20 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

IN NUMELE UNEI INFORMARI OBIECTIVE LA BRUXELLES - Jurnalistii de la Lumeajustitiei.ro au transmis reprezentantilor europeni care se ocupa cu evaluarea in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare tabloul clinic al Justitiei din Romania si carentele majore ale sistemului judiciar la nivelul parchetelor, instantelor si CSM. Cea mai mare problema: imixtiunea politicului in Justitie si metodele de suprimare a independentei magistratilor! (Document)

Scris de: L.J. | pdf | print

1 December 2013 12:35
Vizualizari: 8611

Comisia Europeana, prin Mecanismul de Cooperare si Verificare, continua sa monitorizeze Romania si chiar daca a existat, de la bun inceput, o linie clara de demarcatie intre capitolul Justitie si afaceri interne (JAI) si aderarea la spatiul Schengen, practic, europenii le mentin interdependente. Ultimele rapoarte MCV dovedesc ca perceptia la nivel european nu este una obiectiva, iar reprezentantii Comisiei au primit pana acum tot felul de informari false sau trunchiate din partea conducerilor institutiilor reprezentantive ale Justitiei romane. Pe de alta parte, fostul ministru al Justitiei, europarlamentarul Monica Macovei a avut grija sa intoxice si sa manipuleze in permanenta Comisia si Parlamentul European astfel incat realitatea Justitiei romane sa fie ascunsa sau cosmetizata, iar problemele majore sa fie si ele camuflate, in speranta ca adversarii politici ai democratilor si ai Presedintelui Traian Basescu vor fi catalogati drept opozanti ai ideii de Justitie europeana.


Pentru ca aceasta perceptie la nivel european sa se apropie cat mai mult de necesitatile sistemului judiciar la acest moment, Lumeajustitiei.ro a transmis in urma cu doua zile, Secretariatului General al Comisiei Europene si secretarului general adjunct Michel Servoz (care a condus delegatia de evaluare pe MCV incheiata in Romania in 27.11.2013) o scrisoare in care sunt sesizate problemele reale ale Justitiei si carentele sistemului judiciar. Consideram ca opinia publica, la randul ei, trebuie sa fie informata cu privire la acest demers, motiv pentru care publicam integral sesizarea adresata Comisiei Europene de conducerea site-ului Lumeajustitiei.ro.

Stimati reprezentanti ai Comisiei Europene,

Jurnalistii de la site-ul online Lumeajustitiei.ro, editat de S.C. JURINDEX MEDIA SRL, dorim sa aducem la cunostinta inaltului for european care se ocupa in permanenta de monitorizarea Romaniei pe domeniul Justitiei in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV) problemele reale legate de starea Justitiei si carentele sistemului judiciar. Astfel, consideram ca perceptia nu va fi deteriorata de informari incomplete, tendentioase sau mincinoase, care sa denatureze adevarul despre starea Justitiei din Romania. Drept urmare, va semnalam aceste carente pe care noi, jurnalistii specializati pe domeniu, le-am remarcat, solicitand reprezentantilor europeni sa le analizeze si sa ia masuri ce vor fi cuprinse in interiorul Raportului MCV de la finele acestui an.

Consiliul Superior al Magistraturii

- Conducerea Consiliului Superior al Magistraturii a fost preluata de catre un procuror, la inceputul anului 2013, prin alegeri contestate de majoritatea membrilor judecatori, in conditiile in care Constitutia Romaniei stipuleaza clar si fara echivoc ca actul de justitie se infaptuieste prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si celelalte instante. Acest procuror-presedinte al CSM se afla intr-un razboi permanent cu jurnalistii care atrag atentia asupra derapajelor decizionale din interiorul acestei institutii si, fapt fara precedent, razboiul respectiv se poarta actualmente in instanta, desi menirea acestei institutii este aceea de a fi garantul independentei magistratilor, de a promova magistratii si de a asigura actiunea disciplinara impotriva acelor magistrati care savarsesc diverse abateri de la statutul lor. Din acest motiv, la comisia parlamentara care s-a creat pentru revizuirea Constitutiei Romaniei s-a pus problema ca noua Lege fundamentala sa stipuleze clar ca CSM nu poate fi condus de catre un procuror supus controlului ierarhic, ci de un reprezentant al judecatorilor

- la nivelul acestei institutii, inclusiv la Inspectia Judiciara, se manifesta o lipsa de transparenta pe multe dintre subiectele de interes public

Ministerul Public

- prin numirea procurorului general, adjunctilor, sefilor de sectii, procurorilor sefi ai DNA (Directia Nationala Anticoruptie) si DIICOT (Directia pentru Investigarea Crimei Organizate si Terorismului) si a sefilor de sectii de catre Presedintele Romaniei, inclusiv prin posibilitatea discretionara a Presedintelui de a refuza numirile, creeaza dependenta exclusiva a conducatorilor Ministerului Public de catre institutia prezidentiala. De aici decurge inregimentarea intregii activitati de urmarire penala interesului politic si personal al Presedintelui, deoarece procurorii sefi sunt aceia care decid – de multe ori impotriva legii – directionarea urmaririi penale si incalcarea prezumtiei de nevinovatie, acuzarea adversarilor politici sau personali ai Presedintelui si, corelativ, favorizarea persoanelor si intereselor prezidentiale. In practica, 90 % din dosarele DNA au fost constituite ca urmare a unor provocari sau inscenari. Practica folosirii excesive a inregistrarilor telefonice sau ambientale, lipsa coroborarii acestora cu alte probe (materiale sau testimoniale) este una dintre marile carente ale anchetelor, persoanelor invinuite findu-le incalcat din start dreptul la un proces echitabil. Din acest motiv, Romania a suferit multiple condamnari la CEDO. Aratam, totodata, ca CEDO a criticat dur in cursul acestui an modul in care a fost incalcata, de catre procurorii DNA, imunitatea unui judecator al Curtii Europene, Corneliu Birsan, a carui casa a fost perchezitionata in Romania fara ca acesta sa fie invinuit de ceva si fara ca CEDO sa-si fi dat acordul

- politica delegarii cvasigeneralizate pe functii, prin aceasta “politica” fiind numite provizoriu in functii persoane, de cele mai multe ori lipsite de profesionalism si competenta sau persoane care au raspuns afirmativ intereselor celor aflati la putere

- numirea procurorilor de executie din DNA si DIICOT prin interviu cu procurorul sef, eludandu-se procedura legala a examenelor de promovare – situatie in care promovarile in functii de cel mai inalt grad profesional se fac pe criterii ce tin mai degraba de raspunsul si disponibilitatea de a servi interese politice

- directionarea/dirijarea urmaririi penale (ca si a solutiilor instantelor de altfel) prin discurs prezidential, urmat de declansarea automata a urmaririi penale impotriva celor nominalizati

- banuiala legitima ca in sistem exista ofiteri/agenti sub acoperire ai serviciilor secrete, racolarea unor magistrati din sistem fiind facuta fara a exista si posibilitatea ca acestia sa fie deconspirati, desi aceasta apartenenta contravine statutului magistratilor

Carente la nivelul instantelor

- promovarea unui numar mare de procurori ca judecatori la cea mai inalta instanta (ICCJ), fara ca acestia sa aiba un minim de experienta in judecarea cauzelor, procurori care au instrumentat dosare ce priveau adversari politici ai actualei puteri prezidentiale. Aceste tipuri de promovari sunt contra naturii, in conditiile in care un judecator de cariera accede la Inalta Curte dupa un lung traseu la instantele inferioare

- numirea de catre Presedintele tarii a presedintelui, vicepresedintelului si sefilor de sectie din ICCJ, cu posibilitatea discretionara de a respinge propunerile neagreate si crearea, in acest mod, a unui instrument pentru aservirea deplina a instantei supreme. Actualele numiri la nivelul conducerii Inaltei Curti sunt susceptibile de imixtiunea factorului politic, in conditiile in care presedintele ICCJ Livia Stanciu si vicepresedintele Ionut Matei au facut parte din completul care a decis condamnarea la inchisoare cu executare a fostului premier Adrian Nastase (cunoscut adversar al lui Traian Basescu) prin eludarea probelor in aparare ce evidentiau inexistenta unui prejudiciu, doar in baza unor probe indirecte, fapt fara precedent in Justitia europeana. Desigur, la nivelul Inaltei Curti exista si magistrati profesionisti si verticali, insa acestia sunt incorsetati de sistem si nu si-au permis nici macar sa isi depuna candidatura pentru aceste functii de conducere, intrucat exista sentimentul ca sansele lor ar fi fost minime in fata colegilor lor agreati si sustinuti de sistem

- modificarea legii de organizare a ICCJ si introducerea Completelor de 5 Judecatori, printr-o lege data cu dedicatie de Presedintele Romaniei in 2012, scopul fiind de a crea o pseudoinstanta obedienta si subordonata intereselor sale. Aceste complete sunt formate din judecatorii aceleiasi sectii si conduse de presedintele si vicepresedintele ICCJ. Contrarietatea cu prevederile Constitutiei, Conventiei europene si Declaratiei Universale a Drepturilor Omului sta in aceea ca acestea nu sunt instante, ci complete ale aceleiasi sectii (ex., Sectia penala a ICCJ), judecatorii fiind in aceeasi subordonare si aflati in relatii de colegialitate reciproca – finalmente ajungandu-se la situatia de tautologie (din moment ce, pe rand, judecatorii care pronunta hotararile in prima instanta sunt controlati de colegii lor si invers, se creeaza situatia de dependenta incrucisata, judecatorii fiind pe rand controlati si controlori in acelasi timp ai colegilor lor)

- inexistenta in practica a repartizarii aleatorii, fapt mentionat si de raportul Curtii de Conturi din acest an, dar si de probatoriul dintr-un dosar de coruptie ce are ca inculpati judecatori de la nivelul instantei Tribunalului Bucuresti.

Probleme comune

- construirea dosarelor si fundamantarea condamnarilor pe interceptari si inregistrari neoriginale, neautentice si incontestabil prelucrate (falsificate) de DNA, cea mai clara dovada fiind memoriile transmise autoritatilor de expertul Catalin Grigoras, (actualmente director al National Center for Media Forensics din cadrul Universitatii Colorado-Denver) in care a demonstrat inclusiv complicitatea Institutului National pentru Expertiza Criminalistica la ascunderea faptului ca inregistrarile erau falsificate

- generalizarea aprobarii si efectuarii interceptarilor in faza de acte premergatoare in care, neexistand obligatia inregistrarii interceptarilor si informarii persoanelor ascultate, acestea se efecteaza in clandesitinitate si, mai ales, sine die.

- eludarea de catre DNA a Sistemului unic de interceptare si inregistrare gestionat de SRI, prin impunerea ca semnalele interceptate sa fie transmise direct prin fibra optica la DNA, unde exista un birou tehnic propriu, fara existenta niciunui echipament omologat sau certificat impotriva interventiilor (editarii/falsificarii) asupra inregistrarilor.

- eludarea legii semnaturii electronice, a legii marcii temporale si a legii arhivei electronice in materia interceptarilor si inregistrarilor utilizate ca probe, cu finalitatea generalizarii construirii acuzatiilor pe probe susceptibile a fi falsificate.

- numiri in functii de conducere a unor persoane cu “probleme” in cariera, dispuse sa cedeza la santaj. Acest tip de santaj este determinat de posibilitatea ca procurorii sa deschida dosar penal, in scopul intimidarii, oricarui judecator care nu raspunde intereselor politicului. Astfel, judecatorul respectiv este pus in situatia de a se teme ca suspendarea sa din functie poate avea loc oricand, iar cariera sa poate fi distrusa printr-o imagine deteriorata pe tot parcursul existentei unui astfel de dosar, chiar daca la finalul actului de justitie s-ar dovedi ca este nevinovat. In aceste conditii, nu mai putem vorbi despre o reala inamovibilitate a judecatorului in sistemul judiciar roman.

- participarea INEC la fraudarea probatoriului penal, prin atestarea ca probe valabile a unor pseudoprobe (lipsite de originalitate si autenticitate) chiar vadit falsificate din cauza subordonarii voluntare si oculte fata de interesele presedintelui. Toate problemele legate de expertizele criminalistice continua sa existe din cauza faptului ca Romania nu are inca experti independenti.

- directionarea artificiala a competentei de urmarire penala catre DNA a unor dosare ce privesc adversari politici ai Presedintelui Romaniei

- folosirea de catre Presedintele Romaniei a unor procurori din DNA pentru a verifica situatia juridica a unor terenuri agricole (300 ha) pe care le-a achizitionat recent, acoperirea legala a anchetatorilor fiind aceea ca verificarile priveau un dosar amplu legat de posibile retrocedari nelegale. Desigur, aceste aspecte tin de moralitatea profesionala a unora dintre procurorii folositi ca instrument politic in ultimii 8 ani

- utilizarea DNA, CSM si ICCJ precum si a serviciilor secrete ca instrumente ale luptei politice pentru a se reusi desemnarea lui Daniel Morar ca judecator la Curtea Constitutionala. Fapt fara precedent, Asociatia Magistratilor din Romania a introdus o actiune in justitie prin care contesta la acesta ora Decretul prezidential de numire a fostului sef al DNA in scaunul de inalt judecator al Curtii Constitutionale

- inventarea, la nivelul conducerii DNA si a Parchetului Inaltei Curti, a unei imunitati prezidentiale, care a dus la suspendarea sau solutionarea cu neinceperea urmaririi penale a unor dosare ce priveau posibile infractiuni savarsite chiar de Presedintele Romaniei, in conditiile in care principiul de baza statuat de Constitutia Romaniei este acela ca "nimeni nu e mai presus de lege".

In final, va rugam sa luati in considerare si aceste aspecte semnalate de noi, jurnalisti cu experienta de peste 20 de ani, specializati in domeniul juridic si a investigatiilor pe problemele sistemului judiciar pentru ca Raportul MCV sa contina masuri absolut necesare realizarii unei reforme reale a Justitiei in Romania. O adevarata reforma se face, in opinia noastra, prin indreptarea acestor carente, iar recomandarile dumneavoastra sunt deosebit de utile la acest moment.

Cu aleasa consideratie,

co-editori ai site-ului Lumeajustitiei.ro (www.luju.ro)

Adina A. STANCU

Razvan SAVALIUC

* Cititi aici varianta in limba engleza a acestei scrisori

Comentarii

# mircea date 1 December 2013 12:43 -47

Ce se faceau europenii fara eseul de la Luju ?!..

# Ultimul Charlot date 1 December 2013 13:34 +40

Ce te f... grija ca aia sunt informati de obedientele din sistem? Esti un procuror sau un judecator de ******t? Un lingau? Oricum se va temina cu rahatul in care suntem bagati de magistrati nepregatirti si/sau vanduti unor interese nelegitime. Luju e inca un reduta necucerita, ce inca reda destul de fidel o situatie anacronica. Apropos LUJU,  de ce nu ati sesizat pentru MCV  situatia barourilor, faptul ca instantele din Romania nu au acte de infiintare? Stiati, stiti ca in Romania nici Judecatoriile, nici Tribunalele nici Cutile de Apel nici ICCJ nu au acte de infiintare?

# Justin date 1 December 2013 13:58 +5

Culmea nesimtirii! Mai nou nici instantele judecatoresti nu au acte de \"infiintare\" (?!)..Azi maine vor apare \"instante constitutionale\"...judecatori constitutionali, politisti \"constitutionali\".. Dar,mai inteligentilor,sunt SRL-uri ??!   Cu diplome,in majoritatea lor,fara acoperire valorica,cu grave lacune profesionale,dar cu mult tupeu,viseaza la \"modificarea obiectului de activitate\"....O armata de asa zis juristi,fara acces in profesii competitive azi maine se vor autoproclama magistrati constitutionali,executori judecatoresti constitutionali,politisti constitutionali etc...Curat constitutional,da umflati-i !!

# esti prost date 1 December 2013 18:23 +4

Justine, o fi batand campii \"Ultimul Charlot\", insa tu esti analfabet juridic. Gibonule, habar n-ai care e diferenta dintre persoanele juridice de drept public(instantele judecatoresti, parchetul, etc.) si persoanele juridice de drept privat(barourile, etc.). Dupa revolutie, entitatile juridice flociste n-au urmat procedura obligatorie de dobandire a PERSONALITATII JURIDICE ! Dar, tu esti prea prost ca sa intelegi acest aspect.

# Ultimul Charlot date 2 December 2013 08:43 -2

E greu de imaginat asa ceva. Sunt deja adrese emise de instante ca nu au acte de infiintare. Nu uita ca si o judecatoare de la ICCJ a declarat public ca instanta suprema are nevoie de un certificat de nastere, de un act de infiintare. 

# BTS date 1 December 2013 17:04 +9

Chiar ca esti tampit ultime charlot... Actul de infiintare al instantelor este legea de functionare si organizare a acestora,mai dobitocule,care esti...Instantele si parchetele nu sunt frizerii sau birturi,pt.care iti trebuie act de infiintare si autorizatie de functionare,de la registrul comertului. Mai papagalule,poate nici Romania ca tara nu are act de infiintare???Esti prost rau de tot... :sigh:

# Tudor Raneti date 1 December 2013 18:19 +1

Asta fiindca te judeca cu propriul consimtamand si n-ai nevoie de acte :D Problema mea e ca judecatorii criminali nu consimt sa-si respecte juramantul si sa respecte Constitutia si legile tarii, nici sa apere drepturile si libertatile oamenilor. De aceea sunt criminali, fiindca judecatorii lucreaza sa transforme societatea in mizerie, chiar daca n-o fac toti intentionat

# lui Tudorica Ranetica date 1 December 2013 18:33 +2

o tii teleleu ca boul cu Voiculescu cu toate ca ziaristii de aici sint doar INVITATI la ANTENE tocmai pentru ca stiu cu ce se mananca Justitia. asta ca sa-ti intre i capul ala de dezinformator sadea odata si-odata. comprende????

# ADEVARUL date 1 December 2013 16:18 +19

MIRCEA,TU SIMPATIZEZI CU BASESCU SI CEILALTI DESCURCARETI,POATE ESTI UNUL DINTRE EI CEI CARE POT ACUM MANI****** CU ATATA USURINTA INSTANTELE.AFLA DAR CEVA,LUCRAND TU IMPOTRIVA OAMENILOR,PENTRU CA NOI ASTEPTAM ANI DE ZILE DUPA O HOTARARE SI AIA AIURISTICA,TU MIRCEA ESTI NU ATAT UN BASIST CAT MAI ALES UN ANACRONIC HABSBURG,UN DUSMAN AL ROMANIEI,UN IUDA.SUN DE ACORD CU TINE CAND SPUI CA NU TE INTERESEAZA JUSTITIA,IN CELELALTE ZILE,DAR AZI FIIND ZIUA NATIONALA,NU ITI VINDE TARA,CA PROBABIL BASESCU O SA RAMANA CU TERENURILE SI TU-LA FEL CA SI NOI CU %#%@ IN SUFLET.PANA LA TINE MIRCEA(INAFARA DE MAGISTRATI) NU AM MAI INTALNIT PE NIMENI CARE SA RADA DE BUNICII,PARINTII,FRATII SI COPII LUI,EUROPENI SAU NU.ESTI SINGURUL PROST DIN ROMANIA,PROBABIL.

# mircea date 1 December 2013 16:35 -27

Nu cred ca am zis vreodata ca nu ma intereseaza justitia, chiar daca nu m-am lovit pana acum de partile ei urate, sunt sigur ca se va intampla in viitor.  Nu ma intereseaza in schimb ce are de spus presa lui Voiculescu despre justitie, pe un site care 50 % isi justifica existenta pentru a se bate cu Haineala , Danilet si Basescu.  

# ADEVARUL date 1 December 2013 17:38 +11

DAR PE TINE CE TE INTERESEAZA DIN JUSTITIE,PENTRU CE INTELEGI SA LUPTI,AI UN IDEAL,UN SCOP???CUM VEZI TU LUCRURILE LA ACEST CAPITOL? 

# NELUB date 1 December 2013 18:07 +12

Dragă și scumpule Mircea: 1.Europenii nu se _fac nimic_, dar politrucii indolenți de la _brucseles_ ar avea șansa sa scoată o nară afară din rahatul pe care il inhalează. Din păcate, cred că nivelul lor intelectual nu il depășește pe al tău, așa că nu am mari speranțe. 2. Ce părere ai despre _saiturile_ care trăiesc 100% din pupatul dosului prezidențial?  3.Să-ți dea Dumnezeu parte numai de hăineli si danileți.

# dr. love date 2 December 2013 01:18 +9

eu cred ca mircea are ochi albastri

# Dora date 3 December 2013 09:03 +1

Daca nu te intereseaza ce spune luju.ro de ce intri pe acest site si mai si postezi ineptii.Marsh la excrementul zilei.

# POLO.NICU date 1 December 2013 12:43 +12

Sa vedem daca are vreun ecou materialul de mai sus...

# PETRE date 2 December 2013 09:19 +9

ma bucur nespus ca justitia se cere in matca ei, nu ne trebui haos, dar nu sa functioneze ca o masina cu roti patrate(hodoronca,tronca,hodoronca,tronca). vrem democratie(toti egali in fata legii)

# Raoul date 1 December 2013 12:59 +19

In afara de chestiunile care sunt arzatoare pentru Luju, a punctat si cateva aspecte importante si real reale :roll: ....Nu stiu in ce masura va avea vreun ecou. Ma indoiesc ca cineva se va apleca cu mare atentie asupra celor scrise, influenta politicului  ( si nu numai ) fiind covarsitoare la Bruxelles.

# Gica date 1 December 2013 13:02 -4

\"inventarea, la nivelul conducerii DNA si a Parchetului Inaltei Curti, a unei imunitati prezidentiale\" ?????????? As fi cel mai fericit roman daca imunitatea presedintelui nu ar mai exista. Din pacate, aceasta imunitate e \"inventata\" de  art. 84 Constitutie. Obiectivi mai sunteti......

# Crina date 1 December 2013 14:21 +18

Gica , Imunitatea priveste numai opiniile politice nu si faptele penale.Cand exista dovada ca sunt comise fapte penale atunci nimeni nu este mai presus de lege.Ce zici vrei sa citesti corect Constitutia sau suferi de \'orbul gainii\' ?

# Gica date 1 December 2013 18:33 -7

Ce-ar fi sa citesti si tu o carte de doctrina in materie, sa vezi cum se interpreteaza art. 84 Consitutie, incepand din \'91 si pana in prezent. Apropo, cand exista dovada ca sunt comise fapte penale atunci nimeni nu este mai presus de lege? Explica-mi, te rog, cazul Barsan, unde s-a facut mare tevatura tocmai pe treaba asta: imunitatea diplomatica. Nevasta lui Barsan e mai presus de lege?

# balalau date 2 December 2013 01:24 +4

eu am o imunitete foarte mare ca consum legumicole... si vreau sa al rog pa presedinte sa ami dea si mie o parcela da teren sa ami cultivez leguma din mine

# Dora date 3 December 2013 09:13 +1

Gica,citeste art.84 din Constitutie in intregime,inclusiv alin(2) care te trimite la art.72 alin(1) ceea ce inseamna ca are exact aceeasi imunitate ca si parlamentarii,adica doar pentru voturi si opinii exprimate in timpul mandatului.In nici o Constitutie din aceasta lume nici un demnitar nu poate avea imunitate pentru fapte penale.Dar la noi ca la nimeni.

# colonel Kovesi dottore analfabet plagiatore date 1 December 2013 13:07 +26

Ati uitat de colonel Kovesi dottore analfabet plagiatore, numita proc general pt ca a fost colega cu prim-ministrul Emil Boc ! Kovesi nu a dat niciun rechizitoriu in viata ei !

# ockiu date 1 December 2013 13:43 +14

sunt tare curios daca cinteste cineva raportul facut de luju si daca ala care ajunge sa-l citeasca mai si conteaza la bruxeles p.s. dar oare ei chiar nu stiu cum stau treburile in realitate si tac pentru ca le convine?!

# link date 1 December 2013 16:26 +16

poate ca nu stiu, doar li se face capul mare de tanti cu breton...jeana d\'arc a romaniei....care mai vrea u mandat de ciripitoare in urechea lui barroso si reading, dar vin altii sa o vedem atuncea. :lol: :lol: :lol:

# ADEVARUL date 1 December 2013 17:12 +18

EU VAD IN SCRISOAREA LUJU CATRE REPREZENTANTII COMISIEI EUROPENE UN CADOU FACUT ROMANIEI DE ZIUA NATIONALA.LE MULTUMESC IN NUMELE CELOR CARE MAI SPERA CA INTR-O ZI JUSTITIA SA FIE JUSTITIE SI LA NOI.JUDECATORII SA NU FIE INVIZIBILI,HOTI,CORUPTI SI NESIMTITI,SA FACA SI EI CEVA VENIND DE LA EI,NU DIN INERTIE SI PENTRU A-SI PASTRA AVANTAJELE DE CLICA MAFIOTA.PENTRU CA ROSTUL LOR ESTE CU ADEVARAT IMPORTANT.DACA NU AR EXISTA RIVALITATEA JUDECATOR,PROCUROR,AVOCAT BOTA-AVOCAT FLOREA,S.A.M.D.CI FIECARE ISI VEDEA DE TREABA LUI,MUNCIND NU FACAND TRAFIC DE INFLUENTA PE SPATELE ROMANILOR,AZI LUCRURILE NU ERAU ASA DE DRAMATICE,PENTRU CA SA NE INTELEGEM SCRISOAREA CELOR DE LA LUJU NU SPUNE NIMIC DESPRE FAPTUL CA VOI ATI BLOCAT INSTANTELE SI JUSTITIA CU JOCURILE DE CULISE IN TOATA TARA.ORI VOUA DUMNEZEU VA CERE SA FACETI DREPTATE FARA SA IMPRESIONATI PE NIMENI,FARA SA VA DORITI NICI O SECUNDA APROBAREA CUIVA,PENTRU CA SUNTETI INTERFATA DINTRE SOCIETATE SI DUMNEZEIRE,CU APROBAREA NOASTRA,NU A LUI BASE

# obiectiva date 1 December 2013 17:54 +17

FELICITARI, LUJU !!!!!! si multumiri din inima !!!!!!! 

# oarecare date 1 December 2013 18:02 -7

Prevad ... ca vine genialul Bota ... si le infiinteaza ... la Balesti ... Nu va e rusine, penibililor, mana pe carte si dati examen, puturosilor !!!

# oarecare date 1 December 2013 23:33 0

Chiar nu v-ati prins ? Imi place sa va enervez. In realitate, stiu ca unbr-Florea, al carei membru sunt datorita faptului ca am dat spaga de 20000 de euro, e ilegala. Insa, nu-mi convine ca cei din legala UNBR-Bota sunt avocati, desi ei n-au dat nimanui nicio spaga. Sunt frustrat, va rog sa ma credeti si de aceea trebuie sa ma descarc cumva, invocand mereu simulacrul ala de examen pe care l-am platit pentru a-l promova. Lucrul cel mai grav e ca nu mi-am scos inca banii si cine stie daca voi putea vreodata, avand in vedereb si concurenta avocatilor-Bota...

# oare kkre date 2 December 2013 00:30 +1

oare******re, nu ne-am prins ca mai exista un agramat ca tine ! Nu poti fi avocat daca nu ai 4 clase primare ! nu mai vorbi tu de spagi ca mai ai pana treci la gramatica ! Mai ai vreo 30 de ani !

# Franz date 1 December 2013 18:32 +17

Felicitari d-nei Adina Stancu si d-lui Razvan Savaliuc pentru scrisoarea trimisa la forurile europene.

# Andrei date 1 December 2013 18:37 +13

Va felicit pentru curaj,obiectivitate si corectitudina.Pentru prima data am remarcat o astfel de atitudine.Pana acum,toti enumerati de dvs.denigrau,minteau,iar ppestii europeni actionau,incalcand grav democratia,umilind si tratand vointa unui popor ca a unor oameni subdezvoltati intelectual care nu sunt in stare sa isi hotarasca soarta.Au cunoscut toti abuzurile lui basescu si a politrucilor lui,dar s-au facut ca nu vad si nu degeaba.Au profita material si au pus umarul sa distrugerea a tot ce aveam.Noi nu avem dreptul la nimic,iar acum ne trateaza  si mai rau,ne umilesc,ne insulta si ne interzic orice drept.In curand probabil ni se va spune si cand sa respiram,ei fiintele superioare.Asa ca nu cred ca vor lua in considerare nimic.Vor continua ce au inceput,umilirea si injosirea  romanilor.

# tina date 2 December 2013 12:15 0

cred ca n-ai inteles nimic, sesizarea MCV si Europei de catre jurnalisti se refera la nemultumirile poporului ca politicienii Romani se amesteca in treburile justitiei iar dumneata iti versi focul pe \"superioritatea\" aparent democratica a Consiliului European. Atunci dece-i feliciti pentru curajul de a se adresa unora care va taie si dreptul de a respira. Numai asa de dragul de a scrie ? Daca n-ar fi Europa cui va mai plangeti contra politicienilor si a justitiei?

# obiectiva date 1 December 2013 18:49 +12

ce a scris LUJU la CE, pentru MCV,  se poate traduce in engleza si franceza, publicata ca SCRISOARE DESCHISA  in presa internationala.....cred ca OLANDA va fi prima interesata  !!!

# BRAVO LUJU date 1 December 2013 18:52 +12

luju.ro = jurnalisti juristi de inalta calitate si exceptie care scriu articole pertinente si autentice demascand coruptia si favoritismele din justiotie!!!bravo luju.ro. LA MULTI ANI TOT ASA! PLANGERI CATRE UE CAT MAI MULTE PE SEGMENTUL JUSTITIE!!!!

# BRAVO LUJU date 1 December 2013 18:54 +7

luju.ro = jurnalisti juristi de inalta calitate si exceptie care scriu articole pertinente si autentice demascand coruptia si favoritismele din justiotie!!!bravo luju.ro. LA MULTI ANI TOT ASA! PLANGERI CATRE UE CAT MAI MULTE PE SEGMENTUL JUSTITIE!!!!

# BRAVO LUJU date 1 December 2013 18:56 +7

luju.ro = jurnalisti juristi de inalta calitate si exceptie care scriu articole pertinente si autentice demascand coruptia si favoritismele din justiotie!!!bravo luju.ro. LA MULTI ANI TOT ASA! PLANGERI CATRE UE CAT MAI MULTE PE SEGMENTUL JUSTITIE!!!!

# BRAVO LUJU date 1 December 2013 18:57 +5

luju.ro = jurnalisti juristi de inalta calitate si exceptie care scriu articole pertinente si autentice demascand coruptia si favoritismele din justiotie!!!bravo luju.ro. LA MULTI ANI TOT ASA! PLANGERI CATRE UE CAT MAI MULTE PE SEGMENTUL JUSTITIE!!!!

# BRAVO LUJU date 1 December 2013 18:59 +5

luju.ro = jurnalisti juristi de inalta calitate si exceptie care scriu articole pertinente si autentice demascand coruptia si favoritismele din justiotie!!!bravo luju.ro. LA MULTI ANI TOT ASA! PLANGERI CATRE UE CAT MAI MULTE PE SEGMENTUL JUSTITIE!!!!

# Av. Popa Nicolae - Tulcea date 1 December 2013 19:08 +2

D-le,Oarecare,legalitatea U.N.B.R.,infiintat de dl. Bota Pompiliu izvoraste din Statutul Asociatiei,tot asa cum schimbarile ultrioare emiterii deciziilor definitive in mai multe dosare penale confirma legalitatea acesteia bazata pe un fapt material existent,ci nu in baza unor acte (statut si act constitutiv) inexistente dupa cum s-a constatat oficial de catre Parchetul de pe langa Tribunalul Botosani si de catre Parchetul de pe langa Judecatoria Timis,fie ca nu ati putut prezenta acte de infiinatre legala, fie ca nu detineti acte ale persoanei juridice.Despre ce vorbesti tu, reprezinta regula potrivit careia Legea nr.51/1995 nu contine prevederi clare identificarii sferei si continutului conceptelor materiale derminate conform prevederilor art.14 din Decretul-Lege nr.90 din 28.02.1990 M.Of.nr.32 fiin vizat rolul judecatorului care dispunea la randul sau de o cercetare a limitelor legalitatii oricarei actiuni procedural concretizata intr-o hotarare judecatoreasca care sa produca efecte.

# Eurofraier date 1 December 2013 19:10 +6

In autocarele cu destinatia Europa se pot observa cel mai bine consecintele faptului ca nu te poti baza pe justitia din Romania si iti mai ramane sa fii cersetorul Europei,sa asculti manele cu tiganii si sa le duci bani si pachet copilasilor,care altfel ar face foamea.Eu am proces de peste 10 ani si nu sa terminat,se tot amana,intre timp stau in chirie,repet cu tiganii ca tiganii.De ce nu functioneaza justitia civila imi este clar,ce se spune aici este ce exista in viata noastra de zi cu zi,daca ne bazam pe iresponsabilii nostrii judecatori.

# obiectiva date 1 December 2013 19:20 +2

Ce a scris Luju si de ce nu conteaza , deoarece Olanda nu va fi interesata nici daca o transformi in scrisoare deschisa tradusa in malgasa.Conteaza ca imi da mie mie apa la moara .  Hi  ! Hi ! Hi ! Ma face sa ma simt mai putin bolnava.

# obiectiva date 1 December 2013 19:28 +2

in spatele clonei de la 19.20 exista o PERSOANA care va da socoteala..........

# nelub date 1 December 2013 19:32 -2

Obiectiva=român adevarat! Râsu\' plânsu\' e atitudinea perfectă pentru dobitoci ca tine. E bine? Nu. E rău? Da. Păi și?!!!. E... asta-i situația! Sictir.

# obiectiva date 1 December 2013 20:29 +2

@nelub, te-ai caracterizat perfect, ca doar nu ai fi tu mai cu mot, sa fii american....dobitocii mai un dram de minte, tu esti un simplu vierme, sictir si tie ! 

# obiectiva date 1 December 2013 20:14 +1

Rectificare ! M-am uitat cu atentie si in spatele clonei nu exista o persoana. Nu exista nici macar un rucsac . Am vedenii...Vad persoane...Aud voci...Soapte...Socoteli....

# obiectiva date 1 December 2013 20:31 +2

bine, mai, clona de la 20.14, poate nu este o persoana, ca viermii nu sunt persoane, ai dreptate, am vedenii, nu exista persoana in spatele clonei, exista doar un VIERME, dar este un IP.......

# pt oarecare zis BI date 1 December 2013 22:00 +6

pe acest site exista un psihopat, un retardat psihic, o fosila de aia comunista care inca mai plinge dupa Stalin. el o stie pe a lui, ca flocea e infiintat de lege, instantele la fel, totul in capul lui e un talmes balmes. cind o fosila de asta mai este jude sau procuror s-a dus naiba  cu justitia romana, imbecilul te condamna chiar daca fapta nu mai este prevazuta de legea penala. culmea ca sunt multi ca asta, vezi marele jude chelcea, are omul autoritate de lucru judecat  si unul de asta  te condamna, pentru el nu exista aceasta notiune.

# TITULESCU date 1 December 2013 23:26 +9

Adica daca nu mai e Traian Basescu presedinte aceiasi judecatori care acum sunt vai de mama lor si vai de mama Romaniei vor deveni niste minuni de oameni . In anii \'50 tot asa buna era presa . Bine macar ca-l mai invitati pe Dan Puric din cand in cand la antene. Justitia e un instrument de aducere la tacere a tuturor celor care incomodeaza si cei din UE STIU ACEST FAPT SI L-AU TOLERAT SI L-AU MUSAMALIZAT ANI DE ZILE ALTFEL PANA ACUM ADUCEAU JUDECATORI DIN AFARA TARII SI DADEAU SI NEAMULUI ASTA O SANSA LA DEMNITATE SI LA VIATA. LA MULTI ANI ,ROMANIA!

# livia date 2 December 2013 07:59 +7

Bravo! Ati facut un lucru extraordinar. Macar sa stie si politrucii aia care este adevarata situatie. Ce vor face mai departe ramane de vazut.

# obiectiva date 2 December 2013 08:14 0

in numele unei informari obiective, va anunt ca AZI, la ICCJ, completul de 5, condus de jud Matei Ionut, judeca cauzele lui ADRIAN NASTASE, JUDECATORULUI NEACSU SI o exceptie de neconstitutionalitate care priveste MOTIVELE DE RECURS DIN PENAL rase de pe lista in mod aberant, de catre dragii nostri parlalamentari......si guvernanti........ carora le urez sa infunde cat mai repede puscaria !!!!!

# Anabella date 2 December 2013 08:23 +4

Cred ca ati uitat sa mentionati cazurile V. Danilet si A. Ghika, care sunt inca in CSM desi magistratii care i-au trimis acolo au votat in coplesitoare majoritate excluderea lor

# Dr.Rumburak date 2 December 2013 09:06 +1

Ce sa faca saracii judecatori daca justitia lor este de 2 bani,nu te poti sterge nici la Kur cu ea,ca judecatorul este mare si tare(prost) doar in Instanta,altfel beneficiaza de bunele si relele sistemului clientelar de justitie,in care el este rege.Daca un ochelarist si o curva de judecatoare sunt mai smecheri,nu au toti judecatorii romani la un loc ce sa le faca.Arabbela,nu conteaza ce vor sa fac judecatorii inafara instantei,pentru ca ei sunt la fel de neajutorati ca noi,astialalti,pacat ca nu este vorba despre casa sau libertatea lor,atunci chiar daca imi vine greu s-o spun,huhurezii de Cgika si Daniletz ar primi de la mine o bere fara alcool.Da ca au fost pusi judecatorii cu botul pe labe,asa ca fapt divers,mai mult ma bucura decat ma intristeaza,sunt neajutorati ca bunicii de pe front judecatorii.Cu Daniletsz asta care este karatist nu au cum so faca ei parte in parte,le-o dat la****** mai ceva decat iti pot imagina,crezi ca n-i doare ca nu au ce face decat sa astepte ca boii?????

# obiectiva date 2 December 2013 08:50 -1

George Epurescu about an hour ago PONTA si BASESCU au declansat RAZBOIUL IMPOTRIVA POPORULUI ROMAN!  O comuna saraca din Vaslui este asediata de sute de jandarmi, sclavi ai regimurilor totalitare. Sateni pasnici sunt atacati la 4 dimineatza de trupe militare. Comandantul suprem este foarte mandru. Juramantul militar s-a transformat in hartie igienica. Jandarmeria este cea mai mare pata de rusine pe istoria romanilor, demna urmasa a Securitatii ea nu se dezminte si continua lupta impotriva democratiei si a statului de drept. Romania este captiva clasei politice infractionale protejata de structurile DNA, Parchet, SRI, SIE, dar si de Justitia oarba, muta, surda si complice. In Pungesti oamenii nu au voie sa iasa din curti, sa circule pe drum. A fost declansata starea de necesitate? Necesitatea de a servi interese ilegitime. Necesitatea de a inchide gura cetatenilor care isi apara nevoiele si neamul? Pungesti este inceputul sfarsitului!.....IN ATENTIA LUPTATORILOR......

# obiectiva date 2 December 2013 08:52 -2

d/le RADU STROE, cucu, unde sunteti ???? VIVA LA REVOLUCION.......V de la VENDETA !!!

# obiectiva date 2 December 2013 09:03 -4

MAFIOTILOR......CREDETI CA DUMNEZEU DOARME ??????A, nuuuu !!!!!!!! 2 decembrie 2013.........LUNEA NEAGRA ............a anului SARPELUI NEGRU ....Nu Fracturarii Hidraulice ABUZURILE DE LA PUNGESTI IN DIRECT ! OAMENII SUNT BLOCATI DE CATRE JANDARMERIE ! http://www.ustream.tv/channel/tv-pungesti

# obiectiva date 2 December 2013 09:08 -3

George Epurescu 2 hours ago · Edited Breaking News: Pungesti este prima comuna sub asediu din Romania Postdecembrista: jandarmii aresteaza oamenii direct din curti, de pe strada. Tabara de rezistenta este inconjurata cu garduri montate ilegal de jandarmi pe proprietate privata. Actiunile au inceput inainte de orele 6.00, contrar prevederilor legale si constitutionale. Sute de jandarmi lovesc cetatenii fara mila si avertisment. La Pungesti a inceput RAZBOIUL impotriva poporului roman. Presa este tinuta la distanta, activisti si sateni au fost luati cu dubele si altii sunt raniti in Ambulante. Coloana de masini din Vaslui cu politie, Jandarmerie, utilaje Chevron are 4 km lungime! Sunt 45 de masini! Zîna Domintean si Constantin Paslaru au fost retinuti si trimisi la Vaslui cu o duba.

# Wanda date 2 December 2013 09:39 +5

Felicitari pentru initiativa. O sugestie insa: incercati sa lucrati cu oamnei care stiu engleza si pot sa faca retroversiuni de calitate. Varianta in engleza suna ca naiba. E o constatare a mea mai veche, anume ca pentru a putea face traduceri de acte de stare civila trebuie sa fii autorizat de Min.Justitiei, in conditiile in care traducerile facute de \"autorizati\", de cei cu care lucreaza notariatele, sunt f.proaste.

# obiectiva date 2 December 2013 14:29 -1

o sa dati sama, TRADATORILOR DE NEAM SI TARA......CURAND.............preluare de pe facebook ......>>> LIVE TEXT PUNGESTI: CONFORM ULTIMELOR INFORMATII venite chiar de la avocatii vasluieni ai celor de la Pungesti activista ecologista Zana Domitean s-ar afla in stare foarte grava fiind batuta in stil animalic de catre jandarmi si chiar data cu capul de gratiile de la duba... Despre Ticu (Constantin Paslaru) nu se mai stie nimic in afar de faptul ca a fost luat printre primii de catre jandarmi... jANDARMI VETI FACE PUSCARIE PENTRU ACESTA VA ASIGUR! 

# obiectiva date 2 December 2013 14:32 -1

preluare de pe facebook >>>>> INCREDIBIL SI HALUCINANT TOTODATA: CONSTANTIN PASLARU CARE TOCMAI A FOST ELIBERAT SPUNE CA A FOST LUAT PE SUS DE 6 JANDARMI SUB ACUZATIA DE BLOCARE DE DRUM JUDETEAN. ZINA E INTRADEVAR RANITA CACI A FOST STRANGULATA DE GAT CU TRICOLORUL SI SE SUFOCA SI CUM S-A ZBATUT A INSTRAT CU CAPUL IN GEAMUL DUBEI IN CARE ERA RETINUTA (SAU A BOST IZBITA NU SE STIE CLAR) SI DIN FORTA IZBITURII A SPART GEAMUL CU CAPUL!!! PARCA SANTEM LA 1907! DOAMNE aPARA-NE SI NE FERESTE! ps: NU SE STIE MOTIVELE PENTRU CARE ZANA NU A FOST INCA ELIBERATA!!!

# obiectiva date 2 December 2013 14:42 -1

UPDATE 11:49 - \"Pretul libertatii in Romania se plateste cu abuzuri prin Jandarmeria Romana. Rugam toti luptatorii pentru dreptate sa nu se intimideze si sa continue lupta impotriva celor care au vandut tara\", a spus in exclusivitate pentru Buna Ziua Iasi, Constantin Paslaru. Acesta a iesit, in urma cu putin timp, din camera unde a fost anchetat, insa celalalt activist, Zina Domintean, a ramas in continuare in sediul politiei unde continua sa dea declaratii. Aceasta a fost agresata cu bestialitate si trantita in duba chiar si dupa ce i s-a facut rau. STIRE INITIALA - Potrivit ultimelor informatii, se pare ca jandarmii care au grija ca americanii de la Chevron sa-si instaleze sondele la Pungesti i-au luat la bataie pe liderii miscarii de rezistenta. Este vorba despre Constantin Paslaru, presedintele Partidului Ecologist Roman (PER) Iasi, si Zina Domintean, acestia fiind maltratati si batuti de catre jandarmi. Mai sifonata ar fi iesit Zina Domintean care, potrivit unor martori,

# obiectiva date 2 December 2013 14:43 -1

ar fi fost lovita inclusiv cu capul de gratii. La ora 5:30, Zina Domitian a fost ridicata de fortele de ordine si dusa in duba Jandarmeriei. Femeia a apucat totusi, ca din duba, sa sune un avocat din Bucuresti, pe Dumitru Badragan. \"Am fost sunat in jurul orei 6:00 de catre Zina Domitian care mi-a spus ca a fost bruscata si lovita cu bocancii de catre jandarmi. Ea si-a aparat capul cu mainile, in timp ce acestia o loveau incontinuu. Motivul pentru care au ridicat-o a fost acela ca trebuia identificata! La 7:30 m-a sunat si Constantin Paslaru si acesta fiind dus in duba Jandarmeriei, invocandu-i-se legea care contine prevederi despre adunarile publice, jandarmii mergand pe ideea ca acolo ar fi fost o asemenea adunare. Nu e posibil sa se procedeze asa\", a spus avocatul bucurestean Dumitru Badragan.

# obiectiva date 2 December 2013 14:45 -1

nteresanta este tactica pe care jandarmii au avut-o, pentru a-i dispersa pe protestatarii din tabara de la Pungesti: i-au scos, unul cate unul din tabara, pentru ca ei sa nu se mai poata mobiliza impreuna. Forma brutala cu care au actionat asupra unora dintre protestatari a avut rolul de a-i speria pe oameni, iar acestia sa nu mai incerce sa opuna rezistenta. Trebuie spus ca tabara protestatarilor era pe terenul privat al unui pungestean, Eugen Iosub, cautat si el de jandarmi. \"Acum in Pungesti copii nu pot merge la scoala, nici o masina nu circula pe drumul judetean din Silistea, Pungesti, jandarmii si politia blocand drumul si accesul oricaror persoane si mijloace de transport spre Tabara de Rezistenta. Oamenii spun ca au fost calcati in picioare, fugariti, luati la bataie in curtile lor, nu au fost lasati sa fotografieze sau sa filmeze pentru ca sa nu existe dovezi ale abuzurilor facute de jandarmii veniti din mai multe locuri: Ploiesti, Bacau, Barlad, Vaslui.  

# obiectiva date 2 December 2013 14:47 -1

Jandarmii au comis in aceasta dimineata abuzuri incredibile. Am reusit sa luam legatura cu una din persoanele duse cu duba la sediul Politiei.”Am fost batuti cu bastoanele si luati cu forta. Acum suntem 24 de persoane intr-o camera din sediul Politiei. Ni s-au luat amprentele si ni s-a spus ca vom sta aici 24 de ore. Zana Domintean a fost batuta cu picioarele. Este vanata toata la fata”, ne-a spus Mariana Morosanu. Aceasta a fost lasata de jandarmi jumatate de ora pentru a putea sa-si vada tatal (Costica Spiridon) internat la spital in urma altercatiei cu jandarmii. “M-au batut scutierii si m-au tavalit pe jos. Apoi au venit jandarmii si m-au calcat in picioare”, ne-a declarat Spiridon de pe patul de spital!”

# obiectiva date 2 December 2013 14:48 -1

Acum, in Pungesti copiii nu pot merge la scoala, nicio masina nu circula pe drumul judetean din Silistea, Pungesti, jandarmii si politia blocand drumul si accesul oricaror persoane si mijloace de transport spre Tabara de Rezistenta. Oamenii spun ca au fost calcati in picioare, fugariti, luati la bataie in curtile lor, nu au fost lasati sa fotografieze sau sa filmeze pentru ca sa nu existe dovezi ale abuzurilor facute de jandarmii veniti din mai multe locuri: Ploiesti, Bacau, Barlad, Vaslui etc. De altfel si accesul presei a fost oprit tot pentru ca sa nu existe informari corecte si mai ales dovezi a ceea ce au intreprins cei aproape 1000 de jandarmi care au anihilat rezistenta oamenilor din Pungesti cu violenta, incepand cu orele 5.30

# obiectiva date 2 December 2013 14:52 0

se voteaza LEGEA MINELOR....si LEGEA EXPROPRIERII....DE MAINE SI TU, INDIFERENT DE CALITATE, PROFESIE, VENIT, situatie familiala,  POTI FI IN LOCUL LOR, AL PUNGESTENILOR..........veti fi expropriati si in 30 de zile VETI FI EVACUATI CU CATEL SI PURCEL, cu un sac de zdrente, ca in caz de CATACLISM NATURAL sau de RAZBOI........apai, daca e asa, de azi DECLAR CATACLISME NATURALE SI RAZBOI......ca sa stie si sa simta tot romanu` , din toate punctele cardinale, ce simte pungestianul, omul simplu, sarac din cel mai sarac judet al tarii.......ca sa iasa ROMANUL din NESIMTIREA in care se lafaie..ca in troaca cu porci !!!!!! 

# obiectiva date 2 December 2013 15:03 -1

Ştirile Care Contează 2 hours ago · Edited BREAKING NEWS: MAFIA INSTITUŢIONALĂ EXPUSĂ DIN NOU! Primarul Pungestiului le-a dat celor la Chevron un teren cu cântec! Contractul de închirieire încheiat cu primarul din Pungesti POATE DEVENI NUL, la fel si autorizatia de constructie cât si cea de la mediu!! BOMBÃ …Chevron poate rãmâne fãrã terenul care l-a închiriat de la primarul Pungestiului, Mircea Vlasã. DNA a deschis o anchetã care v-a elucida modul în care primarul a fost împroprietãrit cu acel teren. Deja poltistii au ridicat documentele de la primãrie si au avut surpriza sã vadã cã în spatele titlului de proprietate existã doar un protocol semnat între Pungesti si comuna vecinã, Ivãnesti.

# obiectiva date 2 December 2013 15:04 -1

Primarul poate fi acuzat de conflict de interese fiindcã a semnat un act administrativ, fãcâdu-si un avataj pentru sine. Aceastã spetã seamanã teribil cu cea a lui Gigi Becali pentru care acesta a primit 3 ani de puscãrie, dupã ce a fãcut schimburi “nevinovate” de teren. În replicã, protestatarii din Pungesti spun cã acum vor lupta ca acest teren sã ajungã înapoi la comunã si cã nu vor permite celor de la Chevron sã-si instaleze sonda, fiindcã terenul e în litigiu. Terenul pe care Chevron vrea sã construiascã prima sondã de extragere a gazelor de sist din România e unul cu probleme. 

# obiectiva date 2 December 2013 15:05 -1

 Modul în care primarul din Pungesti, Mircia Vlasã si l-a atribuit ridicã multe semne de întrebare. DNA-ul a demarat o anchetã în acest sens, dupã ce mai multi sãteni din Pungesti, în frunte cu Costache Spiridon au sesizat faptul cã terenul cu care primarul s-a împroprietãrit provine dintr-un transfer ilegal cu comuna vecinã!! “Primarul si-a transferat vreo 4 ha din comuna Ivãnesti, de unde sunt socrii lui, printr-un protocol neavizat de cei de la Comisia judeteanã de fond funciar. Practic Vlasã si-a atribuit acel teren din rezerva primãrie pe un act semnat între cele douã comune, si atât. Mai grav e cã pe acel act e semnãtura lui, lucru care aratã cã e si-un conflict de interes” se aratã în declaratia depusã la DNA.

# obiectiva date 2 December 2013 15:07 -1

Politistii au descins sãptãmâna trecutã la Primãria Pungesti de unde au ridicat mai multe documente, printre care si protocolul prin care Vlasã îsi aduce terenul de la Ivãnesti la Pungesti, urmând sã elucideze dacã titlul a fost atribuit corect sau nu! În conditiile în care titlul este ilegal si o instantã consfinteste acest lucru, Chevron rãmâne în aer. Contractul de închirieire si superficie încheiat cu primarul din Pungesti DEVINE NUL, la fel si autorizatia de constructie cât si cea de la mediu!

# Tudor Raneti date 3 December 2013 03:28 -1

Nu mai platiti taxe, fiindca pentru asta platiti, ca sa se duca la crima organizata ca DNA, care se ocupa exclusiv cu afacerile strainilor. Asta e tradare de tara curata. Jos mafia magistratilor. Jos dictatura porcurorii corupti. Moarte tiranilor!

# bravo date 4 December 2013 17:26 0

sunt multe altele nescrise

# Av. Popa Nicolae - Tulcea date 5 December 2013 20:56 0

Dl.Basescu Traian,in caliate de sef de stat nu-si cunoste atibutiile constitutionale si legeale cu acre a fost investit uninominal de popor petru a reprezenta interesele generale in fata Parlamentului atunci cand este nevoie pe plan intern. Numai vorbesc de nereprezentarea generala a drepturilor cetatenilor romani (oameni) care sunt slugi astazi in alte tari far acte legale de munca plecati din tara datorita sraciei in care ne-au adus politicienii si aplificarea coruptiei functionarilor calificati de (art.145 C.pen) astazi, implicati in tot felul de afaceri imorale si ilicite totodata platiti din banii publici remunerat in euro tot nu-si fac treaba onest in magistratura, astfel din 2008 am seszat personal pe domnia sa ca suntem hrtuiti de magistrati ce fac parte astazi din sistemul corupt al statului, si am aratat abuzurile facute de avocati din barourile \"clasice\" sau \"traditionale\" iar el a atrimis sesizarea mea U.N.B.R.in urma enuntat sa rezolve ei problema cum stiu mai bine.Asa da!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva