14 May 2025

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

CONTRE PE RASPUNDEREA MAGISTRATILOR – Judecatoarea Viorica Costiniu, presedinta de onoare a AMR, avertizeaza ca in nicio tara europeana judecatorul nu este pedepsit financiar pentru hotararile sale: “In momentul in care judecatorul va fi sanctionat pecuniar pentru o solutie va spun ca semnul de intrebare asupra actului de justitie va fi si mai mare”

Scris de: G.T. | pdf | print

10 June 2013 16:10
Vizualizari: 4994

Presedinta de onoare a Asociatiei Magistratilor din Romania, judecatoarea Viorica Costiniu (foto), se opune noului amendament propus de Comisia de revizuire a Constitutiei, care prevede ca statul sa se poata indrepta impotriva magistratilor pentru recuperarea prejudiciului cauzat de deciziile acestora. In opinia Vioricai Costiniu, semnele de indoiala asupra actului de justitiei se vor accentua in momentul in care un judecator va fi sanctionat pentru o solutie de-a acestuia.


Presedinta de onoare a AMR a precizat, in urma cu cateva zile, intr-o interventie telefonica la postul Antena 3, ca in nicio tara europeana nu exista vreo procedura prin care sa se actioneze impotriva judecatorului pentru o solutie data de acesta intr-un dosar: “Statul si-a asumat raspunderea pentru actul de justitie in momentul in care persoana devine judecator. Si atunci sa ne intoarcem sa vedem cum se intra in magistratura, modalitatea vechimii care se practica, astfel ca la mai putin de sapte ani, in conditiile in care introduci si doi ani de INM, ajunge direct la cea mai inalta instanta din punct de vedere al ierarhiei profesionale.

In nicio tara europeana si cu atat mai mult in alte tari ale pamantului vreodata nu s-a actionat judecatorul pentru solutie. In momentul in care judecatorul va fi sanctionat pecuniar pentru o solutie va spun ca semnul de intrebare asupra actului de justitie va fi si mai mare. In conditiile in care tu stat nu esti capabil, desi ai obligatia constitutionala, de a-mi asigura o normalitate in activitatea judiciara, un respect fata de justitiabil”.

De asemenea, judecatoarea Viorica Costiniu a atras atentia asupra conditiilor precare in care se desfasoara actul de justitie, dar si asupra numarului mare de dosare aflate pe rolul instantelor, aspecte de pe urma carora are de suferit in primul rand justitiabilul din Romania: “Asociatia Magistratilor din Romania implineste anul acesta 20 de ani de la infiintare, varianta moderna, pentru ca ea exista ca asociatie profesionala din 1933. Ei bine, in toti acesti ani am participat activ ca asociatie la tot ceea ce a presupus reforma Justitiei. Din pacate, suntem dupa 20 de ani cand Justitia este mai incarcata, sunt peste trei milioane de dosare pe rolul instantelor, capacitatea din punct de vedere al personalului, al logisticii, al fondurilor care sa faca Justitia sa functioneze la cotele pe care le dorim noi, dar nu pentru noi in primul rand ci pentru justitiabilul care vine in fata salii, vede o lista cu o suta de dosare sau judeca la miez de noapte sau chiar mai tarziu... In aceste conditii, cand am un personal auxiliar aproape terminat de munca, care se resimte pana noaptea la 12, 1, 3 dimineata si apoi la ora 7 incepe o noua activitate, cand am lipsa de spatiu efectiv, toate acest lucruri vin in conditiile in care politicienii vor neaparat, in orice conditii, pentru grava neglijenta de exemplu sa plateasca judecatorul pentru o eventuala hotarare data la o instanta internationala. Si noi, instantele romanesti, obligam statul sa plateasca cetatenilor nostri, in conditiile in care suntem sesizati, pentru acele nedreptati care s-au facut. Deci tot Justitia este cea care repara eventual acele chestiuni care s-au gresit”.

Comisia pentru revizuirea Constitutiei a stabilit: “Statul exercita dreptul de regres, in conditiile legii”

Amintim ca, saptamana trecuta, Comisia pentru revizuirea Constitutiei a aprobat un amendament care prevede ca statul se va putea indrepta pentru recuperarea prejudiciului impotriva magistratilor care si-au exercitat functia cu rea-credinta sau grava neglijenta. Cu 15 voturi “pentru”, Comisia a decis modificarea alineatului 3 din articolul 52 din Constitutie. Acesta va avea urmatorul cuprins: “Statul raspunde patrimonial pentru prejudiciile cauzate prin erorile judiciare. Raspunderea statului este stabilita in conditiile legii inclusiv in ceea ce priveste raspunderea magistratilor care si-au exercitat functia cu rea-credinta sau grava neglijenta. Statul exercita dreptul de regres, in conditiile legii”.

In momentul de fata, alineatul 3 al articolului 52 din Constitutie prevede urmatoarele: “Statul raspunde patrimonial pentru prejudiciile cauzate prin erorile judiciare. Raspunderea statului este stabilita in conditiile legii si nu inlatura raspunderea magistratilor care si-au exercitat functia cu rea-credinta sau grava neglijenta”.

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 10 June 2013 16:32 +4

chiar daca o apreciez pe onorabila judecatoare ,la acest pct sint in dezacord cu opiniile avizate(poate) .atunci daca judecatorul nu are o raspundere cum avem o calitate a actului de justitie. sa consideram ca meseria de judecatot este una normala.daca/i normala atunci toti avem si responsabilitati si indatoriri.daca gresim platim(uneori si cu viata)deci vi se pare onorabila judecatoare ca un judecator nu trebuie sa/si asume si bunele si relele,asa cun noi toti o facem?ce prighia ati propune dvs pentru inbunatatirea ,,calitatii acestei justitii care/i deplorabile acum cind vorbim? cum ar trebui sa se intimple in cazul confratilor dvs care i/au ,,impartit justitie sotului dvs,,?cind vorbim de benzi de inregistrare trucate? ce masuri ati lua daca nu ati fi dvs in aceasta pozitie ,cum sa avem un echilibru impotriva unui judecator care poate ne/a DISTRUS VIATA,CARIERA,FAMILIA,BUNASTAREA????NE SPUNETI DE AR 52 ALIN 3 ....statu dar statul nu sintem noi???de ce din taxele mele??

# Dan date 10 June 2013 16:47 +6

Ce plictiseală. Răspunderea pentru gravă neglijență și pentru intenție exista și până acum și va continua să existe și de acum înainte. Este normal să existe. Nu înțeleg nici bucuria cretină a unora și nici tristețea nesfârșită a altora. Asta nu înseamnă că pentru orice desființare de hotărâre judecătorul de la instanța inferioară o să răspundă, că s-ar ajunge la o chestiune f periculoasă - nu ar mai exista casări. S-ar naște o solidaritate de breaslă pe care nu ar dori-o nimeni dintre istericii de pe aici.

# antiKiorul date 10 June 2013 17:07 +8

se poate recupera prejudicial daca magistratul a actionat \"cu rea credinta sau cu grava neglijenta profesionala\".mi se pare absolut firesc,ceea ce ma infioara este faptul ca probabil aceste derapaje ale magistratilor vor fi constatate tot de vreo cloaca basista gen CSM,si deci vor raspunde pecuniar doar cei neagreati de system,asa cum toata pleiada de infractori jegosi penali portocalii au primit NUP-uri si PUP-uri in poponet desi infractiunile erau probate cu probe solide ,nu cu interceptari.ar cam fi cazul ca slugile astea de prin DNA si Justitia basista sa plateasca din buzunar abuzurile si tical;osiile sanctionate de CEDO,sa nu mai doarma pe-o ureche asteptand sa le plateasca tot victimele lor

# Vlad date 10 June 2013 23:19 +6

Au fost magistrati exclsi din sistem pt probleme disciplinare sau care au fost condamnati definitiv pt fapte de coruptie. De ce minstrul Finantelor nu ia atitudine? Si de ce, onor Parlamentul si USL impreuna cu M. Pivniceru, nu au preluat ideea jud. Dumbrava astfel incat magistratii care au fost condamnati pt fapte de coruptie sa nu beneficieze de pensie speciala?

# Corupta asta vorbeste? cu sotul SPAGAR date 10 June 2013 18:13 +9

Normal ca nu trebuie pedepsiti, SA-SI FACA DE CAP CA SI PANA ACUM...BANI MULTI DE LA PROSTI!!!...DAR EU AS SPUNE ALTCEVA...de acord cu doamna Costiniu...dar daca un magistrat in Romania va fi prins cu bani, mita...etc...e de acord aceasta doamna judecator ca acel magistrat sa fie condamnat la 20 de ani de puscarie? sa nu beneficieze de pensie ca si cum n-a fost judecator niciodata? IN ROMANIA NUMAI PRIN MASURI EXTREME SE POATE FACE DREPTATE.

# Albastru date 10 June 2013 18:21 +7

Doar absolventi de la spitalul 9 nu raspund de faptele lor...

# Bizonul sfios date 10 June 2013 18:28 +4

In nici o tara europeana nu se dau decizii in dosare cu ignorarea probelor din dosar. Asa ca madam ar fi bine sa mai studieze solutiile pronuntate si eventual sa taca din gura.

# frica pazeste via raspundeti date 10 June 2013 18:32 +3

:D pana acuma sau dat sentinte ca huidu acident cu omor,liber a dat spaga, :-* roberta,udrea,boagiu,basescu,videanu,etc,hotii cu dosare nup ;-) alexandrescu,becali ,nastase etc.arestati fara probe ca in ani 5o. sa ne dea exemplu :lol: pupincuristii liberi,cei care judeca la comanda sa plateasca cat se castiga la cedo :-) nu statul adica poporul corect ,au legii au jurat la investire fiti corectii :-x

# Cacarau date 10 June 2013 18:49 +7

Inainte de raspunderea magistratilor se impune, in opinia mea, raspunderea analfabetilor care constituie corpul legiuitor. Pai sa nu uitam ca, in cele mai multe cazuri, nu aplicarea legii a condus la sanctiunile aplicate de CEDO, CI insasi legile strambe pe care retarzii din parlamentul Romaniei, in TOATE culorile politice pe care le-a cunoscut, au determinat sanctionarea statului. Cata vreme vor avea LEGI strambe, shui, shuchii, pashuchii, chioare, tembele, dedicate, care creeaza discriminari sau alte neajunsuri, judecatorii nu vor putea da solutii DECAT in temeiul lor. Or, de cele mai multe ori, acestea sunt cele care produc prejudicii, iar nu aplicarea legii. ...sa va vorbesc despre RECURSUL IN ANULARE...? sau despre NOUL COD CIVIL (care este susceptibil de alta culoare politica decat exemplul de mai inainte), care va genera alte mii de probleme? In opinia mea, judecatorii isi fac treaba...!!!

# ANDREI LEONTE date 11 June 2013 09:32 +2

ACESTA MI SE PARE CEL MAI PERTINENT COMENTARIU LA ACEASTA PROBLEMA DEOARECE CADRUL LEGISLATIV ARE FOARTE MULTE LACUNE SI DA NASTERE LA MULTE INTERPRETARI

# eu date 12 June 2013 13:56 +1

Nu zau?Ia pune mana si invata Constitutia recte ART 20/2,sa vezi ca domnii juzi puteau sa aplice o legislatie europeana fara a lua in calcul legislatia nationala contrara! Ce dracu asa prosti ne credeti? .

# Parata date 11 June 2013 11:57 0

Oricum o judeci, nu e bine. Eu consider ca legi exista, cei indreptatiti sa o aplice nu o fac. De exemplu, in Constitutie exista articol privind posibilitatea Ministerului Finantelor de a recupera paguba de la cei care au dat hotarari strambe, dar nu s-a aplicat niciodata. Nu cred ca prin adaugarea unei virgule in noua Constitutie, se va aplica vreodata. Apoi, daca e vorba de raspundere materiala, breasla se coalizeaza, asa cum au scris antepostatorii mei. Chiar si acum, solidaritatea in eludarea legii exista. Solidaritate exista chiar si intre procurori si judecatori, intre avocati, intre executori judecatoresti, intre toti care functioneaza in Justitie.

# Parata date 11 June 2013 12:05 0

Avocatul spune clientului:\"Noi castigam\". Este evident, avocatul isi primeste onorariul indiferent de solutia judecatorului. Judecatorul scrie hotararea, fara sa citeasca cuprinsul dosarului. Dupa ce a dat hotararea, se chinuie ca motivarea sa se muleze pe hotararea deja data sau, daca nu gaseste articolul potrivit, raspunde in genul: \"urgenta este motivata ca domnul vine in tara\'?! sau \"daca se respecta art. 580-2, atunci hotararea nu se putea executa\'? Pai cine i-a pus pe onorabilii judecatori sa dea hotarari neexecutabile? Si daca vor sa dea asemenea hotarari, de ce onorata AMR sau UNJR nu fac propuneri legislative in loc sa organizeze greve si revolte? Si in contradictie totala cu legea, o instanta superioara o acopera pe precedenta, s.a.m.d.

# Dai date 11 June 2013 19:21 0

Vai, doamnă, sunteți total incoerentă, nu se înțelege nimic din spuneți. Dacă vă adresați așa și judecătorului, nu e nevoie să vă citească dosarul, decide împotriva dumneavoastră fără rea-credință sau gravă neglijență. Pur și simplu sunteți incoerentă. Îmi pare rău, se vede că aveți necazuri, dar e vai de capul dumneavoastră.

# Parata date 11 June 2013 22:37 0

Avocatul meu a scris 3 carti in domeniu pana acum, nu poate fi acuzat de incoerenta si dansul este cel ce se adreseaza judecatorului. Ordonanta presedintiala trebuie sa indeplineasca 3 conditii pentru a fi admisa, una este urgenta. D-nul judecator ignora ca mai exista un program dat tot prin ordonanta, valabil dar neonorat si admite o a doua ordonanta in care motiveaza urgenta prin\"urgenta este ca d-nul vine in concediu in acea perioada\" si \"fondul nu este prejudiciat fiindca hotararea se refera la o perioada limitata\" Prin cele 2 hotarari prin ordonanta, reclamantul a obtinut ambele capete de cerere din procesul de fond. Dar in procesul de fond, unde s-a judecat cauza, hotararea a fost toatal in contradictie cu cele 2 hotarari care au ignorat orice dovada.

# IOAN DUSCAS date 10 June 2013 19:57 +2

DE SAPTE ANI DE ZILE O TRUPA DE INFRACTORI DIN RANDUL PROCURORILOR MA SUSPECTEAZA DE A FI AUTORUL UNOR INFRACTIUNI DE FURT SIMPLU SI COMPLICAT ! CRIMA ORGANIZATA SI DEZORGANIZATA ! SPIONAJ ! TERORISM ! TRAFIC DE PERSOANE ! NUMA KA LEGEA SPUNE KA SUSPECT POATE FI PERSOANA IN LEGATURA CU CARE EXISTA INDICII TEMEINICI CUM CA AR FI IMPLICAT IN COMITEREA INFRACTIUNII DE CARE ESTE SUSPECTAT ! IN CAZUL MEU DESI NU EXISTA NICI UN INDICIU REALIST DIN CARE SA REIASA PARTICIPAREA MEA LA CONSUMAREA VREUNEI INFRACTIUNI DE CARE SUNT SUSPECTAT TOTUSI PE BAZA DE BUN PLAC SI BAZANDU-SE PE FAPTUL KA NU RASPUND IN FATA LEGII (ADIKA LI SE FALFAIE DE LEGE) O TRUPA DE INFRACTORI DIN RANDUL PROCURORILOR ALATURI DE INFRACTORI DIN SERVICIILE SECRETE , DIN MINISTERUL DE INTERNE SI MINISTERUL DE JUSTITIE MA SUSPECTEAZA DE CE LE PIKA BINE ! NU NUMAI KA MA SUSPECTEAZA DAR DE SAPTE ANI DE ZILE ACESTI INFRACTORI DEOSEBIT DE PERICULOSI DERULEAZA ACTIUNI TIPIC MAFIOTE IMPOTRIVA MEA !  

# daniela date 10 June 2013 20:00 +5

Niciodata nu au raspuns pentru nimic. Au o lume a lor se folosesc de statutul lor si cred ca isi pot permite orice. Din nesttinta sau din alte motive dau niste hotariri.... Nu am doprit raul nimanui dar cred ca ar trebui si ei sa simta ce au simtit toti cei care le-au fost alaturi ani de zile si carora veniturile le-au fost dimnuate drastic . Dna Costiniu este de admirat pt. ca tot timpul a luptat pentru colegi dar numai atit.

# Alta Daniela date 11 June 2013 00:02 +4

Da, si eu o admir pe Dna. Costiniu pentru solidaritatea de care da dovada, dar nu de putine ori am asistat la cateva procese penale si am constatat cu stupoare ca Dna Costiniu si alti stimabili Judecatori de CAB, stau cu mana in falca si sforaie pe la Instante! Habar nu au ce se intampla in dosarele penale pe care le JUDECA! Ii pun pe inculpati sa-si spuna punctul de vedere DAR nu-i asculta NIMENI. NIMENI. NIMENI! Dlor sforaie sau susotesc intre ei si dupa aceea dau solutii de condamnare cu zecii de ani in dosare in care nu este vorba nici macar de tentativa!De ce sa nu existe si raspunderea MAGISTRATILOR?  Poate ca atunci si-ar baga nasul in dosarele alea si si-ar da interesul sa JUDECE cu adevarat corect pentru ca altfel nu le va conveni sa le bage si lor statul gheara in buzunarele alea fara fund! Un Judecator CORECT si cu CONSTIINTA va judeca numai cateva dosare pe zi nu cateva sute, dar acele cateva.... cu siguranta ca vor fi judecate corect, in spiritul ADEVARULUI si al LEGII !

# Alta Daniela date 11 June 2013 00:10 +1

Da, si eu o admir pe Dna. Costiniu pentru solidaritatea de care da dovada, dar nu de putine ori am asistat la cateva procese penale si am constatat cu stupoare ca Dna Costiniu si alti stimabili Judecatori de CAB, stau cu mana in falca si sforaie pe la Instante! Habar nu au ce se intampla in dosarele penale pe care le JUDECA! Ii pun pe inculpati sa-si spuna punctul de vedere DAR nu-i asculta NIMENI. NIMENI. NIMENI! Dlor sforaie sau susotesc intre ei si dupa aceea dau solutii de condamnare cu zecii de ani in dosare in care nu este vorba nici macar de tentativa!De ce sa nu existe si raspunderea MAGISTRATILOR?  Poate ca atunci si-ar baga nasul in dosarele alea si si-ar da interesul sa JUDECE cu adevarat corect pentru ca altfel nu le va conveni sa le bage si lor statul gheara in buzunarele alea fara fund! Un Judecator CORECT si cu CONSTIINTA va judeca numai cateva dosare pe zi nu cateva sute, dar acele cateva.... cu siguranta ca vor fi judecate corect, in spiritul ADEVARULUI si al LEGII !

# IOAN DUSCAS date 10 June 2013 20:03 +2

LEGEA SPUNE CA OMUL LEGII TREBUIE SA ADUNE PROBE DIN CARE SA REIAASA COMTEREA UNEI INFRACTIUNI DE CATRE SUSPECT ! IN CAZUL MEU I TRUPA DE INFRACTORI DIN SERVICIILE SECRETE , MINISTERUL DE INTERNE SI MINISTERUL DE JUSTITIE MI-AU FACUT VIATA INTIMA SPECTACOL DE INTERES PUBLIC ! PE LANGA ACEST ABUZ DEOSEBIT DE GRAV ACESTI INFRACTORI PRIN METODE SPECIFICE MI-AU TRANSFORMAT TOATA FAMILIA IN COLABORATORI AI LOR DE CARE SE FOLOSESC ZILNIC PENTRU DISCREDITAREA MEA ! ZI DE ZI ACESTI INFRACTORI PLATITI DE LA BUGET DERULEAZA ACTIUNI DE IZOALRE A PERSOANEI MELE DE ABSOLUT ORICINE ! ADIKA DAKA VREAU SA MENTIN O RELATIE DE PRIETENIE CU CINEVA VINE INFRACTORUL PURTATOR DE UNIFORMA SI II PUNE IN VEDERE PERSOANEI CA EU AS FI UN ELEMENT PERICULOS DE CARE AR TREBUII SA SE FEREASCA IAR IN CAZUL IN CARE MAI ARE OCAZIA SA SE INTALNEASCA CU MINE DUPA DOUA VORBE SA INCEAPA SA IMI POVESTEASCA CA UNDEVA S-A FURAT CEVA ! SAU A MURIT CINEVA ! CAU A ARS CEVA ! SAU ORICE CU CONTINUT INFRACTIIONAL ! 

# IOAN DUSCAS date 10 June 2013 20:10 +1

DESI NU AM ABSOLUT NICI O LEGATURA CU NEAMUL TIGANESC TOTUSI AM PE URME O TRUPA DE TIGANI CU SI FARA DE GRADE DIRIJATA ZI DE ZI DE CATRE ALTI INFRACTORI DIN INTERNE , SERVICII SI JUSTITIE CU MISIUNEA DE A MA DISCREDITA LA TOT PASUL ! ZI DE ZIN TIGANI SCARBOSI PLATITI CU BANI PUBLICI SI FAVORURI JUDICIARE AU MISIUNEA DE A SPUNE CA EU AS FI TIGAN , CA EU AS FI BANDIT ! CA EU AS FI HOMOSEXUAL , CA EU AS FI DRACUL IN PERSOANA ! SA FII OM CINSTIT , CAPABIL SI BINE INTENTIONAT SI SA BENEFICIEZIN DE UN ASEMENEA TRATAMENT DIN PARTEA UNOR INFRACTORI PLATITI DE LA BUGET ! IN URMA CU UN AN DE ZILE AM FOST ALES PENTRU O IMPORTANTA FUNCTIE PUBLICA DAR O TRUPA DE INFRACTORI DIN MINSTERUL DE INTERNE , SERVICILE SECRETE SI JUSTITIE AU HOTARAT CA UN INFRACTOR COMPLICE DE AL MAFIEI IMOBILIARE TREBUIE SA IA LOCUL PENTRU CARE ELECTORATUL M-A DESEMNAT PE MINE SI PRIN URMARE EU DESI AM FOST DESEMNAT DE ELECTORAT A, RAMAS PE DINAFARA DEOARECE INFRACTORII DIN CATEGORIA OAMENI AI LEGII AU DORIT PE ALTCINEVA ! 

# IOAN DUSCAS date 10 June 2013 20:17 +3

IN URMA CU CINCI ANI DE ZILE AM FOST DESEMNAT PRIN VOT PENTRU O IMPORTANTA FUNCTIE PUBLICA DAR AEIASI INFRACTORI DIN CATEGORIA OAMENI AI LEGII AU HOTARAT CA UN INFRACTOR SA PREIA LOCUL PENTRU CARE AM FOST ALES EU ! ACESTI INFRACTORI DEOSEBIT DE PERICULOSI AFIRMAU CA EU AS FI BANDIT DECI NU AS PUTEA OCUPA RESPECTIVA FUNCTIE ! DAR MA INTREB EU ! CE I-AR FI OPRIT PE ACESTI INFRACTORI SA MA IA LA INTREBARI DACA DE UNDEVA AR FI REIESIT CA EU AS FI COMIS VRE O INFRACTIUNE ! FAPTUL CA AS FI OCUPAT O FUNCTIE PUBLICA NU MI-AR FI ADUS IMUNITATE DAR LE-AR FI IESIT LOR LA IVEAALA FURACIUNILE DE PROP[RIETATI IMOBILIARE SI DE BANI PUBLICI !! ACESTA FIIND MOTIVUL REAL PENTRU CARE ACESTI INFRACTORI PLATITI DE LA BUGET MI-AU ANULAT VOTURILE ! SI ASEMENEA INFRACTORI PRETIND CA AR FI OAMENI AI LEGII IAR EXCROCHERIILE FACUTE DE EI PRETIND A FI ACTE DE JUSTITIE ! 

# IOAN DUSCAS date 10 June 2013 20:25 +3

DACA NU SUNTETI LA CURENT AFLATI CA IN ACEASTA TARA EXISTA O GRAMADA DE PROCURORI SI JUDECATORI DEVENITI MARI PROPRIETARI DE TERENURI PE BAZA DE DOCUMENTE FALSIFICATE SI HORTARARI JUDECATORESTI ILEGALE IN CARE JJUDECATORUL SE PISHE DE SUS PE LEGE SI FACE ABSOLUT CE II TRECE PRIN KAP SAU CE PRIMESTE ORDIN DE LA O STRUCTURA INFRACTIONALA SECRETA FORMATA DIN INFRACTORI DIN SERVICIILE SECRETE , INTERNE , JUSTITIE SI SCURSURI DIN ZONA POLITIKA ! NU DE PUTINE ORI SE INTALNESC CAZURI IN CARE JUDECATORUL CE JUDECA CAUZE FUNCIARE ARE PE LANGA ROLUL DE JUDECATOR SI PE CEL DE PROPRIETAR DIN UMBRA AL TERENULUI PENTRU CARE AMARASTEANU DE RAND SE PREZINTA LA JUDECATA ! DECI NU-I ASA KA AR FI IMORAL KA PE UN INFRACTOR CU CIOCANEL SA IL PUI LA PLATA ? CE TREBUIE SA FACA UN JUDECATOR ? SA JUDECE IN BAZA LEGII ! DAR DAKA LU JUDECATORU NOST II VINE CHEFU SA DEA SENTINTE DUPA URECHE SAU BUNUL PLAC CUM AR PUTEA FI CORECTAT UN ASEMENEA EXEMPLAR ? PLATIND CIVIL SI PENAL CA ORICE OM DE RAND ! DECI 

# manifest date 10 June 2013 20:45 +7

Pentru dispariţia declaraţiei de inculpat din dosar, aplicarea retroactivă a legii, refuzul de a primi o cerere de recuzare, respingerea unor cereri de asigurare dovezi pentru abuzurilor magistraţilor, soluţionarea cu rea credinţă a cauzelor, încălcarea principului securităţii raporturilor juridice, o întreb pe doamna judecătoare, trebuie să răspundă magistraţii sau Statul Român? Statul român, să înţeleg cetăţenii? Magistraţii în România nu răspund pentru că nu are cine să-i tragă la răspundere.

# primarul date 10 June 2013 20:58 +4

Cum să-i convină madamei Costiniu să răspundă pentru soluţiile date chiar de ea în condiţii de infracţionalitate indiscutabile. Cum e posibil să răspundă material,nu există neobrăzare mai mare,să răspundă statul,ea este JUDECĂTOR DACĂ CUMVA AŢI UITAT. Nimeni nu are voie să discute soluţiile date de ea şi aţii ca ea în condiţiile precizate mai sus. Altfel ataci independenţa justiţiei.Pe multă lume a prostit până acum cu discursurile ei demagogice,să vedem până când.

# vuvu date 10 June 2013 21:32 +4

BUBA? CAND AUZITI DE RASPUNDERE, va ia buba, nu-i asa? Dar de ce ar fin dna Costiniu chirurgul care salveaza nu stiu cate vieti pe luna, pedepsit ca o data a dat-o in bara? Stiti de ce? ca odata cu 16 ani raspunde orice om penal, de aia!

# Bos si Poc date 10 June 2013 22:34 -1

Hai, hai, ia-ti calmantele si sterge-ti spumitele de la gurita! :lol: :lol:

# ilie Şandru date 10 June 2013 21:42 +3

Chestiunea cu ,,greşala\" judecătorului care ar trebui sactionată pecuniar este normală, fiindcă până la plată se exprimă cel puţin trei magistraţi: fondul, recursul şi curtea de apel. Normal ar fi deci ca soluţia dată să fie şi cea dreaptă. Altfel de ce să plătească statul pentru ,,greşală\", adică noi, cei mulţi, că doar banii nu cad din cer. Dar legile sunt prost făcute şi fără nicio logică uneori. În legea privitoare la ,,retitutio et integrum\" cine suferă pentru ceea ce trebuie să plătească statul? tot noi, cei mulţi cu toate că generaţiile de azi nu sunt vinovate cu nimic pentru ceea ce a făcut statul comunist. Nu sunt vinovate, dar plătesc! Că aşa s-a votat legea.

# Maria date 12 June 2013 10:51 0

Sunt de acord cu dumneavoastra. Insa, mai exista o situatie: sigur, intr-o tara normala, cu o justitie dreapta, faptul ca exista fond, apel si recurs, ar trebui sa existe o garantie ca decizia finala este cea justa. Ce ne facem in cazurile in care judecatorii s-au constitutit in adevarate retele, cand se poate \"fenta\" cu usurinta sistemul de alocare aleatorie a dosarelor, cand un judecator care judeca pe fond ajunge sa fie si in completul ultimei instante si nu poate fi recuzat pentru ca ceilalti judecatori nu sunt de acord etc. Ce ne facem cand judecatori cunoscuti pentru practicile lor \"neortodoxe\" sunt promovati la Inalta Curte (a se vedea cazul recent al doamnei judecator Duta Ruxandra Monica) si asa mai departe....

# De acord cu Maria date 12 June 2013 11:12 0

Eu nu pot disculpa nici un judecator \"pentru ca asa este legea\" Un justitiabil cu avocat capabil angajat porneste la drum cu lectia invatata, apeleaza la justitie fiindca e constient de dreptatea sa. Daca la fond este nedreptatit, apeleaza la apel si la recurs si deseori moare cu dreptatea in mana. Legea e facuta pentru catei. V-as da dreptate daca in cazuri similare s-ar da solutii similare. Cand acelasi complet de judecata da hotarari contradictorii in spete similare si motiveaza diferit pe baza aceleiasi legi avem certitudinea ca acei magistrati sunt partinitori sau corupti.

# CI date 10 June 2013 23:08 +7

Încet-încet Viorica Costiniu începe să-şi asume activitatea AMR, această aşa-zisă asociaţie de dinozauri! Prea se ascundea în spatele lui cârpei ce-şi spune Spânu! Pe femeia asta nu o întrece în grandomanie decât Mădălina Afrăsinie!

# eco date 10 June 2013 23:22 +8

daca in cazul judecatorilor situatia este mai delicata (in sensul ca se poate interpreta ca un judecator poate fi santajabil de partea politica cu o astfel de imputare), in cazul procurorilor sunt intrutotul de acord, in sensul in care se dovedeste in instanta ca cel hartuit, arestat preventiv este nevinovat prin achitare, si da statul in judecata, aici chiar domnii procurori ar trebui sa plateasca. poate astfel s-ar gandi de doua ori inainte de a mai face dosare la comanda, sau inainte de a aresta preventiv.

# Gica date 11 June 2013 01:53 +2

Domnule/doamna, va anunt ca, asa cum rezulta din Codul de procedura penala, in acord cu Constitutia (revizuita in 2003), procurorii NU pot aresta preventiv. Pot propune arestarea - dar DOAR UN JUDECATOR poate sa aresteze preventiv. 

# IOAN DUSCAS date 11 June 2013 09:15 0

SUNT DESCENDENTUL UNUI FOST MARE PROPRIETAR DE TERENURI DAR NU AM ABSOLUT NIMIC DIN CEA CE MI SE CUVINE DEOARECE O TRUPA DE INFRACTORI DIN RANDUL MAGISTRATILOR IMPREUNA CU INFRACTORI CU MULTE GRADE SI INFRACTORI DE PE SCENA POLITIKA SE LIPIRA DURABIL DE MOSTENIRILE MELE ! OARE AR TREBUII SA MA MIR CA PROCURORII , SECURISTII , MILITIENII SI SCURSURILE POLITICE CE DETIN CEA MAI MARE PARTE DIN MOSTENIRILE MELE SUNT SI CELE MAI INVERSUNATE PERSOANE CARE INCEARCA SA DEMONSTREZE ZI DE ZI CA BANDITUL AS FI EU ! DE SAPTE ANI DE ZILE INFRACTORI DIN RANDUL MAGISTRATILOR , A SERVICIILOR SECRETE , A MINISTERULUI DE INTERNE , A MINISTERULUI DE JUSTITIE DERULEAZA ACTIUNI TIPIC MAFIOTE PENTRU IZOLAREA MEA DE ORICE PERSOANA SI DISCREDITAREA MEA LA TOT PASUL ! ACESTI INFRACTORI DEOSEBIT DE PERICULOSI AR TREBUII SA PLATEASCA PENTRU CEA CE FAC SAU AR TREBUII TRECUT CU VEDEREA ABUZURILE DERULATE DE ACESTI INFRACTORI LA LUMINA ZILEI SI PE BANI PUBLICI !

# IOAN DUSCAS date 11 June 2013 09:23 0

FIIND DESCENDENTUL UNUI FOST MARE PROPRIETAR DE TERENURI IN MOD NORMAL AR TREBUII SA AM O SITUATIE MATERIALA BUNA ! FIIND UN OM POLITIC CARE IN DOUA RANDURI A FOST ALES PENTRU IMPORTANTE FUNCTII PUBLICE IN MOD NORMAL AR TREBUII SA OCUP O FUNCTIE IMPORTANTA ! FIIND UN OM CAPABIL IN MOD NORMAL AR TREBUII SA AM UN VOLUM DE MUNCA IMENS ! DAR SITUATIA ESTE EXACT PE DOS ! ADIKA INFRACTORII CE IMI FURARA MOSTENIRILE PE BAZA DE DOCUMENTE FALSIFICATE NU GASIRA A FI NIMERIT  SA IMPARTA SI CU MINE CEA CE MI S3E CUVINE ! ACEIASI INFRACTORI IMI ANULARA VOTURILE ASA KA DESI AM FOST ALES PENTRU FUNCTII IMPORTANTE NU AM REUSIT SA OCUP NICI MACAR O FUNCTIE DE CONSILIER LOCAL ! DESI SUNT UN OM CAPABIL ACEIASI INFRACTORI PLATITI DE LA BUGET DERULEAZA ACTIUNI TIPIC MAFIOTE PENTRU IZOLAREA MEA DE ORICE PERSOANA SI ZADARNICIREA ORICAREI TENTATIVE DE A OBTINE UN JOB CONFORM PREGATIRII MELE !  OARE ACESTI INFRACTORI SUNT INFRACTORI PENTRU CEA CE FAC SAU SUNT OAMENI CINSTITI PENTRU FAPTUL CA SUNT MAGISTRATI ? 

# gabriel date 11 June 2013 12:03 0

Ba sa avem iertare dar frica pazeste bostanaria.Cand vom avea un corp al magistratilor deasupra oricarei banuieli voi fi de acord cu protestul Dnei Costiniu. :sad:

# O ALTA PROBLEMA date 11 June 2013 17:22 0

in legea 303/2004 se sanctioneaza magistratul care nu respecta RIL si Deciziile CCR. avand in vedere ca unele decizii CCR nu sunt conforme cu jurisprudenta CEDO sau CJE, ce va face magistratul? da o solutie conforma CEDO si va fi sanctionat disciplinat? sau invers. L-am auzit pe un tamp europarlamentar pdl ca in germania la 3 solutii se declasifica judecatorul. pai mai baiete in germania judecatorul nu intra cu 70-100 si e inconjurat de o suita de grefieri, nu isi scrie singur practicaua. de asemenea, in germania nu exista practica neunitara. in fine, fiecare isi da cu parerea, eu la bucatarie nu ma pricep, asa ca tac sau manac in oras!

# Magistratul o clasa sociala privilegiata in statul de drept date 11 June 2013 18:18 +2

Consideram ca cetatenii sunt egali in fata legii si ca functionarul public este pedepsit pentru neindeplinirea obligatiilor de serviciu sau indeplinirea defectuoasa a acestora prin care a creat prejudicii individului (246 C. Penal) sau statului (249 C. Pena. Este eroarea judiciara cu voie un ABUZ care trebuie sanctionat material ? Ori trebuie sa suporte statul si po******tia aceste prejudicii fie si din incompetenta sau nerespecatrea legii si a normelor de judecata.

# Mihai Mateescu date 12 June 2013 10:24 +1

Chestiunea cu raspunderea patrimoniala este, in cea mai mare parte o diversiune, pentru a nu se introduce o raspundere reala a magistratilor. Inainte de a vorbi despre raspunderea patrimoniala sau despre raspunderea disciplinara, trebuie sa vorbim despre raspunderea profesionala. Aceaste este cea mai importanta forma de raspundere care practic nu exista si despre care nu vorbeste nimeni. Raspunderea profesionala inseamna sanctiuni pe linie profesionala pentru cazurile de exercitare necorespunzatoare a profesiei. Ar trebui sa avem retrogradari, retinere de la promavare, excluderere temporara de la exercitarea profesiei cu stagiu de pregatire, excludere definitiva din profesie, avertisment, etc. Iar mecanismul raspunderii sa fie transparent si tot in interiorul profesiei. Si mai este o conditie esentiala pentru a avea un mecanism eficient de raspundere profesionala: asigurarea unei practici unitare in special prin metode prealabile pronuntarii unei hotarari, iar nu ulterioare.

# Gica date 12 June 2013 10:35 0

Domnu! Domnu! Si care e diferenta intre actuala raspundere disciplinara si ceea ce dumneavoastra numiti raspundere \"profesionala\". Pe legea 303 exista sanctiuni de tipul celor enumerate de dvs - la capitolul privitor la raspundere disciplinara. Si stiu de cazuri de judecatori/procurori mutati disciplinar/suspendati/exclusi din magistratura. Daca aceste cazuri nu apar pe prima pagina a ziarelor, asta nu inseamna ca nu exista.

# Nu neg ca exista exemple de magistrati sanctionati date 12 June 2013 10:54 0

Dar trebuie sa fi suparat tare pe cineva \"de sus\" ca sa se intample asta. Petitiile prostimii nu ajung sa fie citite. Va intreb: Acea judecatoare Turcu, vedeta TV., a fost sanctionata oare pe linie disciplinara? Chiar credeti ca dansa e un exemplu pentru cetateni? Dar hai sa analizam cazul Florita Bolos(Ineu): Banuiesc ca nedreptatitii s-au adresat Tribunalului. Ce-au rezolvat? Aceeasi solutie ca la fond. Au facut recurs la Curtea de Apel si? Ce-au rezolvat? Deci:una(Florita) + doi(instanta de apel) + trei(C.A) au dat aceeasi solutie. 6 magistrati cu cate n case(primite de la matusa Tamara) au considerat ca badea Ion trebuie sa \"retrocedeze\" pamantul lucrat de o viata , pe care are chiar si patalama, mostenitorului aparut din Patagonia :cry: Deci, avem o mare FAMIGLIE, fara procurori.

# Gica date 12 June 2013 11:01 0

Bolos va fi sanctionata, prima data penal, iar apoi si disciplinar. Ma intreb, de cate ori ati deschis ordinea de zi a sedintelor CSM, ca sa vedeti cati judecatori/procurori au fost sanctionati in cadrul acelei sedinte? Eu le citesc pe toate de ceva vreme si pot sa afirm ca nici macar 20% din cazurile de magistrati sanctionati nu apar in presa (si nici nu vad de ce ar trebui sa apara). Asa ca mai luati informatii si din alte locuri, nu doar din presa. In cateva luni n-o sa mai spuneti ca \"trebuie sa fi suparat tare pe cineva de sus\".

# Salvamar date 13 June 2013 07:59 0

Pentru condamnarile la CEDO eu as da afara din justitie procurorii care au instrumentat cazul si pe judecatorii care au acceptat senin incalacarile de proceduri de catre procurorii. Daca nu vor avea pe cap aceasta sabie a lui Damocles, vom avea in continuare aceasta JUSTITIE MIZERABILA!!!! Cand se vor teme pentru scaunulk si salriul lor vor inceta abuzurile si judecarea dupa ureche a proceselor, sau sub SANTAJUL PROCURORILOR!!!!Ar mai fi ajuns Morar sef la DNA, iar acum in mod stupid JUDECATOR la CCR? Cum sa numesti la CCR un procuror care a doverdit ca poate incalca drepturile fundamentale ale omului (pricipiu esential in UE), incalcare dovedita prin sentinta impotriva Romaniei data de CEDO? Punem lupul sa pazeasca stana? Magistratii trebuie RESPONSABILIZATI si asta se poate face numai daca le umblam la BUZUNAR!!!! Numai asa Romania nu va fi tara cu cele mai8 multe reclamatii la CEDO, iar justitia din Romania nu va mai fi locul abuzurilor.

# Maria date 12 June 2013 10:44 0

Domnule Mateescu, aveti perfecta dreptate. Trebuie modificata legea in Romania cu privire la raspunderea profesionala a judecatorilor. Cred ca este singura profesie pentru care nu exista niciun fel de sanctiuni. Orice incercare de introducere a unor sanctiuni chiar si disciplinare, nu neaparat pecuniare, sunt interpretate de aceasta breasla ca pe un fel de presiune. Insa, niciunul dintre acesti magistrati nu se gandeste ca prin deciziile, uneori halucinante, pe care le dau influenteaza vietile unor oameni. Dumnealor, daca merg la medic, iar medicul respectiv di culpa le-ar pune viata in pericol sau chiar mai rau, ar fi de acord ca respectivul sa nu plateasca pentru greseala sa? Eu sunt convinsa ca nu! Asadar, magistratilor de ce sa li permita orice? 

# Maria date 12 June 2013 10:38 0

In primul rand, cred ca doamna judecator Costiniu are o problema de moralitate. Ma intreb de ce dumneai nu este revoltata si de faptul ca toti platitorii de taxe din Romania contribuie la plata pensiei de lux a sotului dumnealui, chiar daca acesta a fost condamnat definitiv intr-un dosar de coruptie.  Legat de raspunderea judecatorilor si, mai ales de \"presiunea\" pusa pe judecatori, as vrea s-o intreb pe doamna Judecator Costiniu ce parere are despre faptul ca de foarte multe ori judecatorii se pronunta fara sa cunoasca dosarul. De asemenea, as vrea sa intreb cum se face ca singurii oameni de pe Terra care nu gresesc niciodata sunt judecatorii din Romania. 

# Relu date 14 June 2013 00:09 0

Cum adica sa nu raspunda? Pai atata timp cat nimeni nu e mai presus de lege de ce judecatorii sa fie? E LOGIC ca daca GRESESC sa plateasca...cand dau sentinte se joaca cu destinul omului, daca judecatorul gresete SA PLATEASCA

# hans date 17 May 2016 20:56 0

puteti sa ne explicati distinsa doamna judecatoare  de ce la CEDO noi , oamenii de rand trebuie sa platim practic despagubirile pt.sentinte nejustificate ale magistratilor? credeti ca daca va gasiti la volan judecatorul are alte legi de circulatie pe soasea? pai nu spune constitutia ca suntem egali ... sau nu stim citi?

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 14.05.2025 – Radiografia Sistemului care s-a pus in spatele lui Nicusor Dan (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva