26 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

IN SFARSIT, PARLAMENTUL REACTIONEAZA LA ABUZURILE JUSTITIEI – 47 de senatori au initiat proiectul de lege privind raspunderea patrimoniala a magistratilor care comit erori judiciare. Ministerul Finantelor se va indrepta, de indata, cu actiune in despagubiri impotriva magistratului care a savarsit eroare judiciara cauzatoare de prejudicii. Termenul de prescriptie va fi de 10 ani (Proiectul)

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

10 April 2015 16:13
Vizualizari: 20033

Incep sa se miste lucrurile din punct de vedere legislativ pentru tragerea la raspundere patrimoniala a magistratilor care comit abuzuri grave concretizate cu sentinte strambe care produc traume si prejudicii justitiabililor in procesele civile si penale. Nu mai putin de 47 de senatori sustin acest proiect de lege, demers care constituie o reactie a Parlamentului in fata unei realitati de netagaduit: din toate cele trei puteri ale Statului, Justitia a ramas singura care nu raspunde. In conditiile in care se manifesta o atentie sporita fata de banul public, recuperarea prejudiciilor devine o prioritate, iar faptul ca Justitia produce anual prejudicii de ordinul zecilor de milioane de euro la bugetul de stat, de unde sunt despagubite victimele erorilor judiciare ale magistratilor, masura parlamentarilor apare una oportuna si menita sa restabileasca un echilibru intre puterile Statului. Pana in prezent, nenumarati exponenti ai puterilor executive si legislative au raspuns in fata legii pentru greselile comise, ca urmare a tragerilor la raspundere de catre Justitie. Cum Justitia produce, la randul ei, prejudicii ca urmare a unor erori judiciare, este absolut firesc ca exponentii ei sa raspunda la randul lor.


Proiect: “Dupa ce prejudiciul a fost acoperit de stat in temeiul hotararii irevocabile, statul se va indrepta, de indata, cu o actiunea in despagubiri impotriva judecatorului sau procurorului care, cu rea-credinta sau grava neglijenta, a savarsit eroarea judiciara cauzatoare de prejudicii”

Iar acest lucru are toate sansele sa se intample odata cu adoptarea propunerilor facute de un senator din Parlamentul Romaniei. In data de 4 martie 2015 a fost inregistrata la Senat pentru dezbatere in procedura de urgenta propunerea legislativa privind modificarea art. 96 alin. (7) si alin. (8) din Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor initiata de senatoarea Cristiana Anghel (foto) de la Partidul Conservator. Initiativa acesteia este sustinuta de un numar de 46 de senatori dintr-un total de 176 membri ai Senatului, proveniti din toate partidele parlamentare, respectiv PSD, PC, PNL, UNPR, PP-DD, UDMR, dar si independenti si neafiliati.

Potrivit proiectului de lege depus de senatoarea Cristiana Anghel, care prevede modificarea Legii 303/2004, Statul, prin Ministerul de Finante, urmeaza sa se indrepte, de indata, cu o actiune in despagubiri impotriva judecatorului sau procurorului care, cu rea-credinta sau grava neglijenta, a savarsit o eroare judiciara cauzatoare de prejudicii.

In acest sens, articolul 96 din Legea 303/2004 va fi modificat, urmand sa aiba, potrivit propunerii legislative, urmatorul continut:

"Alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins: Dreptul persoanei vatamate la repararea prejudiciilor materiale cauzate prin erorile judiciare savarsite in alte procese decat cele penale nu se va putea exercita decat in cazul in care partea a uzat de toate caile de atac prevazute de lege impotriva hotararii ce se pretinde a constitui o eroare judiciara.

Alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Dupa ce prejudiciul a fost acoperit de stat in temeiul hotararii irevocabile date cu respectarea prevederilor alin. (6), statul se va indrepta, de indata, cu o actiunea in despagubiri impotriva judecatorului sau procurorului care, cu rea-credinta sau grava neglijenta, a savarsit eroarea judiciara cauzatoare de prejudicii.

Alineatul (8) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Termenul de prescriptie a dreptului la actiune in toate cazurile prevazute de prezentul articol este de zece ani”.

In perioada 1998-2014 Romania a acordat cu titlu de despagubiri nu mai putin de 43 de milioane euro

In expunerea de motive depusa la Senat in sustinerea propunerilor formulate in vederea modificarii Legii 303/2004, privind statutul procurorilor si judecatorilor, senatoarea PC Cristiana Anghel arata ca in 2014 a initiat un demers in care a solicitat autoritatilor lista persoanelor si institutiilor responsabile de condamnarea Romaniei de catre CEDO in perioada 1 ianuarie 1990-28 februarie 2014. La aceasta solicitare, Ministerul Finantelor a comunicat ca “nu a initiat nicio actiune in regres pana la data prezentei, intrucat “nu a fost sesizat de catre Consiliul Superior al Magistraturii, garantul independentei Justitiei, potrivit art. 133 alin. 1 din Constitutia Romaniei republicata si care are competenta de a stabili raspunderea civila sau disciplinara a magistratilor, potrivit art.94 din Legea 303/2004, pentru promovarea unei actiuni in regres pentru a atrage recuperarea prejudiciului produs statului”. Tot la acea data, Ministerul Finantelor comunica faptul ca valoarea despagubirilor platite de minister in numele Statului, pentru perioada 1 ianuarie 1998-17 aprilie 2014, este un cuantum total de 194.439.699,89 lei.

In fata acestor sume, senatoarea Anghel evidentiaza ca prin Constitutie se pune la dispozitia statului posibilitatea de a exercita o actiune in regres impotriva celui vinovat pentru recuperarea sumei platite persoanei vatamate cu titlu de despagubiri. Practic, acest lucru inseamna ca Statul are posibilitatea ca, in baza art. 52 alin. (3) din Constitutie, sa solicite in subsidiar, raspunderea materiala a judecatorilor si procurorilor, in situatia in care acestia si-au exercitat functia cu rea credinta sau grava neglienta:

Ca atare in situatia in care statul roman a fost condamnat de catre o instanta internationala si obligat sa plateasca despagubiri printr-o hotarare definitiva, prin care s-a constatat incalcarea unuia sau a mai multor articole din Conventia pentru Apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor Fundamentale, actiunea in regres impotriva aceluia care, cu rea-credinta sau din grava neglijenta, a provocat situatia generatoare de daune”.

Senatoarea Cristiana Anghel: “Este necesara o evaluare reala si exigenta la nivel individual a judecatorilor”

In opinia senatoarei, dispozitiile legale in materia raspunderii magistratilor releva o serie de disfunctionalitati ce necesita a fi remediate, prin promovarea unor modificari legislative in aceasta materie. Acestea insa, nu trebuie sa urmareasca sanctionarea magistratului, “ci dimpotriva trebuie sa creasca increderea cetateanului in judecator”.

In acelasi timp, sustine Anghel, “nu sunt de neglijat reactiile societatii fata de erorile judiciare, care sunt tot mai dese, impunandu-se o crestere a responsabilitatii judecatorilor – pe de o parte – si o reglementare coerenta si efectiva de reparare a erorilor judiciare, pe de alta parte”:

Ca atare, este necesara o evaluare reala si exigenta la nivel individual a judecatorilor, nu doar sub aspect cantitativ, ci si, calitativ, prin analiza calitatii hotararilor judecatoresti pronuntate.

In paralel si in completare evaluarii individuale, se impune o evaluare a calitatii actului de justitie in general, cu luarea in considerare inclusiv a unei componente ce presupune o apreciere mai subiectiva privind in special valoarea deciziilor pronuntate si perceperea lor de catre public.

Un astfel de sistem se regaseste in propunerea de modificare (nepublicata) a art. 96 din Legea 303/2004 facuta de Asociatia Magistratilor din Romania si de Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania, dupa cum urmeaza:

(5)Dreptul persoanei vatamate la repararea prejudiciilor materiale cauzate prin erorile judiciare savarsite in alte procese decat cele penale nu se va putea exercita decat in cazul in care partea a uzat de toate caile de atac prevazute de lege impotriva hotararii ce se pretinde a constitui o eroare judiciara”.

CSM trebuie sa avizeze proiectul de lege care prevede raspunderea patrimoniala a magistratilor

Conform procedurilor, pana la data de 9 aprilie Consiliul Legislativ avea obligatia sa emita avizul pentru propunerea legislativa privind raspundere patrimoniala a magistratilor, ca mai apoi Biroul permanent al Senatului sa trimita propunerea catre comisiile permanente de specialitate, in vedere elaborarii avizului si raportului.

In aceasta procedura, Senatul avea obligatia de a transmite proiectul de modificare a Legii 303/2004 si la Consiliul Superior al Magistraturii spre avizare. Ceea ce a si facut. Secretarul general al Senatului, Ion Vargau, a trimis, in data de 10 martie 2015, presedintelui CSM, judecatorul Marius Tudose, o adresa in care solicita avizarea propunerii legislative pentru modificarea art. 96 din Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, la care acesta avut termen sa raspunda pana la data de 9 aprilie 2015.

*Cititi aici proiectul de lege

*Cititi aici expunerea de motive

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 10 April 2015 16:20 +43

CE BINE IMI PARE!!!!!!!SA RASPUNDA MERMELACII PENTRU MERMELIRILE GROAZNICE!!!!!!!!!UNDE ESTI PROCURATOAREA DANKH(actualmente avocata).ca ziceai ca nu o sa se intimple intr/o mie de ani.iar s/a dovedit cit de corecte au fost si sint infoematiile mele.bai mermelacii din (in)justitie ati fost initiatori si complicii celor mai mari atrocitati din istoria romanicei.l/at SPALAT pe picioarele jegoase pe imperiul raului si ALCOOLITII LUI .cesemeaua trebuie sa mearga la pandaimos caci a fost factorul decisiv in lingerea clantei si a piciorelor imperiului raului.bai parlamentarilor ca sa va spalati din multele pacate sa trecti legea cu maximum de urgenta,nu de alta dar vreau si eu sa/i pun pe mermelaci sa/mi plateasca despagubirile ,nu sa fie platite de oamenii nevinovati!!!!!!

# turnatorul de serviciu date 12 April 2015 12:44 +13

UNULE, stai!!!Nu te bucura prea tare!!E doar un prim pas.De la propunere si pana la finalizare e distanta mare.In decursul timpului au fost propuse multe legi destepte dar parlamentarii, agenti acoperiti, au reusit sa faca din proiecte de legi bune,adevarate calamitati pentru natiunea romana.Iar unul din aceste proiecte, transformat intr-o calamitate,dovedita in timp, este "Legea privatizarilor".Nu uita, securistii,"ochiul si timpanul" vegheaza si nu pot "scapa" legi democratice, nici sub presiunea americanilor.Doua evenimente le astept cu nerabdare:sa vad toata familia Basescu la puscarie si s-o p-aia, al carei nume imi scapa acum,dandu-i toata averea lui Voiculescu indarat, din banii ei!!! :roll: :roll: :roll: :P :P :P <img src=ops:' /> <img src=ops:' /> <img src=ops:' /> 8) 8) 8)

# Albu date 12 April 2015 14:15 +8

Da, perfect trebuinciasa aceasta lege. Un ins in fata caruia te prezinti, se uita lung la tine, te masoara si decide ce pedeapsa ai de faptuit. Ca asa vrea el in numele "constiintei" lui senine si, uneori, incarcate de ... placerea unor venituri, concedii in zone exotice ale Terrei,etc; sau pur si simplu unei ignorante nevinovate pentru care nu e vinovat ca s-a trezit pe scaunul acela.E amuzanta referirea la "securisti" Ce reverberatie a starnit plescaiala cu... vinovatii de serviciu - securistii Parca-l vad pe Dan Purec (fiu de ofiter) frecandu-si fericit mainile ca si-a indeplinit misiunea Apropo, urmariti oricare aparitie a lui si numarati de cate ori pe minut rosteste cuvantul securisti. Niciodata utecisti (rol, rolisoare jucate de el cu mandrie revolutionara in filmele de altadata)

# unul din lumea cea mare date 14 April 2015 16:37 +4

ptr turnatorul de serviciu//nu ma bucur prea tare caci tot ce este legat de (in)justitie este mlasina puturoasa,dar.......MACAR INCEARCA CINEVA SA FACA UN PAS....!!!!!!!

# obiectiva date 14 April 2015 19:10 +2

WOW....inseamna ca toti judecatorii care imi judeca al 3 lea recurs in care se vor pronunta TOT cei care au judecat pe parcursul a 12 ani de proces pentru MAJORARE PENSIE DE INTRETINERE MINOR....actiune DESCHISA de cand avea minora 4 ani, II VOR PLATI PENSIA DE INTRETINERE ??? de care minora a fost privata timp de 12 ani ???????  :eek: actiunea in tragereA la raspundere a magistratilor trebuie sa fie IMPRESCRIPTIBILA, SE PARE...... :P dupa cate se pare, trebuie o lege BETON.....sa respecte macar drepturile copiilor, bestiile, lor ce le pasa ...au salarii mari, copii lor traiesc bineeee, cum le/a urat baSSescu, pe care am sa il PLAGIEZ in ceea ce priveste OPINIA sa privind sistenul judiciar.....MI-E SILA ...POT SA SPUN CA MI/E SILA ?????? :P :P :P in primul rand mi-e sila de alea care au refuzat sa dea DAUNE MORALE COPILULUI CARE A FOST DAT AFARA DIN SCOALA SI A FOST LASAT REPENT........alea pe care le/am mai nominalizat pe Luju...NUMELE LOR VA FI STERS DIN CARTEA VIETII........

# VVV date 14 April 2015 16:52 +1

Dar senatorii si deputatii astia cand o sa raspunda pentru cat au furat si fura in continuare. Sa raspunda si doamna grevista a foamei cand da o lege gresita si totul e OK

# Raneti Tudor date 15 April 2016 20:58 0

pana si Moldova ne-a luat-o inainte la raspunderea magistratilor. Suntem chiar ultima tara din Europa... la orice...

# ionut date 10 April 2015 16:21 +23

Nu le va iesi. Ca sa clatini OLIMPUL iti trebuie ceva titani, nu o turma de oi (lana de aur sau fara).

# vasile date 10 April 2015 21:43 -12

Ponta nu va fi de acord. Ponta este un sluj in fata lui Cazanciuc,ce zice asta asa face Ponta. Ponta este in stare sa-si vanda toti apropiatii , tot pesedeul, pentru indestularea lui Kiovesi. Nu va lua nici o masura. Procurorii pot sa faca orice obuz. De asta parlamentarii PSD cer celor de la PNL sa aiba initiative in acest sens, pentru ca ei nu sunt lasati.

# Culpa levis date 10 April 2015 17:03 +24

dar de ce "grava neglijenta"? nu e de ajuns simpla neglijenta? 

# ionut date 10 April 2015 17:22 +19

Cat de "grava", cine defineste "grava", ce inseamna "grava"in termeni juridici? D'aia merge tara cu spatele, nimic nu e definit, totul e in ceata, nimeni nu raspunde...

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 10 April 2015 20:51 +18

ajunge simplu .........NEGLIJENTA.............NU TREBUIE NIMIC COMPLICAT!!!!!!!!!!

# mulder, agentul mulder date 10 April 2015 23:32 +14

Gravitatea e data de cuantumul despăgubirilor oferite persoanelor vătămate.  De la suma de 1 euro, înseamnă "grava neglihenta". Restul....e cancan. Motivul?  Reaua intentie a magistratului/lor. Sa o vedem pusa in aplicare si apoi..... Oricum rusine csm. Ar trebui o lege prin care astia sa fie pusi primii la plată pt canu au inițiat nicio acțiune de recuperare a prejuciului de la colegii lor. Oricum ii doare in dos, de aceea ei ar trebui primii responsabilizati.

# Cristiana Anghel date 10 April 2015 23:52 +8

Pentru ca asa este prevazut in Constitutie. Nu puteam sa eludez tocmai eu prevederile acesteia. Curespect.

# Laurentiu 2 date 13 April 2015 22:49 +6

Ar fi fost bine sa fie "suspiciuni rezonabile de neglijenta".  :-)

# Vae victis date 10 April 2015 17:18 +22

Parca o sa vad un"aviz negativ" al CSMului sau o tergiversare a sa ca doar "Nimeni nu este mai presus de lege"art.16 al.2 din Constitutie.

# ristiana Anghel date 12 April 2015 19:29 +7

Avizul CSM este doar consultativ.

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 14 April 2015 16:39 +1

SLAVA CERULUI CAI DOAR CONSULTATIV!!!!!!!! CA ORICUm IL VOR DA NEGATIV!!!! nu/s ei masina de spalat albalux??!!!!!

# unul din lumea cea mare date 14 April 2015 17:00 0

erata ,,ca/i,,

# Asociatia Victimelor Magistratilor din Romania date 10 April 2015 18:13 +17

Stati, nu va bucurati inca ! Parlamentarii, carora le-a fost dintodeauna frica de procurori si judecatori, nu vor vota niciodata vreo lege privind raspunderea magistratilor. Dealtfel si in prezent exista in Constitutie prevederea privind actiunea in regres pe care o poate face Ministerul  Finanantelor. Dar...ministrul finantelor a fost dintodeauna membru al Guvernului care n-a iesit din cuvantul prim-ministrului.A.V.M.R., presedinte Neagu Rodica 

# ockiu date 10 April 2015 19:27 +12

nu suna rau ... si nu ma refer la amanuntele acestui proiect ci la idee ...  e de mult timp necesar asa ceva. si NU cred ca legea`i cu TINTA. ci pur si simplu pentru a evita abuzurile acestor "dumnezei" din procuratura si judecatorie.

# Mira date 12 April 2015 01:06 +1

da si daca era asa, din ce primeau penalii parlamentari si chiar penalu de presedinte a romaniei si  haita cine le coriza spagile si tot ce vroiau ? daca nu erau gunoaiele astia si gunoaiele alea care le dadeau NUP-le si le proteju, oricum daca nu se aplica aceasta lege, garantat se va trezi si poporul asta ametir, si se ajunge la ascutit topoare, coase si furcile, nu se poate ca niste penali nu numai ca nu raspund ptr. porcariile lor, nenorocesc pe multi altii pe viata !

# Nori date 10 April 2015 20:27 +15

10 ani nu sunt suficienti avand in vedere durata proceselor la CEDO. Trebuie extinsa la 15 ani sau chiar imprescriptibila daca ne gandim la cazul Tundrea.

# gica date 10 April 2015 20:31 +19

Ba se va aproba .....pe pariu , ca parlamentarii vor vota ...aici nu mai au ce face procurorii si judecatorii.....au ridicat prea multi si      au gresit la fel de mult ...bazandu-se pe rafuieli politice basiste ,macoviste ,acum si johaniste.....vor trebui sa raspunda pt salariile imense de miliarde,  incasate anual ....traiul bun trebuie sa-l meritati d-lor !!!

# avocat traditional date 10 April 2015 20:38 +11

Problemele sunt multiple si foarte,foarte complicate.1.Se impune ca raspunderea magistratilor sa se raporteze si la civil si la penal.2.Sa raspunde si procurorul care a intocmit un rechizitor gresit si care a dus la o condamnare in Romania dar o solutie contrara la CEDO (nu mai comentez ce si cat poate face CEDO).3.Procurorul sa raspunda in cazul achitarii pe lipsa probe(am rezerva in cazul achitarii cand se interpreteaza o stare de fapt precis stabilita dar calificarea juridica este discutabila).4.daca se accepta aceasta modificare s-ar ajunge ca judecatorii sa nu mai aiba curajul unei judecati corecte iar procurorii sa fie mai retinut in a trimite in judecata5.Cine va stabili cand se face magistratul/procurorul vinovat de eroare judiciara?6.Sa nu uitam ca in cazul proceselor privind restituirea proprietatilor solutiile au fost cum a batut vantul.Ar trebui cercetat cine a fost cel (sau cei) care au trasat orientari diferite(in momente diferite) instantelor.Stiu asta in mod cert.

# Lege care va costa mult finantarea unor noi posturi date 10 April 2015 22:15 +6

Procesele vor dura 100 de ani. Judecatorii vor refuza sa mai judece zeci si sute de dosare pe sedinta pentrubca riscul erorii este mare. Statul va trebui sa finanteze sute de noi posturi de judecator pentru a asigura o cantitate de dosare care sa nu nasca vreun risc de eroare. Judecatorul nu isi va mai asuma cantitatea de dosare pe care o judeca acum pentru o mie si ceva de euro pe luna.

# Dana date 12 April 2015 01:09 +3

intre eroare si abus este diferenta mare, abuzul faci intentionat, amandoua nu se pot confunda, deci sa plateasca ptr. abuzuri, lasa ca un judecator corect care intradevar a ajuns acolo sa-i faca onoare acestei nume de judecator, poate judeca corect si normal in timp util, fara sa faca abuzuri !

# HOT.CEDO 17034/03 date 15 April 2015 16:25 +1

e nu zau...???sa inteleg ca magistratii daca vor avea un salariu decent de 5000 de euro nu vor mai face erori???justitiabili pot trai in tara asta cu 250 de euro???iau rupt cu taxale de timbru la instante pe justitiabili...pe timpul lui CEAUSESCU se punea profesia si juramantul dat mai presus de salarii,vacante de lux,etc.si nu erau corupti ca nu indrazneau sa faca asa ceva....insa acum este invers,unii dovediti au luat pana si ceasul cu cuc....mda NARAVUL DIN FIRE NU ARE MANTUIRE...minciuna,falsul si abuzurile sunt la rang de adevar,iar nedreptatea la rang de dreptate.plang oamenii pe salile de judecata,unii iau luat ambulanta...numai DUMNEZEU va face dreptate si vor plati pentru suferintele semenilor nostri...

# traditional? date 11 April 2015 18:21 +8

Lasa ma traditionalule ca ne-am saturat de traditia ta. De la spagile de intrare in avocatura ti se apleaca cind e vorba de lege. Ba nene sa raspunda ca de aia sunt platiti bine. Eu pentru mai putini bani raspund. V-ati invatat sa cistigati bani nemunciti de aia nu-ti convine concurenta. Gata cu protocoalele rusinii prin care furati statul. Judecatorii sa raspunda, procurorii la fel. Chiar si  avocatii sa aiba concurenta ca sunteti o ceata de spagari care nu stiti carte.  Sa va dea Bota la temelie, singurul avocat destept din tara asta care v-a pus pus sistemul mafiot la pamint  Oameni pregatiti stau pe tusa in timp ce fel de fel de nebuni cu gaini in cap se lauda ca sunt avocati. Jos sistemul judiciar mafiot format din neamuri tata jude odrasla avocat. Mama procuror odrasla avocat. Fiindca loaza a intrat in barou cu spaga mama si tata platesc. Cum? Prin aservire fata de clanul mafiot condus de florea, iordachescu si gasca.am vazut cata carte stie si ginerica predoiu - vezi coduri.

# @LUJU date 11 April 2015 23:17 +4

LUJU CENZURA!!!????!!!!

# Io date 10 April 2015 22:18 +5

Asa-zisa lege privind raspunderea patrimoniala a magistratilor, daca citim si proiectul nu numai articolul, este in fapt doar o modificare a articolului 96 din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor. Ca atare se poate constata ca cele doua criterii (reaua-credinta sau grava neglijenta) existau deja, singura modificare fiind actiunea ce va fi exercitata de stat, de indata, actiune prin care va trebui sa dovedeasca existenta unuia din ele. Adica mult zgomot pentru nimic. Tipic politicianist.

# Cristiana Anghel date 10 April 2015 23:57 +11

Nu ati inteles nimic. Inainte exista un "poate". Si de ani nu s-a putut... Acum va fi obligatoriu. Esentiala diderenta. Mai mult, prescriptia era de un an. Propunerea este de 10. Cu respect.

# unul din lumea cea mare date 11 April 2015 05:07 +9

foarte bine doamna!!!!!!!!felicitari .in opinia mea trebuie sa mariti termenul de prescriptie.plingerile cedo se rezolva si dupa 12 ani.pot prezenta cazuri concrete!!!!!!probabil ca mermelacii romani de acolo au invatat!!!!!!

# Io date 11 April 2015 08:29 +5

Imi pare rau dar nu sunteti informata. Si inainte exista aceasta posibilitate, si de fiecare data Ministerul Finantelor se intorcea impotriva magistratului vinovat solicitand institutiilor abilitate (Ministerul Justitiei sau Ministerul Public) un punct de vedere bazat pe art. 504 din vechiul Cod de procedură penală apoi decidea promovarea actiunii. Acum se va promova actiunea direct, e adevarat, dar conditiile raspunderii sunt aceleasi. Si vom muta circul la televizor, cu siguranta! Cu acelasi respect.

# cristiana anghel date 12 April 2015 19:33 +7

Cu tot respectful, va inselati. Nu a fost promovata nicio actiune. Cititi raspunsul primit de mine de la Ministerul de Finanate. Tocmai pentru ca in lege exista un "poate". Acum va fi obligatoriu, daca legea va trece.

# DACUL date 11 April 2015 10:29 +2

TOVARI, voi vreti ca SPECTACOLULl DNA sa se finalizeze? Imposibil ! Imposibil caci nimeni de pe mapamond nu isi doreste un STAT de DREPT in ROMANICA. SUCCESURI.....

# unul din lumea cea mare date 11 April 2015 12:05 +4

foarte bine doamna!!!!!!!!!!!FOLOSITI CUVINTE PRECISE FARA ECHIVOC SI POSIBILITATI DE INTERPRETARE!!!!!!as incerca sa va sugerez sa mariti termenul de prescriptie din cauza ca cedo judeca si cite 12 ani!!!!(pot sa va furnizez nr de actiuni cu peste 12 ani vechime) sarbatori fericite !!!!!

# HOT.CEDO 17034/03 date 15 April 2015 16:40 0

cauza mea a durat la CEDO 7 ani,plus ca dupa castig la CEDO,am redeschis procedurile interne pe calea revizuiriicare ar fi trebuit sa dureze un timp util de maxim 6 luni,la mine in procedurile interne a durat 3 ani,si nici acum dupa 5 ani HOTARAREA CEDO 17034/03 nu a fost executata integral,parchetul a constatat incomplet executarea obligatiilor,abuz in serviciu si fals intelectual.dosarul treneaza la parchete....mda merita nu ???ROMANIA STAT DE DREPTI,:)))

# nicu date 11 April 2015 02:20 +4

Definiti simpla neglijenta....apoi urgentati deconspirarea agentilor sub acoperire din justitie pt. o justitie independenta.....LEGILE SE FAC IN PARLAMENT IAR JUSTITIA APLICA LEGEA !!! PARLAMENTARI TREZITI-VA !

# Antonescu Marian date 11 April 2015 02:59 +3

Nu pot decat sa ma bucur  ca in Casa Poporului exista si astfel de ROMANI care se gandesc la neamul din care se trag. Daca faceau lucrul acesta mai de mult nu mai plateamatatea amenzi la CEDO si un judecator precum este Morar nu mai ajungea sa fie plimbat ca sfintelemoste de catre Basescu.prin functii inalte.

# Valter COJMAN date 11 April 2015 06:06 -1

http://valter-cojman.blogspot.ro/2015/04/legea-raspunderii-magistratilor.html

# santinela date 11 April 2015 07:30 0

Povesti ! Cine va stabili "grava neglijenta" sau "reaua credinta " ?? Adica un judecator sau procuror de la o prima sau a doua instanta iau niste masuri sau judeca perfect corect si legal.Vin insa "aia" de la instantele superioare gen.Livia Stnaciu,Camelia,Matei,Tulusi,Papici si toata sleahta de slugi si fara probe condamna sau iau masuri exact invers.Fiind ultima instanta ramine asa si inseamna ca primii,desi au judecat corect vor trebui sa plateasca ?? Judecatorii nu vor fi de acord niciodata cu asa ceva.

# sam date 11 April 2015 07:48 +7

sa vedem reactia lulutzei!... :zzz,trebuie desfiintat CSM-ul ,o institutie compromisa definitiv formata din pupincuristi,incompetenti si fripturisti...prin atitudinea lui ,CSM-ul s-a descalificat definitiv si irevocabil in ochii opiniei publice. A lasat justitia sa alunece pe panta abuzului,a bunului plac iar ultimul de care i-a pasat a fost justitiabilul.JOS CU EI!...RUSINE VESNICA!...adunatura de incompetenti si mizerie umana.cand ati salvat un Danilet de la demitere v-ati compromis definitiv!...tot ce atingeti se transforma in mizerie,mizerabililor!...HUOOOOOOO!...

# livia date 11 April 2015 08:17 +10

In sfarsit! Bine ar fi sa actioneze retroactiv. Sa plateasca gusatii din propriile buzunare erorile comise si nu sa fie platite de la bugetul de stat.

# paul date 11 April 2015 10:13 +12

sa raspunda dementii.Au distrus viata unor oameni si a familiilor acestora,s-au crezut mai presus de Dumnezeu,iar noi am platit din buzunarul nostru gafele acestor dobitoci.

# Gogu date 11 April 2015 13:48 +9

Salut initiativa! Acesti intocmitori de rechizitorii (2-3 pe an) cu salarii de 9000 -10.000 de lei pe luna trebuie sa raspunda pentru aroganta, rea credinta si nepricepere ca orice pamantean....nu sunt deasupra legii si trebuie adusi cu picioarele pe pamant!

# divertis date 11 April 2015 14:35 +3

Este o mare diversiune mediatică.Miniștrii si parlamentarii au răspuns penal pentru faptele lor penale, iar nu pentru erorile lor de legiferare sau guvernare.Magistratii răspund penal în mod similar. Sunt pentru răspunderea magistraților în maniera dezbătută, dar la parchet cu răspunderea politicienilor pentru reaua credința sau grava neglijență în legiferare si guvernare, că slavă domnului găsim la tot pasul.

# 2004 date 11 April 2015 20:10 +2

Sa dispara KGB-istii din sistem ! Numai asa v-om putea sa-i dam o palma lui Putin !

# lily date 11 April 2015 22:34 +8

Pentru Gogu. cu picioarele pe pământ nu mai poți aduce niște indivizi care nu au avut niciodată picioarele pe pământ. Ei trebuie  trimiși acasă. la mamele lor. să-i hrănească din pensie. 50% din magistrați sunt duși cu capul. sunt un pericol public. N-ai ce să mai schimbi la ei. Recrutarea lor e infectă. Să dea statul cu ei de pământ până nu distrug tot poporul. Hai cu răspunderea, hai că nu se mai poate. Societatea are nevoie de epurare , de sănătate morală și trebuie să înceapă prin eliminarea nebunilor. 

# semnul mirarii date 11 April 2015 23:02 +6

Intresant ar fi ca proiectul sa propuna ca magistratul/procurorul care priveaza de libertate in mod abuziv o persoana sa raspunda prin interzicerea dreptului de a mai exercita o functie publica, profesia de avocat sau de consilier juridic.

# NUP NUP date 12 April 2015 01:02 +5

Penalu ala de procuror care ia data NUP-ile cu sutele la bercea mondialu, si altii ca el, fratilor va spun eu, nu ESTE NICI EROARE NICI ABUZ, asemenea specimene trimisi de indata in puscarie langa elena udrea si chiar langa bercea mondialu langa pretenuso care ia cotizat ptr. fiecare NUP dat de porkuror !

# Doru date 12 April 2015 09:17 +5

In sfarsit un lucru de mult bun simt. SA RASPUNDA ca prea se dau solutiile usor. 

# Gogu date 12 April 2015 10:51 +1

Principiul simetriei. Sa ceara exact ca CEDO, doar un recurs pierdut, nu toate caile de atac. Sa raspunda doar judecatorii de la instantele care au judecat apelul sau recursul. Judecatorii de la judecatorie pot gresi, in calea de atac judecandu-se cu mai multi magistrati nu le este permis sa nu aplice corect dispozitiile legale. Legea trebiuie sa inlature "reaua credinta" sau "grava neglijenta" intrucat raspunderea este pentru prejudiciul produs unui justitiabil caruia nu i-a fost solutionata corect cauya.

# cristiana anghel date 12 April 2015 19:38 +3

Raspunderea este individuala. Nu poate raspunde cineva pentru ce a faptuit altcineva.

# inexact c.anghel date 13 April 2015 13:57 0

Doamna asta-i site pentru specialisti in drept. Numai in penal e valabila raspunderea pentru propria fapta. In civil e alta mincare de peste. A se vedea raspunderea comitenului pt fapta prepusului etc. Avi tu nu te baga ca nu stii carte.

# cristiana anghel date 13 April 2015 21:26 +3

Comentariul era la obiectiunea domnului. Nu in general. Putin mai putina rautate nu ar strica. Exista si raspundere pentru animalul tau, ... si multe alte situatii de raspundere... daca tot sustineti ca sunteti specialist...si altii, nu.

# cristiana anghel date 13 April 2015 00:00 0

Raspunderea este individuala. Nu poate raspunde cineva pentru ce a faptuit altcineva.

# 2004 date 12 April 2015 13:31 +2

CRISTOS A INVIAT !

# Ligia date 13 April 2015 07:35 +4

In atentia doamnei Cristiana Anghel: dar nu ar trebui o lege si pentru cei din finante care emit acte administrative impotriva legii si dau solutii gresite la contestatiile contribuabililor, solutii pe care apoi le anuleaza instanta? macar cheltuielile de judecata si pagubele cerute de contribuabil nu ar trebui platite de lucratorul din ANAF care a gresit, de cele mai multe ori cu buna stiinta? Atata timp pierdut, blocarea instantelor si stresul cauzat de procese nu ar putea fi stopate prin responsabilizarea ANAF?

# pol date 13 April 2015 09:24 +3

Eu as face o corectie si as scrie mai clar prin inlocuirea cuvantului magistrate" cu sintagma "procurori si judecatori" pentru ca in felul acesta nu se mai face confuzie intre persoana chemata sa raspunda....De asemenea, ar trebui clarificat si aspectul referitor la faptul ca raspunderea trebuie sa intervina inclusiv in situatia in care exista o plangere penala coumnicata de petent, insa urmarirea nu a fost pornita sau situatia in care procesul nu este inceput pentru ca se dosesc dosarele sau ca au fost date solutii de NUP desi probatoriul este contrar, aprecierea fiind facuta de procuroro cu incalcarea legii si neobservarea probelor....

# parlamentul jalei date 13 April 2015 14:07 +4

Din pacate juristii parlamentari sunt niste diletanti. Legile sunt sub orice critica, tot ce a fost bun s-a dus de ripa. Cu un geniu ca predoiu putem sa afirmam ca avem cele mai proaste coduri. Niste imbecilitati, oameni arestati pe baza de presupuneri etc. Practic avem legislatie la nivelul sec.15 buna pentru inchizitie. Adevaratii juristi nu fac politica si de aceea ar trebui ca legea sa fie facuta de oameni care nu au tangenta cu politica. In caz contrar vom avea legi de interes, mirsave si nedrepte. 

# Valeriu Mangu date 13 April 2015 17:27 0

Articolul "Încă o situație neconstituțională, de care sunt responsabili Președintele României și primul-ministru", pe: http://ascunzisuri-constitutionale.eu 

# HOT.CEDO 17034/03 date 13 April 2015 19:58 +1

OBLIGATIILE DIN DISPOZITIVUL HOT.CEDO 17034/03 AU FOST EXECUTATE INCOMPLET..AM FACUT PLANGERE PENALA,PARCHETUL A CONSTATAT PRIN ORDONANTA,ABUZ IN SERVICIU SI FALS INTELECTUAL.DE 2 ANI DOSARUL SE PLIMBA INTRE PARCHET CAB SI PARCHET ICCJ.NU INTERESEAZA PA NIMENI.AM SESIZAT MJ,CSM-ul,FACIAS,NU RASPUNDE LA NICI O PETITIE....ASTA E ROMANIA STAT DE DREPT...PRESA INDEPENDENTA MAI POATE APARA CETATENII DE ABUZURILE AUTORITATILOR...

# cristiana anghel date 13 April 2015 21:29 +3

Trimiteti-mi un memoriu pe adresa mea de la Senat. Cu documente (doar in copie) atasate. Pot face o interpelare.

# HOT.CEDO 17034/03 date 15 April 2015 12:09 0


Citeza pe cristiana anghel
Trimiteti-mi un memoriu pe adresa mea de la Senat. Cu documente (doar in copie) atasate. Pot face o interpelare.
ASTAZI DATA DE 15.APRILIE 2015,V AM TRIMIS DOCUMENTELE LA SENAT..CU MULT RESPECT,STIMATA DOAMNA CRISTIANA ANGHEL..VA MULTUMESC

# Laurentiu 2 date 13 April 2015 22:51 +3

Ultima optiune: "pune mâna pe par!"

# snobu date 14 April 2015 09:42 0

Foloseste salutul rural patentat de MHS: SI-I DADU BINETE CU TOPORUL.

# fricosu date 14 April 2015 10:32 0

FARA VIOLENTA!

# HOT.CEDO 17034/03 date 14 April 2015 00:30 +1


Citeza pe cristiana anghel
Trimiteti-mi un memoriu pe adresa mea de la Senat. Cu documente (doar in copie) atasate. Pot face o interpelare.
...OK,ASA AM SA FAC.VA MULTUMESC DIN TOT SUFLETUL STIMATA DOAMNA,PENTRU REACTIA DVS.

# Valeriu Mangu date 14 April 2015 07:46 0

Articolul “9 aprilie 2015 – ziua în care România nu a avut nici Președinte, nici prim-ministru în funcție”, pe: http://ascunzisuri-constitutionale.eu

# Av.Marin Ţuluş date 14 April 2015 18:32 +3

Aveti mult de lucru! Nu este  suficientă doar această lege.Schimbaţi legea de functionare a CSM,spre exemplu modalitatea, procedura de apărare a cetăţeanului  român nedreptăţit de instanţe, legea de numire a magistratilor;desfiinţati  Institutul Nat. al Magistraturii care  este  în afara sistemului de învătământ,în afara Constituţiei;regândiţi modul în care se pot  ataca hotărârile  judecătoreşti, de exemplu, introduceti recursul în anulare,cu alte modalităţi de a fi declarat, în aşa fel încât cetăţeanului să i se asigure dreptul accesului liber la justiţie, căile extraordinare de atac revizuirea  şi contestaţia  în anulare  să fie  judecate de alte instanţe  din alte locuri  din ţară;faceţi o altă lege de infiinţare  şi exercitare a profesiei de avocat  în care, ca şi în cazul magistraţilor, pregătirea  profesională  să fie determinantă  în alegerea acestei profesii care trebuie să  fie cu adevărat liberă  şi independentă, să fie înlăturate barierele bolşevice în exercitarea acesteia,

# Av.Marin TULUS date 14 April 2015 20:01 +3

Stiti,dna deputat Anghel,  că noi avocatii înscrisi la UNBR condus de Pompiliu Bota suntem  persecutaţi de actuala conducere a CSM şi  MJ?Ştiţi  că suntem hăituiţi prin instanţe şi chiar  condamnaţi , cum este  cazul meu, pentru  simpul fapt de a  exercita această profesie?Profesia nu este una liberă şi independentă , ci este   sub  controlul unei autorităţi denumită UNBR, fără acte de identitate, şi care este acceptată de structurile  Puterii Judecătoreşti dar şi de Puterea Politică,fără nicio raţiune , încălcându-se  Constituţia. Am fost  condamnat de 6 ani să nu pot exercita această profesie  şi in acest an am primit si o condamnare  cu suspendare de către  Judecătoria  Slatina fără a ţine seama de lege, de probe şi de practica judiciară. Mă simt  ca pe  câmpul de luptă în Irak sau Afganistan şi nu într-o lume civilizată,într-o ţară a UE

# Eu date 24 April 2015 22:14 0

V-am căutat la Slatina, din păcate nu v-am găsit. Voi fi la Curtea de Apel Craiova pe 29.

# avi avi date 14 April 2015 20:26 +2

CORECT.exemple:recursul in casatie este o porcarie menita sa il termine pe justitiabil.Nulitatile sunt o alta  porcarie.Practic,nu prea mai ai nulitati in chestiuni importante.Cele relative nici nu mai sunt bagate in seama.Sa se desfiinteze institutia camerei preliminare si sa se revina la vechea procedura privind trimiterea in judecata precum si la vechile nulitati.Ar mai fi inca zeci de propuneri de modificare a codurilor penale.Mai nou , CSM si ICCJ au facut o serie de propuneri de modificare.Ma intreb ,daca doua coduri aparute acum un an necesita zeci de modificari(a se vedea pana acum si deciziile CCR si cele de rezolvare a unor probleme de drept) pe ce au luat desteptii aia de autori sute de mii de euro(la fel si in civil).

# HOT.17034/03 date 15 April 2015 12:27 +3

CU MULT RESPECT PENTRU SPECIALISTII IN DREPT, INDIFERENT CATE IMBUNATATIRI S-AR ADUCE LA LEGISLATIA DIN ROMANIA,DACA MAGISTRATUL,FIE EL PROCUROR S-AU JUDECATOR ORI AVOCAT,DACA NU AU DREPTATEA SI CINSTEA IN SANGE,NU SE VA REZOLVA NIMIC IN SISTEMUL DE JUSTITIE.LEGEA ESTE APLICATA LA DOUA CAPETE,FIECARE O INTERPRETEAZA DUPA PROPRIUL SAU INTERES.NU EXISTA SISTEM DE APLICARE UNITAR...DACA AR CONSTIENTIZA MAGISTRATUL CA VA FI TRAS LA RASPUNDERE ATUNCI AR APLICA CORECT LEGEA...PANA ATUNCI....!!!!!

# Ion Corbu date 18 April 2015 17:31 0

Ar trebui adăugat ceva de genul: Art. "Anual, prin tragere la sorţi publică, din totalul  numerelor dosarelor judecate, se alege un număr de 100- 200-300 dosare care vor fi rejudecate de către o Curte a Judecătorilor Neamului. Rejudecarea va fi făcută public. În dosarele în care se vor găsi încălcări evidente ale legilor sau în care se vor putea dovedi fapte de corupţie, judecătorii care au judecat acele dosare vor fi excluşi din magistratură şi se vor aplica sancţiunile corespunzătoare faptelor ilegale săvârşite." Art. Curtea Judecăturilor Neamului CJN va fi alcătuită din 9 judecători aleşi cu ocazia alegerilor parlamentare dintre judecătorii care îşi depun candidaturile pe baza unor îndeplinirii unor  condiţii de pregătire profesională şi de moralitate indubitabile. Art. CJN va fi asistată de o Curte de Juraţi. Orice dubiu va fi în favoarea celor ale căror dosare se rejudecă. Potrivit principiului "frica păzeşte pepenii" se vor diminua  corupţia şi incompetenţa.

# Ion Corbu date 18 April 2015 18:47 0

Ar trebui adăugat ceva de genul: Art. "Anual, prin tragere la sorţi publică, din totalul  numerelor dosarelor judecate, se alege un număr de 100- 200-300 dosare care vor fi rejudecate de către o Curte a Judecătorilor Neamului. Rejudecarea va fi făcută public. În dosarele în care se vor găsi încălcări evidente ale legilor sau în care se vor putea dovedi fapte de corupţie, judecătorii care au judecat acele dosare vor fi excluşi din magistratură şi se vor aplica sancţiunile corespunzătoare faptelor ilegale săvârşite." Art. Curtea Judecăturilor Neamului CJN va fi alcătuită din 9 judecători aleşi cu ocazia alegerilor parlamentare dintre judecătorii care îşi depun candidaturile pe baza unor îndeplinirii unor  condiţii de pregătire profesională şi de moralitate indubitabile. Art. CJN va fi asistată de o Curte de Juraţi. Orice dubiu va fi în favoarea celor ale căror dosare se rejudecă. Potrivit principiului "frica păzeşte pepenii" se vor diminua  corupţia şi incompetenţa.

# orta date 24 April 2015 20:29 +1

TREBUIE DEMISA CODRUTA SI ANCHETATA. TREBUIE DEMIS MIN. JUSTITIE. ANCHETA IN RANDUL PROCURORILOR CARE AU COMIS ABUZURI. ANCHETA IN RANDUL JUDECATORILOR CORUPTI. CONTROALE PSHIHICE SI LEGATE DE COMPETENTA MAGISTRATILOR. LEGI CLARE SI TREZIREA PARLAMENTULUI.

# sorin date 26 April 2015 11:44 +1

Doamna senatoare Anghel, cand faceti si un proiect si despre participarea unui juriu compusa din mai multi oameni din diverse profesii de a asista la sedinte de judecata?  Americanii au asa ceva, noi nu avem, iar judecatorii nostri cand e vorba sa judece un alt magistrat, acesta aplica legea: Corb la corb ochii nu isi scoate. Am dovezi clare, am sesizat si inspectia judiciara a CSM, iar CSM isi apara colegii din magistratura. Prea de tot!

# sorin date 26 April 2015 12:30 +1

Doamna senatoare Anghel, cand faceti si un proiect si despre participarea unui juriu compusa din mai multi oameni din diverse profesii de a asista la sedinte de judecata?  Americanii au asa ceva, noi nu avem, iar judecatorii nostri cand e vorba sa judece un alt magistrat, acesta aplica legea: Corb la corb ochii nu isi scoate. Am dovezi clare, am sesizat si inspectia judiciara a CSM, iar CSM isi apara colegii din magistratura. Prea de tot!

# justitiarul date 14 April 2016 19:26 0

Ar fi bine sa raspunda toti judecatorii care dau solutii gresite sau la comanda.Nu ar mai sfida cetatenii.Un exemplu este si d-na judecator FLORESCU ALINA LOREDANA de la judecatoria Buftea.A venit de pe meleaguri oltensti sa imparta dreptatea in Ilfov....verificatii hotararile care le da....si urmariti influenta de tanara jude pe langa colegi fiind si purtator de vorbe.Atentie ca Buftea este un viespar de CORUPTI.TREBUIE SA PLATEASCA PENTRU ORICE GRESALA 

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.04.2024 – Tranca nu se intoarce la dosare. Parfum de sobolan (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva