29 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

FRITZ SI-A LUAT UN SPITZ – Primarul USR al Timisoarei Dominic Fritz a incasat in instanta o lovitura in oglinda fata de colega de partid Clotilde Armand de la Sectorul 1. Judecatorul Stefan Caravelea de la Tribunalul Timis a suspendat executarea HCL 237/2021, prin care erau eliminate 80 de posturi din organigrama Primariei Timisoara: „Autoritatea e obligata sa decida organizarea unei intalniri unde sa se dezbata proiectul de act normativ, daca asa a cerut in scris o asociatie legal constituita”

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

18 August 2021 14:16
Vizualizari: 9326

Incet-incet, unii primari USR isi dau arama pe fata, dovedind ca s-au instalat in functii nu ca sa faca bine pentru comunitatile care i-au ales, ci ca sa lase oameni fara locuri de munca. Fireste: nu singuri, ci impreuna cu majoritatile pe care le detin in consiliile locale.



Luni, 16 august 2021, judecatorul Stefan Dorin Caravelea de la Tribunalul Timis a suspendat o astfel de hotarare de consiliu local, care ameninta sa concedieze 80 de oameni. Este vorba despre Hotararea nr. 237/2021, prin care Consiliul Local Timisoara, cu binecuvantarea primarului Dominic Fritz (foto 1) de la USR-PLUS, a modificat organigrama Primariei Timisoara, eliminand 80 de posturi.

Partea buna este ca numerosi angajati amenintati sa-si piarda locurile de munca nu au stat cu mainile-n san, ci si-au cerut drepturile in instanta. Astfel, 33 de functionari publici si membri ai personalului contractual au dat Consiliul Local Timisoara in judecata, cerand mai intai suspendarea HCL 237/2021, apoi anularea ei. Deocamdata, au obtinut victoria de etapa constand in suspendarea acelei hotarari. Chiar daca sentinta nu este definitiva, ea este executorie. Mentionam ca cei 33 de reclamanti au fost reprezentati in instanta de catre Sindicatul Liber al Salariatilor din Primaria Timisoara si din Serviciile aflate in Subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara, condus de Tiberiu Negrei (foto 2).


Iata mai intai minuta sentintei nr. 809/2021 din dosarul nr. 3407/30/2021:


Respinge exceptia inadmisibilitatii. Respinge exceptia prematuritatii.

Admite in parte cererea de chemare in judecata modificata. Admite cerere de chemare in judecata conexata din dosarul nr. 3432/30/2021.

Suspenda executarea Hotararii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 237/15.06.2021. Suspenda executarea actelor subsecvente emise in baza HCL 237/15.06.2021 constand in notificarile nr. 19564/12.07.2021, nr. 19569/12.07.2021, nr. 19573/12.07.2021, nr. 19574/12.07.2021, nr. 19576/12.07.2021, examenul de selectie pentru numirea in noile functii publice a functionarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiul Timisoara si examenul de selectie pentru incadrarea in noile compartimente a angajatilor – personal contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Timisoara, organizate in baza acestei H.C.L. Suspenda executarea dispozitiei Primarului Municipiului Timisoara nr. 830 din 05 iulie 2021. Suspenda executarea dispozitiei Primarului Municipiului Timisoara nr. 900 din 16.07.2021. Suspendarea va produce efecte pana la pronuntarea instantei de fond sau 60 zile in cazul in care persoana vatamata nu introduce actiunea in anularea actului.

Respinge in rest actiunea. Obliga paratul Consiliul Local al Municipiului Timisoara sa plateasca reclamantului Sindicatul Liber al Salariatilor din Primaria Timisoara si din Serviciile aflate in Subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara suma de 4.780 lei, cheltuieli de judecata. Obliga paratul Consiliul Local al Municipiului Timisoara sa plateasca reclamantului Chis Culita suma de 12.000 lei, cheltuieli de judecata.

Executorie. Cu drept de recurs in termen de 5 zile de la comunicare, ce trebuie depus la Tribunalul Timiss Pronuntata la 16.08.2021, prin punerea solutiei la dispozitia partilor de catre grefa instantei”.


Dominic Fritz, trosnit dupa modelul Clotilde Armand


In esenta, judecatorul Caravelea a constatat faptul ca hotararea de consiliu local atacata a fost adoptata fara respectarea unor minime cerinte de transparenta si de dezbatere publica.

Inainte de a va lasa sa cititi detalii despre acest caz, amintim ca in urma cu patru luni si jumatate, o lovitura asemanatoare a primit colega de partid a lui Dominic Fritz, primareasa Clotilde Armand de la Sectorul 1, care a incasat si ea – dar din partea Tribunalului Bucuresti – suspendarea unei hotarari de consiliu local prin care lasa pe drumuri zeci de angajati ai primariei (click aici pentru a citi).


Iata principalul pasaj din motivarea sentintei:


Instanta constata ca imprejurarile de fapt si de drept invocate de reclamanti reprezinta un caz bine justificat, intrucat conform art. 7, alin. 9 din Legea 52 din 2003,

'(9) Autoritatea publica in cauza este obligata sa decida organizarea unei intalniri in care sa se dezbata public proiectul de act normativ, daca acest lucru a fost cerut in scris de catre o asociatie legal constituita sau de catre o alta autoritate publica'.

Instanta constata ca sindicatul reclamant a solicitat in scris acest lucru la data de 14.06.2021.

Prin decizia Curtii Constitutionale a Romaniei nr. 152 din 06.05.2021, s-a statuat ca actul normativ (Legea 52 din 2003) da substanta dispozitiilor constitutionale cuprinse in art. 31 referitoare la dreptul la informatie, care prevad obligatia autoritatilor publice, potrivit competentelor ce le revin, sa asigure informarea corecta a cetatenilor asupra treburilor publice si asupra problemelor de interes personal.

Constatand ca emitentul HCL contestata nu a stabilit intinderea efectelor acesteia la adoptare ei si nici nu a raspuns solicitarii scrise, a sindicatului reclamant, de organizare a unei dezbateri publice, instanta apreciaza ca exista indicii care sa duca la concluzia ca au fost incalcate dispozitiile Legii 52 din 2003.

Referitor la incalcarea art. 489, alin. 1, lit. a) din codul administrativ, intrucat in referatul de aprobare a proiectului de hotarare reiese ca unul din motive a fost eficientizarea activitatii si prestarii unor servicii publice de calitate in interesul comunitatii, exista indicii temeinice ca acest text legal a fost incalcat. El prevede urmatoarele:

'(1) Comisiile paritare sunt consultate in urmatoarele situatii:

a) la stabilirea masurilor de imbunatatire a activitatii autoritatilor si institutiilor publice pentru care sunt constituite'.

Eficientizarea activitatii poate fi inclusa in actiunea generala de imbunatatire a activitatii.

In ceea ce priveste celelalte motive de nelegalitate invocate de reclamanti, instanta constata ca acestea nu reprezinta cazuri bine justificate intrucat inainte de adoptarea hotararii consiliului local a fost emis avizul comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor. Modul concret in care au fost respectate dispozitiile legale urmeaza a fi analizat de instanta sesizata cu actiunea in anularea actului administrativ.

Cu privire la dispozitia numarul 830 din 05 iulie 2021, intrucat aceasta a fost emisa pentru punerea in aplicare a HCL nr. 237/15.06.2021, indoiala serioasa cu privire la nelegalitatea acestui din urma act administrativ, se rasfrange si asupra dispozitiei numarul 830.

Prin dispozitia numarul 900 din data de 16 iulie 2021 emisa de primarul municipiului Timisoara, s-a dispus eliberarea din functia publica de conducere de director general la directia generala drumuri, poduri, parcaje si retele de utilitati din cadrul aparatului de specialitate al primarului, pe reclamantul Chis Culita. Referitor la aceasta dispozitie, instanta constata ca acestea are ca obiect raportul de serviciu al unui functionar public, fiind aplicabil art. 518, alin. 1 din codul administrativ care prevede ca:

'(1) In caz de reorganizare a activitatii autoritatii sau institutiei publice, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice sau, dupa caz, in compartimentele rezultate, in urmatoarele cazuri:

a) se modifica atributiile aferente unei functii publice mai putin de 50%'.

Din actul administrativ contestat reiese ca aceste dispozitii legale nu au fost analizate in procesul de motivare a actului administrativ. Aceasta imprejurare creeaza o indoiala serioasa in privinta respectarii principiul legalitatii actului administrativ.

Analizand ceea de-a doua conditie stabilit de art. 14 din legea 554, respectiv prevenirea unei pagube iminente, art. 2 din legea 554 din 2004 defineste aceasta sintagma legala:

's) paguba iminenta – prejudiciul material viitor si previzibil sau, dupa caz, perturbarea previzibila grava a functionarii unei autoritati publice sau a unui serviciu public'.

Instanta constata ca reclamantii au calitatea de functionari publici si personal contractual in cadrul UAT Municipiul Timisoara. Hotararea consiliului local atacata produce in patrimoniul acestora un prejudiciu material viitor si previzibil, ca urmare a incetarii raportului de munca. Intre prejudiciul reclamantilor si actul administrativ contestat exista legatura de cauzalitate intrucat in lipsa acestuia act raportul juridic de munca nu ar inceta.

Intrucat conditiile pentru suspendarea actului administrativ sunt indeplinite, instanta va admite cererea de chemare in judecata si va suspenda atat HCL Timisoara nr. 237/15.06.2021, cat si actele subsecvente, constand in dispozitia Primarului Municipiului Timisoara 830 din 05.07.2021, precum si dispozitia primarului nr. 900 din 16.07.2021, notificarile contestate si examenul de selectie pentru numirea in noile functii publice a functionarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiul Timisoara si examenul de selectie pentru incadrarea in noile compartimente a angajatilor – personal contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Timisoara.

In ceea ce priveste cererea reclamantului prin care solicita obligarea Primarului Municipiului Timisoara la reintegrare acestuia in functia de director general al directiei drumuri poduri parcaje si retele de utilitati pe toata perioada suspendarii executarii actelor administrative, instanta o va respinge intrucat efectele suspendarii actului administrativ se produc de la data pronuntarii decizie de suspendare, iar nu de la data cererii de suspendare. La aceasta din urma data, primarul municipiul Timisoara nu avea obligatia de integrare a reclamantului intrucat acte administrative produceau efecte juridice.

Obligatia de a pune in acord situatia juridica a reclamantului in conformitate cu prezenta sentinta trebuie executata ulterior pronuntarii, in baza art. 14, alin. 7 din legea 554 din 2004, iar la data actiunii, sustinerea reclamantului ca aceasta obligatie nu a fost executata este neintemeiata.

Potrivit art. 14, alin. 7 din legea 554 din 2004,

'(7) Suspendarea executarii actului administrativ are ca efect incetarea oricarei forme de executare, pana la expirarea duratei suspendarii'”.


* Cititi aici intreaga sentinta


sursa foto Negrei: Ziua de Vest

Comentarii

# Parveniti si impostori date 19 August 2021 13:38 +31

Sa-l trazneasca si cu CV-ul. Dar nu cu legea 544 ci cu HG 583/2016, anexa 4 sectiunea A, pct 2, subpc 2.1

# NU SE MAI POATE ASA ! date 19 August 2021 20:45 +12

Numai strainezi salasuie in tara NOASTRA si se infiltreaza ca primari, ministri,frizeri, presedinti ... ;-) Afara cu astia ca m-am saturat ! Urgent !

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 28.03.2024 – Bomba cu fas a lui Kovesi

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva