23 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

REGIMUL IOHANNIS OMOARA JUSTITIA – Cifre infioratoare oferite de CSM la solicitarea europarlamentarului PNTCD Cristian Terhes: valul de pensionari generat de planul Guvernului de a taia pensiile magistratilor ar arunca in haos instantele si parchetele. Daca ar pleca toti judecatorii si procurorii cu varsta de pensionare, incarcatura ar creste cu peste 100 de dosare per magistrat. Cea mai dramatica situatie este la ICCJ, unde pensionarile ar provoca o explozie de 500% a incarcaturii (Documente)

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

24 November 2022 16:48
Vizualizari: 7120

Daca pana acum vi s-a parut dramatic valul de plecari din sistem provocat de intentiile regimului Iohannis-Ciuca de a taia pensiile judecatorilor si procurorilor, ganditi-va ca acesta reprezinta doar varful icebergului! O spun insele cifrele oferite de catre Consiliul Superior al Magistraturii la solicitarea europarlamentarului PNTCD Cristian Terhes (foto).



Joi, 24 noiembrie 2022, Terhes a publicat pe Facebook raspunsul CSM la o adresa prin care eurodeputatul cerea informatii legate atat de magistratii care indeplinesc conditiile de pensionare (deci care pot oricand pleca din sistem), cat si de incarcatura de dosare per judecator sau procuror: atat cea actuala, cat si cea potentiala, in ipoteza in care toti magistratii pensionabili ar pleca efectiv.


Iata intrebarile lui Cristian Terhes (vezi facsimil 1):


Avand in vedere dezbaterea publica despre "jaloanele" din PNRR la care s-a angajat Guvernul Romaniei, care implica si modificarea conditillor de pensionare pentru magistrati,

Va solicit sa-mi comunicati,

1. Defalcat pentru nivelele de jurisdictie a instantelor si parchetelor de pe Ianga ele (ICCJ, curti de apel, tribunale, judecatorii):

a) Cati judecatori si procurori indeplinesc pana in prezent, 11.11.2022, conditiile de pensionare;

b) Cate posturi vacante exista in prezent pentru fiecare tip de instanta si parchet;

c) Care e incarcatura medie curenta de dosare pe judecator si procuror;

d) Care va fi media de incarcare pe judecator si procuror daca magistratii mentionati la #1 se vor pensiona;

2. Daca CSM a fost implicat si/sau consultat pe perioada elaborarii PNRR inainte ca acesta sa fie trimis la Comisia Europeana pentru aprobare;

3. Daca CSM a fost consultat de catre Comisia Europeana de la momentul primirii PNRR-ului din Romania si momentul aprobarii lui cu privire la modificarea criteriilor de pensionare a magistratilor.

 



ICCJ, cea mai afectata


Dupa cum veti vedea mai jos, lucrurile stau cat se poate de rau: daca s-ar pensiona toti cei care au varsta legala, incarcatura ar creste cu cel putin 100 de dosare per judecator sau procuror ramas in sistem. Pe cale de consecinta, ar avea de suferit dreptul romanilor de a le fi solutionate procesele intr-un termen rezonabil (conform art. 21 alin. 3 teza a II-a din Constitutie).

Insa de departe cea mai afectata ar fi Inalta Curte de Casatie si Justitie, unde incarcatura efectiv ar exploda: ar creste de peste cinci ori, pana la 5.811 dosare / judecator, de la 1.074 dosare / judecator, cat era in 2021. Tot la instanta suprema, pensionarile ar urma sa lase 82% dintre posturi vacante, mai arata CSM.


Si Guvernul, si UE au ignorat CSM


Nu in ultimul rand, Consiliul Superior al Magistraturii transmite – raspunzand la o intrebare a lui Chris Terhes in acest sens – ca nici Guvernul Romaniei, nici Comisia Europeana nu au solicitat vreun punct de vedere de la CSM in legatura cu elaborarea Planului National de Redresare si Rezilienta – mai precis, cu acea parte din PNRR referitoare la taierea pensiilor pentru judecatori si procurori (vezi facsimil 2).

 



Redam postarea eurodeputatului PNTCD Cristian Terhes:


DOVEZI: Dupa subminarea suprematiei Constitutiei in Romania, USR si PNL, cu acceptul PSD, distrug justitia!

Scoaterea in afara Constitutiei a sistemului de justitie din Romania, prin legile justitiei votate de PSD si PNL, in urma carora deciziile CCR si ICCJ nu mai sunt obligatorii pentru judecatori si procurori, din moment ce incalcarea lor nu mai e abatere disciplinara, a fost DOAR UN PAS pentru destructurarea si spargerea Romaniei. Important de tinut minte este ca acest pas a fost promovat intens de catre tradatorul ministru al justitiei Catalin Predoiu (PNL), Robert Cazanciuc (PSD) si validat de premierul Ciuca si Marcel Ciolacu, totul intamplandu-se sub supravegherea lui Klaus Iohannis.

Un alt pas, insa, in destructurarea Romaniei este distrugerea efectiv, prin USR, PNL si actuala conducere a PSD, a sistemului de justitie romanesc prin pensionarile masive din sistem tocmai a magistratilor care au maturitate si sunt mai greu de manipulat.

CONTEXT

De cativa ani, PNL si USR promoveaza marota cu "pensiile speciale" ale celor din justitie, ca si cum din cauza lor nu ar fi bani pentru restul pensiilor (o manipulare ordinara de sorginte marxista). Nu ca nu ar fi probleme cu unii magistrati abuzivi (despre care si eu am tot scris) sau ca pensia nu trebuie sa fie mai mare decat salariul, dar, raportat la buget, pensiile magistratilor – in forma actuala – sunt infime.

In sistem erau sute de magistrati care indeplineau conditiile de pensionare, insa nu s-au pensionat, continuand sa lucreze ca judecatori si procurori. Asta pana cand ministrul justitiei Stelian Ion (USR) a iesit si a spus ca trebuie schimbate conditiile de pensionare. Sute de magistrati au plecat atunci.

In tot acest timp, admiteri la INM nu s-au facut, astfel ca magistrati tineri nu au mai intrat in sistem. Adica s-a plecat de la varful sistemului, iar la baza sa nu au mai intrat magistrati tineri de la INM.

Pe timpul Guvernului Citu, s-a pus la punct PNRR-ul, ministrul fondurilor europene Cristian Ghinea (USR) fiind cel care a facut documentul, ce a fost asumat de PNL si USR, si laudat de Iohannis.

In PNRR, Guvernul Citu (PNL-USR) si-a luat angajamentul ca, pe langa distrugerea sectorului energetic romanesc, sa "reformeze" sistemul de pensii, incluzandu-i aici si pe magistrati. Romania isi ia astfel angajamente in fata Comisiei Europene ca va face aceste lucruri la schimb pentru primirea de fonduri europene.

Ca sa acopere aceasta mizerie, se introduce in PNRR ca Romania va cere "consultanta" externa cum sa "reformeze" pensiile. Consultanta e platita Bancii Mondiale, care face un raport si spune ca e ok sa se taie pensiile si/sau sa cearca varsta de pensionare.

Vine mai recent ministrul justitiei Catalin Predoiu (PNL) care spune ca trebuie modificate conditiile de pensionare pentru magistrati, ba chiar apare pe surse un draft de ordonanta ce modifica criteriile de pensionare. Asa incepe al doilea val de pensionari a sute de magistrati.

Nu se intreaba nimeni cum si de ce de a iesit acel draft pe surse?

In loc ca magistratii sa fie calmati, din contra, tradatorul Predoiu iese public si spune ca magistratii exagereaza si se crizeaza nefondat.

Adevarul este ca prin toate contactele posibile li s-a transmis de catre Predoiu celor din justitie sa iasa la pensie.

Pe scurt, asistam efectiv la o epurare a justitiei din Romania de magistrati maturi. In urma acestei actiuni programate de USR si PNL, dar sustinute si de actuala conducere a PSD, nici nu se mai poate vorbi despre "vicierea" actului de justitie, pentru ca in aceste conditii nu mai poti face act de justitie.

Pe data 11.11.2022, am cerut oficial de la CSM sa-mi comunice cati magistrati au indeplinite conditiile de pensionare si care ar fi efectul plecarii acestora din sistem.

CSM imi raspunde oficial si arata ca, daca ar fi sa plece toti magistratii care indeplinesc conditiile de pensionare, situatia ar fi in felul urmator:

1. SITUATIA ICCJ

De la ICCJ ar pleca 75 judecatori (9 asteptau deja decretele de eliberare din functie), care s-ar adauga celor 24 de posturi vacante deja.

In 2020, la ICCJ erau 122 de posturi de judecatori, deci prin plecarea celor mentionati mai sus ar ramane la ICCJ doar 23 de jucatori (82% posturi vacante).

Prin plecarea acestora, incarcatura de dosare pe judecator la ICCJ ar creste, de la 1.074 dosare / judecator in 2021, la 5.811 dosare / judecator, o creste de peste 500%.

2. SITUATIA LA CURTI DE APEL, TRIBUNALE si JUDECATORII

De la curti de apel, tribunale si judecatori ar pleca 461 judecatori (48 asteptau deja decretele de eliberare din functie), care s-ar adauga celor 885 de posturi deja vacante.

Aceste instante aveau in 2020 in total 4.496 posturi de judecatori (923 la curti de apel, 1.709 la tribunale, 2.313 la judecatorii). Prin plecarea celor de mai sus, considerand posturile vacante, ar mai ramane la aceste instante 3.150 de judecatori.

Prin plecarea acestora, incarcatura de dosare pe judecator la aceste instante ar creste, de la 906 dosare / judecator in 2021, la 1.024 dosare / judecator.

Pensionarea insa se va face in cea mai mare parte de la curti de apel (pentru ca acolo sunt judecatorii cu vechime), unde vor ramane locurile libere, care se vor ocupa de cei care vor promova de la tribunale, unde iarasi vor ramane locuri libere, care se vor ocupa de cei care promoveaza de la judecatorii.

Incarcatura DEJA este imensa pe judecatorii de la judecatorii, care sunt cei mai tineri si fara experienta. In 2020, de exemplu, incarcatura media pe un judecator de la judecatorie era de 1.029 dosare, ceea ce e imens.

Cu plecarea atator judecatori din sistem, incarcatura la judecatorii va creste progresiv, creand un mediu in care niciun om normal la cap nu va mai dori sa intre.

De partea cealalta, este de-a dreptul criminal sa incarci un tanar / o tanara de 25-26 de ani cu mii de dosare pe an si sa te astepti sa si faca o judecata buna si dreapta. Si sa vrea sa faca, nu are nici timp efectiv, dar nici putere fizica si psihica sa o mai faca.

3. SITUATIA LA PARCHETUL DE PE LANGA ICCJ (PICCJ), DNA si DIICOT

De la PICCJ, DNA si DIICOT ar pleca 89 de procurori, care s-ar adauga celor 173 de posturi vacante deja.

In 2020, erau 658 posturi la aceste parchete. Prin plecarea celor de mai sus, considerand posturile vacante, as insemna sa ramana la PICCJ, DNA si DIICOT 396 de procurori.

Prin plecarea acestora, incarcatura de dosare pe procuror de la PICCJ, DNA si DIICOT ar creste, de la 89 dosare / procuror in 2021, la 108 dosare / procuror.

4. SITUATIA LA PARCHETELE DE PE LANGA CURTI DE APEL, TRIBUNALE si JUDECATORII

De la parchetele de pe langa curti de apel, tribunale si judecatorii, ar pleca 182 de procurori, care s-ar adauga celor 604 de posturi deja vacante.

In 2020, erau 2.372 posturi la aceste parchete. Prin plecarea celor de mai sus, considerand posturile vacante, as insemna sa ramana la parchetele de pe langa curti de apel, tribunale si judecatorii 1.586 procurori.

Prin plecarea acestora, incarcatura de dosare pe procuror de la parchetele de pe langa curti de apel, tribunale si judecatorii ar creste, de la 1.037 dosare / procuror in 2021, la 1.166 dosare/procuror.

IN CONCLUZIE, datele statistice demonstreaza ca politicile incepute de USR si PNL, dar promovate recent de PNL si PSD vor conduce la aruncarea justitiei in colaps.

Nu doar ca romanii nu vor mai avea solutionate cauzele intr-un "termen rezonabil", dar efectiv nu va mai fi cu cine si cand sa se mai faca dreptate in Romania. Asta va conduce la niste probleme sociale nemaivazute intr-o societate pretins democratica.

Grav este ca toate aceste mizerii facute de USR si PNL, dar sustinute de actuala conducere a PSD, s-au facut fara ca sistemul judiciar, cu precadere CSM, sa fie consultat.

Asistam nu doar la cel mai mare atac din interior la adresa Romaniei ca stat constitutional suveran, dar si la adresa justitiei ca putere in stat, totul facut de USR, PNL si PSD, sub conducerea lui Klaus Iohannis.

E imperativ sa ne implicam fiecare ACUM sa oprim aceasta destructurare a justitiei si a Romaniei. Mai tarziu va fi prea tarziu”.

Comentarii

# DODI date 24 November 2022 17:02 +39

Nu trebuie să căinați sistemul judiciar. După ce a fost călcat în picioare cu bocancii de securiștii petrov și ciolaniSS acum SRI poate intra în ”câmpul tactic” cu o droaie de descoperiți (pe lângă acoperiții existenți și care, evident, la ordin nu au solicitat pensionarea).

# Z date 25 November 2022 12:49 +416

Poate se pensioneaza si pentru ca nu vor sa fie in sistem dupa implementarea noilor legi ale justitie. Conform acestora, președinții de instanțe, dar mai ales cei ai Curților de Apel, capătă puteri imense, la limita discreționare, pe feuda lor. Atât prin modul în care ei își obțin funcțiile, dar și prin modul în care apoi pot promova la ÎCCJ - printr-un simplu interviu în fața secției de judecători, de la care primesc note secrete și nemotivate - acești feudali ai Curților de Apel pot fi instrumente docile pentru majoritatea din CSM. Actualul CSM a avizat pozitiv proiectele Legilor Justiției abia după ce amendamentele puterii absolute au fost introduse. Gurile rele spun că, peste aprox. doi ani, Lia Savonea va deveni președintele ÎCCJ și astfel va reveni în CSM pentru încă 6 ani.

# Gelu date 25 November 2022 13:14 +295

In cei 6 ani de mandat. ce a facut actualul CSM ref la subfinantarea sistemului judiciar, insuficienta spatiilor care deservesc sistemul judiciar, instabilitatea si lipsa predictibilitatii legislative, schemele de personal care nu sunt adaptate la volumul de activitate, regandirea programelor de pregatire profesionala anuala la INM, specializarea pe diferite domenii de activitate, etc?

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.04.2024 – Procurorul care a invins DNA se vrea primar (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva