25 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

AVOCATUL RADU CHIRITA DESFIINTEAZA SPECIALISTII CCR – Conf.univ.dr. Radu Chirita, presedintele Asociatiei de studii in drept constitutional si drepturile omului, despre decizia CCR privind legea penala mai favorabila: “E senzationala din aproape orice punct de vedere. E absolut perfecta in stupiditatea ei... Tre' sa te duci in spatele clasei si sa-ti tragi doua palme ca sa realizezi ca nu visezi... De cand are CCR competenta de a controla deciziile ICCJ?... Cine v-o pus juzi la CCR?”

Scris de: G.T. | pdf | print

22 May 2014 11:34
Vizualizari: 13634

Comentariu excelent al avocatului Radu Chirita (foto) din Baroul Cluj, conf. univ. dr si presedinte al Asociatiei de studii in drept constitutional si drepturile omului, in legatura cu recenta hotarare a Curtii Constitutionale privind aplicarea legii penale mai favorabile. Practic, Radu Chirita a desfiintat decizia CCR, intr-un articol publicat pe blogul propriu – www.raduchirita.ro – intitulat “SENZATIONAL. Vezi ce au decis judecatorii CCR. Lovitura dura pe care o primeste orice absolvent de facultate decenta”.

Radu Chirita afirma, inca de la inceput, ca hotararea CCR este “aboslut perfecta in stupiditatea ei”, precizand ca daca o rezumi “tre' sa te duci in spatele clasei si sa-ti tragi doua palme ca sa realizezi ca nu visezi”. De asemenea, conf. Univ. dr. Radu Chirita se intreaba de cand este rolul CCR aceala de a interpreta legea, de de cand nu se mai aplica art. 16 din Constitutie, de cand CCR are competenta de a controla deciziile ICCJ si de cand intrepretarea legii este motiv de neconstitutionalitate. Nu in ultimul rand, avocatul ii intreaba pe cei care au adoptat aceasta decizie: “Cine v-o pus juzi la CCR”.


Pe de alta parte, Radu Chirita le lanseaza si o provocare judecatorilor CCR: “De exemplu, il am pe unu' condamnat definitiv pe codul vechi. Ulterior, e condamnat definitiv pentru o alta fapta concurenta, iar instanta de recurs a aplicat codul nou. Fiind in recurs, nu a putut face contopirea. Acuma instanta de executare e sesizata cu aplicarea regulilor de la concurs intre cele doua pedepse stabilite prin hotarari definitive. Astept cu interes sa imi spuna CCR-ul din ce cod se pot aplica regulile de la concurs fara a crea o lex tertia”.

Iata comentariul avocatului Radu Chirita:

M-am decis ca, dupa ce am citit de vreo 5 ori decizia CCR privind legea penala mai favorabila, sa scriu si eu ceva, sa ramana consemnat pentru eternitatea de 3 zile a internetului. Da' nu gasesc niciun titlu inspirat pentru stupefactia care creste la fiecare noua lectura a acestei decizii ce revolutioneaza din scurt si dreptul penal si pe cel constitutional. Am ales unul pe model isteric care sa imi garateze cititori de calitate.

Decizia e senzationala din aproape orice punct de vedere. E absolut perfecta in stupiditatea ei. Nu ma bag aici sa reiau toate argumentele stiintifice care sa justifice cele scrise mai sus, pentru ca nu e locul potrivit. O voi face probabil ulterior, cand m-o ajuta cel de sus, deneaul si dicotul sa am um pic de timp liber. Da' nu ma pot abtine sa nu sesizez cateva aspecte.

In primul, daca rezumi motivarea, tre' sa te duci in spatele clasei si sa-ti tragi doua palme ca sa realizezi ca nu visezi. Zice CCR-ul asa: Daca instantele interpreteaza o lege incalca separatia puterilor in stat. Wow! Uai, mama! Doua paragrafe mai incolo, vine scatoalca: daca judecatorii interpreteaza legea altfel decat le spunem noi, incalca atributul de legiferare al Parlamentului. Olalalala! Deci, hai sa mai detaliem decizia ca poate nu am inteles bine justitia in trei pasi simpli (schema pentru studentii de la Spiru):

Pasul 1. Parlamentul adopta o lege. Zice CCR-ul ca art. 5 din cod nu e lege, legea e tot codul. Un articol din lege nu e lege. Ce nu-i clar?

Pasul 2. Instantele vor sa interpreteze legea. Zice CCR-ul ca nu e voie, ca incalca separatia puterilor in stat.

Pasul 3. CCR-ul interpreteaza legea. Scuze art. 5 din cod, ca un articol nu e lege (atentie la pasul 1). Ea are voie sa interpreteze legea (articolul, ca iar m-am scapat) pentru ca ea poate. Ce nu-i clar?

Pasul 4. CCR-ul ne spune ca nesimtitii de judecatori care nu interpreteaza articolul din cod (incep sa invat pasul 1, is din ce in ce mai bun!) conform pasului 3 sunt niste boi, pentru ca afecteaza rolul de legiuitor exclusiv al Parlamentului. Ca nu Parlamentul o zis vreo interpretare anume, deci nu are cum sa se oftice ca instantele dau o interpretare, e irelevant.

Pasul 5. Se ia o hotarare a CEDO, in care aia nu zic ce ne convine. Nu-i bai. O prezentam in sensul ca nu or spus ce vrem noi, da' le statea pe limba, numa' nu or mai apucat sa o spuna. Da' dupa ce am ghicit intentia legiuitorului din bobi, o ghicim si pe a lu’ CEDO…

Pasul 6. Aia care or apucat deja sa zica altfel decat la pasul 3 (un complet de la ICCJ) is niste boi. Asta-i clar. Caracterul de bou este retroactiv, deci ce or zis ei devine hartie igienica. La fel ca si legea care spune ca ce or spus boii de la ICCJ este obligatoriu. Nu-i stress, noi sa fim sanatosi!

Pasul 6 bis. Mi-e rau. Decat sa ne fie rau, mai bine sa ne fie bine!

Acuma, repet ca nu e cazul sa pozez in penalist si sa spun de ce interpretarea CCR-ului este extrem de proasta. Incerc insa sa pozez in constitutionalist si sa ma intreb urmatoarele:

- de cand rolul CCR-ului este de a interpreta legea?

- de cand nu se mai aplica art. 16 din Constitutie?

- de cand dracu’ prin lege se intelege legea in ansamblul ei? A se citi, cu atentie, art. 146 lit.d) din Constitutie pe care daca il interpretam potrivit pasului 1, CCR-ul nu face bine ce face. Din 1991 incoace.

- de cand are CCR-ul competenta de a controla deciziile ICCJ? A afirma ca o are inseamna a adauga la lege, afectand astfel rolul exclusiv de legiuitor al Parlamentului, nu?

- de ce o interpretare a legii afecteaza acest rol, iar alta nu?

- de cand intrepretarea legii este motiv de neconstitutionalitate? Sa inteleg ca pot ataca la CCR vreo hotarare judecatoreasca pe care o consider neconstitutionala? Sau pot ataca la CCR deciziile pe intrebari preliminare si RIL-urile? Ca, daca se poate, sa stiu si io, sa nu imi mai mint studentii ca nu se poate.

Mai am intrebari din astea, dar nu mai am timp sa le scriu. Una singura totusi: cine v-o pus juzi la CCR? Asta e din ciclul: cine v-o dat permisul…

Tocmai ce ma pregateam sa finalizez capitolul din cursul meu de consti legat de competenta CCR. Tre' sa il arunc in meandrele lu' recycle bin si sa ma apuc de studiat. Si astia care or scris carti de penal, tre' sa mearga la un curs de recalificare, ca nu mai merge asa, cu incompetenta. Propun sa vorbeasca astia de la CCR la Spiru, sa faca o scoala de vara pentru profii de consti si penal din tara, sa mai invatam si noi cate ceva, ca am prostit oricum destule generatii de studenti care nu inteleg nimic din intelepciunea care coboara de la CCR. Daca careva din fostii sau actuali mei studenti inteleg ceva din aceasta decizie, as vrea doar sa le spun ca elevul si-a depasit profesorul, ca eu nu am inteles nimic.

PS. Revin cu invitatia adresata juzilor de la CCR de a ma consilia in aplicarea legii in unele din dosarele mele. De exemplu, il am pe unu' condamnat definitiv pe codul vechi. Ulterior, e condamnat definitiv pentru o alta fapta concurenta, iar instanta de recurs a aplicat codul nou. Fiind in recurs, nu a putut face contopirea. Acuma instanta de executare e sesizata cu aplicarea regulilor de la concurs intre cele doua pedepse stabilite prin hotarari definitive. Astept cu interes sa imi spuna CCR-ul din ce cod se pot aplica regulile de la concurs fara a crea o lex tertia”.

*Cititi aici comentariul avocatului Radu Chirita

Comentarii

# translate date 22 May 2014 11:41 -14

Hotii striga hotii! Nu va convin absurditatile in materie de drept cu interpretari de repeten

# unul din lumea cea mare date 22 May 2014 11:49 +12

ptr translate//vezi!!!!!nu stiu daca cel despre care/i vorba in articol este hot sau nu,dar asta/i reprosez somnorosului pasarel,in loc sa bage REPUTATII PROFESORI DE DREPT CONSTITUTIONAL!!!!!!ca sa iasa dracului ceva ca lumea ,nu tot un hiatus plin de gauri pe unde sa se strecoare imperiul raului si viitorii,EL (somnorosul pasarel) a preferat sa ne duca cu presul.cred sincer ca in acea comisie trebuiau sa fie profesori constitutionalisti si reprezentanti de la asociatiile judecatorilor.STRICT!!!!!asta/i opinia mea de simplu cetatean BENEFICIAR SI PLATITOR DE TAXE

# Un critic date 23 May 2014 09:47 +8

Are dreptate. Desi nu imi plac aroganta si ardelenismele de la sat, insa acest articol este integral corect. Pe fond.

# translate date 22 May 2014 11:46 0

Nici dom profesor florea si nici voi nu sunteti mai buni. Voi habar nu aveti sa cititi si sa interpretati o lege simpla cum este legea 3/1948 si aveti pretentii la juristul zegrean specializat in CAP? sa fim cinstiti voi vreti sa interpretati totul numai cum va convine si nu dupa cum am studiat in facultate? Corect bai oarecare? Esti smecher ca ambasadorul ti-a platit roba, desi nu prea ai dat pe la scoala ca sa inveti carte.

# UNUL DIN LUMEA CE A MARE date 22 May 2014 11:56 +6

tot ptr translate si ....// cum dracului americanii au reusit sa faca o CONSTITUTIE acum 200 de ani in 24 de ore !!!!! si care/i valabila si azi cu unele amendamente si astia s/au SCREMUT O GRAMADA SI AU ,,NASCUT,,UN RAHAT......si culmea si pe foarte multi bani!!!!!!!oare asta nu/i CULMEA NATIEI ROMANE???

# translate date 22 May 2014 21:48 +5

Hai sa-ti raspund unule. Magaroii astia de acum sunt niste sarlatani care fac legile pentru politicieni si clica lor de hoti. Acum 200 de ani legile se faceau pentru cetateni. Cum iti explici ca i  tara asta unul ca florea care reprezinta o fantoma este protejat si i se dau contracte cu statul in timp ce oamenii cinstiti sunt hartuiti de acesti infractori si purtati prin parchete de unde lu se dau nup? Nu este o porcarie asta? Deci parchetele dau nup pe banda rulanta si rahatii astia care fac plingeri stau si comenteaza ironic pe site-uri. A fost degeaba dat jos ceasca si au murit oameni, tot comunistii si-au plantat puii retardati peste tot. Nu-i asa ambasadorus cak@res?

# unul din lumea cea mare date 22 May 2014 22:00 +3

ptr translate//1)chiar nu am raspuns cu rautate ci doar a u fost 2 opinii(nu crede ca am inteles ca mi/ai raspuns cu rautate)2) nu stiu si nici nu vreau sa stiu de ce se razboiesc(nici nu inteleg si nici nu are tangenta cu meseria mea)asociatiile de avocati !!!!!!care/i mai destept si frumos(strict treaba lor doar citesc si nu reusesc sa inteleg nimic)3) legile facute acum 200 de ani pentru oameni (si ma refer la constitutia sua) functioneaza si acum TOT PENTRU OAMENI,CHIAR DACA AU CITEVA AMENDAMENTE!!in rest ...este coruptie generalizata sau endemica in justitia romaneasca(parerea mea sincera!!!!!!!)

# Bravo nea translate! I-ai tras-o prostului din lumea cea mar date 22 May 2014 22:01 -2

Bravo nea translate! I-ai tras-o prostului din lumea cea mare !Daca citesti ce srie pprosttovanu asta iti dai seama ca sta toata noaptea cu gura cascata la hasnaua3 si inghite toate vomele aruncate de acolo ! Cat poate sa fie de pprost un om ?

# obiectiva date 22 May 2014 22:12 +1

ba , sa avem pardon, UNUL este UNUL singur...cel mai destept din lume ! il apreciez nespus ca le stie pe toate ! te roade invidia !

# ASTEPT UN SINGUR EXEMPLU date 22 May 2014 22:18 0

Poti sa-mi spui si mie de ce e asa de destept ? Ca eu n-am aflat ! Sau voiai sa spui:nemernic, ticalos ,obsedat de basescu , razbunator animalic , prost cu gaura .phihopat ? Poti sa-mi dai un singur exemplu de OPINIE CORECTA SAU SINCERA LA ACEST ANNIMMAL ? Te-au anuzat comicariile alea ieftine ? esti prost ! I le scrie ma-sa . el e doar cu smenozeala...

# obiectiva date 22 May 2014 22:33 0

sunt N exemple....care tind la infinit...asa cum, in ceea ce te priveste, NU vad vreun ex. de inteligenta...vreun comentariu subtil, DOAR atac la persoana.......HAI, PA!

# Nu ma lua cu asimtote, ca te sparg ! date 22 May 2014 22:36 0

Nu ma lua cu asimtote, ca te sparg ! Daca ultimele informatii se refera la mucea badea :NU vad vreun ex. de inteligenta...vreun comentariu subtil, DOAR atac la persoana.......---atunci inseamna ca incepi sa intelegi da nu pricepi

# limba romanes date 23 May 2014 12:17 +3

asimptote mai inteligentule, ca spargi limba romana, si nu... tu nu folosesti atac la persoana, tu folosesti doar hartia igienica sa te stergi la gura dupa ce te-ai sters la fund

# ANGLIA NU ARE CONSTITUTIE!!! date 22 May 2014 22:30 0

Anglia nu are constitutie de 800 de ani!!! SI TOTUL MERGE BRICI!! NO AVEM CONSTITUITE SI NE PI.SAM PE EA

# unul din lumea cea mare date 22 May 2014 23:00 0

ptr ANGLIA NU ARE CONSTITUTIE!!!// ai dreptate ,uk nu are constitutie dar........... ,,ARE TURNUL LONDREI!!!!,,(MAI TAREEEEE CA SI CONSTITUTIA) asa noi ce avem PODUL CIUREL? de sar masinile de pe el!!!!!!!!

# un nene date 22 May 2014 13:40 +8

Am sa va raspund eu, domnule av. Problema legii penale mai favorabile se poate pune doar in situatia in care intreg concursul este savarsit pe codul vechi. Daca una dintre infractiuni este savarsira dupa 1 februarie, acesteia i se aplica legea in vigoare cu reguli de la concurs cu tot. Nu ar exista temei sa ultraactiveze legea veche in ceea ce priveste concursul. Pentru noua infractiune nu se pune problema aplicarii mitior lex si inculpatul stia noile reguli la data savarsirii noii infractiuni. Daca intreg concursul este savarsit pe codul vechi i se va aplica legea mai favorabila. Nu neaparat codul vechi, pentru ca poate judele vrea sa-i dea maxim + 5 ani sporul facultativ si s-ar depasi sporul de 1/3 din codul nou. :-)

# paula date 23 May 2014 07:33 +1

Bravo,domnule ! Asa este ! D-l in cauza nu e intelectual,daramite specialist in dr const ! Limbajul il tradeaza ,asa ca ocupa un loc nemeritat Nu cunoaste principii Nu a auzit de raportul dintre principiile dreptului S-a incurcat penibil intre princip lg mai fav si princip aplicarii imediate a lg noi ! Halal jurist ! Tot unii ca el au deviat inexplicabil corecta aplicare a lg mai favorabile ,desi exista o jurispr veche,consolidata in domeniu Ce prof o fi avut in facultate ? Pe Streteanu sau pe Udroiu?????

# cearta de fanarioti date 22 May 2014 14:07 0

care de care mai subtil.

# angelomiu date 22 May 2014 15:20 -5

Decizia CCR a fost cu UNANIMITATE de voturi; au votat pentru ea: 1. Morar - procuror toata viata (indelung prezentat pe luju.ro, nu mai dezvolt); 2. Mona Pivniceru - judecator, ultima data la ICCJ - ultima data cand i-am citit CV pe sit-ul CCR, aparea ca avand cursuri de masterat in domeniul CEDO si Stiintele penale; 3. Tudorel Toader - prof.univ drept penal; 4. Toni Grebla - fost sef al Comisiei Juridice Senat pentru N ani si Presedinte la subcomisia pentru Codul Penal si Codul de procedura penala in 2008-2012. E drept ca Zegrean si Minea or fi p\'afaristi, dar astia patru au macar aparenta de \"profi\" pe penal...si daca ei au fost de acord, inseamna ca e ceva \"putred\" pe acolo...si nu in Decizia CCR, ci in cea a ICCJ. Cat despre Radu Chirita - un singur lucru e de spus: preda Drept Constitutional la UBB Cluj, dar NU ARE - potriivt CV afisat pe situl Universitatii - nici o carte in domeniu. SI atunci, cursul de drept constitutional al cui il preda?

# Dana date 22 May 2014 21:36 +1

Ce conteaza al cui curs il preda, cate vreme are PERFECTA DREPTATE in ceea ce spune???

# Dana date 22 May 2014 21:39 +7

Mai vb inteligentii de la CCR de egalitatea in fata legii, pai da, unde i egalitatea intre cel judecat in 19.05.2014 si cel judecat in 21.05.2014, desi au aceeasi perioada infractionala???Ghinion ca s-a amanat cauza dupa 20.05.2014 :-x

# 20134 date 22 May 2014 17:44 +12

Am crezut ca cei noua judecatori de la Curtea Constitutionala sunt seriosi dar mi-au demontrat contrariul.Daca o sa luati toate deciziile pe care le-au adoptat o sa aveti o mare surpriza in sensul ca foarte multe dintre ele sunt bizare si nu au legatura cu textele legale.Cand ai mape aurite,scaune de multe mii de euro,salariu fabulos,avantaje foarte mari si un mandat de 9 ani eu ca si contribuabil am ceva pretentii de la voi domnilor si doamnelor..Cu respect va spun ca nu va justificati prezenta si noi cheltuim sume exorbitante cu voi.

# paula date 23 May 2014 07:40 -7

TE INSELI DOMNULE! aSTEPTAM MACAR 3 EXEMPLE DE ANOMALII CA SA NE DEMONSTREZI CA CITESTI DEC cc SI LE SI INTELEGI !jOS PALARIA PT MAGISTRATII ASISTENTI AI cc ! eI SUNT ADEVARATII JURISTI CARE FUNDAMENTEAZA DEC CC ! IMPORTANT E CA JUDEC CC CHIAR II ASCULTA SI LE RESPECTA MUNCA .DACA AR FI INFATUATI,CA JUDEC ICCJ AR FI DRAMATIC !!!! DECI AU SI EI UN MERIT-ISI CUNOSC LUNGUL NASULUI !

# mediator de penal date 22 May 2014 20:11 +8

Poate ca cineva trebuia sa traga un semnal de alarma legat de dictatura CCR !

# mediator ?? date 22 May 2014 21:52 +3

O sa mai mediezi maidanezii de acum incolo. Medierea a fost o sursa rapida pentru alinuta gorghiu de a va lua banii. A bagat fitilul cu obligativitatea si florica pentru ca nu i-au facut mediatori de drept pe avocati v-a lasat fara paine. Ati pierdut 1500 de euro ca fraierii.

# ALERTA PENTRU DNA SI BEC ! ALEGERILE VOR FI FRAUDATE MASIV ! date 22 May 2014 21:14 -7

ALERTA PENTRU DNA SI BEC ! ALEGERILE VOR FI FRAUDATE MASIV ! DOVADA CA PSSSD-ul VA FRAUDA MASIV ALEGERILE! In data de MIERCURI 14 MAI IN TRENUL IR 1691 IN UNA DIN STATIILE ORSOVA (ora 16-08) SAU BAILE HERCULANE (ora 16-30) s-au urcat doua femei UNA IN VARSTA SI O INVATATOARE care faceau calcule CA AU STRANS IN ULTIMELE 3 SAPTAMANI APROXIMATIV 10 000 de cnp-uri si DATE PERSONALE ALE LOCUITORILOR DIN SATELE DIN ACESTE ZONE ! Eu cred CA ACESTE cnp-uri “VOR VOTA” LA ALEGERILE VIITOARE SAU LA PREZIDENTIALE! Fiind vorba de 10 000 de persoane ,cred ca aceasta informatie (PROVENITA DE LA O DOCTORITA CARE MERGEA LA UN CONGRES de ecografie LA TIMISOARA ) SE POT USOR VERIFICA MERGAND SI INTREBAND OAMENII DIN ZONA ! EU CRED CA PRATIACA ESTE REPETATA SI IN ALTE ZONE !

# ROMANIA STAT TRAFICANT, DROGAT, INEPT, CRIMINAL date 22 May 2014 22:35 -3

GENOCID E CE FAC CRIMINALII DE ACUM, NU CE-A FACUT CEAUSESCU!!!! JOS CORUPTII DE POLITICIENI ROMANI!!! VREM POLITICIENI DIN ISRAEL, SUA, GERMANIA!!!

# unul din lumea cea mare date 22 May 2014 23:14 +2

ptr ROMANIA STAT TRAFICANT, DROGAT, INEPT, CRIMINAL //politicieni ca in israel nu as vrea zau!!!!!(ca au fost condamnati pe spagi violuri samd) DAR JUSTITIE SI CA LA ISRAELIENI MI/AR PLACEA!!!!!! SI CA IN SUA (DAR ACOLO TE MAI TRIMITE SI PE LA parpalici sau iti dau funia fara sapun,sau injectii cu ser rece si faci pneomonia,dar ai si dreptul la o gramada de cai de apel si daca cumva au gresit chiar indreapta lucrurile si judecatorii nu/s ,,emotivi ,,sa dea despagubiri de la stat multe zeci de milioane de $) la germania este chiar ok justitia (un amic de al meu a fost arestat acolo 5 luni si i/a angajat ambasada cel mai bun avocat german si judecatorii au dat decizie CORECTA ca a fost retinut aiure si nevinovat si i/au dat despagubiri de 1.480.000 de euro !!!!oare s/ar intimpla in romanica cele de mai sus???!!!!!!!!

# cuart date 23 May 2014 08:38 +3

io n-am inteles mare lucru din toata povestea asta, dar mi-a placut aia cu absolventii de la spiru!! niste zegreni in devenire!

# Solitaru date 23 May 2014 10:23 -4

Nu inteleg, tipul e prof. univ.dr.? dece n-o vorbi civilizat, pe intelesul conationalilor lui? Sau nu se adreseaza lor, ci colegilor de tejghea de la birtul din coltz? Studentii lui (ca are chiar si strudenti!) or intelege ceva din balmajelile ardelenesco-tiganesti ale tipului?

# Dana date 23 May 2014 21:00 +2

Balmajeli sau nu , de provincie, da are perfecta dreptate daca vrei si POTI sa intelegi !!!Las ca ca au cei de la CCR limbaj de \"Capitala\" si nu se intelege absolut nimic din ceea ce vreau sa zica!!1 ( o ardeleanca )  

# SILVIA date 24 May 2014 07:41 -1

Dar Antoanella din ce zona o fi? Cel putin ea a recunoscut ca se voteaza politic si e foooaaarrrrttttteeee OK cu sanatatea mintala, are certificat de la UE!

# calu date 23 May 2014 14:42 -2

e cumva vorba de marele maestru de bara radu chirita de la cluj? :lol:

# Viorel Muha date 1 April 2017 13:19 +1

- SISTEMUL - a ucis Romania! CCR face parte din – SISTEM - https://www.facebook.com/Sistemul-The-System-Autoritati-Justitie-Coruptie-1535256000118515/?fref=ts

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 24.04.2024 – Gulutanu s-a mai captusit cu o acuzatie. Doua refuzuri la noua SIIJ

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva