25 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

EFECT DE VOMA – Dupa ce ani de zile nu a scos un cuvant cand adversarii sai politici au fost aruncati la inchisoare in urma unor executii si mascarade judiciare, Traian Basescu pozeaza acum intr-un aparator al drepturilor omului si acuza sistemul pe care chiar el l-a creat: „Tara nu mai este condusa de politicieni, ci de procurori, de magistrati... Am gresit ca, sustinand structurile de forta ale statului, nu am atentionat ca in paralel trebuie respectate drepturile omului cu sfintenie”

Scris de: George TARATA | pdf | print

13 October 2015 12:11
Vizualizari: 4252

Pe zi ce trece, fostul presedinte al Romaniei, Traian Basescu, atinge culmile ipocriziei. Dupa ce in cei zece ani de mandat nu a scos niciun cuvant atunci cand adversarii sai politici au fost aruncati la inchisoare in urma unor facaturi de dosare, continuate cu executii si mascarade judiciare in instante, acum Traian Basescu s-a apucat sa pozeze intr-un aparator al drepturilor omului. Mai mult, Basescu a continuat sa acuze ca Justitia s-a transformat intr-o supraputere, avertizand ca tara a ajuns sa fie condusa de procurori.

Intr-adevar, Traian Basescu are perfecta dreptate in ceea ce spune. Drepturile omului sunt calcate in picioare in Romania, tara este condusa de procurori si judecatori, membrii CSM dau dovada de o nemarginita aroganta in relatia cu politicienii si se comporta de multe ori ca niste stapani ai acestora. Totusi, este incredibil cum omul care a facut posibile toate aceste anomalii a ajuns sa se plamga de ele. Traian Basescu nu poate fi credibil in conditiile in care timp de zece ani a tolerat si chiar incurajat abuzuri peste abuzuri.


Tocmai de aceea credem ca intregul sau discurs nu este altceva decat o strategie politica, un mod prin care Basescu incearca sa redevina „jucator”, abordand problema abuzurilor din Justitie, profitand ca, in afara de Calin Popescu Tariceanu, niciun alt lider politic nu are curajul sa vorbeasca despre ele. Iar afirmatiile fostului presedinte sunt facute in paralel cu victimizarea sa publica, Traian Basescu acuzand de fiecare data cand este chemat in instanta unde se analizeaza redeschiderea urmaririi penale in vreun dosar de-al sau ca este hartuit de procurori. Asta desi impotriva sa nu exista niciun dosar serios care l-ar putea pune in pericol.

Basescu: „Aproape nu este zi lasata de la Dumnezeu ca sefi de parchete, membri CSM, reprezentanti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, sa nu vorbeasca, sa nu atace politicienii. Deci cred ca ceva este in neregula”

Traian Basescu a fost invitat, luni seara 12 octombrie 2015, la emisiunea „Vorbeste liber” de la TVR. Cu aceasta ocazie, fostul presedinte a facut mai multe comentarii legate de Justitie. Spre exemplu, Traian Basescu a acuzat discursurile si atacurile membrilor CSM, ai sefilor marilor parchete si ai oficialilor ICCJ la adresa clasei politice, atragand atentia ca acestia nu sunt mai presus de politicieni.

De asemenea, Basescu sustine ca tara a ajuns sa fie condusa de procurori si judecatori si reclama nerespectarea drepturilor omului. In acest sens, fostul presedinte a precizat ca orice inculpat, inclusiv cel prins in flagrant, are dreptul la un proces echitabil, si a acuzat moda denunturilor practica de DNA.

Nu in ultimul rand, acelasi Traian Basescu pretinde ca nu a existat un caz in care sa fi spus despre un om ca este vinovat inainte de a fi condamnat. Culmea, Basescu l-a dat exemplu pe Dan Voiculescu, sustinand ca nu i-a spus nici macar condamnat. Asta desi pe Internet exista o sumedenie de declaratii in care fostul presedinte il cataloga pe Dan Voiculescu „infractor” si „condamnat” inainte ca acesta sa primeasca o decizie definitiva.

Iata dialogul dintre Traian Basescu si moderatorul TVR:

Sorin Avram: Domnul Basescu, inainte vorbeam despre faptul ca domnul Ponta este trimis in judecata, despre faptul ca domnul Dragnea este intr-o prima instanta condamnat si mai adaug si eu un lucru in discutia noastra, faptul ca CSM-ul este din ce in ce mai iritat si in ultima vreme este din ce in ce mai deranjat de faptul ca politicienii, printre care va numarati si dumneavoastra, fac comentarii la adresa actului de justitie. Si au spus cei de la CSM ca ar trebui sa se mearga cu niste sanctiuni mai dure la adresa celor care fac tot felul de comentarii.

Traian Basescu: Eu sunt de acord cu acest lucru, mai ales daca este vorba de actiuni in desfasurare si nu despre decizii finale ale instantelor. Cand e o decizie definitiva, nu ai decat sa o comentezi. Iti place, nu iti place, aia e, e lege si nu mai influenteaza cu nimic deciziile. Pe de alta parte, observ ca aproape nu este zi lasata de la Dumnezeu ca sefi de parchete, membri CSM, reprezentanti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, sa nu vorbeasca, sa nu atace politicienii. Deci cred ca ceva este in neregula. Sigur ca politicienii nu au un for care sa spuna: domnule procuror sef, doamna procuror sef, doamna presedinta, presedinte, vedeti ca puterile sunt egale si pana cand ma condamnati nu aveti dreptul sa faceti aprecieri publice. Ei, acest tip de aprecieri este continuu din partea procurorilor. Ori aici trebuie stabilit echilibrul de drept.

Sorin Avram: Si cine stabileste acest echilibru?

Traian Basescu: Legea.

Sorin Avram: Dar exista legislatie?

Traian Basescu: Din pacate nu exista. Exista legislatia care protejeaza magistratii, dar nicio legislatie care sa ii atentioneze pe magistrati ca nu pot sa faca aprecieri de dimineata pana seara la adresa unei alte puteri in stat. Adica daca o putere vrea sa fie respectata, la randu-i trebuie sa respecte. Am vazut cum ne cearta procurori pentru fosti ministri. Eu sunt de acord sa fie anchetati, dar frate, nu te poti abtine sa nu faci astfel de comentarii? Ca tot pe mana ta ajung.

Sorin Avram: Si de ce nu este o prioritate legislativa un act normativ care sa stabileasca clar aceste lucruri?

Traian Basescu: Stiti care a fost impresia mea la un moment dat? Si inca este si acum. Ca tara nu mai este condusa de politicieni, ci de procurori, de magistrati, tot timpul se dau…

Sorin Avram: Dar de ce s-a ajuns aici, domnul presedinte? De ce s-a ajuns?

Traian Basescu: Bun, e complicat sa analizam. Avem o realitate in acest moment pe care eu o sesizez. Eu nu spun ca un procuror nu poate sa vorbeasca despre situatia clasei politice. Nu spun ca un procuror nu poate sa ceara modificarea unei legi. Au mecanism, prin CSM, prin Ministerul Justitiei. Fa-o, frate! Dar nu face propaganda. Daca vrei sa ai statutul acela de intangibil. Au modalitati de a cere modificarea legislatiei. Cum eu spre exemplu constat, dupa ce 10 ani am sustinut fara rezerve orice actiune a justitiei, constat ca din punct de vedere a viziunii am gresit, ca in acelasi timp sustinand structurile de forta ale statului nu am atentionat ca in paralel trebuie respectate drepturile omului cu sfintenie. Deci plec de la premisa ca cel mai vinovat om despre care procurorul stie ca e vinovat 100%, l-a prins in flagrant si e cel mai vinovat, si acest om prins in flagrant, eliminam povestea Oprescu ca nu a fost flagrant, din cate stiu, la el. Deci eliminam, nu ma refer la Oprescu. Dar si omul prins in flagrant luand mita are dreptul la o ancheta corecta si la un proces corect. Deci cei mai vinovati. Daramite cand ancheta se desfasoara pe niste declaratii, ca mi-am adus aminte, ca acum 7 ani si iti aduci aminte, fir-ar sa fie, cand ai cazut tu pe infractiune.

Sorin Avram: Domnul presedinte, dar dumneavoastra ati respectat prezumtia de nevinovatie intotdeauna, in cazul adversarilor dumneavoastra politici?

Traian Basescu: Pai eu nu am putut sa judec pe nimeni.

Sorin Avram: Nu, din punct de vedere al declaratiilor pe care le-ati facut.

Traian Basescu: Oi mai fi facut si eu greseli, dar uitati-va ca cred ca au fost exceptii. Nu cred ca a fost vreun om caruia sa ii spun ca e vinovat inainte sa il fi condamnat justitia. Uitati-va la toate declaratiile mele. De Voiculescu nu am spus o data, nici macar condamnat nu i-am spus si o realitate. Nu imi place sa uzez de aceasta intamplare nefericita. Pentru ca nu ma gandesc la el, la cel care a furat, ma gandesc la cat ii sufera familia, ma gandesc la cat sufera familia unui om care este intemnitat, indiferent pentru ce. Dar sa profiti de asta si sa mai lovesti familia aceea, mi se pare lipsit de decenta, prea mult”.

Comentarii

# Maria date 13 October 2015 12:27 +19

Acum este prea tarziu,in comparatie cu genocidul creat poporului roman.Cineva trebuie sa platesca dar inainte trebuie schimbata clasa magistratilor fara exceptie .toti sunt contaminati cu virusul,,abuzurilor sau indiferentei;; ceea ce are repercursiuni grave asupra sistemului democratic.TOTI MAGISTRATII IN PUSCARIE!!!!!

# unul din lumea cea mare date 13 October 2015 13:39 +9

ptr maria//ai perfecta dreptate maria ,nenorocitul asta a facut rau romaniei cit intreaga domnie a fanariotilor!!a spoliat tara si a ridicat coruptia la nivel de ,,arta,,in mermelica,a destabilizat tot statul mermelit!!!! bucatarii chinezi au fost COMPLICI!!! TINERETULui i/a fost furata chiar si speranta in viitor !!!!acum mai au si altii senzatia de VOMA, cind il aud pe imperiul raului,in iesirile publice!.asta a fost EBOLA pentru poprul roman,trebuia de MULTA VREME IZOLAT si dus doar la instante(cu bucurie as plati din taxele mele transportul cu duba la instante)

# Băse și principiul nulităților controlabile date 13 October 2015 14:36 +14

Conform unor procurori din cadrul PG și DNA, Băse & MLM l-au aplicat  în cazul promovării lui  Ko & Morar. Potrivit acestui principiu, în funcțiile cheie din instituțiile fundamentale ale statului au fost promovate persoane mediocre profesional, obediente și șantajabile, relativ tinere și originare din provincie, pentru a putea fi controlate și mani******te. Simptomatic este că, datorită obedienței manifestate, Băse a renominalizat-o pe Ko în funcția de procuror general al României în 2009, deși CSM (autoritatea supremă și reprezentatitvă a justiției din România) a respins categoric renumirea sa (cu 5 voturi contra și 1 vot pentru). Băse & Co au impus-o, cu ajutorul US EMBASSY, pe Ko în funcția de procuror șef al DNA în 2013, reușind să înfrângă opoziția inițială a premierului. meritocratia.ro

# Pușcăriabilu Băse își făcu POHTA date 13 October 2015 14:42 +8

„Eu ştiam că Ponta are dreptate, dar asta era. A fost dorinţa preşedintelui să o numească în această funcţie, iar rolul meu a fost să negociez asta", a declarat Elena Udrea, la un post TV.

# după ce un regim cade începem să vedem lucrurile acestea? date 13 October 2015 15:03 +2

"De fiecare dată când privesc genul acesta de acţiuni, post regimul lui Traian Băsescu, încerc să îmi dau seama dacă justiţia este independentă sau nu. Ceea ce mă îngriojorează este faptul că aceste dosare ies la lumină după foarte mulţi ani de la comiterea faptelor. În clipa în care comiţi o infracţiune, de ce unii oameni strâng aceste informaţii, nu le folosesc atunci când ar trebui să le folosească şi după ce un regim cade începem să vedem lucrurile acestea? Nu spun, s-ar putea să fie vinovaţi, mai bine mai târziu decât deloc, dar dacă ne dorim ca lucrurile să intre în normalitate, să vedem că sunt anchetaţi în timp real. Altfel intrăm într-un cerc în care permanent cineva este şantajat şi atunci lucrul acesta nu este dloc benefic pentru noi." De asemenea, Laufer a explicat că statul ar trebui să intervină pentru a recupera prejudiciul creat.

# pufi date 13 October 2015 15:10 +5

Băsescu se dă victimă, pe propriile coduri, bună asta :)))

# Nicolae Clivet date 13 October 2015 12:29 +9

Si eu am fost si consider ca sunt si acum victima acestui sistem. Nu ar mai exista aceste abuzuri daca instantele de judecata si-ar face datoria prevazuta de lege, fara frica. Pentru domnul presedinte Basescu, niciodata nu e prea tarziu. Asa consider si eu. Poate nu v-a fi nevoie sa ma adresez la C.E.D.O. Mai sper.

# unul din lumea cea mare date 13 October 2015 13:02 +8

ptr nicolae clivet// speri mata ,spermezi degeaba!!!!! O SA TE ADRESEZI!!!!!!! JUSTITIA A MURIT IN MERMELICA!!!! ACUM SINTEM IN EPOCA INCHIZITIEI!!!!!

# mulder, agentul mulder date 13 October 2015 13:49 +7

fara sa vreau sa jignesc justitia, dar....prietene, cand am avut justitie? pe vremea lui Burebista sau Deceneu? caci in rest....poporul a sperat doar in justitia divina! :sad:

# Vladi Mir date 13 October 2015 12:59 +12

Singura posibilitate ca acest "om" sa ne mai surprinda, ar fi ca acesta sa apara in public in pielea goala. In rest totul este o jalnica si josnica manifestare a unui individ needucat si lipsit total de caracter !

# Un laş, un fricos şi un om de nimic date 13 October 2015 14:33 +6

 „Este un personaj mic, ne arată că nu este bărbat, însăşi doamna Udrea spunea că acesta este Traian Băsescu, cel care înjură, care dă capete în gură. Acum să vă spun eu cum a făcut cu arabul respectiv, căruia i-a dat un cap în gură. L-a chemat la el şi i-a arătat cu degetul ceva. Şi în timp ce omul se uita acolo, atunci i-a dat un cap în gură. Apoi, alt episod, cu un consilier. L-a chemat la el, să îi zică ceva la ureche. Şi când consilierul s-a aplecat spre el, Băsescu l-a scuipat în ureche. Ăsta era Traian Băsescu. Un laş, un fricos şi un om de nimic" - M. Calimente

# PRESA TICALOSITA date 13 October 2015 14:40 +5

INCENDIATORU ISCUSITU („Acum pot sa o spun public, nu mai e nici un secret, am schimbat ceva in instalatie inainte sa permitem accesul autoritatilor franceze la bord, ceea ce a facut imposibila demonstratia, demonstrarea vinei noastre...) dă în bîlbîială cînd e vorba de Udrea. Desi nu mai era consilier prezidenţial, Udrea făcea vizite nocturne la Cotroceni. Întrebat  de ce maşina ei intră noaptea la Palat, Băse a spus sec: "Spuneţi o minciună. Confundaţi o maşină cu o femeie. Eu n-aş face confuzia asta". Apoi a argumentat ca a venit să alimenteze, că era combustibilul mai ieftin!

# presa ticalosita date 13 October 2015 14:47 +2

Astra era cea mai mare afacere a lui Adamescu, la un moment dat compania deţinând recordul numărului de persoane asigurate în România. Locul doi în topul celor mai bogaţi din România era asigurat pentru Adamescu şi de afacerile sale - dintre care multe au probleme acum - din industria hotelieră, fotbal şi mass media, trustul său primind bani de la stat în valoare de 670.000 de euro. Dan Radu Ruşanu, pe care Adamescu îl acuză calomnios de implicare în falimentul Astra, a declarat recent că o mare parte din banii rezultaţi în urma contractelor Astra Asigurări cu ministere ale României au fost deturnaţi către România Liberă, unul dintre organele de propagandă ale regimului Băsescu. 

#  Raportul zilnic de monitorizare date 13 October 2015 14:59 +1

 Compania lui Sârbu Adrian, Mediafax, a monitorizat presa din România având la bază cuvintele cheie Traian Băsescu, Emil Boc, PDL şi Mircea Geoană.  Raportul zilnic de monitorizare, care trebuia să fie gata până la ora 15.00, conţinea rezumate ale tuturor articolelor extrase din presă, pe baza cuvintelor cheie, dar şi paginile de Internet scanate ale presei locale.   Potrivit documentului, monitorizările erau trimise către Sever Voinescu, Valeriu Turcan, Ada Meseşan, Elena Udrea, Sulfina Barbu, Carol Sebastian şi Luminiţa Kohalmi. 

# moșieri megieși date 13 October 2015 18:21 0

Confunda Băse reședința oficială cu tîrla de la Nana să îi permită moșieresei megieșe să-și alimenteze tractoru???

# răs - gîndacu de 3 Coceni date 13 October 2015 18:24 0

E firesc ca dl Dragnea care a respectat îndemnul suspendatului, din 13 iulie 2012, de a ne prezenta la vot să fie judecat? Că Băse dupa 2 săptămîni veni cu o rugăminte contrară, nu înseamnă că toți politicienii români trebuie să îi  urmeze calea  de metamorfizare prin metoda Kafka in Excelența Sa Răs - Gîndacul de Cotroceni  :P

# pușcăriabilu Băse se antepronunța la greu date 13 October 2015 20:08 0

 „Am fost suspendat după 59 de zile în loc de 60, cât estimase domnul Voiculescu. Acest lucru s-a petrecut în numele puşcăriabililor din politica românească", a spus Băsescu, 14 iul 2012. Băsescu a minţit atunci când a declarat că nu l-a numit niciodată "condamnat" pe Dan Voiculescu. Declaraţia a fost făcută la postul public de televiziune, 12 oct 2015

# Corneliu Riegler date 13 October 2015 13:01 +8

O poza reusita capilor Politiei politice (SRI + DNA) din Romania. Lipseste Coldea si ambasadorul SUA. Ce Guvern? Ce Parlament? Ce Justitie? Politia politica ne conduce.

# mulder, agentul mulder date 13 October 2015 13:55 +5

ma intreb de ce toata lumea foloseste termenul asta (care pe mine unul ma jigneste!) "stat politienesc"?! Romania este, a fost si va fi un stat securist! Pai, politistul fara procuror poate face ceva? NU! Dar securistul fara procuror? DAAA! (Vezi ANAF, DNA, ICCJ etc.) Concluzia.....Vivat sri-ul....ca are agenti (de influenta si nu de informatii) peste tot! Traiasaca si USA, caci am schimbat stapanul si trebuie sa ne bucuram (alaturi de codlea!). Cea mai tare chestie pe care am vazut-o in ultimele saptmani este asta: CODLEA ESTE DECORAT (ca pomul de craciun, iar bradul oricum nu mai are viata fiind taiat.... 8) ) DE FRANTUJI, IAR EL ESTE SLUGA AMERICANILOR?! Cine poate traduce asta?!?! :eek:

# Coldea e discret... date 13 October 2015 14:55 +5

"Florian „Coldea s-a dus maior la Bagdad şi s-a întors general. Metaforic vorbind. El s-a dus cu valiza cu bani. Sunt unii care mi-au zis că va veni la proces. S-au întâmplat lucruri de o gravitate excepţională. Cineva s-a jucat cu nervii românilor. S-au scos din valiză 14 milioane de dolari şi 5 s-au întors la Băsescu.” TRIBUNUL VADIM

# Lulu date 13 October 2015 14:35 +3

Eu mai astept ziua in care creatura isi va devora creatorul ... iar creatorul la randul sau va iesi sa zica cate in luna si in stele despre coruptia din sistemul judiciar ... si nu doar prin semne facute discret la nas ... :P

# Băse speră la 80 dosare penale :) date 13 October 2015 14:51 +4

De la faptul că şi-a dat singur casă, până la zeci de retrocedări dubioase, Traian Băsescu însuşi recunoştea că s-ar putea trezi cu vreo 80 de dosare penale, la câte plângeri a avut ca Primar General. 

# unul din lumea cea mare date 13 October 2015 15:12 +3

ptr Băse speră la 80 dosare penale :)//n sa/ti spun ca si ATUNCI(inainte sa fie presedinte)i/au fost mermelite dosare!?si uite o sa/ti dau o veste,eu ma lupt cu canalia de imperiul raului din 2002.chiar daca/mi place si mi/a placut nastase,trebuie sa recunosc ca VINOVATUL PRINCIPAL PENTRU ASCENSIUNEA IMPERIULUI RAULUI A FOST NASTASE!!!!!!(pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti),da NASTASE!ii facusem o plingere penala imperiului raului si era bine argumentata(si azi este si sutiman o mermeleste) NASTASE A DISPUS SA NU SE DEA CURS PLINGERII MELE PENALE!!!!!cum am mai spus NASTASE MI/A PLACUT SI A FOST ALATURI DE TARICEANU CEL MAI BUN PREMIER,dar a intervenit in justitie pentru imperiul raului.nici el probabil nu si/o iarta (interventia,facuta pe credinta ca noi intre noi curvele sintem fete cinstite)cum nici eu nu il iert pentru asta. deci CE FACI TE FACE(a nu se uita vorba asta)

# santinela date 13 October 2015 16:12 0

Da,acum Basescu are dreptate.Nu l-am auzit insa sa se refere la ambasadorul american care ,si asta,ne da lectii ! Pina mai deunezi ii pupa dosul !

# orgie in grup date 13 October 2015 17:21 +1

Băse pupa doar funduri din import, ceilalți se călcau în picoare să ocupe loc la rektu lui  :P

# pu(pi)ci în dos la Băse, metoda 2MAC date 13 October 2015 17:39 0

  „Putem să numim acest caz un nou puci”, consideră Monica Macovei. http://www.b1.ro/stiri/politica/monica-macovei-bercea-a-fost-inva-at-ce-sa-spuna-toata-povestea-cu-mircea-basescu-este-un-nou-puci-85426.html

# GREATA & VOMA date 13 October 2015 17:50 +2

"Fac parte din acei carora li s-a lipit eticheta de intelectual al lui Basescu si as vrea sa spun cu aceasta ocazie ca ati fost la inaltimea unei bune parti a intelectualitatii din tara asta si ca ei v-au considerat, nu ei, intelectualii lui Basescu, ci pe Basescu ca pe presedinte al lor. Asta inseamna tocmai ca s-au recunoscut cu valorile lor in activitatea dumneavoastra. Altfel spus, ca timp de 10 ani cat ati fost, sunteti presedintele Romaniei, nu ati facut decat sa ne asezati pe drumul pe care noi, cei care credem care e binele in chip matur al Romaniei, trebuia sa ne asezam. Si pentru asta va multumim", a declarat Gabriel Liiceanu, citat de Agerpres. 

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 24.04.2024 – Gulutanu s-a mai captusit cu o acuzatie. Doua refuzuri la noua SIIJ

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva