3 May 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

CUM VREA SA ARESTEZE MORAR SENATORI SI DEPUTATI – Parchetul General sustine ca parlamentarii trebuie sa incuviinteze retinerea sau arestarea unui deputat sau senator, dar si sa dispuna inceperea urmaririi penale impotriva unui ministru, fara sa aiba acces la dosarul cauzei

Scris de: George TARATA | pdf | print

21 January 2013 13:25
Vizualizari: 5242

 

Parchetul General, condus de prim-adjunctul Procurorului General al Romaniei, Daniel Morar (foto), a facut publice luni, 21 ianuarie 2013, observatiile pe care le-a transmis Camerei Deputatilor in legatura cu modificarea Statutului senatorilor si deputatilor. Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie considera ca parlametrarii trebuie sa incuviinteze perchezitia, retinerea sau arestarea unui deputat ori senator fara a a avea acces la dosarul cauzei. Mai exact, in opinia Parchetului General, cererea de retinere, arestare sau perchezitie nu trebuie sa contina si dosarul cauzei, ci doar indicarea cazului prevazut in Codul de procedura penala care justifica luarea masurii preventive sau dispunerea perchezitiei, argumentele avute in vedere si prezentarea situatiei de fapt. Practic, perchezitia, retinerea sau arestarea unui parlamentar ar urma sa fie aprobata fara ca deputatii si senatorii sa aiba accees la un minim de probe. La fel stau lucrurile si in cazul inceperii urmaririi penale impotriva ministrilor care au calitatea de senator sau deputat.


Ministerul Public a tinut sa precizeze ca este necesara o mentiune expresa conform careiea cererea de perchezitie, retinere sau arestare nu trebuie sa fie insotita de dosarul cauzei, pentru a se evita aparenta ca Parlamentul se substituie instantei de judecata.

PICCJ cere ca audierea parlamentarilor in calitate de martori privind fapte sau informatii care au caracter clasificat sa se poata face fara autorizatie din partea Biroului permanent

De asemenea, una dintre observatiile PICCJ se refera si la audierea deputatilor sau senatorilor in calitate de martor. Astfel, Parchetul General propune ca parlamentarii carora li se solicita sa depuna marturie asupra unor fapte sau informatii de care au luat cunostinta in exercitarea mandatului si care au caracter clasificat, sa fie audiati in conditiile Legii nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu informarea Biroului permanent al Camerei din care fac parte, dar fara sa fie nevoie de obtinerea unei autorizari a Biroului permanent.

Iata observatiile Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cu privire la Statutul senatorilor si deputatilor:

In contextul declaratiilor publice recente ale unor reprezentanti ai Camerei Deputatilor aparute in mass-media, conform carora Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a agreat proiectul de modificare a Statutului senatorilor si deputatilor,

Biroul de informare publica si relatii cu presa din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie face urmatoarele precizari:

In urma consultarii proiectului de modificare a Statutului senatorilor si deputatilor ce a fost trimis in acest scop institutiei noastre, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a transmis Camerei Deputatilor o serie de observatii, in sensul celor ce urmeaza:

I. “Avand in vedere propunerea legislativa de modificare si completare a Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor, va trimitem punctul de vedere al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cu privire la prevederile care influenteaza desfasurarea procesului penal.

1. Propunem ca punctul 15 al propunerii legislative (referitor la introducerea alineatului 21 al art. 23 din Legea nr. 96/2006) sa fie reformulat in sensul:

(21) Deputatii si senatorii pot fi chemati in fata parchetului si a instantei de judecata in calitate de martor. In cazul in care li se solicita sa depuna marturie asupra unor fapte sau informatii de care au luat cunostinta in exercitarea mandatului si care au caracter clasificat, marturia se va depune in conditiile Legii nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu informarea Biroului permanent al Camerei din care fac parte.”

Consideram ca textul actual al propunerii legislative nu prevede cu suficienta claritate daca cele doua conditii referitoare la informatiile cunoscute de parlamentar sunt cumulative sau alternative, astfel incat prevederea poate ridica dificultati de interpretare.

De asemenea, consideram ca obtinerea unei autorizari a Biroului permanent pentru audierea de catre un magistrat a unui martor nu se justifica, avand in vedere principiul separatiei puterilor, in conditiile in care sunt respectate prevederile referitoare la accesul la informatii clasificate. Trebuie avut in vedere ca dispozitiile legale permit magistratilor accesul la orice informatii clasificate pentru care detin autorizarea necesara, fara acordul institutiei care detin aceste informatii. In practica organelor judiciare exista investigatii privind infractiuni contra sigurantei nationale care implica in mod frecvent accesul la informatii clasificate, iar conditionarea administrarii unui mijloc de proba de o autorizare a unui organ extrajudiciar ar intra in contradictie cu principiile care guverneaza procesul penal.

2. Propunem ca punctul 17 al propunerii legislative (referitor la modificarea art. 24 din Legea nr. 96/2006) sa fie reformulat pentru a detalia continutul notiunii de motive concrete, legale si temeinice, precum si pentru a indica expres inscrisurile care trebuie sa insoteasca cererea ministrului justitiei, intrucat formularea actuala poate determina dificultati de interpretare. Consideram ca este necesara o mentiune expresa potrivit careia cererea nu este insotita de dosarul cauzei, pentru a evita aparenta ca Parlamentul se substituie instantei de judecata.

Textul poate fi formulat in sensul:

(1) Cererea de retinere, arestare sau perchezitie a deputatului ori a senatorului se adreseaza de catre ministrul justitiei presedintelui Camerei din care face parte, pentru a fi supusa aprobarii plenului camerei respective, in temeiul art. 72 din Constitutia Romaniei, republicata. Cererea trebuie sa contina indicarea cazului prevazut in Codul de procedura penala care justifica luarea masurii preventive sau dispunerea perchezitiei, argumentele avute in vedere si prezentarea situatiei de fapt. Cererea nu este insotita de dosarul cauzei.”

Totodata, consideram ca textul alineatului 2 trebuie sa contina indicarea expresa a Comisiei competente pentru analizarea cererii, pentru a evita dificultati de interpretare care ar putea duce la concluzia ca este necesara infiintarea unei comisii speciale.

3. Propunem ca punctul 18 al propunerii legislative (referitor la introducerea art. 241 din Legea nr. 96/2006) sa fie reformulat, prin eliminarea mentiunii „si va fi comunicata si Consiliul Superior al Magistraturii pentru a se lua masurile care se impun”.

In formularea actuala, textul sugereaza ca in aceasta situatie Consiliul Superior al Magistraturii ar urma sa declanseze o procedura disciplinara impotriva magistratului, la sesizarea Camerei, ceea ce ar intra in contradictie cu principiul separatiei puterilor.

Legalitatea masurilor dispuse de un procuror poate fi verificata numai de catre instanta de judecata, astfel incat in aceasta etapa procesuala nu pot fi stabilite responsabilitati in seama unui organ judiciar. In masura in care o persoana considera ca a fost savarsita o abatere disciplinara prin care i-au fost afectate drepturile poate sesiza nemijlocit Inspectia Judiciara din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.

4. Propunem ca punctul 18 al propunerii legislative (referitor la introducerea art. 242 din Legea nr. 96/2006) sa fie reformulat in sensul:

(1) Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sesizeaza Camera Deputatilor sau Senatul, dupa caz, pentru a cere urmarirea penala pentru savarsirea unei fapte penale care are legatura cu exercitarea mandatului unui ministru care are si calitatea de deputat sau de senator, in temeiul art. 109 din Constitutia Romaniei, republicata. Sesizarea trebuie sa contina motivele concrete, legale si temeinice, care justifica inceperea urmarii penale si nu este insotita de dosarul cauzei.

Folosirea terminologiei existente in constitutie si in deciziile Curtii Constitutionale creste acuratetea textului si il face compatibil cu prevederile noului Cod de procedura penala, potrivit carora inceperea urmaririi penale se dispune doar in rem, fara a mai exista posibilitatea de incepere a urmaririi penale impotriva unei persoane.

Totodata, referirea la temeiul constitutional face ca cele doua proceduri sa fie simetrice, iar prevederea expresa ca sesizarea nu este insotita de dosarul cauzei este necesara pentru motivele indicate anterior.

Trebuie avut in vedere si faptul ca, potrivit deciziilor Curtii Constitutionale, Camerele pot fi sesizate si in alte modalitati pentru a cere urmarirea penala a ministrilor care au si calitatea de deputat sau de senator, astfel incat ar trebui analizata oportunitatea introducerii unei proceduri care sa reglementeze aceste ipoteze.

Alineatul 2 al aceluiasi articol ar trebui sa contina indicarea expresa a Comisiei competente pentru analizarea cererii si sa prevada termenul in care aceasta poate intocmi raportul, similar procedurii in cazul in care se cere arestarea preventiva, retinerea sau perchezitia unui parlamentar.

Pentru aceleasi argumente, consideram ca alineatul 3 al articolului ar trebui eliminat. Cele doua proceduri trebuie sa fie simetrice si nu exista argumente care sa justifice o un demers suplimentar in cazul cererii de urmarire penala, care are o influenta limitata asupra situatiei juridice a unei persoane, in comparatie cu luarea unei masuri preventive. Mentinerea referirii la audierea persoanei vizate de sesizare poate afecta celeritatea procedurii, cu consecinte asupra bunei infaptuiri a justitiei.

II. In completarea punctului de vedere transmis initial, va inaintam un set suplimentar de observatii cu privire la propunerea legislativa de modificare si completare a Legii nr. 96/2006 privind statutul deputatilor si senatorilor.

1. Propunem ca punctul 17 al propunerii legislative (referitor la modificarea alineatului 3 al art. 24 din Legea nr. 96/2006) sa fie reformulat in sensul:

(3) Hotararea privind aprobarea sau respingerea cererii ministrului justitiei se supune spre dezbatere si adoptare plenului Camerei din care face parte deputatul sau senatorul, in termen de 5 zile de la depunerea raportului, cu respectarea prevederilor art.67 si ale art.76 alin.(2) din Constitutia Romaniei, republicata.”

Consideram ca textul actual al propunerii legislative, care se refera numai la hotararea de aprobare, poate fi interpretat in sensul ca hotararile nu sunt supuse aprobarii plenului in situatia in care comisia care a analizat cererea ministrului justitiei a intocmit raport cu propunere de respingere, imprejurare care ar intra in contradictie cu prevederile art. 72 alin. 2 din Constitutie.

In acest sens, trebuie avut in vedere ca, potrivit art. 62 din Regulamentul Camerei deputatilor, Biroul permanent trimite comisiilor, spre examinare si in vederea elaborarii rapoartelor, proiectele de hotarari ale Camerei, iar potrivit art. 67 alin. 2 din acelasi act normativ, comisia intocmeste un raport cuprinzand propuneri motivate privind admiterea sau respingerea actului examinat. Potrivit art. 104 din Regulament, in cea de-a doua ipoteza votul Camerei se da cu privire la propunerea de respingere a hotararii.

Din interpretarea acestor prevederi rezulta ca potrivit regulamentului pot fi intocmite proiecte de hotarare de respingere a cererii ministrului justitiei, iar pentru aceste situatii propunerea legislativa nu reglementeaza o procedura de supunere la vot in plen, desi prevederile constitutionale stabilesc competenta exclusiva a Camerei de a incuviinta perchezitia, retinerea sau arestarea deputatilor si senatorilor.

Chiar daca in practica parlamentara actuala se intocmesc proiecte de hotarari privind aprobarea cererii ministrului si in situatia unui raport cu propunere de respingere, consideram ca legea ar trebui sa prevada proceduri pentru toate situatiile posibile potrivit regulamentului, avand in vedere ca uzantele se pot modifica in timp.

2. Propunem, pentru aceleasi argumente, reformularea similara a punctului 18 al propunerii legislative (referitor la introducerea art. 242 alin. 5 si 6 din Legea nr. 96/2006) in sensul:

(5) Hotararea privind aprobarea sau respingerea cererii de urmarire penala se supune spre dezbatere si adoptare plenului respectivei Camere in termen de 5 zile de la depunerea raportului. Aceasta se adopta cu respectarea prevederilor art.67 si ale art.76 alin.(2) din Constitutia Romaniei, republicata. Votul este secret si se exprima prin bile.

(6) Hotararea privind aprobarea sau respingerea cererii de urmarire penala a unui ministru care are si calitatea de deputat sau senator se transmite Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Presedintelui Romaniei, de catre Presedintele Camerei respective”.

Comentarii

# Koko date 21 January 2013 18:23 -5

Valeu, valeu, ce nenorocire vrea sa faca Parchetul General! Sa supuna, domne', la vot, daca sunt probe sau nu sunt probe, pai cum asa...doar urmarirea penala este publica...Hait, stai asa, Codul de procedura penala zice ca e nepublica..E, in fine, ce mai conteaza, codurile sunt pentru prosti. Eu propun ca de acum incolo, orice procuror face un rechizitoriu, sa vina la Gigi Becali sa i-l verifice pentru legalitate si temeinicie. Si sa-l puna pe Gadea procuror general, ca ala stie cum e cu procurorii.

# ARGUS date 21 January 2013 23:51 -3

Cati ani ai in Parchet KOKO-papagalule?Te crezi ironic dar esti jalnic.Macar in cazul parlamentarilor sa fie verificate dosarele pentru arestari.Esti convins ca in cazul oamenilor de rand propunerile de arestare nici nu sunt examinate de judecator? mai ales daca vin de la DNA ori DIICOT.In cazul oamenilor de rand sau in dosarele DNA ori DIICOT mai intai se aresteaza si apoi se strang probele-in acuzare, ca de cele in aparare nici nu se poate discuta.De ce sariti in sus cand se doreste o normalitate in justitie?

# eu date 22 January 2013 01:10 +1

De ce macar? eu vreau ca daca, doamne fereste, patesc vreo rusine, sa-mi fie verificat dosarul de comitetul de la asociatia de locatari si sa se voteze in adunarea generala a asociatiei de bloc daca sa fiu arestat sau nu. Oricum oamenii de pe scara blocului sunt la fel de pregatiti in a evalua probe si indicii ca si parlamentarii, nu ? Iar in recurs sa ma judece adunarea clovnilor de la circ, la tribunal nu-mi place, ca aia sunt imbracati ca niste ciocli. Si ca sa merg pana la capat, arestul vreau sa fie la beraria din colt, ca tot are program non-stop. Hâc, parerea mea.

# ARGUS date 22 January 2013 06:57 -3

Daca te opreai la ,, DE CE MACAR? ,, ti-as fi dat dreptate.Dar chestia aia cu scara blocului te face si pe tine jalnic.Prea multe nopti pierzi la ,,lumea lui Banciu,, si prea multe crezi din cele zise de gregoir scriitorul.Tot procuror,tot procuror???

# Koko date 22 January 2013 18:05 0

Nu stiu de ce mi-oi pierde eu timpul vorbind cu toate rebuturile, dar hai sa zic ca acum am ceva timp la dispozitie. Intrebari pentru creierele spalate: 1. Daca exista probe ca un senator face, sa zicem, trafic cu arme, si procurorii vin cu propunere de perchezitie si depun si dosarul cauzei, dosar la care exista declaratiile a doi martori cum ca senatorul are multe arme depozitate in garaj, ce se intampla? a) a doua zi, martorii sunt gasiti cu limba intr-o parte; b) armele dispar din garaj pana se efectueaza perchezitia, c) ambele varante. 2. Vad aici pe luju, doua convingeri, sustinute cu aceeasi tarie: una, ca procurorul e un prost,fraier, subordonat, nenorocit iar judecatorul e Dumnezeu, magistrat, ala care face dreptate intr-adevar, si alta sustinere cum ca judecatorii semneaza fix ce le pun procurorii sub nas si nici nu se uita pe propunerile de arestare, cum zice nea de mai sus. Cum e pana la urma, judecatorul dispune dupa capul lui de independent sau dupa capul procurorului? 3. Scrie undeva ca atunci cand se cere avizul CSM pentru arestarea procurorului, trebuie inaintat si dosarul cauzei? Pe care se crede destept, il provoc sa-mi dea raspunsuri punctuale.

# un nene date 21 January 2013 19:04 +4

Nu le cere nimeni tot dosarul de urmarire, dar nici nu pot impune Parlamentului un vot in "orb". Desi Palatul Parlamentului este po******t de o multime de specimene, legea nu trebuie sa plece de la presupunerea ca parlamentarul este infractor. Cererea de retinere, arestare sau perchezitie a deputatului ori a senatorului trebuie sustinuta. Cu ce probe intelege sa o sustina este problema Parchetului, dar nu li se poate cere parlamentarilor sa voteze povesti nemuritoare (adica cererea fara niciun suport probatoriu). Isi pot face urmarirea si fara sa-l aresteze (cum e firesc) si il pot trimite in judecata fara incuviintarea cuiva. Nimic nu-i impiedica sa obtina probe ca acesta incearca sa zadarniceasca urmarirea, dar nici nu poate fi arestat pe baza unor presupuneri.

# Sebastian date 21 January 2013 19:36 +3

In prelungirea celor prezentate de dvs.,consider si eu,in calitate de cetatean,ca un parlamentar diligent,atunci cand isi exercita dreptul de vot,trebuie sa fie documentat,cu atat mai mult cu cat e vorba de o masura preventiva privativa de libertate.Observ ca in ultimul timp televiziunile fac tot ce este posibil sa batjocoreasca Parlamentul.Mi se pare o activitate profund diversionista ca prin prezentarea unor neadevaruri,fie in mod voit,fie din incompetenta,sa se realizeze o uzurpare a increderii publice in institutia esentiala a statului de drept.Nu in ultimul rand,ma intreb retoric,oare justitia in acest stat de drept "reformat" nu poate fi infaptuita decat cu catusele pe maini?

# mircea date 22 January 2013 07:43 +4

 parlamentul,ANI,SRI,SIE,STS,DNA,CNA,DIICOT,Presedentia si lumea justitiei sunt pline de militieni,securisti,nomenclaturisti,activisti PCR cu studii,licente,masterate,doctorate cumparate la khilogram,ca exemplu:Voicu Catalin,Oana Hainal,Georgescu,EBA,ALMA...si multi altii,in frunte cu Basescu si fagmilia

# Ilarion date 22 January 2013 13:21 +1

Oare la fel se va proceda si in cazul anchetarii si arestarii procurorilor ?Oare vor fi si ei egali in fata legii ? sau o dam pe interpretariea legii facute de Iacob.Doar curios ata sunt nu ca a-si crede ca sunteti in stare sa dat o solutionare justa si credibila.

# ARGUS date 22 January 2013 13:50 0

oare la procurori nu se cere avizul CSM?In cazul acesta, cei din CSM ar trebui sa fie mai atenti cu cele solicitate de procurorii care vor sa aresteze alti procurori.Este treaba lor daca dau avizele semnand ca primarii.Ilarion,vezi ca "a-si crede" se scrie corect as crede!

# ARGUS date 22 January 2013 23:13 -1

Pentru KOKO,procurorul abea iesit din stagiatura:eu nu imi pierd timpul (nu vorbind cum ai scris)cu tine,dar ,desi nu am creierul spalat o sa raspund la intrebarile tale; 1.ar fi trebuit sa stii ca un procuror nu face un dosar din doua declaratii de martor.Daca are aceste declaratii ,ii pune pe politisti sa investigheze serios si abea dupa ce are alte indicii/probe trece pe perchezitie.Fiind vorba despre un trafic de arme discutam despre DIICOT.La ei s-ar putea da mearga un dosar cu doar doua declaratii si alea luate de politistii de la CO in dorul lelii.a)procurorul ,daca merge la parlament cu numai doua declaratii,nu este obligat sa mearga cu originalul,asa incat pe copii poate sterge numele. b) daca ai fi avut ceva experienta ai fi stiut ca procurorul fileaza imobilul senatorului astfel incat armele nu puteau sa dispara.Iar din garaj nu puteau sa se ev apore precum acetona. 2.opiniile din comentarii sunt si pro si contra procurorilor dar si pro si contra judecatorilor.Nu este momentul sa iti explic mai multe dar (cred ca stii) in general propunerile de arestare,perchezitie,interceptare,etc.sunt admise de judecator.Cand este vorba despre DNA si DIICOT chestia devine regula.In activitatea procurorului regula este starea de arest si ,din pacate,o intalnim- regula- si la unii judecatori. Stii ce m-a enervat?ca arunci măța moarta in curtea judecatorilor.3.Nu scrie nicaieri ca la CSM trebuie trimis dosarul.Este treaba inaltilor functionari ai CSM cum isi apara oamenii dar prea semneaza ca primarii.In concluzie:esti prea tanar ca sa poti intra in disputa cu cei mai experimentati.Mai bine ai pune mana pe carte,invata,fura de la altii,fii corect in profesia ta si mai inspira+te si tu din practica CEDO.Lasa pe colegii tai mai in varsta cu opiniile lor antediluviene si incearca sa fii un om al zilelor noastre.Iti urez succes.

# Koko date 23 January 2013 17:42 +3

Haide sa-ti raspund, ca nu ma pot abtine: 1. Nu am zis ca un dosar se face doar din doua declaratii de martor, am zis doar ca in dosar sunt acele declaratii, nu ca sunt NUMAI acele declaratii. De fapt, cred ca ai inteles asta, numai te faci ca nu pricepi.2. Daca ai avea idee despre legi si n-ai fi un inginer care se pricepe numai la motoare-meserie onorabila, dealtfel, dar care nu are nici in clin, nici in maneca cu dreptul, ai sti, fara doar si poate, ca procurorul nu fileaza pe nimeni. Procurorul are in instrumentare multe dosare cu multi invinuiti, daca ar fila pe cineva ar trebui sa se multiplice in minim cinspe'. Fileaza politia. Oricat v-ar placea voua sa credeti ca procurorul e un jandarm cu grade, totusi, procurorul e tot un magistrat ca si judecatorul, care sta la birou si da cu pixul. Si iarasi, daca ai avea vreo idee despre umarirea penala, ai sti ca un dosar, cu cat trece prin mai multe maini, cu atat sansele sa se afle ce vrea procurorul sa faca cresc. Ia sa afle 500 de oameni ca faci o perchezitie si sa vezi ce mai iese. Tocmai d-aia, pentru tot poporul, urmarirea penala e nepublica 3. Ba probele pot disparea, fara sa se evapore. Daca tot vorbesti despre CEDO, ia cata matale pe goagle cauza Ion Balint contra Romaniei, sa vezi cum a disparut de la Tribunalul Bucuresti dosarul lui Nutu Camataru, cum a fost el tinut in arest fara dosar si fara ca statul sa explice ce s-a intamplat cu dosarul si cum a platit Romania pentru asta. Si nici dosarul nu era acetona si nu s-a evaporat, potrivit ilustrului dumitale exemplu. 4. Nu arunc nici o pisica in curtea judecatorului, am pus doar o intrebare legitima, vizavi de opiniile pe care le vad pe aici-pana la urma, judecatorul e cavalerul dreptatii sau semneaza in orb ce-i pune procurorul la nas? In plus, ma enerveaza reaua credinta, ia beleste ochii la titlul articolului pe care il comentam-"cum vrea Morar SA ARESTEZE senatori"-or, dupa lege, Morar nu aresteaza pe nimeni, Morar face doar propunere de arestare. Dar spalatii pe creiere, cum ar fi comentatorul de mai jos, pun botul si cred ca Morar aresteaza. 5. Nu sunt procuror iesit din stagiatura si inca o data iti spun prieteneste ca ar trebui sa comentezi doar despre lucrurile la care te pricepi. Sau sa te documentezi bine inainte sa-ti dai cu parerea.

# un român credincios date 23 January 2013 16:45 0

:P :zzz :lol:De ce ne mai trebuie judecători?dacă tot face Morar TOT !!! Mă nesimțitule care ești, tu te crezi Dumnezeu?Ești o gravă eroare a geneticii,ADN-ul tău a fost scurtcicuitat tocmai când lucra la creier,l-a lăsat neted ca-n palmă !!!A-propos ia Biblia și roagă-te să te ierte Dumnezeu că mi-e teamă că ai multe suflete sub tălpi iar când se vor răscula ... 

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 30.04.2024 – Judecatoare trimisa la control psihiatric

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva