28 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SUB SLOGANUL „DREPTATE PANA LA CAPAT” - Interviu cu senatorul Mircea Banias, candidatul USL la Constanta. Banias: „Voi lupta pana la capat pentru a-mi face dreptate si promisiunea pe care le-o fac alegatorilor din colegiul meu este ca ma voi bate pentru ei cu aceeasi putere cu care ma voi bate pentru propria-mi dreptate!”

Scris de: Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC | pdf | print

28 November 2012 17:48
Vizualizari: 10817

 

In urma cu zece luni, senatorul Mircea Banias (foto) a demisionat din PDL, aratand ca motivul l-a constituit constatarea sa ca prapastia dintre romani si actuala guvernare este din ce in ce mai mare. S-a incris in Partidul Conservator. In cadrul Aliantei USL, Mircea Banias candideaza din nou, la Constanta, pentru un nou mandat de senator si spera ca alegatorii sa-i dea credit si sa convinga ca dosarul instrumentat de DNA a fost ”de spectacol„ si nu exista o proba a vinovatiei sale. Mircea Banias s-a nascut in 6 martie 1966, in Constanta-Mangalia, a absolvit in 1988 Institutul de Marina ”Mircea cel Batran”, a fost ofiter maritim portuar. In 2004 a absolvit si SNSPA, Departamentul de Relatii Internationale si Integrare Europeana „NATO Senior Executive Master”, iar in 2006, Universitatea Nationala de Aparare „Carol I” Bucuresti - Colegiul National de Aparare.


In Parlamentul Romaniei a fost senator din 2008 pana in prezent, fiind membru al Comisiei de Aparare. De-a lungul carierei sale, a fost inginer, administraor la CNM ROMLINE SA Constanta si director general la Administratia Porturilor Maritime S.A. Constanta. Banias a fost trimis in judecata de DNA, dupa ce a fost acuzat ca ar fi savarsit fapte de coruptie legate de o actiune caritabila cu adidasi care fusesera confiscati in portul Constanta. Parlamentarul a aratat, la acel moment, ca totul nu este decat o mascarada a DNA si, in instanta, nevinovatia sa va fi dovedita. Lumeajustitiei.ro a realizat uninterviu cu Mircea Banias tocmai pentru ca acesta face parte din politicienii care au drept „cruce„ electorala un dosar in care, pana acum, nu s-a ajuns la un verdict final.

Domnule Mircea Banias, ati intrat in alegeri cu un handicap ce priveste existenta dosarului de coruptie instrumentat de DNA in care, alaturi de alte 39 de persoane, ati fost trimis in judecata. Credeti ca, in ciuda acestei situatii, constantenii va vor acorda girul nevinovatiei si va vor vota ca sa-i mai reprezentanti inca o data in Senatul Romaniei?

Fara indoiala, existenta acestui dosar reprezinta o incercare pentru mine, ca om politic. Cu toate acestea dosarul nu poate fi folosit impotriva mea, pentru ca fapta de care sunt acuzat, aceea de actiune caritabila, nu cred ca poate fi considerata de nimeni o fapta de coruptie. Procurorii insisi recunosc in dosar ca acei tenisi primiti de copiii cu deficiente de auz au reprezentat o actiune caritabila care, atentie!, nu a avut loc in timpul vreunei campanii electorale. Si atunci contracandidatii mei ma ataca cu asa-zisa implicare a mea in celebrul dosar Baklini. Desi este cunoscut faptul ca am fost scos de sub urmarire penala de catre procurorii anticoruptie, pe care, pe buna dreptate i-am acuzat ca sunt constituiti intr-un GIO (grup de incompetenta organizat), aparitia mea in acest dosar reprezinta principala acuzatie care imi este adusa cu ocazia campaniei electorale. Sigur ca nu pot sa nu ma intreb daca a fost vorba doar de incompetenta din partea procurorilor. Inclin sa cred ca fost o actiune premediatata care a avut ca scop exact discreditarea mea. Ganditi-va ca dupa ce am fost linsat mediatic, au fost „scapate” in presa convorbiri telefonice care NU aveau nicio legatura cu cauza, mi s-a spus: „A, pardon, ni s-a parut”. Cred, insa, ca si constantenii, ca majoritatea cetatenilor acestei tari, nu se mai lasa pacaliti de asemnea spectacole. Din pacate, oamenii nu mai au nici cea mai mica incredere in actul de justitie girat de Monica Macovei, prin institutia pe care o coordoneaza, DNA. De aceea am convingerea ca cei mai multi constanteni ma vor vota, pentru ca apreciaza faptul ca, in ciuda tuturor piedicilor care mi-au fost puse prin aceste inscenari, am avut curajul, atunci cand am considerat ca nu mai pot schimba nimic din interior, sa plec de la putere in opozitie, contribuind la caderea regimului Boc. La fel de important, am fost unul din cei care au demis guvernul Ungureanu prin votarea motiunii de cenzura si am votat instalarea guvernului USL.

Credeti ca implicarea dumneavoastra in acest dosar a fost premeditata, ca este o razbunare ce provine din interiorul partidului din care ati facut parte?

Nu am nicio dovada in acest sens dar, asa cum spuneam, nimic nu poate fi intamplator, mai ales cand e vorba de un om politic. De asemenea, nu ma pot opri sa remarc faptul ca, pentru a da credibilitate in plan extern luptei anticoruptie, au fost sacrificati cativa oameni apartinand fostei puteri. In dosar procurorii folosesc afirmatii de genul „captura statului” pentru „presupuse” infractiuni cu prejudiciu ZERO. Cati bani publici au fost oare cheltuiti sa-mi asculte convorbirile telefonice si sa ma implice intr-un dosar in care, in ceea ce ma priveste, nu exista niciun fel de prejudiciu? Pe de alta parte, presa este suprasaturata de rapoarte de control ale institutiilor statului care descopera prejudicii de zeci si sute de mililoane de euro, insa nu exista niciun vinovat si nicio ancheta penala in aceste cazuri. Faptul ca inca din 2010 mi-am exprimat opinii critice la adresa conducerii PDL si a guvernului Boc nu cred ca m-a protejat in vreun fel.

Ati schimbat, dupa trei ani de politica legislativa in Senatul Romaniei, culorile partidului si ati trecut de la PDL la PC. De ce? Ce reprosati fostilor colegi de partid?

Asa cum am aratat anterior, m-am aflat pe pozitii diferite de cele ale conducerii PDL in mai multe randuri, lucru consemnat si in presa. Nu am fost singurul, insa am fost voci izolate, de care nu s-a tinut cont. Din pacate, in PDL, deciziile erau comunicate, nu dezbatute si, in baza disciplinei de partid, ele trebuiau puse in practica. In februarie 2011 am cerut plecarea lui Boc din fruntea guvenului. Le reprosez multe, ipocrizia ar fi un exemplu.

Domnule Banias, ce rezultate remarcabile credeti ca ati avut ca politician? Care au fost initiativele legislative sustinute de dumneavoastra, care considerati ca au schimbat in bine soarta romanilor?

Eu cred ca meseria de parlamentar este o meserie ca oricare alta, cu particularitatile sale, fara indoiala. Cred, de asemenea, ca primul mandat este un fel de stagiatura in care capeti deprinderi si, daca ai sansa unui nou mandat, poti deveni un parlamentar extrem de eficient. Este foarte important sa provii, ca profesie, dintr-un mediu specific, unde ai performat si unde rezultatele pot fi evaluate. Desi nu se spune foarte des, plenurile reprezinta o mica parte din activitatea unui parlamentar. Este mult mai importanta activitatea din comisii. Potrivit pregatirii mele, am activat in actualul mandat in comisia pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala, fiind secretarul acestei comisii. Cele mai multe initiative legislative, dintre care o parte au devenit legi, sunt legate de activitatea si specificul acestei comisii.

Candidati acum sub sloganul USL "Dreptate pana la capat". Sunteti convins ca dreptatea este atat de usor de oferit intr-o tara campioana a nedreptatilor, intr-o tara care mai are inca mult de reformat la nivelul mentalitatii celor ce impart dreptatea, intr-o tara sanctionata frecvent de CEDO din cauza incalcarii repetate a drepturilor omului? Unde este capatul Dreptatii?

Am ocupat de-a lungul carierei mele profesionale multe pozitii de conducere, de la o varsta destul de tanara. Cu toate acestea, primul meu contact cu justitia din Romania s-a produs dupa ce am devenit senator. Stiu ca dreptatea in tara mea este o notiune abstracta de cele mai multe ori, in care faptele conteaza mai putin, in care vorbele-ti pot fi rastalmacite si interpretate ca intr-un roman de sience-fiction, in care esti executat public fara sa ai dreptul la aparare. Cu toate acestea, nu mi-am pierdut speranta ca, daca nu noi, macar copiii nostri vor putea locui in aceasta tara aparati de institutii care nu se vor intrece in a oferi jertfe ritualice intr-un simulacru grotesc de lupta pentru starpirea coruptiei. Va dati seama ca acest slogan mi se potriveste si din considerente personale. Voi lupta pana la capat pentru a-mi face dreptate si promisiunea pe care le-o fac alegatorilor din colegiul meu este ca ma voi bate pentru ei cu aceeasi putere cu care ma voi bate pentru propria-mi dreptate. Imi doresc sa traiesc intr-o tara in care cea ce mi s-a intamplat mie sa nu se mai poata intampla nimanui, o tara in care faptele bune sa fie rasplatite iar cele rele pedepsite, si nu invers.

Daca veti fi reales in Senatul Romaniei, ce prioritati aveti? Cum veti rasplati increderea alegatorilor dumneavoastra? Aveti proiecte discutate deja cu colegii din USL care sa vizeze invatamantul, sanatatea si economia?

Facand parte dintr-o echipa, in mod firesc mi-am insusit pricipalele prevederi ale programului de guvernare al USL. Nu uit niciodata, insa, ca sunt si sper ca voi fi senator de Constanta si ca alegatorii mei au si probleme specifice. Cred ca actuala lege a educatiei poate fi imbunatatita. Doua modificari pe care le voi sustine, in acest sens, constau in depolitizarea unitatilor de invatamant prin promovarea in functia de director a cadrelor didactice propuse de consiliul profesoral si, a doua, in generalizarea programului „scoala dupa scoala” intr-un parteneriat cu parintii si cu agenti economici interesati. In domeniul economic, ma alatur colegilor mei, parlamentari USL de Constanta, in demersul de infiintare a unei zone de fasie litorala cu facilitati fiscale pentru activitati de turism, cazinouri etc. care sa duca la cresterea sezonului estival si, implicit la cresterea veniturilor din aceste domenii cu implicatii in viata constantenilor, in principal prin crearea de noi locuri de munca. Ca membru al unui partid de centru dreapta, imi doresc ca prin astfel de initiative sa contribui la dezvoltarea mediului de afaceri.

Sunteti un sustinator al modificarii Constitutiei sau al unei noi Constitutii ? Care sunt argumentele?

Sunt adeptul unei modificari consistente a actualei Constitutii. Sper ca USL sa castige alegerile parlamentare cu un scor care sa-i asigure o majoritate de mandate cu care sa poata incepe modificarea actualei legi fundamentale cat mai repede in 2013. Trebuie ca din viitoarea Constitutie sa fie indepartate toate elementele care conduc la situatii de blocaj intre puterile statului roman.

Cu siguranta veti fi atacat pe ultimii metri ai campaniei pe tema dosarului "Vama Constanta". Ce mesaj v-ati pregatit sa transmiteti alegatorilor pe acest subiect ?

Intamplarile pe care le-am trait in ultimii doi ani m-au intarit si m-au motivat sa intru intr-o lupta aparent disproportionata, asa ca eventualitatea unor atacuri murdare nu ma intimideaza. Problemele pot sa apara atunci cand nu ai raspunsuri la intrebarile oamenilor, ceea ce nu este cazul. Am batut colegiul in lung si in lat si le-am explicat concetatenilor mei, celor care m-au intrebat, care este adevarul. Oamenii, insa, probabl ca stiti, nu mai sunt asa preocupati de aceste lucruri, pentru ca, asa cum spuneam si mai devreme, aceste institutii au pierdut demult respectul si increderea populatiei, mai ales dupa intamplarile din aceasta vara, legate de ridicolele dosare ale referendumului. Sigur ca nu e deloc comod, ca politician, si e frustrant, ca om, sa trebuiasca sa te dezvinovatesti pentru ceva ce n-ai facut, e destul de greu sa convingi oamenii cand ei au vazut la televizor ceea ce li s-a servit la comanda. Dar atunci cand le explici, cand aud si o alta varianta, sigur ca raman pe ganduri. Mesajul central al campaniei mele este : dreptate pana la capat!

O ultima intrebare, legata de experienta si calificarea dumneavoastra: de ce a ajuns Romania un vas in deriva si cum credeti ca viitorii parlamentari ar putea sa o salveze de la naufragiu ?

Din pacate, asa cum spuneti, anii lungi de furtuna au transformat Romania intr-o nava in deriva care este in pericol sa se scufunde. Pentru a evita acest dezastru, armatorul navei, adica poporul roman, trebuie sa-si confirme echipajul (guvernul) pe 9 decembrie dar sa-si schimbe comandantul, cel tarziu in 2014. Si lupii de mare ies la pensie!

Comentarii

# Adrian date 28 November 2012 22:45 +3

cine sa mai creada in dosarele de spectacol ale DNA? eu va cred domnule

# un cetatean date 28 November 2012 23:36 0

Si dai si lupta, neicusorule, ca acum ai ajuns sub aripa lui Voiculescu, si poate va petreceti urmatorii ani la "brutarie".

# Aramis date 29 November 2012 10:07 +2

Are multa dreptate dl Banias. In tara regimului Basescu, ticalosii ne conduc, de aceea traim cum traim. Justitia trebuie sa fie prioritatea nr 1 a Guvernului Ponta, insa este tot mai evident ca lupta cu acest sistem mafiot va fi foarte dura(adversarii se preteaza la cele mai josnice metode), dar trebuie dusa pana la capat.

# Peterfi Iosif date 29 November 2012 19:53 0


Citeza pe Aramis
Are multa dreptate dl Banias. In tara regimului Basescu, ticalosii ne conduc, de aceea traim cum traim. Justitia trebuie sa fie prioritatea nr 1 a Guvernului Ponta, insa este tot mai evident ca lupta cu acest sistem mafiot va fi foarte dura(adversarii se preteaza la cele mai josnice metode), dar trebuie dusa pana la capat.
Ai dreptate, insa lupta pentru dreptate (si adevar) nu se da avand ca exponenti tocmai pe acei care "schimba tabara de lupta" precum ciorapii. De cand e lumea acestea sunt "utili" pentru a atenge scopul dorit, dupa care trebuie "maziliti". ASTA e soarta "LOR" si intodeauna cei demni si cinstiti o respecta ca atare, macar ca exemplu pentru viitor ... :)

# Peterfi Iosif date 29 November 2012 20:22 0


Citeza pe Aramis
Are multa dreptate dl Banias. In tara regimului Basescu, ticalosii ne conduc, de aceea traim cum traim. Justitia trebuie sa fie prioritatea nr 1 a Guvernului Ponta, insa este tot mai evident ca lupta cu acest sistem mafiot va fi foarte dura(adversarii se preteaza la cele mai josnice metode), dar trebuie dusa pana la capat.
Ai dreptate, insa lupta pentru dreptate (si adevar) nu se da avand ca exponenti tocmai pe acei care "schimba tabara de lupta" precum ciorapii. De cand e lumea acestea sunt "utili" pentru a atenge scopul dorit, dupa care trebuie "maziliti". ASTA e soarta "LOR" si intodeauna cei demni si cinstiti o respecta ca atare, macar ca exemplu pentru viitor ... :)

# Peterfi Iosif date 29 November 2012 18:14 0

Treaba cu DNA-ul sunt de acord - nu are nici o relevanta !! Insa cea cu sloganul am de comentat: "Cu adevarul am inteles !!! Dar ... cu dreptatea ... cum ramane ?! ... " :-D

# Peterfi Iosif date 29 November 2012 18:22 0

[quote name="Peterfi Iosif"]Cer scuze, pentru cei care au dificultati de decriptare, de fapt e vorba de asta: "Cu [b]dreptatea[/b] am inteles !!! Dar ... cu [i]adevarul[/i] ... cum ramane ?! ... " :P [/quote] :lol:

# Unu date 29 November 2012 22:43 +1

Ce face Banias face si seful lui Voiculescu.....nu as mai alege pe unul ca Banias sa ma reprezinte

# Altu date 30 November 2012 09:13 +2

Pai cum sa-l alegi pe Banias când tu esti din ăla cu nasu-suflet? Nu te-ai saturat de mizeria portocalie? Noroc ca sunteți din ce in ce mai putini! Noi astia, 7,4 va detestam.

# ana date 30 November 2012 09:41 +1

E revoltator in ce hal a ajuns tara asta! regimul portocaliu depaseste in perversitatea orice alt regim din Romania. Bucatica cu bucatica, au distrus toate institutiile!

# dusmanul coruptilor date 4 December 2012 13:31 0

Cin' se aseamana, se-aduna...naravul din fire n-are lecuire,lupu'-si schimba parul dar naravul ba...si alte zicale valabile pentru tradatorii de patrie care se aliaza cu USL. Domnule Mircea Banias, daca te-ai aliat cu ucigasii visului european e clar ca esti corupt pana-n gat, si speri sa te salveze cea mai corupta organizatie infractionala...USL-ul.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.03.2024 – Oamenii s-au dus peste „Baronul Lamborghini” (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva