PLANUL KOVESI-COLDEA – Document bomba despre modul in care Laura Kovesi si Florian Coldea au pus la cale aducerea in tara a fostului director Gelsor Nicolae Popa, cu un avion privat care in final a fost platit de Sebastian Ghita. Kovesi si Coldea au semnat o Nota de fundamentare prin care au explicat de ce extradarea nu s-ar fi putut face cu o aeronava de linie. Curios, Nota e semnata si de seful serviciului secret al Armatei, generalul Marian Hapau (Document)
Document-bomba in cazul extradarii fostului director al Gelsor Nicolae Popa, caz in care Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie a inculpat-o pe fosta sefa DNA Laura Kovesi (foto stanga) pentru luare de mita, abuz in serviciu si marturie mincinoasa.
Jurnalista Adina Anghelescu Stancu, senior editor Lumea Justitiei, a prezentat in emisiunea lui Mihai Gadea de la Antena 3 Nota de Fundamentare privind aducerea in Romania, din Indonezia, a lui Nicolae Popa la bordul unui avion privat, si nu a unuia de linie. Este vorba despre un document din 2011 semnat de Laura Kovesi, pe atunci Procuror General al Romaniei, fostul prim-adjunct al SRI, Florian Coldea (foto dreapta), dar si de generalul Marian Hapau de la Directia Generala de Informatii a Armatei. In ceea ce priveste implicarea lui Hapau in acest caz, trebuie spus ca in Nota de Fundamentare se arata ca Ministerul Apararii detinea aeronave care s-ar fi putut deplasa in Indonezia, insa efectuarea zborului ar fi implicat 5 escale. Totusi, ce treaba avea serviciul secret al Armatei cu extradarea lui Popa? Pe de alta parte, faptul ca semnatura apartine generalului Hapau a fost probat de jurnalistul Ion Spanu in cotidianul.ro, acesta prezentand o „Intampinare” pe care generalul Marian Hapau a depus-o la Curtea de Apel Bucuresti in 22 ianuarie 2019, "Intampinare" pe care semnatura este identica cu cea din Nota de fundamentare. (vezi facsimil 1).
Hilarele justificari
Revenind la Nota de Fundamentare pentru aducerea in tara a lui Popa, aceasta este datata 05.04.2011, iar motivele expuse pentru inchirierea unui avion privat cu care sa fie adus fostul director al Gelsor sunt hilare, in opinia noastra. Astfel, in Nota de Fundamentare se arata ca in urma unei analize facute de reprezentantii Ministerului Public, Ministerului Justitiei, MAI, SRI si Ministerul Apararii Nationale, a reiesit ca Tarom nu are in graficele de zbor curse aeriene directe sau indirecte catre Indonezia. Cu toate ca procedura normala pentru extradare era folosirea unui avion de linie, pentru a ocoli aceasta cale, semnatarii documentului invoca faptul ca zborurile comerciale care efectueaza curse din Romania pot asigura transportul cu minim doua escale, “pentru care este necesara asigurarea conditiilor de tranzit si siguranta a condamnatului, rezultand ca pentru statele in care sunt prevazute escale nu exista acorduri bilaterale vizand asigurarea unui asemenea tranzit, ceea ce implica riscul ca cetateanul in cauza sa fie retinut in conditiile mandatului de urmarire internationala in vigoare, emis de autoritatile romane”. De noaptea mintii. Practic, Kovesi si Coldea au motivat alegerea unui avion privat prin existenta unui asa-zis pericol ca Nicolae Popa sa fie retinut in timpul escalei de autoritatile altui stat, in baza mandatului emis de Romania, cu toate ca acesta s-ar fi aflat in custodia autoritatilor romane in timpul escalei.
O alta justificare pentru alegerea unui avion privat a fost aceea ca “in situatia alegerii unei curse comerciale de linie poate exista si probabilitatea respingerii solicitarilor de tranzit sau refuzul comandantilor aeronavelor implicate de a imbarca si transporta un detinut din motive de siguranta a cursei si a psagerilor”. Tot de noaptea mintii, in conditiile in care multi dintre cetatenii romani adusi in tara din alte state in baza unui mandat de urmarire au calatorit sub escorta la bordul avioanelor de linie. Si nu am auzit pana acum ca vreun pilot sa fi refuzat acest lucru.
Avion privat pentru a-i fi respectate drepturile lui Popa
Din Nota de Fundamentare reiese ca Laura Kovesi si Coldea au avut in vedere si respectarea drepturilor fostului director Gelsor cand s-a decis inchirierea unui avion privat: “Din estimarea si evaluarea comuna realizata, pentru asigurarea conditiilor de siguranta, preintimpinarea oricaror actiuni ale arestatului de natura a impiedica realizarea extradarii si pentru asigurarea tuturor drepturilor persoanei in cauza, a rezultat necesitatea efectuarii transportului cu o cursa speciala, in conditiile inchirierii, potrivit legislatiei publice, a unei aeronave de la companie comerciala. Astfel, s-a concluzionat ca Ministerul Administratiei si Internelor, in baza atributiilor Biroului National Interpol, va proceda la realizarea demersurilor legale de achizitionare a serviciului de transport in cauza. Toate institutiile semnatare vor intreprinde demersurile necesare, potrivit competentelor, pentru realizarea demersului in cauza”.
Potrivit jurnalistei Adina Anghelescu Stancu, Viviana Onaca a semnat documentul din partea ministerului Justitiei si Ioan Dascalu din partea ministerului de Interne.
Reamintim ca punerea sub acuzare a lui Kovesi pentru luare de mita, abuz in serviciu si marturie mincinoasa a avut loc in dosarul in care Sebastian Ghita a facut denunt in legatura cu aducerea in tara a fostului director al Gelsor Nicolae Popa. Este vorba despre plata avionului cu care a fost adus Nicolae Popa, plata la care a contribuit Sebastian Ghita la cererea lui Kovesi, asa cum fostul deputat a dezvaluit (Cititi aici denuntul facut de Sebastian Ghita).
Iata Nota de fundamentare semnata de Laura Kovesi si Florian Coldea:
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Ioan Barbatei 8 May 2019 16:57 +3
# DODI 8 May 2019 17:07 +15
# SPARTAKUS 8 May 2019 19:47 +3
# Faracatuse 8 May 2019 21:25 0
# Zah Ioan 11 May 2019 15:40 0