20 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Cazul Nastase impune interventia politicului in Justitie

Scris de: Razvan SAVALIUC | pdf | print

21 June 2012 02:10
Vizualizari: 9209

 

Fostul premier Adrian Nastase a incercat sa se sinucida cand politistii i-au intrat in casa cu mandatul de executare a pedepsei in mana. A comis gestul intr-un moment de asumare a vinovatiei sau a cedat psihic ca urmare a celor opt ani de hartuiala judiciara si a unei sentinte nedrepte, data la comanda politica?


Daca a incercat sa-si puna capat zilelor pentru ca s-a simtit vinovat responsabilitatea ii apartine. Dar daca s-a impuscat din disperare, ca urmare a unui dosar fabricat de o justitie obedienta se poate vorbi de determinarea la sinucidere?

Am urmarit din sala toate sedintele de recurs de la Inalta Curte, unde Completul de 5 condus de judecatoarea Livia Stanciu a calcat pur si simplu in picioare apararea „lotului Nastase”. Desi am avut in urma cu ani de zile si eu si colega mea Adina - ca ziaristi, procese penale de presa cu Adrian Nastase, in care el ne-a dat in judecata pentru dezvaluriri la adresa sa – fara a fi un admirator al fostului premier nu ma sfiesc sa spun, prin exercitarea dreptului meu la opinie, ca in acest dosar au fost condamnati oameni complet nevinovati. Adevarul juridic, care este complet diferit de cel faptic, nu lasa loc de indoieli.

In „Trofeul Calitatii” toate acuzele avocatilor la adresa procurorilor DNA si a judecatorilor de la fond sunt 100% adevarate. Iar Lumeajustitiei.ro le-a publicat pe toate, chiar daca unii s-au grabit sa ne acuze ca il aparam pe Nastase. Am facut-o pentru ideea de justitie, in fata unor evidente de necontestat care probau pentru orice om de bun simt lipsa de temei a acuzarii. Cel mai grav este ca la fond, Adrian Nastase a fost condamnat de un judecator care nu era numit in functie prin decret prezidential, nu avea inamovibilitate si prin urmare nu avea voie sa judece. Un judecator care a fost chiar consilierul lui Daniel Morar, seful DNA.

Trec peste faptul ca prejudiciul in acest caz a fost inventat, el nu exista in contabilitatea ISC, iar expertiza ceruta, culmea de instanta, l-a infirmat, dar a fost aruncata la cos de judecatorii care au dispus-o pentru ca nu le-a convenit rezultatul. Trec si peste faptul ca nu s-au admis decat 5 martori in aparare fata de cei peste 900 adusi de DNA. Acest proces a fost o mascarada, iar faptul ca un complet condus chiar de sefa Inaltei Curti s-a dat peste cap sa respinga toate cererile, exceptiile si mai toate probele, pentru a judeca in termene de maxim sapte zile, a inspirat un sentiment de teama. O frica de ceea ce se intampla intr-o sala de judecata, daca ai ghinionul sa intri in vizorul unui procuror. O frica de faptul ca in anumite instante nimic nu se mai respecta si nu mai exista nici macar deranjul pentru mimarea aparentei  respectarii legii.

Procesul „Trofeul Calitatii” a fost unul descalificant, cu iz de executie. Incurajat chiar de CSM, care a dat incredibilul comunicat de infierare in piata publica a lui Nastase, prezentat in chip de dedusmanul Justitieiin timpul judecatii. Un CSM din care face parte si judecatoarea Livia Stanciu, cea care l-a trimis pe Nastase la inchisoare. Un proces derulat pe ultima suta de metri sub declaratii politice ale fostei procuroare comuniste Monica Macovei, care l-a ajutat pe Basescu sa "planteze" DNA cu aserviti. Cand vezi cum se judeca azi in marile dosare cu substrat politic, nu poti sa nu te intrebi ca om de unde izvoraste atata obedienta si refuz de aplicare a legii la unii magistrati? E de mirare ca un om hartuit timp de opt ani de o mana de magistrati numiti in functii chiar de Traian Basescu – cel care de la inceputul mandatului a declarat ca-l vrea pe Nastase in teapa – si-a pus arma la cap? Puteam sa avem acum un fost prim-ministru mort. Oricum avem o drama, care va avea consecinte social politice interne si internationale imprevizibile la acest moment.

Romanii aveau dreptul sa fie stie la sigur daca Adrian Nastase e cu adevarat vinovat! In loc de aceasta, li s-a oferit o sentinta in care nu cred nici adversarii lui Nastase. Poate a venit momentul ca politicul sa nu se mai teama de MCV si de slugarnicii comisari europeni, care au facut mereu jocurile celor de la Putere si au oferit romanilor rapoarte de tara diametral opuse de realitatea interna. Si sa ia masuri pentru ca magistratii care judeca fara sa tina cont de respectarea legii sa zboare din sistem. Sa puna capat programului initiat sub regimul Basescu, de transformare a procurorilor in judecatori peste noapte.

Cred ca gestul lui Adrian Nastase a fost unul barbatesc, al unui om care nu a acceptat sa fie judecat la o maniera inacceptabila de o mana de judecatori de la ICCJ cu probleme de credibilitate. Un gest de disperare si protest fata de felul in care a fost judecat si condamnat fara probe, printr-o hotarare de neinteles nu doar pentru el, ci pentru orice observator impartial al procesului. Este indubitabil acest lucru, dovada stand insasi sentinta de la fond in care judecatorii au recunoscut negru pe alb ca nu exista nicio proba directa de vinovatie la adresa sa, dar cu toate acestea au condamnat pe simpla prezumtie de savarsire a faptei - procedura interzisa de lege. Se poate banui legitim, prin urmare, de o determinare a lui Nastase la gestul care i-ar fi putut fi fatal?

Cazul Nastase este unul care reclama interventia politicului in Justitie. Pentru a se stabili daca avem de-a face cu o inscenare judiciara care a putut aduce un fost premier in pragul sinuciderii. Asemenea interventii au existat si in state vest europene – vezi cazul Outreau, in care Parlamentul francez a chemat judecatorii parati sa dea explicatii public, in plen, pentru gafele lor care au revoltat opinia publica, sub camerele de televiziune. Puterile in stat, oricat ar fi ele de independente ca principii constitutionale, nu pot functiona in realitate fara un control institutional reciproc.

Un mod politic si democratic de verificare a cazului Nastase il poate constitui formarea unei Comisii parlamentare, care sa ajunga la propriile concluzii, incepand cu raspunsul la ce cauta in dosar un judecator fara decret de numire in functie, adus la instanta suprema direct de la DNA - Ioana Bogdan. Si cum si-a permis CSM sa dea un comunicat public impotriva unui om pe care l-a declarat „dusmanul Justitiei", in timpul unui proces care se judeca chiar de catre un membru al CSM - judecatoarea Livia Stanciu, care nu a avut obrazul sa se abtina si a pretins in sala de judecata ca nu stie de comunicatul CSM la o maniera de care n-a crezut-o nimeni si sunt convins ca nici ea nu se credea. Ce exemplu de obiectivitate si impartialitate a oferit judecatorilor din intreaga tara aceasta doamna, fosta procuror sub regimul ceausist, cocotata de Basescu in cea mai inalta functie din Magistratura? Asta s-a numit Justitie? Un alt mod politic de interventie democratica sta in posibilitatea inlocuirii Procurorului General si a sefului DNA, in scopul initierii unei anchete dupa toate regulile unei cercetari penale, caci cu Laura Kovesi si Daniel Morar in functii nu exista nicio sansa pentru aflarea adevarului.

Comentarii

# Felicia date 21 June 2012 02:23 +17

Toti romanii care au avut de suferit cu justitia romana ar trebui sa iasa in strada in fata acestei orori. Magistratii trebuie sa dea socoteala!!!!!!

# DOREL date 21 June 2012 10:52 +12

Trebuie facut ceva, barbariile si nedreptatile din justitia care se face la ICCJ - S. pen. trebuie sa inceteze, cat nu e prea tarziu !

# dankh1 date 21 June 2012 14:25 +8


Citeza pe Felicia
Toti romanii care au avut de suferit cu justitia romana ar trebui sa iasa in strada in fata acestei orori. Magistratii trebuie sa dea socoteala!!!!!!
si cum te- ai gandit tu Felicia sa-i separi pe cei care au suferit din cauza justitiei, fiind nevinovati, de cei care sunt intr-adevar vinovati?sau crezi ca toti cei care sunt condamnati in Romania sunt nevinovati?ai habar cum se stabileste o vinovatie penala?sau tu postezi pe aici in timp ce faci clatite?

# odabas narcis date 21 June 2012 22:56 +7

POate dansa facea clatite, dar dumneata ori nu traiesti in Romania, ori nu ai avut de a face cu un tribunal in general nu neaparat penal, ori poate sunte ti un "privilegiat" draga domnule dankh1!cu stima...pt Felicia, pt dumneavoastra asteptam lamuriri ...

# Aristotel date 21 June 2012 07:53 +20

S-a dat independenta judecatorilor si unii din ei inteleg sa faca ce vor in numele acestei independente. Nu mai avem nicio speranta de reformare cu asemenea brute pentru care procesul ceausescu de la Targoviste a devenit modelul preferat de rezolvare a dosarelor

# Firuta date 21 June 2012 08:48 +13

O sa ne vina randul tuturor celor care gandim, care nu suntem cu ei in barca...toti vom fi executati daca nu se intampla ceva cu acesti criminali care, cica, fac acte de justitie!!!

# radu date 21 June 2012 09:02 +9

Cred in varianta ca inamovibilitatea sa fie ridicata magistratilor. Sa judece pre lege nu dupa propria parere si idei proprii sau de aiurea !!!

# Stelian date 21 June 2012 09:02 +19

In principiu nu ar trebui discutata o decizie a judecatorilor de condamnare. Daca acestia sunt profesionisti. Am totusi oroare, de deciziile pronuntate de fosti procurori deveniti prin niverse manevre instrumente ale politicului. Cred ca toti fostii procurori care sunt judecatori ar trebui sa se intoarca la meseria si locul lor, procuratura, care in Romania este sinonima cu acuzarea. A trebuit sa apara cazul unui fost prim ministru al Romaniei ( nu discutam fondul acuzatiilor si persoana ) pentru ca odiosenia sistemului judiciar aservit puterii dar si puterilor "europene"  sa dea semnalul a ceea ce se intampla in "justitie" cu restul cetatenilor! Actul de justitie nu mai are nicio legatura cu dreptul la aparare iar biblia procesului ( codul de procedura penala ) este calcat in piciare mai rau ca oricand. Ce esemplu poate da judecatorul suprem Stanciu, fost procuror comunist celorlalti judecatori? Ce jurisprudenta creaza aceasta? 

# Vlad date 21 June 2012 09:28 +14

Trebuie sa se faca o revolutie in justitie, iar magistratii sa inceapa sa raspunda, inclusiv cu libertatea lor, pentru marile erori pe care le fac.

# livia date 21 June 2012 09:52 +8

Opriti macelul justitiei romane.Nu-s vorbe , este disperare.personal ,acum ,cunosc victimele unor infractori,CAMARI ai unei banci care a mai fost condamnata penal, dar pe care BNR a lasat-o sa functioneze,Credit Europe Bank.Oameni cazuti victima faptelor certe de inselatorie ale acester banci nu mai au de ales decat o singura cale ,considerata de ei salvatoare,SA SE SINUCIDA,pentru ca nimeni nu-i apara in fata infractorilor bancari care ii storc de milioane de euro si nu le mai lasa nici macar banii de supravietuire.Eu il inteleg pe Nastase Adrian, cu legea in mana ajungi sa fii calcat in picioare de cei ce in fapt ar trebui dusi la inchisoare.

# Matei date 21 June 2012 09:56 +8

Sa nu credeti ca acesti magistrati sunt corecti si profesionisti, dar au "dat-o cotita" doar fiindca le-a ordonat Basescu si sistemul creat de el. Nu, sunt niste catastrofe care s-au invatat ca pot sa faca orice, ca sunt Dumnezeu pe pamanat. Cazul Nastase trebuie sa fie doar declansatorul unei urgente curatenii generale care trebuie sa vizeze oamenii si sistemul instututional in ansamblu.

# Emil date 21 June 2012 22:11 -3

Tu ai avut ghinion: ai ajuns sa crezi in prostiile pe care le debitezi :-) Sau?

# Matei date 21 June 2012 10:18 +5

Sa nu credeti ca acesti magistrati sunt corecti si profesionisti, dar au "dat-o cotita" doar fiindca le-a ordonat Basescu si sistemul creat de el. Nu, sunt niste catastrofe care s-au invatat ca pot sa faca orice, ca sunt Dumnezeu pe pamanat. Cazul Nastase trebuie sa fie doar declansatorul unei urgente curatenii generale care trebuie sa vizeze oamenii si sistemul instututional in ansamblu.

# Emil date 21 June 2012 22:12 -3

Tu esti balbait? Sau... Mai degraba :-(

# Panaitescu Ion date 21 June 2012 11:04 +2

In, de Dumnezeu ocrotita noastra tara, coruptia - id est - Adrian Nastase a primit o lovitura fatala. Totusi, operatia nu a reusit fiindca... pacientul nu e mort. Era sa fie bine, sa dam bine la Europa. Sa zicem usurati: stam bine, las’ asa ca-i bun asa... Sa fi zbierat in raspantii izbanzile M.C.V.-ului si ale d-nei. ...Macovei. Sinistra consonanta. Debutand in chiotele de bucurie ale, desigur, imaculatilor precum porumbeii natiei (destul de ... foarte vopsiti), procesul s-a latit ca o pomana tiganeasca ispravindu-se penibil, solemn si... derizoriu. Ca la noi, la nimenea. A fost o goana sfanta ...de razboi turcesc, djihad de hasisini - de aici, in limba romana, asasini, o betie betiva a “...celor care umbla in calea fapturilor stricate si-a celor far’ de lege...”. Astfel de tristeti parvin de la amanuntul observat al planificarii orei de pronuntare a Hotararii. Daca n-as fi sigur ca justitia nu este spalatoreasa cu simbrii mici pe la palatele altor puteri - altminteri neputincioase fara serviciile acestei cucoane chioare, cu ifose de domnisoara tebecista, “cu pieptul plin de decoratii” - ca pronuntarea, comunicarea dispozitivului Deciziei catre instanta de executare, emiterea mandatului de catre un grefier al Biroului executari penale ratacit la programul de munca al Tribunalui Bucuresti, exact dupa ora 20:00 - de maxima audienta... TV - in fine, ca punerea in executare a hotararii la aceleasi ore de imbecilizare in masa, n-au fost papuserite prin pacte oculte, as putea sa jur ca gestului sinucigas i-au premers regii perverse de ganduri asasine. Fiind (aproape) sigur de contrariul, parca, ma sfiesc sa jur. Teribilul principiu “Facit jus pereat mundus”, romaneste, suna cam asa: “Se screm muntii si fata un soarece”!

# PeCeResoare date 21 June 2012 11:10 -11

Observ defecte in logica articolulului de mai sus: din cele 2 motivari ale incercarii suicidale, prima, "a incercat sa-si puna capat zilelor pentru ca s-a simtit vinovat", arata ca si autorul, care si-a petrecut ultimul an din viata prin salile pasilor pierduti ale ICCJ, este confuz in ceea ce priveste vinovatia lui Nastase. Cu toate astea, Savaliuc in urmatoarele 1093 de cuvinte tine hangul nevinovatiei. Noroc ca in complet au fost 5 judecatori si verdictul a fost de 5-0. Asa cum am mai spus, Adrian Nastase a fost glontul care a trecut pe langa tampla Romaniei. Si asta o stie si el ... 

# surse date 21 June 2012 13:02 -4

informatie pe surse ca Pompiliu Bota pana in luna decembrie a.c v a primi definitiv decizia de la cedo ...pe surse este vb de un castig imens pt.bota si o pierdere majora a justitiei romane. statul din nou v a pierde..

# CR7 date 21 June 2012 13:48 -4

Informatie pt. ,,surse" : eşti analfabet ! Caută-ţi surse la scoala primară !

# CA date 21 June 2012 13:53 -2

Cum ai dedus, prin ce rationament ai conchis, ca "surse" ar fi impotriva ta? "surse" poate chiar da un semnal pozitiv.

# CR7 date 21 June 2012 14:11 +1

Semnalul pozitiv ar fi după ce va învăţa să scrie. Cu privire la CEDO e clar că nu are nicio treabă.

# HB date 21 June 2012 14:22 -4

Hai, nu fiti rai.  :D De unde stiti ca nu are informatii pertinente? Poate tocmai a baut o cafea cu dl. prof. Barsan, care i-a dat niste "ponturi" :))

# Jude date 21 June 2012 14:33 +8

Aveti perfecta dreptate. Eu daca as fi Ponta as lua tot istoricul justitiei din 2004 pna in prezent si i-as da afara pe majoritatea. As taia in carne vine. Nu uitati din Romania sunte de mii de oameni fug si fac acuzatii din astea. Ceva ceva este...

# Emil date 21 June 2012 22:16 -4

Tu chiar esti...jude? Atunci explica interventia lui Rus in ridicarea lui Nastase; eplica modul in care s-a blocat un spital pentru un condamnat :-(

# fifi date 21 June 2012 15:59 +6

urgent comisie parlamentara. arestati anumiti sefi din serviciile secrete. apoi arestat iacobone , baschettbalista si altii. pe scurt spioni. dar cine a gandit desfintarea completului de 9 judecatori ( jud alesi din toate sectiile ICCJ )????? base nu a invins ICCJ ci doar a reusit sa.si puna acolo niste executanti , patati , cu dosare la servicii . Daca base era asa tare lasa justitia -adica completul de 9 jud sa judece recursul . asa a infiintat completul de 5 jud alesi doar din sectia penala. deci prima miscare -arestati ofiterii patati , vanduti altor state.  in ultimii ani s.au furat miliarde de euro iar acesti baieti de la servicii nu au facut nimic legal. 

# mircea date 21 June 2012 16:54 -1

Nu credeti ca pentru asemenea sentinte se justifica existenta recursului in anulare?

# mircea date 21 June 2012 16:55 0

Nu credeti ca pentru asemenea sentinte se justifica existenta recursului in anulare?

# jana date 21 June 2012 18:06 -2

pe bota l-au condamnat complet nevinovat, basca ca era si prescrisa fapta daca ar fi existat. justitia e la comanda politica? vazusi corlatene cum e cind justitia aplica legea...politicului? efectul de boomerang a lovit tabara voastra. continua tot asa si in noiembrie noi, miile de avocati aripa bota vom VOTA ...

# Minerva date 21 June 2012 18:13 +4

In primul rand trebuie sa dispara definitiv fraza rostita de premierul V.Ponta, aseara, in sensul ca nu ma bag pe justitie.Aceasta este bariera ce deschide fardelegile savarsite de magistrati.Si nu este singurul care impartaseste aceasta idee. Ba sa se bage, ca poate,are acest drept legal.Este corecta infintarea unei comisii parlamentare ce va cerceta in primul rand cazul Nastase dar ca el mai sunt si altii.Toti cei care au fost judecati prin savarsirea unor infractiuni de catre magistrati ce si-au dorit in mod categoric (impotriva legii)sa pronunte o hotarare in favoarea unor parti faforizate sa se prezinte la acea comisie cu hotararea si textele de lege nesocotite.Unii magistrati au ajuns la un grad de impertinenta fara margini,judecand fara sa aiba nici o legatura cu prevederile legale aplicabile in cauza dedusa judecatii .Daca in dosar nu sunt probe pentru condamnare,le respinge aparatorilor orice cerere de probatorii incalcandu-i inculpatului dreptul la aparare ba mai mult invent

# kiki2009 date 21 June 2012 18:16 -1

nu vad nici o drama aici. doar un om care nu a avut nici in ultima clipa demnitatea sa raspunda onorabil pentru faptele sale. singurul lucru care m-ar putea misca este suferinta familiei lui. in rest imi este mila de generatiile pierdute pe drumurile pietruite de administratia nastase

# rob date 24 June 2012 16:08 +4

CARE fapte, kikisor draga?

# kiki2009 date 21 June 2012 18:24 +1

da domnule savaliuc, intradevar o comisie parlamentara ar fi cea mai in masura sa-si dea cu parerea. acesti imaculati ai politicii romanesti, sunt cei mai potriviti oameni care ar trebui sa statueze asupra vinovatiei fostului premier-infractor.sa va fie rusine domnule, pentru toata aceasta campanie mediatica

# Minerva - II - date 21 June 2012 18:29 +4

inventeaza probe ce nu exista in mod real.Le consemneaza in considerentele hotararii si se pronunta exclusiv pe acele probe inventate de ei. Am exemple concrete. Judecatorii, atunci cand vad ca nu mai au nici un argument ,chiar mincinos, iti interzic in mod nelegal accesul liber la justitie prin hotararea contra naturii pe care o dau. Oare ce poate fi mai rau ? Ba te si persifleaza zicandu-ti sa te adresezi la CEDO daca nu iti convine hotararea lor. Iar la CEDO sa stai si sa astepti ca "mortu ...colacu" poate intre timp dai "ochii pe bulgari " adica pleci pe lumea cealalta. Pentru tot ce am consemnat exista probe concludente,utile de necontestat

# Zoro date 21 June 2012 18:38 +6

kiki 2009 esti prost sau te faci ? Aici nu se discuta fondul procesului si nici faptgul ca Adrian Nastase este infractor sau nu . Ci modul nelegal in care a fost judecat. Putea sa-l condamne si la 20 ani inchisoare dar pe probe,iar in acel dosar nu sunt probe care sa-l incrimineze pe A.Nastase .Ce ar fi ca si tu sa fi judecat in aceeasi maniera,atunci sa te vad .

# kiki2009 date 21 June 2012 22:44 -3


Citeza pe Zoro
kiki 2009 esti prost sau te faci ? Aici nu se discuta fondul procesului si nici faptgul ca Adrian Nastase este infractor sau nu . Ci modul nelegal in care a fost judecat. Putea sa-l condamne si la 20 ani inchisoare dar pe probe,iar in acel dosar nu sunt probe care sa-l incrimineze pe A.Nastase .Ce ar fi ca si tu sa fi judecat in aceeasi maniera,atunci sa te vad .
daca incepi cu insulte, permite-mi te rog sa nu iti raspund, domnule zorro :-)

# doru date 21 June 2012 19:23 +1

Nici nu vă trebuie mult domnnule ca să ceri cu mânie reinstaurarea dictaturi și alte capete seci să vă urmeze. Separarea puterilor în stat este de esența democrației și chiar eroare judiciară de ar fi fost nu aveți dreptul să solicitați reinstaurarea dictaturii. Au murit oameni pentru democrație în țara asta. Să vă fie rușine. Nu valorați nici un pumn de galbeni. Cu greață

# Emil date 21 June 2012 22:17 0

Dorule, mai cauta pe net (ghinion!) sa vezi SPAIMA!

# CI date 21 June 2012 19:25 -7

Băi, Zoruleţ, de unde ştii tu, maică, probele de la dosar? L-ai citit? Le zici aşa ca ultimul patetic halitor de căcăreze! De ce nu ne dau şi nouă ăştia din presă o copie de pe rechizitoriu să vedem de ce probe se vorbeşte? Ziceţi lucruri raţionale, nu emoţionale...Faceţi din Năstase un erou...Nici nu vreau să îmi amintesc cum zbierau unii care scriu pe aici de cât de corupt era Năstase...

# Emil date 21 June 2012 22:19 -1

"Noi, astia din presa" :D :D :D

# rob date 24 June 2012 16:14 +2

Pai, hai sa-l citim: http://www.codulzambaccian.ro

# carcotas date 21 June 2012 19:42 -5

Domnule autor, cand vei ajunge sa lucrezi in sistemul de justitie, atunci o sa remarci ca politicul intervine; pai, face chiar legile pe care va trebui sa le aplici! Ca dumneata acum, ca sa ai ce scrie, vrei sa vezi magistrati chemati de cocalarii care sunt parlamentari sa-si justifice deciziile, pe mine ma duce la ideea ca neavand nicio responsabilitate publica asumata, vorbesti si scrii ca sa te pronunti asa, in dorul lelii.Nu uita pe cati i-ai premiat prin articole laudative, desi nu meritau; ma gandesc insa ca plateau.

# carcotas 2 date 21 June 2012 19:45 +5

da cocalari nu exista si printre magistrati, astia sunt numai la parlamentari?

# Zoro catre CI date 21 June 2012 19:52 +5

CI-stule pot si eu sa te iau la misto cat cuprinde dar nu am sa o fac deoarece unele din comentariile tale imi plac.Nu te-am atacat niciodata.Cat priveste lipsa probelor in acuzare dar si punerea in imposibilitate de a se apara o stim din mass media dar si din afirmatiile facute de avocatii lui Nastase.Eu unul cred in declaratiile publice facute de avocati respectivi. Acestia au verticalitate si nu isi permit in public nici o neghiobie. Dar sa asteptam motivarea deciziei si vorbim .

# CI date 21 June 2012 20:14 +1

Ok

# Emil date 21 June 2012 22:22 -2

Ai dreptate; spre exemplu, Bolcas s-a afirmat, adica a dovedit VERTICAL cand il sustinea pe Vadim, nu? ;-) ;-)

# nimeni date 21 June 2012 20:16 -5

Lui Nastase, cred eu, mult mai bine i-ar fi fost daca-si angaja o echipa de avocati occidentali. In primul rand, ICCJ nu cred ca-si permitea sa spele podelele cu ei cum au facut cu actuala echipa. In privinta profesionalismului echipei pe care a avut-o - nu pot sa ma pronunt, nu-i cunosc. Insa chiar si in eventualitatea deznodamantului de aseara, sunt sigur ca avocatii straini ar fi putut garanta o celeritate la CEDO, celeritate de care nu va beneficia altfel.

# Aya date 21 June 2012 22:50 +1

ABJECTIA PROCURORILOR MONICAI MACOVEI E TOTALA: ADRIAN NASTASE VA FI ACUZAT, IN URMA TENTATIVEI DE SUICID, DE (TENTATIVA DE) SUSTRAGERE DE LA EXECUTAREA PEDEPSEI- SE LUCREAZA LA DOSAR IN REGIM DE URGENTA Adrian Nastase, cel mai bun prim ministru al Romaniei- si unicul om de stat pe care il are Romania- a cazut cu revolverul in mana. La propriu. Gestul lui, de un cosmic dramatism, are si o incarcatura simbolica pe masura momentului astral al comiterii lui: noaptea Solstitiului de vara (in 22 iunie – cand are loc de obicei Solstitiul de vara- este ziua de nastere a lui Adrian Nastase; mai putin obisnuit, anul acesta Solstitul s-a inregistrat in noaptea 20/21 iunie). Condamnat, NEVINOVAT fiind, la inchisoare, a ales calea radicala de a pune punct unui parcurs care descalifica justitia, arunca in abjectie pura procurorii si releva, chiar si pentru cei mai putin perceptivi, nivelul ridicat al influentei cercurilor negre de interese asupra instantelor si Parchetelor. Ceea ce parea o farsa juridica- dosarul “Trofeul calitatii”, compus din elemente evident “insalilate cu ata alba” care, dupa nici o logica fireasca, nu puteau duce la condamnarea lui Adrian Nastase- se demonstreaza a fi- prin murdara decizie de ieri a instantei- un semnal de forta dat de influentele retele de criminalitate organizata din Romania. Altfel spus, mesajul public al acestor retele de criminalitate organizata este de genul “temeti-va, caci putem condamna, nevinovat fiind, pana si un personaj public important in urma unor false acuze special alese pentru a se vedea ca sunt false- astfel, aratand ce putem si ce influenta avem”. Poate mai murdara decat decizia de ieri a instantei- condamnarea lui Adrian Nastase, nevinovat, intr-un dosar construit “cu dedicatie”- este actiunea aflata in curs de desfasurare: procurorii lucreaza la intocmirea unui dosar penal in care – pornind de la dramaticul gest de ieri- Adrian Nastase urmeaza sa fie acuzat de (tentativa de) sustragere de la executarea pedepsei. Este halucinant! In ultima saptamana, am atras insistent atentia asupra ingrijoratoarelor similitudini de fond intre situatia lui Sorin Crivat (ajuns in inchisoare nevinovat, pentru a fi insistat ca dosarul “Armamentul” sa isi urmeaze cursul; Anexa dosarului lamurea chestiuni- cheie din “Tigareta II”, care o implicau si pe Monica Macovei) si presiunile facute pentru incarcerarea lui Adrian Nastase in urma unei false vinovatii (falsul procurorilor fiind evident). Sorin Crivat a fost asasinat in penitenciarul Codlea. Ajunsese acolo in urma unei false acuze de luare de mita (care nu a fost dovedita), dosarul fiind instrumentat de DNA Brasov pe vremea cand mare sef era Valentin Selaru (azi procuror sef al Sectiei de urmarire penala din cadrul Parchetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie). Dosarul “Armamentul” (cu Anexa S-207, legata de “Tigareta II”- Anexa provocand mari tulburari celor mentionati in ea) a fost finalizat in perioada in care Adrian Nastase era prim ministru- dosarul trebuind doar sa-si urmeze cursul in 2005, cand, cu complicitatea Monicai Macovei ministru al Justitiei, in epoca)- specifica criminalitatii organizate- dosarul a fost secretizat. “COINCIDENT”- nu cred in coincidente!- acelasi procuror Selaru este cel care conduce cercetarile privind evenimentele tragice din locuinta lui Adrian Nastase. Procurorul Selaru este cel care, in noaptea de 20/21 iunie 2012, a ajuns, impreuna cu o echipa operativa, la locuinta lui Adrian Nastase si, conform declaratiilor, a ridicat “o arma de foc” (revolverul) si proiectilul care a strapuns gatul lui Adrian Nastase, atungandu-i tiroida. Pe de alta parte, procurorul general Codruta Kovesi a declarat ca, acasa la Adrian Nastase, procurorii “au adunat din incapere probele, asa cum se procedeaza in cazul anchetarii unei eventuale fapte penale”. Repet: se lucreaza rapid, la parchet, pentru intocmirea unui dosar penal in care Adrian Nastase sa fie acuzat de (tentativa de) sustragere de la executarea pedepsei. Comanditara acestei actiuni este Monica Macovei – ea este cea care a pus in miscare caracatita obedienta a retelei de mare criminalitate organizata din care face parte (reteaua Dumitru Iliescu- Catalin Voicu- Monica Macovei). Aceasta retea de mare criminalitate organizata (Monica Macovei- Dumitru Iliescu- Catalin Voicu) “l-au scapat printre degete” pe Adrian Nastase, care, conform planului lor, trebuia sa ajunga in penitenciar. Acolo, ar fi urmat sa aiba soarta lui Sorin Crivat: sa fie asasinat. Preconizata asasinare a lui Adrian Nastase in inchisoare (care, fara indoiala, ar fi fost urmata de a declaratie a procurorilor conform careia moartea a fost naturala) trebuia sa fie un mesaj de inspaimantare pentru toti cei care ar fi incercat sa destructureze aceasta retea sau sa i se opuna. Avocatii lui Adrian Nastase depun cerere de amanare a executarii pedepsei- si sigur vor avea succes. In afara de acest lucru, in cazul lui Adrian Nastase opereaza, deja, prescriptia . Aceasta nu a fost invocata de avocati, care, comitand “greseala” (contextual, este o greseala) de a gandi logic (greseala comisa si de AN, in cazul de fata!) au fost convinsi de faptul ca verdictul instantei va fi de achitare, data fiind nevinovatia lui Adrian Nastase. Acum, sigur vor invoca prescriptia. Reteaua de mare criminalitate organizata Monica Macovei- Dumitru Iliescu- Catalin Voicu lucreaza in continuare la operatiunea “aducerea lui Adrian Nastase, cu orice pret in penitenciar” pentru ca, acolo, sa fie “pedepsit in stil mafiot” – asasinat, pentru a lansa un mesaj sinistru. Este motivul pentru care procurorii lucreaza de zor- sub “coordonarea” procurorului Selaru (care si-a demostrat deja obedienta fata de reteaua criminala Monica Macovei- Dumitru Iliescu- Catalin Voicu in cazul ofiterului acoperit SRI Sorin Crivat) la intocmirea unui nou dosar penal in cazul lui Adrian Nastase- pentru halucinanta acuza de (tentativa de) sustragere de la executarea pedepsei.

# ion date 22 June 2012 00:25 -3

Aya, ţi-ai pierdut busola. Normal. La cât sunt de mari câmpii pe care îi bate savaliuc pe aici, acuşi îţi pierzi şi capul.

# Maria date 22 June 2012 01:46 -7

Pana de curand, in naivitatea mea,in lipsa mea de orizont si insertie in fluxul de stiri, numele Dvs,domnule Savaliuc, si al colegei Dvs, site-ul luju.ro imi pareau a fi borne sau garantii de bun simt si verticalitate, cu observarea fidela a legii. Ce vad de catva timp,insa, modul in care ati "luptat"pt dl.A.Nastase si alti corupti de calibru asemanator, se constituie in motive extrem de dure de trezire la realitate in a sesiza constiinta gaunoasa si lipsa de coloana vertebrala. Ca sa scrii insa ca evolutia cazului d-lui Nastase face necesara interventia politicului in justitie,trebuie sa ai o gandire care considera normala transformarea puterii judecatoresti in hartie igienica pt ... "pro-fundoarele"politicienilor ... Tragismul e ca realitatea din teren nu e prea departe de asta deja ... Avem un Parlament impanat de specialisti in drept si "doctori a la Ponta"in varii domenii care nu ezita sa se foloseasca de puterea legala pt a sluji intereselor personale frauduloase : acte normative cu dedicatie (industria berii, delegatia Ro pt Consiliu,pana si analiza de gratieri colective doar pt salvarea lui A.Nastase, situatiile de constrangere a lui M.Macovei in guvernarea Nastase,de a subscrie normativelor infractionale si practicilor guvernamentale ilicite cu dedicatie etc.), hotarari pt sectoare determinate in slujirea clientelei de partid s.a.m.d. Avem o putere judecatoreasca in care cei care ar trebui sa instrumenteze (organele de urmarire penala)si sa condamne (magistratii)cazurile de plagiat, sunt in aceeasi situatie,de plagiere a doctoratelor proprii!!! Si e vorba de pana la varf,in CSM,ICCJ,PICCJ!!!!!Nu numai de procurori convertiti peste noapte in judecatori supremi,care nu stiu procedura penala de anul III!!!!!Judecatori de ICCJ care nu stiu sa deschida un computer sau sa citeasca o lege, dar dau solutii definitive si irevocabile care nenorocesc oameni pe viata!Judecatori care isi stabilesc propriile salarii prin hotarari judecatoresti si pt care tranzactii infractionalo - politice precum Voicu-Costin (alt caz de sarman"abuzat"in opinia voastra de constiinta vanduta)sunt regula si nu exceptia ... Cand metastaza lipsei de scrupule si coruptiei e atat de generalizata, sa sustii ca aceasta speta,a d-lui A.Nastase (in care,DA, procedural, judecatorii au gresit inadmisibilsi nu pot indrepta o ilegalitate printr-o alta ilegalitate,chiar daca e putred de vinovat!Macar atat trebuiau sa faca : sa-l condamne respectand legea si nu executand interese directionate!!!!) inseamna sa-ti dezbraci orice urma de minim profesionalism ,gandire si moralitate. Imi pare nespus de rau,domnule Savaliuc, dar ,pt mine, sunteti o dezamagire tragica!Sa va dea bunul Dumnezeu macar "obrazul si mintea cea de pe urma"-ca aveti nevoie,mare nevoie!Amin. ps Sa mai spun si de modul grobian in care luju.ro manipuleaza votarea comentariilor anti-Nastase, sau orice actiune ce nu se inscrie pe traiectoria dirijata a site-ului pro-Costiniu,pro-Nastase,anti-Macovei,anti-Basescu s.a.m.d.. Tabloul general e evident si se explica de la sine. Ceea ce ati scris,domnului Savaliuc nu face decat sa puna niste accente de culoare ... Trist...Foarte trist ...

# zoro date 22 June 2012 09:09 +4

Maria,ai probleme cu "capu" sau te pune cineva sa postezi aberatii.Te faci ca nu intelegi esenta articolului.Afirmatia ca cei doi reporteri ti-au fost garantii de bun simt si verticalitate apare ca o vrajala de doi bani dupa cele postate ulterior.Cei doi,iti spun eu care am date concludente,nu au tinut partea nimanui, niciodata, in articolele pe care le scriu.Obiectivul principal este starea de alerta maxima care a fost declansata de coruptia din justitie.Cei doi stiu ca mentinerea starii de alerta conduce nemijlocit la instaurarea starii de nelegalitate a dezechilibrului social.Alterarea actului de justitie conduce la dezechilibru social.Dezechilibrul social are intodeauna drept consecinta instaurarea unei stari de instabilitate politica si sociala.

# Ghita Bizonu' date 22 June 2012 11:42 +4

Poa in Frnata .. Nu la noi . La noi unii o sa afirme ca este nromala interventia politica fiinda "europa a cerut!"

# kiki2009 date 22 June 2012 16:03 -1

domnule zoro :-) nu pot sa ma decid, dumneata esti doar neghiob sau esti un mercenar la fel ca autorul  articolului? macar autorul stie ce trebuie sa urmareasca, doar sunt atatia idioti care se perinda pe site-ul acesta. dar dumneata? dumneata esti doar nevinovat :cry:?

# Zoro date 22 June 2012 17:19 +5

Domnule kiki 2009 in privinta insultelor scorul este de 1 la 1,sa lasam acest scor neschimbat,parerea mea. In ceea ce priveste comentarile trebuie sa va intreb (daca binevoiti a raspunde) urmatoarea chestiune. In primul rand doresc sa stiu daca a-ti absolvit facultatea de drept, avand oarece experienta in domeniu. Daca raspunsul este afirmativ,ce parere aveti de coruptia din justitia romaneasca si ca sa fiu mai concret ce masuri a-ti inteprinde daca din intamplare sunteti judecat de un complet de judecatori corupti.Ptr. a pronunta hot. ce si-o doresc in mod catergoric,nu tin cont de probele din dosar(probe ce constau in hot.jud.irevocabile si disp.legale imperative) motivand ca hot.irevocabile si disp.legale sunt gresite, inventeaza alte probe ce nu exista in mod real si se pronunta, in mod exclusiv,pe acele probe inventate.Acele hot.distrug vieti si destine.Este evident ca acei judecatori au savarsit fapte de natura penala,dar cine sa-i cerceteze si sa-i trimita in judecata

# kiki2009 date 22 June 2012 19:38 -1

[quote name="Zoro"] da domnule zoro, am terminat dreptul demultisor.si scorul ar fi ramas de la inceput 0-0.nu vreau sa fiu judecat de asemenea judecatori.ei exista, la fel cum exista si oamenii politici, poate toti (poate impropriu spus politici, nu cred ca exista asa ceva in romania).dar autorii care scriu pe site manipuleaza(si asta nu este un exemplu izolat),interpretand tendentios si pro parte practica cedo,legea sau probele pe care pretind ca le cunosc. sa ma fereasca dumnezeu insa sa ma judece persoanele care scriu pe acest site! parca tot de niste judecatori as vrea sa fiu judecat, chiar daca si ei gresesc (si nu spun ca nu au gresit in cazul lui nastase, doar ca, permite-mi sa iti spun, aparent nastase este vinovat iar nu judecatorii corupti). depaseste orice limita a bunului simt sa improsti cu noroi toti judecatorii sau procurorii care ancheteaza sau judeca o persoana despre care crezi, chiar cu tarie, ca e nevinovat. si cu asta inchei, caci va spune ezotericul ca delirez.

# unne date 22 June 2012 17:56 +3

o eroare judiciara...cu intentie. puteri neseparate in stat, magistrati conditionati prin lefuri nesimtite pe de o parte, prin santaj cu dosare ale serviciilor culegatorare de folclor, de pe alta parte. in 9 luni am avut o a doua unanimitate infioratoarea dupa unanimitatea csm in cazul barsan - unanimitate de sclavi in genunchi.

# ilie date 22 June 2012 19:47 +3

In Romania avem o justitie de cah. Din punctul meu de vedere Justitia din judetul Olt si Dolj a devenit o latrina in care s-au strans si solidarizat impotriva firii umane, impotriva tuturor valorilor lumii civilizate si impotriva statului de drept, cele mai rapace, hidoase, infioratoare si dezgustatoare mutatii ale speciei umane in general si ale natiunii romane in special. Tribunalul Olt si Curtea de Apel Craiova au fost transformate în BAZARE în care se vând la tarabă sentinţe judecătoreşti pentru Alro Slatina, judecatorii afisind o totala indiferenta in fata dreptatii, fara a avea puterea de a se desface de prejudecatile care le intuneca vederea. La Tribunalul Olt si Curtea de Apel Craiova este fabrica de infractori in roba, pentru a apara infractorii care fura si jefuesc aceasta tara. Judecatorii acestor instante au un comportament antisocial, nu respecta nici o lege, fapt confirmat de Hotararile judecatoresti definitive si irevocabile date pana acum de acestea pentru a favo

# gusteru date 23 June 2012 09:02 +3

A venit momentul ca şi judecătorii să iasă în public şi să explice cum lucrează ei cu materialul uman pe care îl au în faţă. Judecătorii să dea socoteală pt erori în muncă, pt trafic de influenţă şi multe alte măgării pe carele fac în mod curent.  Este necesaă o lege a răspunderii procurorilor şi judecătorilor, aşa fel ca în cazul în care fac gafe impardonabile şi din care apoi plăteşte statul român după hotărârile CEDO, să plătească ei nu noi, fiindcă statul suntem noi şi banii noştri.  Judecătorii care provin din procurori să fie daţi afară, fiindcă sunt deformaţi profesional. Ei văd peste tot numai infracţiuni.  Judecătorii să fie aleşi, nu numiţi de un marinar, care la rândul lui tot un mare infractor este. Apropo de de dispariţia floreti româneşti.  Judecătorii să fie invitaţi în emisiuni tv şi să dea explicaţii pe marginea unor cazuri. 

# Aya date 24 June 2012 00:21 +2

1. INFRACTOAREA MONICA MACOVEI (IMPLICATA IN OPERATIUNI DE MARE CRIMINALITATE ORGANIZATA) SA CEARA DEMISIA LUI TRAIAN BASESCU! Citez din presa: “Gestul ministrului Administraţiei şi Internelor, Ioan Rus, de a-l suna pe (…) Adrian Năstase şi de a negocia cu acesta un regim preferenţial de a ajunge la închisoare este inacceptabil. Şi aşa rămâne, chiar dacă ministrul ar promite public că va telefona tuturor condamnaţilor la pedepse cu închisoare de azi încolo ca să-i întrebe cum vor să fie duşi la penitenciar”, a declarat, vineri (23 iunie 2012; n.A.) Monica Macovei.” Conform celor precizate de Victor Ponta, Traian Basescu a fost pus la curent de Ioan Rus in legatura cu modul preconizat de a se executa mandatul, in cazul lui Adrian Nastase. Mai mult, Traian Basescu nu a avut nimic impotriva- chiar s-a interesat de starea lui Adrian Nastase. Pe cale de consecinta, infractoarea Monica Macovei (implicata direct in marea criminalitate organizata – reteaua Dumitru Iliescu- Catalin Voicu- Monica Macovei) ar trebui sa ceara si demisia lui Traian Basescu- cel putin pentru complicitate.

# Maria date 24 June 2012 19:36 -2

Deocamdata,conform legii, Presedintele Romaniei nu are nici o atributie legata de procedurile de punere in executare ale unei sentinte penale definitive si irevocabile-exceptand gratierea,care,in cazul de fata,imi doresc sa nu o dea, lasandu-i pe parlamentarii USL sa-l scape pe dl.Nastase printr-un normativ de gratiere colectiva,ca sa se puna si dumnealor insisi la adapost,pt cand le va veni timpul sa raspunda de nenorocirile aduse acestei tari-,in timp ce MINISTERUL INTERNELOR SI MINISTERUL JUSTITIEI AU INDATORIRI LEGALE PE CARE AU EVITAT SA LE RESPECTE prin prepusii subordonati ierarhic ministrilor Rus si Corlatean,angajandu-si raspunderea penala (cata vreme NU EXISTA nici o hotarare judecatoreasca prin care sa intervenit modificari legale si procedurale in executarea Sentintei penale definitive si irevocabile de 2 ani inchisoare cu executare data d-lui Nastase.Da,chiar si cand hotararea e ilegala, ilegalitatea se "sanctioneaza"printr-o hotarare judecatoreasca si nu prin manifestatii de strada,emisiuni lacrimogene si adunarea semnaturilor de batranei si gospodine momiti cu un banutz in plusz de cosnitza, ca sa semneze pentru "cel mai mare martir premier al tuturor timpurilor"pe care l-a avut vreodata Romania ).

# sorin date 26 June 2012 23:38 -1

Mercenare!! Te-ai vandut pe doi arginti!!! Esti penibil, iei partea coruptilor condamnati definitiv...Stramosii nostri se rasucesc in mormant cu specimene de doi bani ca voi, nu aveti coloana vertebrala, constiinta, nimic...Faceti umbra pamantului degeaba...Tradatorilor!!!

# vasile date 1 July 2012 11:01 0

Este ingrozitor ce se intampla cu institutiile statului in Romania. Bate dimineata din picior Monica Macovei, pana seara toate dorintele ei sunt transpuse in practica. DNA, CSM, ICCJ,ANI, procurorii si judecatorii lupta din rasputeri sa-i indeplineasca dorintele. Oare o fi corect ca nastase sa declare recurs pentru o presupusa infractiunde si pentru care s-au administrat probe, iar completul macovistelor sa-l condamne pentru alta infractiune, de care omul nu stia ca a comiso.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva