30 July 2025

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- Sfantul Arsenie Boca

NOUL PROIECT DE LEGE PENTRU PENSIILE MAGISTRATILOR – Premierul Ilie Bolojan a prezentat conditiile in care judecatorii si procurorii vor putea iesi la pensie: varsta de pensionare va creste la 65 ani, vechimea obligatorie in magistratura pentru pensionare va creste la 35 de ani, cuantumul pensiei va fi de maxim 70 la suta din ultimul salariu net. Magistratii care in prezent indeplinesc conditiile de pensionare se vor putea pensiona pe actuala lege

Scris de: George TARATA | pdf | print

29 July 2025 10:32
Vizualizari: 7752

Guvernul a finalizat noul proiect de lege privind pensiile de serviciu ale magistratilor. Noile conditii in care judecatorii si procurorii vor putea iesi la penise au fost prezentate marti, 29 iulie 2025, de premierul Ilie Bolojan (foto)care a sustinut ca “in conditiile in care aceste pensii sunt mult mai mari decat orice alte pensii apare o nedreptate sociala” si ca “doua treimi dintre magistrati ies la pensie la 47, 48, 49 de ani”.


 

Pe scurt, modificarile aduse vizeaza:

 

-varsta de pensionare a magistratilor va creste la 65 de ani;

-vechimea obligatorie in magistratura pentru pensionare va creste la 35 de ani;

-cuantumul pensiei va fi de maxim 70 la suta din ultimul salariu net;

 

 

Magistratii care in prezent indeplinesc conditiile de pensionare se vor putea pensiona pe actuala lege.


* Cititi aici declaratiile premierului Ilie Bolojan privind modificarile la pensiile magistratilor, precum si la noua lege a salarizarii magistratilor

 

Comentarii

# maxim 7 de dosare pe sedinta date 29 July 2025 12:38 +32

Cât timp CSM nu stabilește prin regulament un număr de maxim 7 dosare pe ședință de judecată, CSM este complice la subminarea autorității judecătorești de către executiv și legislativ. Slugile politicienilor să plece acasă!

# Vasile date 29 July 2025 12:39 -42

Doamnelor și domnilor Dumnezei (a.k.a judecători și procurori), mai direct spus: AȚI BELIT-O!

# Politica fiscala date 29 July 2025 12:51 -119

Si cu cei cu pensiile in plata ce facem? Ca una-doua vine o decizie care spune ca trebuie uniformizata treaba. Ca daca a iesit unu la pensie cu tspe lei la 48 de ani tre sa iasa toti la fel. Ca na, la prestatii egale, drepturi egale! Hai sa facem invers, sa ii aducem si pe cei iesiti la pensie tot la nivelul propus prin legea asta. Politica fiscala e atuul guvernului, si poate decide impozitarea cu 90% pentru ce trece de contributivitate, ca doar e criza. Sau onor judecatorii si procurorii vor egalitate, dar nu si pentru ei? Sa se dovedeasca utili, sa mai aresteze din pnl-psd-udmr-usr-isti, ca sa aratate ca isi merita drepturile! Stiu ei cum, ca au experienta.

# E date 29 July 2025 13:02 -1

Nu te pune cu Texas!

# OECD date 29 July 2025 13:11 +21

România în OECD, magistrații în budă. DNA protejează pe politicienii corupți care fură din banii celorlalți magistrați prin lege.

# Un cetățean date 29 July 2025 13:17 +94

Am și eu o întrebare pentru domnii care analizează această propunere: ce se întâmplă cu cei care au intrat în magistartura la vârste peste 30 de ani? În condițiile în care nu se mai echivalează vechimea din alte profesii juridice ocupate anterior, ce fel de pensie vor mai primi aceștia? Efectiv acestora li se taie dreptul la pensie de serviciu atâta timp cât, în aceste condiții, vor îndeplini condițiile de pensionare la peste 70 de ani…

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 29 July 2025 13:20 -10

DE CITI ANI TOT SPUN (SCRIU) EU PE AICI CA SALARIILE MINJITILORSTATULUI SINT DATE ILEGAL(IN URMA UNOR ACTIUNI JUDECATORESTI INTRODUSE DE JUDECATORI SI PARCHETARI SI JUDECATE TOT DE EI!!!!!!) GRAVA ILEGALITATE SI INCOMPATIBILITATE !!!!!!!!!!!!!! BRAVO BOLO!!!!!!!!TAIE/LE SALARIILE DE LA PRIMA DECIZIE DATA TOT DE EI CHIAR DE LA PRIMA ACTIUNE JUDECATOREASCA IN ACEST SENS.ABIA ASTEPT SA VAD DACA O SA DOBOR ORICE RECORD ABSOLUT DE ROSU LA APRECIERI.ORICUM HOTUL DE BOLO STRIGA HOTII!!!!!!ABIA ASTEPT SA/I VAD PE MINJITII STATULUI CUM II VOR SCOATE LA LUMINA ILEGALITATILE LUI.BOLO TE IUBESC SI PE TINE SI PE BULA DE COTROCENI(ORICUM DRUMUL SPRE EUROPA ESTE PAVAT CU INFRACTORI,PARCA ERA MAI BUN ,,DRUMUL SPRE RUSIA,,- APROPOS DE GEORGESCU.TRAIASCA BULA DE LA COTROCENI SI BOLO!!!!!!!!!!

# Io date 29 July 2025 13:25 +27

Daca au votat unii cu mai putina scoala ca magistratii, asa....ca sa le faca legea .....dupa chipul si asemanarea guvernantilor si parlamentarilor...ca doar nu o sa umble la privilegiile lor.Dau vina pe speciali, pentru ce au furat.Asteptam specialii sa faca ordine in tara

# velpitar date 29 July 2025 13:27 +25

Anastasiu și Bolojan la brutărie!

# Logic, nu?!? date 29 July 2025 13:28 +22

Când dai briciul maimuței, ce te aștepți să facă? :-* :o :-*

# unul din lumea cea mare date 29 July 2025 13:30 -11

pentru ,,politica fiscala,,// daca se vor anula!!!!!!!!!! deciziile date de minjitii statului tot in favoarea lor cu cresterile salariale,automat se rezolva si cu plata inapoi a banilor furati de minjitii statului din buget,implicit din buzunarele noastre.hai bolo ,,te iubesc,,!!!!!!!nu cred ca pe bula de cotroceni si pe bolo ii apuca CRACIUNUL.PUN PARIU CA MINJITII STATULUI SE VOR RIDICA SI VOR INCEPE SA ARATE ILEGALITATILE INCEPIND DIN 6 DEC 2024. ABIA ASTEPT SA VAD VINZOLEALA!!!!!!!!!!!

# legea date 29 July 2025 13:35 +13

O lege nu poate fi cinstita dacă e facuta de oameni necinstiti. De aceea oamenii necinstiti nu trebuie să facă legea. Acesti Anastasii, Bolojani, Dogeoi, Mosteni trebuie anchetati pentru faptele lor ilegale, nu facuti scăpați. Ei comit cate un abuz în serviciu în fiecare zi.

# @Un cetatean date 29 July 2025 13:41 +22

Tu ai impresia că legea asta are ceva rațional în ea? Normal că trebuie distrusă puterea judecătorească și colonizată cu habarniștii lor, ca în Republica Moldova. Ei aruncă o lege din pix ca să poată face statul împrumuturi în continuare în cont la Donald, Ursula, Volodimir și Maia.

# Pt. Politica fiscală date 29 July 2025 13:43 +7

Nu este stabilită nici o parte contributivă sau necontributivă, pentru că în lege nu există așa ceva. Există în capul unor politicieni la fel de puțin informați ca tine. Chiar dacă ar fi, de unde ai scos matale procentul de 90%. Nici la executarea pedepselor la livul de muncă din codul penal comunist nu exists un asemenea procent reținut din venitul condamnatului ca pedeapsă penală. Să înțeleg că gândirea o depășește pe cea a comuniștilor. Piate îți găsești un loc în Coreea de Nord, ca să-ți găsești fericirea.

# Si cei care demisioneaza mai restituire banii? date 29 July 2025 13:47 +72

Să nu uitați să inserați în lege ridicarea obligației de a restitui banii pentru cei care își dau demisia mai devreme de 10 ani de la absolvire. Că nu-i corect să îi pui să își asume obligația de restituire ca mai apoi să le schimbi în halul ăsta condițiile de muncă și statutul și să nu le dai posibilitatea să se retragă din profesie fără să le mai ceri despăgubiri.

# Pt. Unul din lumea mare date 29 July 2025 13:48 +20

În concepția dvs. magistrații nu au acces liber la justiție. E neconstituțională treba asta. Sau poate ar trebui să li se mărească mai mult indemnizațiile și pensiile atât timp cât dunt lipsiți de un drept recunoscut de Constituție. Premierul nu a afirmat că acțiunile au fost admise nelegal, deci degeabă vă zbateți ca peștele pe uscat. E simplu, nu aveți dreptate.

# Curte de apel date 29 July 2025 13:58 +42

Eu cred că mai bine abrogau cu totul dispozițiile din Legea 303/2022 ..nu de alta, dar sa nu se mai chinuie să modifice an de an condițiile astea,pana vor ajunge acolo.. Asta este opera lui Nicușor Dan și a reformistilor din USR..ideile lor le aparțin..Bolojan doar execută...Nu-i bai..O să vedeți ce înseamnă justiția de care v-ati bătut joc, pt ca sistemul va intra în autoconservare..Nu o să-și vedeți dosare soluționate în mai puțin de 5 ani

# LIA date 29 July 2025 14:04 +23

25.02.2019 ziua in care ultimul presedinte real al csm, Lia Savonea, a descins a guvern si le-a dat cu oug-ul in cap MJ-ului si premierului. Incepand de la intrarea in politica a lui Rares Bogdan si pana azj, magistratii sunt subiect populist de camapanie electorala. O sa ajunga magistratii cu # identitate profesionala precum sindicalistii auxiliari ai piticului agitat de la dicasterial. Sau deja au ajuns? Csm da comunicate peste comunicate pe care trusturile mari de presa le ignora! Care presa? Ce putere in stat e justitia? Glumele lui Mateescu la adresa lui Nicusor Dan sunt mai importante decat interviurile doamnej Costache ce la csm? Corbu, demisia inainte de pensionare! Sa vina Lia Savonea sa salveze ce mai e de salvat!

# Sinalagmaticu date 29 July 2025 14:06 +134

Magistrații sa ceara încheierea unui PACT PE JUSTITIE, sa aibă încheiate contracte de munca negociate , sa nu mai accepte munca suplimentara, dacă muncesc suplimentar sa fie plătiți cu spor de 75 in cursul săptămânii si 100% in weekenduri, sa nu mai accepte condițiile de mjnca inumane, sa li se ridice toate interdicțiile pentru a beneficia de timpul de odihna si de repaos, sa nu mai motiveze in concedii, sa nu mai motiveze după ce ies la pensie, sa nu mai lucreze acasă.. taxele de timbru si cheltuielile juguciare sa meargă la justiție sa nj accepte abateri disciplinare necesare, sa fie asigurați profesional si pentru viata.

# adrian date 29 July 2025 14:12 +1

hai sa vedem ce mai faceti acuma, ca ati tot amenintati ca plecati? ca se alege prafu de sistemul judiciar (mai praf de atat nu stiu daca se poate)

# Avocatul date 29 July 2025 14:16 +47

Sa muncesti ca sclavul minim 35 de ani pentru stat, ca sa iti dea apoi apoi încă câțiva ani, pana mori, o pensie cat un salariu lunar redus cu 30%, mi se pare absurdul absurdurilor, în condițiile în care în același interval de timp i-ai interzis prin același statut să nu aibă alte surse de contribuție ca să își mărească salariul și implicit pensia cât dorește. În rest, toți oamenii strigă: "pensie bazată pe contibutivitate", omițând să sesizeze privilegiul lor, că contributivitatea ține de cât de mult înțeleg și se pricep să uzeze de libertatea lor economică. În alte cuvinte: "Nouă dă-ne cât putem, dar la alții doar 70% din cât i-ai limitat să poată" Legea asta este o discriminare vădită sub aspect economic și un atac la independența magistraților.

# Operatorul 59 date 29 July 2025 14:18 -42

Poate mai bine, doua dosare pe sedinta! Ca asa, poate le vor si studia. Altfel, vor fi stresati si oprimati de atata munca!

# mirel date 29 July 2025 14:25 -8

bai incredibil cand era parastasul lui Stan Mustata nu erati asa vanjosi doar cand vine vorba de saorma tunati si fulgerati absolut detestabil

# Romania date 29 July 2025 14:27 +23

Daca CSM nu face nimic, toti judecatorii din toata tara trebuie sa se uneasca si sa stabileasca un nr de dosare maxim pe sedinta, pe care sa-l respecte majoritatea. Si cand va dura 20 ani un divort si 2 ani o incuviintare de executare silita si cand va deveni ceva normal sa stii ca justitia e BLOCATA, sa mearga partile la Ilie Bolojan sa ceara solutia. Daca in continuare se pastreaza pasivitatea asta, continua bombardamentul dosarelor si al urii, ne vedem la 50-60 ani colegi de gropi in cimitir (sau poate pana atunci se decide ca judecatorii vor fi aruncati la o groapa comuna dupa moarte - idee de initiativa legislativa ;-) Multi oameni pricep doar ce iese pe gura lui Bolojan, nu au capacitatea si educatia de a intelege ce presupune sa fii magistrat. Nu mai sperati si nu mai dati share pe fb. Magistratura doar ea singura se poate salva, prin scularea din somn.

# jUSTie date 29 July 2025 14:43 +202

“Cand necazurile vin, nu vin ca simpli spioni, ci in BATALIOANE” . “Necazurile “oamenilor politici” si ale “altor specialisti” sunt multiple, in forma continuata, in legatura de conexitate. Cauza acestor necazuri este, dupa cum se vede, nimeni altcineva decat una din cele 3 puteri ale statului: autoritatea judecatoreasca. Si cum nimic nu e mai simplu pentru propasirea economiei acestei tari si ridicarea nivelului de trai al cetatenilor cu drept de vot - pentru care partidele s-au “preocupat” intens in ultimii zeci de ani - decat “reducerea cheltuielilor de personal”, modificarea parametrilor institutionali si functionali ai autoritatii judecatoresti prin redefinirea statutului, stabilitatii si statului de drept, trebuie facute cum altfel daca nu in raport de starea si nevoile celor cu “necazuri”. PS solutiile”legislative “alese” in raport de “cine trebuie” sa se pensioneze bine, bine si cine nu, nu .. sunt expresia unei “mentalitati de bordel” cum zicea poetul ..

# Nu va fi vorba de experiență, ci de o justiție batrână date 29 July 2025 14:44 +52

Statutul vrea să transforme magistrații în funcționari de-aia tipici la stat, care plimba 2 hârtii toată ziua și își beau cafeaua așteptând să treacă cele câteva zeci de ani pana la pensie. Cum să tratezi în halul asta pe singurii "funcționari publici" care îți muncesc ca nebunii? Vreți să le stingeti motoarele ca să îi transformati în niște putori de funcționari care doar așteaptă să treacă timpul? Justiția trebuie sprijinită în orice moment să funcționeze la turație maximă, chiar daca asta înseamnă costuri. Masura asta cu pensionari la 65 de ani, se va reflecta într-o întârziere in actul de justiție, că magistrații nemotivați și obosiți nu mai au forță și voință să ridice scutul justiției.

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 29 July 2025 14:51 -9

Pt. Unul din lumea mare date 29 July 2025 13:48//RASPUNS PENTRU ALA DE NU ARE CURAJUL SA/SI GASEASCA UN ALIAS///wowwwww!!!!!!! ce dreptate ai!!!!!!!! MINJITII STATULUI TREBUIE SA AIBE ACCES LA JUSTITIE EXACT CA SI NOI JUSTITIABILII!!!!!!!!!!!! AI IDEE CIT ASTEAPTA UN JUSTITIABIL PENTRU CA UN DOSAR SA AJUNGA IN ,,JUSTITIE,,????SI VOI MINJITII STATULUI TREBUIE SA AVETI PARTE DE ACEIASI JUSTITIE DE CARE NOI AVEM PARTE!!!!! SI APOI DA!!!!!!! AS MILITA EU PENTRU DREPTURILE VOASTRE. DE CE JUSTITIE AM AVUT NOI PARTE CIND S/AU ANULAT LEGERILE IN 6 DEC2024(nu/i asa ca am avut acces la justitie????) CUM DE UN SINGUR JUDECATOR(cel din ploiesti) a vazut nedreptatea?!AILALTI MINJITI AI STATULUI AU JUDECAT DUPA ALTE LEGI?DE PE MARTE?CE ACCES LA JUSTITIE AM AVUT NOI CIND RECURSUL S/A JUDECAT FARA ,,ACCES,, LA JUSTITIE?!SA/TI MAI SPUN DESPRE ,, ABCESUL,, VOSTRU LA JUSTITIE?ASTA ESTE JUSTITIA UN ABCES PLIN DE PUROI!! DE CE SA AVETI VOI ACESTI MINJITI AI STATULUI DREPTURI SPECIALE SI NUMAI PENTRU CELE

# pensionari ICCJ date 29 July 2025 15:00 +97

Domnii care au decizii de pensionare de la ICCJ să plece pentru că nu ajuta in acest moment nici justitiabilii și cu siguranta nici pe colegii lor, de fapt ii ingroapa. Intelegem fumigena aia cu pensii micsorate pe contributivitate, aruncata pentru a-i descuraja, dar a fost doar o fumigena. Sa vada si Guvernul si cetatenii cam cum se poate face justitie fara judecatori. Si da, prin proiectul de azi toti cei care au intrat dupa varsta de 30 de ani si sunt multi, in special fosti avocati, politisti, grefieri, nu vor beneficia de legea speciala. Este si motivul pentru care cei cu vechime de 5 ani nu vor mai intra in magistratura, asta daca se iluzionează cineva ca magistratura mai este atractiva pentru cineva.

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 29 July 2025 15:07 -1

Pt. Unul din lumea mare date 29 July 2025 13:48// CONTINUARE PENTRU CEL CARE NU ARE UN ALIAS//nu ma zbat ca pestele pe uscat!!!!nu iau drepturi din mermelica!!!in mermelica mi/ar impozita drepturile mele cu 16% ca asa ar vrea ciordacu(de parca si/ar fi pus el viata in pericol cu mine impreuna) in tara in care traiesc NICIODATA NU MI/AM PUS PROBLEMA CIT CISTIGA UN JUDECATOR!!!!!!DAR,ACCESUL LA JUSTITIE ESTE CIT DE CIT CORECT SI JUDECATORII SI PROCURORII NU ,,AU ACCES LA JUSTITIE CA SA DEA STATUL IN JUDECATA PENTRU MARIRI DE SALARII ,,.DECI DOMNULE(judecator sau procuror) INAINTE SA CLAMATI ACCES LA JUSTITIE GINDITI/VA .PLATON AS SPUS(APROPOS DE JUSTITIE SOCIALA,SI PE VREMEA LUI IMPUSCATUL SE RESPECTA CE A ZIS PLATON) RAPORTUL INTRE SALARIUL MIN SI MAXIM TREBUIE SA FIE DE 1 LA 6 CIT ESTE RAPORTUL INTRE SALARIUL/PENSIA MAGISTRATULUI SI SALARIUL MINIM?SPER CA AM REUSIT SA VA OPUN UN PCT DE VEDERE REZONABIL FATA DE ,,ACCES,,

# Raportarea la net este inechitabila date 29 July 2025 15:10 +32

Salariul unei persoane este salariul brut, pentru ca doar el reflecta contravaloarea muncii. Altfel, nu se recunoaste ca salariatul deja contribuie din munca lui cu cca 45 la stat. De asemenea dacă se compara salariile nete, este ascunsa contribuția fiecăruia. Un judecator contribuie cu zeci de mii de lei un simplu muncitor cu circa 80-100 de lei. Mai mult, din 100% , rămâne net 65, iar din el se stabilește pensia bruta la cca 46 , impozitat cu 20% se ajunge la 37. Daca se supraimpoziteaza si pensia si salariul se ajunge la 20.

# Intrebare deschisa. date 29 July 2025 15:15 +5

De ce contribuția de zeci de mii de lei, reținută lunar din salariul brut, nu apare ca fiind contribuție din bugetul asigurărilor sociale. Unde s-au dus banii totuși? De ce apare pe cuponul de pensie 0? Pot sa răspundă ordonatorii de credite, AMAF, Ministerul de Finanțe, statul roman, Mknisterul Justiției, Casa de pensii., Ministerul Muncii

# cineva date 29 July 2025 15:59 +2

vor mai iesi din profesie magistratii in proportie de 90% pe caz de boala... cea speciala nu va mai putea fi atinsa...

# pentru pensionari ICCJ date 29 July 2025 16:05 +7

Am vazut ce inseamna justitie cu judecatori. Ai mai mari sanse sa castigi la loto decat sa se dea o solutie in baza legii. Am vazut vile, apartamente, masini, concedii de lux facute de procurori si de judecatori din banii luati din mita. Sa nu credeti ca nu se stie si nu se vede. Stim si vedem. Voi dati solutii strambe sau anchetati manjiti fiind. Cam de aici a pornit tot oprobiul asta public. S-a cam umplut paharul. Credeti ca va iubeste opinia publica dupa anularea turului 1? Or mai fi si cinstiti printre voi si lor le cer scuze. Dar pana si ei vad si stiu si sunt de acord cu mine.

# Bataille de jeu date 29 July 2025 16:07 +4

Nea Ilie, zi-le magistratilor daca pot sa isi rotunjeasca veniturile la privat, ca să contribuie mai mult la pensie. O meditație, o consultatie,....Parca era plin Parlamentul de avocați. Sunteți pregătiți de concurenta? Neloiala evident. :lol:

# Pt. Unul din lumea mare date 29 July 2025 16:38 +10

Deschide ușa că văd că ești prea agitat, ușurel să nu explodezi, că mânjești pereții, Nemânjitule. Hai că ești simpatic, treci la mermereală.

# un mizantrop date 29 July 2025 16:39 0

Totusi, ramanem filoamericani...Cand au fost prinsi cu quilotii goi Clinton si Bush au pornit razboi pe bune, ca aveau excedent de arme si chef de bataie...Bolojan are doar 'jeaca di chieli' si razboiul etern cu pensiile speciale, ca sa dea si el circ la populimea useroida...ca oricum CCR-ul vegheaza pentru cine-l sponsorizeaza si-i ocroteste dosarele...

# Geo date 29 July 2025 17:47 +14

Dacă intraiin magistratura la 25 ani are 40 ani de contribuție la fondul de pensii. La pensie atingie 70% din net, sau pe acolo în baza contribuțiilor și-a punctelor de pensie bonus pe care le ia toată lumea după ce sare de 25 ani de muncă. Și atunci înseamnă că statul nu mai face nimic în plus pentru magistrați. Problema e că oamenii pregătiți, deștepți, profesioniști, nu vor mai avea interes să mai intre în magistratură după 30-32 ani. Pentru că la atingerea vârstei n u indeplinesc a 2 a condiție de 35 ani in domeniu. Vor veni să judece ăia care termină facultatea cu 6, care până la 30 ani nu au făcut față pe nicăieri. Dar cred că asta și e scopul politicienilor. Cui îi e frică de justiție puternică?

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 29 July 2025 18:38 0

Pt. Unul din lumea mare date 29 July 2025 16:38//ptr cel de la 1638//daca NU AS AVEA DREPTATE PRIN CELE SCRISE TE DUREA IN ,,SPATELE TRIBUNALULUI SAU PARCHETULUI,, ignorai ceea ce am scris!! dar este o vorba romaneasca ,ciinele sufera de DRUM LUNG SI MINJITUL STATULUI DE GRIJA MEA!!!!!bravo sprincenatule si bravo bula de la cotroceni hai in ue cu reforma,sa aibe minjitii statului bani doar de blugi si banane(drepte)

# Nostradamus, fiul lui Euclid date 29 July 2025 18:43 0

70% din net = 39% din brut. Pensia brută este 80% din salariul brut. Deci va scădea la jumătate. Dupa impozitare si contribuție, va ajunge la circa 30%. Dupa supraimpozitarea salariilor si supraimpozitarea pensiilor (cum se vehiculează) ca ajunge la circa 15-20%. Deci cu contribuții platite de sute de ori mai mult , se va ajunge la o pensie egala cu a celor care au plătit taxe la salariul minim. Pen sii care vor fi erodate de inflație. Nivelul dd trai va scădea pe fondul creșterii tva-ului, deoarece puterea de cumpărare va scădea la rândul sau.

# Calcul date 29 July 2025 21:27 0

Faceți un calcul simplu, la o contribuție medie de 8000 lei lunar (cât dă un magistrat lunar din salariul brut) înseamnă că in 40 de ani de muncă a contribuit cu aproape 4000000 (patru milioane) de lei. Sa luăm speranța optimă și absurdă că va mai trăi 10 ani după pensionare (deși la știri nu se difuzează cazurile în număr imens al celor care mor prematur în funcție sau în primii 4 ani de la pensionare), deci 120 de viramente de pensie maxim și veți vedea că nu se apropie nici pe-aproape de suma cat au contribuit toată viața. 40 de ani de muncă de magistrat, adica 40 x 12 luni x 30 de zile X 12 ore pe zi (ca magistrații nu au timp liber și perioade lungi fără muncă, ca tot poporul) este ENORM, inuman și o exploatare a statului.

# BD date 29 July 2025 21:39 0

Legea e bună dar are și un minus: nu se recalculează și pensiile în plată. Iar dacă limita de 65 de ani trebuie atinsă până în 2060, atunci legea este un rahat. Este o iluzie de reformă!

# Unul din lumea reală (cuantică) date 29 July 2025 22:02 0

Ideea de raport între salariul minim și salariul maxim există deja în lege (nr. 153/2017)și este în vigoare. Art. 5, referitor la Raportul salarial, prevede expres că,în sectorul bugetar, raportul dintre cel mai mic salariu de bază și cel mai mare salariu de bază, soldă de funcție/salariu de funcție, indemnizație de încadrare, indemnizație lunară este de 1 la 12 (anterior era 1:15). Conform art. 35, Caracterul drepturilor salariale, sumele reprezentând drepturile salariale prevăzute de lege sunt lunare, în formă brută și supuse impozitării, potrivit legii. Potrivit H. G. nr.1506/2024, „Începând cu 1 ianuarie 2025, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, prevăzut la art.164 alin.(1) din Legea nr.53/2003 - Codul muncii, se stabileşte în bani, fără a include sporuri şi alte adaosuri, la suma de 4.050 lei lunar. Deci 4050 x 12 = ?? Taxe: de zeci de ori. Prin modul de impozitare, din pensia de serviciu se rețin sume și de sute de ori mai mult decât din pensia ,,normală,,.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 29.07.2025 – Florenta vrea capul lui Pirlog

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva