Indaco.ro

Trimiteţi link-ul unui prieten prin e-mail

Nume prieten
Email prieten
Numele dvs.

SIPA FUNCTIONEAZA BINE-MERSI – Judecatoarea Lacramioara Axinte acuza: "Strangerea datelor despre magistrati a continuat si dupa asa zisa desfiintare a DGPA... Imprejurarea poate alimenta suspiciunile ca unii magistrati au putut fi supusi presiunilor sau santajului... Lipsa oricarei reactii este o greseala... Ministrul Justitiei este dator sa precizeze daca au fost primite informari... CSM nu poate asista pasiv la continuarea unor practici pe care le consideram incetate din 2006"

Joi, 13 iulie 2017 17:36 | Scris de Elena DUMITRACHE | pdf | print | email

Ministrul Justitiei Tudorel Toader si Consiliul Superior al Magistraturii sunt somati sa intervina pentru apararea judecatorilor si procurorilor fata de presiunile si santajul exercitate asupra lor din exterior. Solicitarea vine din partea judecatoarei Lacramioara Axinte de la Tribunalul Botosani (foto)unul dintre magistratii care a taxat de fiecare data derapajele de la lege atat ale institutiilor statului, cat si ale persoanelor publice – si are la baza dezvaluirile aparute in spatiul public privitoare la Nota interna a Biroului pentru prevenirea criminalitatii in mediul penitenciar care il viza pe procurorul DNA Jean Uncheselu.


Potrivit judecatoarei Lacramioara Axinte, nota interna data publicitatii de Coalitia Romanilor din SUA condusa de Chris Terhes, fata de care, in mod gresit, CSM si Ministerul Justitiei nu au avut nicio reactie, demonstreaza ca, dupa 2006, dupa ce a fost desfiintata Arhiva SIPA, au continuat sa fie stranse date despre magistrati. Dovada in acest sens ar sta faptul ca Nota interna a Biroului pentru prevenirea criminalitatii in mediul penitenciar dateaza din 2015.

Ce este mai grav, afirma judecatoarea Lacramioara Axinte de la Tribunalul Botosani, este faptul ca aceste date ar putea fi folosite pentru exercitarea unor presiuni si a santajului asupra judecatorilor si procurorilor din Romania, aratand ca informatiile culese despre magistrati "au fost trimise spre valorificare SRI, MJ, Guvern, Presedintie".

Fata de aceasta situatie, judecatoarea Lacramioara Axinte apreciaza ca se impune ca ministrul Justitiei Tudorel Toader sa iasa public si sa precizeze "daca la nivelul institutiei au fost primite informari privind magistratii in functie de la Directia pentru prevenirea criminalitatii din mediul penitenciar".

La randul sau, opineaza judecatoarea Lacramioara Axinte, Consiliul Superior al Magistraturii are datoria de a nu asista pasiv "la continuarea unor practici pe care le consideram cu totii incetate inca din 2006" si de a iesi public cu precizari.

Iata ce sustine judecatoarea Lacramioara Axinte in postarea sa pe Facebook:

"Dupa ce a fost desfiintata Directia Generala de Protectie si Anticoruptie din subordinea Ministerului Justitiei (prin HG nr. 127/2006), in 20 iunie 2006, Ministrul Justitiei de atunci, Monica Macovei, a stabilit prin Ordinul 1.540/C din 20 iunie 2006 modul de organizare si atributiile Directiei pentru prevenirea criminalitatii in mediul penitenciar.

Un document al acestei nou infiintata Directie pentru prevenirea criminalitatii, aparut saptamana trecuta in presa, pare ca dovedeste ca strangerea datelor despre magistrati a continuat si dupa asa zisa desfiintare a DGPA.

In conditiile in care informatiile culese despre magistrati au fost trimise spre valorificare: SRI, MJ, Guvern, Presedintie, cum apare consemnat in acest document, aceasta imprejurare poate alimenta suspiciunile publicului larg ca unii magistrati, judecatori sau procurori, au putut fi supusi presiunilor sau santajului.

Mi se pare ca lipsa oricarei reactii pe acest subiect din partea Ministerului Justitiei, dar si din partea Consiliului Superior al Magistraturii, este o greseala.

Ministrul Justitiei este dator sa precizeze daca la nivelul institutiei au fost primite informari privind magistratii in functie de la Directia pentru prevenirea criminalitatii din mediul penitenciar.

Totodata, Consiliul Superior al Magistraturii, care garanteaza potrivit Constitutiei Romaniei independenta justitiei, nu poate asista pasiv la continuarea unor practici pe care le consideram cu totii incetate inca din 2006".

Iata Ordinul nr. 1.540/C din 20 iunie 2006 privind organizarea si atributiile Directiei pentru prevenirea criminalitatii in mediul penitenciar emis de Ministerul Justitiei si publicat in Monitorul Oficial nr. 594 din 10 iulie 2006:

"In temeiul art. 8 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.849/2004 privind organizarea, functionarea si atributiile Administratiei Nationale a Penitenciarelor,in conformitate cu prevederile art. 6 din Hotararea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificarile si completarile ulterioare,ministrul justitiei emite urmatorul ordin:

Articolul 1

Prezentul ordin reglementeaza organizarea si atributiile Directiei pentru prevenirea criminalitatii in mediul penitenciar in cadrul structurii organizatorice a Administratiei Nationale a Penitenciarelor, denumita in continuare Directia.

Articolul 2

Directia are urmatoarele atributii:

a) identificarea si prevenirea faptelor, situatiilor si imprejurarilor de nerespectare de catre personalul Administratiei Nationale a Penitenciarelor si al unitatilor subordonate a drepturilor detinutilor ori de supunere a acestora la tortura, tratamente inumane sau degradante, a prevederilor legale ce pot favoriza ori genera evenimente grave, a actelor de coruptie sau a altor fapte ce constituie incalcari ale legii;

b) colaborarea cu institutiile abilitate in realizarea actiunilor de protejare a persoanelor incluse in Programul de protectie a martorilor, care se afla in stare de arest preventiv sau executa o pedeapsa privativa de libertate;

c) identificarea si prevenirea actiunilor specifice criminalitatii, criminalitatii organizate, terorismului si coruptiei, a faptelor sau evenimentelor cu consecinte periculoase pentru siguranta detentiei, precum si a oricaror situatii sau imprejurari din care pot rezulta asemenea pericole, precum si colaborarea cu institutiile abilitate in vederea combaterii acestora;

d) identificarea persoanelor aflate in detentie (arestati preventiv sau condamnati), care au avut sau continua sa aiba legaturi cu organizatii ori grupari teroriste sau de criminalitate organizata si semnalarea catre institutiile abilitate atunci cand exista indicii ca este iminenta incalcarea legii.

e) identificarea persoanelor aflate in detentie, care intentioneaza organizarea unor actiuni violente indreptate impotriva personalului administratiei penitenciare, judecatorilor, procurorilor, politistilor sau altor persoane ale caror functii implica exercitiul autoritatii publice ori care se afla in diverse imprejurari in mediul penitenciar;

f) informarea prompta si completa a conducerii Administratiei Nationale a Penitenciarelor sau, dupa caz, a ministrului justitiei, potrivit art. 6 alin. (1), atunci cand sunt descoperite indicii referitoare la savarsirea de abateri disciplinare de catre personalul Administratiei Nationale a Penitenciarelor ori la savarsirea de infractiuni de catre acestia sau de catre persoanele aflate in detentie, in vederea luarii masurilor care se impun;

g) colaborarea cu organele de urmarire penala si cu instantele de judecata, la cererea acestora, in scopul prevenirii criminalitatii, criminalitatii organizate, coruptiei si terorismului.

Articolul 3

Directia este condusa de un director si este subordonata directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.

Articolul 4

(1) In cadrul Directiei functioneaza:

a) Biroul de analiza si sinteza;

b) Serviciul de prevenire a criminalitatii organizate si terorismului;

c) Serviciul de prevenire a criminalitatii si coruptiei.

(2) Structura organizatorica si numarul de posturi ce revin Directiei si birourilor se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat pentru aceasta institutie.

Articolul 5

(1) La nivelul fiecarei unitati penitenciare functioneaza un birou pentru prevenirea criminalitatii in mediul penitenciar, denumit in continuare Biroul.

(2) Personalul din cadrul Biroului va fi subordonat din punct de vedere administrativ directorului unitatii penitenciare, iar din punct de vedere profesional Directiei.

(3) Birourile executa activitati specifice de prevenire a criminalitatii, criminalitatii organizate, coruptiei si terorismului, potrivit atributiilor prevazute la art. 2.

Articolul 6

(1) In exercitarea atributiilor prevazute la art. 2, Directia il informeaza in mod prompt si complet pe directorul general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, cu exceptia situatiilor cand acesta este direct implicat, in acest caz fiind informat ministrul justitiei, in vederea dispunerii masurilor legale.

(2) In exercitarea atributiilor prevazute la art. 2, Biroul informeaza in mod prompt si complet Directia si pe directorul unitatii, in vederea dispunerii masurilor legale.

Articolul 7

Administratia Nationala a Penitenciarelor transmite lunar ministrului justitiei sinteza activitatii Directiei si birourilor.

Articolul 8

Administratia Nationala a Penitenciarelor il informeaza pe ministrul justitiei, in mod prompt si complet, ori de cate ori este nevoie, referitor la incalcarea drepturilor detinutilor ori la supunerea acestora la tortura, tratamente inumane sau degradante, ori despre alte fapte sau evenimente ce pot avea consecinte grave pentru siguranta penitenciarelor, aplicarea regimurilor penitenciare si respectarea legii.

Articolul 9

(1) Persoanele care desfasoara activitati in cadrul carora sunt utilizate informatii clasificate se vor supune procedurilor prevazute de lege privind autorizarea, protectia si controlul protectiei informatiilor clasificate.

(2) Activitatile din cadrul Directiei sau birourilor, ce impun clasificarea pe diferite clase si niveluri, se supun prevederilor legale privind clasificarea documentelor.

(3) Dispozitiile legale privind prelucrarea informatiilor clasificate sunt aplicabile si in ceea ce priveste activitatea Directiei sau birourilor.

Articolul 10

Directia impreuna cu Directia managementul resurselor umane din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor organizeaza instruirea si perfectionarea pregatirii personalului, in cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor, iar pe baza de protocol, prin unitati de invatamant din cadrul institutiilor militare de aparare, ordine publica si securitate nationala, si invatamantul universitar ori, dupa caz, postuniversitar.

Articolul 11

Dispozitiile legale privind regimul incompatibilitatilor si interdictiilor sunt aplicabile in mod corespunzator si personalului Directiei si al birourilor.

Articolul 12

Normele specifice de functionare ale Directiei vor fi incluse in Regulamentul de organizare si functionare a Administratiei Nationale a Penitenciarelor.

Articolul 13

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul 14

Administratia Nationala a Penitenciarelor, prin directiile de specialitate si unitatile penitenciare subordonate, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul justitiei,

Monica Luisa Macovei

Bucuresti, 20 iunie 2006.

Nr. 1.540/C."

Accesari:2611

Comentarii

# liviu date 13 iulie 2017 21:35 +4

"În România au fost aprobate, pe parcursul anului 2015, de 16 ori mai multe mandate de interceptare legate de siguranţa naţională decât în SUA" Pe astea cine le-a dat tovarasa, pardon doamna judecator? Aaaa, adica daca se asculta prostimea e ok pe voi sa nu va asculte numeni .Sunteti parteneri cu DNA deci , hai jet.0 credibilitate si la tagma voastra.

# DODI date 14 iulie 2017 00:10 +2

Situația din justiție este cam ALBASTRĂ (chiar dacă poza ține să ne ******reze că e VERDE!). Așa că trebuie mult lucrat până ca ea să devină ROZĂ. Doar ciolanis o vede în ca fiind PORTOCALIE chiar dacă pe noi ne acuză că vedem totul în NEGRU.

# ionel date 14 iulie 2017 09:18 +1

D-na judecator, cand veti spune si ce se intampla la instanata unde lucrati. Presupun ca stiti foarte bine cum se judeca in mod deosebit in civil. Decizi nemotivate, relatiile sunt la ele acasa nu mai conteaza actele normative aplcabile in spete.

# Pif date 14 iulie 2017 10:09 0

Trebuie avut in vedere si contextul istoric in care a fost emisa nota informativa (umarirea penala tocmai declansata impotriva premierului), nu doar institutiile la care a fost transmisa spre valorificare. Comisarul de penitenciar o fi aflat absolut intamplator de la relatia operativa si s-a grabit sa transmita informatia mai departe (probabil in baza art.2 lit.c din Ordinul 1540/2006). Din imprejurarile relatate (incidentul cu jandarmul, tonul dur folosit de procuror), relatia operativa pare ca a asistat sau a auzit ce s-a discutat in biroul procurorului. Relatia operativa putea fi ori adjudecatorul, ori vreo musca din biroul procurorului.

Adauga comentariu

Nume*
Email*
Website
:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

    • VERDICTUL ZILEI - Trebuie revocata Kovesi pentru ca si-a incalcat juramantul si nu s-a prezentat in fata Parlamentului?

    • VOTEAZA

Vorbe de fumoar – 24.11.2017 – Stampila traznita de la Inalta Curte

+ DETALII

ALTE VORBE DE FUMOAR

FACEBOOK

ULTIMELE COMENTARII

CELE MAI CITITE

LUMEA JUSTITIEI

ARHIVA

NEWSLETTER