; chestiunea dureaza cam de multa vreme) prin care agentul guvernamental pentru CEDO si cel pentru Curtea de Justitie a Uniunii Europene sa redevina parte integranta a Ministerului de Justitie, ca sa inchidem cercul acesta. Noi le dam mandat de reprezentare, dar rezultatul final nu mai vine la noi, ci se duce la Externe. Domnul ministru Melescanu a inteles aceasta particularitate, aceasta functionare cu sincope si a fost de acord sa le transferam la MJ (sigur: in baza unor acte normative).

Deci la MJ n-avem aceasta statistica (n.r. privind condamnarile pe protocoale si pe completuri constituite nelegal), dar ce se intampla daca unul s-a dus la CEDO, a avut castig de cauza, iar el vine aici si poate sa faca o contestatie in anulare? Sigur: are prioritate hotararea externa, de la instanta europeana. Dar invers: daca el s-a dus acolo, procesul nu s-a terminat, initiaza aici contestatie in anulare si ramane fara obiect cel de acolo, pentru ca are calea de reformare interna?

Implicatiile eventualelor ordonante asupra MCV

Mie imi place sa cred ca relatiile noastre cu membrii Uniunii Europene nu vor fi alterate, pentru ca partenerii nostri europeni, membrii familiei europene, toti in corpore sunt dornici de instaurare a statului de drept. Si mi-au spus-o de foarte multe ori. Or, cata vreme avem o instanta constitutionala nationala, cata vreme instanta constitutionala spune ca justitia s-a infaptuit pe langa lege sau in complete nelegale, eu personal nu cred ca partenerii europeni, cei din MCV, din decizia de instituire din decembrie 2016 vor putea spune altceva, pentru ca implicit ar insemna o invalidare, o critica a deciziei Curtii Constitutionale – ceea ce nu s-a facut si nu cred sa se faca”.

Comentarii

# DODI date 21 January 2019 15:07 +19

1. Dorel a înțeles în sfârșit că OUG trebuie date URGENT pentru a pricepe ciolanis și adunătura lui de pupincuriști că statul de drept nu înseamnă republica procurorilor și a SRI, ci, dimpotrivă, supremația dreptului împotriva celor care nesocotesc legea. 2. Că tot va veni primăvara, tractoristul trebuie trimis URGENT să pregătească utilajele pentru a ieși la arat și semănat. Că la justiție se pricepe deloc. Și să nu-i fie urât pe largile ogoare ale județului ALBA LUX să ia și pe ciolanis (tot îi plac acestuia concediile) și pe slujire (ca să mai plagieze niște răsaduri că la drept se pricepe atât cât a uitat... stângul!).

# Iulian date 21 January 2019 17:36 +8

La munca campului vreo 5-6 sezoane si pensie de la aceasta munca si nu din magistratura. Pana legiutorul nu va stabili pe langa sanctiunea principala si sanctiunea piesderii pensiei speciale nu o sa vedem tremurat de budigai la acesti ,,magistrati”! Atunci sa vezi ,,rufe murdare”!

# Anca date 21 January 2019 15:28 +7

Cică se vrea dreptate în justiție...pe bucățele! cu aceaşi paraditori! Exact ca şi când după ce nişte criminali îl taie pe unul cu cuțitul, apoi salvatorii îl duc în spital la"operație"dar ce să vezi? în sala de operație în loc de doctori pacientul e operat de aceeaşi criminali cu sabia :o  Bravo D.le :o După atâtea ilegalități şi abuzuri ale justiției false voi vreți să dați iar OUG-uri strâmbe şi cu porția făcând alte nedreptăți şi mai mari? Oare nu-s de ajuns 14 ani de paradeală, 67 de protocoale ilegale, bilețele de comandă a SRI, colaboratori securişti, încalcarea legilor şi drepturilor la apărare si milioane de fărădelegi ale justițiarilor. Ori faceți dreptate ori nu vă mai prefaceți. DAȚI REABILITAREA OBLIGATORIE prin LEGE a tuturor fără excepție din toate dosarele din ultimii 10 ani, apoi dreptul la revizuire în instanțe cu judecători adevărați necompromişi de sistem. Dacă nu sunteți în stare să faceți dreptate, dați amnistia şi grațierea tuturor pe 10 ani şi gata cu mascarada.

# milica date 21 January 2019 16:25 +6

foarte bine, in sfarsit! ne-am saturat sa auzim despre coruptie. Romania este facuta pentru cei ce se descurca, nu sa fie furata de straini! se oftica #rezistentii care erau prea tineri sa profite si ei dupa Revolutie si ii vor in puscarie pe cei care au stiut sa-si faca o situatie!

# Statu-Palma-Barba-Cot date 21 January 2019 16:32 +18

Nea Todirica e o piesa rară. Rar mi-a fost dat sa văd un ministru din guvernele de dupa '89 care sa aibă atâta carte-n cap ca 'mnealui.Nu numai ca stie carte dar are prostul obicei ca le da cu stiinta-n cap de fiecare data cand mutantii din justiție și apărătorii lor își scot meclele din rahatul pestinential in cate se scalda, varandu-i si mai abrupt in hazna.El reprezintă o mare nenorocire pt: prosti,imbecili ticăloși, hastagisti,securiti ,doctori in drept plagiatori,doctori în stâng ,cucuvele,loazeri etc.si joaca tontoroiu cu eleganta pe capetele lor seci de carte și pline de ură și tărâțe.Omu explica în așa fel încât orice dobitoace sa poa' sa-nteleaga daca are măcar doi neuroni funcționali cam despre ce e vorba în propozitiune. Bre nene Todirica nu te uita-n gura proștilor! Vrei sa-i faci sa turbeze?Nu-i baga-n seama indiferent cine sunt ei.Vezi-ți de drumu'matale că e drumu-al bun!

# Valter Cojman date 21 January 2019 16:38 +7

OUG-ul lui Toader e corect. ICCJ a incalcat legea incepand cu 2014. Toate cauzele judecate de completurile ilegale trebuie anulate si rejudecate. Bineinteles ca securistii din USR si nazistii din PNL, complici la aceste ilegalitati si abuzuri din "justitia" romana, nu sunt si nu vor fi de acord cu rejudecarea acestor dosare si cu o justitie cu adevarat independenta care sa nu mai primeasca ordine de la DNA, SRI si Cotroceni. Imbecilii din Uniunea Securistilor din Romania sa le spuna oamenilor, victime ale ICCJ incepand cu 2014, in campaniile electorale ce urmeaza anul acesta si in 2020: GHINION!!! Ati fost arestati, anchetati, judecati si condamnati in baza unor protocoale ilegale si de completuri de 5 judecatori constituite ilegal si USR e de acord cu asta.

# Pt Valter Cojman date 22 January 2019 03:04 +1

Nene nu doar din 2014 ICCJ a incalcat legea. Ci de muuuult mai multi ani. De completele de 3 nu se zice nimic, care alea sunt si mai nelegale decat cele de 5. Mafie peste tot. Politicienii si -au vazut sacii in caruta ca, ce sa vezi, condamnarile lor incep de prin 2014 si ce au zis:" ne-am rezolvat noi problema restul nu conteaza" . Asta inseamna dreptatea la mafioti. Asta este sloganul PSD" dreptate pan la capat?!". Ei sunt la guvernare numai pt a-si rezolva lor problemele, sau pt a face dreptate tuturorcetatenilor? Pai daca politicienilor care sunt atat de" vizibili" li s-au facut atatea nedreptati, unui fraier de rand de care nu stie nimeni iti inchipui ce i s-a intamplat !? Totul s-a facut in mod ilegal si mafioteste. Multi trebuiau arestati deja

# Canarul date 21 January 2019 16:51 -12

TuDorel are in lucru nimicul. Sa nu uitam, printre multe altele, ca judecatorul Mustata a murit in timpul mandatului sau de ministru. De povesti e bun aproape oricine...

# alt_roman date 22 January 2019 08:21 +4

a murit si in mandatul tau de cetatean Roman.Tu ce ai facut?Ca nu am vazut pe nimeni sa iasa in strada si sa urle in fata acestor nedreptati.In strada ies numai analfabetii aia de la hashtag cu o turma de idioti dupa ei.Noi ceilalti nu iesim,nu iesim sa dam cu lazar de pamant,nu iesim sa dam cu johanis de pamant,sa dam cu tarcea de pamant,cu kovesi,cu coldea,dumbrava ,jigodiile devla usr...etc..toti astia pe care ii platesti si tu ,in mandatul tau de cetatean si ii platesti cu bani al dracului de multi.Asteptam dupa gard sa ne faca cineva dreptate,noi,nu avem curajul.

# Excelent ! De departe cel mai bun ministru dupe `89 ! date 21 January 2019 18:18 +3

Jos palaria pt. Toader. Sa dea de pamant si cu Lazar , care a pus-o pe umflata plagiatoare la caldura CSM . Noua sectie sper ca se va ocupa de Stanciu , Tarcea, Lazar, Covesi HAI CU EGALAREA ! Ca ne pleaca copii sa sclavageasca-n tari straine din cauza sistemului securist !

# ^^ date 21 January 2019 19:25 +1

Hai mai repede la CCR. Poate constata si ei cu ocazia asa ca Iohannus e in imposibilitea de a-si exercita functia si il suspenda. Dauna totala!

# un mizantrop date 21 January 2019 19:38 +1

Scoala! Chestia asta trebuia data, imediat dupa mascarada sangeroasa din '89, primul act de justitie postrevolutionara, sa nu ne mai incarcam sufletul cu "dusmani ai poporului", cu "criminali de razboi" judecato de popor la Caminul Cultural...Doar ca justita "democrata" era tot aia stalinista, doar ce-si intorsese capotul pe dos...te mai miri de disperarea partidelor insailate din copiii fantomelor tradatoare, dependente de tortionarime, ca emenati ai ei!

# escu date 22 January 2019 06:04 +4

Hă, hă, hă, marea agitație a propagandei johanniste vine și din aceea că este posibil a fi redeschis dosarul în care Livia Stanciu l-a spălat pe Johannis imediat după alegerile prezidențiale, când, madamei, i s-a promis sinecura de la CCR. Dar și pe Loți Orban îl apucă tremuriciul, gândindu-se că achitarea sa ar fi putut fi un troc politic. Cât privește pe taica lazăr, eu zic, chiar în cazul în care nu se reușește cu revocarea și apucă trecerea în rezervă ca procuror general, un dosar penal pe cauze ce privesc obstrucționarea justiției și sabotarea legii, în fond, cât capul lui de mare nu-i va strica.

# Ardeleanu date 22 January 2019 10:14 0

...si uite asa va prapadeste tata Dragnea... sa va asumati acum pupatul mustatii... toate se termina odata...

# nobody date 23 January 2019 10:34 0

Buna ziua. In calitate de jurist, imi exprim acordul cu punctele de vedere exprimate de Tudorel Toader si tin sa raspund si securistilor magistrati care si-au exprimat tot felul de opinii, straine de principiile de drept si mai ales de cel al legalitatii, de parca ar fi fost la stana de oi, de unde au fost luati si facuti magistrati. este adevarat ca deciziile CCR produc efecte doar pentru viitor, insa prin legea organica sau OUG, conform Constitutiei, se pot modifica alte dispozitii legale contrare acestor decizii. in speta, nu ne aflam in cazul unei decizii emisa de ca urmare a unei exceptii invocate intr-un proces pendinte, decizie care sa se aplice in mod direct daca in 45 de zile, legiuitorul nu puen de acord textul neconstitutional cu decizia CCR, ci de un conflict juridic, care nu poate fi pus in practica decat printr-o lege, pentru a indrepta solutiile pronuntate pe probe nelegale.

# ?????? date 28 January 2019 18:47 0

Opinați că ministrul justiției dorește să pună în evidență aspectul că ar putea fi una din atribuțiile parlamentului, aceea referitoare la funcționarea justiei, parlamentarii din alianța de guvernare, și nici cei din opoziției, neavând atitudini publice vizibile referitoare la subiectul propus de ministrul justiției despre funcționarea instanțelor judecătorești și despre sentințe definitive ale instanțelor despre care se solicită a fi "revizuite" ?

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.04.2024 – Tranca nu se intoarce la dosare. Parfum de sobolan (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva