20 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

TRANSPORTUL PE DUNARE SI MAREA NEAGRA - CCIR a organizat evenimentul "Valorificarea transportului pe Dunare si Marea Neagra – solutie pentru comertul international durabil”. Presedintele CCIR a declarat ca in ceea ce priveste Marea Neagra, aceasta este vaduvita de un motor economic puternic: "Marfurile care vin din Estul Africii, Sudul Asiei, Australia si care au ca destinatie Europa trebuie sa treaca prin Canalul de Suez, iar de aici pana la Constanta sunt trei zile jumatate”

Scris de: L.J. | pdf | print

21 October 2021 16:29
Vizualizari: 3446

Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), in parteneriat cu Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, a organizat, joi, 21 octombrie, evenimentul „Valorificarea transportului pe Dunare si Marea Neagra – solutie pentru comertul international durabil”, in scopul identificarii solutiilor optime pentru dezvoltarea comertului pe cale navigabila, in contextul atingerii neutralitatii climatice pana in 2050.



Totodata, in cadrul evenimentului, au fost prezentate o serie de oportunitati pentru mediul de afaceri cu referire la dezvoltarea portului Constanta intr-un hub comercial la Marea Neagra si transformarea Dunarii intr-o alternativa viabila pentru transportul marfurilor catre porturile de la Marea Neagra, Marea Baltica si Marea Adriatica din Initiativa celor Trei Mari (3SI).

"CCIR a organizat, in urma cu trei ani, prima editie a Forumului Economic 3SI. Dintre cele 12 tari membre ale 3SI, opt au iesire la cele trei mari. Cu toate acestea, cele opt state nu realizeaza in total nici macar jumatate din volumul comercial inregistrat de Portul Rotterdam. Este o realitate care ne spune ca tarile din Europa de Est au ajuns in mare parte subcontractoare ale economiei Europei de Vest.
In ceea ce priveste Marea Neagra, aceasta este vaduvita de un motor economic puternic, de o economie puternica generatoare de trafic atat ca import, cat si ca export. Green Deal poate fi o oportunitate serioasa pentru ceea ce inseamna trafic pe Marea Neagra si bineinteles mai departe pe Dunare catre centrul Europei. Marfurile care vin din Estul Africii, Sudul Asiei, Australia, sau Extremul Orient care au ca destinatie Europa, trebuie sa treaca prin Canalul de Suez, iar de aici pana la Constanta sunt numai trei zile jumatate de mars. Cu toate acestea, se prefera Portul Rotterdam cu o distanta de 11 zile de mars. S-a creat aceasta bucla pe care, mai ales in contextul Green Deal, incercam sa o eliminam”
, a declarat presedintele CCIR, Mihai Daraban.

Pod de legatura

 
Lazar Comanescu, Secretar General al Organizatiei de Cooperare Economica la Marea Neagra a declarat: "Dezvoltarea, progresul economic, oriunde in lume depind in mod decisiv de starea transportului si a capacitatii de conectivitate. Din perspectiva geostrategica a tarii noastre, este important sa constientizam mai bine care este importanta si rolul regiunii Marii Negre. Aceasta regiune constituie adevaratul pod de legatura intre Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa. In cadrul OCEMN acordam o deosebita atentie acestor noi directii de actiune stabilite la nivel global, si aici ma refer la realizarea unei conexiuni comerciale optime cu Uniunea Europeana, mai ales in contextul Green Deal. La nivel de organizatie, am promovat mai multe proiecte importante care se completeaza reciproc, cum ar fi autostrada din jurul Marii Negre si evident imbunatatirea traficului pe Marea Neagra, prin emiterea BSEC Permit System, un instrument care s-a dovedit extrem de util in ultima perioada”.
 

Transportul maritim, o solutie viabila


"Voi incepe prin a adresa felicitari tuturor celor care activeaza in domeniul maritim pentru rezilienta de care au dat dovada in ultima perioada, ultimele cifre indicand faptul ca, la nivel european, volumul marfurilor transportate pe cale maritima si fluviala a inceput sa revina la cel inregistrat in anii de dinainte de pandemie. In ceea ce priveste Green Deal, trebuie sa recunoastem ca suntem intr-o situatie critica din punct de vedere al nivelului poluarii, iar transportul maritim este mai mult decat o solutie viabila, reprezinta o necesitate in aceste conditii. In cazul unor mari inchise, precum Marea Neagra sau Marea Baltica, impactul poluarii poate fi devastator din toate punctele de vedere. Apreciem faptul ca Romania are multe realizari in ceea ce priveste un transport verde atat pe cale maritima, cat si pe cale fluviala, si aici ma refer la Portul Verde Giurgiu”, a declarat Magda Kopczynska, director pentru Transportul pe Apa, Directoratul-General pentru Mobilitate si Transport, Comisia Europeana.

 

Comentarii

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.04.2024 – Prima victorie in instanta obtinuta de vanatorul de pedofili

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva