8 May 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

AMNISTIA, O NEVOIE A SOCIETATII, NU UN JOC POLITIC – Societatea Romana pentru Drepturile Omului: "Aplicarea pedepselor nu mai constituie un mijloc pentru reeducarea infractorilor... Recidiva este mult mai feroce decat fapta initiala... Tinerea unor oameni in conditii inumane reprezinta o violarea nepermisa a dispozitiilor Conventiei EDO... CEDO 'mitraliaza' Romania cu solutii de condamnare pentru conditiile din penitenciare" Parlamentul a respins definitiv Legea amnistiei

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

18 November 2014 16:59
Vizualizari: 6020

Plenul Camerei Deputatilor a respins definitiv proiectul Legii amnistiei si gratierii dupa ce au supus la vot marti, 18 noiembrie 2014, raportul formulat de Comisia juridica de respingere a acestui proiect. La votul pentru Legea amnistiei si gatierii, exercitat marti 18 noiembrie 2014, au luat parte 297 de parlamentari, dintre care 293 au votat "pentru" respingerea acestui proiect. Graba cu care a fost pusa in dezbatere si respinsa propunerea legislativa privind gratierea are stransa legatura cu solicitarea pe care a facut-o presedintele ales, Klaus Werner Iohannis, care l-a somat pe primul ministru Victor Ponta sa convoace cat mai rapid Parlamentul pentru a respinge definitiv proiectul de lege. Tinand cont de aceste evenimente, dar si de opiniile lansate in spatiul public pe tema acestei Legii, cu precadere in perioada campaniei pentru alegerile prezidentiale, Societatea Romana pentru Drepturilor Omului, condusa de avocatul Artin Sarchizian, si-a exprimat pozitia fata de acest subiect, sustinand ca amnistia reprezinta actul de clementa de care societatea are nevoie, iar ceea trebuie sa primeze intr-o democratie este interesul majoritatii, nu interesele private.


Societatea Romana pentru Drepturile Omului arata ca situatia actuala din Romania in ce priveste conditiile din penitenciare, printre care amintim conditiile insalubre sau supraaglomerarea, cere adoptarea Legii aministiei si gratierii, intrucat in caz contrar Romania va continua sa piarda procese la Curtea Europeana a Drepturilor Omului. Spre exemplu, numai in anul 2014, Romania a fost condamnata de CEDO in 32 de cauze in care s-a reclamat incalcarea art. 3 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului, care prevede interzicerea pedepselor si a tratamentelor inumane ori degradante.

In fata acestei realitatii, SRDO readuce in actualitate afirmatia profesorului doctor in Drept penal, Vintila Dongoroz, care a sustinut ca “puscaria, este o pepiniera infractionala, si tinand cont de aceasta afirmatie, Societatea argumenteaza necesitatea adoptarii Legii amnistiei si gratierii.

Un prim argument al Societatii Romane a Drepturilor Omului pentru adoptarea Legii amnistiei si gratierii este acela ca in majoritatea penitenciarelor exista conditiile inumane de executare a pedepsei, iar scopul acesteia este comporomis.

Un alt argument se refera la umanitatea, SRDO facand trimitere la prevederilor internationale, in care se precizeaza ca orice pedeapsa trebuie sa fie aplicata cu umanitate, cu respect si grija pentru drepturile fundamentale a celor care sunt tinuti sa execute aceste pedepse. Un argument final este acela ca Romania va contina sa plateasca despagubiri uriase cetatenilor romani care reclama la CEDO conditiile inumane de detentie.

Prezentam in continuare opinia SRDO privind necesitatea Legii amnistiei:

"Amnistia reprezinta acel act de clementa al “statului” care iarta anumiti infractori de cele savarsite. In conditii normale, un astfel de act de clementa, intervine atunci cand fenomenul infractionalitatii este “tinut sub control” astfel ca societatea isi permite “luxul” de a ierta, ca gest de umanitate, si nu in ultima masura ca gest profund moral si crestin.

Totodata, ori de cate ori, interesul societatii o impune, un astfel de act de clementa trebuie adoptat. In situatia de fata, motivul principal ce justifica initiativa legislativa privind amnistia il reprezinta “supraaglomerarea din penitenciare” fapt real si recunoscut de toate organele de stat cu atributii in domeniu. Cu adevarat, in majoritatea locurilor de detentie conditiile in care sunt incarcerati detinutii sunt inumane, si greu de suportat, fiind adevarate centre de tortura.

In acest context, se pune intrebarea, daca avem, ori nu, nevoie de o astfel de lege?

Raspunsul nu poate fi decat afirmativ, si justificat de urmatorele argumente:

Argumentul 1:

In conditiile actuale de detentie, aplicarea pedepselor nu mai constituie “un mijloc pentru reeducarea infractorilor” .

Codul Penal, arata ca “Pedeapsa este o masura de constrangere si un mijloc de reeducare a condamnatului. Scopul pedepsei este prevenirea savarsirii de noi infractiuni” deci, reeducarea.

Practic, prin executarea pedepsei se urmareste formarea unei atitudini corecte fata de munca, fata de ordinea de drept si fata de regulile de convietuire sociala. Executarea pedepsei nu trebuie sa cauzeze suferinte fizice si nici sa injoseasca persoana condamnatului.

Insa, in conditiile in care, persoana supusa executarii pedepsei, este tinuta in conditii inumane, acest “scop al pedepsei” nu doar ca este compromis, dar este cu adevarat “deturnat”. De ce? In cele mai multe cazuri, datorita “raului suferit”, detinutul, proaspat eliberat, se razbuna pe societate, iar cea mai puternica razbunare o reprezinta recidiva.

In acest caz este cat se poate de limpede ca scopul pedepsei nu a fost atins, persoana in cauza nu a fost determinata sa-si schimbe atitudinea fata de lege.

Ba uneori, recidiva este mult mai feroce decat fapta initiala.

Stralucit spunea eminentul profesor de drept penal Vintila Dongoroz, ca “puscaria, este o pepiniera infractionala”, care pare din ce in ce mai productiva, cu sfiala indraznim sa parafrazam noi.

Asadar, in conditiile actuale, consideram ca in cele mai multe cazuri, date fiind conditiile inumane de executare a pedepsei, scopul acesteia (cum este definit de lege) este comporomis. In plus, apare marele pericol ca modalitatea in care este executata, sa constituie un factor favorizant al recidivei (factor criminogen).

Argumentul 2. Umanitatea.

Conventia Europeana a Drepturilor Omului, la art. 3 dispune in termeni imperativi ca ,Nimeni nu poate fi supus torturii, nici pedepselor sau tratamentelor inumane ori degradante.”

In fapt, tinerea unor oameni (chiar si infractori) in conditii inumane reprezinta o violarea nepermisa a dispozitiilor conventiei, intolerabila intr-un stat democratic, de drept, unde “fiinta umana” trebuie tratata cu respect si respectata.

Orice pedeapsa trebuie sa fie aplicata cu umanitate, cu respect si grija pentru drepturile fundamentale a celor care sunt tinuti sa execute aceste pedepse.

Argumentul 3. Ratiuni economice;

Curtea Europeana “mitraliaza” Romania cu solutii de condamnare pentru “conditiile din penitenciare”, evident sunt insotite de despagubiri, care sunt platite din bugentul public, astfel ca, statul ajunge sa plateasca pentru acelasi detinut, de doua ori (o data cu “intretinerea” pe perioada detentiei, iar a doua, cu titlu de despagubiri)

Aceste trei argumente, consideram ca sunt pertinente si suficiente pentru a justifica un astfel de act de “clementa” de care avem nevoie, noi societatea!

Sigur, sunt proferate o serie de “acuze” fata de initatori, cum ca urmaresc diverse interese private, aspecte deloc de neglijat, insa, totusi, ceea ce trebuie sa primeze intr-o democratie este interesul majoritatii, care, in cazul de fata, dicteaza pentru un astfel de act de clementa.

Dr. Av. Sarchizian Artin"

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 18 November 2014 17:20 +18

aici in aceasta problema probabil ca/mi voi lua mult rosu.dar,cred ca trebuiesc gratiate gainariile si nu infractiunile clasei politice.judecatorii sint extrem de ,,darnici,,cu CEI CARE TREBUIE SA MANINCE MACAR ODATA PE ZI, si foarte ,,cintariti cu politicienii!!!!!!!!,,judecatorilor de penal care ati ajuns PENALI(multi dintre voi) un om are nevoie sa manince macar odata pe zi!!!!!!!!,UNDE SA MUNCEASCA DACA POLITICIENII NECONDAMNATI DE VOI AU DISTRUS TOTUL IN JUR??????intreb si eu, CINE POATE RASPUNDE DINTRE VOI???DE CE NU II CONDAMNATI PENTRU SPERJUR PE AIA DE AU VENIT SI AU PROMIS CA DAU DE MINCARE LA TOATA LUMEA DINTR/UN PESTE SI O PIINE?bai penalilor uitati/va la CARTEA din fata voastra inainte sa intrebati care/s dosarele la aminare

# remember date 18 November 2014 18:45 +20

Pana una alta, eu ti-am dat "un verde" si mai mult decat atat, sunt in cea mai mare parte deacord cu tine.Cea mai mare problema a puscariilor noastre este ca cei ce le calaca pragul nu sunt reeducati ci sunt "calificati" in cele mai moderne acte criminale, devenind cu mult mai periculosi decat au intrat dar mai invata si cum sa eludeze legea.

# unul din lumea cea mare date 18 November 2014 19:39 +9

ptr remember// pe vremuri am avut o iubita care eramedic intr/un penitenciar mare.ce mi/a povestit chiar era de domeniul horror.personal consider ca pedepsele (in anumite cazuri,mai putin cele de crima si violenta-sub orice forma si aici ar trebui o departajare ca si in sua unu/i jaful cu mina armata si cu ranire si altu/i jaful fara ranire sau moarte)trebuiesc efectuate muncind!!!!!sint ATITEA DE REFACUT IN TARA ASTA NUMITA ROMANIA ,IN SPECIAL DUPA JAFUL SI DISTRUGEREA ULTIMILOR 10 ANI(era un idiot la b1tv negrea sotul unei panarame de la realitatea,care in TIMPENIA LUI sustinea ca in sua sint penitenciare particulare,nu vazuse sarmanul idiot filmul inchisoarea ingerilor,si cu coruptia noastra endemica iti dai seama unde s/ar ajunge in romanica,lasind la o parte ca nu exista inchisori private in sua)asa ca total in asentimentul tau,penitenciarele SINT SCOLI DE PERFECTIONARE

# marius date 19 November 2014 11:12 +6

verde si de la mine. legea trebuia sa nu fie un joc politic. trebuia mentinuta, exclusi politicienii si toti cei care au avut functii publice, excluse faptele de coruptie si inclusi doar cei care erau prima data in inchisoare si cu fapte pana in 5 ani pentru a le se da o noua sansa, mai ales ca in Ro sunt multi condamnati pentru un simplu furt la ani grei de puscarie. sunt acei judecatori care nu au dat niciodata o pedeapsa mica sau o pedeapsa cu suspendare. reeducarea unui individ nu inseamna trimiterea lui la puscarie, political sa vina cu masuri sa resolve aceste probleme, daca aceasta lege nu era buna.

# Nu conteaza date 19 November 2014 12:02 -7

Desi suntem de acord cu ce spui, exista un impediment. Nu se pot face gratieri/amnistitii selective in masa. Daca se gratiaza doar gainariile, ceilalti (coruptii ai cu bani multi) vor face plangeri la CEDO pe motiv ca sunt discriminati. Oricum, noile coduri sunt mult mai permisive. De exemplu, nu se mai face puscarie ptr. furt de alimente (ptr. consum propriu, nu furt cu camioanele si alte manevre la scara mare), si multe alte gainarii sunt oarecum iertate (se dau amenzi, pedepse sub supraveghere, etc) de aceste coduri. Teoretic nu mai e nevoie de gratiere/amnistie. La intrarea in vigoare a noilor coduri, multi detinuti au fost eliberati tocmai ptr. ca pedepsele noilor coduri sunt mai mici, iar altor detinuti le-a fost micsorata pedeapsa tot din acet motiv. Prin urmare, ce sa mai amnistieze?

# Nu conteaza date 19 November 2014 23:03 -4

Multumesc pentru voturile minus. Inteleg ca doriti sa fie amnistiati politicienii corupti. Puteti da minus, oricum nu vor fi amnistiati!

# Nu conteaza date 20 November 2014 15:11 0

Gata, gata, nu mai votati minus. Vreau si eu la fel ca voi, sa fie eliberati toti politicienii corupti.

# Avocat CIOBANU MIHAi date 18 November 2014 17:21 +11

Amnistia si gratierea este un act de clementa din partea conducerii parlamentului. Are un scop bine definit si educativ in acelasi timp. Avind in vedere ca dupa 1989 nu a mai fost emis nici o lege in acest sens, este mai mult decit necesar emiterea unui act normativ in acest sens. Respingerea unui astfel de proiect nu este benefic nimanui.

# ADEVARUL date 18 November 2014 17:31 +11

ARTINE TE-AI PUTEA ASCUNDE FOARTE BINE ÎNTR-UN BÂRLOG DE URS,LUMINA NU SE ȚINE ASCUNSĂ,TU AR FI TREBUIT SĂ FII AZI ÎN PARLAMENT CU UN DISCURS ÎN CARE SĂ FII PREZENTE ARGUMENTELE TALE...PENTRU A NU FI RESPINSĂ LEGEA AMNISTIEI,AȘA...CONTINUĂ SELECȚIA ESCROCILOR BĂSIȘTI,SINGURII LIBERI SĂ=ȘI FACĂ TREABA,DACĂ TOT CONTROLEAZĂ JUSTIȚIA...

# pit date 18 November 2014 17:55 +7

Ia ascultati-l pe tractoristul ala de avocat ion adam ce timpenii vorbeste. La puscarie baaaa cu tot cu hrebe si printul de paduri furate.

# TITULESCU date 18 November 2014 18:45 +14

AMNISTIA SI GRATIEREA SE INVATA LA FACULTATEA DE DREPT SI NU TREBUIE SA RAMANA NISTE NOTIUNI DESUETE FIINDCA II E FRICA P.S.D.-ULUI SA NU PIARDA SI GUVERNUL SI NU STIU CE COALITIE CU TRASEISTII (MAJORITARI SECURISTI) DE LA U.N.P.R. DACA PROPUI UN PROIECT DE LEGE TINE-L DOMNE PANA LA CAPAT CA SA VADA LUMEA CA ITI ASUMI PROIECTELE. CUM SE ARUNCA CU ANII DE PUSCARIE NU STI DE CE 6 ANI IL REEDUCA PE UNUL SI 2 ANI NU-L POT REEDUCA,SENTINTE DATE DE MAGISTRATI PANA IN 30 DE ANI CARE CONDAMA LUMEA LA INCHISOARE FARA SA PREA MOTIVEZE,ATATEA SI ATATEA ABUZURI NESANCTIONATE. Asa ca priviti lucturile ca juristi nu ca niste toape care tipa pe la colt de strada despre notiuni pe care nu le stiu.

# remember date 18 November 2014 18:59 +4

Titulescule, nici nu stii cate adevaruri spui.Printre altele mi-a placut indemnul facut traseistilor de a parasi coalitia.Te asigur ca deja traseistii securisti au primit consemnul "securisti din toate partidele, unuti-va" si formati dracului, o data, un parlament majoritar securist.Se grabesc baietiii.Visteria-i plina,nu datorita lor :roll: si foame-i mare. :roll: :sigh: :sigh: :sigh: <img src=ops:' /> <img src=ops:' /> :P :P :P

# justo date 18 November 2014 19:00 +2

Conasule titulescu nu da cu parul ca-ti explicam imediat. Contextul in care se vorbeste de aceasta lege este inoportun. Daca se faceabtreaba asta acum 2 ani imediat dupa ce a venit pontacus mincinosus la guvernare  te credeam. Far daca tu vrei amnistie si gratiere dupa ce lichele puse pe furat din psd au fost prinsi, deja vorbim de o lege data pe interes pentru un grup mafiot. Capisci?

# unul din lumea cea mare date 18 November 2014 19:25 +7

ptr justo//poti sa/i spui cuiva de la pandaimos ca NU/I OPORTUN MOMENTUL(in special unuia condamnat nevinovat??? stiind bine cum ,,functioneaza,, justitia basista reformata)daca ai curajul sa/i spui cuiva de la pandaimos ca ,,nu/i momentul oportun,, eu cred ca NU/I VORBA DE CURAJ CI DE TUPEU.SI AS MAI AVEA UN PCT DE VEDERE(fie ca/i gresit sau nu).de ce totusi nu/s scosi la munca????de ce nu se inlocuiesc unele sentinte mici cu MUNCA IN FOLOSUL COMUNITATII?????(remember vezi ca nu m/am inselat cind am spus ca/mi plac pctele tale de vedere)nu mai sint autostrazi de construit?gunoaie de adunat de pe marginea soselelor,peturi de colectat din riuri si lacuri?santuri de sapat pentru ameliorarea inundatiilor?diguri de consolidat?de adunat recoltele?daca tot ati semanat ,,parteneriatul strategic cu sua ,, nu ati observat ca acolo munca in folosul comunitatilor este LA MARE PRET(spre ex toate numerele de circulatie de la masini sint produse in penitenciare,si nimeni nu sta la coada la dmw)

# justo date 18 November 2014 20:18 +1

Iti raspund coane imediat. Ceea ce spui de condamnatii obisnuiti e doar un pretext pentru clasa politica de a-si acoperi adevaratul scop al legii care este...eliberarea hotilor psd de tip hrebe s.a. Crezi ca pe ponta si gasca ii doare undeva de nefericitii aia care infunda inchisorile? Crezi ca pe pudtiulica ponta il intereseaza ca lumea nu are ce minca si ca a pus niste biruri extraordinare? Crezi ca-l doare undeva de faptul ca nu mai avem cu ce ne plati ratele si ne zbatem in saracie? Oportunistii astia urmaresc un singur scop banii sa curga din toate partile si de la bogat si de la sarac. Cascati bine ochii si incercati sa vedeti ca politicienii lucreaza doar in intetesul lor si niciodata pentru prostime. De fapt juristii invata in anul 1 definitia partidului. Acest grup de interes in zoua de azi este restrins la o camarila de locotenenti care umbla sa umple traista sefului. Sper ca iohannis nu va accepta aceasta magarie specifica romanasilor.

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 18 November 2014 20:36 +4

ptr justo// chiar m/ai convins si ITI DAU DREPTATE,dar.....caci exista un DAR .din nefericire justo ticalosii astia politici AR TREBUI MONITORIZATI DE SOCIETATEA CIVILA .stiu ca ai sa/mi spui ......PROSTII,si aici ai dreptate caci toata societatea romaneasca a fost corupta din FASA (vezi licheau abia nascuta dintre un avocat criminal in acte-bratianu- si o notareasa de ,,sucesuri,, )pina in barba alba vezi imperiul raului.si totusi din nefericire romanii au un talent incredibil ALEG LA VOT NUMAI SUCCESORI PENALI.cum dracului de seamana xerocopie primarul de sibiu cu ,,fostul primar pmb,,.nu/i oare o coincidenta cosmica in constelatia imobiliarelor??? si culmea culmilor TOTI SINTEM ,,RETROGRAZI IN MERCUR,,(referire la talentul tiganesc de a trimite mercurul- vrajitorie)

# justo date 18 November 2014 20:39 +6

In concluzie lui ponta si camarila nu le-a pasat de soarta a 16 milioane de romani din tara si a celor 4 milioane din diaspora si voi credeti ca le va pasa de citiva condamnati care par o mina de oameni fata de un popor? Va inselati daca credeti ca pontacus are suflet. Nu vedeti din ce familie provine? 

# justo date 18 November 2014 21:26 +1

Hai sa va mai explic una ca sa intelegeti cum sta treaba. Spre deosebire de debilul lui flocea avi, eu chiar am invatat drept in scoala dar n-a avut cine sa dea bani unui decan parsiv. De crezi ca iohannis nu i-a cerut demisia lui ponta in timp ce blaga facea spume la gura? Din doua motive unul spus si unl nespus de iohannis. Cel spus este ca sa-l faca pe ponta sa scoata pomana electorala. Cel nespus sta in felul urmator: daca ponta demisioneaza basescu numeste premierul si poate negocia multe, iohanis pina pe 21 dec nu este presedinte si raminea cu buza umflata. Ati priceput cum sta treaba? Asa ca nu prea pare iohannis prost sau basist. Mi-am schimbat parerea radical despre neamt. Basca ca s-a dus singur la confruntarea cu ponta insotit de nevasta si de mamicuta, parca-l duceau pe pioner la clasa 1. Cum ti se pare chestia asta? O stiai?

# avi avi date 18 November 2014 21:42 -3

bravo,mai ******lica!Ai ajuns i anal/ist politic.De unde atata mine la tine?Cat despre invatatul dreptului la scoala,urmeaza a mai discuta.Adica sa vedem daca ai scoala.

# BOTILIU POMPA date 18 November 2014 21:38 -3

politicienii nu lucreaza pentru prostime.Mare adevar grait-ai mai juto.Ei nu lucreaza pentru tine.Si vezi mai agramaticus ca se scrie lichelele au fost prinse si lui ponta si camarilei.Cat despre greselile de dactilografiere,le las in seama ta.PS Tu te zbati in saracie?Mira-m-as.Au incetat don\atiile?

# justo date 18 November 2014 22:04 -2

Juto ai ??? :D :D :D si zi asa "ghițălule " te miri ?? Ia vezi in fata ta nu e cumva o poarta noua la care te uiti mirat??? E cumva albă poarta?? Sau poate e ...poarta albă ...cine stie pe unde o sa mai ajungi dupa ce ai delapidat banii avocatilor adevarati...

# ergun date 19 November 2014 11:18 -1

pai era simplu, se excludeau faptele de coruptie. e clar ca PSD a avut un interes in a-si apara proprii puscariabili. dar acei PSD care sunt sau urmeaza sa fie la puscarie, nu sunt condamnati pentru furt sau inselaciune ci pentru abuz in serviciu, coruptie, mita etc. le excludeai. sau si mai simplu excludeai persoanele care au avut orice functii publice si au savarsit aceste infractiuni cand le detineau aceste functii. si poti sa lasi inclusive furtul. deci daca ai furat dar esti un oarecare cetatean te gratiez, dar daca erai de parlamentar, atunci suge-o! nu te mai gratiez. dar sa vedem ce propune noul presendinte in loc, ca nu cred ca are in program cum doreste sa ii reduce pe cei care au fost certati cu legea dar merita a doua sansa. sa uite de ei in puscarie si sa ii incurajeze pe judecatori si la mai multe abuzuri?

# Valeriu Mangu date 18 November 2014 19:43 -2

Articolul “O primă (gravă) eroare de ordin constituțional a Președintelui ales al României”, pe: http://ascunzisuri-constitutionale.eu

# martinel date 18 November 2014 19:49 -1

Proiectul de lege trebuie refacut ...pana atunci varanul va mai scapa sapunu pe jos la dush ...  :lol:

# WAR ANUL SI-A PUS LA PUNCT EVADAREA !!! date 18 November 2014 20:24 -4

WAR ANUL SI-A PUS LA PUNCT EVADAREA !!! Este ajutat de doi complici periculosi : wiorika de onoare si lupuleanu zis si securistul ! Cei trei au pus la punct evadarea in perioada tulbure de dupa alegeri . Atentionare care srri dna, etc

# vasilica date 18 November 2014 21:39 +6

tocmai am iesit din arest preventiv. am fost tinut 60 de zile intro camera de 12 mp din care 60% a fost ocupat de paturi. am fost tinuti 8 persoane in acest spatiu. ****** ul nu avea usa. masa pe care mancam era la 1 m de toaleta. gandacii se tarau peste noi. sobolnanii ne mancau hrana de pe jos. si asta in Bucuresti . pt curiosi sunt acuzat de presupusa fapta de bancruta frauduloasa din anul 2008. eu nu spun ca trebuie neaparat amnistie dar ceva trebuie facut. conditille din arest sunt de ev mediu timpuriu

# 1 din lumea cea mare date 18 November 2014 23:14 0

de ceai furat?

# unul din lumea cea mare date 19 November 2014 00:33 +5

pentru jalnica imitatie de mai sus//fiecare om ARE DREPTUL LA GRESELILE LUI..........DE CE TE PASA PE TINE SI DE CE DAI TU ,,SENTINTE DE JUDECATOR,,??? nu crezi ca mai bine ,,te/ai consterna,,(sinonim cu a te constipa pentru tine) de CONDITIILE DE EV MEDIU DINTR/UN PANDAIMOS ROMANESC????mai asa zis aliasul meu(nu ai nici macar ingeniozitatea sa/ti gasesti un alias)asta face diferenta intre civilizatie si barbarie,asta face si diferenta intre ,,tauleta,, cu frunze de coceni in curte si cea cu apa curenta.la toti cei de teapa ta va place sa calatoriti ,,pe banii statului,,(vezi bica la paris) in tari civilizate dar UITATI IMEDIAT CUM PASITI IN ROMANICA.asta face parte din civilizatie,cum isi trateaza o tara ,copii(vezi exportul de copii de la sibiu in creierii muntilor sau baragan)invalizii(vezi ororile cu cei de pe la comisiile medicale)profesorii(vezi salariile minunate)immigrantii care/s singurii INVESTITORI ADEVARATI ,NU SI/AU REPATRIAT PROFITUL!!!!!!

# Si nici nu banuiai CAND AI FURAT CELE 2 MILIOANE DE EURO ? date 19 November 2014 09:26 +1

Si nici nu banuiai CAND AI FURAT CELE 2 MILIOANE DE EURO ?

# eu date 18 November 2014 21:49 +2

Voiculescu s.a sters pe bot sa iasă afara. Va reflecta 5 ani la mârșăviile făcute. Si urmează intreaga camarila psd,sa le fie rușine,poporul moare de foame si ei au luat spagi de milioane de euro!

# avi avi date 18 November 2014 22:13 -1

Maine merg la flocaila sa-mi cer spaga inapoi, hic -hic. Am baut gudron de ilfov hic hic. Colegul meu avocat corlatean a demisionat , hic,  avocatul ponta nu a iesit presedinte hic, udrea nu ma oubeste,  boc a fugit,  rstul zac prin inchisori si eu hic la circiuma dau cu rima la peste. Si pestele ce face? Pupi pe mine ca-s beat. Traiasca Bota !!  Jos tiranul florea!! Hoc nu mai platesc nimic ma apuc de baut, hic.

# un oarecare date 18 November 2014 23:42 -2

Din pacate, "micul Titulescu" nu a inteles niciodata politica! S-a trezit ditamai prim-ministru si atat...

# intrebari pentru CSM, DNA, SRI SIE date 19 November 2014 07:30 +4

Cine a repartizat dosarul War anului exact la cei mai corupti complici ? Cine a fixat data judecarea Mondialului exat inainte de alegeri -ca sa aiba efect electoral ? Cine i-a promis Lui capatana ca daca face o declaratie mincinoasa ---va fi scapat de puscarie ?Cine i-a dat atatea zile libere ciobanului din Pipiera ? PUSCARIE !!!PUSCARIE !!!PUSCARIE !!!PUSCARIE !!!

# XXX date 19 November 2014 08:29 +2

o tara de tot rasul ,o justitie de doi bani iar politicieni la fel, suntem in urma rau datorita rautatii care ne caracterizeaza ,noi vrem sa moara capra vecinului sts i ..te pe toti. hai sa ne uita la Rep. Moldova.au arest la domiciliu de 15 ani, iar gratieri se dau cel putin la 10 ani ,italia la fel si pedeapsa definitiva o poti face acasa, sunte o tara de ...... Datorita mentalitati si rautatii care ne reprezinta, am uitat c adin bani nostri platim condamnarile la cedo, misto in loc sa faceo scoala ,o gradinita saau cativa m de asfalt. da se impunea o gratiere si oa mnistiere pana in 10 ani dar sa fie e xclusa clasa  politica, stop, pt ca ei  sa inteleaga ca sunt acolo din vointa poporului.

# Auzi varane, da tie nu ti-a fost mila de tara asta date 19 November 2014 09:56 0

Auzi varane, da tie nu ti-a fost mila de tara asta cand ai furat peste un miliard de "nasturi " ?Tie nu ti-a fost mila de poporul asta sa-l invrajbesti ,(ca tu ai invrajbit romanii si nu basescu !!!) ? Sa stai acolo pana cand te-oi boteza eu !

# Anca date 19 November 2014 11:28 +5

Sincer speram din suflet sa se aprobe aceasta lege, am crezut cu adevarat ca se gandesc la oameni dar nu totul este politic.Am plans cand am vazut ca nu a iesit Ponta ,dar apoi a iesit domnul Zgonea cu declaratiile lui nu a spus un cuvant de ceilalti oameni necajiti inchisi,nu si-a sustinut un punct de vedere despre conditiile din pentenciare,nimic.Mi s-a facut scarba de ei de toti politicienii nu mai astept nimic din partea lor. 

# unul din lumea cea mare date 19 November 2014 12:28 +5

ptr anca//din nefericire (pentru multi)penalii de judecatori si,,neamtul,, johannis nu au citit CARTEA cartilor in care se spune,,SI IARTA DOAMNE GRESELILE GRESITILOR NOSTRII,,(mameluca de biserica asista cu mare placere politicul si participa la toate ,,parastasurile politice,, nemaispunind cit ii place sa STEA CU MINA INTINSA ca sa/si ia zeciuiala -johannis asta/i de la ritul vostru- de la BUGETUL VLAGUIT,SI CU MARI IFOSE CONSTRUIESTE CATEDRALA NEAMULUI IN LOC DE SPITALUL NEAMULUI).multi imi vor sari in cap,dar acelor multi le spun(chiar daca sint voci care pledeaza ca/i discriminare) NU SE POATE COMPARA FAPTA UNUIA CARE NU ARE CE MINCA (din cauza politicului) cu fapta UNUIA DIN ADMINISTRATIA PUBLICA CARE/I CORUPTA PINA IN MADUVA(si aici nu discriminez,judecatori,procurori,politisti,administratie financiara,guvern, presedinte,servicii.daca/ti ajuta cumva la ceva am toata compasiunea pentru tine anca.si as mai adauga OARE DE CE NE ALEGEM PRESEDINTI DEJA PENALI(primari)

# Intrebare de ordin legal date 19 November 2014 14:06 +8

De cand Presedintele poate cere Parlamentului sa "pice" o lege, indiferent de natura ei? Conform Constitutiei, Presedintele, alaturi de prim-ministru, este seful puterii executive in stat, iar Parlamentul reprezinta puterea legislativa.  Iar aceeasi Constitutie, lege fundamentala in stat, stabileste un alt principiu: separatia puterilor in stat.  Pai ma intreb atunci, ca simplu cetatean, cum se explica "porunca" sefului executivului ca legislativul "sa pice" o lege?!! Se respinge ca necitita!!

# Alin date 19 November 2014 21:08 +5

Toti gresim uneori,dar daca nu putem face bine la cineva sa nu facem nici rau.Si cred ca daca DUMNEZEU ne iarta sa iertam si noi.Stiu ca pentru multi suna a ceva banal dar eu cred in cuvintele astea si incerc sa traiesc asa ,sau cel putin incerc.

# 3xxx date 20 November 2014 10:33 +3

De acord total cu "Anca şi întrebare de ordin legal". Nu cere oamenilor ce nu au. Făcură pe ei de frică şi executară aberația şi grava, şi """ne constituționala """ rugăminte a *?ciolacusului ales**. Despre ""zgonea, etc. rușine făcurăţi pe voi "pârlamentari de 0 lei". Ruşine şi scârbă, slugărnicie ca si la demiterea din 2012.!!!   Vai de România şi de români, am ajuns rău şi va fi şi mai rău. Ruşin şi regrete "pnl şi crin antonescu"

# Laurentiu 2 date 20 November 2014 11:47 +1

Daca nu sunt locuri in puscarii si nici conditii de detentie, ar trebui create aceste conditii, nu trebuie eliberati infractorii. Si asa, politia cu greu se urneste sa rezolve câte un caz (stiu din experienta), daca mai sunt si eliberati putinii infractori prinsi, unde ajungem? Ar trebui construite puscarii noi, ar trebui imbunatatite conditiile, pe de o parte. Pe de alta parte, cei care ajung la puscarie ar trebui sa-si achite costurile de detentie: fie muncesc acolo, fie platesc rudele lor ramase in libertate. Puscaria nu are doar rolul de reeducare, rol pe care, se pare, nu si-l îndeplineste, dar are si rolul de a feri societatea de acesti infractori. Nu în ultimul rând, cred ca ar trebui sa existe si un cadru legal eficient de pedepsire a judecatorilor / porcurorilor care comit excese si baga oameni nevinovati la puscarie.

# Diana date 20 November 2014 13:30 +3

Nu au curaj sa faca nimic pt oameni,daca nu-i intereseaza direct pe ei,nu mai conteaza nimic.Domnule avocat al poporului unde v-ati ascuns nu ar trebui sa aveti un punct de vedere cu privire la aceasta lege, de ce nu va ganditi la cei necajiti daca nu scapa cei care v-au pus in functie presupun ca nu are rost.De ce nu initiaza cineva apolitic un nou proiect si va spun sincer avem nevoie de o lege a gratierii,scoateti toate faptele de coruptie si eu nu cred ca oamenii vor mai fi revoltati,pana la urma suntem toti oameni si pedepsele date sunt mult prea mari uneori si uneora nedrepte.

# Gabi date 20 November 2014 14:05 0

Nu pot să nu remarc motivația ”economică” a subiectului: plătim amenzi de cca. 1 mil EUR/an pt condamnări la CEDO. Dar, când plătim amenzi de sute de zeci de milioane de euro/an nimeni nu se impacientează. De exemplu, România, a plătit în 2010, pentru proasta funcționare a APIA amenzi de 42 milioane EUR, iar în 2011 de alte 65 milioane EUR. În 2012 s-au plătit sancțiuni de alte 7 milioane EUR pentru faptul că plățile către fermieri au fost întârziate de către APIA. A fost cineva de la APIA pedepsit pentru abuz sau neglijență în serviciu cumva? Sau s-a primit cumva vreo sancțiune disciplinară pentru aceste amenzi? Nu... Mai mult, acum unii susțin că ar trebui amnistiate astfel de fapte. Abuzul sau neglijența în serviciu ar trebui și ele să intre la faptele amnistiate? Sau inventarea de probe în dosare (care tot abuz în serviciu și denunțarea calomnioasă-forma asimilată se numește) de către judecători ori procurori trebuie și ele amnistiate?

# cristi date 20 November 2014 15:50 0

Da...o propunere inteligenta..un proiect venit din partea societatii civile.. Bine argumentat matetialul vostr..bvo.. Avocatul poporului.. ce face?? Astea sunt treburile importante.. poate..atunci sa fie schimbat.

# Elena date 20 November 2014 17:33 +3

Vrem ca societatea civila ,organizatiile ce se ocupa cu drepturile omului sa faca ceva si nu politicienii,nimeni numai are incredere in ei toti sunt la fel cred ca ne-am lamuri toti dupa aceste alegeri.Avem familii necazuri, toti putem gresi ,dar nimeni nu a facut ceva pt ca o ducea foarte bine spre deosebire de acesti politicieni care nici nu mor de foame ,o duc bine ,au atatea facilitati si totusi nu le mai ajunge,stau in birouri si colecteaza banii.

# xx date 20 November 2014 20:30 +5


Citeza pe Elena
Vrem ca societatea civila ,organizatiile ce se ocupa cu drepturile omului sa faca ceva si nu politicienii,nimeni numai are incredere in ei toti sunt la fel cred ca ne-am lamuri toti dupa aceste alegeri.Avem familii necazuri, toti putem gresi ,dar nimeni nu a facut ceva pt ca o ducea foarte bine spre deosebire de acesti politicieni care nici nu mor de foame ,o duc bine ,au atatea facilitati si totusi nu le mai ajunge,stau in birouri si colecteaza banii.
BINA SPUS, avem nevoie de un proiect cat mai independent, al nostru al ceatenilor !!!!

# un cetatean scarbit date 22 November 2014 22:36 +2

Nu-i mai duceti grija Varanului ca iese in maxim 2 ani desteptilor!noi aplicam o vorba veche de a noastra: de focul satului taiem....barbatului! Varanul face 40 de luni , are peste 60 de ani si dupa o treime de pedeapsa se poate elibera conditionat desteptilor... Ati facut dintr-o tragedie traita de sute de mii de oameni(includeti si familiile) un joc politic si o discutie despre un singur om voiculescu si cativa psdisti...pai normal ca la noi vb oamenii ca doar habar nu au ce se intampla in justitie ce pedepse cretine se dau pentru tentativa de furt 6 ani de ex si unu ca vantu este deja liber!si cand te gandesti si la faptul ca una ca Alina Bica pusa sa lupte cu mafia este tocmai ea mafiota mai ai incredere in justitia asta?nu te intrebi oare asa ca cetatean daca tot se lauda diicotul cu peste 90 la suta condamnari (ca pe vremea lui tata nicu) cati dintre oamenii aia sunt vinovati ? sau cati sunt doar vinovati ca nu au cotizat!?multi habar nu aveti ce se intampla in justitie!

# un cetatean scarbit date 22 November 2014 22:39 +2

da ce se intampla in justitie,nu la justitia aia pentru cei cativa politicieni aia de varf si afiliatii lor, nu domnilor justitia in care se dau circulare : SA FIE CONDAMNARI DOAR CU EXECUTARE IN CAZURILE DE .... justitia aia in care se dau circulare : TERMINATI DOSARELE PANA LA SFARSITUL ANULUI justitia prin care trec majoritatea domnilor...ala e marele cancer al tarii astia...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 7.05.2024 – DNA isi schimba regulamentul

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva