20 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SANCTIUNI EXTREME IN LEGEA CIRCULATIEI - Amenzi de pana la 16.000 lei. Permisul va fi suspendat daca soferii nu dovedesc ca au platit amenda in 30 de zile, iar soferii care produc accidente rutiere dupa ce au trecut pe rosu risca sa ramana fara permis de conducere pentru 3 ani si sa primeasca intre 125 si 200 de puncte-amenda (10.000 - 16.000 lei). Conducerea in stare de ebrietate: permis suspendat pentru 4 ani

Scris de: Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC | pdf | print

12 September 2013 13:54
Vizualizari: 15487

Un nou proiect de Ordonanta de Urgenta va modifica Legea circulatiei pe drumurile publice, fiind inasprite masurile dupa ce s-a constatat ca soferii romani comit din ce in ce mai mute contraventii sau accidente in urma carora multi dintre ei isi pierd viata. Ministerul Afacerilor Interne a pus, de azi, 12 septembrie 2013, acest proiect in dezbatere publica, care in esenta mareste cuantumul amenzilor pana la 16.000 lei - suma aproape imposibil de suportat de majoritatea cetatenilor. Conform documentului MAI, conducatorii auto care sunt amendati de politistii care au constat anumite abateri de la regulile rutiere, dar nu-si platesc amenda in termen de 30 de zile se pot alege cu permisul suspendat, in cazul in care acesta nu face dovada platii sanctiunii contraventionale, potrivit proiectul de Ordonanta de Urgenta care modifica legea circulatiei pe drumurile publice si care a fost postat pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne spre dezbatere publica.

In prezent, un punct amenda este de 80 lei, insa odata cu apropiata marire a salariului minim (Guvernul Ponta si-a exprimat intentia de a majora salariul minim la 1000 lei) el poate ajunge chiar la 100 de lei.


"Suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule intervine de drept in situatia in care conducatorul de autovehicul sau tramvai sau, dupa caz, proprietarul vehiculului ori detinatorul mandatat nu face dovada achitarii amenzii contraventionale aplicate ca urmare a nerespectarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta, in termen de 30 de zile de la data comunicarii procesului verbal. Suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule prevazuta la alin. (1) inceteaza in urmatoarele situatii:

a) la data prezentarii dovezii achitarii amenzii la sediul serviciului politiei rutiere pe raza caruia a fost savarsita fapta;

b) la data achitarii amenzii contraventionale in conditiile art. 28 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) in termen de 10 zile de la data transmiterii dovezii achitarii amenzii printr-o alta modalitate decat cele prevazute la lit. a) si b) la serviciul politiei rutiere pe raza caruia a fost savarsita fapta", precizeaza proiectul supus spre dezbaterea publica.

Ridicarea permisului pentru trei ani si intre 125 si 200 de puncte-amenda (10.000 - 16.000 lei) in caz de accident dupa trecerea pe culoarea rosie!

De asemenea, soferii care produc accidente rutiere dupa ce au trecut pe culoarea rosie a semaforului risca sa ramana fara permis de conducere pentru trei ani si sa primeasca intre 125 si 200 de puncte-amenda. Potrivit legislatiei in vigoare, conducatorii auto care produc accidente dupa ce trec pe culoarea rosie a semaforului se aleg cu permisul suspendat timp de doua luni si primesc intre 6 si 8 puncte-amenda. In noul proiect exista si urmatoarea prevedere: “Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a VI-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 3 ani, nerespectarea de catre conducatorul unui autovehicul a semnificatiei culorii rosii a semaforului daca prin aceasta s-a produs un accident de circulatie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale”.

Chiar daca nu se produce niciun accident rutier, soferii care trec pe culoarea rosie a semaforului risca sa ramana fara permis pentru doi ani si pot primi intre 125 si 200 puncte-amenda. Potrivit legislatiei actuale, conducatorii auto care trec pe culoarea rosie a semaforului se aleg cu permisul suspendat pentru o luna de zile si primesc 4 sau 5 puncte amenda.

Obligativitatea monitorizarii video a probei practice la examenul pentru obtinerea permisului de conducere

Proiectul de Ordonanta de Urgenta mai prevede obligativitatea monitorizarii video a probei practice la examenul pentru obtinerea permisului de conducere, pentru asigurarea si verificarea corectitudinii examinarii. Se excepteaza vehiculele utilizate la proba practica pentru obtinerea categoriilor AM, A1, A2 si A.

Pentru asigurarea si verificarea legalitatii examenului de obtinere a permisului de conducere, modul de desfasurare a probei teoretice se inregistreaza video, iar in cazul probei practice atat video cat si audio, cu sisteme tehnice de monitorizare. Pentru proba practica, sistemele tehnice de monitorizare se instaleaza pe autovehiculele folosite la sustinerea probei practice. Vehiculele utilizate la proba practica pentru categoriile AM, A1, A2 si A sunt exceptate de la aceste dotari. Inregistrarea se stocheaza de catre serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor care organizeaza examenul de obtinere a permisului de conducere, pe o perioada de 6 luni de la data desfasurarii acestuia”. Proiectul prevede si introducerea masurii suspendarii inmatricularii vehiculului, prin retinerea certificatului de inmatriculare si a placutelor cu numarul de inmatriculare, pana la transcrierea dreptului de proprietate in evidente pe numele noului proprietar.

Conducerea unui autovehicul a carui inmatriculare este suspendata se sanctioneaza contraventional cu 21-124 puncte-amenda si masura complementara de suspendare a exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de un an. In acelasi timp, se va majora si sanctiunea pentru nepurtarea centurii de siguranta si a castii de protectie, de la 2-3 puncte amenda, atat cat este in prezent, la 9-20 puncte amenda.

Nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu calea ferata: permisul suspendat pentru o perioada de trei ani si intre 125 si 200 puncte-amenda

Modificarea Legii Circulatiei prevede sanctiuni drastice si pentru soferii care nu respecta regulile privind trecerea la nivel cu calea ferata. Astfel, in cazul in care vor incalca regulile rutiere, conducatorii auto se vor alege cu permisul suspendat pentru o perioada de trei ani si pot primi intre 125 si 200 puncte-amenda. In prezent, soferii sunt sanctionati cu retinerea permisului pe trei luni de zile si pot primi intre 9 si 20 puncte-amenda.

In actul normativ supus dezbaterii publice pe site-ul MAI se mai arata: “Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a VI-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 3 ani, neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata cand barierele sau semibarierele sunt coborate ori in curs de coborare sau cand semnalele cu lumini rosii si/sau sonore sunt in functiune, precum si nerespectarea semnificatiei indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere, Trecere la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere insotite de indicatorul oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferata”.

In acelasi timp, proiectul de Ordonanta de Urgenta prevede faptul ca soferii care conduc un autovehicul pe una din caile autostrazii, in sens opus celui in care se desfasoara in mod normal circulatia, se pot alege cu permisul suspendat pentru trei ani si pot primi intre 125 si 200 puncte-amenda, in conditiile in care, in prezent, conducatorii auto pot avea permisul suspendat doua luni si primesc intre 6 si 8 puncte-amenda.

Accident sub influenta bauturilor alcoolice: permisul suspendat pe patru ani si intre 125 si 200 de puncte-amenda

Conducatorii auto care conduc sub influenta bauturilor alcoolice, excluzand situatia in care este vorba despre o infractiune, si produc un accident rutier din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, vor avea permisul suspendat pe patru ani si vor primi intre 125 si 200 de puncte-amenda, prevede proiectul de Ordonanta de Urgenta care modifica Legea circulatiei pe drumurile publice si care a fost postat, miercuri, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne spre dezbatere publica. Conform legislatiei actuale, conducatorii auto care produceau accidente in stare de ebrietate aveau permisul suspendat pe trei luni si primeau intre 9 si 20 puncte-amenda.

Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a VI-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 4 ani, conducerea unui autovehicul sau tramvai de catre o persoana aflata sub influenta bauturilor alcoolice, daca fapta nu constituie, potrivit legii, infractiune si daca prin aceasta s-a produs un accident de circulatie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale”, precizeaza proiectul supus spre dezbaterea publica.

Conducerea in stare de ebrietate: permisul suspendat pe trei ani si intre 125 si 200 de puncte - amenda

Soferii care conduc in stare de ebrietate, chiar daca nu produc un accident rutier, dar sunt depistati de politistii rutieri, vor avea permisul suspendat pe trei ani si vor primi intre 125 si 200 de puncte - amenda. Pana acum, conducatorii auto erau sanctionati cu suspendarea exercitarii dreptului de a conduce pe o perioada de trei luni si primeau intre 9 si 20 puncte - amenda.

Comentarii

# Goe date 12 September 2013 12:28 +3

Gabori jegosi cu foamea-n glanda. Nu va mai saturati spurcatilor?

# liviu date 13 September 2013 00:29 +6

[quote name=\"Goe\"]Gabori jegosi cu foamea-n glanda. Nu va mai saturati spurcatilor?[/quote] prietene nu gaborii jegosi fac legea.politia o aplica, iar cu atitudinea asta a ta nu rezolvi nimic. Peste tot exista si uscaturi. Din aceasta atitudine a ta trag mai multe concluzii: -vorbesti in necunostinta de cauza, -poate ai fost sanctionat de \"gaborii jegosi\" cum ii denumesti tu, -esti unul dintre acele persoane care incurajeaza spaga, -de obicei nu respecti legea, Cu atitudinea asta in alta tara erai arestat. Nu iti doresc sa asisti vreo data la un accident comis de catre un betiv, in urma caruia moare cineva si sa vezi durerea rudelor acestuia, nu rudele betivului. P.S. uita-te in DEX sa vezi ce inseamna jegos si gabor.

# Ion Popovici date 14 September 2013 10:55 +7

Pe ce lume traiti domnilor cu amenzile voastre de 3500 eur? Credeti ca noi avem salariile si spagile nesimtite ale lucratorilor MAI sa putem plati astfel de amenzi nesimtite? In plus nu am auzit de nici un mafiot de la MAI sa primeasca amenda, toti scapa cand arata lucratorului de la radar carnetul de mafiot securist de la MAI. Cat tupeu fantastic pe comisar sef Lucian Dinita sa apara la Realitatea TV si sa sustina cu atata seninatate aceste masuri aberante! Multa m u i e domnule comisar Dinita si tuturor celorlalti securisti implicati in aceasta lege aberanta. Am tot auzit pretextul ca marirea sumelor de amenda va preveni accidentele, dar cand faceti urmatoarele lucruri dragilor mafioti: - drumurile europene sa treaca pe langa sate, NU PRIN SATE, sa nu ne mai taram cu 40-50km/h prin ele (asa sant drumurile in Bulgaria de exemplu, ocolesc satele) - Sa nu mai circule pe drumurile europene carutele/tractoarele agricole/volele/etc prin fata echipajelor MAI (organului) - etc

# Goguta date 17 September 2013 10:07 +1

Sa prevada in lege despagubiri, platite de politie ,  daca un cetatean sau mai multi semnaleaza exitenta unei carute , tractor agricol , animal pe drumurile europene si nu se intervine in 10 minute . Acelasi lucru pentru gropi .  Si inca ceva. Amenzile sa se duca in sistemul de sanatate ...

# vestul stie ce sa faca date 15 September 2013 21:14 +1

oamenii mor prea usor aici, trebuie facut ceva - dar ce anume? 

# Tudor Raneti date 15 September 2013 22:36 -5

Ma incearca o grozava satisfactie pentru faptul ca printre cei care or sa si-o fure o sa fie si unul din cei care sta infipt cu mana in claxon, unul care ambreiaza in intersectie, unul care asculta orice asculta dar sa-i zbarnaie tabla la masina si creierii in cap, unul care trece cand pe verdele pietonilor, unul care parcheaza pe trotuar, toti care-mi fac viata mai scurta cu teava de esapament personala s.a.m.d. Se putea si mai bine, adica sa va tavaliti in chinuri pentru ca sunteti psihopati, dar deocamdata ma multumesc cu acest putin.

# Hipster date 12 September 2013 13:11 -4

Eu cred ca e buna initiativa! Inadmisibil sa nu ii poti constrage pe unii sa-si achite amenzile in timp cei noi, ai mai fraieri, le platim! In plus, trebuie civilizate unele elemente din traficul nostru! Cei care conduc, stiu la ce ma refer! 

# jaja date 12 September 2013 14:30 +11

Intuiesc ca urmeaza corolarul, agentii constatatori carora li se desfiinteaza procesele verbale in instanta, urmeaza sa fie dati afara din MI, fara posibilitatea de reangajare .De asemenea, anjatii si reprezentantii MI, care afirma in scris ca actele sunt legale, iar ulterior, aceste acte sunt desfiintate in instanta, urmeaza ca in 24 ore sa fie dati afara .

# GEO date 12 September 2013 14:54 -8

FOARTE BINE!!! MAI USOR CU BAUTURA SI VITEZOMANIA, SI FIII DE SMECHERI BETI CHIORI PRIN TRAFIC. FOARTE BINE, SA SE MAI POTOLEASCA. VIATA E UNA SINGURA, ASTA E CERT PANA AZI, IN FORMA ASTA!!! iN rAI NU SOFEZI, POATE DINCOLO.

# daniel date 12 September 2013 15:06 +22

Un proiect tampit la fel ca multe altele...Cum sa dai amenzi de circulatie de 10 ori mai mari decit salariul mediu pe economie ????? Doar daca esti tampit poti face un astfel de proiect !!!! Dar se pare ca asta e Romania

# andrei date 12 September 2013 15:10 -9

sa le puna 500 de salarii punctul de amenda...atunci sigur va sti lumea de frica ... la cate lichele sunt pe drumuri , personal le-as lua venitul pe un an de zile si le-as retrage definitiv permisul ... e de ajuns 1 minut de smecherie care sa distruga vieti , vieti in fata carora nici o sanctiune nu mai are valoare...cum spunea mai sus Marius.

# Hipster date 12 September 2013 17:33 -1

De principiu este corect! Sanctiunile pecuniare prea severe nu fac altceva decat departeze destinatarii de la finalitatea legii! A se vedea ca, potrivit legii penale, un criteriu extrem de important in procesul de individualizare a pedepsei amenzii este venitul inculpatului, sanctiunea aplicata sa nu il puna pe acesta in imposibilitatea de a-si indeplini indatoriile privind intretinerea etc. Cu toate acestea, sanctiunile complementare sunt cel putin salutare! Chiar si in situatia neachitarii cu rea-credinta a sanctiunilor aplicate! Este de neconceput ca unii sa plateasca iar altii, mai smecheri, nu! Gresesti, platesti! Aceasta regula trebuie incetatenita intre balcanici! 

# liviu date 13 September 2013 00:35 +9

[quote name=\"daniel\"]Un proiect tampit la fel ca multe altele...Cum sa dai amenzi de circulatie de 10 ori mai mari decit salariul mediu pe economie ????? Doar daca esti tampit poti face un astfel de proiect !!!! Dar se pare ca asta e Romania[/quote] Asta e Romania. In Italia iti suspenda dreptul de conducere o perioada de cateva luni,te cheama regulat la recoltari de sange, dupa perioada de suspendare iti da drept de conducere un an de zile, dupa care daca meriti si nu mai ai abateri iti iei permisul inapoi; si asta in cazul in care nu esti cercetat penal.

# Marius date 12 September 2013 15:06 +2

Goe...jegosi sunt aia care daca bea , in loc sa stea draq acasa se suie la volan si omoara copiiv nevinovati .. care distrug vieti , familii ... Ce ai simti daca copilul tau ar fi luat in plin pe trotuar de unu care si-a pus in cap la carciuma si a plecat el zmeu cu masina? Asa cum suntem obisnuiti sa mancam in fiecare zi , sa bem apa , sa dormim noaptea adica sa respectam niste regului asa trebuie respectate si cele rutiere . Cred ca sanctiunile inca sunt mici , chiar si in noua forma , cred ca oamenii ar tre sa-si schimbe putin educatia , modul in care gandesc .

# SALUT date 12 September 2013 15:32 -1

foarte bine, salut si eu initiativa, e de bun augur, si cine vrea sa faca fite in trafic sa plateasca. daca plateste mult a doua oara nu mai face. dsciplina se face prin legi dure, si tarile europene la fel au facut!

# a date 12 September 2013 15:53 +17

Un proiect facut la misto. Cerem de 2 ori mai mult ca sa avem de unde negocia...Pleci de pe verde in coloana si chiar inainte sa treci ti se schimba semaforul si iaca te-ai incaltat. Cum dracu sa platesti 16000 in 30 zile???? Un medic rezident trebuie sa lucreze vreo 18 luni numai ca sa plateasca amenda respectiva, in conditiile in care evident nu mai mananca si bea nnimic, nu fumeaza si doarme in strada sau in boscheti. OK p-aia de-i prinzi bauti, cu 100km/h in oras, mareste-le amenda, suspendarea, etc dar nu sariti calul. 

# MIRO date 12 September 2013 16:56 +13

Asta-i lege? Avem o lege f.b. dar, nu este respectata. Sunt pure aberatii in acest asa zis proiect, ceva imposibil de realizat. Este tot impotriva poporului roman, mai ales de cei care gresesc fara intentie. Ar trebui intrebati initiatorii: Astea sunt aplicabile si strainilor care circula prin Romania?

# Ionel date 13 September 2013 19:38 +3

Crezi tu ca cineva are intentia sa faca accident si sa omoare pe altcineva ? Toate sunt fără intenție dar mai grav este cand nerespectarea legii se face cu intentie. Nu sunt de acord cu sumele prea mari , a mai fost ada in cazul legii 61/1991 si s-a revenit . Cuantumul amenzilor trebuie sa fie suportabil de oricine ca sa poată fi incasate si sanctiunea sa isi atinga scopul .

# austriacu date 12 September 2013 17:02 0

DA, cum si tie pe toate traseele europene, se aplica viteza si legile circulatiei din statul respectiv. sau faci pe boul sau esti! de felicitat. asa trebuie unei tari lisite de bun simt si disciplina, legi aspre!!!!!

# gogu date 12 September 2013 21:49 +12

Dar de ce sa nu facem noi si un proiect pt realizarea de drumuri? De ce sa nu facem noi niste politisti care sa faca preventie nu sa stea ascunsi in tufisuri si sa ceara spaga. Zilele trecute am fost oprit de un agent de politie din jud Ag. Vazand ca am ITP-ul expirat mi-a sugerat ca ar fi bine sa ne intelegem. Ma uit in portofel si vad ca am doar hartii de 200 lei. Ce sa fac? Imi fac curaj si ii cer rest. imi spune ca nu are, dar se duce sa schimbe. A luat banii si mi-a adus restul...Astia-s politistii care trebuie sa aplice noile amenzi. De fapt, proiectul asta vizeaza. Cat o sa coste un post la Circulatie?

# Ionel date 13 September 2013 19:44 -3

Ești la fel de vinovat ca si el . De ce ai dat ? Dacă ti-a fost greu sa ii spui sa aplice legea nu te mai plânge . 

# No comment date 13 September 2013 07:11 +12

Ca de fiecare data se exagereaza la cele mai inalta cote si toti netotii se apuca de incropit proiecte de legi. Nicidata nu trebuie acceptat principiul sanctionarii excesive a celor multi, pentru ca exista o mana de cretini vitezomani sau betivi!!! Politia rutiera sa faca prevenire si sa nu vina cu astfel de aberatii juridico-fantastice, mai ales cu aceea de fi din nou sanctionat pentru neexecutarea unei sanctiuni.  Nu in ultimul rand trebuie luat in seama faptul ca de acum inainte, orice ameda cat de mica va fi contestata in instanta, iar asta va presupune un intreg cortegiu de alte pierderi, timp, bani, nervi, etc. atat pentru cetatean cat si pentru organele jurisdictionale. ATENTIE PARLAMENTARI, NU TOATA VIATA VETI AVEA SOFER LA SCARA!

# io date 13 September 2013 07:48 -8

In sfarsit, au gasit curajul sa o faca. Este un bun inceput, poate asa se mai civilizeaza nitel ciobanul si smecherul. Gogule, ce cautai fara itp la drum?

# gogu pt io date 13 September 2013 08:27 +8

Uitasem de ITP. Expirase de 2 zile. Totusi, vorbim despre contraventii faptuite de catre un sofer normal, nu despre smecheri si ciobani Astia ori au numere cu mAI ori de Bg.

# Proiectul este insuficient gindit date 13 September 2013 09:15 +9

Amenzile sint excesive si favorizeaza abuzurile si coruptia. Viteza maxima de 50 km/h este imposibila, mai ales in localitatile ce se intind pe kilometri intregi. Practic, o astfel de limita de viteza absurda este un mijloc de tortura a conducatorilor auto. Guvernul şi autoritatile locale ar trebui sa investeasca, mai bine, in pasarele supraterane pentru traversarea in siguranta a soselelor iar nu sa sileasca soferii sa mearga cu viteza melcului. Iar sti******rea sanctiunii suspendarii dreptului de a conduce pentru neplata amenzii este neconstitutionala pentru ca duce la ingradirea unui drept doar pentru a scuti organele fiscale de obligatia de colectare. :-|

# Ionel date 13 September 2013 19:59 -3

Dreptul de a conduce nu poate fi un drept garantat prin prisma faptului ca atunci cand esti la volan ai în mâna atât viața ta cat și a altora iar prin neplata amenzilor scopul acestora nu este atins . Este drept ca amenzile sunt prea mari si nu pot fi plătite in forma actuala dar trebuie sa existe o metoda de ii obliga pe cei care au obiceiul de le da uitării să le plătească si astfel sa îi încurajeze sa nu mai greseasca . Perioada suspendării da suma amenzii nu , este prea mare si nu poate fi platita . Doar in forma asta poate ingradi dreptul omului de buna credință care greșește ocazional dar plateste amenda fara discutie , pentru alde nelutzu nu este cazul .

# Dreptul de a conduce autovehicule este un drept versatil date 13 September 2013 21:25 +6

si destul de complex. Daca esti proprietar de autovehicul, dreptul de a-l conduce este un drept auxiliar al dreptului de uz al bunului. Totodată, dreptul de a conduce un autovehicul conduce la o libertate mai mare de miscare ceea ce inseamna o extensie a dreptului la libertate. De asemenea, pentru acele persoane care sint soferi profesionisti, dreptul de a conduce este o componenta a dreptului lor la munca. Toate drepturile enumerate sint drepturi garantate de Constitutie ceea ce confera si dreptului de a conduce acelasi caracter. Suspendarea lui este o sanctiune complementara menita sa-l faca pe contravenient sa reflecteze la fapta sa si sa-l determine sa nu mai repete acea fapta. Daca aceasta suspendare este insotita de o amenda uriasa iar persoana nu o poate plati, atunci legea noua face ca dreptul sa nu mai fie suspendat ci, practic, suprimat ( la soferii profesionisti de ex.) . Or, suprimarea unui astfel de drept nu se poate justifica din raţiuni de eficientizare a colectarii.

# Ionel date 13 September 2013 20:23 0

Dreptul de a conduce nu poate fi un drept garantat prin prisma faptului ca atunci cand esti la volan ai în mâna atât viața ta cat și a altora iar prin neplata amenzilor scopul acestora nu este atins . Este drept ca amenzile sunt prea mari si nu pot fi plătite in forma actuala dar trebuie sa existe o metoda de ii obliga pe cei care au obiceiul de le da uitării să le plătească si astfel sa îi încurajeze sa nu mai greseasca . Perioada suspendării da suma amenzii nu , este prea mare si nu poate fi platita . Doar in forma asta poate ingradi dreptul omului de buna credință care greșește ocazional dar plateste amenda fara discutie , pentru alde nelutzu nu este cazul .

# exces de zel date 13 September 2013 09:37 +11

Se grabesc cu o noua lege, cand ei nii pe asta de acum n-o aplica bine! Ce se intampla daca dau noua lege, vor cadea soferii mai des în \"plasa\" politistilor? Daca ar fi vigilenti politistii si pe actuala lege, ar fi mai multa disciplina in trafic. Cei care sunteti de acord cu amenzile de mii de lei noi sau cu suspendarea permisului pe ani de zile pentru contraventii relativ minore, nu sunteti soferi decat de ocazie şi, probabil, si atunci mergeti cu ambele maini strase pe volan şi cu 10 km sub viteza permisa. Si sunteti si sfinti, ca voua nu vi se intampla sa gresiti. Cei care sofati de voie-de nevoie mii de kilometrii pe luna stiti ca pot fi sutuaţii in care sa incalci niste reguli de circulatie (de ex. intalnesti un prost care vb la telefon si merge cu 60 km/ora in afara, iar tu ai linie continua, dar si vizibilitate ca sa-l depăsesti). Un sfânt de mai sus il intreba pe un om de ce a mers in trafic fara ITP. Si mie mi s-a intamplat sa merg fara rovinieta cateva zile. So what? Si unii ca noi sunt smecheri? Nu fiti mai catolici decat papa ăia care nu sunteti catolici deloc sau sunteti doar la ocazie.

# Ionel date 13 September 2013 20:17 0

Sunteți de acord cu mine cand spun ca tragedia de la Iasi parca putea fi evitată daca șoferul ar fi avut permisul reținut pe 3 ani atunci cand nu a acordat prioritate masinii de politie si astfel 11 oameni printre care un copil de 4 ani si unul de 14 ar fi fost in viata acum ? Trebuie sa intelegem cu totii ca toți avem dreptul la viata mai presus de orice , ca nimeni nu dorește să provoace o tragedie insa in lipsa \"fricii\" mai toti tindem sa nu respectam regulile mergand pe falsa idee ca \"mie nu mi se întâmplă\" si sstfel se produc tragedii . Daca intra in vigoare veti vedea că numarul accidentelor grave se va micsora serios insa  nu este ok cu ceilalti care au gresit recunosc asta dar nu au de unde sa plătească amenda . Nu amenzile sunt prea mari .

# Georgescu date 14 September 2013 08:33 +4

Avem o ura innascuta in noi sa lovim in semenii nostri cu 2 lovituri:amenda si suspendare.De ce nu se aplica numai suspendari de permise pentru soferi?

# Hipster date 14 September 2013 09:28 +1

Sofatul este o activitate extrem de periculoasa, nu intamplator regulile sunt prevazute intr-o lege ampla. Este nevoie de sanctiuni disuasive pt a stapani haosul in care au ajuns soselele tocmai din cauza ca pana acum nu am reusit sa gasim reteta. Nimeni nu va plati fie cu bani, fie cu pierderea dreptului, daca va respecta normele legale. Nu cred ca, a respecta legea, poate fi atat de impovarator! Pierderea unei vieti omenesti din cauza unei conduite necorespunzatoare in trafic este un fapt ireversibil! Nu ma intereseaza daca va raspunde sau nu, daca va fi condamnat cu executare sau cu suspendare, cat timp victima este in pamant! Nu cred ca este greu de conceput o astfel de tragedie, chiar daca nu am simtit-o pe propria piele. 

# un nene date 14 September 2013 11:26 +3

Trecerea pe rosu, incalcarea liniei continue, conducerea unui permis cu nr. expirate,... in sine, nu inseamna nimic. Trec pe galben/rosu la 3 noaptea pe o strada pustie.... conduc un autovehicul inmatriculat provizoriu, in a 31-a zi. Ei si? Nu stiu a cui e masina? Care e problema? La masinile bulgaresti habar nu au de unde sa-l ia pe conducator .... Au inceput in draci inmatriculari in Romania la masinile cu volan pe dreapta. Asta cum e? Nu e nicio problema?

# Hipster date 14 September 2013 15:27 -1

Ce aratati dvoastra tine mai mult de aplicabilitatea in concret a acestor sanctiuni. Evident ca atunci cand se vor aplica se va aprecia dozarea sanctiunilor in raport cu pericolul social concret al faptei. Cand nu este cazul (culoare rosie, lipsa trafic pietonal/rutier etc.), aceste sanctiuni aspre nu se vor aplica. Este echivalent cu furtul unei gaini... Nu se aplica ped. de 12 ani inchisore! De fapt, nici macar nu va atrage raspunderea penala acest fapt, dar de aceea, este bine ca exista textul incriminator, nu-i asa?! 

# nicol date 14 September 2013 16:42 +4

Intr-o alta lume , intr-o alta tara probabil , doar ca traim in Romania , aici mai mult ca sigur ca se vor aplica cele aspre , si se vor aplica tot omului de rand si nu asa zisilor smecheri pe 4 roti care la un moment dat provoaca tragedii , tot omul de rand va suporta rigorile legii pentru o banala greseala care nu a pus pe nimeni in pericol. Cine conduce zilnic , din nevoie si nu din placerea de a iesii cu masina la plimbare nu poate fii de acord cu un asa cuantum al amenziilor .

# Hipster date 14 September 2013 17:54 -1

Sunt de acord! Dar dacă se dorește la un moment dat aplicarea legii fără discriminări, oare este bine să pornim în această direcție cu frâna de mână trasă? Tocmai fiindcă nu am puterea de a iniția proiecte de legi salut orice inițiativă care tinde (chiar iluzoriu) spre o schimbare! Nu îmi convine când aleșii poporului la sfârșit de mandat nu au făcut nimic! Cât despre aplicarea sancțiunilor cu precădere față de amărâți, cât timp aceștia nu au săvârșit vreun fapt într-atât de periculos încât să atragă o atare pedeapsă, se pot adresa instanțelor judecătorești. Eu unul am câștigat o mulțime de procese cu obiect plângere contravențională, p-v-urile scrise pe genunchi fiind desființate.

# santinela date 14 September 2013 09:29 +5

Mai deunazi,la o emisiune Tv,a fost seful circulatiei pe tara.Dupa felul cum s-a comportat acolo si dupa timpeniile spuse cred,adica sint sigur, ca el are o mare contributie la un asa proiect de lege cretin. Dupa ce au fpst puse acolo aberatii peste aberatii vine si el si spune.Ce daca,este proiect si va fi imbunatatit.Bai papagalule care esti,iti faci breasla de ris si meseria.Aberatii pot fi la parlamentari nu la un specialist,ceea ce u este cazul tau.

# FLEOSCUTA date 14 September 2013 16:30 -6

SCESTE REGULI TREBUIAU LUATE DE FOARTE MULT TIMP ASTFELT SE EVITAU MULTE DIN CRIMELE FACUTE PE SOSELE DE SOFERII INCONSTIENTI SI DE COPII DE BANI GATA CARORA NU AR TREBUI SA LI SE DEA DREPTUL DE CONDUS NICIODATA.

# d. date 15 September 2013 18:48 +9

consecintele vor fi devastatoare! de la o greseala de circulatie multi se vor alege cu dosare penale (nu vor avea bani pt. plata amenzii vor merge cu permisul suspendat) altii, daca pana de curand isi intretineau familia cu aceasta ocupatie, la cea mai mica greseala trebuie sa se reprofileze... deci, eu cred ca numai in romania salariile sunt dintre cele mai mici din Europa iar taxele, impozitele si amenzile cele mai mari. Eu ii propun celui ce a venit cu asemenea idei sa fie castrat pt ca, in opinia mea, trebuie sa luam masuri deastice si pentru stoparea prostiei, nu numai a accidentelor.

# Daca o sa le permitem date 15 September 2013 21:40 +3

sa treaca in lege suspendarea dreptului de a conduce ca mijloc de constringere pentru neplata amenzii, ne vom trezi intr-o zi ca acesti gugulani ai dreptului vor reinfiinta inchisoarea datornicilor :-x

# xlv date 16 September 2013 14:00 +1

da, sint de acord cu modificarile, dar sa intre in vigoare dupa ce vom avea infrastructura !!!!!!!!!!!!!!!!!! e inadmisibil de ex. la sebes se fac 2h - vreo 10 km... pentru asta nu exista sanctiuni ?

# nelu date 16 September 2013 15:17 +4

cel care a propus asemenea lege,se gindeste ca tot romanul are veniturile acestuia,ceea ce este fals.Va ganditi ca o gramada de romani au ca profesie soferia?dar cel mai urat lucru ,este ca nici in actuala lege nu exista disciplina din cauza celor de la circulatie,adica spagarilor.Oare va aplica legea asta extrema,?Ma indoiesc.Se va da mita incontinuare ,iar soselele vor fi tot ca in vestul salbatic.Apropo,locuiesc la sosea,in apropierea unei curbe destul de dificila si periculoasa.Nu va imaginati ce raliuri de motoare se produc aici .150-180km\\h,avem vreo 6-7politisti la sediul din localitate dar nu i-am vazut niciodata sa ia atitudine la asa ceva.Deci toata greseala pleaca de la aplicatoeul legii.

# mihai date 16 September 2013 16:59 +2

Mulţi vor evita să mai urce la volan... când ştiu ce belea planează asupra lor!Pedepse înzecite! Sper ca parlamentarii să nu dea curs unui asemenea proiect!

# Adrian date 16 September 2013 20:13 +1

Jegosi mai sunt unii, au impresia ca traim in tarile nordice. Taxe imense, amenzi record (de peste 15 salarii minime pe economie). As dori sa vad o persoana care DIN GRESEALA nu a trecut pe culoarea rosie, se poate intampla, e contraventie insa sa pedepsesti la fel accidentul ca urmare a nerespectarii culorii semaforului cu EROAREA (suntem oameni si mai gresim) este aberant. Se face acel cazier al soferilor, de ce nu aplicam amenzi progresive: Ex: la prima contraventiei culoarea rosie 5 puncte, la a doua 10 puncte etc.

# obiectiva date 16 September 2013 20:18 -3

poate asa se curata strazile de COCALARI...si de criminali gen HUIDU !.ca NU toata lumea trebuie sa circule cu masinuta proprie....si asa se scumpeste benzina....e o aglomeratie pe strazi, de neinchipuit......eu as face ca pe vremea lui ceausescu, in duminicile cu sot numerele pare, in duminicile fara sot numerele impare !!!!!!! DAR, ACCESUL LA JUSTITIE e GARANTAT de CONSTITUTIE.......ala la carnetul de sofer, NUUUUUUUU !!

# Mihai Arvinte date 17 September 2013 14:10 +1

Amenzile ar trebui micsorate la jumate , noi nu avem salarii ca cei din guvern, nu toti facem afaceri cu statul. AMENZILE SA MEARGA CATRE SANATATE  PT. CA VICTIMILA ACCIDENTELOR AU NEVOIE DE SPITALIZARE (unele cazuri)

# Vicol Catalin date 17 September 2013 14:31 0

Au  ajuns gardienii sa dea amenzi soferilor ! Se vede ca statul vrea prin orice mijloace sa  adune amenzi ,  e mai rau decat era securitatea inainte. Politia Locala se se ocupe de siguranta cetatenilor nu sa dea amenzi de circulatie Nu am vazut medic stomatolog sa se ocupe  cu operatii la inima, de asta exista POLITIA RUTIERA !

# Vicol Catalin date 17 September 2013 15:10 0

Au  ajuns gardienii sa dea amenzi soferilor ! Se vede ca statul vrea prin orice mijloace sa  adune amenzi ,  e mai rau decat era securitatea inainte. Politia Locala se se ocupe de siguranta cetatenilor nu sa dea amenzi de circulatie Nu am vazut medic stomatolog sa se ocupe  cu operatii la inima, de asta exista POLITIA RUTIERA !

# Vicol Catalin date 17 September 2013 15:38 0

Au  ajuns gardienii sa dea amenzi soferilor ! Se vede ca statul vrea prin orice mijloace sa  adune amenzi ,  e mai rau decat era securitatea inainte. Politia Locala se se ocupe de siguranta cetatenilor nu sa dea amenzi de circulatie Nu am vazut medic stomatolog sa se ocupe  cu operatii la inima, de asta exista POLITIA RUTIERA !

# Mihai Arvinte date 17 September 2013 15:39 0

Amenzile ar trebui micsorate la jumate , noi nu avem salarii ca cei din guvern, nu toti facem afaceri cu statul. AMENZILE SA MEARGA CATRE SANATATE  PT. CA VICTIMILA ACCIDENTELOR AU NEVOIE DE SPITALIZARE (unele cazuri)

# Vasile date 17 September 2013 15:49 +2

Amenda nu e cea maibuna cale de a corecta soferii, mai degraba e japca pe poporul roman! O solutia ar fi inlocuirea amenzii cu suspendaea pe loc a dreptului de a conduce Ex: 2 puncte = 2 saptamani suspendare, 4 punte = 4 saptamini..... De ce sa sufere familia daca primesc amenda de 16000 roni , e ca si o condamnare la foame a copiilor si familier  de intretinut, cati romani au 16000 roni in buzunar sa plateasca? ELIMINAREA AMENZILOR  SI SUSPENDAREA DREPTULUI DE A CONDUCE  , Statul nu stie cum sa mai fure cetatenii . Am gresit la circulatie ? SUSPENDA-MA! NUMI INFOMETA FAMILIA !

# Gicu date 17 September 2013 15:51 +1

Niste pungasi !

# awa date 17 September 2013 17:24 0

Bravo, tineti-o tot asa! Facem, rost de clienti mai multi,sa va anulam jegurile de procese-verbale. :lol:

# JUDEX date 17 September 2013 18:40 +3

O lege nwegandita care nu tine cont de realitatile Romaniei(sosele,salarii,coruptia politistilor).Se da frau liber arbitrariului si,deci,a coruptiei.In adevar,daca legea /ordonanta trece avem in fruntea tarii niste tampiti.

# Cosmin date 17 September 2013 23:05 +3

Pe cand obligatia ca Politia Rutiera sa probeze sanctiunile constatate? E aberant ca organul sa poata aplica amenzi de 16.000 lei doar pentru ca a constatat fapta cu propriile-i simturi, la umbra desuetei prezumtii de veridicitate a procesului-verbal.

# negrut gheorghe date 19 September 2013 15:09 0

pentru alcool,viteza, mare peste 100 indifferent daca a facut accident sau nu sanctiunile trebuie drastice dar celelalte masuri sant facute ca sa distruga oameni, familii, viitorul copiiilor celor saraci, este o discriminare premeditate dintre saraci si bogati.masina pentru noi care o folosim pentru a ne deplasa acolo unde ne putem castiga subsistenta familiei este o mare necessitate ,dar ii incomodam pe bogatii care vor sa aiba soselele libere sa circule ei cu bolizii lor cu viteza elicopterului.s_apoi cine sant cei care constata infractiunea?//citi romani pot plati asemenea amenzi? asa veti mari mita. scopul acestei legi este de a elimina masinile ceori saraci de pe strada ,care cu o asemenea amenda sant ditrusi definitive cu tota familia.asa dispar si oameni si masini din calea celor bogati. ce a patit HUIDU CA A OMORAT 3 OAMENI?

# dede date 19 September 2013 15:18 0

bai oameni buni lasa-ti vrajeala ca pentru copii de bani gata nici amenda de 3-4000 de euro nu e mare,ca oricum stie ca o plateste tata.Asa ca da sa faca sa le ia carnetul pentru perioade mai lungi ca asta doare la fel si pe sarac si pe bogat.

# Magureanu Sorinel date 20 September 2013 19:34 +2

Cred ca este o gluma!!!??? .O astfel de lege poate fi pusa in practica in alta tara nu in Romania bunului plac pentru ca ea va fi valabila pentru muritoorii de rand nu pentru toata lumea. Si nu va putea fi obiectiva atata timp cat pe strazi se afla tot mi9litia circulatie. Oameni dispusi sa treaca cu vederea acolo unde iese ceva si sa sanctioneze de cele mai multe ori chiar si arbitrar . Da o astfel de lege dar politia sa aiba instrumentele sa dovedeasca pe loc ca ai gresit inainte de a-ti lua permisul si a scrie procesul verbal. Sa se uite si ei in legislatia din alte tari nu asa ca le-a venit lor pe chelie.

# Magureanu Sorinel date 20 September 2013 19:40 0

Nu tu sa dovedesti ca ai gresit ci ei sa dovedeasca inainte de a-ti cere sa predai permisul. Daca suntem stat de drept pai camere la trecerile de pietoni , camere la semafoare. Si inca ceva pe bulevardele din toata lumea se circula cu viteza impusa de coloana nu cu viteza legala , vezi Madrid Spania, in Anglia la prima abatere in trafic primesti un avertisment verbal . La noi ca la noi cum sa_si faca unii Vile lucrand la Stat(adica la intinde mana) . Nu vad nici o diferenta intre cersetorii si spalatorii de parbrize de la marile intersectii care te agreseaza zilnic si Politia Romana plina de smecheri

# jan date 21 September 2013 20:24 0

<img src=ops:' /> Un proiect tampit la fel ca multe altele...Cum sa dai amenzi de circulatie de 10 ori mai mari decit salariul mediu pe economie ????? Doar daca esti tampit poti face un astfel de proiect !!!! Dar se pare ca asta e Romania

# dan date 22 September 2013 20:18 0

foarte tare sistemul de a creste veniturile gaborilor sau cei ce fac legea nu stiu ca poti scapa de amenda dind jumatate din ea gaborului,poate fac o lege sa ii amendeze pe politicieni cind mint in campaniile electorale ,si daca un amarit cu 3 copii acasa ia doua amenzi din astea care fac cit salariul lui pe viata ce fac prostii care au facut legea

# nea gheorghe date 22 September 2013 20:49 0

E ff simplu : il executa silit ptr. creanta, ii ia masina si casa. Treaba e gandita bine, chiar ff bine. In cel mai fericit caz, fraierul va trebui sa faca un credit la banca ptr. a plati amenda. Tara de mamaligi, isi bat mafiotii joc de voi cum \"vrea muschii lor\".Asta ati votat, asta aveti.

# gogu date 3 October 2013 00:31 0

nebunilor!!!! Ar trebui sa le mai micsoreze inca odata salariul....si sa fie valabila legislatia si pentru ei....sa vedeti acuma ce spaga o sa vrea jegosii...

# lalex date 3 January 2014 13:21 +1

Nu neaparat e o masura corecta , doar cei care nu conduc nu gresesc , sa nu uitam ca traim intr-o tara unde salariul minim de abia acum e 800 de lei brut . iti iei o amenda de 10.000 ca ai trecut pe galben si te vezi nevoit sa vinzi masina si multe altele de pe langa casa ,un om normal nu va fi deacord niciodata cu masura asta ,voi fi imediat de acord cand voi avea un salariu minim de 1000 de euro . Toate se intampla cu un scop si doar orbii nu vad ca cineva vrea sa nenoroceasca romania. :-x :-x :-x

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva