16 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Comisia Europeana minte poporul cu raportorul! CE preia de la reprezentantii Romaniei doar ”succesurile” Justitiei, facand aluzie doar la o singura bila neagra: gestionarea cazului ”Birsan” de catre CSM

Scris de: L.J. | pdf | print

8 February 2012 16:40
Vizualizari: 12374

 

Romania scapa de ciufuleala si de data aceasta, intrucat Raportul interimar al Comisiei Europene privind progresele realizate de Romania în cadrul mecanismului de cooperare si verificare este, in ciuda realitatilor din tara, unul 98% pozitiv. Tehnic, vorbind, Romania are un raport interimar in ansamblu, pozitiv”, spre deosebire de cazul Bulgariei, in care constatarile Comisiei Europene vor fi negative, motiv pentru care aderarea la spatiul Schengen ramane si pentru Romania o problema pentru ca decizia ia in calcul ambele tari, la ”pachet”. Purtatorul de cuvant al CE, Mark Gray (foto) a declarat ca acesta este un raport tehnic, fara o evaluare politica, iar situatia interna de la Bucuresti nu va avea impact asupra adoptarii acestuia. CE recomanda Romaniei sa continue pe calea reformelor începute si mentioneaza aspecte legate de implementarea noilor Coduri si strategiile de resurse umane. Raportul tehnic al CE pe MCV va fi urmat, in luna iulie a acestui an, de cel complet, in care nu va lipsa componenta politica. Poate ca atunci Comisia Europeana va reusi sa puncteze si achitarile Parchetelor si DNA in cauzele de mare coruptie, dar si incalcarile drepturilor cetatenilor romani statuate prin decizii ale CEDO. In ce priveste actualul Raport, este de mentionat ca acesta devine public la o zi dupa ce Procurorul General al Romaniei a ordonat delegarea pentru 6 luni in fruntea DNA a aceluiasi procuror sef Daniel Morar. Concluzia ce se desprinde din Raportul CE este ca Romania ar avea o Justitie aproape perfecta, ceea ce constituie o bataie de joc la adresa romanilor care au o incredere foarte scazuta in sistemul judiciar.


Ca aspect negativ, Raportul CE pe MCV puncteaza activitatea Consiliului Superior al Magistraturii in gestionarea cazului Birsan si in asigurarea unui leadership la nivelul institutiei. Desi “cazul Birsan” nu este nominalizat, referirile sunt clare pe acest subiect. In rest, toate bune si frumoase: activitatea ANI si DNA este notata pozitiv, la fel si cea a ICCJ care ar fi accelerat judecarea cauzelor de coruptie.

Dupa cum se stie, Directia Nationala Anticoruptie a cerut ridicarea imunitatii judecatorului roman la Curtea Europeana a Drepturilor Omului de la Strasbourg, Corneliu Birsan, solicitarea a fost transmisa ministrului Justitiei, iar de acolo Ministerului de Externe... In fine, CEDO a aratat, ulterior, ca sotii Birsan aveau imunitate diplomatica, care a fost incalcata de procurorii DNA.

BRAVOOO! Uraa! (aplauze prelungite)

In premiera, Raportul Comisiei puncteaza progrese in activitatea Inaltei Curti de Casatie si Justitie, subliniind accelerarea judecarii dosarelor si recomanda continuarea reformelor la instanta suprema: Accelerarea judecarii proceselor de mare coruptie la Inalta Curte de Casatie si Justitie a raspuns recomandarilor Comisiei privind riscul ca unele dosare de mare coruptie sa atinga termenele de prescriptie". Raportul abordeaza si problema parlamentarilor care, desi au primit o condamnare in instanta, inca sunt in Parlament. Conform Hotnews, in raport se mentioneaza ca "noile legi privind promovarea la Inalta Curte de Casatie si Justitie si raspunderea disciplinara a magistratilor au creat cadrele necesare pentru mai multa claritate si rigoare".

Agentia Nationala de Integritate (ANI) si Directia Nationala Anticoruptie (DNA) primesc aplauze la scena deschisa pentru ca “au continuat sa investigheze o serie de cazuri importante”. Totusi, CE ar trebui sa stie ca nu investigatiile conteaza in Justitie cel mai mult, ci finalitatea lor in instanta, pentru ca judecatorul este cel care da verdictul si in functie de acest verdict se vede cat de bine au lucrat anchetatorii sau cat de neprofesionist.

"Noile legi privind promovarea la Inalta Curte de Casatie si Justitie si raspunderea disciplinara a magistratilor au creat cadrele necesare pentru mai multa claritate si rigoare. Evolutiile din ultimele luni din Romania au indicat o serie de domenii in care sunt necesare actiuni suplimentare, in conformitate cu recomandarile Comisiei (...) Pregatirile pentru implementarea noului cod penal si a noului cod de procedura penala trebuie accelerate in zone precum recrutarile punctuale si reechilibrarea resurselor intre instante si ar trebui sa fie puse in cadrul unui plan de punere in aplicare clar si cuprinzator. Controverse publice au continuat sa puna in discutie capacitatea factorilor de decizie din sistemul judiciar de a raspunde in mod adecvat la problemele referitoare la integritatea si responsabilitatea in cadrul sistemului judiciar. Abordarea cazurilor intarziate trebuie sa fie urmata de actiuni suplimentare care sa asigure ca dosarele de mare coruptie sa descurajeze in mod eficient cazurile de incalcarea legilor", se mai arata in Raport.

In ce priveste continuarea reformei sistemului judiciar, "Comisia Europeana a recomandat Romaniei in mod aparte sa adopte un plan de implementare a Codului de Procedura Civila, a Codului Penal si a Codului de Procedura Penala, sa asigure suficiente resurse pentru reorganizarea necesara a sistemului judiciar, sa imbunatateasca sistemul de recrutare si training, sa intareasca functionarea Institutului National al Magistraturii si sa creeze un cadru de cooperare intre sistemul judiciar si societatea civila pentru monitorizarea progreselor in reforma judiciara".

Raportul Comisiei Europene mai mentioneaza ca au fost facuti pasi in ultimele luni in implementarea legislatiei privind Codul de Procedura Civila, Codul Penal si Codul de Procedura Penala

Comisia Europeana a facut Romaniei cateva recomandari ce vizeaza in mod special imbunatatirea raspunderii sistemului judiciar, solicitand sa demonstreze un istoric de hotarari transparente si obiective de management, ”sa continue reforma inspectiilor judiciare si sa realizeze publicarea electronica a intregii jurisprudente si pronuntarea la timp a motivatiilor de catre instanta".

Referindu-se la responsabilizarea sistemului judiciar, Raportul CE arata ca ”Romania a adoptat legi urmarind sa intareasca responsabilitatea sistemului judiciar. Aceasta legislatie amendeaza cadrul sanctiunilor disciplinare, mareste sanctiuni si intareste independenta Inspectiei Judiciare. De asemenea, elimina posibilitatea ca magistratii sa scape de sanctiuni disciplinare prin metoda pensionarii daca procedura cercetarii disciplinare este declansata".

Iata si referintele negative la adresa CSM pe anul 2011 !

"In noiembrie, Consiliul Superior al Magistraturii a adoptat o strategie si un plan de actiune pentru a imbunatati integritatea in sistemul judiciar. Totusi, cateva investigatii penale recente care au inclus magistrati cu vechime au afectat increderea publica in capacitatea Consiliului de a rezolva si proteja integritatea si raspunderea in sistemul judiciar. Intr-unul din cazuri suspectate de mare coruptie, autoritatile judiciare nu l-au inlocuit pe judecatorul in cauza din pozitia de management (n.r. posibila referire la cazul Gabriela Birsan). (...) Cercetarea disciplinara in acest caz a fost initiata, dar a fost ulterior suspendata pe durata cercetarii penale. Acest caz a aratat clar neajunsuri in capacitatea leadership-ului din sistemul judiciar de a actiona in fata unor amenintari serioase la adresa reputatiei sistemului judiciar. Nu au existat evolutii semnificative care sa raspunda recomandarilor Comisiei cu privire la eficienta Inspectiei Judiciare".

Raportul Comisiei mai mentioneaza progrese la Inalta Curte de Casatie si Justitie, dar recomanda si intarirea capacitatii ICCJ de a ”gestiona eficient procedura de decizie preliminara care va fi introdusa ca un instrument cheie pentru unificarea legislatiei generate de noile coduri. Inca nu functioneaza publicarea online si la zi a motivarilor sentintelor pronuntate de instante". "Numirile la Inalta Curte de Casatie si Justitie au atras critici in luna august din cauza lipsei de transparenta si obiectivitate. In context, Romania a adoptat, in decembrie, o noua lege care a fost re-introdusa de guvern pentru a reforma sistemul de numiri la Inalta Curte. Impactul acestei legi depinde de determinarea institutiilor competente de a asigura implementarea ei. O viitoare reorganizare a Inaltei Curti a fost identificata ca necesara pentru a intari capacitatea Curtii de a gestiona in mod eficient procedura de decizie preliminara”.

Sentintele in cazuri de coruptie, „aproape de minimul legal”!

In raport, Comisia reaminteste ca a recomandat Romaniei sa imbunatateasca practica judiciara si modul de gestionare a cazurilor in marile dosare de coruptie in sensul de a "imbunatati coerenta si caracterul descurajator al sanctiunilor judiciare in acest domeniu". "De la precedentul raport al Comisiei, Inalta Curte a luat o serie de masuri manageriale si administrative pentru a imbunatati celeritatea proceselor de coruptie la nivel inalt, in special in dosarele care riscau sa se prescrie. Aceste masuri au insemnat prioritizarea cazurilor in functie de data prescriptiei si utilizarea temporara a salilor de judecata de la alte instante pentru a permite mai multe sedinte (...) "Analiza hotararilor pronuntate de instanta in cazurile de mare coruptie indica faptul ca sentintele sunt adesea aproape de minimul legal, iar in peste 60% ele sunt cu suspendare", se arata in raport.

Eficientul DNA. Comisia Europeana e interesata de cantitate, nu de calitate!

Comisarii europeni au subliniat in raport ca "DNA-ul a continuat sa actioneze ca un serviciu eficient de urmarire penala in cazurile de coruptie la nivel inalt. In 2011 s-a vazut o crestere a numarului de trimiteri in judecata, de hotarari judecatoresti si de condamnari. Cu accelerarea judecarii dosarelor la ICCJ, acest lucru s-a vazut mai ales in deciziile judecatoresti definitive. Aceasta activitate a continuat sa includa un numar semnificativ de politicieni de rang inalt si oficiali". Raportul mentioneaza ca din iulie 2011 si pana in prezent "au fost 5 condamnari definitive in instanta impotriva a 13 inculpati in cazurile de achizitii publice. (...) Importanta achizitiilor publice in economia romaneasca ridica semne de intrebare daca acest numar modest de cazuri reflecta cu exactitate scara problemei".

Comisia Europeana recomanda o finantare mai buna a expertizelor judiciare!

In raport se mai mentioneaza ca este nevoie de o atentie deosebita ”ar putea fi data la imbunatatirea standardelor de autorizare si de finantare a probelor de expertiza in instanta si la justificarile utilizate pentru a amana sedintele de judecata". In ce priveste activitatea ANI, Raportul CE evidentiaza urmatoarele aspecte: "In ultimele luni istoricul ANI s-a dezvoltat in continuare. Sub noua sa lege, din 2010, ANI a identificat 18 cazuri de averi nejustificate, in valoare totala de 5,7 milioane euro, 23 de cazuri administrative de conflicte de interes si 118 cazuri de incompatibilitati. Urmarile administrative si judiciare in aceste cazuri au fost amestecate. In primele doua cazuri care au fost ridicate de catre ANI in conformitate cu legislatia veche, deciziile finale de la ICCJ au confirmat existenta bunurilor nejustificate si s-a ordonat confiscarea lor. Ca urmare a incompatibilitatilor descoperite in conformitate cu noua lege, un functionar public a fost demis, s-au aplicat sanctiuni in alte doua cazuri, iar sase functionari publici si-au dat demisia (...) O serie de alte cazuri, in special cele referitoare la conflictele de interese, inca asteapta in fata autoritatilor judiciare. Viteza cu care sunt prelucrate cazurile a fost complicata de catre Comisiile de verificare a averilor, create in august 2010 ca un intermediar intre ANI si instantele de judecata”. Recomandarea CE este ca in vitor sa se stabileasca daca ANI poate formula contestatii fata de deciziile de respingere luate de catre Comisiile de verificare a averilor. Aceste informatii sunt luate din bilantul institutiei pe anul 2011. De asemenea, CE atentioneaza ca "potentialul efect de descurajare al cazurilor ANI este impiedicat de catre intarzierile si lipsa de coerenta judiciara si administrativa in modul de judecare a deciziilor ANI”.

Suparare la CE pe parlamentarii condamnati care sunt inca in Parlament!

Raportul abordeaza si problema parlamentarilor care, desi au primit o condamnare in instanta, inca sunt in Parlament. "In ceea ce priveste caracterul de descurajare, excluderea unui politician din partidul sau, dupa demararea in noiembrie a unei investigatii pentru coruptie la nivel inalt a fost vazut ca un exemplu puternic de responsabilitate publica eficienta. Cu toate acestea, alti sase membri ai Parlamentului cu condamnari pentru coruptie sunt in continuare membri ai legislativului".

In ceea ce priveste confiscarea extinsa a averilor ilicite, Comisia Europeana saluta elaborarea unui proiect de lege in acest sens si care se afla acum in Parlament. Raportul precizeaza ca adoptarea proiectului de catre legislativ ar fi "un semnal pozitiv important". "In cazul in care proiectul de lege privind confiscarea extinsa este adoptat in forma propusa, va cantari enorm la caracterul descurajator al sanctiunilor. Acesta ar trebui sa fie acompaniat de masuri care sa asigure punerea in aplicare a sentintelor judecatoresti care impun sanctiuni financiare".

* Cititi aici Raportul interimar al CE pe MCV

 

Comentarii

# georgiana date 8 February 2012 15:18 -12

Hehe. Nu prea va convine, hm? Comisia Europeana minte :)) O gluma buna! Toti mint, in afara de voi nu? Aveti dreptate! Ce tupeu au astia de la CE! Pun pariu ca daca criticau DNA erau cei mai tari!

# cine, fa??? date 8 February 2012 16:24 +8

nu e vorba sa fi criticat ci sa fi redat clar problemele imense din Justitia acestui triunghi bizantin in care ne aflam, dar cum ei stau si dorm la caldurica in scaune cu spatare „albe„ , asta e. ce sa asteptam? eine vor slugi si ne dau bombonele din cand in cand! ca la prosti!

# Rusine CE! date 8 February 2012 15:37 +14

Comisarii astia europeni ar trebui alungati cu suturi in fund din Romania. ce nesimtire pe ei sa ne prosteasca ca totul e roz in justitie cand fiece roman care a intrat intr-un tribunal s-a imbolnavit de nervi si a constatat pe pielea lui mizeria umana si profesionala

# bunne date 8 February 2012 15:49 +6

marlanni in ue

# europa gestionata de derbedei date 8 February 2012 15:59 +6

noi suntem europa

# Raport mincinos date 8 February 2012 16:59 +9

Punearea in aplicarea a hotararilor judecatoresti nu face parte tot din justitie. Cand seful statului, care este si Seful justitiei din Romania, spune ca nicio hotararea judecatoreasca prin care statul este obligat sa plateasca despagubiri cetatenilor, nu se va pune in aplicare, asta inseamna ca justitia din tara noastra a facut progrese??

# emi date 8 February 2012 17:30 +6

Prea multa lalaiala pentru punerea in aplicare a noilor coduri!! Cat de progresele in justitie este o mare amageala, totul este o farsa, nimic nu functioneaza asa cum ar trebui legal si corect pentru cetateanul de rand!!

# Ilarion date 8 February 2012 18:23 +6

Georgiana este tipicul agent provocator -baietii DNA au scoala KGB in vine. Sa vorbesti cu o astfel de persoana este injositor,sa-i raspunzi nu are cum sa merite.Socrate spunea ca daca un magar te loveste nu trebuie neaparat sa ii intentezi proces.Ce este de retinut e faptul ca superficialitatea si interesul europarlamentarilor a fost sesizata si de nemti sunt video-uri pe yourobe exemplare.Cum atunci sa se diferentieze functionarii de europarlamentarii nostri care uni nu stiu romaneste,altii deconteaza mese ale unor primari care nu au trecut pe la Strasburg dar apar pe sticla,altii scapa de puscarie si exemplele ar putea continua.Ce ne priveste pe noi trebuie sa facem noi cu sau fara acordul europenilor de acst tip.

# vasile date 8 February 2012 19:14 0

"Fostii militari", un concept aberant, incalificabil!Preşedintele ţării ne-a mai devoalat o parte din adâncul gândirii creatoare a domniei sale. După o îndelungată şi vinovată abţinere, domnul preşedinte a afirmat într-un discurs printre dinţi, abia stăpânindu-şi ura, că pensionarii militari sunt foşti militari. Un concept prezidenţial mai vechi, neafirmat public până acum, care a produs deja efecte dezastruoase. O afirmaţie menită să mai adauge un strop de otravă dispreţului cu care îi tratase şi până acum pe slujitorii sub drapel. Domnia sa, Comandantul, se face că nu ştie că militarul nu depune jurământul numai până la pensie. Se preface că nu cunoaşte, deşi are o pregătire militară atestată de propria biografie, că un militar rămâne militar până la moarte. Chiar şi după! Domnul preşedinte ne-a dezvăluit acum, mai clar, adevăratele motivele pentru care au fost desfiinţate pensiile militare de stat: fiindcă, la pensie, conform judecăţii domniei sale, militarul dispare. Devine un „fost”, fără drepturi şi fără identitate. Susţinerea publică a acestei idei, permite acum tuturor militarilor, chiar şi celor neîncrezători, să înţeleagă intenţia cu care Curtea Constituţională a concluzionat că militarul nu are drept la pensie. Se vede mai bine că Decizia nr. 735/2010 a C.C.R. nu făcea decât să materializeze juridic viziunea Comandantului Forţelor Armate. Concepţie conform căreia militarul în rezervă nu mai este militar! El devine, prin „reevaluare” prezidenţială, un civil nou-nouţ. Ca urmare, proaspătul civil trebuia rupt de instituţia militară. Trebuia sfărâmată legătura sa cu militarii activi. Trebuia ucis, formal, militarul din el, înainte de a o face destinul. Ceea ce s-a şi întâmplat, cu impulsul C.C.R.. Pas cu pas. El, pensionarul militar, „fostul militar” conform concepţiei „reformatoare” a preşedintelui, după zeci de ani de muncă şi renunţări la drepturile fireşti oricărui alt cetăţean al ţării, pierde odată cu pensionarea orice drept pecuniar constituţional. A devenit un „fost” Şi atât! Un asistat social de cea mai joasă speţă. Conform Deciziei mai sus menţionate, pensionarului militar i se va atribui ceva ce se numeşte un supliment. Adică, pe româneşte, va fi beneficiarul unei pomeni din mila guvernanţilor! De ce spun pomană? Deoarece, pentru militarul în rezervă pensia a încetat să mai fie un drept constituţional ca la toţi ceilalţi locuitori ai României. În mintea preşedintelui de azi şi, prin servilism, în înţelesul constituţional al Curţii Constituţionale, militarul în rezervă poate să dispară. I s-a luat, absolut aberant, dreptul la pensie. În locul pensiei militare i se acordă un supliment!. Odată cu el, cu militarul în rezervă,poate să dispară şi armata de rezervă. Aproape o sută de mii de potenţiali luptători instruiţi deja. Discriminarea este evidentă! Chiar şi pentru cei mai îngăduitori, ura cu care sunt trataţi „foştii militari” este o realitate. Ca dovadă, iată cum apare, după completare (publicată în Monitorul Oficial nr.64/ 26 ianuarie 2012!), Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor: art.82*)alin.7, „Judecãtorii şi procurorii pot opta între pensia de serviciu şi pensia din sistemul public. Judecãtorii şi procurorii militari pot opta între pensia de serviciu şi pensia militarã de serviciu”…. Ei pot opta. Pentru ei există şi acum pensia militară de serviciu!!! Iar mai departe, la art.85*)alin.2,scrie negru pe alb:”Pensiile de serviciu ale judecãtorilor şi procurorilor, precum şi pensiile de urmaş prevãzute la art. 84 se actualizeazã ori de câte ori se majoreazã indemnizaţia brutã lunarã a unui judecãtor şi procuror în activitate, în condiţii identice de funcţie, vechime şi grad al instanţei sau parchetului, cu luarea în considerare, în procent, a sporurilor intrate în baza de calcul la acordarea pensiei de serviciu, precum şi a sporului de vechime. Dacã în urma actualizãrii rezultã o pensie de serviciu mai micã, judecãtorul sau procurorul îşi poate pãstra pensia aflatã în platã.” Pentru ei se poate! Pentru „foştii militari”, nu! Nu este bătaie de joc? Nu este expresia cea mai elocventă a umilinţei? Nu reprezintă cel mai clar exemplu de discriminare? Unde este „Legea unitară a pensiilor” prin care se desfiinţează ca “nesimţite” toate “pensiile speciale”? Unde sunt vorbele sforăitoare despre justeţe şi dreptate socială? Ale preşedintelui încă în funcţie! Ale premierului încă pe scaun! În mod evident, cele de mai sus sunt texte extrase din legile militare, texte prin a căror anulare a fost desfiinţat statutul militarilor în rezervă. Acum sunt introduse în legile celor care se află deasupra tuturor. Ale căror pensii nu s-au “recalculat”. În legile celor care trăiesc într-o altă ţară, în România lor! Întreaga fărădelege, a fost posibilă cu aportul interesat şi anticonstituţional al Curţii Constituţionale! La îndemnul preşedintelui şi al primului ministru. Niciodată, în cursul milenarei sale istorii, Armata nu a fost într-un asemenea mod desconsiderată. Iar militarul, niciodată atât de injosit. Despre acest adevăr, domnul preşedinte trebuie să fie conştient! Deoarece istoria, indiferent de intenţiile distrugătoare ale unuia ori ale altuia, îşi va reintra în drepturi, cu neiertătoare consecinţe pentru cei care o neagă. Fie ei preşedinţi de ţară ori simpli muritori. Armata, ca instituţie, tace. Dar Armata nu este o entitate abstractă. Ea este vie, po******tă. Iar ei, militarii, sunt fiinţe înzestrate cu gândire. Sunt educaţi şi responsabili. Ei au glas. Ei sunt adevăraţi, au suflet, au simţiri. Şi nu pot suporta la nesfârşit umilinţa. Ei ştiu că au drept crez doar voinţa poporului şi, mai devreme sau mai târziu, vor asculta glasul acestuia. Semnele în acest sens sunt evidente. Ele ies la suprafaţă în ciuda nesfârşitelor oprelişti, legiferate ori nu. Dacă este în firea lucrurilor ca orice preşedinte să devină odată un fost preşedinte, niciodată (chiar niciodată!), un militar nu va fi un fost militar! Oricât de mult şi-ar dori, unul sau altul, să se întâmple aşa.

# io date 8 February 2012 20:08 +3

e clar, putreziciunea a intrat in ue. asa cum frankestein de la FMI dansa si tragea rachiu la masea, asa au gasit acesti derbedei o metoda de a corupe raportorul. 

# Vasile Alatratoaiei date 8 February 2012 20:29 +3

Romania a ajuns sluga FMI, UE, SUA doar ca niste tradatori de tara guverneaza fara responsabilitate...in loc sa fie tinuti acasa..si sa ia tratamentul prescris de medic..in sfarsit Emil Boc si-a luat medicamentele si a revenit la realitate si si-a dat seama ca nu are ce cauta la Bucuresti...a lipsit deacasa vreo cinci ani...rudele de la Rachitele stiau ca plecase la Butik in sat sa ia paine si dupa o saptamana l-au vazut la TVR1 ca este premier al Romaniei...Oameni buni, ce ne facem cu Basescu ca nu vrea sa-si ia pastilele, cum facem cu el...!???

# relevare date 8 February 2012 22:16 +4

Se vede de mult, ca putere in stat, justitia este cea mai slaba, de mult e singura "piatra" care tine Romania pe loc... dar cum elitismul de a stii mai bine decat directori, sefi, ministri, da pe afara si nu mai are loc in nici in RO, ne stropsim acum si la Comisa UE. Ce mai urmeaza? Guvernul SUA, ONU, Dumnezeu...?

# velea date 9 February 2012 16:27 0

cine e ciufulitul asta din foto???/ unionistul asta si toti birocratiui astia care ne dau lectii si sanctiuni sa puna mana sa faca teren sa vada realitatea di instantele patriei!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 15.04.2024 – Inalta Curte a mai ars o data judecatorii din CSM

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva