12 May 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Norme cu cantec din jobenul Ministerului Finantelor. Statul vrea sa stoarca noi fonduri printr-o noua institutie care sa monitorizeze operatorii privati din domeniul jocurilor de noroc!

Scris de: Adina A.STANCU - R.SAVALIUC | pdf | print

2 August 2011 16:43
Vizualizari: 4747

Dupa ce au clocit o gramada de vreme pe Hotararea privind modificarea si completarea H.G. nr.870/2009 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonatei de Urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, in sfarsit, Ministerul Finantelor pune aceste norme mult asteptate in dezbatere publica.Surpriza, insa! Din tot amalgamul acestor modificari, reiese ca Statul Roman, prin Ministerul Finantelor condus de ministrul Gheorghe Ialomiteanu(foto), incearca sa faca un artificiu prin care sa scoata din joben un operator dinafara, dar cu experienta in domeniu (!), pe care sa-l situeze deasupra tuturor operatorilor privati (Stanleybet, Public Bet, Bet Cafe Arena...) si care sa-i monitorizeze pe acestia, culmea, pe bani platiti chiar de catre cei monitorizati. In cuprinsul acestor prevederi ale noilor norme se ascunde o mare smechereala din care se pot ivi usor mari conflicte de interese. Veti afla, mai jos, si de ce.


In cuprinsul acestor modificari exista noi prevederi care impun ca acest operator on line caruia i-ar da OK-ul cu premeditare Ministerul Finantelor, ar urma sa faca contracte de monitorizare cu operatorii privati care vor fi obligati sa raporteze activitatea lor acestui operator scos din joben. Aceasta obligatie de a se incheia contract cu un operator de monitorizare (n.n.- altul decat cei sase operatori privati care activeaza pe teritoriul Romaniei la ora actuala) se regaseste in viitorul cuprins al art.73 indice 16, litera f: “incheierea unui contract de monitorizare cu un operator de monitorizare si raportare autorizat in conditiile legii, conform modelului aprobat de Comisie, ce va fi avizat de comisie inainte de inceperea activitatii de monitorizare a organizatorului de jocuri de noroc (...)”.

N-o sa va vina sa credeti, dar acest nou “operator de monitorizare” va avea acces la toate tranzactiile derulate intre organizatorii de jocuri de noroc si jucatori pe baza unui cod unic generat de sistemul organizatorului de jocuri si transmis operatorului de monitorizare si raportare la deschiderea unui cont de joc. Cu alte cuvinte, acel operator, care va putea fi o firma agreata de catre Ministerul Finantelor, sau ar putea fi o firma din umbra a chiar a unuia dintre operatorii privati actuali de pe piata privata a jocurilor de noroc, ar avea acces la toate informatiile de acest gen, ceea ce ar insemna ca i se vor da lupului oile direct in gura pentru a le manca cu lana cu tot. Hodoronc-tronc, acelasi operator de monitorizare ar putea avea acces, alaturi de organele de control legiferate pana acum, in orice moment, in spatiile detinute de operatorii privati si vor putea obliga operatorul privat sa le furnizeze toate datele pe care le cere in cazul in care exista o sesizare din partea unui jucator. Si, ca sa fie treaba mai frumoasa si jecmaneala mai fructuoasa, pe langa taxele impuse de stat pana acum operatorilor privati, si acest nou tip de operator zapciu pus de MF va fi beneficiarul unei taxe impuse in norme, echilaventa cu pana la 0,7 % din incasarile celor sase operatori privati monitorizati, stipulate in Ordonanta nr. 77/2009 Cu alte cuvinte, cei sase operatori privati vor fi monitorizati de unul ales conform criteriilor impuse de MF prin aceste norme (si le vom arata imediat si pe acestea!), care va trai bine pe spatele celor sase operatori privati, facand doar aceasta activitate de monitorizare si raportare. Ca sa fim mai clar intelesi, este ca si cum un contribuabil o firma privata, un SRL din Romania, plateste toate taxele impuse de stat, iar statul, prin Ministerul Finantelor, mai pune o firma privata, peste ANAF (care este organul de control al statului), care sa-l monitorizeze, sa aiba la indemana toata bucataria interna a acelei firme, si tot firma privata sa-l si plateasca pe noul organ de monitorizare (privat!!!!!) cu pana la 0,7 % din sumele incasate. Cat de cusera vi se pare treaba cu acest nou “filtru” gandit de marele initiator Ministerul Finantelor??? Oare in spatele crearii acestui nou instrument nu stau interese ce ar putea tine de campania electorala al carui “boom” de pornire oficiala se apropie?

Aratam mai sus ca exista niste criterii de alegere ale acelui operator de monitorizare pe care vrea sa-l impuna MF prin aceste norme.

Iata cine ar putea fi acest operator de monitorizare, copil de suflet al MF!

Conform art.73 indice 2, comisia va autoriza operatori economici pe o perioada de cinci ani. La alineatul 2, se ofera si posibilitatea ca operator de monitorizare sa fie o institutie sau o autoritate a statului, cu conditia ca atributiile si competentele acesteia sa fie stabilite ulterior prin acte normative care reglementeaza activitatea respectivei institutii sau autoritati. Mai departe, insa, se stipuleaza ca “in situatia in care un operator economic doreste sa devina operator de monitorizare si raportare pentru piata jocurilor de noroc on-line, solicita Comisiei de autorizare a jocurilor de noroc obtinerea autorizatiei si depune la Ministerul Finantelor Publice documentele (...) Pentru asta, are nevoie de indeplinirea unor conditii, cum ar fi, “experienta, direct sau indirect, prin personal propriu sau colaboratori, de minim 3 ani in furnizarea de servicii similare celor prevazute in prezenta hotarare in domeniul on line, catre autoritati de reglementare sau agentii guvernamentale din Uniunea Europeana sau Spatiul Economic European” (iar aici, se pare ca exista deja pe teava un astfel de operator international care asteapta, din culise, aceste norme, dar il vom da publicitatii cand vom avea mai multe confirmari). Sau, zic normele, acest nou operator de monitorizare ar putea avea o experienta de minimum 5 ani in domeniul on line, cu privire la furnizarea de servicii complete si continue privind solutii de retea cate organizatori de jocuri de noroc (...). Aici se creaza o frumoasa fisura sau bresa cum vreti sa-i zicem, prin care chiar unul dintre actualii operatori privati, prin intermediul unei firme care-i apartine, dar care la vedere ar fi a altcuiva care nu are legatura cu vreunul dintre viitorii monitorizati, sa gestioneze activitatea celorlalti concurenti ai sai de pe piata on line a jocurilor de noroc. In acest caz,ar fi foarte greu de depistat cine este de fapt coordonatorul-sef din umbra!

Solicitam, asadar, Ministerului Finantelor, daca tot a pus in dezbatere publica aceste norme, sa ia in considerare toate observatiile aduse de Lumeajustitiei.ro. Daca acest gen de norme ar intra in aplicare, ar genera mari conflcite de interese, si mari conflicte litigioase, ba mai mult ar duce la scaderea capacitatii de dezvoltare a investitiilor private din domeniul jocurilor de noroc, si acessta fiind un domeniu care aduce foarte multi bani la buget.

 

Comentarii

# Coco date 2 August 2011 22:17 0

Ca sa vedeti cum baietii destepti de la finante vor sa puna de o afacere cu multe lovele inainte de campania electorala :-*

# nero date 3 August 2011 12:46 0

mare dreptate ai! mf este hotul cel mare al natiunii, merita tinut sub vizor! :lol: :lol: :lol:

# avocatTM date 3 August 2011 16:32 -1

...felicitari echipei luju.ro pentru articolul de presa si analiza pe text a acestei sarlatanii legislative

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 12.05.2024 – Ziua decisiva pentru Udrea la Inalta Curte

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva