9 martie 2021

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

MACOVEI DICTEAZA, PRUNA EXECUTA, KOVESI LE DA DE GOL - Ministresa Justitiei Raluca Pruna s-a transformat in portavocea Monicai Macovei manipuland si sustinand ca infrastructura de interceptare necesara, dupa decizia CCR privind eliminarea SRI din dosare, ar costa 1 miliard de euro. Kovesi a gasit o solutie mai ieftina: "Suma totala astfel calculata se ridica la aproximativ 10.415.000 euro". DIICOT cere 20 milioane euro

Scris de: Elena DUMITRACHE - George TARATA | pdf | print

9 martie 2016 15:43
Vizualizari: 6071

In aceeasi zi in care CCR da publicitatii motivarea deciziei prin care a interzis SRI sa faca interceptari in alte dosare decat cele privind siguranta nationala, la o zi de la anuntul ministresei Justitiei Raluca Pruna (foto), facut dupa cugetul si simtirea fostei sale sefe, Monica Macovei, care in urma cu trei zile stabilea ca este necesara suma de 1 miliard de euro pentru a achizitiona infrastructura necesara pentru interceptari, sefa DNA Laura Codruta Kovesi iese cu un comunicat care vine sa le dea peste nas celor doua bruxelleze. Directia Nationala Anticoruptie anunta ca pentru punerea in aplicare a deciziei CCR si pentru asigurarea de lucratori, echipamente tehnice si autovehicule in vederea realizarii de interceptari si supraveghere de catre DNA se prevede un efort bugetar in valoare de 10.415.000 euro. Aceasta suma este detaliata in comunicatul DNA si specifica, in cifre exacte, ce se impune a fi achizitionat pentru realizarea de interceptari in conditiile legii.


Prin emiterea comunicatului pe care il prezentam integral la finalul articolului, DNA contrazice toate afirmatiile fostei asistente a lui Macovei, ministresa Raluca Pruna, dar si ale celei care era in fruntea Ministerului Justitiei cand Laura Codruta Kovesi a fost pusa sefa la PICCJ, Monica Macovei, precum si ale presei de propaganda care a sustinut ideile venite pe linie bruxelleza, potrivit carora CCR, prin decizia de a interzice SRI sa faca interceptari in alte dosare decat cele privind siguranta nationala, ar ingropa Justitia si ar bloca efectiv anchetele penale.

Asa cum ne amintim, intr-o nota ingrijorata si grava, Monica Macovei a anuntat, in urma cu trei zile, pe Facebook ca serverele de intercepare de la SRI costa peste 1 miliard de euro, iar achizitionarea acestora va pune in dificultate Romania, totul pornind de la decizia CCR care a interzis SRI sa faca interceptari si activitati de supraveghere si filaj in dosare penale. Suma vehiculata de Monica Macovei, fara vreun calcul exact, avea probabil scopul de a alarma populatia si de a pune presiune pe judecatorii CCR. Cam la fel cum a facut in 2012, la referendumul de demitere a lui Traian Basescu, cand a iesit public si a sustinut ca 2,5 milioane de voturi au fost fraudate, fara a avea insa vreo proba in acest sens.

Iata cum alarma Monica Macovei pe Facebook populatia cu privire la banii care trebuie sa fie investiti in aparatura tehnica de interceptare:

"In acest moment, toate serverele de interceptare sunt la SRI. Ele costa foarte mult, peste 1 miliard de euro. In plus, ai nevoie de interpreti pentru, de pilda, diferite dialecte arabe, nu doar pentru engleza sau franceza. Mai sunt activitatile de filaj sau de inregistrare ambientala, care sunt probe in procese sau in anchete. Toate echipamentele trebuie cumparate. Din aceste motive, nu se poate face o mutare peste noapte, a doua zi dupa motivarea deciziei Curtii Constitutionale. Si stiu asta si judecatorii Curtii Constitutionale si, de aceea, cred ca au intelepciunea sa dea un termen de cel putin un an de zile pentru a se cumpara aceste servere si pentru angajarea si pregatirea personalului".

Raluca Pruna: "Societatea trebuie sa decida daca poate, are mijloacele financiare pe care noi le estimam la in jur de un miliard de euro, resursele financiare pentru a duplica aceasta infrastructura"

Ideea lui Macovei s-a propagat pe Facebook, in presa de propaganda, si, dupa cum am vazut, si la Ministerul Justitiei, unde sefa este fosta asistenta a Monicai Macovei, ministresa Raluca Pruna. Aceasta din urma a iesit public marti, 8 martie 2016, pentru a anunta ca se impune ca populatia sa decida daca este de acord cu cheltuirea sumei "pe care noi (n.red. - care noi?) o estimam la in jur de 1 miliard de euro" pentru infrastructura de interceptare:

"Societatea trebuie sa decida daca poate, are mijloacele financiare pe care noi le estimam la in jur de un miliard de euro, resursele financiare pentru a duplica aceasta infrastructura sau daca nu cumva se poate folosi infrastructura aceasta care exista la acest moment in cadrul SRI, asigurandu-se sigur eliminarea oricarei interventii umane, alta decat a celor care prin efectul legii cercetare penala – procurorul si politistul judiciar".

Problema interceptarilor, ca urmare a Deciziei CCR privind art. 142 alin 1, a fost abordata de Laura Codruta Kovesi inclusiv in proiectul de management depus la CSM in vederea reinvestirii in functia de procuror sef al DNA:

Capacitatea institutionala a Directiei Nationale Anticoruptie trebuie dezvoltata in continuare, avand in vedere, mai ales, modificarile viitoare in modul de administrare a probelor ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale privind dispozitiile articolului 142 alineatul 1 Cod procedura penala.

Este necesara dezvoltarea Serviciului tehnic, prin suplimentarea resurselor umane si materiale, dar si prin asigurarea unor forme de pregatire profesionala specifica.

In acest scop, am realizat o evaluare preliminara a volumului de activitate al Directiei Nationale Anticoruptie din perspectiva activitatii de supraveghere tehnica, pentru a estima resursele necesare pentru preluarea integrala a tuturor activitatilor de punere in executare a mandatelor emise de judecatorii de drepturi si libertati si am identificate urmatoarele necesitati:

-detasarea unui numar suplimentar de lucratori de politie judiciara care sa gestioneze infrastructura tehnica suplimentara, sa asigure monitorizarea in timp real a comunicatiilor interceptate, sa realizeze supravegheri operative si inregistrari ambientale in spatii publice sau private;

-achizitionarea de autovehicule de diferite tipuri;

-achizitionarea de logistica pentru efectuarea inregistrarilor ambientale si in materia interceptarii comunicatiilor;

-realizarea unor programe de pregatire profesionala specifice care sa asigure ca acesti politisti dobandesc in timp cunostintele specifice activitatii de supraveghere tehnica”.

Prezentam in continuare comunicatul DNA nr252/VIII/3 din data de 9 martie 2016:

"Modificarea reglementarilor privind realizarea activitatilor de supraveghere tehnica, ca urmare a unei decizii a Curtii Constitutionale a Romaniei (C.C.R.), va impune detasarea, in cadrul D.N.A., a unui numar de 130 de lucratori de politie si pregatirea specifica a acestora precum si achizitia de autovehicule si echipamente tehnice suplimentare.

Aceste masuri presupun un efort bugetar in valoare de aproximativ 10.415.000 euro.
Asigurarea acestor resurse conditioneaza desfasurarea, in continuare, cu aceeasi eficienta, a activitatii de investigare a infractiunilor de coruptie, de catre DNA.

Avand in vedere aceste aspecte, conducerea DNA a transmis Ministerului Justitiei, in cursul acestei zile, o adresa in care se explica de ce este necesara promovarea unei hotarari de guvern prin care sa fie suplimentat numarul maxim de posturi al Directiei Nationale Anticoruptie cu 130 de posturi de ofiteri si agenti de politie judiciara, precum si rectificarea bugetului institutiei cu suma anterior mentionata.

Redam mai jos principalele argumente continute in adresa transmisa de conducerea DNA.

Modificarea reglementarilor privind realizarea activitatilor de supraveghere tehnica este consecinta unei decizii a C.C.R., prin care s-a constatat ca sunt neconstitutionale dispozitiile articolului ce reglementeaza punerea in executare a mandatului de supraveghere tehnica, din actualul Cod de procedura penala.

In prezent, Directia Nationala Anticoruptie coopereaza in vederea realizarii activitatilor de supraveghere tehnica cu Serviciul Roman de Informatii (S.R.I.), care asigura suport logistic si tehnic pentru interceptarea comunicatiilor la distanta, accesul la sisteme informatice, supravegherea audio – video si localizarea prin mijloace tehnice.

In situatia in care, dupa publicarea deciziei mentionate in Monitorul Oficial, organele judiciare se vor afla in imposibilitatea de a folosi resursele operationale ale S.R.I., va fi necesara suplimentarea resurselor proprii ale D.N.A. pentru a putea asigura in continuare eficienta activitatii de investigare a infractiunilor de coruptie.

In acest scop, s-a realizat o evaluare preliminara a volumului de activitate al D.N.A. din perspectiva activitatii de supraveghere tehnica, pentru a estima resursele necesare pentru preluarea integrala a tuturor activitatilor de punere in executare a mandatelor emise de judecatorii de drepturi si libertati, fiind identificate urmatoarele necesitati:

-achizitionarea de logistica pentru efectuarea inregistrarilor ambientale - cost estimat de aproximativ 1.150.000 euro;

-achizitionarea de logistica in materia interceptarii comunicatiilor - cost estimat de aproximativ 415.000 euro;

-detasarea unui numar suplimentar de 130 de lucratori de politie judiciara care sa gestioneze infrastructura tehnica suplimentara, sa asigure monitorizarea in timp real a comunicatiilor interceptate, sa realizeze supravegheri operative si inregistrari ambientale in spatii publice sau private - cost estimat de aproximativ 4.000.000 euro anual (efortul bugetar este in realitate mai mic, pentru ca, prin detasare de la Ministerul Administratiei si Internelor la D.N.A se realizeaza o economie corespunzatoare in bugetul ministerului);

-atribuirea / achizitia unui sediu secundar pe raza municipiului Bucuresti in proximitatea sediului central al DNA (suprafata utila de minim 1.000 - 1.500 mp si loc de parcare pentru minim 10 autovehicule) - cost estimat de aproximativ 4.000.000 euro sau 180.000 euro/an;

-achizitionarea unui numar de 30 autovehicule de diferite tipuri - cost estimat de aproximativ 650.000 euro;

-realizarea unor programe de pregatire profesionala care sa asigure ca acesti politisti dobandesc in timp cunostintele specifice activitatii de supraveghere tehnica - cost estimat 200.000 euro.

Suma totala astfel calculata se ridica la aproximativ 10.415.000 euro.

Mentionam ca, pentru aceste estimari, s-a avut in vedere ipoteza folosirii de catre organele de urmarire penala a infrastructurii existente la nivelul S.R.I, pentru interceptarea comunicatiilor la distanta. In situatia in care ar fi necesare achizitii suplimentare pentru substituirea acestor echipamente, costurile ar creste in mod substantial, fara ca la acest moment sa putem face o estimare, avand in vedere ca un asemenea demers nu a mai fost realizat in cadrul sistemului judiciar.

Raportat la timpul necesar pentru realizarea procedurilor de achizitie, precum si pentru selectia si pregatirea personalului, in perioada imediat urmatoare, eficienta activitatii de supraveghere tehnica ar putea sa scada semnificativ, cu impact corespunzator asupra finalitatii investigatiilor efectuate in aceste cauze. Estimam ca activitatea ar putea reveni la standardele din prezent intr-un interval de aproximativ doi ani de la momentul la care sunt asigurate resursele mentionate anterior".

Iata si pozitia Ministerului Public:

Conducerea Ministerului Public a luat act, in cursul zilei de astazi, de motivarea Deciziei Curtii Constitutionale din data de 16 februarie 2016 potrivit careia prevederile art. 142 alin. (1) din Codul de procedura penala au fost declarate neconstitutionale. Decizia este obligatorie si, pe cale de consecinta, procurorii o vor respecta intocmai.

In acest sens, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Ministerul Afacerilor Interne au identificat solutiile necesare pentru continuarea activitatii de urmarire penala in cauzele in care se apeleaza si la aceste mijloace de investigatie penala, pentru a nu fi afectata celeritatea si eficienta solutionarii dosarelor penale.

Totodata, s-a decis efectuarea unei analize periodice a eficientei solutiilor identificate si a impactului asupra activitatii de urmarire penala la nivelul Ministerului Public”.

 

DIICOT solicita 20 milioane de euro

Dupa publicarea Deciziei CCR, DIICOT a anuntat printr-un comunicat de presa ca va cere Ministerului Justitiei promovarea unei ordonante de urgenta de modificare a Legii 508/2004 prin care va solicita infiintarea serviciului tehnic al Directiei. DIICOT precizeaza ca este nevoie de achizitia de echipamente tehnice specifice si detasarea initiala a 200 de lucratori de politie in cadrul Directiei, precum si asigurarea trainingului acestora. Potrivit DIICOT, suma necesara pentru aceste masuri se ridica la 20 de milioane de euro.

Prezentam comunicatul DIICOT:

Avand in vedere decizia nr. 51/2016, prin care CCR a declarat neconstitutionale dispozitiei art. 142 alin. 1 C.pr.pen. referitoare la reglementarile privind realizarea activitatilor de supraveghere tehnica, DIICOT aduce la cunostinta opiniei publice ca, urmare a efectelor deciziei mentionate, va solicita Ministerului Justitiei promovarea unei ordonante de urgenta de modificare a Legii 508/2004 prin care va solicita infiintarea serviciului tehnic al Directiei.

Aceasta modificare va impune achizitia de echipamente tehnice specifice si detasarea initiala a unui numar de 200 de lucratori de politie in cadrul DIICOT, precum si asigurarea trainingului acestora. Aceste masuri presupun un efort bugetar de peste 20.000.000 de euro, aceasta suma fiind sustinuta la acest moment doar de sumele utilizate de alte unitati specializate de parchet in acelasi demers, sumele absolute putand fi precizate numai dupa un calcul judicios efectuat impreuna cu specialistii in domeniu. Precizam ca nu putem raporta la acest moment necesarul de resurse la un reper existent, deoarece Directia nu detine nici un mijloc tehnic si nici un specialist desemnat.

Aceste necesitati au devenit urgente o data cu publicarea motivarii deciziei CCR pe site-ul institutiei, motivare din care rezulta ca organele judiciare nu vor mai putea utiliza suportul tehnic al SRI nici macar pentru a implementa mandatele de supraveghere tehnica in sistemul national. In aceste conditii, dat fiind faptul ca DIICOT nu beneficiaza de politie judiciara proprie si nici de un Serviciu Tehnic adecvat necesitatilor Directiei, trebuie data eficienta dispozitiilor art. 15 din Legea 508/2004 sau textului corespunzator din proiectul de lege de modificare a Legii 508/2004.

Conducerea DIICOT va aduce la cunostinta Ministerului Justitiei lamuriri cu privire la necesitatea promovarii actului normativ prin care sa fie amendata legea de organizare a DIICOT si rectificarea bugetului institutiei cu suma ce urmeaza a fi determinata.

In calculul preconizat, trebuie plecat de la premisa ca DIICOT nu detine nici un mijloc tehnic de interceptare. De asemenea, in cursul anului 2015, DIICOT a dat spre exploatare un numar de peste 33.000 de mandate de supraveghere tehnica, din care 60% au fost operationalizate prin SRI.

In consecinta, dupa publicarea Deciziei CCR va fi necesara alocarea de resurse proprii ale DIICOT pentru a putea asigura in continuare eficienta activitatii de investigare a infractiunilor de criminalitate organizata si terorism”.

Comentarii

# Mulder, agentul mulder date 9 martie 2016 16:56 +15

dar de unde a scos macovei si pruna estimarea de un miliard? De la sri? Pai aia au facut achizitii nepublice in valoare de un miliard, bani care au fost dirijati catre firme de casa?! Nu cred ca macovrei a vb chiar aburitor de...aiurea.... 8)

# remember date 9 martie 2016 18:36 +7

La noi, ca la nimeni.Au ingropat in timp zeci de miliarde de euro in servicii secrete ce-au adus in timp numai prejudicii populatiei dar au adus profituri grase in buzunarele angajatilor serviciilor, in schimb au neglijat inzestrarea organelor de urmarire si cercetare penala (in speta, politia si parchetele).Nu credeti ca nimic nu este intamplator?? O politie bine echipata si o justitie independenta ar fi fost capabile, daca nu sa elimine desfraul serviciilor, macar sa limiteze expansiunea ilegalitatilor pe care angajatii serviciilor le practica la scara nationala si internationala, sub motivatia puerila ca nu poti prinde infractori daca ei (angajatii serviciilor) nu sunt infractori.Stiati spre exemplu ca, in cadrul serviciilor secrete sunt angajati experti in finante,contabilitate,banci, cei mai tari hatckeri,chimisti,specialisti in munitie,explozibili si arme,armate de spargatori de banci,case si masini etc,etc.Cui folosesc actiunile secrete ale serviciilor?Nimeni nu stie.

# logos date 9 martie 2016 21:49 +1

remember,puerile intrebarile tale.Da ,serviciile secrete folosesc cei mai tari experti in.....enumerati de tine.De ce am fi intrigati in aceasta privinta?

# LA PLESNEALA date 10 martie 2016 12:59 +2

Tov-a Macovei a aruncat la plesneala suma asta ca sa para un mizilic paguba adusa Romaniei de domnia sa prin semnarea celei note de fundamentare = un artificiu utilizat cu scopul de a justifica susținerea păstrării de către Bechtel a sumei de 40.000.000 EURO.

# CI date 9 martie 2016 17:06 +2

E o confuzie la mijloc. Toată infrastructura de interceptare a convorbirilor telefonice e la SRI. Ca să scapi de SRI trebuie să-ți faci și tu, sistem judiciar, o infrastructură care costă enorm. În prezent SRI permite celorlalți accesul la infrastructura sa (serviciile tehnice ale DIPI, DOS, DNA); altfel spus, le ”dă țeavă”. Serviciile tehnice ale DIPI, DOS, DNA se leagă la platforma SRI și descarcă traficul, pe care-l ascultă, dacă au suficienți oameni. În ce privește înregistrările ambientale, lucrurile sunt diferite; aici îți trebuie oameni și scule în toată țara. Degeaba are DNA serviciu tehnic la București, că nu poate fi în jumătate de oră la Craiova să facă o înregistrare; SRI, în 5 minute, poate înregistra ambiental oriunde în țară, că are subunități la nivel județean, nimeni altcineva nu poate, că nu există personal și aparatură. DIICOT nu are nimic; e bine să se știe. De aici trebuie să pornească discuțiile.

# barbu date 9 martie 2016 17:43 -13

AVERTISMENT PENTRU MINISTRUL JUSTITIEI ! Sunt convins CA SUNTETI SUPRAVEGHEATA SECUNDA DE SECUNDA DE CEL PUTIN 3 SERVICII SECRETE NEAUTORIZATE. ATENTIE cum mergeti pe strada , cum treceti la stop , cum mancati , cum va scarpinati in nas ... totul este inregistrat secunda de secunda CA SA VA COMPROMITA ! MOTIVUL ESTE CA URMEAZA SA NUMITI PROCURORII... SI VOR SA VA ELIMINE PANA ATUNCI !

# mishulescu date 9 martie 2016 21:34 +9

Pe ce planeta traiesti ? Asta crezi ca e problema lui Pruna, sa nu fie compromisa ?  Pruna e compromisa de cand a cazut din pom , de la Bruxelles. Pruna a fost trimisa cu un scop precis, sa execute ordinele lui Macovei & co.

# In plus date 9 martie 2016 17:44 +5

...nu numai DNA lucreza cu interceotari..si.un parchet mic din nu stiu ce judet are zeci de interceotari pe an..nu mai zic de parchetele de judecat sau tribunal din Buc...mi e teama sa nu faca vreo divizie de cetcetare penala la SRI..ca pe vremuri...salut decizia ccr...asculatrea treb plasata la procuror...xare sa delege politia...intr un fel supraveghezi..controlezi politistul ca procuror..mult mai greu un sri ist care e intr o structura militara...si care nu e subordonat functional procurorului

# sts date 9 martie 2016 18:14 +6

Dar parchetele,... parchetele care muncesc cu rezultate mult mai bune și care tac, cât să ceară?... Lor de ce nu le-o fi trebuind sri??? Dacă aveți PROBE,  puteți rezolva un dosar și fără interceptări...problema e că atunci când nu aveți (și din păcate asta e regula), vă apucați de interpretat și de trunchiat convorbirile. Concluzia? e perfect așa!...poate vă apucați și de treabă nu numai de urzeli!

# santinela date 9 martie 2016 19:10 +8

Toti politicienii trebuie sa faca front comun(opozitia) pentru ca " TUICA" asta sa dispara din viata politica a Romaniei !

# Dudu date 9 martie 2016 20:34 +6

In Romania nesimtirea nu cunoaste limite. Nu se fac investitii in noi locuri de munca, educatie si sanatate dar se investeste cu nerusinare in servicii secrete si justitia independenta (salarii si infrastructura), de ani de zile. Aceste institutii sunt comparabile, in ce priveste salariile personalului si dotarile, cu institutii din tari cu putere economica mult peste nivelul Romaniei dar eficienta lor este penibila, sa nu spun altfel. Se fac ca fac treaba dar in fond este un spectacol mediatic cu arestari de politicieni si mafioti, care ulterior sunt facuti scapati si cu conturile in banca burdusite. Sa nu mai vorbim despre faptul ca executa comenzi politice si actioneaza selectiv lovind numai in anumite partide. Cam asa se  vad lucrurile. Rusine ! 

# Ioan date 9 martie 2016 21:55 +7

Va dati seama cate spitale sau cate scoli se puteau realiza din banii astia?

# gogu date 10 martie 2016 13:09 +1

Ce ne trebuie spitale? Doar guvernul BOC a vrut sa le inchida...

# mordekai date 9 martie 2016 22:23 -1

acum fiecare parchetel isi face calcule pentru un mic SRiL: fiecare cu urechea sa. Asta ne mai trebuie fiecare structura de parchet sa aiba propria ureche - sa vezi atunci care pe care se asculta.  Problema trebuie rezolvata prin trecerea logistici la parchet ca sri-ul nu  mai ce face cu toata logistica fiindui redusa activitatea doar pe legea 51/1991, care sincer vorbind nu va mai sta prea mult in picioare fiind un dinozaur al legistatiei de dupa 89 

# DODI date 10 martie 2016 00:23 +7

Pentru cei cu memorie scurtă: în plină criză Hăhăilă (și pupincuristul de boc) tăiau bani de la toate ministerele, dar bugetul serviciilor creștea an de an. Și ne mirăm de ce li s-a urcat la cap respectivilor de la servicii, de ce apăreau, ca și ciupercile după ploaie, firme ale SRI mascate, de unde erau bani (cu punga) pentru plata salariilor sfertodocților (a se citi acoperiților) din televiziunile și ziarele de casă?

# pilda de sereleu SRI + tov-a 2MAC date 10 martie 2016 13:14 +1

Tov-a Macovei e as în business - a fost avocatul firmei “Business Woman”. Proprietarul in acte al firmei era sirian, Jamal Al Atm, avandu-l ca partener pe gl.mr. (r) MApN Gheorghe Florica, fost sef al Garzii Financiare. Administratorul firmei si creierul contrabandei (țigări? ARME?) era colonelul activ al SRI George Dumitrescu. http://www.corectnews.com/social/adevarata-operatiune-tigareta-2

# PROFESIONALISM date 10 martie 2016 09:38 +4

Cata idiotenie! Cretinii astia in loc sa investeasca in infrastructura, invatamant, sanatate, transport, etc investesc in aparate de tras cu urechea! Dumnezeule mare, parca vad babele de pe ulita care in loc sa isi vada de treaba, stau si urmaresc vecinii! Sper sa nu se transformele institutiile astea in BABE LA SUPERLATIV! Sau cum sa le numi BABE extrapolate?!! Adevarata mahala!

# Maria date 10 martie 2016 10:58 +1

Investesc nu numai în structuri, ci în înfiinţarea unei instituţii noi, "Avocatul Copilului", care trebuie să fie similar "Avocatului Poporului" şi care să aibă numit şef, cu mandat de 7 ani, un judecător care are activităţi de notorietate cu copiii sau în interesul acestora şi să fie sensibil faţă de problemele sociale, adică să converseze cu cetăţenii pe bloguri, pe facebook, să ţină conferinţe la şcoli şi să acţioneze în interesul tăticilor divorţaţi . Ghici ghicitoare , cine-i personajul care corespunde la toate aceste criterii?

# hmmmm date 10 martie 2016 12:42 +1

Ca doar n-o fi cine ma gandesc io? Dupa declaratiile alea cu cuplurile gay si educatia sexuala a minorilor mi se pare ca nu prea cadreaza. Sau te pomeni ca asta il recomanda.

# PROF MIORITIC date 10 martie 2016 13:07 +2

Danilet cu zoofilia si tov-a Macovei cu pidosnicii sunt pe aceeasi lungime de unda! Clocitoarea asociației ACCEPT visează la o educație mai SPECIALĂ, ca aia deja experimentată la un liceu bun din capitală: „La Coșbuc, avem o platformă de activism LGBT, practic mai puternică decât cea pentru activism de drepturile romilor, iar în ultimii ani am avut tot felul de invitați și activități pe această temă. Am făcut, de pildă, primul Gay Pride dintr-o școală publică din România.” Educație care să fie mai presus de ... „creștino-etc.”, altminteri ne paște metamorfoza în bovine: „Copiii au evoluat dincolo de acest provincionalism românisto-creștino-etc., iar Coșbuc e o școală unde nu prea-ți permiți să fii bou cu asemenea lucruri, în așa măsură încât mulți dintre elevi ajung să se uite strâmb la profesorii care sunt încă foarte mioritici (adică rasiști, homofobi etc.)”.

# unul din lumea cea mare date 10 martie 2016 22:05 +2

trebuia sa te semnezi "ciobanesc mioritic" zgubiliticule !!!!!!

# EMANCIPARE NU GLUMA date 10 martie 2016 22:16 +2

La inceputul anului scolar 2008-2009 un prof american propunea curs de initiere in bridge la liceul Cosbuc. S-a considerat ca nu ar fi educativ. Mai apoi s-au dat pe brazda cadrele didactice - profesoara Ilinca Buciu actrita in "Monoloagele vaginului" alaturi de Roxana Marin si eleve!!!

# ADEVARUL date 10 martie 2016 10:28 +3

SRI-UL SE POATE TREZI DIN SOMNUL CEL DE MOARTE ÎNTR-UN SINGUR CONTEXT-CEL AL OBSERVĂRII DNA-ULUI DIN PERSPECTIVA UNUI DEPARTAMENT NATIONAL COMPROMIS DIN PUNCT DE VEDERE INFORMATIV,METASTAZELE ACESTUI CANCER-SIDA BĂSIST FIIND PREZENTE INCLUSIV LA NIVELUL CCR-ULUI,CU AJUTORUL CĂRUIA SE DOREȘTE(DE CĂTRE RUȘI) DEVALIZAREA PATRIMONIULUI SRI ȘI TRECEREA ACESTUIA ÎM MÂINILE MAFIEI RUSO-BĂSISTE...SUNT CURIOS DACĂ EXISTĂ VRE-O URMĂ DE VIAȚĂ ĂN SRI-UL NOSTRU SAU ESTE VICTIMĂ SIGURĂ A ESCROCILOR CU GIR SI PUTOARE RUSO-BĂSISTĂ.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 8.03.2021 – Judecatoarele care au impartit pachetul. Modificari cu dedicatie la Legile Justitiei

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva