5 February 2023

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

REBELIUNEA LUI TARCEA – Sefii ICCJ au votat impotriva Legii nr. 304/2004 pentru a-si pastra privilegiul de a conduce Completele de 5 judecatori in care nu au fost desemnati aleatoriu. In loc sa dispuna tragerea la sorti a conducerii Completelor de 5, Colegiul de conducere al Inaltei Curti condus de Cristina Tarcea si-a facut propria lege. Inspectia Judiciara a declansat verificari

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

17 September 2018 19:34
Vizualizari: 12503

Actuala conducere a Inaltei Curti de Casatie si Justitie intrece in ticalosie fosta conducere asigurata timp de 6 ani de fosta judecatoare Livia Doina Stanciu, ajunsa acum judecator CCR. Dovada a venit la circa doua luni de la momentul intrarii in vigoare a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, cand Colegiul de conducere al ICCJ a gasit potrivit sa adopte o hotarare prin care, atentie, sa interpreteze noul act normativ si sa isi faca practic o lege a lor. Caci acest lucru s-a intamplat in 4 septembrie 2018, data la care Colegiul de conducere al ICCJ s-a intrunit pentru a dezbate asupra activitatii instantei supreme, urmare a modificarilor Legii 304/2004 si, printre altele, pentru a stabili ce se va in intampla cu Completele de 5 judecatori ale Inaltei Curti.


Necesitate modificarii componentei Completelor de 5 ale ICCJ era intemeiata pe faptul ca in noua Lege 304 se prevede la art. 32 ca din componenta Completelor de 5 judecatori ale ICCJ fac parte judecatori desemnati prin tragere la sorti, fiind prezidate de presedintele sau unul dintre cei doi vicepresedinti ai instantei supreme doar atunci cand si acestia sunt desemnati prin tragere la sorti sa faca parte din Completele de 5.

Practic, odata cu intrarea in vigoare la Legii nr. 304/2004 care stabilea modalitatea in care trebuie sa fie alcatuite Completele de 5 ale ICCJ, era necesara de indata organizarea unei trageri la sorti pentru modificarea actualelor complete formate pe Legea 304 in forma veche, forma care prevedea ca presedintele si cei doi vicepresedinti ai ICCJ fac in mod automat parte din componenta acestor complete, prezidandu-le.

Colegiul de conducere condus de Tarcea a calcat in picioare Legea 304/2004

Asta ar fi trebuit sa decida Colegiul de conducere al ICCJ in data de 4 septembrie 2018. Stupoare insa, 11 din cei 12 judecatori supremi membri ai Colegiului de conducere al ICCJ, printre care si presedinta Inaltei Curti, Cristina Tarcea, si cei doi vicepresedinti Iulian Dragomir si Elena Bogasiu, in loc sa dispuna organizarea unor trageri la sorti pentru a respecta noile prevederi ale Legii 304/2004 au interpretat legea cum le-a convenit lor. Mai exact, au decis, prin Hotararea nr. 89/2018, in ciuda faptului ca legea este in vigoare si este obligatorie pentru toata lumea, sa pastreze componenta Completelor de 5 astfel cum a fost aleasa pe legea veche, urmand ca de la 1 ianuarie 2019 sa devina aplicabile noile norme ale Legii 304 si abia de atunci sa se formeze Completele de 5 astfel cum spune legea in vigoare. Justificarea Colegiului de conducere al ICCJ pentru argumentarea acestei decizii a fost aceea ca nu sunt prevazute norme tranzitorii. Mai sa fie?!

Exista insa vreo norma "tranzitorie" care sa permita Colegiului de conducere al Inaltei Curti sa isi faca propria lege si sa decida cand si ce sa aplice sau sa nu aplice din lege, sau care sa permita ICCJ sa interpreteze o norma precum art.32 din Legea 304/2004, care este oricum extrem de clara? Noi credem ca nu!

Si la fel crede si judecatoarea Simona Nenita, unul dintre cei 12 membri ai Colegiului de conducere al Inaltei Curti, singurul magistrat care a facut opinie separata in sensul respectarii si aplicarii de indata a legii: "Cu opinia separata a doamnei judecator Simona Nenita in sensul ca, dispozitiile legii noi sunt norme de organizare ce vizeaza compunerea completelor si, in absenta unei norme tranzitorii, sunt de imediata aplicare."

Inspectia Judiciara: "Efectuarea unor verificari de catre Inspectia Judiciara cu privire la activitatea profesionala a presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie nu poate reprezenta un fapt inedit"

Care sa fi fost insa motivul pentru care judecatori precum Cristina Tarcea sau Iulian Dragomir, care sunt de drept membri ai Completelor de 5, nu au dorit sa renunte la privilegiul de a face parte din aceste complete si au ales sa interpreteze legea dupa bunul plac? Nu stim, dar cu siguranta Inspectia Judiciara va afla, caci incepand cu 23 august 2018, deci inainte de sedinta Colegiului de conducere, a declansat verificari, dupa ce a fost sesizata cu privire la posibile abateri disciplinare in legatura cu modul de aplicare de catre conducerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie a Legii nr.207/2018 privind modificarea si completarea Legii nr.304/2004 privind organizarea judiciara. Inspectia precizeaza astfel intr-un comunicat din data de 17 septembrie 2018 faptul ca verificarile cu privire la activitatea profesionala a sefei ICCJ Cristina Tarcea nu poate reprezenta un fapt inedit, iar asocierea acestei activitati cu alte evenimente, chiar si din sfera politica, nu reprezinta decat "o alta tentativa de decredibilizare si vulnerabilizare a institutiei, precum si de scadere a capacitatii sale de reactie la derapajele de ordin disciplinar".

Iata precizarile Inspectiei Judiciare cuprinse intr-un comunicat de presa din data de 17 septembrie 2018:

"Verificarile privind modul de aplicare a modificarilor aduse Legii nr.304/2004 privind organizarea judiciara cu privire la constituirea si compunerea unor completuri de judecata de la Inalta Curte de Casatie si Justitie

Inspectia Judiciara a fost sesizata la 23 august 2018 cu privire la posibile abateri disciplinare in legatura cu modul de aplicare de catre conducerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie a Legii nr.207/2018 privind modificarea si completarea Legii nr.304/2004 privind organizarea judiciara.

Verificarile pe care le efectueaza Inspectia Judiciara nu sunt conditionate, potrivit Legii nr.317/2004, de nivelul instantei si de functia detinuta de magistratul vizat de sesizare. Tot astfel, verificarile nu sunt conditionate de notorietatea cauzelor deduse judecatii. In toate cazurile, verificarile efectuate de Inspectia Judiciara vizeaza respectarea si corecta aplicare a legii.

Expunerea publica a judecatorilor si procurorilor cu functii de conducere determina, printre altele, un numar apreciabil de sesizari disciplinare privind activitatea si conduita acestora. Ca atare, efectuarea unor verificari de catre Inspectia Judiciara cu privire la activitatea profesionala a presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie nu poate reprezenta un fapt inedit.

Asocierea activitatii desfasurate de Inspectia Judiciara cu evenimente avand posibile semnificatii in viata politica nu este decat o alta tentativa de decredibilizare si vulnerabilizare a institutiei, precum si de scadere a capacitatii sale de reactie la derapajele de ordin disciplinar".

Precizam ca din Colegiul de conducere al ICCJ fac parte, alaturi de presedinta Cristina Tarcea si vicepresedintii Gabriela Elena Bogasiu si Iulian Dragomir, urmatorii:

Eugenia Marin - Judecator la Sectia de Contencios administrativ si fiscal

Liliana Visan - Judecator la Sectia de Contencios administrativ si fiscal

Carmen Georgeta Negrila - Judecator la Sectia I Civila

Andreia Liana Constanda - Judecator la Sectia I Civila

Marian Buda - Judecator la Sectia a II-a Civila

Cosmin Horia Mihaianu - Judecator la Sectia a II-a Civila

Stefan Pistol - Judecator la Sectia Penala

Simona Cristina Nenita - Judecator la Sectia Penala

Valentin Horia Selaru - Judecator la Sectia Penala.

Publicam in continuare minuta Hotararii Colegiului de conducere al ICCJ nr. 89 din 4 septembrie 2018 privitoare la modul in care se va desfasura activitatea la instanta suprema dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, astfel cum ne-a fost comunicata de Inalta Curte:

"In temeiul art. 19 lit. j) din ROFA al ICCJ, aproba urmatorele masuri:

a) In aplicarea dispozitiilor art. 7 alin. (3) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, modificata si completata prin Legea nr. 207/2018, cu referire la configuratia salii de judecata, cu unanimitate, aproba urmatorele masuri:

i) La nivelul fiecarei sectii se vor identifica modalitatile de configurare a salilor de sedinta, urmand ca la proxima sedinta a Colegiului de conducere sa se adopte o masura unitara pentru intreaga instanta;

ii) Accesul in sala de sedinta al tuturor participantilor la procese se va face separat de intrarea amenajata pentru judecatori.

b) In aplicarea dispozitiilor art. 16 alin. (3) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, modificata si completata prin Legea nr. 207/2018, cu referire la posibilitatea prelungirii termenului de redactare al hotararilor judecatoresti, cu unanimitate, dispune ca in cadrul sedintelor organizate la nivelul sectiilor sa se stabileasca procedura de lucru cu privire la aplicarea normei mai sus mentionate:

c) Analizand dispozitiile art. 28 alin. (3) Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, modificata si completata prin Legea nr. 207/2018, cu referire la modificarea componentei Colegiului de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu unanimitate, constata ca dispozitiile noii legi nu sunt incidente mandatelor aflate in curs;

d) Analizand dispozitiile art. 32 Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, modificata si completata prin Legea nr. 207/2018, cu referire la activitatea completelor de 5 judecatori, cu majoritate constata ca dispozitiile noii legi sunt norme de organizare ce vizeaza formatiuni de judecata cu reglementare specifica, constituite 'la inceputul fiecarui an' si, in absenta unei norme tranzitorii, devin aplicabile incepand cu data de 1 ianuarie 2018.

Cu opinia separata a doamnei judecator Simona Nenita in sensul ca, dispozitiile legii noi sunt norme de organizare ce vizeaza compunerea completelor si, in absenta unei norme tranzitorii, sunt de imediata aplicare."

Iata ce prevede Hotararea Colegiului de conducere al ICCJ, conform minutei comunicate de Inalta Curte, care ne-a precizat ca motivarea Hotararii nu este inca finalizata:


Comentarii

# DILACHE date 17 September 2018 20:03 +13

Aha, adică duduia Tarcea a învățat bine lecția și dă clase acum vădanei vesele Stanciu!

# DOREL date 17 September 2018 22:16 +4

Inseamna ca majoritatea colegiului asculta de altceva sau de altcineva decat de lege, e simplu ca bonjour ! Parerea mea ...

# Gheorghe și Ion date 18 September 2018 07:32 +1

"Legea se publica în Monitorul Oficial și întra în vigoare la trei zile de la data publicării sau la o data ulterioara, prevazuta în textul legii' - Constitutia

# Vasilica date 17 September 2018 21:42 +2

E pe model trancă....si aia racbea ca in sala EI de judecata ea zice ce scrie in lege

# Judecator iccj date 17 September 2018 22:38 +17

Aceasta este rusinea justitiei romane Garcea Tarcea. Ea are treaba sa isi dea ochii peste cap in fata lui Bogdanel matilet. Toate instanțele de judecată din această țară respecta legile. Iccj printr-un management defectuos si ilegal sfidează in primul rand justitiabilii. Se impune revocarea acestui monstru

# La brutărie! date 18 September 2018 07:37 +1

LA BRUTĂRIE, LA BRUTĂRIE, La BRUTĂRIE!

# Dilache date 17 September 2018 22:53 0

Hm

# Tarcea-parcea : sper sa te evalueze Toader... :P date 17 September 2018 23:46 +3

Ce rusine ca o matracuca ca asta e in fruntea unei institutii presupuse foarte credibila ! Nu mai zic de Lazar care e pe faras fi-ar mama lui .. :lol:

# un mizantrop date 18 September 2018 01:03 +8

E disperare maxima, mai ales ca anul viitor se aliniaza din nou planetele si avem doua feluri de alegeri de interes, cele prezidentiale si cele de judecator la CC, pe loc vacantabil si la propunerea presului. Tarcea vrea sa prinda si ea sinecura asta, mai ales ca i-a fost de folos iohanisului mai ceva decat muntele (e adevarat ca aia a "servit" doi presedinti, la fel de ticalosi). Totusi, in ce tara traim, daca doua securiste primesc drept rasplata pentru faradelegea la cel mai inalt nivel sinecuri in CC! Daca tot se intrebuinteaza IJ, poate ar trebui sa analizeze si felul in care Tarcea manareste deciziile CC, aplicandu-le fix invers, pentru celelalte ticalosii asteptam sa se animeze Secta aia pentru magistrati

# un mizantrop date 18 September 2018 02:15 +4

Am asistat cu totii la interviul ala inainte de "vacanta", in care sefa structurii de securitate facea presiuni asupra judecatorilor si ameninta cu sanctiuni daca nu actualizeaza motivarile in timpul vacantei, asta in contextul condamnarii lui Dragnea. Acum aflam si motivarea peste rand, ba si faptul ca vor fi mentinute "completele mortii", prezidate de unul din calaii sefi, pana la sfarsitul anului. evident in acelasi context al judecarii la ICCJ a lui Dragnea...Omul asta n-are avocati?! o plangere de hartuire, represiune nedreapta, ceva?!

# nSYNC date 18 September 2018 03:10 0

Legea veche spunea că C5-urile sunt conduse de membrii de drept, iar ceilalți judecători sunt trași la sorți la sfârșitul fiecărui an pentru anul viitor. Pentru 2018, componența C5-urilor s-a stabilit prin tragere la sorți la sfârșitul anului trecut, pe legea veche, Colegiul de conducere al ICCJ a decis, asa cum era si normal, că se va modifica componența C5-urilor abia la sfârșitul acestui an pentru 2019, când se vor pune în aplicare prevederile noii legi și vor fi trași la sorți toți magistrații. A, ca asta nu convine unui anumit personaj, "nu spui ține, persoana importanta", care urmeaza sa aibe un recurs in perioada urmatoare la unul din completele de 5, asta e cu totul altceva. Si bineinteles ca este o coincidenta, nu e urgentata si impinsa pe repede inainte pentru Liviu. E pentru popor, si e si prevazuta in programul de guvervare - NOT Asa ca disperarea e exact de partea cealalta

# Io* - Reader de Bukowina date 18 September 2018 14:41 +4

Voi chiar credeți că sunteți singurii care pot ceti un text de lege? Modificările aduse de legea 207/2018, cel puțin cele care se referă la trecerea din formula completurilor de 3 paraditori la completuri de 5, sunt reglementate de art. 31. Este grăire de COMPLETURILE JUDECĂȚII PE FOND, motiv pentru care, prevederile L. 207 au aplicabilitate imediată intrării în vigoare a legii. Babornița nazistă se crede geniu neînțeles, care sfidează și disprețuiește pe absolut toată lumea, exceptându-l pe bobiță, motiv pentru care se sucește după cireșul art. 32 – completurile de 5 juzi de APEL, dezlegarea unor chestiuni etc. și justifică refuzul satrapic de a pune în aplicare prevederile referitoare la completurile de FOND. Cotoroanța nenorocită ia cu forcepsul prevederea de la art. 32, alin. 1 și o translatează argumentativ în susținerea art. 31. Jmecheră baba, f***-i morții mamii ei de hoașcă „genială”. Ce au a face Completurile de Apel și altele (art. 32) cu Completurile de Fond - art. 31? :-?

# Luca date 18 September 2018 07:05 +1

Paradeala continua,oricum unii dintre ei inca se cred deaupra legii,ca asa au invatat la cursurile predate de secu.Tragerea aleatorie cred ca e doar o gluma,nimeni nu e convins de corectitudinea acestor trageri,mai ales ca poti sa introduci diversi algoritmi incat de fiecare data sa iasa exact cine trebuie.

# KANT date 18 September 2018 07:19 0

În țata în care "apostolii drepțății" încalcă cu bună știință LEGEA, fără repercursiuni, ce trebuie să facă cețățeanul ?! Ancheta IJ, frecție la picior de lemn, vine Plenul, si, cu căteva voturi împotrivă, va tranșa problema în favoarea ... , ați ghicit ...!

# santinela date 18 September 2018 08:04 +2

Cind ai fost o sluga ordinara asa si ramii. Cum poti sa-i definesti astfel pe componentii acestui Consiliu ? O data si odata vom scapa si de odioasa inlocuitoare a Liviei Stanciu-mizeria justitiei romanesti- !!

# basicuta date 18 September 2018 10:06 0

auzi vrajeala, C5 sunt deja facute pt 2018 si se modifica numai incepand cu ian.2019!!! tare, dar si mai tare Liviule, ar fi sa tai matale pensiile speciale ale magistratilor acu...nu incepand cu 2019, acu...si ai sa vezi dupa aceea cum si ei ZEII intra in legalitate!

# Edelweiss - Der Analytiker von Bukowina date 18 September 2018 13:19 +2

La „Peștera lui Ali-Baba și cei 40 de hotzi” de la Suceava, încă de pe 23 iulie au hotărât completurile de 2 de la contestații, CDL, CCP și completurile de 3 de la Apel sau recurs. Ce folos de lapte gros, că au făcut golanii o reorganizare după metoda caragialescă: „să se schimbe, primesc, dar să nu se strice cele 2 completuri de paradeală judiciară - actuale C2 și C5, foste C3 și C6. De la fostul C6 un jude merge și complinește completul C3, devenit C2, iar de la fostul C3 un jude merge și complinește fostul C6, devenit C5. Să o ia draaqu de Lege, că-i taman ca-n spusa aia mucalită: „legea e ca o barieră; cei mari sar peste ea, cei mici trec pe sub ea și numai proștii dau cu capul în ea!”. În cazul aplicării art. 54 art. 1^1 și 2 din L. 304/2004, jmecherii cu babețică mov la talanga robei au dovedit că ... SUNT MARI ȘI POT SĂ SARĂ PESTE LEGE, după bunul plac al mușchiulețului lor inghinal. referință: https://tazmaniandemoon.blogspot.com/2018/09/schimbarea-modificarii-prin-sucirea.html

# Baran Gheorghe date 18 September 2018 14:50 +5

Aleatoriu un complet de 5 daca sunt doar doua?Ca sa fie aleatoriu n ar trebui sa fie vreo 4 complete?Intreb, nu dau cu parul.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 5.02.2023 – Numirea sefilor PICCJ si DNA intra in linie dreapta

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva