12 May 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Statul, prin Ministerul Finantelor, modeleaza periculos legislatia pariurilor: desfiintarea off-line-ului si crearea monopolului on-line! Loteria Nationala continua sa fie regina favorizata!

Scris de: L.J. | pdf | print

16 October 2011 13:18
Vizualizari: 5199

Tratamentul discriminator aplicat de stat prin modul in care a inteles sa reglementeze organizarea de pariuri off line in favoarea Loteriei Nationale si in detrimentul activitatii operatorilor privati, continua fara ca cineva sa se sinchiseasca si fara ca Ministerul Finantelor sa intervina. In subsidiar, normele metodologice fiscale concepute recent de Guvern par a avea o singura tinta: desfiintarea off-line-ului si crearea monopolului on-line. Timp de cativa ani inainte si dupa aderarea la UE, Asociatia Organizatorilor de Pariuri din Romania a facut demersuri nenumarate pentru a obtine modificarea legislatiei privind organizarea de pariuri off line in conformitate nu numai cu cerintele UE, ci si pentru a se asigura ca organizarea de pariuri in Romania se face in mod corect si cinstit, asigurand protectia clientilor si permitand in acelasi timp organizatorilor de pariuri sa ofere un produs atractiv clientilor lor.


Desi, in mare parte, s-a realizat acest lucru, in urma unor modificari de ultima ora in legislatie, cu notificarea in prealabil a Comisiei Europene si prin simpla redenumire a unui produs, Ministerul de Finante a ales sa ofere Loteriei Nationale un avantaj injust acordandu-i atat unele “portite de scapare” operationale si fiscale pentru a evita controalele cat si impozite aplicabile operatorilor privati. In ceea ce priveste faptul ca Loteria Nationala primeste acest tratament favorabil, legislatia existenta nu este conforma cu normele UE. Refuzul de a accepta ca Loteria Nationala trebuie sa respecte aceleasi reguli ca si operatorii privati daca doreste sa concureze pe aceleasi piete, a generat situatia actuala, in care Legea pentru aprobarea OUG117/2010 se afla blocata la Camera Deputaților deși ordonanța mai sus mentionata continua sa produca efecte.

Pentru Loterie muma, pentru alti, ciuma!

La ora actuala, statul aplica Loteriei Nationale, asa cum Lumeajustitiei.ro a mai aratat si in alte articole anterioare (vezi arhiva) un tratament favorabil ilegal, prin urmatoarele parghii:

Operatorii privati sunt obligati sa angajeze intregul personal care lucreaza in agentiile lor de pariuri. Exista anumite obligatii ce se impun pentru ca angajatii operatorilor privati sa fie verificati pentru q exista siguranta ca acestia sa nu detin cazier juridic. Numai ca Loteria Nationala nu se supune acestei prevederi. Ea poate avea agenti independenti, care au autoritatea de a angaja pe cine doresc pentru a lucra pentru ei. Loteria nu are niciun fel de control asupra persoanelor care accepta pariurile sportive in numele ei. Prevederea care permitea acest lucru a fost “furisata” in lege jocurilor de noroc dupa ce a fost notificata Comisiei Europene. Daca ar fi fost introdusa in notificarea originala, ar fi atras critici puternice din partea Comisiei.

Efectul imediat al acestui fapt a fost permisiunea acordata peste noapte Loteriei de a accepta pariuri sportive de la 700 de agentii suplimentare, fara nici o investitie.

Taxa suplimentara de 5 lei pentru operatorii privati, imposibil de aplicat!

Dupa cum se stie, in baza OE 117/2010, organizatorii privati sunt obligati sa perceapa oricarui jucator care joaca la un aparat slot machine o taxa de 5 RON pe zi, ceea ce reprezinta biletul de acces.

Este important de subliniat faptul ca membrii Asociatiei Organizatorilor de Pariuri din Romania nu au obiectat in nicio clipa impotriva introducerii acestei taxe suplimentare intrucat cunoastem foarte bine care sunt problemele financiare ale Statului Roman”,ne-a declarat presedintele Asociatiei, Liviu Popovici. Acesta a mai adaugat ca „ceea ce este extrem de frustrant, totusi, este faptul ca, in practica, aceasta taxa este imposibil de aplicat. In numeroase ocazii, Asociatia a explicat greutatile de aplicare a acestei taxe”.

In ciuda tututor demersurilor, Ministerul de Finante a decis sa excepteze Loteria de la aceasta obligație prin clasarea aparatelor operate de Loterie drept Terminale de Videoloterie (VLT). In realitate, acestea sunt identice celor din sediile operatorilor privati, un fapt recunoscut de Consiliul Concurentei in anul 2006, cand au emis decizia 154, si ulterior in mai multe adrese transmise de Consiliu Parlamentului si Ministerului de Finante. Punand numele de Videoloterie aparatelor de tip slot machine ale Loteriei, aceasta nu numai ca nu este obligata sa aplice taxa pe biletele de acces, dar este si scutita de toate procedurile si taxele de autorizare privind aparatele de tip slot machine.

Recent, au fost publicate normele de aplicare conform carora operatorii on line sunt in imposibilitatea de a aplica taxa de 5 lei, ceea ce avantajeaza on oline-ul si Loteria, in detrimentul off-line-ului (organizatorii de pariuri cu spatii in care sunt amplasate slot-machine).

Modul abuziv de utilizare a Ordonantei de Urgenta!

Intrebat daca la ora actuala legislatia a imbunatatit acest domeniu de activitate si care sunt problemele care persista si care ingreuneaza piata acestei industrii, presedintele Asociatiei Organizatorilor de Pariuri din Romania, Liviu Popovici ne-a declarat: „In ciuda comentariilor de mai sus privind Loteria, nu exista niciun dubiu privind faptul ca reglementarile referitoare la industria noastra s-au imbunatatit in ultimii ani ca urmare a dialogului dintre Asociatie si Guvern. Mai este mult insa pana cand vom ajunge sa imbunatatim mediul general de afaceri prin reducerea birocratiei, care este o stare de fapt pentru toate afacerile din Romania, iar Asociatia, in mod direct si prin statutul sau de membru al UGIR, spera sa isi joace rolul pe care il are in realizarea unor imbunatatiri in viitor. Daca am avea posibilitatea de a schimba un aspect al legislatiei care ne afecteaza industria (in afara de beneficiile acordate Loteriei), acesta ar fi modul abuziv de utilizare a procedurii Ordonantei de Urgenta. Aceasta procedura este deseori folosita pentru a introduce legi fara a face cercetari, fara a discuta cu partile afectate sau fara a tine cont de eventualele consecinte. <> este un exemplu perfect care ilustreaza modul in care operatorii legitimi, care respecta numeroase cerinte legislative, afla brusc ca trebuie sa plateasca amenzi si ca sunt amenintati cu pierderea licentei ca urmare a unei legi impracticabile introduse prin intermediul procedurii Ordonantei de Urgenta”.

 

 

Comentarii

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 10.05.2024 – Procurorul Adrian Mircea isi ia definitivatul

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva