26 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

CANDIDAT PENTRU CONSILIUL BAROULUI BUCURESTI – Avocatul George Moloman nu agreeaza pasivitatea si inactiunea Baroului Bucuresti atunci cand avocatii sunt supusi unor tratamente umilitoare: “Desi se cunosc aceste probleme la nivel de conducere, nu s-a luat niciodata vreo masura pentru incetarea acestor practici abuzive. Din pacate, asemenea exemple nu sunt singulare, iar avocatul nu este aparat de baroul din care face parte”

Scris de: L.J. | pdf | print

23 April 2015 17:42
Vizualizari: 8796

Unul dintre cei mai populari avocati din Baroul Bucuresti, George Moloman (foto), apelat de prieteni cu pseudonimul “Molo”, candideaza la alegerile din 17.05.2015 pentru demnitatea de consilier in Consiliul Baroului Bucuresti. Specializat in Drept Penal, George Moloman este un cunoscut al instantelor de judecata unde apara clienti ale caror dosare sunt de mare interes pentru mass-media. Membru in Comisia de Disciplina a Baroului Bucuresti, George Moloman are o vechime de peste 15 ani in profesie.

Lumeajustitiei.ro a realizat un interviu cu avocatul George Moloman. Veti afla motivele pentru care acesta si-a depus candidatura pentru demnitatea de consilier, care sunt in viziunea sa problemele cu care avocatii se confrunta in prezent, care sunt nemultumirile avocatilor sau care este opinia sa cu privire la barourile paralele.


Prezentam interviul realizat cu avocatul George Moloman, candidat la demnitatea de consilier in Consiliul Baroului Bucuresti:

Domnule avocat, pana acum ati fost si sunteti membru in Comisia de Disciplina a Baroului Bucureşti, insa de curand v-ati depus candidatura pentru demnitatea de consilier in cadrului Consiliul Baroului Bucuresti. Ce v-a determinat sa va depuneti aceasta candidatura? Ce credeti ca puteti face in plus?

In calitatea mea de membru in Comisia de Disciplina a Baroului Bucuresti, am observat ca din partea Consiliului Baroului au fost promovate numeroase actiuni disciplinare, din motive care nu aveau intotdeauna legatura cu conduita profesionala a avocatilor. Urmare a acestor sesizari, Comisia de Disciplina a dispus solutii de nesanctionare a avocatilor. In cadrul Comisiei din care fac parte, eu personal mi-am impus punctul de vedere cu privire la sanctionarea avocatilor care au incalcat dispozitiile Statutului profesiei de avocat, acolo unde a fost cazul.

De ce candidez pentru demnitatea de consilier? Intrucat, doresc sa ma implic mai mult decat am facut-o pana acum in imbunatatirea si consolidarea activitatii avocatilor in relatia cu institutiile sistemului judiciar, precum si in relatia colegilor avocati cu Consiliul Baroului, cel care trebuie sa decida asupra problemelor intampinate in exercitarea profesiei.

Ce cred ca pot face in plus? Daca as fi ipocrit, as spune ca as schimba multe, as putea decide multe, insa, in realitate, eu singur, fara sustinerea majoritatii Consiliului, nu as putea sa imi ating obiectivele. Vreau si pot sa pun in discutia Consiliului problemele reale ale avocatului, pentru ca impreuna cu ceilalti consilieri, sa luam cele mai bune decizii pentru buna exercitare si desfasurare a profesiei de avocat.

La ora actuala, avocatul este de multe ori lasat singur in fata instantelor si parchetelor, si de prea putine ori organele reprezentative ale profesiei inteleg sa ia pozitii publice atunci cand activitatea avocatului este obstructionata.

Care sunt, in viziunea dvs. problemele cele mai importante cu care se confrunta avocatii in prezent?

Problemele cu care se confrunta colegii din Baroul Bucuresti sunt legate de activitatea decanului, activitatea Consiliului Baroului si activitatea Casei de Asigurari a Avocatilor. Avem, de asemenea, probleme legate de transparenta activitatii decanului si a Consiliului, probleme legate de suspendarea avocatilor restantieri la plata contributiilor lunare, probleme legate de plata onorarilor cuvenite avocatilor din oficiu, precum si probleme legate de repartizarea sumelor provenite din fondul de solidaritate a avocatilor. Cunosc situatii in care, avocati cu reale dificutati sociale, familiale, medicale, nu au beneficiat de acest fond al solidaritatii, ci din contra, avocati volunatari, au actionat in locul fondului de solidaritate.

Vreti sa dati niste exemple de actiuni ale decanului si Consiliului care au produs nemultumire printre colegii avocati?

Nemultumirile avocatilor vizeaza mai degraba pasivitatea si inactivitatea decanului si consiliului, imprejurari ce au creat frustrari colegilor si pe care le-am resimtit cu totii. Personal, sunt nemultumit de faptul ca, in calitate de avocat specializat in drept penal, a trebuit sa fac fata, eu, ca si alti colegi, unor tratamente umilitoare din partea unor organe judiciare, pe care le consider si discriminatorii.

Cu titlu de exemplu, deposedarea avocatului, la intrarea in unele institutii judiciare, de telefon, laptop si alte dispozitive necesare bunei desfasurari a activitatii profesionale, constituie o ingradire a exercitarii profesiei, in conditiile in care tuturor angajatilor respectivelor institutii li se permite accesul cu asemenea dispozitive. Se nasc situatii aberante in momentul in care avocatul deposedat de telefonul mobil, este incunostintat prin notificare telefonica cu privire la desfasurarea unor activitati procedurale in alte cauze penale. Daca avocatul nu are telefonul asupra sa si nu raspunde, se intocmeste in acest sens un proces-verbal in cuprinsul caruia se consemneaza faptul ca avocatul nu a raspuns, astfel ca activitatile procedurale urmeaza a se desfasura in lipsa sa.

Desi se cunosc aceste probleme la nivel de conducere, nu s-a luat niciodata vreo masura pentru incetarea acestor practici abuzive. Din pacate, asemenea exemple nu sunt singulare, iar avocatul nu este aparat de baroul din care face parte.

Cum veti milita din cadrul Consiliul Baroului Bucuresti, vizavi de problema barourilor paralele? Sunteti de acord cu acestea sau considerati ca singurul UNBR legal constituit, este cel din care faceti parte?

Nu sunt de acord cu exercitarea profesiei fara drept. PUNCT.

Cum se impaca raspunsul dvs. cu faptul ca ati fost unul dintre aparatorii avocatei Laura Voicu, in procesul in care a fost acuzata ca ar fi incercat sa obstructioneze justitia, angajand in locul ei un avocat din structura UNBR Bota?

Ma bucur ca mi-ati adresat aceasta intrebare pentru ca imi ofera posibilitatea sa clarific o situatie pe care multi nu au inteles-o si ma refer in special la unii dintre colegii mei avocati. In acest caz, mi-am exercitat profesia de avocat, acordand asistenta juridica unei persoane care fusese adusa in fata unei instante de judecata, in calitatea de inculpat, cu propunere de arestare preventiva, asistenta juridica fiind obligatorie.

Am aparat-o pe colega mea, asa cum as proceda cu orice alt client care imi solicita acordarea asistentei juridice. Evident ca nu pot fi de acord cu presupusele fapte pentru care este cercetata Laura Voicu, iar in aceeasi masura nu am putut fi de acord, la acel moment, cu propunerea de luare a celei mai severe masuri preventive, respectiv masura arestarii preventive, disproportionata fata de acuzarea ce i se aducea.

Repet, nu sunt de acord cu exercitarea profesiei de avocat fara drept. PUNCT.

Daca maine ar fi ziua votului si ati fi in fata avocatilor, ce mesaj ati transmite colegilor de la care asteptati sa va acorde incredere? Care ar fi ultimul dvs. cuvant?

Toata lumea ma percepe ca fiind o persoana aroganta. Tin insa sa le transmit un citat celebru: “niciodata nu se spun mai multe minciuni decat in timpul razboiului, dupa vanatoare si inainte de alegeri”.

P.S.: Intrucat astazi este Sfantul Gheorghe, Lumeajustitiei.ro ii ureaza avocatului George Moloman un calduros La Multi Ani si mult succes in campania pentru demnitatea de consilier al Baroului Bucuresti!

Comentarii

# BERCEA MONDIAL;; e manevra lu frații miei..........,, date 23 April 2015 14:17 +2

Referitor la  răspunsul domnului avocat George Moloman, potrivit căruia nu este de acord cu exercitarea profesiei de avocat fara drept, îi recomadăm ca în exercitarea funcției pentru care candidează să depună toate eforturile pentru ca UNBR și baroul din care face parte să intre în legalitate. Îi dorim succes și avocații din UNBR Bota, cred că îi vor acorda tot sprijinul de specialitate în clarificarea acestei probleme. La mulți ani.

# nemernicu onaca date 23 April 2015 15:02 -2

Referitor la intrarea în legalitate, domnul avocat George Moloman trebuie să-l determine pe președintele UNBR dar și pe actalul decan Ilie Iorăchescul, să facă publice actele de înființare pentru ca cei de la Bota să nu mai profite de acest aspect. Eu cunosc că în luna martie 2015 , av. Gheorghe Florea a solicitat și primit înclusiv de la Arhivele Naționale actele de ÎNFIINȚARE ALE UNBR ȘI BAROULUI BUCUREȘTI. Deci trebuie obligat să publice în Monitorul oficial actele de înființare primite de la arhive. Domnul avocat poate solicita actele de înființare și prof .Corneliu Liviu POPESCU- care a scris ,, cronologia UNBR neînființată,, de la 1873 până în zilele noastre, care se găsește pe rafturile multor librării                     

# Florea date 23 April 2015 15:35 0

Cu mare parere de rau, trebuie sa recunosc faptul ca entitatea pe care o conduc nu a dobandit personalitatea juridica, astfel cum imperativ obliga legea. Cu alte cuvinte, nu detinem vreun act de infiintare a UNBR, motiv pentru care uniunea noastra este inexistenta de jure.

# @nemernicu onaca date 23 April 2015 20:31 +1

Te referi la UNBR 2004. Doar ei sunt inregistrati la arhivele nationale :P

# Alberto Kurtyan date 24 April 2015 10:24 -1

Despre ce sprijin de "specialitate" vorbesti? Vrea Boticelu Pompilat sa il invete cum se obtine o condamnare la puscarie (cu suspendare, ce-i drept)? 

# Dragan date 25 April 2015 22:23 0

inca nu ati incetat cu chestia asta?
Citeza pe BERCEA MONDIAL;; e manevra lu frații miei..........,,
Referitor la  răspunsul domnului avocat George Moloman, potrivit căruia nu este de acord cu exercitarea profesiei de avocat fara drept, îi recomadăm ca în exercitarea funcției pentru care candidează să depună toate eforturile pentru ca UNBR și baroul din care face parte să intre în legalitate. Îi dorim succes și avocații din UNBR Bota, cred că îi vor acorda tot sprijinul de specialitate în clarificarea acestei probleme. La mulți ani.

# niknik date 23 April 2015 14:30 +1

un sfat , sa scoata toti acoperiti dni avocatura, sunt multi, acestia sunt adevarati traficanti de influenta, sa se inteleaga ca fac si jocurile procuroriluor, in senul in care duc vorba catre judecatori sa se dea pedepse unde sunt  de achitati anumite persoane.bafta

# avocat date 23 April 2015 16:21 +8

Mi-ar placea ca urmatorii consilieri ai Baroului sa nu-si mai rezerve cate 2, chiar 3 birouri in cladirea Baroului. Ei nu au sedinte zilnic, nu au program de audiente si pot sa lucreze bine mersi in sala de Consiliu cand nu sunt sedinte. De asemenea, sa nu-l mai puna pe paznic sa blocneze locurile de parcare pentru ei, zilnic, indiferent daca vin sau nu la Barou. Sa nu uite ca activiatea de la barou nu se desfasoara in interesul clientelei proprii ci doar pentru interesul avocatilor pe care vor sa-i reprezinte. Sa se termine cu gastile si golania unora si sa fie toti avocatii tratati cu respect si dorinta reala de a le fi de folos in limita legii si a competentei, fara a-i trata cu condescendenta si, mai ales, sa nu-i mai plimbe de la Ana la Caiafa. 

# avocat date 23 April 2015 16:39 +6

Nici macar judecatorii nu au birouri individuale iar consilierii au cate 2 in conditiile in care au sedinte de doua ori pe luna de la care mai mult lipsesc. Sa le dea secretariatul documentele pe mail iar daca vor sa se sfatuiasca, sa se vada in sala de consiliu. Sa lase birourile pentru avocatii tineri, sa se organizeze, sa-si apere si ei interesele ca n-au niciun sprijin de nicaieri. Sa le puna la dispozitie in acele birouri  birotica avocatilor  tineri  si acces la programe legislative pentru ca au nevoie.

# avocat date 23 April 2015 18:11 +6

Ar fi de folos avocatilor un spatiu special amenajat in care sa putem sta la o discutie cu ai nostri clienti, sa nu stam pe holurile instantei, pe la mese comune.Un exemplu este Baroul Constanta.In incinta Baroului sunt amenajate doua sali cu mese si scaune individuale, unde poti sta linistit cu ai tai clienti , fara a fi deranjat de cineva care nu are nicio treaba cu discutia ta.Poate si la noi s-ar putea gasi astfel de solutii.

# O colega date 23 April 2015 18:29 -2

Molo, mersi pentru colaborare. Asa cum am declarat public de cateva ori, esti eroul meu! Bafta, colega! ;-)

# avocat date 23 April 2015 19:56 +2

Consilierii ar trebui sa urmaresca activitatea celor de ala asistenta judiciara. Daca ar fi cinstiti ar faca publice si modul de desemnare la CURATELA unde unii fac bani iar altii nu sunt niciodata numiti. Si nu ma refer la curatela la instanta ci  extrajudiciar. Transparenta ar elimina suspiciunile.

# un coleg date 24 April 2015 00:11 +4

Molo las-o moale cu profesarea fara drept ca n-ai dreptate. Florea ne-a mintit, acte nu avem asa ca ciocul mic. Mai bine baga in program infratirea cu baroul paralel, asta e singura sansa sa devenim legali. Aburelile unora ca noi suntem mari si tari sunt zero in fata legii 3/1948. Studiaza si apoi mai vorbim.

# Alberto Kurtyan date 24 April 2015 10:22 -3

Bai Bota, lasa vrajeala ca nu pacalesti pe nimeni. 

# @Moloman date 24 April 2015 08:56 -1

Va rog sa explicati diferenta intre: 1. persoana juridica de drept public :-) :-) 2. persoana juridica de  interes public :-) :-) De asemenea cand devine o persoana juridica de drept privat de interes public si nu de drept public??Daca nu stiti diferenta, studiati si apoi lansati idei preconcepute si nefondate. :-| :-| :-| :-| :zzz :zzz :zzz

# @@Moloman date 24 April 2015 14:12 0

1. Persoanele juridice de drept public se înfiinţează prin lege. 2. noţiunea de persoană de interes public desemnează, în genere, acea persoană juridică de drept privat, autorizată de o autoritate publică (aici nu este cazul nostru) să desfăşoare un serviciu public, aflându-se sub supravegherea şi controlul unei autorităţi publice.

# @ date 24 April 2015 21:11 +1

ce va mai plac pseudonimele... Va rog nu mai postati in numele altora 

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.04.2024 – Tranca nu se intoarce la dosare. Parfum de sobolan (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva