29 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

RAPORTUL PE JUSTITIE – O pojghita de sulemeneala peste problemele grave ale sistemului judiciar, pentru ca Executivul de la Bucuresti sa apara ca si-a facut temele!

Scris de: | pdf | print

18 February 2011 12:55
Vizualizari: 13984

Comisia Europeana a dat publicitatii Raportul intermediar privind progresele Romaniei in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificar (MCV), document care sfideaza, la fel ca si in anii trecuti, realitatea din domeniul Justitiei romane. Raportul este inexact, incorect si incomplet. Nici o critica la adresa Executivului de la Bucuresti! - acesta pare sa fie nucleul in jurul caruia s-a croit raportul. Mai totul este pictat in roz, iar problemele de esenta din sistem sunt ignorate, iar de laudat sunt laudate continuu exact bratele Executivului din Justitie: Ministerul Justitiei, DNA si ANI.

 

- Nu se spune nimic despre instantele si parchetele sufocate de dosare, care fac ca cetateanul sa nu poata beneficia de un act de justitie de calitate si cu celeritate, in schimb se vorbeste despre desfiintarea unui numar de instante si parchete;

- Nicio vorba de faptul ca in domeniul muncii, unde termenele pe lege sunt de maximum 15 zile, se dau termene de peste un an din cauza supraaglomerarii instantelor cu dosare generate de legile imbecile date de actuala guvernare. Ori ca termenele deosebit de lungi se regasesc si in alte materii. In schimb se spune doar ca Romania trebuie va trebui sa adopte „masurile de imbunatatire a celeritatii proceselor care au ca obiect cazuri de coruptie la nivel inalt;

- nu se spune nimic despre lipsa unei practici unitare si despre faptul ca ea nu poate fi asigurata tocmai pentru ca Inalta Curte de Casatie si Justitie este tinuta in continuare intr-o cladire improprie, super-aglomerata, cu judecatori insuficienti ca numar. In schimb, Inalta Curte e criticata ca nu a dat curs initiativei unor judecatori de la CAB si se afirma in treacat ca pe viitor este oportuna „punerea in aplicare a ajustarilor structurale suplimentare care se impun si a investitiilor necesare pentru a asigura celeritatea, calitatea si consecventa procesului judiciar”;

- decizia aberanta a Curtii Constitutionale care a blocat complet activitatea CSM este apreciata pozitiv in raport, care in loc sa evidentieze efectele negative ale nefunctionarii CSM asupra sistemului judecatoresc, adauga: „va fi important sa se asigure functionarea intre timp a Consiliului, pana la organizarea de noi alegeri pentru pozitiile invalidate”.

- Nici o vorba despre neplata drepturilor banesti restante catre magistrati, in schimb e deplansa reducerea de catre Parlament a bugetului ANI!

- Din nou DNA este „umflata cu pompa”, in vreme ce referitor la cazurile de mare coruptie se afirma ca in instanta nu apar rezultatele scontate (afirmatii care incalca prezumtia de nevinovatie si pe care autorii raportului nu ar avea curaj sa le faca in statele de unde provin). Nimic despre nenumaratele achitari de la DNA si acuze de politie politica aduse la adresa acestui parchet. In schimb, este pusa la loc de cinste actiunea DNA contra coruptiei din vami, ceea ce demonstreaza ca momentul ales pentru destructurarea unei mafii de care toata tara stia ca exista de la Revolutie incoace, a avut in vedere iesirea in fata a Puterii de la Bucuresti in prag de raport de tara. In intarirea acestui argument vine si faptul ca intreg raportul nu aduce nicio critica puterii executive in privinta problemelor din Justitie.

Aceasta este opinia noastra asupra raportului pe Justitie pe care il publicam integral in continuare.

RAPORT INTERMEDIAR AL COMISIEI EUROPENE CATRE PARLAMENTUL EUROPEAN SI CONSILIU

privind progresele realizate de Romania in cadrul Mecanismului de cooperare si verificare

1. INTRODUCERE

La 1 ianuarie 2007, cand Romania a aderat la Uniunea Europeana, a fost instituit un Mecanism de cooperare si de verificare (abreviat in continuare „MCV”), pentru a sprijini Romania in vederea remedierii deficientelor din domeniul reformei sistemului judiciar si al luptei impotriva coruptiei, precum si pentru a monitoriza progresele realizate in aceste domenii prin intermediul unor rapoarte periodice. Prezentul raport este un raport intermediar care ofera o actualizare tehnica privind evolutiile semnificative care au avut loc in ultimele sase luni in Romania in cadrul raportului MCV. Acesta se axeaza pe raspunsul Romaniei la recomandarile Comisiei si nu contine o evaluare integrala a progreselor inregistrate. Actualizarea se limiteaza la masurile care au fost finalizate sau se asteapta sa fie finalizate in perioada imediat urmatoare. Ultimul raport privind progresele, adoptat de Comisie la data de 20 iulie 2010, si recomandarile acestuia raman punctul de reper pentru evaluarea progreselor realizate in raport cu obiectivele de referinta si pentru identificarea provocarilor care mai trebuie abordate. Comisia va prezenta urmatoarea evaluare in vara anului 2011.

2. REFORMA SISTEMULUI JUDICIAR SI COMBATEREA CORUPTIEI: REZUMATUL EVOLUTIILOR INREGISTRATE

De la ultimul raport al Comisiei, Romania a luat o serie de masuri importante in vederea imbunatatirii celeritatii procesului judiciar, prin adoptarea si punerea in aplicare a Legii micii reforme in justitie (o lege procedurala care va duce la tratarea mai rapida a cauzelor) si prin modificarea Legii Curtii Constitutionale, conform recomandarilor Comisiei. De asemenea, Romania si-a continuat pregatirile pentru punerea in aplicare a noului cadru legislativ privind dreptul civil si penal, prin lansarea unei analize a impactului a noilor coduri si prin continuarea punerii in aplicare a legislatiei. In acelasi timp, Romania a pregatit, de asemenea, propuneri de inchidere a unor instante si parchete neviabile si de realocare a personalului din aceste locatii. In plus, Romania a pregatit propuneri de consolidare a recrutarii magistratilor si a formarii initiale a acestora.

In ultimele sase luni, Directia Nationala Anticoruptie (DNA) si-a mentinut rezultatele convingatoare in ceea ce priveste anchetarea cazurilor de coruptie la nivel inalt. In aceasta perioada, s-a putut observa o crestere a numarului condamnarilor nedefinitive si a pedepselor disuasive si a fost lansata o analiza de impact independenta a ultimelor doua strategii anticoruptie. Cu toate acestea, in privinta cazurilor importante de coruptie la nivel inalt nu s-au inregistrat evolutii importante in instanta de la ultima evaluare a Comisiei. Ca urmare a recomandarilor Comisiei, Romania a adoptat o lege imbunatatita de asigurare a functionarii Agentiei Nationale de Integritate (ANI). Totusi, in aceeasi perioada, chiar daca autoritatile au continuat sa imbunatateasca cadrul juridic si functionarea sistemului judiciar, Parlamentul a decis reduceri bugetare importante in ceea ce priveste ANI in contextul constrangerilor bugetare generale. De asemenea, Parlamentul a impiedicat investigarea cazurilor de suspiciune de comitere a unor acte de coruptie de catre un fost ministru. Alegerile pentru Consiliul Superior al Magistraturii au fost umbrite de contestarea in justitie a acestora si au dus la anularea de catre Curtea Constitutionala a alegerilor privind patru membri ai CSM.

3. PERSPECTIVE

De la ultima evaluare efectuata de Comisie, Romania a raspuns in mod constructiv la recomandarile Comisiei. Pentru a consolida dinamismul reformei care a fost reinvigorat, Romania ar trebui sa se axeze pe pregatirea temeinica in vederea punerii in aplicare a noilor coduri si ar trebui, de asemenea, sa dispuna revizuirea cuprinzatoare a modului de functionare a sistemului judiciar, pentru a sprijini punerea in aplicare a ajustarilor structurale suplimentare care se impun si a investitiilor necesare pentru a asigura celeritatea, calitatea si consecventa procesului judiciar. Preluarea mandatului de catre noul Consiliu Superior al Magistraturii reprezinta o ocazie importanta pentru a initia o cooperare stransa si constructiva in aceasta privinta intre diferitii actori din domeniul politic si judiciar. Pana la urmatoarea evaluare a Comisiei, din vara anului 2011, Romania ar trebui sa se axeze in special pe lansarea unei revizuiri independente a sistemului judiciar, pe reforma sistemului disciplinar pentru magistrati, pe masurile de imbunatatire a celeritatii proceselor care au ca obiect cazuri de coruptie la nivel inalt si pe consolidarea politicii anticoruptie generale. Comisia va sprijini in continuare Romania in acest demers si va prezenta urmatoarea evaluare detaliata a progreselor pana in vara acestui an.

4. ACTUALIZARE PRIVIND SITUATIA ACTUALA

Reforma sistemului judiciar

De la ultima evaluare a Comisiei, Romania a adoptat Legea micii reforme in justitie, in vederea imbunatatirii celeritatii procedurilor judiciare si in vederea realizarii de progrese in ceea ce priveste punerea in aplicare a unora dintre reformele prevazute care ofera mai multe posibilitati organelor de urmarire penala sa nu continue instrumentarea, de exemplu atunci cand dovezile existente nu justifica investigatiile suplimentare; legea introduce, de asemenea, posibilitatea ca procuratura sa preia rapoarte inaintate de politie in unele cazuri minore. Aceasta lege simplifica procedurile judiciare si prevede posibilitatea recunoasterii vinovatiei, scurtandu-se astfel durata procesului. De asemenea, Legea micii reforme in justitie simplifica procedura de recurs in interesul legii, care se prevede sa ramana principalul mijloc de unificare juridica. In ultimele sase luni, Romania a adoptat o serie de masuri structurale pentru a aborda problema presanta a deficitelor de capacitate ale sistemului judiciar. In momentul in care va fi disponibila analiza de impact privind noile coduri, vor fi necesare masuri suplimentare de asigurare a redistribuirii resurselor. De la ultimul raport al Comisiei, Romania a finalizat o propunere de inchidere a douazeci si patru de instante si a parchetelor aferente, care fie nu erau operationale, fie aveau un volum de lucru insuficient. In plus, Romania a pregatit propuneri de consolidare a recrutarii si formarii magistratilor. Cu toate acestea, capacitatea Institutului National al Magistraturii nu a fost inca sporita in conformitate cu cerintele in materie de resurse ale magistraturii, iar bugetul acestuia pe 2011 a fost redus (ca parte a consolidarii fiscale nationale necesare). Propunerile de transferare a anumitor sarcini administrative de la judecatori la personalul auxiliar si de a introduce manageri de instanta sunt inca in curs. In Romania, au avut loc discutii preliminare referitor la o revizuire a functionarii sistemului judiciar, recomandata de Comisie. Totusi, aceasta revizuire nu a fost inca lansata. Efectuarea unei evaluari independente a modului de functionare a sistemului judiciar ar contribui la identificarea masurilor necesare pentru a consolida eficienta sistemului. Raportul recent privind vulnerabilitatile sistemului judiciar roman, elaborat de o echipa de magistrati, avocati, academicieni si reprezentanti ai societatii civile, reprezinta o contributie utila la aceasta activitate.

De la ultimul raport al Comisiei, Romania a intreprins masuri pentru a da curs recomandarilor Comisiei privind sistemul disciplinar al magistraturii. Consiliul Superior al Magistraturii a pregatit propuneri de clasificare a gravitatii abaterilor disciplinare, pentru a extinde sfera sanctiunilor si pentru a introduce o scara de pedepse adecvata. Este nevoie de legislatie pentru implementarea acestor propuneri. In plus, au fost efectuate o serie de evaluari ale Inspectiei Judiciare si ale inspectorilor din cadrul acesteia, fiind prevazut ca unele dintre acestea sa fie repetate periodic in viitor. In ceea ce priveste alegerile pentru Consiliul Superior al Magistraturii, legalitatea mandatelor mai multor membri ai Consiliului a fost contestata, fiind introdusa si o actiune in instanta in acest sens, decizia finala nefiind inca pronuntata. Decizia Curtii Constitutionale din ianuarie de a invalida alegerile in cazul unora dintre membri creeaza posibilitatea de a asigura credibilitatea noului Consiliu. Va fi important sa se asigure functionarea intre timp a Consiliului, pana la organizarea de noi alegeri pentru pozitiile invalidate.

Trebuie depuse in continuare eforturi pentru a se da curs recomandarii Comisiei de a asigura faptul ca intreaga jurisprudenta a instantelor este publicata intr-o baza de date usor de utilizat si in care cautarile se efectueaza cu usurinta. Au fost publicate noi hotarari pe portalul online de jurisprudenta, Jurindex, dar in prezent colectia este limitata la hotararile Curtilor de Apel (si hotararile unui tribunal) din 2008, 2009 si primele doua luni ale anului 2010. Principala provocare a Romaniei in lunile urmatoare in ceea ce priveste reforma judiciara va fi de a se pregati cu succes pentru intrarea in vigoare a celor patru noi coduri. Codurile introduc un cadru si proceduri legislative noi in materie de drept civil si penal, fapt care reprezinta o provocare importanta, date fiind deficientele existente in ceea ce priveste capacitatea si consecventa procesului judiciar. Romania a facut un pas important in ceea ce priveste lansarea unei analize de impact a noilor coduri, in vederea evaluarii implicatiilor in ceea ce priveste personalul si ajustarile legislative si structurale necesare. S-au inregistrat progrese in ceea ce priveste legislatia de punere in aplicare: au fost inaintate Parlamentului 5 proiecte de legi de punere in aplicare a codului civil si penal, fiind in curs de elaborare legile de punere in aplicare a codurilor de procedura. In momentul in care autoritatile romane vor primi analiza de impact finala, va trebui pregatit un plan de punere in aplicare cuprinzator si vor fi necesare cursuri de formare pentru a se asigura faptul ca punerea in aplicare se desfasoara in bune conditii si este eficace.

Combaterea coruptiei

De la ultimul raport al Comisiei, Directia Nationala Anticoruptie (DNA) a continuat sa obtina rezultate bune in ceea ce priveste investigarea cazurilor de coruptie la nivel inalt, trimitand in instanta un numar semnificativ de persoane, inclusiv un membru al Parlamentului European, trei fosti ministri, doi fosti secretari de stat si cativa magistrati. In aceeasi perioada, Parlamentul a dat un vot negativ in ceea ce priveste solicitarea de a se permite perchezitia unui calculator personal, intr-o ancheta in curs privind o suspiciune de comitere a unor acte de coruptie de catre un fost ministru. Prin urmare, parchetul va trebui sa utilizeze toate celelalte dovezi disponibile in acest caz. In alt caz de suspiciune de acte de coruptie care priveste aceeasi persoana, Parlamentul a dat un vot negativ in ceea ce priveste solicitarea de deschidere a unei anchete. Intr-o alta ancheta in curs privind un caz de suspiciune de acte de coruptie care priveste un membru al Parlamentului, Parlamentul nu a aprobat solicitarea parchetului de arestare preventiva.

Din datele referitoare la hotararile judecatoresti privind cauzele de coruptie la nivel inalt reiese ca in primele trei trimestre ale anului 2010 s-a inregistrat o crestere a numarului hotararilor de condamnare, precum si a sentintelor de condamnare la pedepse cu inchisoarea. Acest lucru poate indica o tendinta de a se pronunta sentinte mai disuasive, in cazul in care aceasta tendinta se confirma pe o perioada mai mare.

Propunerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie de a monitoriza jurisprudenta in cauzele de coruptie la nivel inalt denota o implicare mai activa a Curtii in promovarea unificarii jurisprudentei in acest domeniu. Cu toate acestea, Inalta Curte de Casatie si Justitie nu a dat pana in prezent curs unei initiative a unor judecatori de la Curtea de Apel din Bucuresti, care au publicat orientari detaliate privind stabilirea sentintelor, inclusiv pentru cauzele de coruptie.

Romania a eliminat o cauza importanta a intarzierilor in procesele privind cazurile de coruptie la nivel inalt prin adoptarea de modificari la Legea Curtii Constitutionale. Prin aceste modificari, care dau curs recomandarilor Comisiei, se elimina suspendarea proceselor in cazurile in care se invoca exceptii de neconstitutionalitate. Au fost deja constatate primele efecte pozitive in anumite cauze. Dispozitiile Legii micii reforme in justitie sunt menite, de asemenea, sa contribuie in acest sens, in special prin simplificarea procedurilor judiciare, prin eliminarea suspendarii proceselor penale atunci cand se invoca exceptii de ilegalitate si prin reducerea volumului de munca al inaltei Curti. Mai trebuie realizata o analiza cuprinzatoare a intarzierilor specifice a cauzelor de coruptie la nivel inalt, asa cum recomandase Comisia. O serie de institutii, inclusiv Inalta Curte, Inspectia Judiciara, DNA-ul si Ministerul Justitiei, au reflectat, in grade diferite, asupra acestei chestiuni. Aceste initiative ofera o baza utila de reflectie privind viitoarele solutii. Romania a raspuns prompt la recomandarea Comisiei, prin adoptarea unei legi revizuite privind Agentia Nationala de Integritate (ANI). Noua lege a fost adoptata in cadrul unei sesiuni speciale a Parlamentului Romaniei, convenite la solicitarea presedintelui. Noua lege abordeaza principalele motive de preocupare ale Comisiei, in special prin reinstituirea posibilitatii confiscarii averilor nejustificate. Legea revizuita introduce, de asemenea, unele noi dispozitii menite sa consolideze eficacitatea cadrului juridic. Eficienta noului cadru juridic va trebui demonstrata prin obtinerea de noi rezultate. In decembrie, in contextul constrangerilor bugetare generale, Parlamentul a redus semnificativ bugetul ANI pe 2011. Aceasta reducere bugetara poate impiedica publicarea declaratiilor de avere si de interese. Acest lucru ar constitui un obstacol in ceea ce priveste transparenta averilor si eficacitatea verificarilor efectuate de ANI, care se bazeaza partial pe semnalele provenite de la public.

Procurorii DNA au efectuat anchete penale privind politisti de frontiera si vamesii, ce au dus la o operatiune anticoruptie de mari proportii la frontiere, in februarie, care s-a concretizat prin numeroase arestari. Este foarte important sa se furnizeze resursele umane pentru a ocupa posturile vacante in perioada in care se desfasoara procedurile judiciare corespunzatoare care urmeaza acestor arestari. Numarul de anchete si de puneri sub acuzare pentru acte de coruptie minore si de importanta medie la nivel local a continuat sa creasca de la ultimul raport al Comisiei. Majoritatea cazurilor rezulta in continuare din cooperarea cu Directia Generala Anticoruptie (DGA) a Ministerului Administratiei si Internelor. Se pare ca sunt prevazute si masuri de consolidare a cooperarii dintre parchet si Serviciul de Investigare a Fraudelor (SIF) din cadrul Politiei Romane. In ultimele sase luni, Romania a lansat o evaluare independenta a strategiei nationale anticoruptie a Romaniei, ca raspuns la recomandarea Comisiei. O evaluare interna a rezultatelor intermediare ale strategiei, efectuata anterior, a confirmat o alta recomandare a Comisiei, cu privire la necesitatea consolidarii politicii anticoruptie generale prin coordonare la nivel inalt. Pana acum, nu s-au intreprins actiuni concrete in aceasta privinta. In ultimele sase luni, au fost aplicate in continuare diverse masuri de prevenire a coruptiei. Romania a pregatit o serie de amendamente legislative la legislatia privind achizitiile publice ca raspuns la recomandarile Comisiei in acest domeniu. Dupa cum s-a indicat deja in ultimul raport al Comisiei, Romania a introdus in Legea privind achizitiile publice noi dispozitii care definesc mai detaliat conflictul de interese. Aceste dispozitii reglementeaza cazurile in care persoanele care detin functii de conducere intr-o societate comerciala care depune o oferta intr-o procedura de achizitii publice are legaturi de familie sau comerciale cu persoane care au functii de decizie in cadrul autoritatii contractante. Alte modificari, de simplificare a sistemului de contestatii administrativ-jurisdictionale, sunt menite sa accelereze procedura de achizitii publice. Acum, pot fi semnate contractele de achizitii dupa respingerea contestatiilor de catre organismul administrativ de solutionare a contestatiilor, chiar daca s-a introdus o cale de atac. Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) intentioneaza sa incheie protocoale de cooperare administrativa, pentru a accesa bazele de date care permit identificarea eventualelor situatii de conflict de interese. Impactul concret al acestor dispozitii ramane de demonstrat in practica.”

NOTA - urmatorul Raport asupra MCV va fi publicat la sfarsitul verii.

Comentarii

# gogu date 18 February 2011 14:02 +8

raportul pe justitie? care justitie? mai trimiteti fratilor judecatorii la reciclare ca multi nu stiu ce e banala neretroactivitate a legii. principiile de drept au ajuns sa fie facultative, unii judeca dupa ordine si mai nou motiveaza hotarari dupa DEX (dictionarul explicativ al lb.romane). e varza sistemul, justitia e o pacaleala pentru cei care nu cunosc sistemul.

# calu date 19 February 2011 00:28 -7

raportul este unul corect, obiectiv.

# DOREL date 19 February 2011 05:48 +3

Corect pe dracu !
(citat din Petre Roman).
Nu vedeti ca e scris la Cotroceni ?

# oleg date 19 February 2011 11:36 -1

calule, minasi prea mult ovaz si mie-mi ine sa ma ....basescu pe opinia ta!

# oleg date 19 February 2011 11:36 -2

mancasi vroiam sa scriu, scuze....m-ai enervat

# anonimus date 19 February 2011 14:28 0

"calu" e o persoana ...cumsecade;ma bucur ca ai inteles si ai semnat petitia;iti raman datoare!

# CORUPTIA BASINOASA date 20 February 2011 09:53 +2

DOSAR ROTRAS SA / DOSAR TRANSPORTURI AUTO ORSOVA / DOSAR MOBINS SA / DOSAR WEST MAR / DOSAR SOMACO SA / DOSAR DNA 67.P.2006 / DOSAR PICCJ 247.P.2006 / RADULESCU STEFAN / UDREA / BOGASIU / MARIUS IACOB / MARIN VOICU / VERIOTTI MARIA /TRAIAN BASESCO

LA ÎNCHIDEREA EDIŢIEI MAFIA DIN JUSTIŢIE TREBUIE LICHIDATĂ RAPID! 4 08 2010 Judecătoarea Maria Speranţa Cornea, de la Secţia a V-a Comercială a ***ţii de Apel Bucureşti, este fina Elenei Udrea. Cele două au multiple legături cu oameni de afaceri de origine arabă. Între judecătoarea Maria Speranţa Cornea şi un afacerist arab au existat legături amoroase, după care ea s-a încurcat cu preotul Cristian Deheleanu, cu care trăieşte în concubinaj (acesta a slujit la o biserică de lîngă Magazinul Unirea). Acest preot e căsătorit cu o pianistă, pe nume Crinela, cu care are 3 copii. Din anturajul judecătoarei fac parte Gabriela Bogasiu (judecătoare la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie), Antonela Costache (şefa Secţiei a II-a Penală a Tribunalului Bucureşti) şi Irina Gheorghe (avocata mafiotului Ştefan Rădulescu). Prin intermediul acestora, Elena Udrea muşamalizează dosare ilegale de retrocedări de terenuri şi imobile, privatizări frauduloase, deturnări de fonduri şi alte fapte penale grave. Este din ce în ce mai evident că Justiţia din România a trecut de partea Mafiei. Revenim. Copyright Tricolorul

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2gBQmpd-i9c[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=otVr_y_vd-U&feature=related[/youtube]

# basina se impute date 22 February 2011 12:57 0

trafic de influenta ptr ****** corupta - marin voicu -maria veriotti .

atentie mazare ! cu un asemenea dosar ai priponim pe ****** / voicu / veriotti !

atentie tribunalul constanta ! atentie curtea de apel bucuresti !

# basina se impute date 22 February 2011 13:00 0

atentie mazarica ! voicu marin are slugi platite la curtea de apel bucuresti !

# justitia lui uuudrea date 24 February 2011 07:03 0

exact asta e situatia reala in romanica basinoasa
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dLgMJ0q2Tb4&feature=player_embedded[/youtube]

# justitia lui uuudrea date 24 February 2011 07:04 0

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dLgMJ0q2Tb4&feature=player_embedded[/youtube]

# justitia lui uuuuuuu date 24 February 2011 07:05 0

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dLgMJ0q2Tb4[/youtube]

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 28.03.2024 – Bomba cu fas a lui Kovesi

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva