26 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

ABUZ DE DREPT LA TRIBUNALUL CLUJ – ONG-urile anti Rosia Montana forteaza anularea certificatului de urbanism al RMGC, in pofida practicii judiciare care califica inadmisibila o atare actiune. Curtea de Apel Bucuresti a stabilit ca un certificat de urbanism nu are caracter de act administrativ: „Nu produce efecte juridice proprii care prin natura lor sa conduca la vatamarea intereselor legitime publice aparate de organismele neguvernamentale”

Scris de: L.J. | pdf | print

10 September 2014 15:48
Vizualizari: 4974

 

Parte din ONG-urile finantate de ani de zile (pe cai mai mult sau mai putin la vedere) sa puna bete in roate proiectului exploatarii aurifere de la Rosia Montana au nascocit un nou tip de actiune in justitie, prin care se doreste blocarea definitiva a proiectului care ar putea aduce bugetului Romaniei importante venituri. Cum pana in prezent ONG-urile ostile proiectului nu au avut succes in anularea unor acte si avize eliberate in favoarea companiei Rosia Montana Gold Corporation (RMGC), ultima actiune in justitie vizeaza acum anularea certificatul de urbanism eliberat de Consiliul Judetean Alba. Cererea de anulare a unui certificat de urbanism emis unui proprietar de teren apare insa una ridicola, intrucat acest act este unul care se elibereaza automat oricarui proprietar si el nu confera un drept anume, ci doar stabileste regimul terenului, respectiv daca este unul extravilan sau este unul intravilan pe care se poate construi. Mai mult, in practica judiciara s-a stabilit ca un certificat de urbanism nu are caracter de act administrativ si, ca atare, o cerere de anulare a unui asemenea act este inadmisibila, intrucat el nu are capacitatea de a afecta interesele unui tert.


Despre aceste ONG-uri, dar si altele din aceeasi familie care se opun proiectului, exista banuiala legitima ca sunt finantate de personaje care nu doresc ca RMGC sa fie cea care sa faca aceasta exploatare aducatoare de mari profituri atat pentru stat, cat si pentru cel care o face. Banuiala rezida din faptul ca oriunde in lume asemenea exploatari de resurse naturale constituie o prioritate guvernamentala, singurele probleme fiind de luare a tuturor masurilor de protectie a mediului, si nu de blocare din fasa a proiectelor.

Cerere fortata pe rolul Tribunalul Cluj

In dosarul nr. 9498/117/2013 aflat pe rolul Tribunalului Cluj – Sectia de contencios administrativ, reclamantele Asociatia Alburnus Maior, Centrul Independent pentru Dezvoltarea Resurselor de Mediu si Asociatia Salvati Bucurestiul au cerut anularea certificatului de urbanism nr. 47/2013 emis pentru proprietara RMGC de catre Consiliul Judetean Alba, invocand pretinse pericole asupra mediului care ar putea aparea daca proiectul exploatarii aurifere de la Rosia Montana va demara.

Numai ca aceasta actiune s-a facut in conditiile in care se stia ca certificatul de urbanism emis anterior pentru RMGC (nr. 87/2010 - care a expirat dupa trei ani, in locul lui fiind emis certificatul nr. 47/2013 a carui anulare se cere azi) nu a putut fi anulat intr-o speta similara. Si asta pentru ca atat Tribunalul Bucuresti, cat si Curtea de Apel Bucuresti au stabilit faptul ca certificatul de urbanism nu are caracter de act administrativ si nu poate produce niciun efect daunator asupra unui tert.

Astfel, prin decizia nr. 1207 din 30 mai 2011 (dosar nr. 149/2/2011), Curtea de Apel Bucuresti a retinut: „Certificatul de urbanism a carui suspendare s-a solicitat nu produce efecte juridice proprii care prin natura lor sa conduca la vatamarea intereselor legitime publice aparate de organismele neguvernamentale recurente parate. Certificatul de urbanism este informarea prealabila a autorizatiei de construire, acesta din urma fiind actul administrativ producator de efecte juridice si in raport de care se poate aprecia lezarea ori vatamarea intereselor publice aparate de recurente”.

De asemenea, Tribunalul Bucuresti prin sentinta nr. 4401 din 21 decembrie 2011 (dosar nr. 61273/2010) a stabilit ca: „Actul contestat in prezenta cauza, respectiv certificatul de urbanism mentionat, nu este incadrabil in specia juridica a actului administrativ astfel cum este definit de art. 2 alin. 1, lit. c) din Legea 544/2004 intrucat nu da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice”.

 

Comentarii

# Asterix date 10 September 2014 16:54 +3

Asociatia Salvati Bucuresti s-a mutat la Rosia.... daca e finantare, de ce nu? adica si-au descoperit noua vocatie desi vroia sa apere capitala :D

# eugen manea date 10 September 2014 17:56 +1

nu e numai vorba de finantare, ci si de expunere. Subiectul Rosia Montana e foarte mediatizat si orice ong traieste mai bine daca actiunilor lor sunt vizibile. Pacat ca nu aduc insa niciun beneficiu la Rosia Montana. Pana la urma... cu zona aia cum ramane? Sa aud!

# Jiji date 11 September 2014 17:22 0

Mai mai, aiurea cu expunerea asta. Nu s-au expus destul atunci cand se maimutareau la Fan Fest? Sau in biserica, atunci cand isi bateau joc de rosieni? Ce oameni mici!

# Eu-gen date 11 September 2014 23:07 0

Lasa ma ca ei salveaza Romania. Stricand-o si mai rau, dar o salveaza. Sa fiu clar, asta a fost sarcasm.

# obiectiva date 11 September 2014 23:14 0

Frank Timiş, controversatul om de afaceri de origine română care a iniţiat proiectul minier Roşia Montană, ar putea fi înlăturat din funcţia de preşedinte executiv al companiei miniere African Minerals, pe care a fondat-o, după lansarea unei anchete interne cu scopul de a se stabili dacă acesta a beneficiat personal în urma transferării neautorizate a 50 de milioane de dolari către o firmă din Cipru controlată tot de el, scrie Financial Times. African Minerals este una dintre cele mai proeminente companii listate la Londra şi cu activităţi miniere în Africa. Timiş este cel mai mare investitor, cu o participaţie de aproape 13%.

# obiectiva date 11 September 2014 23:16 0

NUMAI OVREI `CINSTITI `si `neprihaniti` stau in spatele RMGC...Omul din spatele proiectului Roşia Montană, miliardarul Beny Steinmetz, este în centrul unei ample anchete. El e acuzat de corupţie şi spălare de bani. Săptămâna trecută, autorităţile din Franţa şi Elveţia au făcut mai multe descinderi la birouri din Geneva şi Paris care au legătura cu grupul înfiinţat de omul de afaceri israelian. Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/afacerile-omului-din-spatele-proiectului-ro-ia-montana-investigate-in-fran-a-i-elve-ia_ 

# Tony date 14 September 2014 20:50 0

Sincer, parca esti o moara stricata. Omul ala nu mai are de mult nicio treaba cu Rosia Montana, dar tu o tii pe a ta.

# corina date 14 September 2014 23:22 -1

El l-o fi initiat insa acum nu mai face parte din proiect. Deci nu scormoni chestiile astea care nu au nici macar o legatura cu Rmgc.

# Lili date 14 September 2014 23:44 -1

obiectiva, tu esti pr-ist the la realitatea sau ceva de genul? ce ne tot bagi pe gat lozinci anti semite si linkuri de la Irealitatea?

# corina date 14 September 2014 23:19 -1

Bate la ochi. Acesti oameni sunt avizi dupa bani si ar face orice ca sa ii obtina, insa cand rosienii zic ca au nevoie de locuri de munca si de bani, vai "banii sunt ochiul dracului". Pai este normal asa ceva?

# Alina date 10 September 2014 17:37 -1

Ah, ong-urile ar face orice, chiar si cu incalcarea legii, doar doar sa le vina banii de la finantatorii dubiosi!

# eugen manea date 10 September 2014 17:57 0

daca nu i-ar baga nimeni in seama, n-ar mai fi atat de finantati. Dar scandalul a vandut mereu... pacat de Rosia Montana si oamenii de acolo

# Soros date 11 September 2014 19:36 -1

AHahha cred ca Soros e multumit de el, cum ii intra banii in cont acum.

# Stoica date 10 September 2014 17:40 +2

Vad ca astia nu mai stiu ce sa inventeze. Alo, se aplica legea pentru toata lumea, sau ONG-urile sunt mai presus de lege? Cum sa conteste un act care tine de specificul terenului, nu de drepturile pe care proprietarul le are? E ca si cum mie mi-ar contesta cineva cadastrul la apartament!

# eugen manea date 10 September 2014 17:59 +1

ongistii mereu s-au crezut mai cu mot, poate si din cauza buzunarelor lor doldora... daca le-ar fi chiorait si lor matele, nu mai era prin tribunale ca sa anuleze proiectul, ci ca sa-l avizeze!!

# andrada date 10 September 2014 17:50 +1

se pare ca ongurile nu se lasa si ataca, chiar daca nu armele si argumentele de partea lor. Oare cand o sa auzim ca aceste onguri s-au destramat? Cred ca foarte curand. Nu o sa le mai mearga mult asa. Sa se puna pe salvat, daca sunt in stare, dar se pare ca nu sunt...

# eugen manea date 10 September 2014 18:05 0

asta e sansa lor: sa atace indiferent de ridiculozitate. dar nu merge de multe ulciorul la apa..

# Zina date 14 September 2014 23:27 -1

Urat din partea lor. Atacul lor nu se rezuma insa niciodata la o firma. Se rasfrange asupra tuturor celor din Alba si Rosia Montana.

# eugen manea date 10 September 2014 17:54 +1

Sa inteleg ca noua moda este salvarea Rosiei Montane prin tribunale? Eu cred ca mai degraba este nevoie acolo de niste locuri de munca si investitii, nu de altfel actiuni fara sens. Dar... ce, ma pricep eu? Eu nu sunt ecologistul lui Soros!!

# Anda date 11 September 2014 20:14 +1

Pai daca altfel nu stiu cum sa mai "protesteze". Amaratii de ei, au ramas fara fonduri. Ce sa zic, tocmai lor le plangeam de mila.

# Stoica date 10 September 2014 18:10 +1

Vad ca astia nu mai stiu ce sa inventeze. Alo, se aplica legea pentru toata lumea, sau ONG-urile sunt mai presus de lege? Cum sa conteste un act care tine de specificul terenului, nu de drepturile pe care proprietarul le are? E ca si cum mie mi-ar contesta cineva cadastrul la apartament!

# criss date 10 September 2014 18:29 +1

pentru ongisti nimic nu a aparut niciodata prea deplasat: s-au legat de calorifere, au aruncat cu rosii, au dansat tango de parca asta ar fi ajutat la ceva. Si unde am ajuns? la ani de zile in care Rosia Montana a ramas tot nesalvata!

# criss date 10 September 2014 18:25 +1

chiar s-a ajuns prea departe, altii deschid mine pe banda rulanta si isi consolideaza economia, la noi candva mineritul era motorul economiei, acum numarau somerii... Sigur rosienii nu vor sa fie astfel salvati!

# Stoica date 10 September 2014 18:45 +1

Vad ca astia nu mai stiu ce sa inventeze. Alo, se aplica legea pentru toata lumea, sau ONG-urile sunt mai presus de lege? Cum sa conteste un act care tine de specificul terenului, nu de drepturile pe care proprietarul le are? E ca si cum mie mi-ar contesta cineva cadastrul la apartament!

# obiectiva date 10 September 2014 20:20 +4

ALOOOO, ASTIA PLATITI DE RMGC....UN TON MAI JOS , VA ROG ! decat cianuri la ROSIA MOONTANA, prefer sa treaca la UNGARIA, toata TRANSILVANIA ! ca aia SIGUR nu vor cianuri ! si cu asta, basta. AM INCHEIAT ORICE DISCUTIE CU VOI ! restul, inclusiv catre LUJU< le spun sa afle ce CATASTROFA ECOLOGICA S-A PETRECUT DE CURNA IN CANADA, tot de la CIANURI. ......nu au decat sa scoata AURUL si metalele rare cu ghearele....si cu dintii....daca vor aur si metale rare, daca nu, sa nu le mai scoata deloc !  SI CU REDEVENTA DE 4 % SI CU CIANURI, ASTA E O FOARTE PROASTA AFACERE.....

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 10 September 2014 23:38 0

PTR OBIECTIVA//ai mare dreptate!!!!!!!!!!!!sa/ti zic o poveste scurta din unalaska de pe vremea cind eram pusti si eram inginer pe un cargo si apoi pe un oil tanker la pipelineul alyaska.eram in beaver bay inlet si dadeam niste bunker la un alt vapor.inginerii de pe vaporul care lua bunker nu au fost atenti la gura de aerisire a rezervoarelor si au scapat bunker in mare.parca au vazut prin satelit,ca imediat a aparut coast guardul si a amendat vaporul vinovat cu 90.000 de us$ (puteau sa dea pina la 250000 amenda si sa si confiste vaporul)nu cred ca se varsase mai mult de 10 galoane.dupa ce au fost amendati si vaporul nostru si al lor am stat si am adunat bunkerul pina nu a mai fost curcubeu pe apa.legile sint extrem de drastice in sua,dar si marea bering este extrem de albastra,nu am vazut mare mai albastra decit bering sea

# obiectiva date 11 September 2014 09:19 -1

unule, sunt FRUSTRATA pentru ca alesii nostri, TOTI , tradeaza interesul national ! de 24 de ani, DOAR TRADEAZA.......singurul care trada doar 50% , nu stiu inca clar, dar cand ii trambitezi cu holocaustul si cu abdicatu`, non stop, pana la disperare, ... :eek: a fost voiculescu si l-au bagat la puscarie.....stau in genunchi in fata SUA si israhell....si ue....UNGURII NU ISI TRADEAZA INTERESUL NATIONAL......ei i-au pus la punct pe toti  NE-AU VANDUT TOT SI PE NOI ! 

# obiectiva date 11 September 2014 09:24 -2

cum adicalea, sa fii pe picior de razboi cu UKRAINA, cu cativa ani in urma, sa te AMENINTE CU RAZBOIUL,  sa te judeci la HAGA pentru Marea Neagra, si AZI SA II TRIMITI ARME PERFORMANTE  aceleasi tari ?  ASA, GRATIS, FARA NICI O CONDITIE ?????? prosti afaceristi sunt romanii, se vede ca NU sunt evrei ! 

# obiectiva date 11 September 2014 09:25 -1

si sa trimiti arme guvernului care, inca de A DOUA ZI aflat la PUTERE, scoate LIMBA ROMANA si ROMANII din UKRAINA in afara legii ??? 

# Horik date 11 September 2014 20:54 +1

Ce faci ma, vorbesti singura? Iti raspunzi singura la comentarii? E grav, inseamna ca Soros ti-a spalat ca lumea creierul.

# IS date 11 September 2014 10:09 +1

Obiectiva, nu ti-e rusine ? Adica interesul national e ca Transilvania si aurul de la Rosia Montana sa treaca la Ungaria??? 

# obiectiva date 11 September 2014 10:56 -1

dar voua NU va este rusine sa ne CIANURATI si furati apa cu GAZELE DE SIST ????????

# obiectiva date 11 September 2014 10:57 0

si sa ne CUTREMURATI ??? la ce si CUI foloseste un TERITORIU fara po******tie, fara vegetatie, fara animale ????????? CUI FOLOSESTE UN DESERT ??????? 

# obiectiva date 11 September 2014 10:59 -1

VOUA NU VA ESTE RUSINE sa dati arme acelei tari care NE AMENINTA CU RAZBOIUL pentru CANALUL BISTROE ????

# adina date 11 September 2014 20:48 +1

femeie esti obsedata. ce tot inciti atata la ura si bagi prostii in capul naivilor?

# Liviu date 11 September 2014 11:54 +1

Ce teritoriu fara po******tie si fara vegetatie? La Rosia Montana s-a exploatat exact la fel pana  in anii 2000. Se exploateaza si in alte zone din tara(certej) exact la fel, si nu am vazut sa fie depo******te sau dez-vegetate!

# Nico date 11 September 2014 23:06 -1

Corect! Plus ca proiectul minier presupune plantarea a 1000 ha de paduri noi. Deci "dez vegetatia" nu doar ca este o aberatie, insa din contra, rmgc va rezolva problema!

# Liviu date 11 September 2014 11:55 0

Si, in plus, se exploateaza cu aceeasi tehnica si in tari ca Finlanda sau Suedia, care sunt tari mult mai avansate din punct de vedere tehnologic decat noi. Acolo de ce se poate trai si profita din resursele subsolului si la noi nu?

# obiectiva date 11 September 2014 11:07 +2

iar cu transilvania la ungaria, ia luati la intrebari pe lobbistii pro RMGC si CHEVRON de la guvernare, in frunte cu baSSescu si cu ponta, ca NU eu le dau drepturi la steag de tinut secuiesc, la autonomie TERITORIALA, la universitati, licee si scoli, si JUSTITIE IN LIMBA MAGHIARA....... NU EU II INVIT DE 25 DE ANI PE UDMR la GUVERNARE.......NU eu am ras padurile din transilvania, ci GROFII, nu eu AM DAT SATE INTREGI LA GROFI si EVREI, ci justitia .........

# obiectiva date 11 September 2014 11:08 +1

DE CE DNA nu l-a saltat pe VERESTROY ATTILA ???? 

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 11 September 2014 11:43 -1

ptr obiectiva//te iei de DRUJBA LUI DUMNEZEU???(adica de atilla,ce nume predestinat......pentru paduri)in ceea ce priveste cu justitia in limba maghiara,MI SE PARE CORECTA, si in sua la tribunal iti aduce translator(cit si la toate serviciile sociale)in functie de ce limba materna vorbesti,in rest limba OFICIALA CA SI SCOALA PUBLICA ESTE ,,ENGLISH ONLY,,(AICI BOC TREBUIE SA RASPUNDA PENTRU TOATE PROSTIILE FACUTE,IN SPECIAL PENTRU ALA DE L/A SPINZURAT PE AVRAM IANCU)IN SUA BOC FACEA PUSCARIE IN SECUNDA 2,in chestia cu ,,fetita cu bentita tricolora,,ministrul invatamintului facea puscarie!!!!in chestia cu urna cu cenusa fascistului din spania,si min de interne si sefii sri si ce mai era pe acolo FACEAU PUSCARIE!!!IN CHESTIA CU STATUIA CELOR 4 GENERALI HORTYSTI CARE AU OMORIT ROMANII (chiar si femeile gravide)FACEAU PUSCARIE.si din aceasta cauza trebuie judecata si arestata TOATA CAMARILA BASISTA CARE A ADUS URGIA IN ROMANIA(buna ca slogan asta cu URGIA IN ROMANIA)

# obiectiva date 11 September 2014 11:46 0

@unule, de translator NU AM SPUS NIMIC....am spus de REDACTAREA HOTARARILOR JUDECATORESTI IN LIMBA MAGHIARA....ma indoiesc ca in SUA este cetatean american si AI NEVOIE DE TRANSLATOR CA IN ROMANIA.....cetatean roman, de etnie maghiar nascut si crescut in RO  si sa ai nevoie de TRANSLATOR in justitie......

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 11 September 2014 12:13 -1

PTR OBIECTIVA//obiectivo crede/ma ca examenul la cetatenie este destul de SUMAR(TREBUIE SA CUNOSTI UN PIC DE ISTORIE SUA,GEOGRAFIE SUA,nu/i un examen de netrecut sau de mare clasa,de multe ori dai examenul in fata unuia de la immigration care este naturalizat si el din chinez in american sau din rus sau roman.asta.i frumusetea americii ADUNATURA care a ridicat sua unde este(acum in decadere).cit despre justitie in sua te poate audia un judecator si prin telefon cu translator de la ny in alaska,gindeste/te ca/s triburi de inuiti care merg 4 zile pina la scoala(dar fac scoala in engleza.........daca o fac,in sua analfabetismul este la cote la fel de mari ca si in romanica)vis a vis de analfabetism,comunistii au facut alfabetizarea si democratii analfabetizarea,doamne ce paradoxuri,comunistii au construit si democratii AU PRADUIT!!!!!!!!!

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 11 September 2014 12:17 -1

ptr obiectiva//n.b. in sua se face scoala si prin radio(asta am uitat sa/ti zic)cineva la 300 de km este profesorul si elevii posibil sa fie peste 2 munti si 3 lacuri

# obiectiva date 11 September 2014 12:20 0

unule, datorita descrierilor tale, incepe sa imi placa SUA, incredibil...cate facilitati.......DOAR SA VREI ........

# mihai date 11 September 2014 21:22 0

cine va cianureaza ma? ai vedenii? cianura ramane in iaz, nu mai crede stirile alea senzationaliste. asta daca nu esti tu unul din aia care raspandeste minciunile astea.

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 11 September 2014 11:06 0

PTR IS//MAI CITESTE ODATA.NU AI INTELES CE ZICE OBIECTIVA!!!!!!!!chiar nu poate sa fie acuzata obiectiva de lipsa de patriotism.nu vreau sa intru in polemici .fiecare are doza lui de patriotism(cine mai are!!caci in zilele noastre patriotismul a ajuns O RUSINE.......TOTI ALESII PREFERA ,,MU,,lta ,, UIE,,

# obiectiva date 11 September 2014 11:13 0

da, SI ASTIA SUNT OAMENII LUI SOROS ...A Wake-up Call for Canada's Mining Industry David Suzuki | Posted 08.27.2014 | Canada British Columbia Read More: Salmon, Mount Polley, Video, First Nations, Water, Mining, Tailings Ponds, Pollution, Cohen Commission, Canada British Columbia News David Suzuki When a tailings pond broke at the Mount Polley gold and copper mine in south-central B.C., spilling millions of cubic metres of waste into a salmon-bearing stream, B.C. Energy and Mines Minister Bill Bennett called it an "extremely rare" occurrence, the first in 40 years for mines operating here. He failed to mention the 46 "dangerous or unusual occurrences" that B.C's chief inspector of mines reported at tailings ponds in the province between 2000 and 2012, as well as breaches at non-operating mine sites.

# obiectiva date 11 September 2014 11:17 +2

STIU ca NU stiti limbi straine, UITATI-VA LA POZE ca pe alea le intelegeti.....sa vedeti dezastrul din CANADA, provocatd e CIANURI......in august 2014, nu acum 200 de ani in urma......si mai cautati si despre DEZASTRELE provocate de CHEVRON in SUA si AMERICA DE SUD.......cautati POZELE ca textele va depasesc nivelul de intelegere pe care il aveti........CORPORATISTILOR....

# obiectiva date 11 September 2014 11:22 +1

nu stiti limbi straine, si nici legislatie comunitara......HABAR NU AVETI CA UE A DAT O DIRECTIVA (deci obligatorie) CARE INTERZICE MINERITUL CU CIANURI IN EUROPA.......s-a AUZIT LUJU ???????? NU EXISTA ABUZ DE DREPT CAND VREI CA ROMANIA SA APLICE DIRECTIVELE UE...........PUNCT.......INTERESATII PLATITI   NU MAI DISCUT....

# obiectiva date 11 September 2014 11:25 +1

in CANADA dezastrul a fost produs de RUPEREA bazinului de decantare al cianurilor........SI aia NU AU CUTREMURE, de genul celor din RO, caci NU era suficient riscul seismic natural, mai vine si cel de la exploarea gazelor de sist.........GATA.....ma duc la treaba mea......sper ca m-am facut inteleasa de TOTI........NU am ce sa cer de la cei care habar NU au pe ce lume traiesc...si , unule, NU am spus ca mi-a `zburat` patriotismul in COSMOS ??? NU IMI MAI PASA ! 

# Alin date 11 September 2014 20:37 0

Esti cam indarjit in comentariile tale. Ma face sa cred ca faci parte fix din cei care cauta bani pentru ong-uri.

# Elena date 15 September 2014 01:05 -1

Asa si? Ce, noi avem cutremure prea multe? Sau ai senzatia ca barajul e facut din hartie? Esti ridicol.

# Ionel date 11 September 2014 12:00 0

UE nu a dat nicio directiva care sa interzica mineritul cu cianuri. Directiva despre care vorbesti are doar rol de informare, nu de interzicere. Verifica informatiile inainte sa minti lumea!!

# obiectiva date 11 September 2014 12:02 0

DIRECTIVA este directiva, adica OBLIGATIE, NU RECOMANDARE, incultule !

# Ionel date 11 September 2014 12:10 -1

Citeste aici: http://www.minesandcommunities.org/article.php?a=10246 After an in depth analysis of the issue, the Commission considers that a general ban of cyanide in mining activities is not justified from environmental and health point of views. Daca ai nevoie iti traduc: "Dupa o analiza detaliata, comisia considera ca o interzicere generala a mineritului cu cianuri este nejustificata"

# obiectiva date 11 September 2014 12:13 +1

IAR TU AICI European Parliament resolution of 5 May 2010 on a general ban on the use of cyanide mining technologies in the European Union The European Parliament , –   having regard to Article 191 of the Treaty on the Functioning of the European Union, –   having regard to the precautionary principle, as set out in the Rio Declaration on Environment and Development and in the Convention on Biological Diversity adopted in Rio de Janeiro in June 1992, –   having regard to the environmental objectives of Directive 2000/60/EC of the European Parliament and of the Council of 23 October 2000 establishing a framework for Community action in the field of water policy (‘Water Framework Directive’), –   having regard to Directive 2006/21/EC of the European Parliament and of the Council of 15 March 2006 on the management of waste from extractive industries, which provides for the use of cyanide in mining, at the same time laying down maximum permissible cyanide levels,

# obiectiva date 11 September 2014 12:15 +1

eu iau in considerare buletinul oficial al CE si al PE , nu un articol stupid de pe un site de minerit.......SI NU AM NEVOIE DE TRADUCERE, 

# obiectiva date 11 September 2014 12:17 +1

2.  Calls on the Commission to propose a complete ban on the use of cyanide mining technologies in the European Union before the end of 2011, since this is the only safe way to protect our water resources and ecosystems against cyanide pollution from mining activities, and to carry out an ordinary impact assessment at the same time 3.  Takes note of the relevant initiatives within the EU and the UN systems and strongly encourages the development and application of safer – in particular cyanide-free – mining alternatives 4.  Calls on the Commission and the Member States not to support, either directly or indirectly, any mining projects in the EU that involve cyanide technology until the general ban is applicable, nor to support any such projects in third countries; 5.  Calls on the Commission to encourage industrial reconversion of the areas where cyanide mining was banned, through appropriate financial support for alternative green industries, renewable energy and tourism;

# obiectiva date 11 September 2014 12:19 +1

Texts adopted DOC 39k Wednesday, 5 May 2010 - Brussels Final edition Ban on use of cyanide mining technologies P7_TA(2010)0145 B7-0238, 0239, 0240 and 0241/2010

# Minerul date 14 September 2014 23:31 0

Nu esti la curent. Acele interdictii sunt aplicate doar in anumite tari. Deci calmeaza-te si nu spune adevaruri cu jum de masura. http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_cyanidation_ban

# ioana date 11 September 2014 12:19 +4

Ionele mama, o furasi "obiectiv" de la obiectiva. hihihi

# Ionel date 11 September 2014 14:20 -1

Obiectiva nu stie ce vorbeste. O directiva nu are proprietati de a interzice sau nu mineritul. Tot de pe site-ul parlamentului european http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=P-2011-009615&language=FR the Commission does not intend to introduce a general ban on the use of cyanide in gold mining in the European Union. It is the Commission's priority to ensure the full implementation and enforcement of existing legislation. Sper ca v-ati lamurit acum

# obiectiva date 11 September 2014 22:41 0

@ionele, eu vorbesc DOAR documentat....ia pune si tu mana pe dreptul comunitar...se vede ca banii NU aduc si minte mai multa....... :eek:

# Ilinca date 15 September 2014 01:10 -1

din comentariile tale se vede fix opusul mai obiectiva. plus ca aia e doar in cateva tari, nu in toata UE. inteligenta ta da pe dinafara. trage apa

# obiectiva date 15 September 2014 07:15 +1

OXIUROZA A INVADAT LUJU....... :-x :-x :-x :-x

# obiectiva cea mai obiectiva date 14 September 2014 20:54 0

sunt un om prost care nu stie ce vorbeste. nu ma mai bagati in seama. UE de fapt nu a dat nicio directiva, nu mai ascultati cand vorbesc dupa ce am baut alcool.

# unul din lumea cea mare date 11 September 2014 11:30 0

ptr obiectiva//obiectivo ma faci sa /ti tot zic ,,povesti,,de prin lume.americanii au darimat o hidrocentrala in kitsap county,din cauza unei erori de proiectare.hidrocentrala fusese construita cu 20 de ani inainte si nu avea proiectate ,,saritori,,pentru salmonul care venea din ocean sa/si depuna icrele mai sus de hidrocentrala.IN ROMANICA AU CONSTRUIT PE VREMEA MINUNATULUI BOC HIDROCENTRALE IN ARII PROTEJATE CA SI HOTELURI!!!!!!!VAI MAMA EI DE TARA PE CE MIINI A INTRAT.....,,VOTATI UDERA,,!!!(asta mai lipsea din panoplia basista conducatoare de tara)O SA FACA DIN ROMANICA O ,,IMENSA BENZINARIE,,DE ALIMENTAT NOAPTEA LA COTROCENI

# obiectiva date 11 September 2014 11:32 +1

@unule, ROMANIA este o cauza pierduta ! m-am saturat sa o tot fac pe don quijotte ! sa ii ia dracu` pe toti......

# Subiectiva date 11 September 2014 20:33 -1

Draga, scuza-ma, dar tu esti o cauza pierduta. Ce ne tot bagi pe gat atata Ucraina? Lasa-ne, du-te in tara ta si nu mai incerca sa-ti faci planuri cu aurul nostru.

# obiectiva date 11 September 2014 22:38 +1

ba, pardon. E AURUL MEU ! 

# Soro date 14 September 2014 22:14 0

Si tu cine esti? De la ce ONG? Sau esti o unguroaica nationalista ahtiata dupa aurul romanesc? :)

# Mirela date 14 September 2014 23:51 -1

Aurul Rosiei Montane este aurul intregului stat. Asa ca nu doar tu ai dreptul la o opinie asupra modului in care va fi utilizat.

# Kiki date 15 September 2014 01:06 -2

UNUL DIN LUMEA CEA MARE te-ai dat de gol. Se vede de la o posta ca esti tot obiectiva. Ce-i obiectivo, ti-au murit laudatorii si te votezi/sustii de pe alt cont? Hai fa pasi cu directivele tale inventate si incomplete.

# Irina date 11 September 2014 10:08 -2

Ia uite ce s-au adunat toti maghiarii platiti de Soros ca sa spuna ca Transilvania ar trebui sa treaca la Ungaria! Nu va e rusine? De ce sa profite ungurii de aurul de la Rosia Montana si sa nu profitam noi?

# obiectiva date 11 September 2014 11:01 +2

GRESIT ! vor profita CANADIENII de aurul de la rosia montana, NU romanii ! voi `vom profita ` DOAR DE CIANURI si de DAUNELE PE CARE LE VOM PLATI STATELOR afectate de cianuri si gaze de sist.......pentru ca cianurile si poluarea NUS E OPRESTE LA GRANITELE ROMANIEI ...NU va ajunge plata daunelor in cazul BAIA MARE ?

# Sabin date 11 September 2014 11:46 -2

O sa profite si romania, noi intotdeauna am profitat de industrie pana sa fie bagata in pamant de conducera actuala. Fraieri suntem noi ca nu stim sa ne exploatam resursele cum trebuie, stam cu ele in pamant, si cu aurul si cu carbunele si cu alte metale....fara sa facem nimic cu ele

# obiectiva date 11 September 2014 11:49 +1

booon, ATUNCI DE CE AU INCHIS MINELE si au spus ca NU sunt profitabile pentru statul roman ???? dar sunt profitabile pentru RMGC ? PUTEEEEEEEEE  pestilential !

# Sabin date 11 September 2014 12:03 -1

Pentru ca statul roman nu avea tehnologia necesara pentru a exploata aceasta resursa in mod profitabil. Tocmai de asta este nevoie de RMGC, ca sa ne aduca ccea mai noua tehnologie ca sa putem sa extragem aurul si sa facem profit de pe urma lui

# obiectiva date 11 September 2014 12:07 +1

si de ce nu are statul roman tehnologia necesara, ca a facut muuulte imprumuturi la FMI,  si are, in schimb,  o firma de apartament , recte RMGC....???

# Sabin date 11 September 2014 14:21 -1

RMGC nu este o firma de apartament. O firma de apartament nu ar fi avut de unde sa investeasca asa cum a facut RMGC la Rosia Montana, peste 500 de milioane de USD in restaurare si cercetare arheologica. 

# FMI date 14 September 2014 21:52 0

Banii de la FMI s-au dus de mult pe pensii si salarii. Chiar atat nu te duce capul sa intelegi asta?

# Jenny date 14 September 2014 21:33 0

Chiar e asa greu sa cauti informatiile acestea? Au inchis minele pentru ca nu aveau tehnologia moderna (investitia in aceasta tehnologie costa f mult). pentru a continua mineritul. Tehnologia veche este foarte poluanta. Ai vazut cum arata Rosia Montana acum din cauza celei vechi?

# Catalin date 11 September 2014 08:47 +2

Ups! Nu-i prima data când Luju face lobby pentru RMGC. Din convingere? N-aş crede. Da, se vor crea locuri de munca. Temporar. Multi vor fi angajati straini. Trebuie sa fii cretin sa crezi in promisiunile celor de la RMGC de "reabilitare a zonei". Aiurea. Nici un copil nu crede. Daca vreti sa aflati mai multe despre ce s-a intamplat pana acum, numai in zona Apuseni, şi este numai un micut exemplu, cititi http://bogdanbalaban.ro/index.php?action=articole_full&id=346#.VBE1YHkcTcs Nu am nici o legatura cu autorul. Nu trebuie sa cititi nici textul. Priviti doar pozele macar.

# St date 11 September 2014 10:13 -2

Poate pentru tine e usor sa tastezi din fata calculatorului cand ai un job. Dar locurile alea de munca vor fi pentru minim 20 de ani si intr-o zona in care somajul este de 80% locurile alea de munca fac diferenta dintre viata si moarte!

# St date 11 September 2014 10:15 -2

Plus ca nu e vorba numai de locuri de munca de care vor beneficia cel mai mult oamenii din Rosia, ci si de redevente, taxe, impozite, furnizori, materie prima....lucruri de care vor beneficia toti romanii!

# obiectiva date 11 September 2014 11:03 +1

MINCIUNI..........RMGC o firma de APARTAMENT, ravagii in STATELE AFRICANE, vine in ROMANIA, chevron, RAVAGII IN AMERICA DE SUD SI IN SUA, vine in ROMANIA ! ca aici e TARA PROSTILOR........ ase vedea comentariile voastre !

# popescu date 11 September 2014 11:48 -1

RMGC nu are nicio exploatere in Africa sau in statele din America de Sud, aici se vede ca nu esti decat un pion platit de Soros sa imprastii minciuni. Daca vii cu un singur link sa demonstrezi ce zici, ca RMGC face exploatari in Africa, poate te crede cineva, dar altfel nu. Daca tot vrei sa comentezi, inainte afla adevarul si apoi spune ceva

# obiectiva date 11 September 2014 11:50 +1

popescule, NU STII ISTORIA LUI FRANK TIMIS......a devenit persona NON GRATA pe bursa din londra.....

# obiectiva date 11 September 2014 11:51 +1

infractor si urmarit in AUSTRALIA......face afaceri cu STATUL ROMAN cel prooooooost si tradator !

# popescu date 11 September 2014 11:57 -1

Frank Timis nu are nicio legatura cu RMGC. Ce afaceri face el cu statul roman nu au nicio legatura cu Rosia Montana, asa ca nu mai incerca sa duci lumea de nas!

# obiectiva date 11 September 2014 11:58 +1

sa mori tu, popescule, daca minti ?????? lumea care stie sa batuie pe internta, va cauta si va gasi, NU VA CREDE MINCIUNILE VOASTRE :D

# popescu date 11 September 2014 12:02 -1

Ok, da-mi tu un singur link dintr-o sursa veridica in care sa spuna ca Frank Timis are la ora actuala actiuni sau responsabilitati de conducere la RMGC si eu imi cer scuze. Daca nu poti face asta, inseamna ca minti :)

# obiectiva date 11 September 2014 12:06 +1

am sa o fac cand voi avea timp, si asa mi-am rupt timp din activitatea mea, ca sa va deschid ochii ASUPRA PERICOLULUI......iminent.......dar, te anunt ca TOATE SUNT IN LIMBA ENGLEZA, asa ca ai timp sa iti cauti translator........pana iti dau si eu linkurile.....

# obiectiva date 11 September 2014 12:09 +1

DAR CA SA NU TE PLICTISESTI.....asta e prima.....Frank Timis invades Ivory Coast, Burkina Faso …Crowned Emperor of West African resources The African mining landscape is about to change for good. Two West African countries will soon see a complete overhaul of their socio-economic circumstances, as the Governments in Ivory Coast and Burkina Faso have both consented to give Pan African Minerals (Timis Corporation), the rights to upgrade and refurbish the rail line between the two countries. The increased rail capacity will support growth in the foodstuff and livestock industries, and support the establishment of the largest Manganese deposit in the world. Following successful operations in Sierra Leone, under African Minerals and in Liberia under African Petroleum, Pan African Minerals, the new bright star of the Timis Corporation is taking on new challenges.

# obiectiva date 11 September 2014 12:10 +1

ROMANIA = BURKINA FASO.....baSSescu & ponta  = lideri africani 

# popescu date 11 September 2014 14:24 -2

Degeaba imi spui ce a facut Timis, nu asta ma intereseaza. Ideea e ca ce a facut sau n-a facut el nu are nicio legatura cu RMGC. Frank Timis nu ocupa in momentul de fata niciun post in aceasta companie. Si daca ai avut timp sa spamezi cu comentarii, ai avea timp sa cauti si un link....daca ar fi adevarat ceea ce spui. Dar inteleg ca nu ai timp sa gasesti...avand in vedere ca nu exista ceea ce spui tu

# obiectiva date 11 September 2014 22:37 0

A CUI ESTE FIRMA GABRIEL RESOURCES ????  da o simpla cautare pe wiki.....spalatule pe creier ! ia de aici, DIN BUSINESS ANALYSIS  Regal's Timis named in Romania organised crime investigation BY SAEED SHAH   Monday 06 June 2005  Frank Timis, the controversial chairman of Regal Petroleum, has been named in three separate criminal investigations that are on-going in Romania, where his company has major gas exploration interests.   Frank Timis, the controversial chairman of Regal Petroleum, has been named in three separate criminal investigations that are on-going in Romania, where his company has major gas exploration interests. 

# obiectiva date 11 September 2014 22:39 0

ARE LEGATURA SI CU UKRAINA.........DE ACEEA TOT INSIST........ARE LEGATURA CU TOT..........Mr Timis also turned his attention to the Ukraine, at the same time, forming Regal Petroleum in 1996 to exploit opportunities there. The following year, Mr Timis listed Gabriel Resources in Canada, having secured for the company the right to develop the Rosia Montana gold deposits in Romania (the biggest such project in Europe). He was founder, chairman and significant shareholder. Then, in 1999, Mr Timis separated some of Gabriel's assets, for mining rights elsewhere in Romania, into a new company called European Goldfields, which listed in Canada in 2000 and later in London. He is no longer chairman of European Goldfields but remains a 19 per cent shareholder.

# obiectiva date 11 September 2014 22:46 0

 A FOST IMPLICAT IN SIERRA LEONE...HABAR NU AVETI DE PROCESUL DE LA HAGA, UNDE AU FOST ADUSE ACUZATII DE GENOCID ....UNDE E SOROS, UNDE E FRANK TIMIS E SI GENOCIDUL NATIVILOR...Earlier this year, Mr Timis, floated a diamond business, Sierra Leone Diamond Corporation, with the exploration and production rights for 25 years to a massive 25,000 sq km of land rich in mineral resources in that country. Mr Timis story is a true rags to riches tale. He has ended up with rights to 5 per cent of the land of Romania and a massive portion of Sierra Leone. An amazing feat for a boy with little education who fled a brutal dictatorship with no money and no apparent connections in the outside world.

# obiectiva date 11 September 2014 22:50 0

We would like to thank the consultant, Dr. Lansana Gberie, for preparing this second edition of focus on  mining companies. He is one of the co-authors of the report “The Heart of the Matter, Sierra Leone,  diamonds and Human Security (Ottawa, 2000) and author “Diamonds, Blood and Tears: A Report on the  Relationship between Koidu Holdings Ltd. and Affected Property Owners of Kono”. The map above highlights the Konoma Diamond Mine in  Sandor Chiefdom, Kono District. This area was part of the  holdings of the Sierra Leone Diamond Company (SLDC),  controlled by the controversial Romanian-Australian  businessman Frank Timis. Between 2004 and 2005, the  Government of Sierra Leone (GoSL) granted a huge land area of  Sierra Leone – about 57% of the country‟s land mass – to the  SLDC ostensibly for reconnaissance and exploration. Timis  officially bought a 30% stake in the SLDC in 2005 through a  Bermuda-registered vehicle.  

# obiectiva date 11 September 2014 22:54 0

The human cost of Liberia’s two civil wars and the related conflict in Sierra Leone was staggering. 200,000 people were killed, 2 million displaced, and half of Sierra Leone’s female po******tion subjected to sexual violence including rape, torture and sexual slavery. Natural resources did not trigger these conflicts, but they were crucial to funding them. As rebel leader and later president, warlord Charles Taylor monopolised the diamond industry in Liberia and then eastern Sierra Leone, where he traded diamonds for guns with the Revolutionary United Front (RUF). The signature tactic of the RUF was to mark victims by hacking off their limbs. At its peak, this rebel group was bringing in as much as $125m annually from the illicit diamond trade.  

# obiectiva date 11 September 2014 22:57 0

FRANK TIMIS LE-A PROMIS INFRACSTRUCTURA, ....le-a dat doar *ue ! Timis‟ publicity has also boasted of “the construction and maintenance of roads and bridges  servicing local communities.” This writer in May found all roads in the area un-surfaced and 7 deteriorated; it is difficult to envisage motorized transport even on the road leading to Tefeya,  past Obtala‟s mining site, during the rainy season. The road is muddy, and even the four-wheel  drive vehicles used by mining officials can get seriously bogged down in mud, which is so deep  the vehicles have to rest on their axles to be able to get through. The only sign of any investment  on the roads is the bridge leading to the Obtala mining site. It was built by Colonel RUFF shortly  after the war ended; RUFF sold it to SLDC as part of the deal passing over the mines to the  company. 

# ady date 14 September 2014 22:20 -1

Insista, insista. Nu e ca si cand te-ar auzi cineva :))) tacanitule. pun pariu ca te zvarcolesti noapte in pat de oftica pentru ca nu pune ungaria mana pe aurul de la Rosia.

# Geooo date 11 September 2014 23:32 -1

N-ati obosit doamna cu propaganda asta? Va mai lipseste caciulita din staniol si sa spuneti ca extraterestrii vor sa faca minerit. Apropos, Timis nici macar nu mai lucreaza pentru RMGC. Spuneti-le sa va updateze comentariile pregatite pt copy-paste.

# obiectiva date 11 September 2014 23:47 +1

timis NU avea cum lucra pentru RMGC deoarece este creatia sa ! steinemeitz are probleme mari, NISTE CARPE......INFRACTORI.... :-x

# obiectiva date 11 September 2014 23:50 +2

JAAAAAAAALNICILOR, ma dezgustati cum va clonati sub mai multe nick uri, IUDELOR....... :-x

# Marian date 14 September 2014 22:18 -1

Ia uite cine vorbea, Iuda. Tu nu vezi ce ridicol este ca iti raspunzi de unul singur la toate comentariile? Ai scapat de la spitalul 9? Mai lipseste acum si o teorie a conspiratiei si gata-i palaria de aluminiu.

# obiectiva date 15 September 2014 07:17 +1

OXIUROZA A INVADAT LUJU....... :-x  :-x  :-x  :-x

# Marian date 14 September 2014 22:17 -1

Si tu ptr care Ong faci lobby? Hai ma lasi? De cand lumea se stie ca ungurii vor aurul romanesc pentru ei. Ar minti-o si pe ma-sa numai ca sa ne duca de nas sa ni-l fure.

# Opinia publica date 11 September 2014 10:03 +3

V-a plătit RMGC ca să scrieți acest articol? Exploatarea dorită de RMGC ar distruge zona și ar ruina economia. Toată nemernicia în schimbul unei redevențe mizerabile și a nici 300 de locuri de muncă... La nivelul anilor 96 - 97, cînd Gabriel Resources a venit în România, eram cam în lumea a treia și canadienii au crezut că obțin orice cu șpagă. Slavă Domnului că suntem în UE (chiar dacă la periferie) și putem opri mizerabila exploatare (care încalcă în mod grav legislația comunitară a mediului)! E dreptul canadienilor să fie frustrați, la cîte șpăgi au dat (legale sau ilegale, nu mai contează...) sperau mai mult... Deh, lumea în stradă și structurile europene (cred că e singurul beneficiu real al aderării) încurcă multe socoteli!

# Robin date 11 September 2014 23:21 -2

E fix din contra. Economia creste datorita salariilor si infrastructurii si profitului. Iar zona la fel pentru ca se planteaza paduri noi, se vor maia dauga statii de epurare a apei si se curata minele poluate.

# obiectiva date 11 September 2014 23:25 +2

o s ava faca RMGC ecologizare si infrastructura ca in sierra leone, prostovanilor !

# Catalin date 11 September 2014 10:35 +2

Scopul scuza mijloacele? Uneori, da. Dar nu întotdeauna. St - ai fost prin zona, stii despre ce vorbesti? Daca totul se rezuma numai la bani, hai sa facem in Romania, spre exemplu, un spatiu de depozitare a deseurilor radioactive. Se plateste foarte bine. Cum spui tu: locuri de munca, bani la buget, niste investitii, etc. E ok?

# obiectiva date 11 September 2014 11:29 +3

ROMANIA = GROAPA DE GUNOI a tuturor........

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 11 September 2014 11:50 +1

ptr obiectiva//esti generoasa!!!!!!romania=******/ul ,,TUTULOR,,caci toti se CACA in capul nostru,ca doar AVEM CONDUCATOR BASESCU(CE RUSINE SA AVEM UN BASESCU CIND AM AVUT UN PREOT DE BASESTI CARE S/A LUPTAT CU TURCII!!!!!!!!!

# obiectiva date 11 September 2014 11:53 +2

mi s-au plans altii ca `nu am bune maniere`....de aceea sunt generoasa......cand spui ADEVARUL , devii prost crescut, cand taci si inghiti tot, esti manierat ! 

# obiectiva date 11 September 2014 23:11 +3

apropos de GUNOAIE....si de jeguri umane...``Din pricina deșeurilor toxice de la bordul vasului Flaminia, acumulate în urma unui uriaș incendiu, nava  a fost refuzată de mai multe porturi din lume. În final, a fost acceptată în România pentru decontaminare. Agenția Națională pentru Protecția Mediului a aprobat intrarea deșeurilor toxice în țară, pentru ca acestea să fie valorificate în instalații autorizate. De la bordul vasului au fost descărcate 2162 de tone de deșeuri metalice. Contractul, în valoare de 28 de milioane de dolari, a fost cîștigat de un consorțiu format din Glar Construct, Uni Recycling și SETCAR, care ar fi trebuit să se ocupe atît de transportul deșeurilor cît și de valorificarea acestora. Firma Glar Construct a fost fondată de deputatul PSD de Prahova, Sebastian Ghiță``.  

# Kalina date 14 September 2014 22:26 -1

Apropos de gunoaie, jeguri umane, de ce nu te uiti in oglinda? Deseurile nu au fost descarcate. Si nu au cu siguranta nici o treaba cu Rosia Montana. Esti prost?

# Kalina date 14 September 2014 22:24 -1

Pai daca te tine pe tine, cu siguranta poate tine si alte gunoaie obiectivo.

# obiectiva date 14 September 2014 23:00 +1

hai, sictir, OXIURULE KALINA :D :D :D

# alex date 11 September 2014 11:51 -1

Nu e acelasi lucru. Nu depozitam materiale radioactive, ci profitam de o resursa a subsolului pe care o avem la dispozitie. La fel cum este bine sa ne asiguram independenta energetica fata de rusia in contextul politic actual, asa ar fi bine sa ne exploatam si aurul ca sa avem rezerve suficiente la trezoreria statului

# obiectiva date 11 September 2014 11:55 0

ITALIA VINE si isi aduce tonele de material radiocativ, afacere cu HREBE` in muntii bacaului, tonele de gunoaie din orase, si tu spui BALIVERNE  :D :D :D ISARESCU A SPUS CA AVEM MUUULT AUR IN REZERVELE BNR......INTAI SA IL ADUCA INAPOI PE CEL TRANSPORTAT ILEGAL IN BANCILE ELVETIENE......

# obiectiva date 11 September 2014 11:57 0

ROMANIA este independenta dpdv ENERGETIC......dimpotriva, ESTE IMPIEDICATA SA ISI FOLOSEASCA REZERVELE INTERNE, si obligata sa importe.........NU STITI NIMIC.........FRAIERILOR..... :lol:

# Wanda date 14 September 2014 22:23 -1

Desteptule. Daca te-ai opri putin din frenezia comentariile ai gandi logic ca o exploatare a aurului si a gazelor de sist ne-ar aduce mult dorita independenta energetica. Prin profit mai ales, daca nu doar prin consumul resurselor proprii. Dar pe tine nu te duce capul. Esti doar un robot copy-paste.

# Radu date 11 September 2014 20:44 +2

Asa si este. Suedia, Norvegia, Noua Zeelanda fac acelasi tip de minerit. Deci daca pentru ei e sigur, este si pentru noi. Accidente se pot intampla oricand. De exemplu am putea avea un accident la Cernavoda. Si totusi nu vad pe nimeni sa protesteze impotriva centralei nucleare sau a faptului ca vor sa mai introduca niste reactoare.

# obiectiva date 11 September 2014 23:07 -1

hai sa NU mai discutam..steril..........si CANADA  a facut acelasi tip de minerit....WATCH: Aerial view of the destruction from the Mount Polley Mine tailings pond breach.......

# Zoe date 11 September 2014 23:22 +1

Si Suedia face acelasi tip de minerit si nu are nici pe naiba. Ba din contra, ii merge f bine. Mai usor cu propaganda ca parca esti la piata.

# obiectiva date 11 September 2014 23:24 0

NU AVETI PROBE SI DOVEZI in sustinere in ceea ce aberati cu suedia si alte tari, vorbe in vant,. hai ca ma plictisiti....

# Vladis D. date 11 September 2014 23:35 0

Si tu ai? Ca tot tipi pe aici dar nu vii cu vreo dovada. Decat cu conspiratii de taraba.

# angella date 11 September 2014 23:36 +1

eu nu stiu de suedia dar stiu de finlanda. exact acelasi proiect care ar trebui sa inceapa si la noi, se face acum cu succes in Kittila. http://en.wikipedia.org/wiki/Kittilä_mine

# obiectiva date 11 September 2014 23:46 0

eu am articole de presa, dupa cum se vede, inca din 1995....dar voi aveti ca sursa DOAR PE WIKI ?? SUNTETI JALNICI si NU am ce discuta cu niste jalnici.......copii de tzatza....... :-? :-? :-?

# angella date 14 September 2014 21:01 +1

asa arata oamenii care nu accepta adevarul. na si articole de presa, incultule! http://www.hotnews.ro/stiri-rosia_montana-10649480-live-text-are-comun-mina-aur-kittila-mina-rosia-montana.htm

# angella date 14 September 2014 21:06 +1

ahahah nu e ironic? ca nici tu nu ai subiectivo.

# Ilie date 14 September 2014 21:26 -1

Atunci nu mai discuta tu. Si asa nu intereseaza pe nimeni spam-ul tau continuu. Eu ma bucur sa aflu ca si in alte tari se face minerit fara pagube si alte aspecte negative.

# Ines date 14 September 2014 23:17 -1

Nu inteleg de unde indarjirea asta a ta. Si nici nu vrei sa accepti ca alte tari fac asta chiar si cand ti se aduc dovezi. Esti ori un copil de 5 ani, foarte incapatanat, ori esti analfabet.

# Andreea82 date 11 September 2014 17:20 +1

Daca actiunea este inadmisibila si imposibila, ce mai conteaza ce incearca ei?

# deedee date 14 September 2014 20:59 0

Pai asta e, ca nu conteaza. Nu vezi ca au trimis-o pe obiectiva sa se agite de una singura aici, poate poate mai atrage un ecologist de partea lor? Parca au devenit un cult de inculti.

# S. Marina date 15 September 2014 01:11 -1

Eh se dau si ei putin in stamba, lasa-i sa isi faca numarul. E pentru atentie si 15 minute de faima. Din nou.

# Mirel Dodea date 11 September 2014 23:44 0

Nu stiu de ce este asa panica atata cu mineritul sau cianura. Oricum UE a si zis ca nu au de ce sa-l interizca atata timp cat normele sunt pastrate si cat cantitatea de cianura nu este mare. Si au dreptate. http://www.minesandcommunities.org/article.php?a=10246 Pana la urma si 20 de samburi de caise au o doza letala de cianura, dar nu taie nimeni toti caisii de teama sa nu manance copiii asa ceva.

# OBIECTIVA = AMBRA date 11 September 2014 23:49 0

Doamnelor si donilor, stiti cine e obiectiva? Este AMBRA BLU care pe twitter si pe facebook face propaganda acestor ong-uri dubioase. Rusinos ptr ong-urile care chiar sunt cinstite si nu chinuie rosienii. Nu se stie cine e aceasta persoana care se ascunde dupa profil-uri false, insa se stie clar ca e platita de una din organizatiile eco teroriste anti minerit.

# obiectiva date 11 September 2014 23:52 0

cine a ambra blu ??? HABAR NU AM DE ea sau el ....dar am sa o caut sa facem o echipa... nu stau pe twitter ca NU am timp......nu stiu de ce dracu` m-am bagat in troaca, uite de aia unul evita aceasta troaca ca te mananca porcii.......daca as fi eco terorista, V-AR INTRA BINE in cap ce inseamna un terorism adevarat !

# obiectiva date 11 September 2014 23:54 0

a lovi cu petul in asfalt NU inseamna ecoterorism.....e joaca de copii de gradinita........

# Ima date 12 September 2014 01:43 0

Obiectiv-o, ia-o mai usor cu luatul de evrei, exista o vorba in popor, " nu te pune cu mintea prostului, c-are mintea  odihnita"...

# Ima date 12 September 2014 01:54 0

Fac o completarea, era vorba de mintea ta...tu stai la povesti despre lumea minunata de peste ocean, dar lasa poporul israelian in pace.

# obiectiva date 12 September 2014 08:05 0

auzi, fa, analfabeto, @ ima, eu ma iau de CINE VREAU ! mai ales de ovrei, si de israhell.......si NU AU CE SA IMI FACA ! s-a inteles ????

# Olimpiu date 14 September 2014 20:57 0

Doamne omule, din ce copac ai picat? Du-te si aduna gunoaiele in loc sa le imprastii pe internet. Poluarea nu are ce cauta in Romania!

# Biank date 15 September 2014 01:13 -1

mama ce limbaj de mahala. cand nu iti poti sustine acuzatiile si parerile, ajungi sa injuri si sa fii rasist nu? hai, oftica-te. romanii vor exploata aurul si tu nu ai ce sa faci. ai pocnit deja?

# Catalin date 12 September 2014 08:08 0

Opa! Se mai sterg comentarii. N-are nimic, revin. Nu cititi obligatoriu textul, vedeti macar pozele http://bogdanbalaban.ro/index.php?action=articole_full&id=346#.VBE1YHkcTcs

# obiectiva date 12 September 2014 08:17 0

@Catalin, NU au sters textul tau de ieri, eu il vad...la care poze sa ne uitam, ca sunt multe ? 

# Catalin date 12 September 2014 08:50 +1

La alea mai colorate. Periculos de fotogenice!

# Ima date 12 September 2014 11:22 +1

Analfabetismul si prostia, doua calitati , la superlativ, de care nu duci lipsa...crezi cumva ca, neam prostit noi si te-ai desteptat tu?...sa-ti fie rusine faci natia romana de ras...tiganie, asta faci....

# obiectiva date 12 September 2014 12:44 -1

tiganie faceti voi cu RMGC.......si cu restul......acuzi ca si baSSescu de ceea ce esti si faci tu insati/insuti, ca banuiesc ca esti un alt ultilizator, dupa stil.......clonelor......NU meriti sa iti mai raspund, ci doar un perpetuu si acelasi :-x :-x :-x  IGNORE......scrie , fa ce vrei, ca NU ma intereseaza ce gandesti tu !

# Anca date 14 September 2014 20:55 +1

Se vede ca nu te intereseaza, avand in vedere ca esti un mitoman cu minte ingusta. Nu ai decat sa te iei tu RMGC, dar te-a mirosit lumea de la km intregi ca esti doar un postac platit de aceleasi ong-uri care ies in strada sa improaste cu noroi motii. Sa iti fie rusine.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.04.2024 – Tranca nu se intoarce la dosare. Parfum de sobolan (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva