25 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Cum a devenit Inalta Curte de Casatie si Justitie slujnica SRI

Scris de: Ion CRISTOIU | pdf | print

21 June 2018 13:26
Vizualizari: 5826

Sub semnul Operatiunii Deschiderea unor supape, pentru ca altfel sare in aer intreaga dracovenie, cu noi cu tot, SRI a desecretizat un nou Protocol anticonstitutional din vremea Dictaturii sergentilor majori mesianici: PROTOCOL DE COOPERARE intre Serviciul Roman de Informatii, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru indeplinirea sarcinilor ce le revin in domeniul securitatii nationale incheiat in august 2009.


Pe vremuri angajamentul pe care informatorul trebuia sa-l semneze era actul prin care respectivul devenea sluga Securitatii. Demn continuator al Securitatii, SRI-ul a nascocit Protocolul de cooperare pentru a face din mai toate institutiile statului de drept spalatoarele de obiele ale sergentilor majori mesianici de la Baneasa.

Din cele peste 60 de protocoale anuntate ca incheiate la vremea pe vremea Dictaturii SRI au fost desecretizate doar cateva. Mult mai important, desecretizarea nu e urmata de nici o masura. Vegheaza sa nu li se intample ceva celor care au incalcat Legea din fostul regim Klaus Iohannis, cel care a preluat Sistemul institutiilor de forta si l-a folosit si-l foloseste pentru interesele sale particulare. Astfel ca si noul moment din ceea ce Divizia Presa alinta drept schimbarile democratice de la SRI si SIE din regimul Klaus Iohannis s-a consumat la fel cum s-au consumat si celelalte momente ale acestui hrusciovism parsiv al Statului paralel:

Trecerea sub tacere de catre UM din Presa, preluate de la vechea conducere a SRI si usor modificate, prin trecerea in rezerva a unor catane compromise si convocarea altora, in adanca acoperire pana acum, discutii pe cat de zgomotoase, pe atat de sterile la televiziunile anti-Binom, concentrarea atentiei pe amanunte colaterale, cum ar fi, de exemplu, daca fostul Presedinte al ICCJ a semnat sau nu documentul.

Ipostaza de independenta a judecatorului e o conditie respectata pana si in regimurile de autoritate. In sedinta de Consiliu de Ministri din 27 noiembrie 1941, venind vorba de un caz ajuns pe masa judecatorului, Maresalul Ion Antonescu declara raspicat ca refuza sa intervina, justificandu-se astfel:

Nu ma amestec in Justitie pentru nimic in lume, desi sunt de multe ori amarat de sentintele date. Am fost uneori alarmat, am vrut sa iau masuri, dar am avut taria sa ma abtin. N-am luat masuri nici contra justitiei militare, unde eram mai in drept s-o fac. Am spus: unde merg, daca pedepsesc pe judecatori? Niciun judecator nu va mai judeca ....

In noiembrie 1941 Romania se gasea in plin razboi. Era de la sine inteles ca pericolele care o pindeau vizau chiar supravietuirea ca natie. Cu toate acestea Maresalul Antonescu proclama dreptul judecatorului de a fi independent in orice speta, inclusiv in cele tinand de spionaj, tradare, diversiune, dezertare.

Protocolul dintre SRI, Parchetul General si Inalta Curte de Casatie si Justitie vizeaza mandatele de siguranta nationala.

Ce sunt mandatele de siguranta nationala?

Aprobari date de un judecator de la Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru ca un cetatean sa fie supus supravegherii tehnice sub suspiciunea ca atenteaza la siguranta nationala. Potrivit Codului de procedura penala, supravegherea tehnica e o grava restringere a dreptului individului la viata privata. Una dintre cauzele prabusirii comunismului a fost si violarea vietii private a cetateanului prin supraveghere din partea Securitatii: interceptari, filaje, turnatorii, fotografieri, deschideri de corespondenta. Plecand de la axioma care guverneaza progresul omenirii – triumful individului fata de statul prin esenta sa represiv – democratiile au introdus prevederi drastice menite a limita posibilitatile legale de supraveghere a individului, altfel spus de violare a vietii sale private.

Respectand Constitutia Romaniei care proclama respectarea drepturilor si libertatilor individuale drept esenta a societatii postdecembriste, Codul de procedura penala prin articolul 139 impune conditii drastice pentru acceptarea de catre judecatorul de drepturi si libertati a cererii de supraveghere tehnica. Printre altele, dispunerea de supraveghere tehnica doar cand „probele nu ar putea fi obtinute in alt mod sau obtinerea lor ar presupune dificultati deosebite ce ar prejudicia ancheta ori exista un pericol pentru siguranta persoanelor sau a unor bunuri de valoare.”

Articolul 139 stipuleaza de asemenea si infractiunile pentru care se poate dispune supravegherea tehnica, intre acestea la loc de frunte situandu-se infractiunile tinand de siguranta nationala.

Mandatul de siguranta nationala e cerut de SRI prin intermediul Parchetului General unui judecator de la Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru investigarea suspiciunilor ca un cetatean a comis sau e pe cale sa comita o infractiune la siguranta nationala. Legea 51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 190 din 18 martie 2014, prevede la articolul 13, ca „in situatiile prevazute la art. 3 organele cu atributii in domeniul securitatii nationale pot, in conditiile legii privind organizarea si functionarea acestora: (...) sa efectueze activitati specifice culegerii de informatii care presupun restringerea exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale ale omului desfasurate cu respectarea prevederilor legale”. Articolul 3 trece in revista ceea ce se numesc „amenintari la adresa securitatii nationale a Romaniei”. Sunt precizate 12 tipuri de amenintari precum spionaj, tradare, atentate, sabotaj, atentate teroriste.

Cititi continuarea aici

Comentarii

# Boby date 21 June 2018 13:48 +12

Perfecta analiza. Intrebarea este :CE MASURI SE IAU ????? Caci se pare insusi cei care trebuiau sa vegheze la respectarea legii si a constitutiei, ei insisi le-au incalcat ceea ce este foarte grav si periculos. De catre mafiotii astia suntem noi poporul roman judecati ??? Dar ce legi aplica astia ? Ce masuri se iau in urma justitiei ilegale care s-a facut si inca se face in mod ilegal? Toate dosarele din 2009 pana in prezent sunt NULE. Desecretizarea tuturor protocoalelor nu se face, anularea lor nu, interzicerea lor nu. Practic nimic nu se face. Vacante si pierderea timpului cu nimicuri atat. Insusi cei care trebuie sa ia masuri si nu iau se fac vinovati de nerespectarea legii .

# Sorin date 21 June 2018 13:57 +4

Simplu! ICCJ ce judeca si condamna pe vinovati pt calcarea legii, tocmai ea a calcat legea prin incheieri protocoale. Ne putem intreba: Daca ICCJ a judecat pe parti, condamnand la ani de inchisoare pe cei care au comis faradelegi, oare nu ar trebui ca si ICCJ la randul ei sa fie judecata de catre popor si condamnati la ani grei de puscarie sau pe viata?

# societatea, statul, cetateanul capturati de SRI, colonia date 21 June 2018 15:01 +6

penitenciara... a reusit sa inspire incredere onvestitorilor ? sau i-a indepartat ? siguranta nationala fara resurse energetice nu este cu adevarat siguranta... in ultimii ani s-au exportat resurse neregenerabile ale tarii cu si s-au creat aparentele unui stat prosper.... dar atunci cand exploatarea si exporturile de resurse neregenerabile nu vor mai aduce bani si accize la buget ramane intrebarea: cu ce bani vor achizitiona romanii, statul, resursele neregenerabile necesare ? industria IT este foarte volatila, drepturile de autor, specialistii, firmele din domeniu, toate se pot transfera rapid in alte regiuni ale planetei unde exista resurse... probabil ca multi din cei care au afost la putere dupa 1990 vor astepta solutii de la cei de maine... important insa pare azi doar capatuiala cu orice pret si prin orice mijloace, in detrimentul intregii natiuni... cum altfel sa explicam intelegerile secrete intra  institutiile de forta ? pentru cati ani mai avem resurse energetice proprii ? 

# ?????? date 21 June 2018 15:54 -12

Ce ați zice despre "coerența" relatărilor domnului Cristoiu, referitor la evenimentele despre care dumnealui relatează ?

# Capac date 21 June 2018 17:09 +8

Faci referire la faptul că judecătorul Popa a semnat protocolul dintre ÎCCJ și SRI, pe care nu l-a semnat, după ce a părăsit ÎCCJ? :-*

# ?????? date 21 June 2018 18:44 -7

Un comentariu apreciativ al activității de publicist a domnului Cristoiu și a modului în care acesta își practică și apără profesia, breasla , cititorii, de chestiunile nepermise de codul deontologic al profesiei, comentariu ce ar fi din partea vreunuia care astupa vreo supapă ?

# Capac date 21 June 2018 19:23 +5

Te înșeli. La Securitate ați încurcat supapele și borcanele.

# Dragos date 21 June 2018 20:35 +4

Jos Retardis si balena mov !

# Gilu date 23 June 2018 12:04 0

Nimeni nu banuia ca suntem condusi de o clasa politica intesata de " teroristi " , mai ales de stanga ; noroc cu slugile Bashinescului care ne - au deschis ochii cu numarul urias de mandate de ascultare pe Siguranta Nationala ( respect !) , incat nu mai puteau astia sa traga un partz ca se inregistra si la baie ! Imediat nota la plicul galben pentru completul de judecata : uite ce face asta la baie ! Si uite asa se forma convingerea judecatorului !

# livia date 25 June 2018 18:20 0

Gilu,cu tristete ajung sa ma raliez postarii dumitale. :sad:

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 24.04.2024 – Gulutanu s-a mai captusit cu o acuzatie. Doua refuzuri la noua SIIJ

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva