26 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

IOHANNIS NU SE ATINGE DE DOAMNELE JUSTITIEI – Folosind jumatati de adevar, Klaus Iohannis pretinde ca nu poate face nimic pentru inlaturarea Liviei Stanciu si Codrutei Kovesi: “Presedintele nu dispune de asemenea competente constitutionale sau legale... Legea nu prevede institutia demiterii, ci pe cea a revocarii... Masura revocarii nu poate fi luata de catre presedinte”. Avand in vedere rolul sau constitutional, Iohannis poate cere CSM si ministrului Justitiei declansarea procedurii de revocare

Scris de: George TARATA | pdf | print

28 May 2015 12:22
Vizualizari: 5389

A venit si prima reactie din partea presedintelui Romaniei, Klaus Iohannis, in scandalul “Rarinca Gate”, cazul femeii tinute in arest 6 luni, dupa o plangere de santaj a sefei ICCJ Livia Stanciu, si achitata definitiv de Curtea de Apel Bucuresti. Iohannis i-a raspuns, joi 28 mai 2015, presedintelui Senatului, Calin Popescu Tariceanu, cel care ceruse demiterea Liviei Stanciu si a sefei DNA, Laura Codruta Kovesi. Cum era de asteptat, Klaus Iohannis s-a spalat pe maini, precizand ca nu poate face nimic pentru a le inlatura pe cele doua de la conducerea ICCJ si DNA.

Iohannis precizeaza, in scrisoarea trimisa lui Calin Popescu Tariceanu, ca presedintele Romaniei nu dispune de competente constitutionale sau legale pentru a le demite pe cele doua. Klaus Iohannis arata ca Legea 303/2004 nu prevede institutia demiterii, ci doar pe cea a revocarii, iar aceasta din urma masura nu poate fi luata de presedintele Romaniei.


Iohannis este obligat sa vegheze la buna functionare a institutiilor statului

Aceste precizari ale lui Klaus Iohannis sunt corecte in principiu. Ele reprezinta insa doar o jumatate de adevar. De ce spunem asta? Articolul 80 din Constitutia Romaniei prevede urmatoarele: “Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate”. Este clar ca in cazul “Rarinca Gate” avem de-a face cu un derapaj al institutiilor statului, astfel ca Iohannis este obligat sa isi respecte rolul sau constitutional si sa intervina in aceasta speta. Iar remedierea unor disfunctionalitati de o asemenea gravitate nu se poate face decat cu inlaturarea sefilor institutiilor. Adica a Laurei Codruta Kovesi, sefa DNA-ului care a trimis in judecata un om nevinovat care a si stat o jumatate de an dupa gratii, dar si a Liviei Stanciu, acuzata de la cel mai inalt nivel politic, dar si din interiorul sistemului de Justitie, ca a abuzat de functia sa de presedinte al ICCJ impotriva unui cetatean obisnuit al Romaniei. Nu in ultimul rand, Iohannis ar trebui sa tina cont ca decredibilizarea DNA si ICCJ se accentueaza cu fiecare zi in care cele doua continua sa conduca aceste institutii. Astfel, este limpede ca Iohannis, prin rolul sau constitutional, putea cere institutiilor abilitate sa declanseze procedurile de revocare a Liviei Stanciu si a Codrutei Kovesi.

Klaus Iohannis poate cere analizarea posibilitatii de revocare a sefelor DNA si ICCJ

De altfel, acum ajungem la o alta jumatate de adevar rostita de presedintele Romaniei. Ea se refera la aspectul privind revocarea sefelor ICCJ si DNA. Iohannis afirma, in mod corect, ca nu presedintele Romaniei le poate revoca pe cele doua si ne trimite la Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor.

Legea 303/2004 prevede urmatoarele:

Revocarea din functie a presedintelui, a vicepresedintelui sau a presedintilor de sectii ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie se face de catre Presedintele Romaniei la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, care se poate sesiza din oficiu, la cererea unei treimi din numarul membrilor sau la cererea adunarii generale a instantei, pentru motivele prevazute la art. 51 alin. (2) care se aplica in mod corespunzator”.

In ceea ce priveste revocarea sefei DNA, Legea 303/2004 stabileste ca aceasta “se face de catre Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunarii generale sau, dupa caz, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie ori a procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevazute la art. 51 alin. (2) care se aplica in mod corespunzator”.

Asadar, lucrurile sunt clare: presedintele Romaniei nu poate decide revocarea sefelor ICCJ si DNA. El poate face insa altceva. Articolul 133 din Constitutie stabileste ca “Presedintele Romaniei prezideaza lucrarile Consiliului Superior al Magistraturii la care participa”. Este clar deci ca Iohannis poate sa mearga la CSM, sa prezideze sedinta la care participa, sa puna in discutie si sa ceara Consiliului sa analizeze posibilitatea declansarii procedurii de revocare a presedintei Inaltei Curti, revocare ce se poate dispune, asa cum am vazut, doar la propunerea CSM. Practic, Iohannis ar putea sa sesizeze CSM cu acest aspect, iar in urma unei analize proprii, CSM sa hotarasca daca se impune sau nu revocarea Liviei Stanciu. Ar fi o implicare cat se poate de corecta si de constitutionala a presedintelui Iohannis si o dovada ca acestuia chiar ii pasa de buna functionare a institutiilor si de un cetatean umilit si batjocorit de institutiile statului.

In ceea ce o priveste pe sefa DNA, Laura Codruta Kovesi, Klaus Iohannis ar putea actiona in acelasi mod. Mai exact, presedintele ar putea sesiza ministrul Justitiei direct sau pe premierul Romaniei, care sa sesizeze apoi ministrul Justitiei, in vederea analizarii posibilitatii de a declansa procedura de revocare. Ar fi la fel o dovada ca presedintelui ii pasa de buna functionare a institutiilor statului si de umilirea si batjocorirea unui cetatean de catre institutiile statului.

In ambele cazuri, decizia privind declansarea procedurii de revocare sau refuzul de a declansa aceasta procedura nu i-ar apartine presedintelui Romaniei, care insa si-ar indeplini astfel doar rolul sau constitutional.

Cand a vrut, Iohannis nu s-a mai incurcat de Constitutie

Altfel, trebuie spus ca au existat situatii in care Iohannis nu s-a asuns dupa Constitutia Romaniei si chiar si-a depasit atributiile, cu scopul declarat de a remedia o problema. In acest sens, trebuie sa ne aducem aminte cum Klaus Iohannis a batut cu pumnul in masa si a cerut convocarea Parlamentului pentru a respinge Legea gratierii si amnistiei. Iohannis a facut acest gest desi presedintele nu poate convoca Parlamentul si nici nu poate impune unor parlamentari cum sa voteze.

Sa ne aducem aminte, de asemenea, si de cazuri ceva mai recente. Iohannis a declarat de curand ca nu va promulga nicio modificare la Codul penal si la Codul de procedura penala. Asta desi este obligat sa o faca daca Parlamentul Romaniei decide in acest sens, desigur daca hotararea deputatilor si senatorilor ramane aceeasi si dupa retrimiterea legilor inapoi la Parlament sau atacarea lor la Curtea Constitutionala, proceduri care sunt in atributiile constitutionale ale presedintelui Romaniei.

Suferinta Marianei Rarinca, ignorata de presedinte

Pe de alta parte, nu putem sa nu observam ca presedintele Klaus Iohannis a ignorat cu desavarsire cazul Marianei Rarinca. Iohannis a catalogat ceea ce i s-a intamplat acestei femei ca fiind “o situatie particulara si regretabila”, si atat. Nimic mai mult. In orice tara civilizata, un presedinte care pretinde ca ii pasa de semenii sai, de cetatenii tarii pe care o conduce, si-ar fi cerut scuze public pentru abuzul comis de institutii ale statului. Asta daca nu ar fi cerut si pedepsirea vinovatilor.

Prezentam raspunsul lui Klaus Iohannis catre presedintele Senatului Calin Popescu Tariceanu:

Stimate domnule Presedinte al Senatului,

La data de 26 mai a.c., mi-ati transmis o scrisoare, semnata impreuna cu alti patru membri ai Senatului, prin care imi solicitati ca, folosind instrumentele constitutionale si legale de care dispun, sa inlatur, prin demitere sau demisie, din functiile pe care le ocupa, pe presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, doamna Livia Stanciu, si pe procurorul-sef al Directiei Nationale Anticoruptie, doamna Laura-Codruta Kovesi, si sa initiez, in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, o ancheta disciplinara a celor doi magistrati mentionati. Totodata, imi solicitati sa ma alatur, neintarziat si fara rezerve Parlamentului in demersul acestuia de modificare a Codului de procedura penala in sensul eliminarii arestului preventiv pentru infractiunile comise fara violenta si a inlocuirii notiunii de 'suspiciuni rezonabile' cu cea de 'indicii temeinice' ca preconditie pentru punerea in miscare a actiunii penale.

Referitor la solicitarea de inlaturare din functie a presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si a procurorului-sef al Directiei Nationale Anticoruptie, precizez ca Presedintele Romaniei nu dispune de asemenea competente constitutionale sau legale. In plus, Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si al procurorilor nu prevede institutia demiterii, ci pe cea a revocarii, ca modalitate juridica de incetare a unei functii de conducere exercitate de un judecator sau de un procuror inainte de termenul pentru care a fost numit. Masura revocarii nu poate fi luata de catre Presedintele Romaniei. Aplicarea acestei sanctiuni se poate face numai dupa parcurgerea unei proceduri ale carei etape sunt prevazute de Legea nr. 303/2004.

In ceea ce priveste solicitarea de inlaturare a celor doi magistrati prin demisie, consider ca demisia dintr-o functie de conducere reprezinta un act unilateral de vointa, care nu poate fi determinat sau influentat de nicio autoritate publica, deci nici de catre Presedintele Romaniei.

Asigurarea independentei justitiei reprezinta un element fundamental al statului de drept, iar potrivit Legii fundamentale, Consiliul Superior al Magistraturii este garantul independentei justitiei, fiind singura autoritate publica ce are competenta sa se pronunte cu privire la raspunderea disciplinara a judecatorilor si a procurorilor si, implicit, cu privire la cariera acestora. In conformitate cu prevederile Art. 97 alin.(1) din Legea nr.303/2004, orice persoana poate sesiza Consiliul Superior al Magistraturii, in legatura cu activitatea sau conduita necorespunzatoare a judecatorilor sau procurorilor, incalcarea obligatiilor profesionale in raporturile cu justitiabilii ori savarsirea de catre acestia a unor abateri disciplinare. Din aceasta perspectiva, consider ca, in masura in care apreciati necesar, urmeaza sa va adresati direct Consiliului Superior al Magistraturii, intrucat Presedintele Romaniei nu are atributia de a declansa, in numele niciunei alte autoritati sau persoane, un asemenea demers juridic.

In ceea ce priveste solicitarea de a ma alatura demersului Parlamentului de modificare a Codului de procedura penala, imi mentin pozitia exprimata public, prin care mi-am manifestat opozitia fata de o eventuala modificare a acestor reglementari.

In opinia mea, o situatie particulara si regretabila precum cea mentionata in scrisoarea dumneavoastra trebuie analizata in primul rand in cadrul autoritatii judecatoresti, cu prioritate la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii, ceea ce nu exclude dezbaterea civica asupra ei, insa nu presupune cu necesitate valorificarea unui astfel de precedent in plan politic.

Un caz particular, oricat de regretabil ar fi, nu poate constitui un motiv suficient si rezonabil pentru modificarea legislatiei penale. Pentru adoptarea sau modificarea unor legi este necesara o analiza aprofundata, inclusiv a impactului social si juridic pe care astfel de noutati le-ar putea produce in viata societatii. Codul penal si Codul de procedura penala au intrat in vigoare relativ recent si, din aceasta perspectiva, aplicarea lor pe o durata atat de scurta nu a permis crearea unei cazuistici suficiente care sa induca o justificare rezonabila pentru modificarea acestora, separat de orice ratiuni sau interese politice.

Refuzul meu de a ma ralia unui demers parlamentar de modificare a legislatiei penale ramane ferm, cu atat mai mult cu cat toate aceste modificari legislative par a urmari diminuarea capacitatii autoritatii judecatoresti de instrumentare a dosarelor penale, inclusiv a celor de mare coruptie”.

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 28 May 2015 12:50 +32

daca santa claus nu se OCUPA DE (IN)JUSTITIE atunci (in)justitia o sa se ocupe de el ca si diaspora(ca tot sint acuzatii ca din cauza diasporei a iesit presedinte).mos craciune romanii isi doresc JUSTITIE nu caricatura de (in)justitei de azi!!!!!!!!mos craciune!!!!!!deja diaspora a inceput sa circoteasca!!!!!si asa cum ai cistigat tot asa o sa te si suspende!!!!!!!!!!!!nimic nu/i ireversibil!,mos craciune INTELEGE CLAR! REPARI JUSTITIA AI O TARA CARE O SA TE ACLAME!NU O SA O REPARI ,O SA AI O TARA CA BASESCU ,CARE O SA TE HUIDUIE!!!!!nu stiu ce consilieri ai, dar se pare ca/s rupti de realitate si te vor rupe si pe tine! sa fiu in locul tau ,m/as uita deja CU MULTA ATENTIE LA ,,JE SUIS MARIANA RARINCA.,, ESTE PLIN DE TILC!!!!!!

# Catalin Racaceanu date 28 May 2015 13:00 +15

''Ghinion...''

# Vio date 28 May 2015 14:44 +23

Dandanaua puşcăriabilei stanciu :o  să o plătescă iohannis :-*  cu casele de la Sibiu … îşi mai vinde o casă, mai plăteşte un avocat … să o caute pe RARINCA ŞI SĂ-ŞI GIREZE CASELE … dacă el spune că nu poate cere DEMISIA liviei stanciu, eu NU VREAU SĂ PLĂTESC DESPĂGUBIRI doamnei Rarinca … Iohannis, cred că următoarea carte va fi doar de o pagina, intitulată “Demisia de la Preşidenţie” !  <img src=ops:' />

# caracatița corupției date 5 June 2015 11:18 0

E cazul ca Ciolannis să pună sub pernă poza tov-ei STANCIU că pe FACEBOOK bate la ochi  :P :P :P

# IRONIA E ARMA SĂRACULUI date 5 June 2015 11:42 0

Îi fi vre-un pîrlit de profesoraș ce avu ghinion să nu dobîndească din meditații ... transcedentale 1 + 2 + 3 căși  :P

# DORE date 28 May 2015 16:15 +7

Aferim, Klaus W. Iohannis pentru noi e Emil Constantinesu II ! Parerea mea ...

# Lulu date 28 May 2015 12:58 +27

Era de asteptat ... joha 6 case nu se risca .. ca nu vrea sa fie si el "un caz particular" ... ce penibil  :-x ... Traiasca statul militienesc  :cry: .... oricum am eu senzatia sau acum s-au inversat rolurile .. nu mai e servilism din partea justitiei pentru politicieni  ci invers .. din partea politicienilor pentru justitie ...  :-x

# mulder, agentul mulder date 28 May 2015 19:44 +7

A vazut cineva filmul "Oamenii presedintelui"? Era american si prevestea ascensiunea unui neamt tamp, dar ferm, intr-o pozitie nesperata si, de acolo, ii proteja pe cei care l-au promovat. Suna cunoscut? Ce viziune au americanii astia despre istoria contemporana a Romaniei! Mai stiti cand va intrebam cine tine pariu ca "pamatuful" nu va inteprinde nimic pt restabilirea normalitatii? Asta stiti cum si-a luat casele? Pe cine a executat dupa ce s-a vazut cu sacii in caruta? ....pe data viitoare.... :-x

# trinom DNA-SRI-ICCJ? date 28 May 2015 20:39 +5

Fu sincer Ciolannis ( (întrebat de i se pare normal să fie ofițeri acoperiți în presă și politică): "Da. Face parte din activitatea serviciilor și nu cred că este o problemă. Nu cred că trebuie noi să le spunem cum să-și facă treaba". Cu prima ocazie a întors-o, fu mai tare tentația jobului la Cotroceni decît tăria de caracter. http://www.dcnews.ro/iohannis-spioni-in-presa-i-politica-ceva-normal_454990.html

# mihai date 28 May 2015 12:59 +30

Ce tupeu fantastic! Pe langa faptul ca nu-i pasa de situatia in care s-a ajuns, mai e si nemernic in sensul ca ne crede tampiti. Stim, domnule Iohannis ca nu le poti demite direct pe cele doua , dar "presedintele ar putea sesiza ministrul Justitiei direct sau pe premierul Romaniei, care sa sesizeze apoi ministrul Justitiei, in vederea analizarii posibilitatii de a declansa procedura de revocare."

# Capac date 28 May 2015 17:47 +11

Nu ne crede în niciun fel, îl doare fix în spatele dulapului. În campanie a demonstrat că nu dă doi lei pe alegători. Problema e la alegători. Cine l-a votat? :lol: Ghinion!

# Vio date 29 May 2015 13:14 +2

sau iohannis ca presedinte CSM poate sesiza CSM ... CA PRESEDINTE csm, POATE LUA DECIZII IN CADRUL csm ...  mai iohannis, sa nu ne ascundem dupa ~case~ !!!...  :lol:

# Andrei Muresan date 28 May 2015 13:09 +20

"Binomul" a arestat un cetatean nevinovat (Stanciu-Kovesi), dar acest binom nou (cel vechi este: Coldea-Kovesi) l-a sustinut pe Iohanis. Ati vazut dvs. verun neamt care respecta omul? Istoria spune ca acest popor nu respecta nimic, dar mai cu seama viata altor oameni. Au facut prea mult rau si nu au cun sa se schimbe. Ce naste din pisica, oameni mananca. Daca avea suflet, lua macar o pozitie umana, fireasca, dar nu vedeti ca judeca ca si asiaticul Base. Il doare in palarie de Rarinca. :zzz

# Ghita Bizonu' date 28 May 2015 13:22 -4

Da! Am vazut nemti care respecta omu. Da si omu ala cara o bata amre si groasa numa buna ptr dinti nemtesti!!

# unul din lumea cea mare date 28 May 2015 13:23 +7

ptr andrei muresan//chiar daca unii ti/au dat rosu eu iti dau verde,multi nu au mai citit istoria in ultimii 25 de ani ca sa realizeze ca ai dreptate .chiar ei nemtii! cei admirati au impartit rasele umane in oameni si suboameni(cine mai stie de goebells si cum ii venea sa scoata pistolul cint auzea de cultura-manelele fac parte din cultura?)

# Gottwaldt date 28 May 2015 13:27 -3

Aici este vorba de condamnabila lipsa de atitudine a presedintelui României in fata unui urias abuz, nu este cazul ca tot felul de specimene sa isi exhibe convingerile sovine. Alo, LUJU, cum permiteti aparitia unui astfel de comentariu?!? Curtea Europeană a Drepturilor Omului a decis recent ca site-urile pot fi trase la răspundere pentru comentariile publicate de utilizatori. Ma refer la cauza Delfi vs. Estonia.

# semnul mirarii date 28 May 2015 13:14 +22

Of, Doamne! Uneori, asemenea reactii ma lasa fara cuvinte. M-ai ca l-as trimite inapoi la catedra insa pe cine, Doamne,iarta-ma, sa pui in loc? Omu' asta nu vrea sa pricepa ca este irelevant numarul prigonitilor ci atitudinea celor doi magistrati? Ca nu exista nicio garantie ca asemenea fapte nu au mai existat si nu se vor repeta? In situatia in care cele doua se preteaza la asa ceva raman fara autoritate morala chiar in institutiile pe care le conduc. Doamnele in cauza pun serios umarul la decredibilizarea justitiei si la intarirea convingerii mele ca traim intr-un stat opresiv in care insusi presedintele Tarii agreaza prigonirea cetateanului de rand de catre boiernasii cu salariu de mii de euro (la care se adauga alte ventiuri provenite din "comisioane"). Doamne, vai si amar de poporul asta. Avem conducatorii pe care ii meritam. Nu suntem in stare sa emanam si votam altceva!

# pelican date 28 May 2015 13:45 +24

Pai nenea abia ca s-a pricopsit cu redeschiderea cauzei ANI... Cum sa se puna de-a curmezisul cand are interes sa iasa basma curata? Totul are o noima, toata increngatura are un scop ascuns. Putea sa strecoare in text " ca ar aprecia de la cela doua doamne, sa-si dea dansele demisiile de onoare". Dar n-a facut-o, a dat-o pe parghiile constitutionale... Hai ca la anul te bati la 20% incredere. Crede-ma!

# 7400000 date 28 May 2015 14:07 +16

ÎN CAZUL D-LUI KI ATITUDINEA PASIVĂ ÎN ACEASTĂ SPEȚĂ ESTE SIMILARĂ CU COMPLICITATEA. KJ NU A FOST VINOVAT ÎN SPEȚA CU COMPATIBILITATEA DE LA TRIBUNALUL ALBA. !!!!!!!!!!!!!! DECI LA PUȘCĂRIE !!!!!!!!!!!!!! TRĂIASCĂ STATUL MAFIOT !!!!!!!!!!!!!!

# klopstock date 28 May 2015 14:13 +13

Lucrurile,potrivit materialului publicat sunt fara nici un echivoc.Iar seful statului,INTR-UN CAZ IN CARE JUSTITIA S-A PRONUNTAT DEFINITIV,neintervenind socoteste,potrivit comunicatului ca AUTORITATILE STATULUI INTERESATE IN CAUZAau respectat Constitutia si functioneaza bine(art.80).Un lucru adica,potrivit angajamentului electoral,bine facut.Cum zic francezii "ni vu,ni connu".Ce sa mai zici de CSM ? Aidoma ! In mod normal,persoana in cauza poate face actiune,dar parca vad ca ajuge pe mana stim noi cui si se mai trezeste si cu vreo cerere reconventionala,totul fiind posibil ! Ma intreb cum se uita in ochii oamenilor cele doua foste procurorite din alte vremuri...

# georgfischer date 28 May 2015 14:14 +11

treburile sunt foarte simple: CSM investigheaza, CSM decide cine a gresit, CSM propune demiterea. apoi Iohannis revoca. restul e vrajeala pentru agarici  :lol:

# JE date 28 May 2015 14:24 +15

Acest, {"IO"HAI,SUS"} si-a atins cel mai optimist target, cu probleme, iar astazi ne poate face cu mana!, daca depindem de, oameni disperati, oameni care nu mai disting adevarul de minciuna, realitatea de fantasmagorie, ( aici ma refer la, obtiunile de vot dar nu numai), oameni disperati care au parasit RO pentru a trai di munca si nu din furat ( ca acesti politicieni spurcati si alogeni), OMUL YOHANISS este o placinta scapata in nisip(cacat). Speranta, dorinta s-a naruit si a devenit o mare DEZAMAGIRE!    

# klopstock date 28 May 2015 14:26 +13

Raspuns pt.georgfischer : perfect,dar daca CSM nu face nimic ? Pai este e tocmai rolul sefului statului,definit de art.80 ! Nu inteleg trivialitatea cu Agarici.Poate nu stiti dar el a fost unul din eroii de aur ai aviatiei romane,fiind si un cantec ce i-a fost dedicat,dupa o vanatoare de bolsevici pe cerul tarii noastre !

# unul din lumea cea mare date 28 May 2015 15:03 +5

ptr klopstock//cum ziceam .....cine a mai citit ISTORIE,in afara de istorii in ultimi 25 de ani.oare daca ne numea ,,oberti,,.......stia cine a fost oberth din sighisoara(nascut la sighisoara)

# georgfischer date 28 May 2015 15:16 +8

cum adica daca? CSM-ul e degeaba? si hai sa fim seriosi, cazul rarinca nu e nici primul si nici ultimul. sa-ti aduc aminte de cazul tundrea? omul ala a murit cu zile, dupa 12 ani de puscarie! sa mentionez ca procurorul de caz a fost avansat!!??? sa mai spun ca a fost achitat pentru omor post-mortem? pentru turlea n-a tipat lumea ca in cazul rarincai...

# unul din lumea cea mare date 28 May 2015 20:17 +6

pentru georgfischer//pe linga cazul tundrea iti mai dau eu unul(si sint sute dar pe (in)justitie o doare in .....spatele garii)care/i legat tot de kapo/ista ...... cazul ofiterului mapn condamnat pentru o crima necomisa in care NENOROCITA ASTA a judecat ea o decizie cedo pe care nu a respectat/o si in care a recondamnat pe acel ofiter chiar daca au aparut ulterior la dosar documente,chiar daca au fost inlocuite probe cit si disparut probe,despre ce vorbim georgfischer??vorbim despre orice dar nu despre justitie.....romanica a ajuns ca pe vremea fanariotilor cu aia din (in)justitie dregatori la dregatorii!!!!se pare ca esti nou si nu ai citit cam ce balacaresc eu (in)justitia.astia chiar nu realizeaza ca este posibil intr/o zi sa fie fugariti pe strada cu familiile lor!!!!!

# santinela date 28 May 2015 15:47 +8

" Neamtul MUT" este batut in cap.Demiterea sau revocarea sint tot un drac.Trebuie numai BUN SIMT ceea ce asta nu are !

# Geo date 28 May 2015 15:52 +8

Asa cum am spus si in comentariul privind-o pe doamna judecatoare Baltag, Stanciu a stiut ea de ce se ploconea pe langa papusarul de la Cotroceni.Acum , odata cu raspunsul oficial al lingaului de presedinte avem si confirmarea. Scheletii din dulapul lui Iohannis au inceput sa dea semne de viata care ii provoaca fiori reci pe spinare. Intr-un timp record a ajuns la culmea penibilului si ridicolului la cat de umil si servil este cu toate laturile protapite in functii inalte. Iar faza cu mana la piept cand se intoneaza imnul de stat este deja de un grotesc absolut.Personal,ii prevad mari probleme pana la sfarsitul mandatului.

# cucu date 28 May 2015 15:56 +9

,,lumea-i plina de rani si de doctori docenti..(in drept) Si de masti si de vampi si de mari inocenti"(cei ce-au dat votul pt.dreptate, acum primesc raspunsul NU SE POATE.Mobilizati-va fratilor,dreptatea se castiga,nu este UN DAT,mesia lui IOHANNIS s-a evaporat.

# ASOCIAŢIA VICTIMELOR MAGISTRAŢILOR DIN ROMÂNIA date 28 May 2015 16:20 +9

Da, de frica lor, nici un preşedinte nu s-a luat de judecători sau procurori. O să se ia şi dl. Iohannis de ei abia când îşi va termina mandatul aşa cum face acum dl. Băsescu. Amintiţi-vă că dl.Băsescu i-a ridicat în slăvi în mandatul său pe magistraţi dar, în confruntarea cu Geoană pentru preşedinţie, a afirmat că "mii de români nu-şi găsesc dreptatea în Justiţie". Dl.Băsescu s-a ghidat după zicala SCOPUL SCUZĂ MIJLOACELE şi la fel o să facă şi dl. Iohannis. Pt. A.V.M.R., preşedinte Neagu Rodica

# denunt date 28 May 2015 21:03 0

Dna Neagu, le-ati facut plangere judecatorilor de Tb Bucuresti care v-au dat afara din sala la procesul cu Bota ?

# ELENA date 28 May 2015 18:14 +8

Revocare inseamna sa-si piarda doar functia, trebuie demisa pentru as pierde dreptul de a mai practica DREPTUL vreodata. Sa fie verificat toate dosarele pe care le-a judecat. Sa ne inapoieze taxa de scolarizare pe care a cheltuit-o statul cu ea. Felicitari Tariceanu, penibila sovaiala klaus si cazanciuc.

# cornel date 28 May 2015 18:33 +5

Atunci de ce mai scrie in Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, urmatoarele : Art. 52... (4) Revocarea din funcţie a preşedintelui, a vicepreşedintelui sau a preşedinţilor de secţii ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se face de către Preşedintele României, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, ca sancţiune disciplinară. Art. 53... (2) Revocarea din funcţie a procurorilor cu funcţii de conducere prevăzuţi la alin. (1) se face de către Preşedintele României, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, ca sancţiune disciplinară.

# Rares date 28 May 2015 18:45 +8

Libertate, libertate fratilor , vrem libertate !

# suntion date 28 May 2015 20:01 +4

„Imparatul” este in pielea goala si natia ii aplauda "tinuta solemna", in timp ce Domnia Sa canta „Desteapta-te romane!”. Nesimtirea la oamenii (?) implicati in acest caz, ca si in multe altele similare, si la cei care ii sustin, este o stare de normalitate. In contextual actual, intern si international, din nefericire, lucrurile nu au cum sa se schimbe in bine. Poate doar daca se trezesc in sfarsit "les citoyens" romani si explodeaza iar mamaliga.

# coca date 29 May 2015 13:11 +3

Unde sunt tinerii frumosi si liberi care si-au luat tara'napoi? Asta e ala cu care v-ati luat voi tara'napoi?

# SAM date 30 May 2015 09:23 +2

neamtul autist dezamageste in continuare!...in ritmul acesta intr-un an il dam afara de la Cotroceni cu suturi in fund...

# mircea date 31 May 2015 13:55 +1

Cum sa se atinga de cele 2 iohanis daca de una dintre ele a atarnat incompatibilitatea sa?

# fgfgfg date 3 June 2015 23:33 +1

Klaus Iohannis a spus numai minciuni in timpul alegerilor caci : nu ii pasa de romanii simpli / fara functii inalte agasati de justitie (ex. : Rarinca, etc.) ; nu a avut grija de patrimoniul Romaniei (ex. : mucegaiul din muzeul Brukenthal, etc.) ; nu-i pasa ca printului Charles ii este prezentata Transilvania ca un tinut maghiar (ex. : spectacolul in limba maghiara, etc.) ; pleaca la mare in loc sa traga de urechi CSM-ul, etc. !

# Ciolannis - preşedintele intereselor Germaniei date 4 June 2015 10:09 0

 În timp ce Tsipras, liderul grec al Syriza cere cu demnitate şi curaj banii furaţi de nemţi în urma ocupaţiei Greciei din cel de-al doilea război mondial, Klaus Iohannis se poartă ca un gauleiter nazist. Cu 19 miliarde de euro din datoria germană, România poate finalize masterplanul de autostrăzi propus în următorii 15 ani. Iohannis a şi început să se manifeste ca marioneta Germaniei şi s-a opus reînfiinţării Comisiei pentru a analiza datoria istorică a Germaniei către România, după ce a fost respinsă de PNL în camera superioară. De ce? http://www.napocanews.ro/2015/02/iohannis-presedintele-intereselor-germaniei-renunta-la-datoria-istorica-germana-catre-romania.html

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.04.2024 – Tranca nu se intoarce la dosare. Parfum de sobolan (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva