27 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

ANCHETELE PICCJ-DNA REVOLTA NATIUNEA - Presedintele Crin Antonescu il someaza pe Procurorul General Laura Kovesi: „sa ofere explicatii publice in legatura cu natura, mijloacele si scopurile acestor anchete". Presedintele CSM Alina Ghica este avertizata sa convoace urgent o sedinta a Consiliului pentru clarificarea situatiei anchetelor parchetului, dar si pentru rezolvarea nominalizarii judecatoarei Mona Pivniceru la Justitie

Scris de: A.A.S. - R.S. | pdf | print

15 August 2012 19:59
Vizualizari: 4857

 

In urma anchetelor fara precedent ale procurorilor PICCJ si DNA, care au continuat si in ziua de „Sfanta Maria” prin navalirea masiva a procurorilor in casele oamenilor si chiar si in biserici pentru a cerceta felul in care s-a votat la referendum, presedintele interimar al Romaniei Crin Antonescu (foto) a sustinut o declaratie incisiva la Palatul Cotroceni, la orele 19.00 ale zilei de 15 august 2012, in care l-a somat pe Procurorul General al Romaniei Laura Codruta Kovesi, dar si pe presedintele CSM Alina Ghica, ca in termen de 24 de ore, sa explice opiniei publice ce se urmareste si de ce se fac anchete impotriva populatiei, in anumite zone ale tarii, pentru felul in care s-a votat la referendumul pentru demiterea lui Traian Basescu din data de 29 iulie 2012, cu sublinierea faptului ca nu face nicio presiune asupra autoritatilor judecatoresti prin solicitarea sa. Crin Antonescu a precizat ca demersul sau este facut in virtutea prerogativelor sale constitutionale si in raport de ingrijorarea unui numar mare de cetateni si poziti publice ale unor oameni politici si jurnalisti, care considera ca anchetele declansate de procurorii lui Kovesi, primele anchete de acest gen din istoria moderna a Romaniei, au un caracter politic.


Declaratia – avertisment a presedintelui Antonescu la adresa Laurei Kovesi

Subiectul declaratiilor mele de azi este legat de ceea ce in ultimele zile a devenit o preocupare publica: valul de anchete, anchetele in masa pe care procurorii Parchetului General le desfasoara intr-un mare numar de localitati din tara asupra unui mare numar de primari, de cetateni, sefi de sectii de votare. Exista sentimentul exprimat de multi dintre cetateni, de multi oameni din societatea civila, jurnalisti, ca este o ancheta fara precedent, cu scop politic, care-i are in vedere pe cei care s-au prezentat la vot la refereredum. Ceea ce declar acum tine de atributiile si obligatiile prevazute expres in art 80 alin. 2 din Constitutie. Vreau sa fie foarte limpede ca nu formulez niciun fel de acuzatie la adresa Parchetului General. Avand in vedere amploarea anchetelor si modalitatile fara precedent, de la colectivizarea fortata din anii '50 un asemenea desant al procurorilor din poarta in poarta nu s-a mai cunoscut, avand in vedere ca acelasi Parchet General la alte alegeri nu a actionat aproape deloc in cazuri privind fraude electorale, nicidecum in asemenea proportii, cred ca este necesar si cer Procurorului General al Republicii sa ofere explicatii publice in legatura cu natura, mijloacele si scopurile acestor anchete (...) Eu nu am indoieli ca procurorii au acoperire legala. Am indoieli ca marturia pe Sfanta Scriptura se face in fata procurorilor. Procurorul General are datoria sa lamureasca opinia publica. Este inacceptabil, in sensul in care afecteaza drepturi cetatenesti inatacabile, sa intrebi cetatenii despre optiunea lor la vot (...) vreau, de asemenea, sa fie foarte clar ca nici eu, nici altcineva nu impiedica desfasurarea acestor cercetari (...) Cred ca este necesar si cer pe aceasta cale Procurorului General al Republicii sa ofere explicatii publice in legatura cu natura si scopul acestor cercetari (...) Cer asadar inca o data Procurorului General, de urgenta, sa ofere explicatii publice. De urgenta, inseamna pana in cursul zilei de maine. Fac acest lucru in calitate de presedinte care, chiar daca este interimar, are niste obligatii. Presedintele, titluar sau interimar, are niste obligatii fata de societate si cetateni. Astept raspunsuri urgente nu pentru ca sunt eu nerabdator, ci pentru ca un numar mare de cetateni sunt ingrijorati."

Somatie si catre CSM, inclusiv pentru numirea Monei Pivniceru ca ministru la Justitie

Presedintele Crin Antonescu a facut avertizari si catre CSM: „Ii cer public doamnei presedinte a CSM sa convoace o sedinta a acestui for in care sa discutam si sa ne lamurim asupra acestor aspecte, prilej cu care s-ar putea discuta si asupra situatiei de a avea un ministru stabil la Justitie. Suntem de acord cred, si membrii CSM, ca tara are nevoie de un ministru stabil la Justitie. Ii cer domnului premier Victor Ponta, ministru interimar la Justitie, sa sprijine si el acest demers de clarificare."

 

Comentarii

# S-a trezit? date 15 August 2012 20:14 +7

Mai bine mai tarziu decat niciodata!

# hotia cine o cerceteaza ? date 18 August 2012 07:33 +1

popor brav si merite deosebite ..... dar hoti .... ca nu e bine sa ai a face cu .... (citat din ....)

# BERCEA MONDIAL: durere la FRATII MEI,, date 15 August 2012 20:18 +8

SALUTĂM DEMERSURILE PREȘEDINTELUI ROMÂNIEI CRIN ANTONESCU CU PRIVIRE LA ABUZURILE PARCHETULUI GENERAL  , INIȚIATE ȘI COORDONATE DE CODRUTZA LULUȚA.     ROMĂNI, NU VĂ FIE TEAMĂ DE ACȚIUNILE SECURISTO-BĂSESCIENE REF LA REFERENDUM. DACĂ BĂSESCU SE VA ÎNTOARCE LA COTROCENI, MIȘCAREA NAȚIONALĂ: ,, ROMÂNIA LIBERĂ,, VA COORDONA CEA MAI DURĂ REVOLUȚIE DIN ISTORIA ROMÂNIEI , POATE ȘI DIN EUROPA. VREM CA BĂSESCU ȘI PECINGINA PORTOCALIE SĂ FIE ANCHETATĂ DE ,, TRIBUNALUL PENAL ,, CONSTITUIT PENTRU CEI CARE NE-AU FURAT NIVELUL DE TRAI, LINIȘTEA PĂRINȚILOR ȘI BUNICILOR, EDUCAȚIA COPIILOR, DEMNITATEA DE ROMĂNI. ADERAȚI LA MIȘCAREA PO******RĂ: ,,ROMÂNIA LIBERĂ,,. ADRESA DE CONTACT A MIȘCARII PO******RE ESTE: toporu58@yahoo.com ACUM PENTRU CĂ MAI TÂRZIU ESTE ,,TÂRZIU,,.

# pentru BERCEA MONDIAL date 15 August 2012 20:29 +2

Vreau să știu dacă mișcarea po******ră : ROMÂNIA LIBERĂ este înregistrată sau are o adresă , de cine este coordonată, etc. . Sunt de acord în principiu că BASE nu trebuie să mai fie în libertate, dar cine credeți că are curajul să -l ancheteze /aresteze, etc ?

# ref MIȘCAREA POPULARĂ date 15 August 2012 20:34 +2

Eu dețin unele date referitoare la Mișcarea Po******ră ,,ROMÂNIA LIBERĂ,, și pot spune că este inființată și coordonată de un avocat fost colonel în MAI - DGCOO, Serviciul de Informații (DGIPI), etc. Omul nu este rău intenționat, eu îl cunosc,  vrea să-și ofere tot sprijinul față de actuala putere pentru înlăturarea regimului Băsescu.

# XXXX date 15 August 2012 20:39 +9

vedeți-vă de treabă și capul la cutie. Securitatea era ,,MIC COPIL,, în raport cu abuzurile regimului BĂSESCU. nu vedeți că nici Antonescu și nici Ponta nu au curaj să dispună măsuri , dar acest colonel avocat care zice că ar coordona : ,,ROMÂNIA LIBERĂ,, .  TREBUIE SĂ IEȘIM ÎN STRADĂ ACUM , să cerem arestarea PROCURORULUI GENERAL

# DOSAR PENAL date 15 August 2012 20:45 +4

Ideea și strategia acestei mișcări po******re. ,,ROMÂNIA LIBERĂ,, din comentarii ar fi benefică acestei crize naționale , dar să nu cădem din lac în puț. cred că omul are un curaj fantastic , cred că nu-și mai dorește libertatea sau a ajuns la limita răbdării, atunci cred că este o idee benefică, văd că a indicat și o adresă de mail, felicitări.

# luluta de sibiu + stoina date 15 August 2012 21:27 +10

Lulutza trebuie să stea la aceeași adresă cu ADRIAN NĂSTASE, a comis infracțiuni de 100 de ori mai grave decât ,,abaterile disciplinare,, ale lui ADRIAN. Dacă veți remarca gradele militare acordate de Oprea și Băsescu  veți trage concluzia că urma în cel mai scurt timp un ,,REGIM MILITAR,, instituționalizat. Cred că ,,MIȘCAREA PO******RĂ ROMÂNIA LIBERĂ,, trebuie sprijinită cu orice preț , indiferent cine are ideea aceasta a salvării națiunii.

# cârcotaș vfg date 15 August 2012 21:30 +2

Sunteți un popor de lași și fricoși. Nu vă gândiți că părinții și copii voștrii suferă dacă nu material, cel puțin moral ?.    Așteaptă de la cei care ne conduc  să facă ceva pentru noi, totul este un vis .

# fara sange date 15 August 2012 21:48 +11

DEGEABA! Daca aveau sange in instalatie Antonescu o revoca din functie pe motivele de mai sus, nu importa, oricum Kovesi este numita politic iar la mandatul al doilea nu a contat avizul CSM care e consultativ, Basescu numind-o procuror general cu avizul negativ al CSMului.Apoi ministrul justitiei nominaliza alt procuror general , numit de Antonescu chiar si cu aviz negativ de la CSM. Apoi  la revedere Morar et co care sunt delegati la infinit.Dar nici Antonescu nici Ponta nu au sange in c...ie.

# Marinaru date 15 August 2012 22:51 +8

Imi pare rau sa recunosc,dar nu avem conducatori hotariti si curajosi sa infrunte hoarda fascista basista.Daca Gordon ne spune ce sa facem sa-l ajutam pe Basescu si Antonescu si Ponta tac,atunci ne meritam soarta,iar de democratia americana sa inceteze lumea sa o mai clameze.Mi-e sila de EU si SUA. Din pacate EI m-au impins aici.

# Laurenţiu date 15 August 2012 23:34 +3

Antonescu a mutat. Acum Ponta nu se va mai putea eschiva: ori va acţiona în apărarea votului majoritar al electorilor şi definitivarea victoriei USL - ori se va deconspira definitiv ca o cîrtiţă băsistă.

# limba română date 16 August 2012 12:47 +2

Nu mai scrieţi greşit! Nu se scrie "cîrtiţă" ci "cârtiţă".

# tsoara888 date 17 August 2012 23:10 0

"Tara arde si baba se piaptana" Mai bine sa incepem sa aplicam legile statului si apoi...cele lexicale, otografice...

# REVOLUTIONAR AUTENTIC- INDIGNAT date 16 August 2012 09:53 +3

Ai dreptate Marinarule. Sigur UE si SUA pana sa ne 'acapereze" in UE si NATO tot ii dadeau cu 'sa traiasca" drepturile omului" iar acum dupa ce ne-au vazut "acaparati" politic, militar, civil, etc. nu le mai pasa ca ni se incalca drepturile omului si se amesteca inclusiv in politica de toate felurile a ROMANIEI. Oare U.E. si ambasadorul SUA nu au observat ca premierul Ungariei a venit in Romania si s-a amestecat in treburile interne ale tarii noastre in sensul ca a instigat ungurii la boicotul votarii? Oare nu este un amestec in treburile interne ale Romaniei? Acest premier al Ungariei trebuia sa fie imediat expulzat si scos afara din tara cu toate riscurile si declarat persoana non-grata ca si altii care se amesteca fara motiv in politica Romaniei. Noi nu "dictam" imperativ U.E. SUA si Ungariei cum sa traiasca si cum sa-si aplice politica. Ne cred slugile lor nu partenerii lor. Ne-am aliniat ca parteneri nu sa fim piata lor de desfacere si slugile lor.

# REVOLUTIONAR-INDIGNAT-CONTINUARE date 16 August 2012 10:04 +5

Ponta si cu Antonescu si Guvernul actual trebuiau sa intervina prompt si nu sa aplece capul cand alti s-au amestecat in treburile interne ale noastrew(independenta/economie/etc). Atunci daca toate se 'dicteaza" de U.E. /SUA si Ungaria, ce rost mai are sa platim din bani nostrii si Guvernul Romaniei daca acesta nu infaptuieste decat politica U.E. si a altora numai in favoarea lor si in defavoarea Romaniei. Romania contribuie an de an la bugetul si politicile U.E. si al NATO sub difererite forme(pecuniar, trupe NATO) unde si prin sacrificile poporului roman acesta( U.E. NATO) isi indeplinesc politicile si misiunile cu brio, inca alte motive care nu putem fi considerati slugile lor sa ne dicteze ei imperativ ce sa facem. PONTA ar trebuii sa nu mai aplece capul atat de jos la reuniunile U.E in fata lui BAROSSO sa zica mereu "DA" chiar si atunci cand U.E defavorizeaza si ingenuncheaza ROMANIA. Daca PONTA nu se simte in stare sa apere interesele noastre cu adevarat sa ne lase sa vina al

# REVOLUTIONAR INDIGNAT-CONTINUARE date 16 August 2012 10:29 +3

DNA-ul nu are competenta materiala de cercetare ptr. infractiunile prevazute in legea alegerilor. Aceste fapte penale prevazute acolo nu sunt asimilate infratiunilor de coruptie prev. in Leg. 78/2000. In acest situatie procurorii DNA isi depasesc atributiunile de serviciuu prevazute prin lege, cea ce constituie infractiune ptr. ei 246/247 C.P. Lasati oamenii in pace nu mai bagati frica in ei si ii mai purtati pe la DNA. Oamenii au treburile lor acasa nu au timp sa i purtati voi pe drumuri. Cat acestia cheltuie pe drumuri ptr. ei este un efort financiat f. mare azi pe saracia asta. Cu banii pe care i cheltuie sa vina la voi fara motiv ia 6/7 paini si duc la copii sa manance

# Marinaru date 16 August 2012 10:51 +2

Daca actiunile lor au fost demicratice,atunci hai sa facem un exercitiu de memorie: ce-at zice daca un oficial roman ar merge in ungaria si ar face propuneri electorale catre alegatorii lor in sensul de boicot.Sau daca ambasadorul roman in SUA ar trimbita pe toate drumurile impotriva guvernului american si al lui Obama,luind partea opozantilor ?! Ei bine credeti ca ei se vor manifesta ca noi,tolerind exasperant totul explicind ca asta e rostul democratiei ???? Eram imediat expulzati sau pusi la zid ! Basescu,PDL,Kovesi,Morar & Comp. au dezvoltat mafia romana institutionala. Pina cind mafiotilor credeti ca va mai merge ? Chiar sinteti idioti sa nu intelegeti ca totul va avea si un sfirsit ?! Cum credeti ca veti fi premiati la sfirsit ????? Nici un pamintean nu e vesnic,iar voi sinteti paminteni gropari ai natiunii !!!!!

# Marinaru date 16 August 2012 10:53 +1

Daca actiunile lor au fost demicratice,atunci hai sa facem un exercitiu de memorie: ce-at zice daca un oficial roman ar merge in ungaria si ar face propuneri electorale catre alegatorii lor in sensul de boicot.Sau daca ambasadorul roman in SUA ar trimbita pe toate drumurile impotriva guvernului american si al lui Obama,luind partea opozantilor ?! Ei bine credeti ca ei se vor manifesta ca noi,tolerind exasperant totul explicind ca asta e rostul democratiei ???? Eram imediat expulzati sau pusi la zid ! Basescu,PDL,Kovesi,Morar & Comp. au dezvoltat mafia romana institutionala. Pina cind mafiotilor credeti ca va mai merge ? Chiar sinteti idioti sa nu intelegeti ca totul va avea si un sfirsit ?! Cum credeti ca veti fi premiati la sfirsit ????? Nici un pamintean nu e vesnic,iar voi sinteti paminteni gropari ai natiunii !!!!!

# Corina date 16 August 2012 13:23 +2

Slugile acestea basiste sunt si obediente si proaste, fac gafe dupa gafe. Comunicatul CSM ( de azi) a starnit reactii ciudate . Am vazut oameni care nu au votat la referendum si care injurau si blestemau de mama focului :Hotii dracului, justiatia....,independenta...,pe EI ..., etc ! Intind la maxim nervii romanilor !

# livia date 16 August 2012 13:37 +2

Obraznicia presedintei CSM atinge limitele unei boli psihice care o face pe numita Alina Ghica incompatibila cu presedentia CSM.CSM a anunţat, într-un comunicat de presă că a cerut Inspecţiei Judiciare să verifice dacă preşedintele interimar, Crin Anonescu, a lezat indepenenţa justiţiei când a cerut explicaţii privind anchetele procurorilor în cazul votului la referendum. Redăm mai jos, integral.De aceea cerem sa vedem procesul verbal incheiat dupa terminarea sedintei plenului CSM care ar fi decis plangerea impotriva presedintului Romaniei,presedintele mediator,conf.art.80 din Constitutie,sau impotriva ministrului interimar al Justitiei.Interventia presedintelui Romaniei este indreptatita ,constitutionala si ea survine ca urmare a incalcarii de catre procurorii-teroristi ce bantuie fara competenta juridica prin satele romanesti ,doar pentru a-i inspaimanta pe oamenii care au votat la referendum, dar si pentru a distruge si discredita cea de a patra putere in statul roman,mass-media

# gigi date 16 August 2012 14:58 +2

Nu dati vina pe Ponta si Antonescu ,unde este Asociatia magistratilor ,de ce nu o ia de gilci pe aceasta vinduta?Noi trebuie sa ne aparam votul Ponta si Antonescu au facut tot ce trebuia acum depinde de noi sa ne aparam democratia.

# Bojidar date 16 August 2012 19:14 0

Dragi magistrati romani, De cand clicile politice ale cuplului ALCOOL, T, Basescu-Monica Macovei, din CSM, CCR sau PICCJ-DNA au devenit comentatori politici cu dorinta evidenta de a cenzura declaratiile politice facute impotriva P.D.-Lasilor si Basescu ta******? De ce nu s-a sesizat C.S.M. ca urmare a numeroaselor imixtiuni facute, in decursul timpului, de cuplul ALCOOL, T. Basescu-Monica Macovei? Dragi magistrati, nu vă e greaţă de T. Basescu si Monica Macovei? Căci, mie îmi vine a voma doar privind. Cum acceptaţi, în numele unui joc politic, al ideii salvării ţării, (aiurea!) să vă batjocorească un matroz nu sferto... ci endeca-doct? Să dea ei note la purtare, celor 7,4 milioane de votanti DA, adica ADIO BASESCU, cu aroganta prostului fudul? Sa subordoneze, in interes personal, toate institutiile statului, pe criteriul "mapei profesionale" avizate de Monica Macovei-Alcool, Nuty Udrea sau alti limbrici P.D.-Lasi? E de neacceptat! Chiar nu aţi sesizat animalismul, ura de castă inferioară, de poziţie în lanţul trofic, faţă de de opozitie sau fata de intelectualii care se opun? Ura viscerală cu care a urmărit şi subordonat intelectualii "shaormei", care s-au vandut ca Iuda pentru un pumn de techini si o decoratie gen tinichea? Politica la Basescu si P.D.Lasi e arma răzbunării frustratului cu laşitatea ramei care oricât s-ar zbate cu balele pe uscat, nu poate avea vreodată o urmă de creier? Se cutremură lumea în faţa obrazniciei unui marlan, ignorant, sef de trib somalez, jucator nici macar de poker, ci barbugiu de mahala portuara! Voi, magistratii Romaniei, chiar nu vedeti ce vede o tara intreaga? TOTUL PENTRU BASESCU. In loc sa verifice scurgerile ilegale de interceptari din dosarele PICCJ, presedinta CSM Alina Ghica cere Inspectiei Judiciare sa cerceteze daca declaratiile politice ale lui Victor Ponta, Mihai Voicu, Varujan Vosganian si Ramona Manescu, incalca independenta Justitiei. Cu alte cuvinte, CSM - clica politica a Alinei Ghica - mai are un pic si va da in scris natiunii ca oricine va indrazni sa critice prestatia vreunui magistrat (orice ar face acesta) atenteaza la independenta judecatoreasca! ATI ATINS PERFECTIUNEA SI NOI NU STIM?

# Pampulov date 16 August 2012 19:21 0

Guvernarea lui Basescu a stat sub semnul nedreptatii si al minciunii, pe fundalul unei stari conflictuale pe care a avut grija sa o alimenteze permanent fiind sustinut de institutii conduse de persoane pe baza “mapei profesionale” (subordonare politica oarba).

# SORIN date 16 August 2012 23:08 0

Nu revolta nicio natiune. De cand vorbiti voi, niste neica nimeni in numele natiunii??? Parerea mea este ca natiunea-si aici vorbesc despre toti cei care mai cred intr-un stat de drept, este de acord cu anchetele care se fac pentru a se stabili daca s-au comis sau nu infractiuni in legatura cu procesul electoral. Nimeni nu ancheteaza oameni nevinovati pt. simplul motiv ca au votat la referendum, asa cum cei doi "oameni de stat" - ponta si crin, in mod denaturat si deliberat au prezentat situatia...Cei care sunt cu constiinta curata nu au de ce sa se teama, in schimb ceilalti, sa suporte consecintele faptelor lor...

# BERCEA PENTRU SORIN date 17 August 2012 07:35 0

Nu este vorba de activitatea propriu zisă a parchetului, este vorba de COMANDA POLITICĂ SORINE.  Nu mai au procurorii de lucru ?

# cosmin date 20 August 2012 10:26 0

Dacă americanii şi ungurii îl susţin pe matroz, şi cu toate astea el va pica, ce vor face americanii?Ne vor bombarba ca pe irakieni şi vor încerca să de Ardealul ungurilor,că matrozul asta le-a promis. Matrozu e unul dintre cei mai bogaţi oameni ai planetei- 2 sonde în Arabia Saudită a 2 mld.euro/buc, 1 hotel în Monte Carlo- 1 mld.euro,o vilă în centrul istoric al Parisului- 1 mld.euro=6 mld.euro= 3 tranşe FMI şi lista poate continua. Pentru detalii - Wikilcs

# Ghilotina date 26 August 2012 07:02 0

Aoleo ... s-a ales praful de site-ul asta !  E inundat  de postaci USL , mai ales  aflati sub comanda PNL-PC ... Sa  va traiasca ta****** voiculescu ! Deci prezidelu' ala  interimat  se da la procurori !?? In ce calitate se amesteca el in treburile  Parchetului ? Fi-var  "democratia" de ras ....

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.04.2024 – Sute de posturi de procurori, scoase la concurs

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva