26 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

EXCLUSIV – Inalta Curte a emis lunar 300 de mandate de interceptare pe siguranta nationala: “Numarul propunerilor admise avand ca obiect emiterea mandatelor de interceptare in cazul indiciilor de amenintari contra sigurantei nationale este de 3.602 in anul 2012 si 2.197 pana la data de 8 august 2013”. Cititi cate autorizatii de interceptare au fost date de ICCJ

Scris de: Elena DUMITRACHE - George TARATA | pdf | print

1 September 2013 14:09
Vizualizari: 6497

Siguranta nationala a Romaniei este serios pusa in pericol. Cel putin asta reiese daca avem in vedere numarul de mandate de interceptare emise, in fiecare an, in baza unor indicii privind amenintari la adresa sigurantei nationale. In realitate insa, asa cum bine se stie, a devenit o practica deja ca multe din dosarele instrumentate de procurori sa se sustina aproape in exclusivitate pe interceptari realizate in baza unor mandate pe siguranta nationala. An de an, mii de astfel de mandate sunt emise de catre judecatorii de la Inalta Curte de Casatie si Justitie.


Potrivit unui raspuns acordat Lumeajustitiei.ro de instanta suprema, in mai putin de doi ani, Inalta Curte a emis aproape 6.000 de mandate de interceptare in baza unor indicii privind amenintari la adresa sigurantei nationale. Mai exact, in 2012, ICCJ a emis 3.602 de mandate pe siguranta nationala, iar in primele sapte luni ale anului 2013 numarul acestora a fost de 2.197. Un simplu calcul ne arata ca anul trecut au fost emise cam 300 de astfel de mandate pe luna, media pastrandu-se si pentru anul 2013.

Iata raspunsul ICCJ: “Numarul propunerilor admise de Inalta Curte de Casatie si Justitie avand ca obiect emiterea mandatelor de interceptare in cazul indiciilor de amenintari contra sigurantei nationale este de 3.602 in anul 2012 si 2.197 pana la data de 8 august 2013”.

Amenintarile la adresa sigurantei nationale a Romaniei sunt mentionate in Legea 51/1991. Printre acestea regasim, actiuni care vizeaza suprimarea independentei si indivizibilitatii statului roman, provocarea de razboi sau inlesnirea ocupatiei militare, tradarea ori actele teroriste.

Iata ce se prevede la articolul 3 din Legea 51/1991 privind siguranta nationala a Romaniei:

Constituie amenintari la adresa sigurantei nationale a Romaniei urmatoarele:

a) planurile si actiunile care vizeaza suprimarea sau stirbirea suveranitatii, unitatii, independentei sau indivizibilitatii statului roman;

b) actiunile care au ca scop, direct sau indirect, provocarea de razboi contra tarii sau de razboi civil, inlesnirea ocupatiei militare straine, aservirea fata de o putere straina ori ajutarea unei puteri sau organizatii straine de a savirsi oricare din aceste fapte;

c) tradarea prin ajutarea inamicului;

d) actiunile armate sau orice alte actiuni violente care urmaresc slabirea puterii de stat;

e) spionajul, transmiterea secretelor de stat unei puteri sau organizatii straine ori agentilor acestora, procurarea ori detinerea ilegala de documente sau date secrete de stat, in vederea transmiterii lor unei puteri sau organizatii straine ori agentilor acestora sau in orice alt scop neautorizat de lege, precum si divulgarea secretelor de stat sau neglijenta in pastrarea acestora;

f) subminarea, sabotajul sau orice alte actiuni care au ca scop inlaturarea prin forta a institutiilor democratice ale statului ori care aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani sau pot aduce atingere capacitatii de aparare ori altor asemenea interese ale tarii, precum si actele de distrugere, degradare ori aducere in stare de neintrebuintare a structurilor necesare bunei desfasurari a vietii social-economice sau apararii nationale;

g) actiunile prin care se atenteaza la viata, integritatea fizica sau sanatatea persoanelor care indeplinesc functii importante in stat ori a reprezentantilor altor state sau ai organizatiilor internationale, a caror protectie trebuie sa fie asigurata pe timpul sederii in Romania, potrivit legii, tratatelor si conventiilor incheiate, precum si practicii internationale;

h) initierea, organizarea, savirsirea sau sprijinirea in orice mod a actiunilor totalitariste sau extremiste de sorginte comunista, fascista, legionara sau de orice alta natura, rasiste, antisemite, revizioniste, separatiste care pot pune in pericol sub orice forma unitatea si integritatea teritoriala a Romaniei, precum si incitarea la fapte ce pot periclita ordinea statului de drept;

i) actele teroriste, precum si initierea sau sprijinirea in orice mod a oricaror activitati al caror scop il constituie savirsirea de asemenea fapte;

j) atentatele contra unei colectivitati, savirsite prin orice mijloace;

k) sustragerea de armament, munitie, materii explozive sau radioactive, toxice sau biologice din unitatile autorizate sa le detina, contrabanda cu acestea, producerea, detinerea, instrainarea, transportul sau folosirea lor in alte conditii decit cele prevazute de lege, precum si portul de armament sau munitie, fara drept, daca prin acestea se pune in pericol siguranta nationala;

l) initierea sau constituirea de organizatii sau grupari ori aderarea sau sprijinirea sub orice forma a acestora, in scopul desfasurarii vreuneia din activitatile enumerate la lit. a) - k), precum si desfasurarea in secret de asemenea activitati de catre organizatii sau grupari constituite potrivit legii”.

ICCJ: 735 de autorizatii de interceptare si inregistrare in 2012, 534 pana la 5 august 2013

Revenind la mandatele emise de Inalta Curte de Casatie si Justitie, potrivit raspunsului acordat Lumeajustitiei.ro, in 2012, instanta suprema a emis 735 de autorizatii ale interceptarilor sau inregistrarilor pe banda magnetica sau pe orice alt tip de suport:

- 635 de autorizatii pentru interceptarea si inregistrarea convorbirilor si comunicarilor telefonice

- 40 de autorizatii pentru interceptarea si inregistrarea comunicarilor purtate in mediul ambiental

- 34 de autorizatii privind inregistrarea de imagini

- 24 de autorizatii de localizare si urmarire prin GPS sau prin alte mijloace electronice de comunicare

- 2 autorizatii de interceptare a comunicarii prin posta electronica

In ceea ce priveste anul 2013, pana la data de 5 august fusesera emise 534 de autorizatii ale interceptarilor sau inregistrarilor pe banda magnetica sau pe orice alt tip de suport:

- 440 de autorizatii pentru interceptarea si inregistrarea convorbirilor si comunicarilor telefonice

- 31 de autorizatii pentru interceptarea si inregistrarea comunicarilor purtate in mediul ambiental

- 29 de autorizatii privind inregistrarea de imagini

- 29 de autorizatii de localizare si urmarire prin GPS sau prin alte mijloace electronice de comunicare

- 5 autorizatii de interceptare a comunicarii prin posta electronica

Toate aceste autorizatii au fost emise in temeiul articolelor 91 (indice 1), 91 (indice 4) si 91 (indice 5) din Codul de procedura penala.

Iata ce prevede articolul 91 din Codul de procedura penala:

Art. 91 (indice 1): Conditiile si cazurile de interceptare si inregistrare a convorbirilor sau comunicarilor efectuate prin telefon sau prin orice mijloc electronic de comunicare

(1) Interceptarea si inregistrarea convorbirilor sau comunicarilor efectuate prin telefon ori prin orice mijloc electronic de comunicare se realizeaza cu autorizarea motivata a judecatorului, la cererea procurorului care efectueaza sau supravegheaza urmarirea penala, in conditiile prevazute de lege, daca sunt date ori indicii temeinice privind pregatirea sau savarsirea unei infractiuni pentru care urmarirea penala se efectueaza din oficiu, iar interceptarea si inregistrarea se impun pentru stabilirea situatiei de fapt ori pentru ca identificarea sau localizarea participantilor nu poate fi facuta prin alte mijloace ori cercetarea ar fi mult intarziata.

(2) Interceptarea si inregistrarea convorbirilor sau comunicarilor efectuate prin telefon ori prin orice mijloc electronic de comunicare pot fi autorizate in cazul infractiunilor contra sigurantei nationale prevazute de Codul penal si de alte legi speciale, precum si in cazul infractiunilor de trafic de stupefiante, trafic de arme, trafic de persoane, acte de terorism, spalare a banilor, falsificare de monede sau alte valori, in cazul infractiunilor prevazute de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul unor alte infractiuni grave ori al infractiunilor care se savarsesc prin mijloace de comunicare electronica. Dispozitiile alin. 1 se aplica in mod corespunzator.

(3) Autorizatia se da pentru durata necesara interceptarii si inregistrarii, dar nu pentru mai mult de 30 de zile, in camera de consiliu, de presedintele instantei careia i-ar reveni competenta sa judece cauza in prima instanta sau de la instanta corespunzatoare in grad acesteia, in a carei circumscriptie se afla sediul parchetului din care face parte procurorul care efectueaza sau supravegheaza urmarirea penala. In lipsa presedintelui instantei autorizatia se da de catre judecatorul desemnat de acesta.

(4) Autorizatia poate fi reinnoita, inainte sau dupa expirarea celei anterioare, in aceleasi conditii, pentru motive temeinic justificate, fiecare prelungire neputand depasi 30 de zile.

(5) Durata totala a interceptarilor si inregistrarilor autorizate, cu privire la aceeasi persoana si aceeasi fapta, nu poate depasi 120 de zile.

(6) Inregistrarea convorbirilor dintre avocat si partea pe care o reprezinta sau o asista in proces nu poate fi folosita ca mijloc de proba decat daca din cuprinsul acesteia rezulta date sau informatii concludente si utile privitoare la pregatirea sau savarsirea de catreavocat a unei infractiuni dintre cele prevazute la alin. 1 si 2.

(7) Procurorul dispune incetarea imediata a interceptarilor si inregistrarilor inainte de expirarea duratei autorizatiei daca nu mai exista motivele care le-au justificat, informand despre aceasta instan ta care a emis autorizatia.

(8) La cererea motivata a persoanei vatamate, procurorul poate solicita judecatorului autorizarea interceptarii si inregistrarii convorbirilor ori comunicarilor efectuate de aceasta prin telefon sau orice mijloc electronic de comunicare, indiferent de natura infractiunii ce formeaza obiectul cercetarii.

(9) Autorizarea interceptarii si a inregistrarii convorbirilor sau comunicarilor se face prin incheiere motivata, care va cuprinde: indiciile concrete si faptele care justifica masura; motivele pentru care stabilirea situatiei de fapt sau identificarea ori localizarea participantilor nu poate fi facuta prin alte mijloace ori cercetarea ar fi mult intarziata; persoana, mijlocul de comunicare sau locul supus supravegherii; perioada pentru care sunt autorizate interceptarea si inregistrarea.

Art. 91 (indice 2): Organele care efectueaza interceptarea si inregistrarea

(1) Procurorul procedeaza personal la interceptarile si inregistrarile prevazute in art. 91 (indice 1) sau poate dispune ca acestea sa fie efectuate de organul de cercetare penala. Persoanele care sunt chemate sa dea concurs tehnic la interceptari si inregistrari sunt obligate sa pastreze secretul operatiunii efectuate, incalcarea acestei obligatii fiind pedepsita potrivit Codului penal.

(2) In caz de urgenta, cand intarzierea obtinerii autorizarii prevazute in art. 91 (indice 1) alin. 1, 2 si 8 ar aduce grave prejudicii activitatii de urmarire penala, procurorul care efectueaza sau supravegheaza urmarirea penala poate dispune, cu titlu provizoriu, prin ordonanta motivata, inscrisa in registrul special prevazut in art. 228 alin. 1 1, interceptarea si inregistrarea convorbirilor sau comunicarilor, pe o durata de cel mult 48 de ore.

(3) In termen de 48 de ore de la expirarea termenului prevazut in alin. 2, procurorul prezinta ordonanta, impreuna cu suportul pe care sunt fixate interceptarile si inregistrarile efectuate si un proces-verbal de redare rezumativa a convorbirilor, judecatorului de la instanta careia i-ar reveni competenta sa judece cauza in prima instanta sau de la instanta corespunzatoare in grad acesteia in a carei circumscriptie se afla sediul parchetului din care face parte procurorul care efectueaza sau supravegheaza urmarirea penala, in vederea confirmarii. Judecatorul se pronunta asupra legalitatii si temeiniciei ordonantei in cel mult 24 de ore, prin incheiere motivata data in camera de consiliu. In cazul in care ordonanta este confirmata, iar procurorul a solicitat prelungirea autorizarii, judecatorul va dispune autorizarea pe mai departe a interceptarii si inregistrarii, in conditiile art. 91 (indice 1) alin. 1-3 si 8. Daca judecatorul nu confirma ordonanta procurorului, va dispune incetarea de indata a interceptarilor si inregistrarilor, iar cele efectuate vor fi sterse sau, dup a caz, distruse de catre procuror, incheindu-se in acest sens un proces-verbal care se comunica in copie instantei.

(4) Convorbirile sau comunicarile interceptate si inregistrate care nu privesc fapta ce formeaza obiectul cercetarii sau nu contribuie la identificarea ori localizarea participantilor se arhiveaza la sediul parchetului, in locuri speciale, in plic sigilat, cu asigurarea confidentialitatii, si pot fi transmise judecatorului sau completului investit cu solutionarea cauzei, la solicitarea acestuia. La solutionarea definitiva a cauzei, acestea vor fi sterse sau, dupa caz, distruse de catre procuror, incheindu-se in acest sens un proces-verbal.

(5) Convorbirile sau comunicarile interceptate si inregistrate pot fi folosite si in alta cauza penala daca din cuprinsul acestora rezulta date sau informatii concludente si utile privitoare la pregatirea sau savarsirea unei alte infractiuni dintre cele prevazute la art. 91 (indice 1) alin. 1 si 2.

Art. 91 (indice 3): Certificarea inregistrarilor

(1) Convorbirile sau comunicarile interceptate si inregistrate care privesc fapta ce formeaza obiectul cercetarii sau contribuie la identificarea ori localizarea participantilor sunt redate integral intr-un proces-verbal de procuror sau de lucratorul din cadrul politiei judiciare delegat de procuror, in care se mentioneaza autorizatia data pentru efectuarea acestora, numarul ori numerele posturilor telefonice sau alte date de identificare a legaturilor intre care s-au purtat convorbirile ori comunicarile, numele persoanelor care le-au purtat, daca sunt cunoscute, data si ora fiecarei convorbiri ori comunicari in partesi numarul de ordine al suportului pe care se face imprimarea.

(2) Procesul-verbal este certificat pentru autenticitate de catre procurorul care efectueaza sau supravegheaza urmarirea penala in cauza. Daca savarsirea unor infractiuni are loc prin convorbiri sau comunicari care contin secrete de stat, consemnarea se face in procese-verbale separate, iar dispozitiile art. 97 alin. 3 se aplica in mod corespunz ator. Corespondentele in alta limba decat cea romana sunt transcrise in limba romana, prin intermediul unui interpret.

(3) La procesul-verbal se ataseaza, in plic sigilat, o copie a suportului care contine inregistrarea convorbirii. Suportul original se pastreaza la sediul parchetului, in locuri speciale, in plic sigilat, si va fi pus la dispozitia instantei, la solicitarea acesteia. Dup a sesizarea instantei, copia suportului care contine inregistrarea convorbirii si copii de pe procesele-verbale se pastreaza la grefa instantei, in locuri speciale, in plic sigilat, la dispozitia exclusiva a judecatorului sau completului investit cu solutionarea cauzei.

(4) La prezentarea materialului de urmarire penala, procurorul este obligat sa prezinte invinuitului sau inculpatului procesele-verbale in care sunt redate convorbirile inregistrate si sa asigure, la cerere, ascultarea acestora.

(5) Daca in cauza s-a dispus o solutie de netrimitere in judecata, procurorul este obligat sa instiinteze despre aceasta persoana ale carei convorbiri sau comunicari au fost interceptate si inregistrate. Suportul pe care sunt imprimate convorbirile inregistrate se arhiveaza la sediul parchetului, in locuri speciale, in plic sigilat, cu asigurarea confidentialitatii, si se pastreaza pana la implinirea termenului de prescriptie a raspunderii penale pentru fapta ce a format obiectul cauzei, cand se distrug, incheindu-se proces-verbal in acest sens.

(6) Dupa arhivare, suportul pe care sunt imprimate convorbirile inregistrate poate fi consultat sau copiat in cazul reluarii cercetarilor sau in conditiile prevazute in art. 91 (indice 2) alin. 5 si numai de catre procurorul care efectueaza sau supravegheaza urmarirea penala, iar in alte cazuri numai cu autorizarea judecatorului.

(7) Daca in cauza instanta a pronuntat o hotarare de condamnare, achitare sau incetare a procesului penal, ramasa definitiva, suportul original si copia acestuia se arhiveaza odata cu dosarul cauzei la sediul instantei, in locuri speciale, in plic sigilat, cu asigurarea confidentialitatii.Dupa arhivare, suportul pe care sunt imprimate convorbirile inregistrate poate fi consultat sau copiat numai in conditiile prevazute in art. 91 (indice 2) alin. 5, cu incuviintarea prealabila a presedintelui instantei.

Art. 91 (indice 4): Alte inregistrari

(1) Dispozitiile art. 91 (indice 1) – 91 (indice 3) se aplica in mod corespunzator si in cazul inregistrarilor in mediul ambiental, localizarii sau urmaririi prin GPS ori prin alte mijloace electronice de supraveghere.

Art. 91 (indice 5): Inregistrarile de imagini

(1) Dispozitiile art. 91 (indice 1) si 91 (indice 2) se aplica in mod corespunzator si in cazul inregistrarii de imagini, iar procedura de certificare a acestora este cea prevazuta in art. 91 (indice 3), cu exceptia redarii in forma scrisa, dupa caz.

Art. 91 (indice 6): Verificarea mijloacelor de proba

(1) Mijloacele de proba prevazute in prezenta sectiune pot fi supuse expertizei tehnice la cererea procurorului, a partilor sau din oficiu.

(2) Inregistrarile prevazute in prezenta sectiune, efectuate de parti sau de alte persoane, constituie mijloace de proba cand privesc propriile convorbiri sau comunicari pe care le-au purtat cu tertii. Orice alte inregistrari pot constitui mijloace de proba daca nu sunt interzise de lege.

Comentarii

# bercea mondial: ,,,,e manevra lu frații miei.......,, date 1 September 2013 15:00 +13

            Dar în Dosarul FLOTA, FLOTA ROMÂNIEI, exista probe evidente care contureaza elementele constitutive ale infractiunii   de SUBMINAREA ECONOMIEI NAȚIONALE  -art. 165 Cod penal    ????????    ARESTAȚI-L PE BĂSESCU TRAIAN ȘI CLICA

# Goe date 1 September 2013 16:01 +14

Ai zice ca Romania e gaoaza universului la cate amanintari sunt la adresa sigurantei nationale. Cred ca nici SUA si Israel laolalta nu sunt asa amenintate.

# Joe date 1 September 2013 17:32 +7

Nu. Ai zice, si chiar asa este, ca justitia nu a evoluat deloc din 50 si pana in prezent.

# IOAN DUSCAS date 1 September 2013 17:50 +1

DE SAPTE ANI DE ZILE INFRACTORI DIN RANDUL PROCVCURORILOR INCLUSIV DNA ,DIICOT SI PICCJ ALATURI DE INFRABTORI DIN SERVICILE SECRETE SI INFRAACTORI DIN MINISTERUL DE INTERNE SI MINISTERUL DE JUSTITIE IN BUNA INTELEGERE CU INFRACTORI DE PE SCENA POLITICA AU DECIS ELIMINAREA MEA IN STIL MAFIOT DATORITA FAPTULUI CA LE CERUI INSISTENT ACESTOR INFRACTORI SA IMI PERMITA STUDIEREA DOCUMENTTELOR LEGATE DE TUTELA BUNICII MELE ! INTRUCAT BUNICUL MAMEI MELE A DETINUT PROPRIETATI RUSINOS DE MARI ACESTI INFRACTORI NENOROCITI AU CONSIDERAT CA FIIND MAI IEFTIN SI MAI CONVENABIL ELIMINAREA IN STIL MAFIOT A TUTUROR DESCENDENTILOR BUNICULUI MAMEI MELE SENS IN CARE ACESTE REBUTURI UMANE DERULEAZA ACTIUNI INFRACTIONALE LA LUMINA ZILEI SI PE BANI PUBLICI ! DE SAPTE NI DE ZILE ACESTI INFRACTORI NENOROCITI CHELTUIE RESURSE SEMNIFICATIVE PENTRU CA EU SA FIU PERCEPUT CA FIIND TIGAN ,BANDIT,HOMOSEXUAL,DRACUL IN PERSOANA SI ORICE ALTCEVA DEMN DE DISPRET DESI NU AM ABSOLUT NIMIC IN COMUN CU NEAMUL TIGANESC SI

# IOAN DUSCAS date 1 September 2013 18:02 +1

SA FII OM CINSTIT PANA IN MADUVA OASELOR DAR SA TE TREZESTI CA INFRACTORI DIN RANDUL PROCURORILOR ,A SECURISTILOR NOI SI VECHI ,A POLITISTILOR SI A JANDARMILOR SI A SCURSURILOR UMANE DE PE SCENA POLITICA TE TIN DE SUSPECT DE ORICE LE PICA BINE INCEPAND CU FURTURILE DE GUMA DE MESTECAT DIN MAGAZINE SI CULMINAND CU ORGANIZAREA DE ATENTATE TTERORISTE ORIUNDE IN ACEASTA LUME ! ASA CA IN URMA CU SAPTE ANI DE ZILE ACEASTA TRUPA DE INFRACTORI PUBLICI IMI TRANSFORMARA VIATA INCLUSIV CEA INTIMA IN SPECTACOL PUBLIC PUNAND LA DISPOZITIA PUBLICULUI LARG POSIBILITATEA DE A SE DELECTA PE BAZA VIETII MELE INTIME !APOI PRIN METTODE SPOECIFICE IMI TRANSFORMARA TOATA FAMILIA IN COLABORATORI IAR PENTRU A PREINTIMPINA EVENTUALE REFUZURI I AU DETERMINAT SA PARTICIPE LA O ACIVITATE IN URMA CAREIA SA NU SE MAIPOATA PUNE PROBLEMA UNUI EVENTUAL REFUZ ! APOI MI AU PUIS O TRUPA DE TIGANI SCARBOSI PE URME IN SCOPUL IZOLARII MELE DE ABSOLUT ORICE PERSOANA SI IN SCOPUL DISCREDITARII MAXIME A PERSOANEI MELE !

# IOAN DUSCAS date 1 September 2013 18:22 +1

DECI IN LIPSA ORICARUI INDICIU REALIST ACESTI INFRACTORI NENOROCITI MA MONITORIZEAZA LA SANGE FOLOSIND TOT TIPUL DE TEHNICI SECURISTE PENTRU DISCREDITAREA MEA PE ORICE CALE ! IN PLUS ACESTOR INFRACTORI PUBLICI LI SE FALFAIE SI DE CEA CE SPUNE LEGEA IN PRIVINTA DURATEI MAXIME A PERIOADEI DE MONITORIZARE ! SI ACESTI INFRACTORI NENOROCITI PRETIND A FI OMENI AI LEGII DESI CONFORM ACTIUNILOR INFRACTIONALE DERULATE NU SUNT ALTCEVA DECAT NISTE INFRACTORI DEOSEBIT DE PERICCULOSI !DEOSEBIT DE GRAV ESTE FAPTUL CA LA ICCJ INFRACTORI DIN ZONA SECRETA FAC ABSOLUT ORICE VOR DATORITA UNOR MAGISTRATI SANTAJABILI SI A UNOR GUNOAIE ACOPERITE AJUNGANDU SE LA SITUATIA IN CARE IN ROMANIA JUSTITIE ESTE EGAL CU BUNUL PLAC A UNEI STRUCTURI DE3 CRIMA ORGANIZT COMPUS DIN INFRACTORI DIN ZONA SERETA AUTOHTON SI NU NUMAI !

# ARGUS date 1 September 2013 19:14 +11

Suntem curiosi cate din aceste mandate au fost solicitate de catre4 DIICOT,singura structura care este competenta in infractiunile contra sigurantei statului.dar mai suntem curiosi cat dintre aceste mandate se refera la infractiuni contra sigurantei statutului.Cate asemenea mandate au fost date la solicitarea DNA ori a altor parchete?Si mai vreau sa stiu cate alte smecherii de genul acesta sunt confirmari ale magistratilor a tot felul de interceptari si altele facute de urgenta de catre procurori.Ne poate cineva lamuri in sensul celor de mai sus?

# vvv date 1 September 2013 20:00 +3

nu

# ARGUS date 3 September 2013 11:13 +1

Corect.Ar trebuie ca LUJU sa faca intrebarile de rigoare(conform postarii mele) si p[oate (?) i se va raspunde.

# gogu date 1 September 2013 21:06 +6

Numarul si procedura lasa impresia ca aceste mandate se acorda discretionar,fara un control matur si achilibrat. Din pacate, traim intr-o societate in care avem multe infractiuni si multe abuzuri ale autoritatilor. Granita dintre ele este destul ambigua... si nu stim cine face mai mult rau. :sad:

# IOAN DUSCAS date 1 September 2013 22:30 +1

CUM SE POATE NUMII O STRUCTURA CONSTITUITA DIN PROCURORI ,SECURISTI,LUCRATORI DIN MINISTERUL DE INTERNE SI MINISTERUL DE JUSTITIE IN SCCOPUL DERULRII DE ACTIUNI INFRACTIONALE ? ASEMENEA STRUCTURA INFRACTIONLA SE VA NUMII ALTFEL DECAT STRUCTURA DE CRIMA ORGANIZATA PENTRU FAPTUL CA PRIN DEFINITIE ACESTI INFRACTORI AR TREBUII SA RESPECTE LEGEA SAU DATORITA FAPTULUI CA ACESTE PERSOANE DERULEAZA ACTIUNI INFRACTIONALE SE VA NUMII ORGANIZATIE MAFIOTA RESPECCTIV STRUCUTRA DE CRIMA ORGANIZATA ? DE SAPTE ANI DE ZILE O TRUPA DE INFRACCVTORI DIN RANDUL MAGISTRATILOR ,A INTERNELOR ,A JUSTITIEI BA CHIAR SI NISTE GUNOAIE DE PRIN FIRME PRIVATE DE PAZA ALATURI DE INFRACTORI DE PE SCENA POLITICA PRACTICA TERORISMUL DE STAT IMPOTRIVA MEA SI A FAMILIEI MELE ! IN BAZA LEGII AM CERUT INTERVENTIA CSM , A INSPECTIEI JUDICIARE ,A CONDUCERII MINISTERULUI DE INTERNE ,A CONDUCERII MINISTERULUI DE JUSTITIE , A CSAT ULUI A COMISIILOR PARLAMENTARE PENTRU CONTROLUL STRUCVCTURILOR INFRACTIONALE SECRETE DAR NIMIK

# bin laden date 2 September 2013 08:59 +1

ce Al qaeda,ce Hezbolah?in Romania se ascund adevaratii teroristi ai lumii,la fiecare cinci minute se fabrica cate o bvomba nucleara si se planuieste cate un atentat sangeros,de aia au si nevoie slugile nespalate ale Macacului de mandate pe siguranta nationala,degeaba tot carcotiti voi ca asta-i antidemocratic :D

# vasilica date 2 September 2013 11:05 +6

Cat a costat statul si poporul roman toate aceste interceptari.?Oamenii astia nu au nici o limita.O vina importanta o are si Parlamentul care aproba in nestire sume importante de bani mai mult chiar si la rectificarea bugetara care se face odata sau de doua ori pe an se iau bani de la sanatate ,invatamant cultura ,protactie sociala ca sa-i umfle pe procurori de bani la fe ca si pe SRI.Asa se intampla daca ai un premier procuror. Ar trebui ca sumele de bani care s-au dovedit a nu fi fost folosite pentru siguranta nationala sa fie imputate procurorilor ,judecatorilor de la Inalta Curte sau chiar SRI-stilor.Parlamentul are posibilitatea sa verifice modul de cheltuire a fondurilor repartizate prin bugetul de stat.Avem Curte de Conturi,avem AVAS etc.Guvernul si Parlamentul trebuie sa se sesizeze.

# suparatu date 2 September 2013 12:05 +6

Ei si ce daca se fac abuzuri? Ei si ce daca interceptarile PE SIGURANTA nu se lasa cu condamnari pe SIGURANTA.  Nu vad mult-votatul guvern ponta (guvern PRO-BASIST, se stie) SA schimbe legea. A incercat madam pivniceru ceva, dar cine a bagat=o in seama? Si pontescu are nevoie de ce a creat basssss, de sistemul lui, doar e tinar si vrea sa ramina in politica cel putin cit iliescovici.

# Boni Cania date 2 September 2013 13:53 +2

Daca le bagam si noi microfoane in fund (celor care nu respecta legea, evident !) si apoi dam presei inregistrarile. Aud ? (pardon !)

# un trecator date 4 September 2013 18:57 +1

Statistica este irelevanta fara precizarea numarului de cereri respinse. cunoscand acest numar, pe ani, putem observa in ce masura instanta si-a pastrat prerogativa de control.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.04.2024 – Sute de posturi de procurori, scoase la concurs

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva