19 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

EXCLUSIV – Ofiterii SRI care au ucis in bataie un hot din Timisoara vor fi judecati de Tribunalul Militar Bucuresti pentru lovituri cauzatoare de moarte. Rechizitoriul procurorilor scoate la iveala detalii cutremuratoare despre tortura din unitatea SRI. Lt. col. Camelia Toman a ordonat: “Loviti-i, omorati-i, ca-i ingropam in spate si nu-i gaseste nimeni!” (Rechizitoriul)

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

2 December 2012 13:52
Vizualizari: 20613

Lumeajustitiei.ro va prezinta detalii cutremuratoare dintr-un caz terifianat petrecut in Romania, in urma cu aproximativ un an. Este vorba despre un caz care demonstreaza ca in Romania europeana inca mai exista anchete specifice unor regimuri totalitare, in care drepturile omului nu au nici cea mai mica valoare. Un hot de fier vechi a murit dupa ce a fost prins in incinta unei unitati SRI si batut cu cruzime de trei caporali la ordinul locotenet-colonelului Camelia Maria Toman. Un ofiter care in loc sa anunte politia despre capturarea unor hoti de fier vechi si-a depastit atributiile si s-a erijat in organ de ancheta.

Toti cei patru angajati SRI au fost trimisi in judecata pentru lovituri cauzatoare de moarte si purtare abuziva, prin rechizitoriul intocmit de procurorul sef adjunct al Sectiei Perchetelor Militare din PICCJ, colonel Iulian Dinu, fiind trecuti totodata in rezerva. Interesant este ca desi vorbim despre moartea unui om, procurorii nu au dispus nicio masura preventiva fata de cei patru, hotarand ca acestia sa fie cercetati in stare de libertate. Ceea ce nu se prea intampla in alte cazuri de acest gen. Dosarul va fi judecat la Tribunalul Militar Bucuresti, dupa ce Tribunalul Militar Timisoara si-a declinat competenta.


Pusi in genunchi si loviti la ordinul lt. col. Toman Camelia Maria: “o sa-i pun pe baietii astia sa va bata, sa va omoare de nu o sa mai stie nimeni de voi”

Incidentul s-a petrecut in data de 27 octiombrie 2011, cand trei hoti de fier vechi – Danut, Bejenariu, Vasile Nechilciuc si Daniel Ungureanu – au patruns intr-un imobil situat pe strada Lipovei nr. 46, din Timisoara, care apartinea SRI – U.M. 0667. Intrati in sediul unitatii, cei trei hoti s-au despartit, fiind insa prinsi de angajatii SRI. Potrivit rechizitoriului, hotii Daniel Ungureanu si Vasile Nichilciuc au fost observati in timp ce ieseau dintr-o cladire dezafectata, iar la somatia caporalului Narcis Popa, care era impreuna cu lt. col. Toman Camelia Maria, s-au oprit, fiind dusi apoi in mijlocul curtii unde au fost asezati in genunchi. In acel loc au ajuns ulterior caporalii Gurlui Lucian, Ghita Bogdan Ioan si Giurgev Deian, care s-au asezat in jurul celor doi hoti de fier vechi. Iata cum au decurs apoi evenimentele, potrivit rechizitoriului intocmit de procurori:

Dupa ce numitii Ungureanu Daniel si Nechilciuc Vasile au fost interogati cu privire la motivul prezentei lor in imobil, inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria a inceput sa le adreseze amenintari si le-a cerut subordonatilor sai sa-i bata. In acel moment, cap. Popa Narcis a cerut permisiunea inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria sa plece sa verifice perimetrul, nu inainte insa de a observa pe inv. cap. (rez.) Gurlui Lucian lovindu-i pe cei doi “cu piciorul peste corp”, iar pe inv. cap. (rez.) Giurgev Deian aplicandu-i numitului Nechilciuc Vasile doua lovituri cu piciorul si mai multe lovituri numitului Ungureanu Daniel (decl. martor. cap. Popa Narcis, filele 143 – 148).

Dupa plecarea caporalului Popa Narcis, atat invinuitii cap. (rez.) Gurlui Lucian si cap. (rez.) Giurgev Deian, cat si inv. cap. (rez.) Ghita Bogdan Ioan au continuat sa-i loveasca pe cei doi “cu pumnii si picioarele” Toman Camelia Maria i-a amenintat ca “o sa-i pun pe baietii astia sa va bata, sa va omoare de nu o sa mai stie nimeni de voi”. Totodata, s-a adresat celor trei militari aflati in subordinea sa, spunandu-le: “Loviti-i, omorati-i, ca-i ingropam in spate si nu-i gaseste nimeni”.

Aproape mort, Vasile Nechilciuc a fost scos din unitate cu un carut. Lt. col. Toman Camelia Maria a refuzat sa cheme ambulanta

Bataia s-a oprit abia dupa ce Vasile Nechilciuc nu a mai suportat loviturile primite si a lesinat. Lt. col. Toaman Camelia Maria a refuzat insa propunerea unuia dintre caporali sa cheme o ambulanta si le-a cerut subordonatilor sa-l puna pe Vasile Nechilciuc intr-un carucior si sa-l arunce afara din unitate: Cand inca se mai afla la o distanta de aprox. 20 metri, cap. Popa Narcis a auzit pe inv. cap. (rez.) Ghita Bogdan a auzit pe inv. cap. (rez.) Ghita Bogdan Ioan spunand “ce are asta?” si intorcand privirea catre locul in care se aflau colegii sai, a observat pe Nechilciuc Vasile cazand intr-o parte si intinzandu-se pe spate, cu fata in sus.

Caporalul Popa Narcis a continuat insa verificarea perimetrului, ocazie cu care, in interiorul unei magazii dezafectate, a gasit un carut metalic si o punga din rafie, in care se aflau mai multe resturi metalice provenite de la un calculator.

Cand a revenit pentru a raporta cele constatate, l-a vazut pe Nechilciuc Vasile ca se afla intins tot pe jos, de aceasta data cu picioarele intinse. La solicitarea inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria, numitul Nechilciuc Vasile a incercat sa se ridice, insa nu a reusit, fiind necesar ajutorul inv. cap. (rez.) Ghita Bogdan Ioan, care l-a sprijinit pentru a nu se prabusi, “intrucat nu se putea tine singur pe picioare”.

Vazand starea in care se afla Nechilciuc Vasile, inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria le-a cerut inv. cap. (rez.) Gurlui Lucian si numitului Ungureanu Daniel sa mearga sa aduca carutul pe care il gasise, dupa care, tot din dispozitia acesteia, numitul Nechilciuc Vasile a fost asezat in carut si scos afara din obiectiv de catre Ungureanu Daniel, pe poarta de acces pietonal dinspre strada Lipovei, nr. 64.

Desi in momentul in care inv. cap. (rez.) Ghita Bogdan Ioan a observat ca Nechilciuc Vasile se afla “intr-o stare de moleseala spre lesin” acesta a intrebat pe inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria daca nu se impunea solicitarea unei ambulante, invinuita nu a fost de acord, spunand ca “nu chemam nimic si le dam drumul sa iasa afara” (decl. inv. cap. (rez.) Ghita Bogdan Ioan, filele 79 – 87).

Dupa plecarea celor doi, inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria i-a convocat pe cei patru militari din subordine pe platoul din fata corpului de paza si le-a cerut sa nu comenteze nimic despre eveniment in carnetul postului si sa nu raporteze nimanui despre cele intamplate”.

Vasile Nechilciuc avea sa moara cateva ore mai tarziu, in curtea casei in care locuia, medicii chemati la fata locului de un trecator neputand sa il salveze. Conform raportului medico-legal intocmit de IML Timisoara, moartea Vasile Nechilciuc a fost violenta si s-a datorat hemoragiei interne in evolutia unui traumatism toraco-abdominal cu fracturi costale si contuzii perete vezica urinara si contuzii, rupturi si dilacerare hepatica.

Unul dintre hoti a scapat dupa ce a simulat un atac de epilepsie

In situatia lui Vasile Nechilciuc si Daniel Ungureanu s-a aflat si cel de-al treilea hot de fier vechi, Danut Bejenariu. Si acesta a fost prins de lt. col. Camelia Toman si ceilalti caporali, inaintea lui Vasile Nechilciuc si Daniel Ungureanu, si amenintat ca va fi omorat si ingropat. Danut Bejenariu a scapat insa doar dupa ce s-a prefacut ca are un ataca de epilepsie, asa cum reiese din rechizitoriul intocmit de procurori: “Cei trei s-au despartit, respectiv numitii Nechilciuc Vasile si Ungureanu Daniel au plecat catre zona corpurilor de cladiri amplasate pe lotul de teren din str. Lipovei, pentru a cauta deseuri metalice, iar Bejenariu Danut a mai intarziat putin in zona statiei TRAFO. La scurt timp, langa acesta si-au facut aparitia inv. cap. (rez.) Gurlui Lucian si inv. Cap. (rez.) Ghita Bogdan Ioan din cadrul U.M. 0667 Timisoara, care la acel moment efectuau patrula in perimetrul obiectivului, in vederea predarii-primirii serviciului de paza.

Fiind intrebat cu privire la motivul prezentei sale, numitul Bejenariu Danut a afirmat ca a intrat in curte pentru a da de mancare la caini, iar la solicitarea celor doi invinuiti, acesta le-a prezentat o copie xerox a cartii sale de identitate.

Dupa ce inv. Cap. (rez.) Gurlui Lucian a raportat telefonic la dispecerat despre situatia ivita, persoana depistata a fost condusa de cei doi invinuiti la corpul de garda, unde a fost invitata sa se aseze pe un fotoliu pana la sosirea echipei de interventie si a persoanei desemnate sa gestioneze situatia, respectiv inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria.

In jurul orei 08.10, a ajuns la obiectiv inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria, care a fost informata deindata de catre inv. cap. (rez.) Gurlui Lucian despre eveniment, iar la scurt timp a sosit si echipa de interventie de prima urgenta, compusa din cap. Popa Narcis si inv. cap. (rez.) Giurgev Deian. (…) In jurul orei 08.35 inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria a plecat la sediul unitatii, pentru a raporta comandantului evenimentul produs in obiectiv. Dupa aprox. 20 minute invinuita a revenit la obiectiv, unde astepta numitul Bejenariu Danut si a inceput sa-l intrebe din nou pe acesta despre motivul prezentei in acel imobil, amenintandu-l ca daca nu va spune adevarul, va fi batut. Intre timp a revenit si cap. Popa Narcis cu lacatul si sistemul de inchidere achizitionate.

Intrucat Bejenariu Danut repeta mereu aceeasi justificare, inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria i-a cerut inv. cap. (rez.) Gurlui Lucian sa ia si sa foloseasca impotriva acestuia un baston telescopic, in scop de intimidare.

In aceste conditii inv. cap. (rez.) Gurlui Lucian l-a asezat pe numitul Bejenariu Danut in genunchi si i-a pus bastonul la gat, amenintandu-l ca o sa-l bata. Totodata inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria “s-a rastit la domnul Bejenariu si l-a amenintat ca il omoara si ca il ingroapa in spatele curtii” (decl. inv. cap. (rez.) Ghita Bogdan Ioan, filele 79-87), afirmand chiar ca ii va pune pe subordonatii sai sa foloseasca pistolul ca sa-l impuste (decl. inv. cap. (rez.) Gurlui Lucian si cap. Popa Narcis, filele 96 -102, 143 – 148).

Pe fondul acestor amenintari, numitul Bejenariu Danut a inceput sa planga, iar de teama ca amenintarile sa nu fie puse in practica, a simulat la un moment dat un atac de epilepsie (decl. Martor Bejenariu Danut, filele 133 – 135). Fiind astfel convinsa ca amenintarile au avut rezultat iar pe viitor numitul Bejenariu Danut nu va mai incerca sa patrunda in imobil, inv. lt. col. (rez.) Toman Camelia Maria a dat dispozitie inv. cap. (rez.) Gurlui Lucian si inv. cap. (rez.) Ghita Bogdan Ioan sa-l scoata afara din obiectiv”.

Avocatul Staiculescu: "Daca nu executau ordinul superiorului erau cercetati pentru insubordonare"

Avocatul Calin Staiculescu (foto), aparatorul a doi dintre caporalii care, in urma actiunilor lor, au provocat decesul lui Vasile Nechilciuc, a declarat pentru Lumeajustitiei.ro ca cei doi militari au fost nevoiti sa execute ordinele date de superiorul lor, locotententul caporal Camelia Maria Toma, intrucat in caz contrar ar fi putut fi trasi la raspundere penala pentru insubordonare.

Pe de alta parte, avocatul Calin Staiculescu a precizat ca in urma cu doua zile, pe 30.11.2012, competenta de solutionare a cauzei a fost declinata de la Tribunalul Militar Timisoara la Tribunalul Militar Bucuresti. Potrivit lui Staiculescu, acest lucru s-a intamplat ca urmare a faptului ca TM Timisoara este vazuta ca o judecatorie civila: "Fata de clientii mei, Gurlui Lucian si Ghita Bogdan, in prezent caporali in rezerva, s-a luat masura de cercetare penala fiind acuzati de lovituri cauzatoare de moarte si purtare abuziva, fara a fi luata o masura preventiva fata de acestia. In momentul de fata cei doi se afla in stare de libertate. Acuzatiile care li se aduc, exact cum reiese din rechizitioriu sunt ca urmare a unor evenimente nepremeditate care au condus la un deznodamant nefericit, respectiv pierdea vietii lui Vasile Nechilciuc. Din punctul meu de vedere, ca aparator al celor doi caporali in rezerva, acestia au actionat corect, au executat un ordin, pentru ca daca nu executau acel ordin ei oricum raspundeau penal. Din punctul meu de vedere a fost vorba despre o pozitie extraordinar de ingrata. Se aflau intre ciocan si nicovala. Daca nu executau ordinul superiorului erau cercetati pentru insubordonare, infractiune prevazuta in Codul Penal. A fost un moment de maxima tensiune si nu au putut contenti executarea acestui ordin. Erau copii in floare varstei, ambii au putin peste 20 de ani, nu s-au gandit sa nu execute acel ordin. Vorbim aici de o structura militarizata, iar in situatia data fiind vorba despre niste militari care pazeau un dispozitiv, nu puteau sa nu execute ordinul dat de superior.

Trebuie sa precizez ca vineri, pe 30 noiembrie, dosarul a fost declinat de la Tribunalul Militar Timisoara la Tribunalul Militar Bucuresti. S-a intamplat acest lucru pentru ca Tribunalul Militar Timisoara, ca si institutie, ar echivala cu o judecatorie civila. Este o anomalie. Daca ei se considera a fi judecatorie civila nu intelegem de ce se numeste asa. Noi am respins aceasta exceptie. In cazul in care nu se va judeca nici la Tribunalul Militar Bucuresti, pentru ca exista posibilitatea unui conflict de interese, regulatorul de competenta in aceasta situatie va fi Curtea de Apel Bucuresti".

* Cititi aici Rechizitoriul emis in cazul crimei comise de angajatii SRI

Comentarii

# avocatule de 2 bani date 2 December 2012 14:43 +6

"Avocatule" cutumiar, de 2 bani, eu stiu ca a fi inuman este o virtute pentru membrii "unbr"-Florea, dar faptul ca esti si penibil din punct de vedere juridic, este cu totul altceva. Caporalii nu erau obligati, sub nicio forma, sa execute ordine abuzive, ci dimpotriva, erau avansati in grad daca denuntau abuzul superiorului stalinist.

# nat date 2 December 2012 14:58 +3

Esti un redus rau de tot ! cui sa denunte abuzul la superiorul care a dat ordinul ? altul nu era pe acolo ! constat esti o fetita care evident nu a facut armata ! cate odine sunt abuzive in armata si cine are curaj sa le denunte !?! in armata nu se denunta nimic se executa tot fie ca iti place fie ca nu!

# DOREL date 3 December 2012 10:37 +5

Nu mai draga, nu ai dreptate de loc ! Trebuiau sa REFUZE sa execute ordinul ilegal si sa raporteze cuiva, oricui avea un grad si o functie mai mare de caporal ! Si, b): e adevarat insa ca aici este de vina instructia militara, militarilor nu li se baga in cap, pe de o parte, ca exista ordine pe care nu au dreptul sa le dea, pe de alta parte, odata cu notiunea de "ordin ilegal" nu se dau si exemple, asa ca orice soldat sa fie in masura sa faca distinctia intre ordin legal si ordin ilegal (sau abuz) ! Pentru ca nu este suficient sa-i spui cuiva ca ceva, abstract si teoretic, este interzis fara sa si explici ce anume este interzis ! Si, b): da' daca madame lt. col. s-a exprimat astfel, inseamna ca incadrarea juricia este eronata, ofiterul (ma rog, ofitereasa) trebuia trimisa in judecata pentru instigare la infractiunea de omor calificat, evenual neurmata de executare si complicitate (sau, hai, instigare) la infr. de lovituri cauzatoare de moarte. Parerea mea ...

# CE-I CU PICTORIALUL date 3 December 2012 10:51 +1

Aruncași pastila că Bota joacă in filme la Bolywood,da' el nu știe.Poți să dezvolți subiectul?

# AVOCAT date 2 December 2012 15:03 +17

Domnule avocat Staiculescu, necompetenta TM Timisoara vine din aceea ca in cauza este vorba despre o infractiune savarsita cu intentie care a avut ca urmare moartea ori sinuciderea victimei, caz in care competenta de solutionare apartine Tribunalului Militar TERITORIAL Bucuresti (iar nu Tribunalului Militar Bucuresti, asa cum eronat credeti). Este real ceea ce s-a spus la TM Timisoara. Intr-adevar, Tribunalul Militar este CORESPONDENTUL judectoriei civile (si nicidecum ca ar fi o judecatorie civila, asa cum se pare ca ati inteles dumneavoastra). Cauza s-a trimis la Tribunalul Militar Teritorial Bucuresti, intrucat aceasta instanta este CORESPONDENTUL Tribunalului civil. Cititi si art. 28, pct. 1, lit. a) raportat la art. 27, pct. 1, lit. b) C.pr.civ. Si mai multa atentie, domnule coleg... ca poze intr-un fotoliu putem pune oricine, cu cartea e mai greu...

# AVOCAT date 2 December 2012 15:05 +4

Erata: este vorba despre art. 28, pct. 1, lit. a) raportat la art. 27, pct. 1, lit. b) C.pr.pen., nu C.pr.civ., cum din eroare am aratat mai sus.

# il cunosc pe avocat date 2 December 2012 15:21 -10

Intamplare face sa il cunosc pe d-ul avocat Calin Staiculescu care este un tanar foarte capabil. Sesizez o nota de invidie in unele comentarii sa fie din cauza spetei in care este acesta implicat sau a priceperii pt care este solicitat.

# Diana date 2 December 2012 18:28 +9

Eu sunt fericita ca niste animale au ajuns sa fie aparate de catre av. Staiculescu. Cel putin procurorii nu vor intampina dificultati in timpul judecatii, si credeti-ma....stiu ce vb!!!!!

# Sorin date 15 July 2015 17:56 +1

She knows !  ;-)

# ionescu date 25 May 2014 09:13 0

acest avocat este un hot fura terenuri si case a luat terenuri imperyba cu ambrozoe ,juravle ,cioraca notaru si case ale unor oameni si batranii acest bandit detine peste 30 de propietarti ar trebui sa se sesizeze DIICOT

# Mama mia date 2 December 2012 15:24 +3

Nu este destul ca sunt tradatori si mani******tori (toata propaganda de asta vara), mai sunt si criminali ! Ce a fost securitatea si ce a ajuns ! 

# jegurii securiste care fac legea lui chiorul cu toporul date 2 December 2012 17:58 +4

securitatea lui casca anpuscatul nu a disparut in 89 :zzz sau organizat bine pe ascuns au facut planul de salvare erau ascunsii ca sobolanii,pana cand au aparut cazul etnic tg.mures ,care nea facut de rasul lumi ,dar eii stiau ca asa vor iesi din catacombe cu iliescu cu minerii,cu partidele istorice ,cu piata universitatii,au lucrat la comanda lui iliescu si securistul basescu pana azi cand eii detin 8o% din averea tari, fura 8) clanurile mafiote pdl-ard, criminalii stat de drept a lui dictatorul paranoia basescu cel huiduit la 1 dec,bravo numai sal demitem a 3 a ora pe satana ancarnat si gunoiele sri,ccr,csm,,sie,condusa de macovei ,tradatorea ce vinde afara mincuni, cu preda eba prosta cu syda la cap totii udrea cu iordache hotii-hotilor :roll:

# gorila guvernator basinescu mort date 2 December 2012 18:09 0

:lol: satana basescu-iuda udrea-si talharii lui blaga,preda.macovei,roberta,eba nu vorbeste cu noi numai cu mafiotii lui tata mosul paranoia ,gorila dela circul cucuveaua vesela a lui unguientul kobe jos cu dracii pdl,

# Andrei PAP date 2 December 2012 18:30 +11

Avocatul Staiculescu: "Daca nu executau ordinul superiorului erau cercetati pentru insubordonare" Omule, esti o rusine pentru avocatura din Romania, daca vi cu astfel de aparari. Potrivit art. 334 CP "Refuzul de a executa un ordin cu privire la îndatoririle de serviciu se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 2 ani". Printre indatoririle de serviciu a clientilor tai nu intra si supunerea la rele tratamente a altor persoane pentru ca altfel art. 3 din CEDO, in astfel de ipoteze (daca ofiterilor SRI le-ar fi permis sa recurga la asemenea practici), ar ramane fara substanta si fara finalitate juridica. Mai mult, in doctrina este unanim admis ca: "Un ordin vădit ilegal nu este un ordin, iar neexecutarea acestuia nu constituie insubordonare. Dimpotrivă, exe­cutarea unui ordin vădit ilegal atrage răspunderea penală a subordonatului şi a şefului sau comandantului care a dat ordinul" (vezi de exemplu V.DOBRINOIU şi colectivul – Drept penal, partea specială, Ed. Continent XXI, Bucureşti, 1995). Or, in speta in cauza, ordinul superiorului, ca acei presupusi hoti sa fie batuti, omorati si ingropati, apare ca un ordin vadit ilegal. Inteleg ca ai fost angajat sa-i aperi, dar incearca sa nu fi ridicol...

# nu ai inteles nimic ! date 2 December 2012 18:49 -3

pozitia inculpatilor este de recunoastere a faptelor, avocatul Staiculescu Calin a precizat doar faptul ca militarii nu puteau contenii ordinul primit nu este vorba de nici o strategie de aparare ci doar de retinerea anumitor circumstante prin urmare este deplasata aprecierea ta.

# Andrei PAP date 2 December 2012 19:26 +6


Citeza pe nu ai inteles nimic !
(...)avocatul Staiculescu Calin a precizat doar faptul ca militarii nu puteau contenii ordinul primit nu este vorba de nici o strategie de aparare ci doar de retinerea anumitor circumstante prin urmare este deplasata aprecierea ta.
Nu voi intra in polemici cu tine, si orcat de deplasata ti-ar parea opinia mea, cred ca este suficient de argumentata, cat sa se retine ca afirmatiile facute in material sunt absurde. Spuneai de retinerea anumitor circumstante...!? Cu afirmatii gen: "Din punctul meu de vedere, ca aparator al celor doi caporali in rezerva, acestia au actionat corect, au executat un ordin, pentru ca daca nu executau acel ordin ei oricum raspundeau penal.", DA, sunt mari sanse "sa se retina circumstante agravante" si in sarcina avocatului... P.S. nu e un atac la persoana, nu-l cunosc pe avocat, nici nu vreau sa-l cunosc, dar ca cititor, cu vagi cunostinte si de dr. penal, cred ca-mi pot permite sa-mi exprim o nota critica fata de astfel de "aparari" care se indeparteaza mult de ideea de dreptate/echitate/umanism (si lista poate continua)

# carcotas date 3 December 2012 21:16 0

ce inseamna a contenii? este in limba romana un asemenea cuvant cu vreun inteles care sa aiba legatura cu restul materialului?!

# ion date 2 December 2012 18:37 +1

In cazul Handrea Ioan , SRI nu executa o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila a ICCJ. Mai mult se obstructioneaza executarea si se dezinformeaza CEDO.

# ion date 2 December 2012 18:39 +1

In cazul Handrea Ioan , SRI nu executa o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila a ICCJ. Mai mult se obstructioneaza executarea si se dezinformeaza CEDO.

# Andrei PAP date 2 December 2012 18:54 +5

Avocatul Staiculescu: "Daca nu executau ordinul superiorului erau cercetati pentru insubordonare" Omule, esti o rusine pentru avocatura din Romania, daca vi cu astfel de aparari. Potrivit art. 334 CP "Refuzul de a executa un ordin cu privire la îndatoririle de serviciu se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 2 ani". Printre indatoririle de serviciu a clientilor tai nu intra si supunerea la rele tratamente a altor persoane pentru ca altfel art. 3 din CEDO, in astfel de ipoteze (daca ofiterilor SRI le-ar fi permis sa recurga la asemenea practici), ar ramane fara substanta si fara finalitate juridica. Mai mult, in doctrina este unanim admis ca: "Un ordin vădit ilegal nu este un ordin, iar neexecutarea acestuia nu constituie insubordonare. Dimpotrivă, exe­cutarea unui ordin vădit ilegal atrage răspunderea penală a subordonatului şi a şefului sau comandantului care a dat ordinul" (vezi de exemplu V.DOBRINOIU şi colectivul – Drept penal, partea specială, Ed. Continent XXI, Bucureşti, 1995). Or, in speta in cauza, ordinul superiorului, ca acei presupusi hoti sa fie batuti, omorati si ingropati, apare ca un ordin vadit ilegal. Inteleg ca ai fost angajat sa-i aperi, dar incearca sa nu fi ridicol...

# pentru staiculescu date 2 December 2012 18:58 +6

Habar nu ai ce vorbesti. Cum poti sa spui ca este o anomalie faptul ca tribunalul Militar Teritorial Timisoara si-a declinat competenta. Acest lucru il stie si un student de anul III. LCM art. 183 c.p. se judeca imprima instanta de catre tribunal ( pune mana pe carte la competente ). Tribunal militar teritorial echivaleaza cu judecatoria iar Tribunal militar echivaleaza cu tribunal. Daca facem un rationament juridic ne dam usor seama ca exceptia invocata de catre tribunalul militar teritorial timisoara de a-si declina competenta in favorea tribunalului militar Bucuresti este corecta. Singura anomalie este cum ai ajuns sa faci avocatura din 2004 si sa nu stii acest lucru. rusineeeeee. Vorba antevorbitorilor...de astia ca tine care isi fac poze prin birouri inchiriate suntem satui...ne faci de ras pe toti. Pune mana pe carte

# carcotas date 3 December 2012 21:00 -1

asa cum zici tu, tribunalul militar este ierarhic peste tribunalul militar teritorial;de fapt, este taman invers;apoi, la Timisoara nu exista tribunal militar teritorial, ci tribunal militar; la Bucuresti este tribunal militar dar si tribunal militar teritorial;citeste legea 304/2004;nu ar fi mai bine sa te abtii sa dai lectii?

# invidie date 2 December 2012 19:24 -4

Nu inteleg de ce sunteti atat de rai la adresa domnului avocat. Nu isi face altceva decat meseria, este de datoria lui sa caute orice metoda pentru a-si ajuta clientii. Nu vad de unde atata rautate, nu este vina lui ca vorbim in acest caz despre niste bestii. 

# Alex date 2 December 2012 19:40 -4

:zzz Rautaciosilor! eu il cunosc personal pe Staiculescu si pot sa va spun ca este competent si foarte serios,voi care va plictisiti,comentati fara sa va documentati! doar prin multa munca ve-ti fi si voi sus!plictisitorilor!

# Vlad date 4 December 2012 00:49 +1

Cum este sa nu stii chestiuni elementare cum ar fi organizarea instantelor militare care sunt 6! Nici mai multe, nici mai putine! 4 tribunale militare (Bucuresti, Iasi, Cluj si Timisoara) echivalentul judecatoriilor din sistemul instantelor civile, Tribunalul Militar Teritorial Bucuresti, echivalentul tribunalului in sistemul instantelor civile si Curtea Militara de Apel Bucuresti. Cat de bun profesionist poti sa fii cand faci confuzii elementare si nu intelegi ce ti se intampla (tie, dar mai ales clientilor)!

# olesia date 2 December 2012 19:55 -5

...dar cata fustrare incape in unii care stau in anonimat ! va asigur ca poza in care apare avocatul Staiculescu Calin este tocmai din cabinetul lui nu cum cu sarcasm si invidie afirma cei de mai sus ! are un cabinet cu adevarat demn de un avocat care se respecta si care a muncit pana sa ajunga sa fie subiect de discutie. o fosta clienta actuala sustinatoare.

# nu suntem frustrati date 2 December 2012 20:10 +3

Nu suntem frustrati suntem indignati ca astfel de personaje au ajuns avocati. Un ins care nu stie nici macar titlul II din c.p.p. si anume competenta face de ras avocatura. Mai mult decat atat nici macar nu a citit art. 26 c.p.p. pentru a evita sa devina penibil cu atat mai penibile sunt fostele..." cliente" actuale sustinatoare cand spun ca are un cabinet demn de un avocat. Alo, clientelor sa nu credeti ca daca ai un fotoliu de 1000 de euro te numesti avocat. La cata carte a demonstrat ca stie, cred ca din 2004 se chinuie sa-si mobileze biroul.

# olesia date 2 December 2012 20:18 -4

stiam eu ca te fustreaza ceava acum stiu si ce anume: ``fotoliu`` ! esti demn de mila ! dute si munceste si nu mai fi invidios pe oameni !

# avocat galati date 2 December 2012 20:13 -4

l-am cunoscut pe avocatul Staiculescu la Tribunal Galati intr-o cauza penala cu multi arestati, este tupeist, curajos am vaz. cum a recuzat-o fara ezitare pe judecatoarea Cucos Anisoara. Conteaza sa nu fi aservit si sa ai curaj in viata ! nu multi avocati au aceste calitati cum ar fi loialitate, tupeu, curaj si pregatire profesionala, experienta vine odata cu trecerea vremii.

# corlanteanu date 15 June 2014 08:12 0

acest tupeist in mod curajos stie sa insele sa ia casele oamenilor pamanturile si sa se imbogateasca fara scrupele -acest avocat in ghilimele nu ar e credinta si respect fata de semeni lui -sfinti parintii sa se roage pentru noi care acest avocat ne a luat prin inselaciune pamanturile si casele noastre - sa si nu gaseasca pacea si linistea pana nu se caieste-de faptele lui sodomiste

# pt. olesia date 2 December 2012 20:24 +5

Olesio, fa, vezi ca se scrie frustreaza nu fustreaza. Hai ca m-am c... pe mine de ras. Esti chiar haioasa. Asa clienti ...asa avocati. Hai pa" fustrat-o"

# av.tm Radu date 2 December 2012 20:37 -4

sunt avocat chiar coleg cu tanarul av.Calin, il stiu ca fiind responsabil nu-si pierde vremea cu fleacuri, nu se ocupa cu barfe si observ cum urca pe scara profesionala. Eu unul il admir imi place sa stiu ca oricine care munceste poate sa ajunga sus la un moment dat ! ajuns sus normal ca esti admirat si hulit mai ales ca avocat o meserie total ingrata.

# KK date 2 December 2012 20:53 +5

Un incompetent staiculescu ca avocat, pe cand era consilier juridic la fel de incompetent era. Noroc cu functia tatalui sau din politie, atfel nu se balbaia in instanta, se balbaia pe la vreun combinat sau uzina. Cu asta aparator animalele alea au toate sansele sa ia cu executare, daca isi luau si eu un avocat doar slab nu incompetent ar fi scapat cu o suspendare ... 

# nu este adevarat date 2 December 2012 22:44 +3

nu este adevarat ca tatal avocatului a fost politist nici pe departe... sunt numai minciuni. este adevatat ca pana sa dobandeasca calitatea de avocat prin concurs a fost jurist sef birou la Regia Nationala a Padurilor Dir.Sivica Timisoara si inainte la SC Pasmatex SA sefa acestuia fiind D-na Grapini Maria. acesta a inceput sa se afirme dupa ce a reusit sa-l achite pe celebrul deja interlop Baderca Claudiu vs.Iepure ( zambara si heaven studio), l-a aparat pe acest interlop chiar si la Deva in dosarul ``bratarile Dacice``.

# Diana date 3 December 2012 17:44 +4

Poftim??? Staiculescule, nu te mai apara prin diferite forme de anonimat!!! Cert e ca esti incompetent si ar fi bine sa-ti recunosti statutul para nu cazi de tot in derizoriu!!!! Baderca in dosarul de la Deva se afla in executarea unei sentinte de 7 ani !!! Las-o jos ca macane!

# press date 2 December 2012 20:55 -4

la o scurta lecturare pe ``google`` pe langa cazul acesta cu SRI se observa cum avocatul Staiculescu Calin la varsta lui deja are o cazuistica care a acaparat atentia presei din Banat respectiv dosarul mafiei imobiliare unde la aparat pe seful tiganior zis Ionelas, apoi dosarul vamesilor si politistilor arestati din Vama Moravita, apoi politistul de la circulatie rutiera din Timisoara pe care la scos din arest in mai putin de 70 de ore, etc.. deci BRAVO !

# pt Radu av. tm. date 2 December 2012 20:57 +4

Radule sunt de acord cu tine si iti respect opinia dar spune-mi si mie cum poate urca profesional cand el este zero la capitolul carte. Daca dadea examen de admitere in avocatura sau dadea definitivatul si ii pica o astfel de speta ? Cadea examenul cu brio si dupa aceea fugea la baroul bota spunand ca el este bun si ca l-au furat la examen. norocul unora ca pe vremuri nu se dadea examen de primire in profesie. tie ti se pare normal ca astfel de avocati care habar nu au chestiuni elementare sa faca de ras aceasta profesie?. este ilogic sa apara astfel de avocati care spun ca au crescut profesional si ca au incasari de miliarde iar ei nu stiu COMPETENTA. Nu mai zic de apararea cale le-o face celor doi vis-a-vis de insubordonare. Colegul Andrei explica intr-un post anterior foarte bine ceea ce inseamna insubordonarea

# cetatean date 2 December 2012 21:42 -6

sunt stupefiata cata durere este pt unii probabil avocati care nu sunt bagati in seama si nu apar titrati in presa ! este normal sa nu fi pe placul tuturor dar de aici si pana la sustineri calomnioase si invective este cale lunga. Nu cred ca titlu materialului este „avocatul Romaniei„, este vorba despre cu totul altceva... avocatul inculpatilor este un tanar avocat care a avut sansa sa aibe un caz care constituie un subiect de presa mediatizat, iar avocatul este un aparator ales prin urmare am convingerea ca tinereta sa constituie un avantaj care va fi benefic clientilor sai imi place sa vad ca este atat de controversat dar rautatile sunt cel putin absurde.

# DIRECTIA A 6 A A SECURITATII NU S-A DESFIINTAT date 3 December 2012 08:18 +6

ACEIASI NENOROCITI DE TORTIONARI SECURISTI COMUNISTI CRIMINALI....secutitatea exista, nu s-a desfiintat SI REPREZINTA CEL MAI MARE DUSMAN AL POPORULUI, dar ce sa faci, NASTASE LE-A DAT PENSII DE MII DE LEI

# Ioan Popescu date 4 December 2012 13:46 -2

Este de mirare cum puteti debita atatea ineptii pe cm. patrat... Cum adica "locotenent-caporal"?? Daca nu stii nu te baga! Apoi,de unde pana unde amaratii aia care erau probabil miltari cu contract,caporali,pot fi asimilatii cu ofiterii operativi,ei sunt doar niste catane angajate pe bani putini,la fel de limpezi ca si cei pe care i-au batut pana i-au omorat. Este adevarat insa ca si SJI Timis a tacut ca porcu'n popusoi,isi merita soarta,sa-i arate lumea cu degetu'...

# SUCCES REDUTABIL date 14 December 2012 09:56 -1

cabinetul de avocatura Staiculescu Calin a obtinut achitarea lui Barsosu Florin si condamnare cu suspendare a lui Cristea Eugen in dosarul in care a fost trimisa in judecata si soţia Consilierului 2 Ambasadei Republici Congo la Belgrad pt. infract. de aderare la grup infracţional organizat, contrabanda si evaziune fisacala.

# maria date 25 March 2013 18:25 0

da este foarte adevarat ei sunt smei iar oameni de rand prosti din punctul lor de vedere nu vom invata niciodata democratia pt ca dupa modul lor de comportare nu suntem in europa suntem in salbaticie in epoca de piatra pacat ca nu stim sa respectam drepturile omului si respectul fata de aproapele tau fie ca este rau sau bun.

# ADEVARUL date 25 May 2014 10:30 0

ÎN ROMÂNIA,PROCESELE CORECTE,EFICIENTE SI UTILE,AU FOST ÎNLOCUITE DE INTERESUL,BUNUL PLAC ȘI ABUZURILE UNEI CLICI DE MAGISTRATI PENIBILI,ACESTIA AU FOST ADUNATI ÎNTR-O SALA DE VICEPRESEDINTELE AMERICII DEUNĂZI ȘI ĂN CUVINTE SIMPLE,PE ÎNȚELESUL ORICUI,L-I S-A BĂTUT OBRAZUL...DOAR CĂ LIPITORILE,VAMPIRII NU AU ÎNȚELES DECÂT CĂ ESTE O ONOARE SĂ LI SE SPUNĂ CĂ SUNT CORUPTI,PENIBILI SI HOTI...NISTE DICTATORI IN MINIATURA...NOUA LOR FORMA DE TOTALITARISM LI SE PARE O GLUMA BUNA,CATA VREME DIN EA TRAIESC...JEGURILE NOASTRE DE MAGISTRATI CARE NE DISTRUG,NE PARAZITEAZA SI NUMAI DE CE AR AVEA DE FACUT NU SE OCUPĂ...DUPĂ BĂSESCU CINE URMEAZĂ?  :-* :-* :-*?

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva