9 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

GUVERN DE CRIMINALI – Raluca Pruna a reusit sa arunce in aer puscariile prin indolenta. Detinutii au inceput sa dea foc la inchisori si sa ameninte cu sinucideri. Dupa izbucnirea scandalului, Pruna isi recunoaste vina, dar arunca greul pe ultimii 20 de ani: "Nu voi adopta nicio masura sub presiune... Mai putem astepta doua luni ca sa consultam societate romaneasca... Ii rog sa aiba putina rabdare sa facem aceasta dezbatere... in sesiunea de toamna"

Scris de: E.D. | pdf | print

13 July 2016 17:38
Vizualizari: 16800

 

A fost nevoie ca detinutii sa izbucneasca in masa in penitenciarele din Romania pentru ca Raluca Pruna sa recunoasca public ca situatia din inchisori nu mai poate fi tinuta sub control si ca se impun masuri pentru crearea unui climat normal in detentie. Pusa la zid de opinia publica pentru lipsa de reactie fata de haosul din penitenciare, ministresa Justitiei, Raluca Pruna (foto), a iesit public, miercuri dupa-amiaza, intr-o declaratie de presa pentru a recunoaste ca stia din 2004 ca situatia din sistemul penitenciar este "sistemica si grava".


Situatia, afirma Raluca Pruna, nu s-a schimbat nici in urmatorii ani, intrucat la momentul preluarii Portofoliului de la Justitie, in noiembrie 2015, a mostenit "o colectie de hartii, niciun fel de masura concreta." In schimb, Pruna sustine ca de cand a fost numita ministru a vizitat penitenciarele din Romania si a dat mana cu detinutii pe care i-a asigurat ca va gasi o solutie pentru conditiile din inchisori.

Cu toate acestea, Raluca Pruna nu a facut nimic concret pana in prezent, iar dovada stau revoltele din penitenciare. Abia dupa ce nemultimirile si masurile disperate ale detinutilor au ajuns in spatiul public, Raluca Pruna a iesit pe scarile Ministerului Justitiei pentru a se uita la camerele de filmat si pentru a le transmite detinutilor cu care a dat mana ca nu va adopta nicio masura sub presiune, urmand ca in urmatoarele doua luni sa puna pe masa guvernului un proiect de lege, ce ar urma sa intre in dezbatere in sesiunea parlamentara din toamna. Iar cel mai probabil, o lege in acest sens ar vedea Monitorul Oficial in viitorul Parlament! Adica in 2017.

Inactiunile Ralucai Pruna fata de situatia din penitenciare sunt cu atat mai putin de inteles cu cat de la momentul preluarii sefiei Ministerului Justitiei prin mainile sale au trecut documente alarmante care impuneau masuri de urgenta. Spre exemplu, Raportul Avocatului Poporului, privitor la genocidul din inchisori, propunerea de amnistie si gratiere colectiva, Raportul Departamentului de Stat al SUA care face referire la atrocitatile din inchisorile romanesti, dar si Deciziile CEDO prin care Romania a fost condamnata pe banda rulanta pentru incalcarea articolul 3 din Conventie referitor la conditii inumane si degradante.

Iata discursul Ralucai Pruna de miercuri 13 iulie 2016:

"Am luat evident cunostinta despre evenimentele recente din mai multe unitati penitenciare. Potrivit datelor care ANP le-a publicat astazi la pranz, la ora 12.30, in 8 din 45 de unitati penitenciare exista evenimente tensionate, refuz de hrana. Stiu ca intre timp, in aceste cinci ore care s-au scurs exista si alte unitati penitenciare, Tulcea de exemplu, care s-au alaturat protestului. Doresc ca in spiritul unei corecte informari a publicului larg pe care toti il servim, eu si dumneavoastra ca mass-media, sa fac aceasta declaratie de presa.

Nu voi repeta lucruri noi. Situatia din sistemul penitenciar din Romania este una sistemica si este grava . Si e sistemica si grava nu de ieri, nu de alaltaieri, ci de mai bine de 20 de ani. Eu stiam acest lucru, am avut ocazia in vizitele pe care le-am facut in toate penitenciarele din Romania intre 2000 si 2004 sa vad care este situatia in concret. Am fost in penitenciare. Sunt unul dintre nu foarte multi oameni care au intrat in penitenciarele romanesti. De cand mi-am preluat mandatul, din noiembrie anul trecut, am inteles sa revizitez numeroase penitenciare cu speranta ascunsa ca voi gasi o situatie imbunatatita. Nu a fost cazul. M-am intalnit nemijlocit cu persoane aflate in detentie, am intrat in camerele lor, am dat mana cu ei, am stat de vorba cu ei, i-am ascultat. Deci stiu nemijlocit. Stiu nu prin intermediari, stiu printr-un contact direct cu persoanele aflate in detentie care sunt problemele acestora. Imediat ce mi-am reconfirmat o parere pe care o aveam deja din 2004 despre precaritatea sistemului am declarat public ca este o prioritate a mandatului meu, o obligatie de ministru, o obligatie a acestui Executiv din care fac parte sa fac din incercarea de a remedia situatia din penitenciare o prioritate a mandatului meu. Stiti ca Romania, in 2012, a fost condamnata de Curtea Europeana a Drepturilor Omului intr-o decizie care se numeste cvasipilot. Romaniei i s-a cerut in 2012 sa intreprinda anumite masuri. Nu doresc sa intru acum in niciun fel de istorie. Vreau sa va spun ca in noiembrie 2015 eu am mostenit o colectie de hartii, niciun fel de masura concreta.

Acum, doresc sa ma adresez celor aflati in detentie. Celor putini pe care i-am intalnit, pentru ca nu am putut sa vad pe toata lumea, si celor mult mai multi pe care nu i-am intalnit si sa ii asigura ca nu imi sunt straine deloc problemele lor. Sunt necesare masuri imediate care sa corecteze precaritatea din sistem, care sa rezolve supraaglomerarea, care sa rezolve chestiunile stabilite prin norme cu privire la hrana celor aflati in detentie, cu privire la accesul la munca, cu privire la asistenta medicala si mai ales la pregatirea reintegrarii sociale a acestor persoane. Pentru ca trebuie sa avem in minte ca scopul unei pedepse este in primul rand reeducarea. Si ideea este sa ne reintoarcem in societate, iar societatea sa ne primeasca, iar noi sa fim pregatiti sa ne reintegram in societate. Am facut o promisiune publica, dar si o promisiune celor din detentie cu care m-am intalnit si le-am spus ca ma aplec asupra restantelor, si inisist asupra acestui cuvant, restantelor, pe care eu le-am gasit.

Ce am facut? Am adoptat legislatia secundara, regulamentul de aplicare a Legii 254/2013 care aveau intarziere de 25 de luni, repet, 25 de luni. Este regulamentul care face posibila adoptarea unor decizii la nivel de ANP care se regasesc imediat in conditiile de viata ale celor aflati in detentie. Am adoptat in urma acestui regulament, impreuna cu ANP, numeroase din aceste decizii, asa numita legislatie tertiara, am spus public ca alternative la detentie exista, ca nu trebuie sa inventam nimic ca societate ca lucrurile sunt deja inventate. Probatiunea este o solutie si ceea ce am facut, pentru ca am gasit in colectia de hartii multe promisiuni ca sistemul de probatiune va fi consolidat. Aveam la momentul care eu mi-am preluat mandatul 335 de posturi in sistemul de probatiune care se ocupau de 58.000 de persoane aflate sub supraveghere. Prin comparatie avem 15.000 posturi la ANP si 28.000 persoane aflate in detentie. Fac o paranteza si spun ca suntem in media europeana, nu fac aici nicio exceptie, fara sa spun prin asta ca situatia este una buna. Cu privire la sistemul de probatiune, am suplimentat numarul de posturi, am reusit prin ordonanta de urgenta cu privire la corectarea unor inechitati salariale sa asigur o crestere salariala pentru colegii din sistemul de probatiune, pentru ca daca le cerem performanta si le cerem sa lucreze cu cei aflati in probatiune trebuie sa ii platim intr-un mod mai decent.

In fine, am asumat cu conducerea ANP un plan de masuri concrete pe care nu vreau sa il detaliez aici, il gasiti, este pe site-ul Ministerului Justitiei de o saptamana. Am mai spus ca vom lansa in a doua parte a lunii iulie o dezbatere privind conditiile din penitenciare si mai ales solutiile. Deci, trebuie sa dezbatem ca sa gasim solutii de remediere a acestor deficiente. Si vreau sa spun, uitandu-ma in camere, si sper sa ma vada detinutii, mai ales cei cu care m-am intalnit, sa le spun ca nu serveste nimanui, nimanui nu serveste, nu serveste lor, nu serveste societatii continuarea si escaladarea acestor tensiuni. Inteleg nerabdarea lor. Asteapta, ma rog, nu toti dar succesiv, asteptam cu toti ca societate de mai bine de 20 de ani, ma aplec impreuna cu Executivul, vorbesc aici in numele executivului care de-a lungul acestei perioade a fost informat in mod constant si si-a aratat aplecarea asupra rezolvarii chestiunilor exact prin adoptarea acestor masuri pe care vi le-am enumerat, care au fost adoptate de Guvernul Romaniei din care fac parte.

Asadar, inteleg nerabdarea, ii asigur pe cei aflati in detentie ca lucram la identificarea unor solutii, ma adresez lor, apartinatorilor, care sigur si ei sunt nerabdatori, dar si societatii in sens larg. Si vreau sa mai spun in incheiere ca exista o responsabilitate a intregii societati. Exista o responsabilitate a Guvernului, a mea ca ministru, exista o responsabilitate a Parlamentului si a publicului care trebuie sa fie informat in mod corect si nepartinitor despre ceea ce se intampla in penitenciare si mai ales publicul trebuie sa fie consultat.

Escaldarea tensiunii in penitenciare nu va genera adoptarea de masuri grabite. In orice caz, eu ca ministru vreau sa asigur pe cei aflati in detentie ca nu voi adopta nicio masura sub presiune. Avem nevoie de masuri, este adevarat, dar nu avem nevoie de masuri grabite, avem nevoie de masuri bune. Si daca am asteptat 20 de ani, mai putem astepta doua luni ca sa consultam societatea romaneasca. Ii asigur ca au intreaga mea atentie, ca si pana acum o aveau, nu era nevoie de aceste incidente, nu este nevoie sa isi agraveze propria situatie prin refuzul de hrana, de exemplu. Ii rog sa aiba putina rabdare sa facem aceasta dezbatere si aceasta consultare. Scopul consultarii este pregatirea unui pachet de masuri care sa fie pus pe masa Parlamentului, care are in egala masura o responsabilitate in sesiunea de toamna. Si profit de ocazie sa ii asigur pe ei, cei aflati in detentie, pe dumneavoastra mass-media care aveti datoria sa informati corect publicul, societatea romaneasca in sens larg ca eu personal ca ministru pe toata durata mandatului meu depun toate eforturile ca Parlamentul sa adopte aceste masuri cu celeritate in sesiunea de toamna."

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 13 July 2016 18:47 +9

PROSTI DETINUTII DACA NU CONTINUA!!!!!!!!!! CE LE POT FACE LA TOTI?O SA/I CONDAMNE IARASI?.............LA DRACU!!!!!!!EU SA FIU IN LOCUL LOR AS CINTA SI ,,NOI SINTEM MINDRIA TARII,, caci mermelacii sint infricosati .auzi tupeu la asta fara prune in traista,.........,,am dat mina cu ei,am stat de vorba cu ei....,, sa mori tu aia cu halat de oaie ca ai dat mina si ai stat de vorba cu ei......TU CHIAR NE IEI DE PROSTI CIND TU TE/AI AGITAT SA TAI DE LA 30 DE ZILE LA 20 CA S/AU SCRIS CARTI IN PUSCARIE........(ma intreb ce ar fi zis tutea si radu gyr) BAI ASTA IN HALAT DE OAIE ITI DORESC SA STAI 2 LUNI IN PUSCARIE CA SA AI HABAR DE INEPTIILE PE CARE LE/AI SUSTINUT IN CUVINTAREA TA DE LUP ALIENAT

# TOV-A MACOVEI DIXIT date 14 July 2016 12:47 +5

Școala 1/4doctei Macovei - psalmul cretino-creștin OAMENII MAI SI MOR.

# TITULESCU date 13 July 2016 20:32 +10

PUSCARIILE ERAU IN AER SI PANA SA VINA TRADUCATOAREA DE LA UE PE POST DE MINISTRU LA VASALII DIN ROMANIA. PUSCARIILE DIN ROMANIA SUNT LAGARE DE EXTERMINARE SI NU AM INTELES CARE E ROLUL PEDEPSEI IN ACESTE CONDITII?? SA DISTRUGI si mai mult social si uman un OM ? SCOPUL PEDEPSEI PARCA ERA recuperarea sociala SI in aceste conditii JUDECATORII stiu ca nu se atinge scopul pedepsei si totusi ARUNCA CU ANII DE PUSCARIE ASA CA N-AU EI RASPUNDERE profesionala SI CARE STIU ca arunca oamenii in ACESTE LAGARE DE EXTERMINARE n-ar TREBUI JUDECATI SI CONDAMNATI PENTRU GENOCID LA PACHET cu PRUNA care nu vrea LEGE PE GRATIERE????????????????

# Jude date 13 July 2016 21:02 +20

O lege de gratiere s-ar impune, sistemul penitenciar este un dezastru, reeducarea condamnatilor este o utopie, iar detinutii sunt oameni care, cei mai multi, sunt condamnati pentru infractiuni pe care intr-adevar le-au comis, dar aceasta nu inseamna ca trebuie tinuti in conditii mizerabile. Daca statul nu este in stare sa aduca penitenciarele la standarde normale, o gratiere este o solutie fireasca, pentru anumite categorii de infractiuni, pentru anumite limite de pedeapsa si pentru infractorii primari. O alta solutie, pe viitor, este si reconsiderarea modului de individualizare a executarii pedepselor, trebuie create noi moduri de individualizare, gen " pedepse la domiciliu ", in unele situatii, trebuie pus accentul, in cazul infractiunilor patrimoniale si economice, pe recuperarea prejudiciului si pe amenzi in cuantumuri foarte mari, pe suspendarea executarii pedepselor sub supraveghere, cu intarirea serviciilor de probatiune.

# zn-zn*!* date 13 July 2016 23:06 +19

Unii zic că pe un rahat, să nu strici nici un scuipat, ...dar dacă-i vede o țară întreagă, mai poate cineva să-l ascundă sub covor?! Rușinea și palma pe obraz o primim noi, cetățenii!! Până când să nu vrem noi dreptate, ci să ni se servească pământ în gură!? Bătul-ar Dumnezeu să-l bată!! Și cică să nu-i scuipi între ochi? ...ba să iei parul și să le îndrepți cocoașa, că prea s-arată fuduli, acești distrugatori de tara, :eek: neghiobi, nesimțiți și debili guvernanti :o , si toata gasca din capul justitiei si a noii securitati de paranoici 8) , maniaci si parsivi :-* , buni de bagat in camasi de forta si izolati in intuneric , la curul focoaselor rachete atomice mx din tuneluri subterane, si acolo sa-si arate unii altora angoasele si tupeul lor de nevropati, alienati :-x :zzz

# e foarte bine ca se acorda asa multa atentie date 14 July 2016 08:53 +6

detinutilor. au dreptul la conditii decente in penitenciar. ma intreb insa, bolnavii care uneori stau in paturi instalate chiar pe holurile spitalelor ... cu ei ce facem? in ultima vreme observ ca prioritate se acorda detinutilor ... ca dak bolnavii din spitale nu pot sa protesteze, sa se urce pe acoperisurile spitalelor ... ei nu conteaza, nu? :-* :-* :-*

# Iulia date 15 July 2016 10:43 +3

Detinutii nu au alegere, nu au cum sa aleaga pentitenciarul sau tratamentul medical/hrana primita etc. nu primeaza detinutii, insa lasa ipocrizia , probleme sunt in toate domeniile, invatamant sanatate etc. Asta nu face cu nimic mai putin importanta problema inchisorilor- lagare de exterminare .

# Ion date 14 July 2016 09:48 +2

Poate chiar ar trebui sa ajunga sa vada cum e viata in puscarii...

# România, țara lu PAPURĂ VODĂ date 15 July 2016 16:52 +8

Lozinca 1/4doctei Macovei = "Știți că eu sunt determinată și hotărâtă." se asortează cu traducătoarea din EUROPEAN UTOPIA - "Nu voi adopta nicio masura sub presiune", de parcă ar fi pe tîrla strămoșilor ei. Ar fi o blasfemie să se consulte cu supuși din ANP; s-o fi rătăcit acolo vre-un pălmaș ce-a lucrat la bulău (o maximă zice că cel mai îngrijorat dintr-o închisoare e comandantul). De-o apela la Vișinescu + Fecior, va găsi soluția adecuată. Turnatorii postează cu foc ("sa va vad pe voi cu drepturile omului cand cel din puscarie v-ar viola copilul"; "Sunteti spalati pe creier oameni buni."; "DRAGI ROMANI, puscarie este facuta pentru a ne redresa si nu pentru a avea confort."), deși e vorba de amnistierea unor infractiuni minore, clemența vizînd pe cei care au comis fapte cu pericol social redus. Ciolannis își respectă limba de lemn: "Voi fi un președinte liber.", după ce și-a văzut sacii-n căruță - „O să fiu un președinte serios, fiindcă toată viața mea am fost om serios“.

# andradr date 14 July 2016 11:01 +4

Nu inteleg de ce mereu facem comparatie cu bolnavii din spitale, copiii abandonati etc. Bineinteles ca si astea sunt probleme foarte serioase dar si cu cei inchisi sunt mari probeme. De ce oare lumea are impresia ca cei din penitenciare sunt niste animale care trebuiesc tratate isub orice critica?? Sa va fereasca Dumnezeu pe toti sa ajungeti acolo sau sa aveti pe cineva care este acolo. Parerea mea este ca oricine, indiferent de ceea ce a facut ar trebui tratat normal. Ok, sunt deja pedepsiti pentru faptul ca sunt inchisi si nu isi mai vad familiile,acum chiar trebuie omorati? In spitale (o sa fiu considerata rea cu siguranta) nu stai luni/ani..aici stai. Tot ceea  ce fac oamenii astia,o fac din dispare! De disperare de caldura ingrozitoare, de lipsa aerului din celule,de foame! haideti sa nu mai avem atata ura pe cei inchisi! haideti sa ne gandim ca in ziua de azi,oricine poate foarte usor sa ajunga acolo si dupa aia sa mai vedem.

# tanta date 14 July 2016 12:10 -7

andradr,acesti oameni sunt disperati,zici?Despre DISCERNAMANT cunosti ceva/Cand il ai nu ajungi in privatiune de libertate!SIC TRANSIT GLORIA MUNDI!

# andradr date 14 July 2016 13:21 +6

tanta,  repet-fereasca Dumnezeu pe oricine sa fie intr-o situatie din asta. Ce usor este sa aruncam cu pietre in oameni. Cine greseste sunt de acord sa plateasca dar in limite cat de cat normale/decente. Platesc ca sunt privati de libertate! O sa spui probabil ca platim pentru detinuti ..vreo 2000 lei. Te asigur ca nu beneficiaza nici macar de 10 lei/zi.  

# andradr date 14 July 2016 13:28 +5

tanta,  repet-fereasca Dumnezeu pe oricine sa fie intr-o situatie din asta. Ce usor este sa aruncam cu pietre in oameni. Cine greseste sunt de acord sa plateasca dar in limite cat de cat normale/decente. Platesc ca sunt privati de libertate! O sa spui probabil ca platim pentru detinuti ..vreo 2000 lei. Te asigur ca nu beneficiaza nici macar de 10 lei/zi.  

# unul din lumea cea mare date 14 July 2016 13:42 +3

ptr tanta//tanto,tanto!!!!!!!! ZICI DESPRE DISCERNAMINT?????dar ce discernamint au hotii astia de,, magistrati,,CIND CONDAMNA OAMENI NEVINOVATI !!!!!!!!!!sa/ti amintesc cumva de rarinca?sau nu am discernamint?sa/ti amintesc de tundrea?sau iarasi nu am discernamint?sa/ti amintesc despre cel din tm?sau iarasi sint fara discernamint?(tinut in puscarie degeaba)sa/ti aduc aminte tanto de discernamintul,, lu,, coana haineala?????!!!!!!care a bagat un nevinovat la puscarie pe ,,discernamint,,?sa/ti aduc aminte de ofiterul care sta de 18 ani la puscarie din ,,discernamint,, chiar daca cedo a constatat ca s/au furat si inlocuit probele?sa mori tu tanto ca nu ajungi nevinovat in pandaimos pe ,,DISCERNAMINT,,!!!!!!!!!!!MI/AR PLACEA SA AJUNGI LA PANDAIMOS PE DISCERNAMINTUL DESCREIERATILOR ASTIA!!!(cum a ajuns si cel de la cj pe discernamintul unui ,,ccr/ist celebru azi,adica morar)

# tanta date 14 July 2016 14:04 -5

Cazurile se studiaza punctual.Generalizarea aduce un nou recul in sustinerea cauzei cu totul nefondate a detinutilor,majoritatea fiind cauze explicite,cu dubii minime sau inexistente.

# unul din lumea cea mare date 14 July 2016 14:20 +3

ptr tanta//tantooooo!!!!IN TARA ASTA LEGEA ESTE FACULTATIVA PENTRU AIA CU ,,DISCERNAMINT,,!!!!!!!!!!!!!si ca ultim exemplu uita/te cit ,,DISCERNAMINT ,,A AVUT JOIANISUL SI CSM/UL CIND AU NUMIT/O PE SPRINCENATA LA CCR!!!!!!!!!!sau poate nu am eu discernamint?

# ionica date 14 July 2016 21:45 -7

As vrea sa va vad pe voi cu drepturile omului cand cel din puscarie v-ar viola copilul de 6 ani, sau sora de 15 ani sau v-ar ucide fiul , mama sau copilul si dupa toate drepturile care le au cele-ati mai da in plus? Voi stiti ca mancare se distribuie dupa norme de calorii care ar ajunge pt un muncitor de munca grea? Stiti ca in fiecare zi se arunca sute de paini din fiecare penitenciar pentru ca dupa o zi painea e veche?Ati auzit de dus in camera si doua televizoare in camerele mari (de 25 de oameni)? Varza a la cluj, ghiveciul cu carnati si orezul sunt mancaruri care ii injosesc....Bravo mai cunoscatorilor, poate da domnul sa va intalniti cu unul din ei sa isi ia mandat pe pielea voastra, ignoranti nenorociti ce sunteti!

# naccan date 14 July 2016 23:11 +7

Ionel, Ionelule nu mai bea baiatule...fiindca te rad si prunele. Confunzi inchisoarea cu fostul serviciu militar in termen obligatoriu. Te-au informat gresit fostii colaboratorii ca dupa cata minte ai nu erai bun nici ca soldat la GAZ (munci agricole) in armata. Si amnistia nu este pentru violatori sau criminali. Informeazate. In prostia ta contrazici si Departamentul de Stat al SUA si CEDO.

# avocat traditional date 14 July 2016 23:13 +8

Nui este vorba despre nepedepsirea infracgtorilor.Cine merita sa stea in penitenciar,sa stea.Dar conditiile din penitenciar nu trebuie sa fie de lagar de concentrare nazist ori sovietic.Izolarea lpor de spocietate este suficienta pentru o suferinta cat de cat.Dar sa ii tii in aceste conditii mizerabile,este incorect/indecent/imoral/nelegal.E simplu,nu?

# andradr date 15 July 2016 08:39 +6

Ionica, da de unde stii tu ce mancare primesc detinutii?? Vrei sa iti insir aici ce mananca un detinut???Cum zicea si 'avocat traditional" cine merita sa stea in penitenciar, sa stea. Dar ma repet, sunt pedespiti cu privarea de libertate, isi pot vedea cunoscutii doar o data pe saptamana,nu trebuie acum sa fie si chinuiti. Vorbim in primul rand despre majoritatea oamenilor care sunt inchisi nevinovati (probabil o sa spui ca nu exista nevinovati)si aceia dupa ce ca suporta inchisoarea, mai trebuie sa suporte si alte umilinte??? cei care ies din puscarii,nu au niciun rost in viata din cauza ca acolo datorita cinditiior devin mai inraiti. in penitenciar nu se face reeducare.Prin conditiile groaznice,ies mai rau decat au intrat.. Si oare de ce reeducare mai are nevoie un om de peste 50-60 ani (eventual si vreun profesor)???  Exista drepturile omului care nu sunt respectate! Asta este clar!! La asta ar trebui sa se lucreze. 

# ionica date 16 July 2016 19:49 -3

Intamplator lucrez acolo si stiu mai bine decat voi, speculantilor, ceea ce se intampla in sistem...Si ce spun e foarte adevarat, dar voi nu stiti decat ceea ce vrea presa asta de 2 lei. Si apropo de nevinovati, sunt undeva la 1 la suta, cu indulgenta, iar vreo 80 la suta sunt cel putin la a doua fapta...

# ARGUS date 17 July 2016 00:39 +4

Ionica,draga,tu pe cine vrei sa convingi?Intamplator stiu exact ce se intampla prin penitenciare.Si stiu mult mai multe decat tine,care ,poate,esti un marunt functionar de puscarie.Nu iti spun ca esti un ignorant nenorocit si nici nu comentez minciunelele tale cu mancarea.Relev,insa,altceva:ai zis ca in penitenciare nevinovati sunt doar 1 la suta din detinuti.Stii cati detinuti avem in prezent?Aplica acest procent si vei afla cate sute de nevinovati zac prin puscariile Romaniei.Da bine pentru justitie?Mai acum cativa ani SIPA s-a preocupat de nevinovatii din inchisori dar paginile de concluzii au ramas la stadiu de maculatura.Nimeni nju le-a bagat in seama.Oare cine era ministru la Justitie pe atunci?

# Ioane date 14 July 2016 13:25 +2

nu cred ca ar fi ok sa iti ures sa mergi la Puscarie si dupa aia la Spit de Arsi, de ex ... sa te trezesti cu niste virmei in cap :zzz :zzz :zzz :zzz :zzz

# pt andradar date 14 July 2016 13:28 0

stii sigur ca oamenii nu stau prin spitale cu lunile sau chiar cu anii? ... mai mediteaza la cei care au cancer sau alte boli recurente ... :-| :-| :-|

# pelin date 14 July 2016 21:39 +15

Se impune de indata elaborarea unei strategii prin care sa se asigure fundamentarea si elaborarea unui program de guvernare in domeniul justitiei.Un adevarat ministru de justitie,isi aduce aportul de reglementare si sinteza,care sa conduca la realizarea cadrului normativ si institutional,necesar pt.organizarea si functionarea intregului sistem al justitiei,pe baza strictei aplicari a tuturor actelor normative,inclusiv a Constitutiei.Din toate acestea Pruna acra nu a facut nimica si nici nu cred ca dispune de pregatirea nesara sa le faca.Iata pt. ce peniteniciarele sunt in aer!Nu mai vorbesc de restul sincopelor din justitie!!!!!!!!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 8.12.2024 – Mineriada CCR, slavita in cuvantarea tovarasului Marian Enache. Bilantul sefei CSM (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva