20 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Scheletul Bechtel din dulapul lui Orban

Scris de: Sorin ROSCA-STANESCU | pdf | print

27 October 2019 11:27
Vizualizari: 6754

1,5 miliarde euro a platit statul roman concernului american Bechtel pentru numai 52 de km de autostrada, plus 64 partial realizati. Paguba certa a fost de 526 milioane euro, conform unui raport al Ministerului Finantelor din decembrie 2016. In dulapul bine ascuns al lui Ludovic Orban exista un schelet legat de Bechtel. Pe care il scot acum la vedere. Ca tot urmeaza Halloween-ul. O mica piedica in calea uitarii.


Autostrada Transilvania realizata de concernul american Bechtel ar fi trebuit sa insemne nu mai putin de 415 km. Termenul de finalizare prevazut intr-un contract, care a fost dat disparut in 2016, era anul 2013. Fix anul in care a fost reziliat acest contract. Dupa care, in mod savant, s-a pus capacul pe inreaga tarasenie. Iar uriasa paguba am suportat-o noi, romanii. Dar in anul de gratie 2008 s-a intampla ceva. Ceva legat de Ludovic Orban.

Actualul premier desemnat era in 2008 ministru al Transporturilor. In aceasta calitate a vrut sa afle, dupa cum era si firesc, ce se intampla cu cel mai important contract de infrastructura semnat de Guvernul Romaniei. Si astfel, printr-un ordin pe care l-a semnat, a dat dispozitie Directiei Generale de Monitorizare si Control din cadrul Ministerului sa efectueze un studiu asupra stadiului lucrarilor de constructie pe tronsolul 2B-Campia Turzii in raport cu sumele achitate de CNADR catre Bechtel. Acest studiu a fost realizat in perioada 21 februarie -18 aprilie si a fost parafat in data de 9 mai. Si, atentie, controlul nu s-a efectuat decat pe un tronson de 54 de km. Ce a sesizat Corpul de Control?

Dezvaluirile facute, documentate si prezentate de Corpul de Control erau de natura sa genereze un urias scandal. La data raportarii, lucrarile erau efectuate fizic doar in proportie de 25,7% fata de angajamentele asumate de Bechtel. CNADR, prin adresa numarul DP1/155/04.03.2008-DGAP nr.69/04.03.2008 a prezentat fisa acestei sectiuni si a rezultat ca pana la 31.12.2008 era exclus sa mai poata fi finalizati, asa cum scria in contract, cei 45 de km de autostrada. Corpul de control a mentionat ca, pentru a se incadra totusi in graficul lucrarilor, Bechtel ar fi trebuit sa intensifice sapaturile, acestea urmand sa creasca brusc cu 40% fata de media anterioara, iar cantitatile de structuri trebuiau sa fie mai mari cu 170%. Si acum, atentie marita. Acelasi Corp de Control constata ca Ministerul Transporturilor, prin CNADR, a semnat un acord de modificare a contractului, prin care au fost platite catre Bechtel 70 de milioane de euro, in loc de 30 de milioane de euro si ca a si fost achitata o suma de 51 de milioane de euro, mai mare decat era prevazut in contract. Scandalos! Exploziv! Extrem de important pentru ministrul de atunci al Transporturilor Adica pentru Ludovic Orban.

Ce s-a intamplat cu acest raport? Care au fost consecintele acestor constatari extrem de alarmante, efectuate de cea mai importanta structura de control din subordinea ministrului? Absolut nimic. Revelatiile controlului au fost pur si simplu ingropate. Intr-un sertar.

Si acum, cand am aflat de acest document, este firesc sa-mi pun interbarea de ce Ludovic Orban a tinut ingropat acest secret? Ce l-a determinat ca in 2008, in calitate de ministru al Transporturilor sa ingroape un imens scandal? Si sa nu dea curs unui litigiu, care cu certitudine ar fi putut sa conduca la despagubirea statului roman? Si, de asemenea, la obligarea partii americane sa-si respecte contractul? Presupun ca, daca Ludovic Orban ar fi actionat in mod responsabil in calitate de ministru al Transporturilor, am fi avut astazi in stare de functionare aceasta Autostrada Transilvania, atat de necesara statului roman. 415 km. Ce a fost la mijoc? Neglijenta criminala? Incompetenta crasa? Un santaj? O operatiune prin care un demnitar al statului roman a fost cumparat de partea americana? E greu de raspuns. Dar in loc de 415 km, ne-am ales cu un tronson de numai 52 de km, Campia Turzii-Gilau si cu alti 64 de km nefinalizati, Suplacu de Barcau-Bors. Si cu o paguba oficiala de 526 de miloane de euro. Dupa care, sub un alt ministru, in 2014, ce sa vezi? Aflam printr-un comunicat cat se poate de oficial ca faimosul contract Bechtel a disparut. Curat murdar!

Sursa: Corectnews.com

Comentarii

# DODI date 27 October 2019 14:01 +8

Cred că atunci și-a desăvârșit studii de... mandolică Sică, devenit între timp, cu pretenții de primministru. Sică mandolină, un ratat profesional și caracterial, nu putea fi decât țucălarul lui ciolanis și să îi lustruiască zilnic fesele megalomane ale cleptomanului cu aere de mare om de stat.

# Marian date 27 October 2019 22:19 +1

La 29 martie 2004 Romania adera oficial la N.A.T.O. SUMA de 1,5 miliarde $ platite de statul nostru concernului american Bechtel pentru numai 52 Km de autostrada in 2008 reprezinta " Multumiri cu PLECACIUNI ADANCI " ca ne-au PRIMIT si pe NOI langa celelalta natiuni Europene. ACESTA A FOST PRETUL !.... restul VORBE.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva