4 May 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

RESTAURATIA PROCURORILOR – Renate Weber o acuza pe sefa ICCJ, Livia Stanciu, ca i-a tradat pe judecatori: “A trecut in cealalta tabara, iar acolo se afla si Traian Basescu”. Europarlamentara PNL despre alegerea Oanei Haineala in fruntea CSM: “Este o incercare de resuscitare a politicii de forta a procurorilor, din vremea comunista”

Scris de: L.J. | pdf | print

1 March 2013 14:33
Vizualizari: 5571

 

Alegerea Oanei Haineala in fruntea CSM reprezinta o incercare de resuscitare a politicii de forta a procurorilor din timpul regimului comunist, in opinia europarlamentarei PNL Renate Weber. De altfel, aceasta considera ca vremurile din perioada comunista, in care procurorul avea mai multa forta decat judecatorul, s-au intors in Romania:


Alegerea Oanei Haineala in fruntea CSM a declansat revolta judecatorilor. Alegerea doamnei Haineala este o incercare de resuscitare a politicii de forta a procurorilor, din vremea comunista. CSM este garantul independentei judecatorilor! Cum poate un procuror sa garanteze independenta judecatorilor? De aceea, judecatorii s-au revoltat si au pus in discutie inclusiv metodele folosite pentru aceasta lovitura, stiut fiind ca prin natura muncii lor procurorii au legaturi cu serviciile secrete, colaboreaza cu acestea.

Am trait intr-o tara in care un procuror avea mai multa putere decat judecatorul. Ma refer la Romania comunista. Aceste vremuri s-au intors”.

Renate Weber a dat si cateva exemple care arata puterea pe care o au in momentul de fata procurorii, in raport cu judecatorii: “Vedem cum judecatorii iau astazi decizii care nu se pun in aplicare, ci se asteapta ca procurorii sa motiveze, cand au chef, recursul, de exemplu. Vedem cum interventiile CSM merg intr-o singura parte, cum greselile procurorilor nu sunt sanctionate. Ne-am straduit, ani de zile, sa reformam Justitia. A fost greu sa avansam pentru ca procurorii au tinut cu dintii la statutul pe care il aveau in epoca lui Ceausescu. Va dau exemple care pot parea amanunte, detalii, dar au o semnificatie mult mai mare. Procurorul, de pilda, in vremea comunistilor, intra pe aceeasi usa cu judecatorul. Era plasat in sala de judecata la acelasi nivel de inaltime, in vreme ce avocatii erau plasati mai jos. Daca procurorul iesea din sala se intrerupea procesul. Inclusiv prin astfel de gesturi simbolice isi marcau puterea si au fost mentinute ani de zile, dupa 1989. Uitati-va la filmele din tarile occidentale, vedeti care este raportul de putere intr-o instanta si o sa intelegeti. A durat mult sa revenim la normal, dar cand procurorii au inteles care e rostul lor in cadrul procesului, pe o baza fireasca in statul de drept, a venit campania de imagine cu DNA, eroii anticoruptiei, cu telejustitia, cu incordarea muschilor la televizor”.

Renate Weber: “Batalia s-a mai dus odata, in anii '90, si este o lupta pe viata si pe moarte intre cele doua categorii profesionale: judecatori si procurori”

In opinia eurparlamentarei PNL, in prezent asistam la o lupta pe viata si pe moarte intre judecatori si procurori, asa cum s-a mai intamplat in anii '90. Renate Weber (foto) considera ca sefa Inaltei Curti de Casatie si Justitie, judecatoarea Livia Stanciu, a carei pozitionare in gruparea Haineala a fost evidenta, nu il sustine pe Traian Basescu, ci interesele procurorilor, tabara in care se afla insa si presedintele Romaniei: “In acest moment, din ceea ce apare in mass media se da impresia ca in Justitie are loc o lupta intre sprijinitorii lui Traian Basescu si contestatarii acestuia. De fapt, batalia s-a mai dus odata, in anii '90, si este o lupta pe viata si pe moarte intre cele doua categorii profesionale: judecatori si procurori. Presedintele ICCJ sau presedintele Curtii de Apel nu il apara direct pe Traian Basescu. Sau, mai bine zis, nu il sustin direct pe presedinte, ci ele sustin interesele procurorilor, au trecut in cealalta tabara, iar acolo se afla si Traian Basescu”.

Scrisoare pentru Viviane Reding

Pe de alta parte, Renate Weber a precizat ca o va informa, printr-o scrisoare, pe Viviane Reding, comisarul european pentru Justitie, despre ceea ce s-a intamplat in CSM. Weber a explicat ca astfel Reding nu va putea sa spuna ca nu stie nimic despre lupta care se duce in prezent in Romania pentru pastrarea statului de drept: “Acum scriu o scrisoare in care o informez, inlcusiv cu ceea ce s-a intamplat la CSM. Cred ca pana la sfarsitul saptamanii va primi materialul. Nu va putea spune ca nu a stiut si ca nu intelege implicatiile bataliei care se duce in aceste zile pentru pastrarea democratiei si a statului de drept, in Romania”.

Comentarii

# Sfatul medicului date 1 March 2013 15:00 +36

nashu din suflet dauneaza grav sanatatii mentale si morale a magistratilor: devine cancer al justitiei

# Vela trinca date 1 March 2013 16:58 +14

Ce nu se spune despre judecatorii si procurorii mai in varsta: pe vremea ailalata,pentru a da examen la drept-trebuiai niscai aprobari,din partea organelor!!Asadar unii dintre ei il au pe nashul(dosarul).Astilalti mai tineri ,hrapareti ca lupii tineri-au ditamai Nashul(unii dintre ei).Deci, ZEUS,ii manevreaza cu Nashul/dosarul,in mod cert(si aici,serviciile \"democratice\"-Culda! se aude??:isi au binemeritatul lor ,rol).In loc sa li se dea un picior in partea dorsala--ii foloseste Nashicul pentru Statul de \"drepti\"

# Sfatul medicului date 1 March 2013 15:01 +16

nashu din suflet dauneaza grav sanatatii mentale si morale a magistratilor: devine cancer al justitiei

# VIKY date 1 March 2013 15:19 +20

Cancerul este instalat, trebuie doar extirpate celulele cancerigene.

# 2013??? date 1 March 2013 15:22 +27

cam cum spune dna Weber este acum Justitia, UE nu vede decit prin lentila puturoasa a macoveicii, procuror comunist si acum.

# Argus date 1 March 2013 16:33 +17

Nu procuror comunist ci procuror abuziv,fara stiinta de carte,nesimtit si carierist.In prezent nu merita nici sa ii amintesti numele,chiar si cand o critici.

# ovidiu date 1 March 2013 15:46 +19

Ar trebui interzisa avansarea directa de la procuror la judecator, in special la ICCJ. Daca procurorul ar activa ca avocat al apararii 1-2 ani inainte de a fi promovat judecator, poate ar avea alta viziune. Iar procurorii basisti care sunt actualmente promovati la ICCJ nu ar fi deloc fericiti de o asemenea masura. Ar insemna sa-si castige painea cu efort, ca avocati pentru 1-2 ani.

# radoo date 1 March 2013 15:59 -31

Pe procurori i urasc doar interlopii si puscariasii. Si luju si antena. Doamna Weber e o mare dezamagire, a ajuns o penibila.

# Salvamar date 2 March 2013 12:36 +8

Radoo spui prostii. crezi ca oameni nevinovati nu ajung pe mana procurorilor? pai atunci nu am fi tara cu cele mai multe condamnari la CEDO. In Romania procurorii pentru a obtine sentintele dorite fac presiuni asupra judecatorilor, cel mai des prin santaj si amenintari, iar in ultimii ani pentru a-si asigura \"succesele\", mai ales cu tenta politica, in ICCJ au fost promovati procurori direct judecatori in cea mai inalta instanta a tarii (fara a vea nici o zi de experienta ca judecatori). Cred ca suntem singura tara in care in ICCJ pot ajunge pe pst de judecatori persoane fara cariera, unde transformam procurorii lui Kovesi si Morar in judecatori, pentru a-si asigura sentinte comandate. Doamna Weber NU este penibila, dar tu esti in mod sigut. Negi ceea ce se vede de catre orice roman...

# astralo date 2 March 2013 17:18 -1

Nu este o dezamagire , se stia despre ea ca este una din slugile grupari mafiote din politica actuala , este un alt jeg de om .

# IiSUS PE CRUCE SI BARABASS LIBER ! date 3 March 2013 00:54 -5

Am avut tentatia sa dau vot pozitiv postarilor lui “radoo si vc” DAR VA FACEAM UN RAU ! Adevarata GLORIE PENTRU UN MAGISTRAT CINSTIT ESTE SA AIBA MULTE VOTURI NEGATIVE ! Voturile negative reprezinta GARANTIA CA CEL CARE A POSTAT ESTE UN JUDECATOR CINSTIT …voturile pozitive arata ca cel care a postat este un jeg intelectual platit cu banii murdari ai lui feliix.SI EU MA POT MANDRI CU CATEVA POSTARI IN CARE AM PESTE 30 DE VOTURI NEGATIVE !

# radoo date 3 March 2013 19:19 -1

da, si eu pe situl asta ma uit doar dupa comentariile cu minus, alea sunt de oameni normali :)) ar trebui sa facem o competitie-comentariul care dispera cel mai tare cititorii luju hahaha

# VIKY date 4 March 2013 13:31 +1

Gunoaiele trag la gunoaie, asa ca stiam asta, nu trebuia sa specifici.

# unul din lumea cea mare date 5 March 2013 13:46 0

da viky ai perfecta dreptate gunoiul sef ce gunoaie a coagulat in jurul lui

# antistalin date 1 March 2013 16:29 +14

luju e cea mai buna \"revista\". CEA MAI BUNA.

# un fost procuror ceausist date 1 March 2013 16:30 +19

Culmea est\\e ca pe procurori nu ii urasc doat interlopii si puscariasii.Poate astia ii urasc cel mai putin.II urasc in primul rand cei tracasati de ptocurori in mod nejustificat,cei cercetati fara vina,cei trimisi in judecata nevinovati,cei care se tem de provocari si cei care pricep ceva din justitia romana.Este pacat /nereal ca procurorii de astazi sa fie comparati cu c ei dinainte.da.poate cu cei din anii 50-60 dar nu cu cei din 70 inspre revolutie.Cine este de bun a credinta si mai citeste cate ceva imi va da deptate.

# dan date 1 March 2013 17:01 -4

da`..nici nu prea mai era de treaba! ca in afara de ilicitu` si avortu`, de rest de ocupa Brigada Diverse sau Secu`.

# un f\\ost procuror ceausist date 1 March 2013 18:58 +11

Dane,nu prea ai dreptate.Si pe vremea aceea eerau infractiuni de competenta procuroprului.Si inca destul de multe.De pe la inceputul anilor 80 nu mai prea erau avorturi infractionale.Si in rest erau furturi,delapidari cu duiumul(mai sunt acum delapidari?)inselaciuni,asijderea,omoruri cat cuprinde,loviri,ucideri din culpa etc.etc.pe vremea aceea nu era interesul procurorilor sa iasa in fata.Militia avea acest deziderat.Nu contest ca si pe atunci(anii70 si apoi) au existat procurori care mai abuzau,dar nu ca acum.crede-ma stiu ce spun.

# dan date 1 March 2013 19:14 +3

da. acum e jale cu abuzurile. si se vrea si mai mare. totusi, nu stiu daca gradul si paleta de infractionalitate suporta comparatie, chiar daca va dau, desigur, dreptate. din pctul asta de vedere e cu muuult mai multa treaba acum. dar treaba trebuie facuta cu temeinicie si responsabilitate de catre distinsele doamne si distinsii domni procurori. lipsa unei responsabilitati certe si imediate mi se pare un imens pericol. comunismul ne-a invatzat ca miza pe constiinta umana e una perdanta. solutia e recompensa-penalizare.

# un fost procuror ceausist date 1 March 2013 22:10 0

Corect ,Dane cu o nedumerire:ce ai vrut sa zici in ultima fraza?

# dan date 2 March 2013 11:48 +2

nu mi-e foarte clar sistemul de recompensare si penalizare a magistratilor, in special al procurorilor. nu cred ca sunt recompense pe masura ptr cei merituosi, dupa cum nu cred ca sunt pedepse destul de drastice ptr incompetenti sau abuzivi. si..nu numai ca nu sunt; daca ar fi ar fi necesar un sistem integru de arbitraj. ori cu acest/viitor CSM...ma indoiesc ca se va ajunge la o situatie rezonabila.

# ADEVARUL date 2 March 2013 23:10 0

DOMNU FOST PROCUROR CEAUSIST,ACTUAL PENSIONAR INGRIJORAT SA NU ISI PIERDA PRIVILEGIILE BINEMERITATE,NU INCERCATI SA NE EXPLICATI BANALITATI STIM BINE CA SUNTETI DOVADA VIE A FAPTULUI CA DICTATURA JUDECATORILOR EXISTA SI ESTE MAI REALA DECAT A LUI CEAUSESCU.VA FELICIT INTRE GHILIMELE CA AVETI O PENSIE ASA DE MARE SI FIIND INCA VERDE VA PUTETI OCUPA SI DE ALTCEVA,INAFARA DE A VA VINDE TARA. CE ALTCEVA STITI SI PUTETI FACE?

# dan date 1 March 2013 16:55 +10

Ma intreb..ce e cu atatea femei prin partea asta rarefiata a Justitiei??? Nu ca ar fi in vreo proportie mai redusa prin parchete, judecatorii si tribunale.... Se pare ca barbatii acceptati pe acolo sunt de tip Zagrean/Danilet. Despre restul nu aud decat ca ar fi niste infractori deghizati in magistrati, date fiind DNA-urile asmutite pe ei! Eu am incercat sa fac o lista de ..shefe justitiare...si m-am ingrozit! Sincer, din aceasta perspectiva, nu ma mir de loc ca s-a ajuns la ce s-a ajuns!

# cocorico date 1 March 2013 17:49 +9

Pai cum sa treaca sefa dincolo? Nu DE ACOLO vine? Ca acolo e si basss, nu cred , el n-a fost procuror ca ponta.... :sigh:

# dankh1 date 1 March 2013 18:37 -8

se incearca de catre unii politicieni infractori si in mass media (partea corupta a acesteia, aproximativ 80%) o dezbinare intre procurori si judecatori...pentru a si trage foloasele dintr un asemnea razboi...unii magistrati musca momeala si ies in presa cu tot felul de idei...din razboiul asta, zic eu inexistent, vor sa beneficieze marii infractori, care au tepuit tara asta cu miliarde de euro si care sunt bagati in corzi acum de justitie.Nu veti castiga razboiul cu justitia.Asta e mersul normal al lucrurilor,procurorii si judecatorii sa aiba puterea egala pentru a face ordine, fiecare pe palierul lui.

# Salvamar date 2 March 2013 12:42 +4

dan****** spui prostii. In ce tara civilizata procurorii si judecatorii au acelasi staut? Ai vazut macar un fil american cu procese si ai vazut ca acolo procurorul este la acelasi nivel cu AVOCATUL! cea mai mare prostie este sa faci din procurori magistrati. Ei sunt Parchetul, adica chiar de la denumirea lor se intelege ca fata de judecator el trebuie sa stea la nivelul parchetului. teoriile tale erau pe vremea lui Stalin, cand procurorii erau egali cu judecatorii si chiar mai mult (cam ca la noi azi)! M-am saturat de portocalii care vorbesc de presa corupta care vrea sa-i dezbine pe procurori de judecatori. Nu vreti voi \"inteligentilor\" sa paltiti un sondaj sa vedeti ce cred romanii despre procurori....? Poate atunci va trece prostia asta cu presa corupta...

# dankh1 date 2 March 2013 19:39 +1

salvamare te uiti la multe filme...coboara pe pamant...ia cere guvernului tau si 1000 E salariu minim pe luna..ca asa e pe afara...iar cand iti vb de coruptia din presa crede ma ca stiu ce spun..presa manipuleaza intr un sens sau altul in fctie de interesul urmarit,orice chestiune importanta d pd v social, economic politic etc poate avea doua variante...mass media alege varianta care ii asigura \"finantarea\" sau mentinerea unui avantaj de orice natura

# oscar pitorious date 1 March 2013 20:57 +6

s-a ajuns prea departe, procurorii fac niste abuzurie incredibile, nu doresc nimanui sa constate personal asta, administreaza numai probele in acuzarea invinuitului, cand ai ajuns la mana lor nu mai ai nici un drept, sunt incompetenti, aroganti, nu toti, dar majoritatea

# un fost procuror ceausist date 1 March 2013 22:30 +9

pentru DANKH 1 - tinere,nu ai dreptate.Nimeni nu vrea sa bage zazanie intre judecatori si procurori.Nici macar presa care ar avea subiect de discutie(oare de ce 80% din presa este corupta?care este aceasta presa?oare nu aceea care n u este basist-portocalie?)trebuie inteles un lucru:judecatorul este cel c are judeca,deci da o hotgarare.Procurorul doar propune ceava prin trimiterea in judecata.Deci,niciodata ei nu vor fi egali.De aici mai multre chestiuini: 1.Prea multe inghit judecatorii de la procurori.Sunt judecatori care dau credit procuroruluii,indiferent de probele de la dosar.Un dosar al DNA si al DIICOT merge aproape sigur spre condamnare,chiar daca probatiunea de ;la urmarire penala scartiie iar cea de la cercetarea judecatoreasca infirma rechizitoriul;.Aici trebuie lucrat la mentalitati.Da,exista si judecatori care ,asa cum am mai zis,au apetenta la interesul politic.In general astia sunt de la nivele mari ex.ICCJ). 2.Conflictul dintre judecatori si procurori este unul bazat pe ideea cine este mai mare.Am spus,in acest context,judecatorul este mai mare.Este cert ca procurorului nu ii convine un statut de egalitate cu avocatul.Dar aste ar trebui sa fie.Un observator al lumii justitiei ar putea sa constate ca procurorii vechi s-au conformat mai repede statutului lor ,pe cand cei mai tineri nu accepta o situatie inferioara.Oare de unde au primit aceasta conceptie?Dela cei vechi,in nici un caz.3.Fiecare la locul lui treb uie sa isi faca meseria.Dar nu oricum,si cu prefesionalism ,deontologie,fara patima , in deplina independenta si cu totala buna credinta.Dar,pana atunci va trece multa apa pe Dambovita isr cu presedinti de genul celui pe carfe il avem,situatia nu va primi curand rezolvare.

# dankh1 date 2 March 2013 10:06 -3

opinia ta de fost procuror ceausist este influentata oare de simplul fapt ca acum esti avocat?de ce nu renunti la pensia de procuror si sa traiesti din avocatura?atat timp cat exercita actiunea publica procurorul va fi magistrat.pt ca masura trimiterii in judecata este una extrem de grava.chiar daca condamnarea cum e firesc o da alta persoana,judecatorul.pt ca logica firii impune ca cel care acuza sa nu condamne.asa ca ambii au roluri egale fiecare pe palierul lui si isi exercita reciproc controlul deciziilor tocmai pt a stabili adevarul judiciar.as putea spune ca avocatul ii controleaza pe amandoi prin caile de atac pe care le are impotriva solutiilor/hotararilor.fiecare are rolul lui.nimeni nu e mai tare ca altul.cine ridica discutia asta este cel care are o frustrare ca nu e ca celalalt.avocati incompetenti care dau vina pe magistrat de ochii cluentului sau chiar magistrati care tanjesc dupa veniturile unor avocati de succes.

# dan date 2 March 2013 12:37 0

dankh1, combinatia perfecta este bani+putere. oricine reuseste sa faca suficient dintr-unul din acesti termeni, il vizeaza imediat si pe celalalt. la putere, am observat ca se vizeaza in special partea de imunitate si mai (foarte) putin partea de comunitate.

# dan date 2 March 2013 12:51 0

dankh1, combinatia perfecta este bani+putere. oricine reuseste sa faca suficient dintr-unul din acesti termeni, il vizeaza imediat si pe celalalt. la putere, am observat ca se vizeaza in special partea de imunitate si mai (foarte) putin partea de comunitate.

# dan date 2 March 2013 12:02 -3

de ce nu accepta procurorul acelasi statut ca avocatul? f simplu: avocatul inoata in economia de piatza, insemnand ca are un castig bazat strict pe priceperea si pe harnicia lui, fara alte ajutoare prea mari. procurorul, e la stat; avantaje cat cuprinde, mai putzi unul: leafa. dar acest \"mic\" dezavantaj se compenseaza usor. cum? ghici ciuperca ce-i coruptia! si uite asa..ne jucam cu nup-urile, sup-urile, rechizitoriile, viciile de procedura etc.

# cunoscatorul date 1 March 2013 23:22 0

problema cu statutul, la judecatori si procurori, este falsa, ab initio. exacerbata artificial de presa si politicienii interesati, mizand pe gandirea usuratica (nu vreau sa imi inchipui ca si interesata) a unor oameni ai sistemului de justitie. 1.judecatorul, magistratul stapan al judecatii. 2.procurorul, magistratul stapan al urmaririi penale, titular al actiunii publice. fiecare dispunand de parghii prin care controleaza activitatea celuilat. fiecare cu un rol bine definit. restul sunt povesti cu oameni, unii mai buni profesional ca ceilalti, si viceversa. si niciunul, dar niciunul dintre ei, nu este dumnezeul dosarului X. si asta pentru ca in final, se stie, ca suntem doar oameni, si dovedim, de cate ori se iveste ocazia, acest lucru

# un fost procuror ceausist date 1 March 2013 23:43 +6

Problema nu este falsa ab initio ci poate putin exagerata.Cunoscatorule,esti un tanar procuror care are mandria lui.Nu , procurorul nu este nici magistrat si nici stapanul urmaririi penale.Procurorul este agent guvernamental(chiar daca Ponta v rea sa il faca cu adevarat magistrat) si nu poate fi pus la egalitate cu judecatorul.Nu este nici stapanul urmaririi penale pentru ca urmarirea penala mai im pune si masuri prevedntive care pot fi luate numai de judecatort ori pot fi cenzurate de acesta.Necazul este ca nu toti procurorii se adapteaza acestei delimitari.Chestia cu parghiile fiecaruia pentru controlul celuilalt este exacta ,dar in anumite situatii.Procurporul poate controla activitatea judecatorului doar prin uzitgarea cailor de atac.dar jiudecatorul controleaza activ itatea procurorului atat la urmarire penala cat,mai ales in instantga.Si sa n u uitam ca judec atorul da verdictul final.Singura situatie in care procurorul controleaza activitatea judecagtorului este cand il urmarfeste prin interceptari,inregistrari etc.dar sa nu uitgam ca aceste activitati sunt autorizate tot de juddecator sitot judecatorul da solutia finalamin cazul unui judecator trimis in judecata.Asa ca ,tot judecatgorul este mai mare,chiar si prin locul lui din sala de sedinta.

# dankh1 date 2 March 2013 10:14 0

daca mi as insusi logica ta ar insemna ca judecatorii de la fond nu s magistrati pt ca poate sa li atace solutia...pt ca nu dau verdictul final.posibilitatea de a controla activitatea altui magistrat de catre alt magistrat este de esenta justitiei si nu face ca unul sa fie mai magistrat decat altul.in realitate unii s mai orgoliosi decat altii.atat.asa ca dle avocat stai cu ochii pe magistrati si \"controleaza le solutiile\".esti cel mai tare din justitie

# cunoscatorul date 2 March 2013 11:42 +1

subscriu la ce spunea dankh1, cu mentiunea ca eu cred ca nu esti un magistrat sau avocat, ci un avocatel sau jurnalist cu carnet de partid.justitia nu sta niciodata la mana unui singur om, fie el si judecator, deoarece verdictul final despre care vorbesti chiar tu, il va da un organ colegial, care se cheama complet de judecata. iar daca nu se va ajunge la acel complet, e din cauza faptului ca un colectiv de procurori, subliniez colectiv, a luat hotararea ca sentinta sau decizia judecatorului-lor este legala si temeinica, si nu trebuie atacata. iarasi, acelasi mecanism de control reciproc, pe care tu nu vrei sa il vezi. apoi, nu vad care este egalitatea procurorului si judecatorului de care vorbesti? sub care aspect, caci executa functii procesuale absolut diferite? in istetime si frumusete? nu cred ca exista, am vazut exceptii si intr-un sens, si in celalalt.  ;-)

# ANA date 2 March 2013 06:18 +1

Stimata domna, cereti petitie semnata de cetateni,daca are mai multa greutate pentru aia din UE si va rog apelati la cetateni sa va sustina cum vom ptea.E necesar ca aceste javre sa dispara ca ne fac greata si ne distrug memoria celor morti in 89

# un fost procuror ceausist date 2 March 2013 17:44 +1

Domnilor c are postati mai sus.Aveti dreptate si nu prea.Cand m-am referit las verdictul finasl nu m-am referit la solutia ramasa definitiva in recurs.M-am referit la solutiamfinala dintr-un ciclu procesual.De ce este mai mare judecatorul (recunosc,este impropriu sa spui mai mare,dar se in telege si ati inteles ce vreu sa spun) pentru ca el judeca si da o soluitie carfe,ramasa definitiv a,are putere de lege.la procuror nu av em asa ceva.Pe de alta parte,asa cum am mai spus,judecatorul da sau nu da,refuzand,autoriozatii de perchezaitie/interceptgaari/inregistrari etc.si tot judecatgorul ,daca vrea,confirma activitatile urgente in aces sens facute de procuror sau la dispozitia lui.Judecatorul este acela care accepta sau nu probe in dosare,el respinge ori accepta cererile procuroruliui si tot judecatorul da solutia finala in recurs.Mergand pe rationamentul vostru procurorul este egalul politistului.Si de aici o serie intreaga de alte probleme teoreticede discutat.Asa va mai cunoscatorule las-o mai catinel cu afirmaatiile tale si nu le da rol de sentinta in acest dialog.Nu sunt nici avocatel si nici gazetar cu carnet de partid.Sunt un jurist cafre a trecut prin viata si mai cunoaste cev a din aceasta nemarginita lume a justitiei.

# Manfred date 2 March 2013 18:14 +1

A-ti huli fosta profesie semnifica profunde frustrari si complexe. Complexe ale unui impotent parasit. Si invata dracului sa scrii, e timpul la cei 80 de ani,iti extenuezi putinii cititori si asa exasperati de subtirimea argumentelor. Auzi,procurorul nu e magistrat... Cata demnitate, cata personalitate la un fost procuror! Adevarul e ca ai ramas la nivelul anchetelor de furturi de nutret.

# dankh1 date 2 March 2013 19:31 +1

pt procurorul ceausist..daca solutia procurorului nu e atacata de parti in 20 zile asa ramane..ordonanta procurorului poate fi pusa in executare, poate dispune conficarea, restabilirea sit anterioare, restituiri etc.referitor la perchezitii,interceptari , arestari etc sunt momente intradevar in care judecatorul intervine in timpul UP.Dar oare cine solicita aceste masuri,le ia judecatorul din oficiu?hmmm.poate aresta judecatorul daca procurorul nu cere asta?daca legiuitorul ar fi vrut sa faca diferenta intre puterea celor doi, ar fi creat o institutie in care judecatorul sa poata sa verifice si refuzul procurorului de a cere intercepatarea, arestarea etc.poate obliga instanta vreunprocuror sa emita rechizitoriu? nu.pt ca procurorul e magistrat si treb sa ramana asa. repet...justitia , un domeniu atat de special in care se decid destine, trebuie implinita de SPECIALISTI, adica de magistrati procurori si judecatori nu de simpli functionari de stat.

# un fost procuror ceausist date 2 March 2013 20:51 0

mai Manfred,parca ti s-a mai spus sa iti vezi de ale tale.Stii tu care sunt.Eu nu-mi hulesc fosta profesie ci spun un adevar care,pentru unii,este dureros.Da,procurorul nu este magistrat ci agent guvernamental.Tie nu are rost sa iti explic pentru ca nu te duce capul sa intelegi.Nu sunt nici frustrat si nici impotent parasit.De ca as fi frustrat si impotent parasit?Ca m-am pensionat din sistem,tanar inca fiind (exagerez,nu prea tanar dar nici batran),am o pensie mare si pot acum sa ma ocup si de altceva?.Am impresia ca nu esti din sistem si tu esti cel frustrat.Ceilalti sunt procurori cu o varsta apropiata anilor lucrati de mine in sistem.II inteleg,le accept opinia,dar nu au in totalitate dreptate.O solutie a procurorului ,neatacata,are cateva consecinte,dar nu in toate cazurile.Autoritatea de lucru judecat se raporteaza numai la hotarari judecatoresti.Un 18/1 dat intr-o vatamare corporala din culpa,nu obliga automat instanta in procesul civil sa acorde desăpagubiri.Instanta este obligata sa faca cercetarea judecatoreasca astfel incat sa stabileasca ea daca omul este vinovat sau nu.Un procuror poate anula actele false depuse in dosar?Nu,trebuie sa solicite aceasta instantei de judecata.Desigur,problemele sunt complicatesi nu avem loc aici sa le dezbatem.Dar oare este degradant pentru un procuror sa nu fie magistrat ci agent guvernamental(nu eu am zis asta ci aia la care,din pacate ne inchinam ca la sfanta Poarta otomana)?Eu zic nu.Au salarii mari,au competente mari,au putere,nu le prea face nimeni nimic penmtru abuzuri,au acelasi regim la pensionare,etc.etc.Vedeti,un procuror are sefi ierarhici si pe probleme de profesie,judecatorul nu.Iar tu mai Manfred ,asa cum ti-am mai zis esti un mucos obraznic caruia,daca il dibuiesc(si nu ma ambitiona) o sa-i rup urechile .

# Manfred date 2 March 2013 21:00 0

Da, ramai un tradator al profesiei pe care ,nedemn si neprofesionist, ai exercitat-o. Uite, matusalem,te ambitionez. Dar nu-ti dori sa ma gasesti, crede-ma. Ia-ti prostamolu si hai la nani! Sau, daca chiarvrei sa ne vedem,lasa o modalitate de contact. De mult voiam sa mai vad o fosila penibila,la Antipa sunt vitrine libere,moshule...

# un fost procuror ceuasist date 2 March 2013 21:30 0

Bai Manfred,asa cum ti-am mai spus esti un mucos.Nu o sa iti las nici un indiciu pentru a ma putea contacta.O sa te gasesc eu.dar crede=ma.tu esti acela care nu si-ar dori sa ma intalneasca sau sa aiba de a face cu mine ori cu amicii mei..La Antipa sa iti trimiti seful ,dar inainte du-l la un psiholog.Ma intreb,de unde dracu ai auzit tu de Antipa?La cata minte ai si cata carte cunosti u esti din domeniu.Eventual faci o munca la lopata pe santierele patriei.Asa ca,lasa=te de discutii pe net si nu intinde coarda.

# Manfred date 2 March 2013 21:48 0

Mars inapoi la lada de gunoi a istoriei, cu toti ratatii ca tine,bolsevicule! Nu- mi spui tu mie ce sa fac,invata mai intai sa scrii,semidoct penibil ce esti! Si nu uita sa schimbi scutecele,ai facut ******lica,luptatoru\' lu peshte :lol:

# un fost procuror ceausist date 2 March 2013 22:12 0

Mai Manfred,mucosule,am reusit sa te enervez.Asta inseamna ca stfai slab la capitolul ,,galava,,Deci,inainte de a=l duce pe seful tau unde ti-am recomandat,consulta-te tu.Dar pana sa mergi la medic iti recomand Cipralex,xanax,Rudotel.Vezi ca se dau pe reteta,asa incat mergi la medicul tau de familie.Sau trimite pe cineva,Din fisa ta medicala,stie doctorul ce sa iti prescrie pana mergi la specialist.Eu mai pot invata sa scriu(adica sa tehnoredactez) dar tu din prostie nu mai poti iesi oricat s-ar stradui ai tai parinti sa te aduca pe linia de plutire.M-am cam lamurit xine esti si iti spun doar atat:curand nu o sa iti mai spun ce sa faci ci o sa iti dau ordin.Si ai grioja pe unde circuli.Strazile din sectorul 3 sunt destul de periculoase.

# Manfred date 2 March 2013 22:16 0

:lol: :lol: :lol: sectoru :lol: :lol: :lol: l 3 grioja,xine... Nu mai bea moshule, scrii de parca ai 4 clase( chiar ai,esti facut pe timpul lui Stalin) . Hai ca m-am distrat bine... Merci de entertainment,G :lol: erula

# u.f.p.c date 2 March 2013 22:32 0

Mai prostovane,cu mintea ta nu poti sa te entertainmentezi.Chiar ma uimesti.De unde dracu ai auzit tu de Stalin si Gerula?Desi acum stiu cine esti si nu are rost sa continui totusi,te intreb:pe lucruri serioase nu poti sa te exprimi pe net?In afara de a te lega de unul sau altul,sa folosesti un vocabular de derbedeu,altceva nu faci.Nu zic de tine ca ai 4 clase,dar nici o facultate serioasa nu ai facut.Poate ceva pela privati,cu examene copiate ,servite ori spagate.Asa ca ,la minte scurta ,carte ioc,lasa-te de meserie.Esti jalnic si nu o sa iti mai raspund.Voi cheltui vreo 2-3 pensii sa pun mana pe tine,Si atunci o sa iti arat distractie.

# Manfred date 2 March 2013 22:56 0

2-3 pensii? Sa pui mana? Pe mine?? Poponarule,te-ai dat de gol!  :lol: :lol: . Cat despre scoli, se vede dupa cum scriem cat am invatat fiecare... 

# IiSUS PE CRUCE SI BARABASS LIBER ! date 3 March 2013 00:26 0

I-ati vazut in poze? REVOCATUL Danilet intre PENALUL Meacsu SI PENALUL pui de general de securitate Tumbrava ....este ca IiSUS INTRE CEI DOI TALHARI !.. L-am ascultat pe Danilet ! Acest om CHIAR CREDE IN JUSTITIE ! FELICITARI DANILET !Vad in tine un viitor MINISTRU AL JUSTITIEI ! AI RABDARE, BANDITII CONDUSI DE AMANTA REGISTRULUI DE COMERT VOR FI SCUIPATI DE LA PUTERE mai repede decat credeti! VA VENI SI TIMPUL TAU ,SA FACI CURATENIE IN CLOACA ASTA DIN JUSTITIE .SINCER EU TE VAD MINISTRUL JUSTITIEI PESTE CEL MULT 4 ANI ! SI GHICA LA ICCJ......O intrebare pentru Ghica....Ce ti-a venit sa spui ca demisionezi ?Ce motiv ai ?Recunosti cumva actul banditesc de linsare FARA NICI UN MOTIV ? Banditii au avut dreptate ? PLECI DE PE BARICADE ?TE-AU SPERIAT ? Trebuie sa ramai pe pozitie ,avem nevoie de JUDECATORI ADEVARATI,INTEGRI, PUTERNICI SI LUPTATORI ..TARA ARE NEVOIE DE VOI !..MAFIA NU VA PLECA SINGURA ....TREBUIE DISLOCATA ! PE EI COPII SA SCAPAM TARA DE BANDITI !

# doru date 3 March 2013 08:39 0

1.problema egalitatii este falsa daca ne raportam la atributiile fiecarei categorii profesionale. Dar devine actuala prin posibilitatea de trecere \"la cerere\" a procurorilor in functia de judecator. Astfel ajungem ca intregul proces penal sa fie condus de catre procuror (actual sau fost caci mentalitatea nu se schimba prin decret de numire). Asta lasa justitiabilul fara nici o sansa in fata abuzurilor. 2. Adauga la primul argument preluarea puterii in CSM de catre procurori. Asta va duce la faptul ca nici cei cativa adevarati judecatori ramasi pe la instantele superioare sa nu poata fi protejati de eventuale abuzuri si fie vor pleca din sistem, fie vor pleca capul si ghici cine le va lua locul... Asta inseamna actuala \"putere superiara a procurorilor\". Iar partea proasta in ecuatie este ca nici actuala putere nu vrea sa schimbe sistemul pentru ca urmeaza peste un an sa beneficieze de acesta. Vor mai intra 1-2 \"tovarasi\" de ai lor la parnae, nu e problema din perspectiva avantajelor.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 30.04.2024 – Judecatoare trimisa la control psihiatric

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva