26 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

MARII VIZIONARI AI CSM: "UN INABIL SI UN IRASCIBIL" – CSM a motivat hotararile prin care a dat avize negative candidatilor la sefia PICCJ si DNA. Despre Ioan Irimie: "Backgroundul si modul de prezentare al candidatului nu au convins". Despre Tiberiu Nitu: "Un autocontrol scazut, o rezistenta scazuta la stres, irascibilitate, o scazuta capacitate de mobilizare si adaptare la interviu, precum si o spontaneitate redusa"

Scris de: Elena DUMITRACHE - George TARATA | pdf | print

3 December 2012 19:30
Vizualizari: 6401

 

Consiliul Superior al Magistraturii - Sectia pentru procurori – condusa de vicepresedintele CSM Oana Schmidt Haineala (foto) a publicat hotararile prin care a motivat avizele negative date procurorului Ioan Irimie, care a candidat la propunerea ministrului Justitiei Mona Pivniceru la functia de procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie si procurorului Tiberiu Nitu, candidat la functia de Procuror General al Romaniei. In expunerea de motive pentru care au fost avizati negativ, Sectia de procurori a CSM a concluzionat ca procurorul Ioan Irimie nu poate ocupa functia de procuror sef al DNA, intrucat nu cunoaste institutiile Europene si nu stapaneste o viziunea manageriala privind organizarea si eficentizarea Directiei Anticoruptie, in timp ce procurorul Tiberiu Nitu nu poate conduce Parchetul General al Romaniei pentru ca este irascibil, are un autocontrol scazut si o rezistanta scazuta la stres. Atat in cazul lui Nitu, cat si in cazul lui Irimie, Sectia de procurori a CSM a afirmat ca nu empatizeaza cu personalul.


CSM l-a avizat negativ pe Ioan Irimie din cauza "background-ului si modului de prezentare a candidatului"

In hotararea prin care motiveaza avizul negativ dat procurorului Ioan Irimie, candidat la functia de procuror sef al DNA, Sectia de procurori a CSM a constatat ca Irimie nu poate ocupa acest post, intrucat nu cunoaste modul de functionare al DNA, nu are abilitati in domeniul bunelor relatii cu mass media si nu pare preocupat sa imbunatateasca imaginea publica a institutiei. In acelasi timp, Sectia pentru procurori a CSM a concluzionat ca procurorul Ioan Irimie nu se poate impune ca lider in fata personalului DNA, neavand capacitatea de a-i motiva corespunzator pe procurori si restul personalului din directie. Prezentam in continuare observatiile formulate de Sectia de procurori a CSM, condusa de vicepresedintele institutiei, Oana Schmidt Haineala, in cazul procurorului Ioan Irimie:

"Domnul procuror Ioan Irimie nu cunoaste institutiile Uniunii Europene, facand confuzie intre institutii atat sub aspect organizatoric cat si din punct de vedere al atributiilor si al relatiilor cu alte organizatii sau institutii nationale ori europene. In acest sens se retine confundarea Consiliului Europei cu Comisia Europeana, respectiv a evaluarilor la care Romania este supusa in cadrul mecanismului instituit de Grupul de state impotriva coruptiei (GRECO), cu Mecanismul de cooperare si verificare (MCV), respectiv evaluarile la care Romania este supusa de comisia Europeana. Totodata, se observa si cunoasterea lacunara a realitatilor institutionale ale Directiei Nationale Anticoruptie de catre candidat, tinand seama, de exemplu, de lipsa unui raspuns satisfacator privind rolul Directiei Nationale Anticoruptie in cadrul Grupului de state impotriva coruptiei (GRECO), precum si de lipsa unei prezentari coerente si detaliate a modalitatilor concrete de colaborare cu Ministerul Justitiei, Consiliul Superior al Magistraturii, Parlamentul Romaniei, Ministerul Finantelor Publice si alte institutii publice, inclusiv cu Serviciul Roman de Informatii sau alte structuri informative specializate.

Referitor la capacitate de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scrut, mediu si lung, la capacitate de organizare, la indentificare unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora, dar si a propunerilor pentru imbunatatirea activitatii manageriale a Directiei Nationale Anticoruptie, Sectia pentru procurori retine ca domnul procuror Ioan Irimie dovedeste o lipsa de viziune manageriala privind organizarea si eficientizarea Directiei Nationale Anticoruptie. In acest sens, se constata ca desi domnul procuror a identificat o serie de vulnerabilitati si posibile disfunctii si a propus obiective a caror indeplinire ar putea conduce la diminuarea, respectiv eliminarea vulnerabilitatilor sau disfunctiilor, nu sunt prezente modalitati concrete si eficiente de natura a atinge obiectivele propuse. In privinta resurselor umane, desi propune completarea schemei de personal a Directiei Nationale Anticoruptie cu procurori in cadrul celorlalte unitati de parchet, domnul procuror Ioan Irimie nu a specificat modalitati concrete si eficiente de punere in practica a acestui deziderat in raport cu posibilitatile actuale si cu legislatia in vigoare.

De asemenea, se remarca ca domnul procuror Ioan Irimie nu a utilizat pentru identificarea vulnerabilitatilor sau disfunctiilor studii si analize privind eficacitatea si eficienta sistemului judiciar, motiv pentru care, in unele cazuri, sustinerile si viziunea domniei sale sunt in contradictie cu indicatorii statistici si de performanta existenti in rapoartele de activitate ale Directiei Nationale Anticoruptie.

Incompleta aprofundare a specificului institutiei s-a evidentiat, de exemplu, si in faptul ca domnul procuror a retinut in proiectul sau drept vulnerabilitate, "instabilitatea cadrului legislativ", aceasta in conditiile in care Directia Nationala Anticoruptie nu s-a confruntat cu asa ceva, nici referitor la incriminarea infractiunilor de coruptie sau conexe (ultima modificare datand din primvara anului 2007) nici referitor la cdrul functional al institutiei. Totodata, referitor la statutul magistratului, domnul procuror Ioan Irimie a afirmat ca o solutie potrivita ar fi ca procurorii sa se bucure de inamovibilitate, fapt ce denota o cunoastere deficitara a acestei institutii.

In privinta criteriilor referitoare la capacitatea de comunicare, de relationare si in legatura cu rapiditatea in luarea deciziilor, Sectia pentru procurori apreciaza ca domnul procuror Ioan Irimie nu dovedeste abilitati in domeniul bunelor relatii cu mass media si al transparentei, si nici preocupari in ceea ce priveste imbunatatirea imaginii publice a institutiei. De altfel, domnul procuror a demonstrat si incapacitatea de a lua decizia potrivita in ce priveste modul de reactie al sefului institutiei intr-o prezumtiva situatie in care asupra unuia dintre procurorii structurii s-ar exercita presiuni.

Referitor la activitatea efectiva depusa de catre domnul procuror Ioan Irimie, se constata faptul ca acesta nu s-a evidentiat prin intocmirea unui numar corespunzatori de rechizitorii in cauzele de coruptie instrumentate, astfel cum rezulta din situatia privind volumul de activitate al acestuia pentru perioada in care si-a desfasurat activitatea in cadrul Parchetului National Anticoruptie, respectiv in cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, in ultimul an de activitate in cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, domnul procuror neintocmind niciun rechizitoriu.

Analizand perioada in care domnul procuror Ioan Irimie a exercitat functia de procuror sef al Serviciului Teritorial Cluj, Sectia pentru procurori retine lipsa de performanta in exercitarea atributiilor manageriale privind organizarea eficienta a activitatii, avand in vedere datele statistice privind activitatea la aceasta structura specializata in perioada 2003-2005, in raport cu datele statistice privind activitatea Serviciului Teritorial Cluj ulterioara acestei date, respectiv de la data acceptarii demisei domnului procuror Ioan Irimie din functia de procuror sef al structurii specializate mentionate.

De altfel, prin propunerea nr. 1176/C/2005, procurorul general al Parchetului National Anticoruptie a solicitat revocarea domnului Ioan Irimie din functia de procuror sef al Serviciului Teritorial Cluj din cadrul Parchetului National Anticoruptie, motivat de lipsa de performanta a Serviciului Teritorial Cluj, aspect pe care domnul procuror nu a inteles sa il conteste prin modalitatile prevazute de lege, preferand sa isi depuna demisia.

Din desfasurarea interviului, Sectia pentru procurori retine in privinta candidatului o scazuta capacitate la adaptare la conditiile interviului, precum si furnizarea unor raspunsuri partiale, uneori eronate, in raport cu scopul si modalitatea de formulare a intrebarilor.

Avand in vedere aspectele mai sus mentionate, Sectia pentru procurori apreciaza ca domnul Ioan Irimie nu intruneste abilitatile necesare exercitarii functiei de procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie atat la nivelul cunostintelor teoretice, cat si a deprinderilor practice privind managementul, comunicarea si principiile care guverneaza activitatea procurorilor din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, cati si din punct de vedere conceptual, respectiv al viziunii integrate asupra structurii pentru care a candidat si al abilitatii de a exercita un management strategic. De asemenea, backgroundul si modul de prezentare al candidatului nu a fost de natura sa convinga Sectia pentru procurori in ceea ce priveste capacitatea domnului procuror de a se impune ca lider in fata personalului Directiei Nationale Anticoruptie, de a motiva corespunzator procurorii si restul personalului din directie pentru indeplinirea optima a competentelor legale".

Sectia pentru procurori a CSM a ajuns la concluzia ca Tiberiu Nitu este irascibil, nu empatizeaza cu personalul, are o rezistenta scazuta la stres, un autocontrol scazut si nici nu este spontan

Extrem de interesante sunt motivele pentru care Sectia pentru procurori a CSM a avizat negativ propunerea de numire a lui Tiberiu Nitu in functia de Procuror General al Romaniei. Astfel, pe langa anumite carente de ordin profesional, membrii Sectiei pentru procurori au ajuns la concluzia ca Tiberiu Nitu nu este cea mai indicata persoana pentru aceasta functie, intrucat este irascibil, are un autocontrol scazut, o rezistenta scazuta la stres, nu este spontan si nici nu empatizeaza cu personalul. Iata in continuare observatiile membrilor Sectiei pentru procurori a CSM cu privire la Tiberiu Nitu si motivele pentru care acesta a primit aviz negativ:

Din analiza planului de management si din raspunsurile la intrebarile adresate de membrii Sectiei pentru procurori, rezulta ca modalitatile de inlaturare a vulnerabilitatilor identificate (n.r. - vulnerabilitati ale sistemului Ministerului Public identificate de Tiberiu Nitu in proiectul sau) sunt tratate la modul general, solutiile implica majoritar modificari legislative si nu sunt fundamentate pe studii si analize privind eficacitatea sistemului judiciar, un exemplu edificator in acest sens fiind necunoasterea studiilor de impact referitoare la noile coduri. De altfel, la majoritatea intrebarilor adresate de Sectia pentru procurori, domnul procuror a evitat raspunsurile directe si concrete.

S-a constatat, totodata, ca lipseste cu desavarsire din proiect orice perspectiva asupra modului in care Ministerul Public se inscrie in sinergia institutionala, respectiv orice viziune asupra relationarii cu celelalte institutii implicate direct sau indirect in actul de justitie. De asemenea, domnul procuror, invitat fiind de membrii Sectiei pentru procurori sa raspunda la intrebari pe aceasta tema, nu a fost in masura sa contureze o viziune coerenta asupra problemei.

Domnul Nitu Tiberiu-Mihail nu a identificat masuri imediate si concrete care, in raport de resursele umane si materiale actuale si de legislatia in vigoare, sa conduca la obtinerea unor rezultate pozitive in mai buna desfasurare a activitatii unitatilor de parchet.

Astfel, desi recunoaste ca masura delegarii procurorilor de la parchetele de la nivelele superioare la parchetele de la nivelele inferioare, in vederea preluarii de dosare, nu are un rezultat scontat, propune aceasta masura in locul unei masuri deja existente, care a fost apreciata ca fiind remarcabila sub aspectul volumului cauzelor preluate si al modalitatii de preluare, astfel cum rezulta din Hotararea Sectiei pentru procurori nr. 326/12.09.2012, prin care a fost aprobat Raportul Inspectiei Judiciare nr. 1169/IJ/330/SIP/2012. De asemenea, candidatul nu a prezentat o analiza si masuri aferente necesitatii de personal auxiliar, in contextul in care in ultimii ani s-au adaugat noi atributii in sarcina grefierilor.

Sub aspectul preluarii dosarelor de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie de la unitatile de parchet din subordine, Sectia pentru procurori constata lipsa de performanta si neimplicare in exercitarea atributiilor manageriale la nivelul Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, intrucat, in perioada in care domnul Nitu Tiberiu – Mihail a coordonat activitatea acestei sectii in calitate de prim adjunct al procurorului general, la aceasta sectie nu s-a inregistrat niciun dosar finalizat prin rechizitoriu in materia conflictului de interese, coruptiei sau evaziunii fiscale, aceste materii fiind considerate prioritati majore ale Ministerului Public.

De asemenea, domnul Nitu Tiberiu – Mihail, din perspectiva functiei pentru care a candidat, ca ordonator principal de credite, a oferit raspunsuri vagi, fara a avea in vedere idei de punere in practica a unor strategii concrete.

In ceea ce priveste criteriul de evaluare referitor la cunostintele specifice functiei pentru care s-a propus de catre ministrul justitiei avizarea numirii, Sectia pentru procurori retine ca domnul Nitu Tiberiu – Mihail nu a dat dovada de initiativa in modernizarea managementului Ministerului Public sau in abordarea strategica a conducerii acestuia, o evaluare si o analiza a regulamentelor care guverneaza activitatea Directiei Nationale Anticoruptie, Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie lipsind cu desavarsire. De asemenea, candidatul nu a demonstrat cunostinte solide privind activitatea concreta a procurorilor din cadrul parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (de exemplu, nu cunoaste gradul de incarcatura al dosarelor/procuror la nivelul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si nici gradul de recuperare a prejudiciilor).

Din desfasurarea interviului, s-au sesizat in privinta candidatului un autocontrol scazut, o rezistenta scazuta la stres, irascibilitate, o scazuta capacitate de mobilizare si adaptare la interviu, precum si o spontaneitate redusa.

Sectia pentru procurori mai retine ca domnul Nitu Tiberiu – Mihail nu intruneste conditiile si exigentele necesare functiei de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, nu doar din punctul de vedere al lipsei unei viziuni strategice asupra managementului Ministerului Public, dar si din perspectiva structurii de personalitate, respectiv a abilitatii de a relationa nu personalul, de a empatiza si de a reusi motivarea si mobilizarea acestuia in vederea participarii la realizarea obiectivelor Ministerului Public, toate pe fondul unei rezistente scazute la stres si al unei disponibilitati limitate la efort”.

*Cititi aici Hotararea CSM privind avizul negativ dat procurorului Ioan Irimie pentru sefia DNA

*Cititi aici Hotararea CSM privind avizul negativ dat procurorului Tiberiu Nitu pentru sefia PICCJ

 

Comentarii

# carcotas date 3 December 2012 21:28 +15

Stiu personal cat de fin, subtil, sincer, riguros, cultivat, demn si harnic este dl.I.I.:ca toti aia de varsta lui, care s-au ilustrat in procuratura prin solutionarea accidentelor de munca! Dar, pe grila asta a CSM-ului de acum, in vecii vecilor nu ajungea morarul sef la DNA.

# Desene Animate date 4 December 2012 01:07 +17

Noi stim ca doamna Haineala este abila, calma, iubeste la banul public (mai ales atunci cand il sparge in nestire)si a facut multe dosare la Bacau(de cadre), doamna Gavadia are mare experienta si cunoaste institutiile europene mai bine dacat Barosso, domnul Muscalu este un dusman prieten al familiei Tiriac si empatizeaza cu chelnerii iar domnul Morar este deja personaj de carti politiste citite de Vasilica si ai lui! Deci care din ei este viitorul PG?

# Desene animate porno date 4 December 2012 08:59 +11

Dna Haimaneala este cea mai abila, doar si-a pus pe functie toti pornografii de la Bacau, Geani cel frumos si intelept, Monalisa cea cu dosare sexuale si Monica cea de nota 3. Daca nu ajungea la parnaie si Rita de la Podu Turcului ajungea sefa pe la CSM.

# pt tine, idiotul date 4 December 2012 18:56 0

Mare, mare idiot mai esti ,, Desene animate porno" Termina cu

# CSM Sectia pentru procurori=Circul Globus date 3 December 2012 22:05 +29

"Domnul procuror Ioan Irimie nu cunoaste institutiile Uniunii Europene (...)In acest sens se retine confundarea Consiliului Europei cu Comisia Europeana"...Consiliul Europei nu e o institutie a UE deci si domnii din CSM fac aceeasi confuzie intre institutiile europene.Rade ciob de oala sparta, dupa cum zic batranii.

# D'ale lu'Mitica date 3 December 2012 22:31 +18

In ambele cazuri atat I.I.cat si T.N. interviul (public de altfel)cat si motivarea (publica de altfel) sunt cazuri de "hai sa te fac un tribunal" adica de insulta si calomnie.In cazul I.I.faptul ca i se cer date statistice dintr-un raport secret al Bancii Mondiale, ca este facut "zero barat", si mai ales de catre cine?pai de catre D.M.care atunci cand a ajuns seful politiei politice basiste avea la activ dos.Ciupe-Slavita (achitari si arestari ilegale), Funar (represiune nedreapta) si Burzo(arestare ilegala,interceptari audio ilegale).Ce parere aveti despre Acad.D.M.cam sub zero barat tinzand spre mediul infractional, nu?A urmat intrebarea dnei O.H.S. cu imixtiunea in activitatea colegilor, acuzatie nefondata...s.a.m.d.In cazul T.N.acolo este caz de 112, motivarea duce spre un diagnostic psihiatric, ori Sectia de procurori a CSM nu este sectie de neuropsihiatrie, nici macar cabinet psihologic si nu au nici macar vreo calificare psiho-criminalistica sa emita astfel de elucubratii. :-*

# Sorin date 4 December 2012 00:10 +4

Si totusi...comisia extraordinara aleasa de doamna ministru pentru a face selectia celor cu pricina, cum a fost facuta? Cum trebuie sa fi fost acei membri, cum i-a ales doamna ministru, ce echipa de lucru stie doamna ministru sa isi aleaga, pe ce criterii, care cum e mai pisalog si da mai mult din gura cu barfa despre altii, sau cum?Daca acestia sint cei mai buni selectati, totusi nu e vina lor cu nimic in fond, asa e? Unde sint membrii comisiei respective de selectie, mai intai aici se vede capacitatea lor, decat a acestor candidati ulterior! Si doamna ministru a fost prezenta totusi la acea selectie, pe langa acei membri extraordinari ai comisiei de selectie la interviu, sau nu a fost, a mers tot pe mana altora, cam cum se intampla in general in acel minister?

# ANDU date 4 December 2012 04:06 +6

ASTIA 2 SUNT PUSI LA PLEZNEALA,ADEVARATII ANTI BASISTI SUNT AIA PE CARE CHIORU BETIV NU II POATE REFUZA.

# gogu date 4 December 2012 07:28 +7

Toate argumentele invocate sunt subiective, nu pot fi aratate in concret. Este modalitatea de a refuza din cu totul alte motive. Cu alte cuvinte, avem alte planuri!

# backgroundul ? date 4 December 2012 08:25 +10

Halooo, CSM-ule !!! Unde e in DEX cuvantul asta?! Nu sufar de fals patriotism, dar reprezentati o autoritate publica romana si am pretentia sa vorbiti corect romaneste, ca nu sunteti pe mess, nu-i asa! Si apropo, macar sa fi pus cratima unde trebuia! Dar deja cer prea mult nu-i asa! Dupa ce ca aveti o activitate de c***T, nici nu stiti sa "vorbeste" romaneste!!! :sad:

# Legea 3/48 date 4 December 2012 10:17 +8

Băsescu: ,,Nu ma voi abate de la Constitutie! Nu votati candidatii cu dos. penal !"...Constitutie - art. 23(11): ,,Până la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti de condamnare, persoana este considerată nevinovată. "

# viorica date 4 December 2012 10:34 +3

e,de bine. mai bine pana dupa alegeri! s-au mai bine dupa suspendare!!!!!!! poate atunci si doamna ministru o sa propuna pe altii.

# jucatorul date 4 December 2012 14:02 +1

nu-i nimic ,mai dam un leu ,mai tragem o data [lozul castigator]

# misu date 4 December 2012 16:33 -2

n am inteles partea in care marele maruntitor de grane vorbeste la per tu cu candidatii, is pretenari sau erau la birt, ce interviuri is astea decat in zeflemea. e adevarat ca ei nu sunt magistrati conform CEDO si ca nu au ce sa caute in CSM dar daca tot ne dam la un nivel superior magistratilor de rand macar sa ne vorbim nu sper si comportam ca atare.

# D.Lavrancea date 5 December 2012 16:11 +1

Ce legatura este intre ea si Haineala fost mare in justitia din Focsani ?

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.04.2024 – Tranca nu se intoarce la dosare. Parfum de sobolan (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva