14 May 2025

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

LECTIE DE DEMOCRATIE – Fostul ministru al Justitei Catalin Predoiu nu este de acord cu modul in care sefa CSM Oana Haineala a inteles sa intre in razboi cu televiziunile si publicatiile care i-au demascat activitatea: “Sunt pentru libertatea totala a presei”

Scris de: L.J. | pdf | print

8 August 2013 15:44
Vizualizari: 4455

Fostul ministru al Justitiei, Catalin Predoiu (foto), a explicat ca din punctul sa de vedere trebuie sa existe o libertate totala a presei si ca mass-media ar trebui sa se autoguverneze, la fel ca si Justitia. Declaratiile lui Predoiu de miercuri seara, 7 august 2013, de la Realitatea Tv, au fost facute dupa ce ex-ministrul a fost intrebat ce parere are despre actiunile sefei CSM, Oana Haineala, impotriva Lumeajustitiei.ro, Antena 3, DC News si Sursa Zilei.


Catalin Predoiu a evitat sa se refere strict la cazul Oanei Haineala, dar a precizat ca in general, daca ar exista presiuni din partea presei, un om puternic trebuie sa reziste si este obligat sa o faca, mai ales daca ocupa o functie oficiala. Totusi, Predoiu a subliniat ca in perioada in care a ocupat functia de ministru nu a simtit niciodata vreo astfel de presiune:

In ceea ce ma priveste, nu am simtit astfel de presiune niciodata si sunt de parere ca in momentul in care resimti o astfel de presiune trebuie sa ii rezisti. Asta e pana la urma regula jocului democratic. Sunt tot felul de presiuni, tot felul de tendinte, trebuie sa le faci fata, trebuie sa iti urmezi competentele legale, trebuie sa iti urmezi programul. In ceea ce ma priveste, sunt pentru libertatea totala a presei, cred ca presa ca si Justitia trebuie sa se autoguverneze. Daca s-a ajuns in situatia in care avem cazuri in care se demonstreaza presiuni din partea presei, fie asupra politicienilor, fie asupra magistratilor, cred ca prima problema trebuie sa si-o puna membrii acestei bresle: de ce s-a ajuns aici, cum s-a ajuns aici si mai ales ce trebuie facut ca sa indreptam situatia. Este la fel ca si in Justitie, trebuie pornit de undeva si ajuns intr-un stadiu in care presa sa fie in afara de orice dubiu. Si in Justitie au existat dubii legate de obiectivitate, de coruptie, exista si acum discutii pe aceasta tema. (…) In continuare cred ca un om puternic poate sa reziste unor presiuni si daca are si functii oficiale e chiar obligat”.

Predoiu despre dosarul Voicu: “In acel caz, puteati gasi tot felul de presiuni. E un caz scoala, pe care eu cred ca studentii de la Institutul National al Magistraturii ar trebui sa-l studieze”

Fostul ministru a oferit insa un exemplu in care, in opinia sa, au existat presiuni din sistemul judiciar, cel juridic si mediul de afaceri. Este vorba despre dosarul fostului senator Catalin Voicu, despre care Catalin Predoiu a declarat ca ar trebui sa se studieze la Institutul National al magistraturii:

In ultimii patru ani, cat am fost ministru, nu am primit niciun fel de telefon, niciun fel de sugestie, niciun fel de presiune ca sa fac sau sa nu fac altceva. Noi vedem presiunile strict din partea mediului politic.

In sistemul judiciar exista uneori presiuni care vin din sistemul judiciar. Spre exemplu, atunci cand unul din membrii sistemului judiciar incearca sa obtina o solutie, intr-un dosar in care nu-i magistrat dar e colegul sau, se pare ca e o forma de presiune. Cand un om de afaceri incearca sa trafice un dosar, mi se pare ca e o forma de presiune. Si eu cred ca am avut public dovada ca se intampla astfel de lucruri. Dar diferenta fata de anii din urma, nu neaparat ultimii opt, hai sa spunem ultimii 23, este ca aceste lucruri se abordeaza absolut deschis, si iata ajung la un final in care Justitia, Inalta Curte, pronunta decizii grele.

A fost cazul Voicu. In acel caz, puteati gasi tot felul de presiuni. Presiuni din sistemul judiciar, presiuni din afara sistemului judiciar, presiuni politice, presiuni non-politice, presiuni din mediul de afaceri. E un caz scoala, pe care eu cred ca studentii de la Institutul National al Magistraturii ar trebui sa-l studieze”.

Predoiu despre desfiintarea SIPA: “Modul in care s-a facut comporta mai multa precautie, ma refer la faptul ca a fost facut destul de in pripa”

Pe de alta parte, Catalin Predoiu a criticat-o voalat pe colega sa de partid, fosta ministresa Monica Macovei, in legatura cu desfiintarea Serviciului Intern de Protectie Anticoruptie din Ministerul Justitiei. Predoiu considera ca desfiintarea s-a facut in pripa, iar prin aceasta decizie Administratia Nationala a Penitenciarelor a ramas fara un instrument important in lupta cu criminalitatea din inchisori:

Cred ca indiferent daca a fost sau nu oportun, modul in care s-a facut comporta mai multa precautie, ma refer la faptul ca a fost facut destul de in pripa si practic o serie de oameni de acolo au ramas fara locuri de munca, s-au raspandit in cele patru zari. Pe de alta parte, trebuie sa recunosc ca Administratia Nationala a Penitenciarelor a ramas fara un instrument destul de important de lucru in raport cu criminalitatea din penitenciare, pentru ca exista o criminalitate in penitenciare. (…) Cred ca inainte de a desfiinta o institutie, daca ea isi are utilitatea, ar trebui s-o reformezi”.

Comentarii

# Tudor date 8 August 2013 15:58 +6

S-a trezit Predoiu sa comenteze??? Dar el ce a facut cand impreuna cu Alina Bica si Daniletzii din CSM au batjocorit legea si au numit, fara concurs, directori la INEC fosti mecanici de locomotiva si procurori? Iar cand LUJU l-a abordat si i-a aratat dovezi zicea cu un mishto de santier ca \"o fi vreun hacker la INEC\".

# DOREL date 9 August 2013 10:16 0

Lupul moralist ! Si, b): parca nici nu se cunoaste ca e verisorul distinsei sale verisoare (gingasa Elena Udrea pentru cine nu stia) ! Si asa se leaga multe ! Parerea mea ...

# Pulitzer date 8 August 2013 16:01 +15

Partial adevarat articolul, s-a omis faza in care Predoiu, la chestia asta cu libertatea ABSOLUTA a presei baiatu a mai zis expresia magica ,,totul are o limita,,. Ca altfel ajungem in situatia in care toti santajistii, toate leprele, toti turnatorii de rude, isi trag tembeliziuni si sau ziare si sau radiouri si sau siteuri (cei de fata se exclud) de SANTAJ unde pot calomnia, in numele LIBERTATII ABSOLUTE A PRESEI, pe tablagiul care le-a luat permisul ca au circulat cu 150 in localitate, pe mama administratorului de bloc ca-i curva si le-a facut intretinerea mare, pe procurorii care ii cauta de sanatate penala, pe judecatorii incoruptibili ce nu se lasa mituiti si sau intimidati si le da bulau pe merit. si tot asa.

# muncitor la Antene date 8 August 2013 16:17 +14

ete fleosc sa omis.daca era inportant sau esential nu se omitea.basistule!

# intre -bare date 8 August 2013 16:22 +8

tocmai acest basist slugoi v-ati gasit sa-l publicati. asta nu a facut decat sa-si conserve si protejeze famiglia, incepind cu socrelul si continuind cu prigoana avocatilor concurenti. el este un mare avocat, problema este ca se exprima atat de bine incat nici un judecator nu-l intelege. o operatie la limba i-ar prinde bine.

# Goe date 8 August 2013 16:53 +10

V-a batut soarele-n cap? A ajuns Predoiu sa dea lectii de democratie?

# Cucu date 8 August 2013 17:56 +11

Nea Predoiule las-o mai moale căți cad brebenecii (nădragii cum se zice pe la voi) După lecția de democrație pe care i-ai ținut-o lui Nuți Udrea (că era în urma ta la liceul din Buzău) , a ajuns pe cai mari, adică mai precis pe CALUL TRAIAN . Acu ce faci ? O școlarizezi pe OAIA HAINEALĂ ? Păi n-are stofa lui Nuți ! Pierzi vremea cu o MARE PROASTĂ PLINĂ DE IFOSE ȘI FRUSTĂRI .

# costel date 11 August 2013 13:36 0

Cu libertatea presei sunt de acord,dar nu sunt de acord cu CAMPANIILE DE PRESA care privesc familia,infatisarea persoanei,legaturi de familie,diverse fapte care s-au petrecut cu multi ani inainte si care nu au legatura cu speta etc.

# votant2012 date 13 August 2013 12:31 0

Eliberati cei 10 negri mititei legati de scaun in CSM: 1. OASH = eroare judiciara.  2.  A. T. Neacsu: - acuzat de procurorii DNA de fals intelectual...  3. A. Ghica a respins, ca neîntemeiată, acțiunea disciplinară ontra jud. Veronica Cîrstoiu. 4. B. Gabor: formulind plangere penale contra soferului A. Rosca, recunoaste implicit ca SMS-urile au existat cu adevarat. Ar trebui ca PICCJ – DNA sa se autosesizeze, pentru a stabili daca in CSM se voteaza prin trafic de influenta. 5. D. Ciochina: nu si-a depus declaratia de avere si cea de interese desi au trecut mai bine de trei luni de cand a fost validata de Senat in functie. Asa om al legii pe baga pe git Uniunea Juriștilor din România? ? ?  6.  Gh. Muscalu: acuzat de Inspectia juridica de GRAVE ERORI PROFESIONALE - dosar Tiriac jr.   7.  L. Palade = pseudo-procuroare.  8. M.-L. Neagoe:  Tribunalul Mehedinţi a votat pentru revocarea sa (INVIDIA?).  9. N. H. Dumbrava - spalat de ANI. 10. Vasilica - contestat de cei ce l-au propus in CSM!

# Dan date 17 August 2013 02:13 +1

PLM

# Dan date 17 August 2013 02:16 +1

Ce inseamna sa ai noroc de socru smecher! Ai dreptul la cuvant.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 14.05.2025 – Radiografia Sistemului care s-a pus in spatele lui Nicusor Dan (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva