24 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

RECHIZITORIUL HUIDU – Vina exclusiva pentru accidentul rutier soldat cu trei morti apartine soferului Serban Huidu. Pedeapsa maxima poate fi 10 ani de inchisoare (Document)

Scris de: Anca ANDREI | pdf | print

14 May 2012 17:00
Vizualizari: 7564

 

Procurorii Parchetului Judecatoriei Brasov au dispus, luni, prin rechizitoriu, trimiterea in judecata a vedetei de televiziune Serban Huidu (foto) pentru ucidere din culpa. Desi concluziile raportului de expertiza criminalistica au aratat ca nu viteza excesiva (87 km/h) a autoturismului condus de Huidu a generat intrarea pe contrasens unde s-a produs coliziunea frontala cu un alt autoturism, ci neadaptarea vitezei la conditiile meteo (carosabil ud) este cea care a dus la producerea accidentului din 16.10.2011 s-a soldat cu trei morti. Parchetul Judecatoriei Brasov l-a trimis in judecata pe Stefan Huidu pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa – art. 178, alin. 2 si 5 Cod penal - pentru care acesta risca nu mai putin de 10 ani de inchisoare (7 ani pedeapsa pentru uciderea din culpa prin nerespectarea unor masuri de prevedere, plus un spor de 3 ani pentru cauzarea decesului a doua sau mai multor persoane).


Fragmente din rechizitoriu

In actul de inculpare, procurorii brasoveni au retinut urmatoarele:

Chiar daca concluziile raportului de expertiza criminalistica intocmit in cauza sunt in sensul ca autoturismul condus de invinuit nu a patruns pe contrasens datorita deplasarii in acel viraj cu o viteza care sa conduca la aparitia fenomenului de derapare, ci din motive ce nu pot fi stabilite pe baza expertizei criminalistice a accidentului de trafic rutier, apreciem ca consecintele grave produse de coliziunea celor doua autovehicule, respectiv decesul celor trei victime, se afla intr-o legatura cauzala directa cu viteza pe care o aveau masinile atunci cand au intrat in coliziune. De asemenea, viteza mare pe care o avea masina condusa de invinuit in conditiile de drum si conditiile meteo, respectiv intr-o curba la dreapta, cu carosabil umed, a constituit un impediment important in efectuarea unor manevre de evitare a coliziunii”.

De retinut, expertul consilier parte propus de Serban Huidu a considerat, insa ca intrarea pe contrasens a autovehicolului s-ar fi putut produce din cauza faptului ca “pneurile din fata erau diferite de cele din spate si ca gradul de uzura al anvelopelor montate pe axa spate era diferit in raport cu gradul de uzura al anvelopelor montate pe axa fata, aceste aspecte devenind relevante in analiza privind stabilitatea autoturismului in conditiile create de un carosabil alunecos”. In plus, expertul parte a prezentat si o varianta de simulare a modului in care s-a produs accidentul, ajungand la concluzia ca viteza de deplasare a Daciei Logan era de 40 km/h, iar a autoturismului Mercedes - Benz ML 350 de doar 55 km/h.

Unul dintre martorii prezenti la fata locului sustine insa ipoteza procurorilor, subliniind ca Serban Huidu a patruns pe sensul opus de mers si ca nu a incercat niciun moment sa revina pe banda sa.

Astfel, in rechizitoriu se arata: „Martora... care se afla pe bancheta din fata a microbuzului condus de martora… a relatat ca in data de 16.10.2011.in timp ce se deplasau pe DN 1,dinspre municipiul Brasov, indreptandu-se spre municipiul Constanta in conditii de carosabil ud, a observat un autoturism marca Dacia Logan de culoare rosu care i-a depasit, pe un sector de drum in linie dreapta. Dupa efectuarea manevrei de depasire, autoturismul marca Dacia Logan si-a continuat deplasarea cu o viteza constanta, fara a se departa de autoturismul in care se afla martora. La un moment dat in timp ce circulau in spatele autoturismului Dacia Logan a observat ca urma o curba la stanga, moment in care a vazut din sens contrar un autoturism de teren care a depasit linia care desparte sensurile de mers si a patruns pe sensul lor de mers. Martora a precizat ca autoturismul de teren a venit drept spre sensul lor de mers, neincercand sa revina pe banda,dupa care a intrat in coliziune cu autoturismul marca Dacia Logan de culoare rosie care s-a rotit de doua ori in aer,dupa care a cazut in afara partii carosabile, pe partea dreapta a sensului lor de mers”.

N-a tinut cu accidentul de la ski

Nici starea de sanatate a lui Huidu nu a putut reprezenta o circumstanta atenuanta pentru el intrucat expertizele medico - legale psihiatrice au stabilit ca acesta era apt sa conduca autovehicule. Procurorii au retinut: Intrucat in data de 29.12.2010 invinuitul Huidu Serban Sebastian a suferit un accident in timp ce schia in Austria fiind diagnosticat cu "……." in cauza s-a dispus efectuarea unei expertize medico-legale psihiatrice care sa stabileasca daca, raportat la starea psihica, asa cum rezulta din inscrisurile medicale anexate invinuitul Huidu Serban Sebastian era apt sa conduca autovehicule pe drumurile publice la momentul producerii accidentului rutier, respectiv in data de 16.10.2011. Potrivit concluziilor raportului de expertiza medico-legala nr… intocmit de experti din cadrul Serviciului Judetean de Medicina Legala Brasov, la data producerii accidentului rutier, respectiv 16.10.2011. Invinuitul Huidu Serban Sebastian nu prezenta tulburari neuropsihice incompatibile cu calitatea de conducator auto, fiind apt sa conduca autovehicule pe drumurile publice”, se arata in rechizitoriu.

In privinta vinovatiei, procurorii au concluzionat ca “vina exclusiva in producerea accidentului rutier apartine invinuitului Huidu Serban Sebastian care nu a luat toate masurile necesare pentru o deplasare in siguranta pe drumurile publice in scopul evitarii producerii oricarui accident si a nesocotit dispozitiile art. 41 al. 1 din OUG 195/2002 rep., cu modif. si complet, ulterioare, care prevad ca vehiculele atunci cand circula pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebui conduse pe partea din dreapta a drumului public, in sensul de circulatie, cat mai aproape de marginea partii carosabile, cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere si a regulilor de circulatie, patrunzand pe sensul opus de circulatie si intrand in coliziune au autoturismul marca Dacia Logan condus de victima B.L.S. si provocand decesul a trei persoane”.


* Cititi aici rechizitoriul integral prin care Serban Huidu a fost trimis in judecata pentru omor



Comentarii

# Pulimea Taichii date 14 May 2012 18:47 +4

Acest rechizitoriu ... este cam "atipic" (ca să mă exprim eufemistic :-| ) ... vorbeşte de toate cele ... numa nu şi despre ... depăşirea liniei continue ... ca şi agravantă a uciderii din culpă. Este încă un exemplu ... al noii "mode" ... în materie de justiţie penală: includerea încă din rechizitoriu ... a elementelor unei viitoare achitări ... pe 10 lit. b. P.S.: Modă lansată de procurorii ... ce au trimis-o pe tan'Turcu ... pentru conducere auto în stare de ebrietate ... şi nu cum ar fi fost legal ... adecă pentru refuzul recoltării de probe biologice (constînd în refuzul prelevării celei de a doua probe de sînge). "Eroare" din rechizitoriu ... care i-a permis incoruptibilului I.Matei ... o "prestigioasă" achitare ... pe 10 lit. b :-x

# oau date 14 May 2012 19:04 0

ce ti se mai potriveste numele!

# Pulimea Taichii date 14 May 2012 19:37 +3

Merci 8)

# Procuror "atipic" date 15 May 2012 13:40 +1

Procurorul a incercat si el, acuma depinde de judecator daca musca rechizitoriul procurorului.. parerea mea.. :-)

# toti au ceva pe constiinta date 15 May 2012 20:09 +3

:-) clovnul asta trosnit de copac are scuza : toti milogii tarii dupa incalcarea legii cauta sa scape .... niste prapaditi :-|

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 23.04.2024 – „Baronul Lamborghini” risca sa fie arestat 30 de zile. Propunere pentru reorganizarea parchetelor (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva