12 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SUVERANITATE IN TRANSPORTURI – Alianta pentru Unirea Romanilor organizeaza dezbaterea „Romania – placa turnanta a transporturilor”. AUR solicita demararea lucrarilor de constructie si modernizare a infrastructurilor de transport aferente Portului Constanta, astfel incat acesta sa devina un important hub pentru tranzitul de marfuri pe axele Dunare-Rin, China-tarile din spatiul caucazian-Constanta, Extremul Orient-Europa de Est si Marea Caspica-Marea Neagra-Marea Mediterana-Marea Adriatica

Scris de: L.J. | pdf | print

6 December 2023 21:01
Vizualizari: 2024

Romania este datoare sa-si urmareasca propriile interese inclusiv in domeniul transporturilor, astfel incat sa devina un actor important in regiune – cu atat mai mult cu cat tara noastra se afla la intersectia unor cai de transport vitale nu doar pentru Europa, ci si pentru Asia.



De aceea, statul roman trebuie sa aiba o viziune suveranista in acest domeniu, sustine Alianta pentru Unirea Romanilor – condusa de George Simion (foto) –, care organizeaza joi, 7 decembrie 2023, la Parlament dezbaterea „Romania – placa turnanta a transporturilor”. Evenimentul va avea loc la sala de conferinte a grupului parlamentar AUR din Camera Deputatilor, incepand cu ora 13:00.


Iata directiile pe care AUR le considera prioritare pentru transporturile romanesti:


Perspectiva suveranista asupra transporturilor din Romania pune accentul pe promovarea intereselor nationale si asigurarea suveranitatii si securitatii statului in domeniul transporturilor.

Politicile nationale din domeniul transporturilor menite sa sporeasca suveranitatea si siguranta nationala impun:

- Analizarea gradului de dependenta al Romaniei de transporturile straine, impactul acestuia asupra suveranitatii nationale si masuri pentru reducerea acestei dependente;

- Participarea activa la proiecte regionale si internationale de conectivitate pentru toate modurile de transport;

- Asigurarea unei gestionari eficiente a resurselor financiare si alocarea acestora in mod rational;

- Imbunatatirea retelelor de transport public in orase si regiuni;

- Colaborarea cu parteneri internationali pe baza de beneficii reciproc avantajoase in transporturi si infrastructuri pentru transporturi, pentru dezvoltarea retelelor de transport transfrontaliere si cresterea conectivitatii internationale;

- Strategii adecvate pentru dezvoltarea durabila a transportului si infrastructurii de transport;

- Dezvoltarea de modalitati de atragere a fondurilor si gestionare eficienta a resurselor financiare;

- Finalizarea lucrarilor la coridoarele de transport paneuropene care traverseaza Romania;

- Demararea lucrarilor de constructie si modernizare a infrastructurilor de transport aferente Portului Constanta astfel incat acesta sa devina un important hub pentru tranzitul de marfuri pe axa fluviala a Europei Dunare-Rin, axa nord–sud, ce asigura conexiunea spatiului scandinavo-baltic cu cel limitrof Marii Negre, cu posibilitatea de racordare la Canalul Dunare–Main–Rin, axa est–vest, China-tarile din spatiul caucazian-Constanta pentru accesul catre statele UE, axa Extremul Orient–Europa de Est, ce poate transforma “poarta romaneasca” in a patra poarta de intrare a Japoniei in Europa, axa Marea Caspica–Marea Neagra–Marea Mediterana-Marea Adriatica, care, alaturi de axa est – vest, care traverseaza Caucazul si Turcia, cu terminale in porturile turcesti de la Marea Neagra si Marea Mediterana;

- Asigurarea conexiunilor multimodale ale porturilor cu hinterlandul si integrarea acestora in coridoarele transeuropene;

- Modernizarea si extinderea infrastructurii portuare pentru facilitarea comertului national si international;

- Promovarea navigatiei pe caile fluviale si maritime;

- Planuri de extindere si modernizare a retelei de autostrazi si drumuri nationale bazate pe prioritizarea proiectelor care asigura mobilitatea si conectivitatea eficienta intre regiuni;

- Introducerea unor programe si politici de imbunatatire a sigurantei rutiere, reducerea numarului de accidente si decese, inclusiv educatie rutiera si tehnologii de crestere a sigurantei rutiere;

- Integrarea tehnologiilor avansate in sistemul de transport si modalitati prin care inovatiile tehnologice pot imbunatati eficienta si siguranta transporturilor;

- Investitii in modernizarea cailor ferate si a echipamentelor aferente acestora;

- Promovarea transportului feroviar pentru transportul de marfuri si pasageri;

- Dezvoltarea sistemului feroviar pentru a reduce congestia rutiera si a contribui la sustenabilitate;

- Introducerea de noi tehnologii de transport in vederea eficientizarii energetice, productiei curate, cresterea calitatii ecologice si promovarea inovatiei;

- Integrarea tehnologiilor avansate in sistemul de transport si modalitati prin care inovatiile tehnologice pot imbunatati eficienta si siguranta transporturilor;

- Utilizarea inovatiei si tehnologiei in imbunatatirea infrastructurii de transport din Romania;

- Asigurarea sigurantei transporturilor si simplificarea procedurilor administrative (programul Blue Belt sprijina teritoriile de peste mari in ceea ce priveste protectia si gestionarea durabila a mediilor marine) prin dezvoltarea serviciilor digitale;

- Modernizarea regulilor privind ajutorul de stat in domeniul transporturilor si infrastructurii aferente, reducerea incertitudinilor de ordin juridic privind accesul pe piata serviciilor de transport si imbunatatirea transparentei in ceea ce priveste finantarile publice;

- Reorganizarea organizatiilor de instruire a personalului din transporturi si infrastructura pentru transporturi, in stransa legatura cu mediul academic de specialitate;

- Implementarea tehnologiilor digitale pentru gestionarea traficului si monitorizarea infrastructurii;

- Dezvoltarea componentei Cybersecurity in domeniul transporturilor si infrastructurii pentru transporturi;

- Aplicarea planului de restructurare a Companiei Nationale TAROM si crearea unei companii aeriene pentru zborurile interne;

- Reconfigurarea claselor spatiului aerian national;

- Initierea unui program national de relansare a industriei aeronautice romanesti, prin reorganizarea si restructurarea platformelor aeronautice;

- Crearea unui cadrul legislativ care sa permita autoritatilor judetene si locale care au aeroporturi sa dezvolte acele aeroporturi si sa permita crearea unor noduri multi-modale regionale;

- Incurajarea dezvoltarii industriei aeronautice si a transportului aerian, a aviatiei generale si activitatilor de lucru aerian;

- Intarirea autoritatilor de investigatii pe toate modurile de transport, inclusiv crearea unei autoritati multimodale de investigatii privind siguranta in transporturi, astfel incat sa asigure independenta actului de investigatie”.

Comentarii

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 11.12.2024 – ICCJ n-a cutezat sa se atinga de CCR

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva