14 August 2025

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- Sfantul Arsenie Boca

MIROASE A BLAT CU CCR PE TAIEREA PENSIILOR MAGISTRATILOR – Exclusiv! Guvernul a scos judecatorii CCR din noul proiect de lege privind pensiile magistratilor. Judecatorii si procurorii se vor pensiona la 65 de ani cu 35 ani vechime in munca, dintre care 25 ani vechime in magistratura, si cu pensie de cel mult 70% din venitul net. Judecatorii CCR raman cu o pensie de 80% din indemnizatie si venituri si cu o vechime de 25 ani (Proiectul)

Scris de: George TARATA | pdf | print

14 August 2025 12:09
Vizualizari: 10061

Se pregateste terenul pentru adoptarea modificarilor la pensiile de serviciu ale magistratilor. Proiectul de lege propus de Guvernul Romaniei, intrat in posesia Lumea Justitiei, prin care se modifica atat conditiile de pensionare cat si cuantumul pensiilor judecatorilor si procurorilor ofera indicii serioase, din punctul nostru de vedere, in legatura cu un posibil blat cu Curtea Constitutionala a Romaniei, condusa de Simina Tanasescu (foto), astfel incat proiectul sa fie declarat constitutional de catre CCR.


Afirmam acest lucru avand in vedere faptul ca din proiectul de lege (prezentat la finalul articolului) judecatorii CCR sunt exceptati de modificarile initiate. In actuala Lege 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor, prevederile referitoare la pensiile de serviciu vizeaza inclusiv judecatorii de la Curtea Constitutionala (vezi facsimil 1).

 

 

In noul proiect, judecatorii CCR au fost eliminati, ramanand doar magistratii-asistenti de la CCR.

Concret, daca judecatorii si procurorii se vor pensiona la 65 de ani cu 35 ani vechime in munca, dintre care 25 ani vechime in magistratura, si cu pensie de cel mult 70% din venitul net, judecatorii CCR raman cu o pensie de 80% din indemnizatie si venituri (brute, nu nete ca in cazul judecatorilor si procurorilor) si cu o vechime de 25 ani necesara pensionarii. Vechime care se atinge si chiar se depaseste automat odata cu numirea la CCR, in conditiile in care pentru a deveni judecator la Curtea Constitutionala este nevoie de o vechime de 18 ani in activitate juridica, la care se adauga cei 9 ani de mandat.

Practic, judecatorii CCR se vor pensiona in baza art. 71 din Legea 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, care stabileste ca: “Judecatorii Curtii Constitutionale cu o vechime in activitatea juridica sau in invatamantul juridic superior de cel putin 25 de ani, indiferent de varsta si de data pensionarii, beneficiaza, la cerere, de pensie de serviciu egala cu 80% din baza de calcul reprezentata de indemnizatia de incadrare bruta lunara si sporurile avute. Pentru fiecare an care depaseste vechimea mentionata, la cuantumul pensiei se adauga cate 1% din baza de calcul, fara a o putea depasi. Pensia astfel stabilita se actualizeaza in raport cu indemnizatia de incadrare bruta lunara si sporurile aferente ale judecatorilor Curtii Constitutionale. Pensia de serviciu se recalculeaza, la cerere, prin adaugarea vechimii dobandite in functia de judecator dupa data stabilirii acesteia”.

In aceeasi ordine de idei, trebuie spus ca judecatorii CCR erau inclusi initial in draftul proiectului de lege privind pensiile magistratilor, elaborat si prezentat de Guvern in iulie 2025 (vezi facsimil 2). Intre timp, asa cum am explicat, judecatorii CCR au fost scosi din noul proiect.

 


Iata proiectul de lege privind pensiile de serviciu ale magistratilor (expunerea de motive este atasata la finalul articolului):


“Art. I. - Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1102 din 16 noiembrie 2022, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (1) al art. 211 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, respectiv magistratii-asistenti de la Curtea Constitutionala, precum si personalul de specialitate juridica prevazut la art. 221 alin. (1), cu o vechime totala in munca de cel putin 35 de ani, dintre care cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii, se pot pensiona la implinirea varstei standard de pensionare prevazuta de legislatia care reglementeaza sistemul public de pensii si pot beneficia de o pensie de serviciu in cuantum de 55% din baza de calcul reprezentata de media indemnizatiilor de incadrare brute lunare si a sporurilor pentru care au fost retinute contributii de asigurare sociala realizate in ultimele 60 de luni de activitate inainte de data pensionarii. Cuantumul net al pensiei de serviciu nu poate fi mai mare de 70% din venitul net avut in ultima luna de activitate inainte de data pensionarii.

2. Alineatul (3) al art. 211 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(3) De pensia de serviciu beneficiaza, la implinirea varstei standard de pensionare prevazuta de legislatia care reglementeaza sistemul public de pensii, judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, respectiv magistratii-asistenti de la Curtea Constitutionala, precum si personalul de specialitate juridica prevazut la art. 221 alin. (1) cu o vechime totala in munca de cel putin 35 de ani, dintre care intre 20 si 25 de ani realizata numai in aceste functii. in acest caz cuantumul pensiei este micsorat cu 2% din baza de calcul pentru fiecare an care lipseste din vechimea de 25 de ani in aceste functii. Cuantumul net al pensiei de serviciu nu poate fi mai mare de 70% din venitul net avut in ultima luna de activitate inainte de data pensionarii.

3. La art. 211 dupa alineatul (3), se introduce un nou alineat, alin. (31),cu urmatorul cuprins:

(31) Persoanele care au o vechime de cel putin 35 de ani realizata numai in functiile enumerate la alin. (1) se pot pensiona indiferent de varsta, in acest caz cuantumul pensiei fiind micsorat cu 2% din baza de calcul pentru fiecare an care lipseste pana la implinirea varstei standard de pensionare. Cuantumul pensiei de serviciu astfel stabilit este recalculat anual, prin raportare la perioada de timp ramasa la momentul recalcularii pana la implinirea varstei standard de pensionare.

4. Alineatul (4) al art. 211 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(4) Persoanele care au o vechime totala in munca de cel putin 35 de ani, dintre care cel putin 25 de ani realizata numai in functiile enumerate la alin. (1) se pot pensiona la implinirea varstei standard de pensionare prevazuta de legislatia care reglementeaza sistemul public de pensii si pot beneficia de pensie de serviciu, chiar daca la data pensionarii au o alta ocupatie. In acest caz, pensia de serviciu este egala cu 55% din baza de calcul reprezentata de media indemnizatiilor de incadrare brute lunare si a sporurilor realizate in ultimele 60 de luni de activitate inainte de data eliberarii din functie, raportate la un judecator sau procuror in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. De aceasta pensie de serviciu pot beneficia numai persoanele care au fost eliberate din functie din motive neimputabile acestora. Cuantumul net al pensiei de serviciu nu poate fi mai mare de 70% din venitul net aferent venitului brut din ultima luna de activitate inainte de data eliberarii din functie, raportate la un judecator sau procuror in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. Prevederile alin. (3) se aplica in mod corespunzator si persoanelor prevazute de prezentul alineat.

5. La art. 211 dupa alineatul (4), se introduce un nou alineat, alin. (41), cu urmatorul cuprins:

(41) In baza de calcul pentru stabilirea pensiei de serviciu nu se includ sumele primite cu titlu de prime, premii, decontari, restituiri de drepturi salariale aferente altei perioade decat cea avuta in considerare la stabilirea dreptului de pensie, diurne sau oricare alte drepturi care nu au un caracter permanent sau pentru care nu au fost retinute contributii de asigurari sociale.

6. Alineatul (1) al art. 212 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Sotul supravietuitor al judecatorului sau procurorului are dreptul, la implinirea varstei standard de pensionare prevazuta de legislatia care reglementeaza sistemul public de pensii, la pensia de urmas in conditiile prevazute de aceasta legislatie, calculata din pensia de serviciu aflata in plata sau la care ar fi avut dreptul la data decesului sustinatorul, actualizata, dupa caz.

Art. II - Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul II se abroga.

2. Articolul III se abroga.

3. Articolul IV se abroga.

4. Articolul V se abroga.

Art. III.- Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelorjudecatorestisi al parchetelor de pe langa acestea si al personalului care functioneaza in cadrul Institutului National de Expertize Criminalistice, se modifica dupa cum urmeaza:

1.La articolul 685, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:

(1) Personalul auxiliar de specialitate al instantelorjudecatorestisi al parchetelor de pe langa acestea prevazut la art. 3 alin. (2), personalul de specialitate criminalistica si personalul care ocupa functii auxiliare de specialitate criminalistica prevazut la art. 31, precum si tehnicienii criminalisti din cadrul parchetelor, cu o vechime totala in munca de cel putin 35 de ani, dintre care cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii, pot beneficia de pensie de serviciu la implinirea varstei standard de pensionare si vechimii totale in munca conform esalonarii prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta lege, in cuantum de 55% din baza de calcul reprezentata de media salariilor de baza brute lunare realizate, inclusiv sporurile cu caracter permanent, corespunzatoare ultimelor 60 de luni consecutive de activitate inainte de data pensionarii. Cuantumul net al pensiei de serviciu nu poate fi mai mare de 70% din venitul net avut in ultima luna de activitate inainte de data pensionarii.

2. La articolul 685, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins :

(2) De pensia de serviciu prevazuta la alin. (1) beneficiaza, la implinirea varstei standard de pensionare conform esalonarii prevazute in anexa, si personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, personalul de specialitate criminalistica si personalul care ocupa functii auxiliare de specialitate criminalistica, precum si tehnicienii criminalisti din cadrul parchetelor, cu o vechime totala in munca de cel putin 35 de ani, dintre care intre 20 si 25 de ani realizata numai in aceste functii. in acest caz cuantumul pensiei este micsorat cu 2% din baza de calcul prevazuta la alin. (1) pentru fiecare an care lipseste din vechimea in specialitate integrala.

3. La articolul 685 alineatul (7) va avea urmatorul cuprins :

(7) Persoanele care indeplinesc conditiile de varsta si de vechime prevazute la alin. (1) numai in functia de personal auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si parchetelor de pe langa acestea, de personal de specialitate criminalistica si de personal care ocupa functii auxiliare de specialitate criminalistica, precum si in cea de tehnician criminalist din cadrul parchetelor beneficiaza de pensie de serviciu, chiar daca la data pensionarii au avut sau au o alta ocupatie. in acest caz, cuantumul pensiei de serviciu este de 55% din baza de calcul reprezentata de media salariilor de baza brute lunare realizate, inclusiv sporurile cu caracter permanent, corespunzatoare ultimelor 60 de luni consecutive de activitate, realizate de personalul auxiliar de specialitate aflat in activitate in conditii identice de functie, vechime, grad sau treapta si nivel al instantei ori parchetului sau INEC unde a functionat solicitantul inaintea eliberarii din functia de personal auxiliar de specialitate. Cuantumul net al pensiei de serviciu nu poate fi mai mare de 70% din venitul net aferent venitului brut din ultima luna de activitate inainte de data eliberarii din functie, raportate la personalul auxiliar de specialitate aflat in activitate in conditii identice de functie, vechime, grad sau treapta si nivel al instantei ori parchetului sau INEC.

Art. IV. – La articolul 29 din Legea nr. 361/2023 privind personalul Curtii Constitutionale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1095 din 5 decembrie 2023, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

”(2) Magistratii-asistentisi personalul de specialitate juridica asimilat acestora, cu o vechime totala in munca de cel putin 35 de ani, dintre care cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii, se pot pensiona la implinirea varstei standard de pensionare prevazuta de legislatia care reglementeaza sistemul public de pensii si pot beneficia de o pensie de serviciu in cuantum de 55% din baza de calcul reprezentata de media indemnizatiilor de incadrare brute lunare si a sporurilor permanente realizate in ultimele 60 de luni de activitate inainte de data pensionarii. Cuantumul net al pensiei de serviciu nu poate fi mai mare de 70% din venitul net avut in ultima luna de activitate inainte de data pensionarii.

Prevederile art. 211 si 213 din Legea nr.303/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv dispozitiile tranzitorii ale art.V alin.(1)-(6) din prezenta lege se aplica in mod corespunzator.”

Art. V. - Dispozitii tranzitorii

(1) Persoanele prevazute la art. 211 din Legea nr. 303/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, la articolul 685 alin. (1) din Legea nr. 567/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si la art. 29, alin. (2) din Legea nr. 361/2023, cu modificarile si completarile ulterioare, carora le-au fost emise decizii de pensionare anterior datei de 1 octombrie 2025, se considera ca indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a beneficia de pensia de serviciu in cuantumul stabilit prin aceste decizii potrivit reglementarilor in temeiul carora au fost emise.

(2) Persoanele prevazute la art. 211 din Legea nr. 303/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, la articolul 685 alin. (1) din Legea nr. 567/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si la art. 29 alin. (2) din Legea nr. 361/2023, cu modificarile si completarile ulterioare, carora le-au fost emise decizii de pensionare incepand cu data de 1 octombrie 2025 in baza unor cereri inregistrate la casele de pensii inainte de 1 octombrie 2025, precum si celor care indeplinesc conditiile de pensionare anterior datei de 1 octombrie 2025, indiferent de momentul la care vor inregistra cererile de pensionare la casele de pensii, se considera ca indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a beneficia de pensia de serviciu in cuantumul stabilit prin dispozitiile in vigoare la momentul indeplinirii conditiilor de pensionare.

(3) Prin derogare de la prevederile art. 211 alin. (1) din Legea nr. 303/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru judecatorul, procurorul, magistratul-asistent de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, respectiv magistratul-asistent de la Curtea Constitutionala, precum si personalul de specialitate juridica prevazut la art. 221 alin. (1) din aceeasi lege, aflat in functie la data de 1 octombrie 2025, la calculul vechimii de cel putin 25 de ani se poate lua in considerare, esalonat, in functie de data pensionarii, si o perioada maxima de 5 ani in care judecatorul, procurorul sau magistratul-asistent ori personalul de specialitate juridica prevazut la art. 221 alin. (1) din aceeasi lege a indeplinit functiile de judecator financiar, procuror financiar sau consilier de conturi la sectia jurisdictionala a Curtii de Conturi, avocat, notar, personal de specialitate juridica in fostele arbitraje de stat, grefier cu studii superioare juridice, consilier juridic sau jurisconsult, dupa cum urmeaza:

a) in perioada 1 octombrie 2025 - 31 decembrie 2025, poate fi valorificata o vechime de cel mult 5 ani in aceste functii;

b) in perioada 1 ianuarie 2026 - 31 decembrie 2026, poate fi valorificata o vechime de cel mult 4 ani in aceste functii;

c) in perioada 1 ianuarie 2027 - 31 decembrie 2027, poate fi valorificata o vechime de cel mult 3 ani in aceste functii;

d) in perioada 1 ianuarie 2028 - 31 decembrie 2028, poate fi valorificata o vechime de cel mult 2 ani in aceste functii;

e) in perioada 1 ianuarie 2029 - 31 decembrie 2029, poate fi valorificata o vechime de cel mult un an in aceste functii.

(4) Pentru judecatori, procurori, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, respectiv magistratii-asistenti de la Curtea Constitutionala, precum si personalul de specialitate juridica prevazut la art. 221 alin. (1) din Legea nr. 303/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, care beneficiaza de pensii de serviciu stabilite in baza unor decizii de pensionare emise anterior datei intrarii in vigoare a Legii nr. 282/2023 sau care au indeplinit conditiile de pensionare anterior datei intrarii in vigoare a Legii nr. 282/2023, pentru fiecare an care depaseste vechimea de 25 de ani necesara pentru obtinerea pensiei de serviciu, cuantumul pensiei de serviciu se majoreaza cu cate 1%. Majorarea cuantumului pensiei de serviciu cu cate 1% nu se aplica pentru anii impliniti incepand cu data de 1 octombrie 2025 care depasesc vechimea de 25 de ani, insa fara a se pierde beneficiul majorarii cuantumului net pentru perioadele anterioare datei de 1 octombrie 2025.

(5) Prin exceptie de la dispozitiile art. 211 alin. (1) din Legea nr. 303/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de la dispozitiile art. 29 alin. (2) din Legea nr. 361/2023 cu modificarile si completarile ulterioare si fara a aduce atingere dispozitiilor alin. (1) si alin. (2) din prezentul articol, in intervalul 1 octombrie 2025 - 31 decembrie 2036 se instituie o crestere etapizata a varstei de pensionare pentru judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, personalul de specialitate juridica prevazut la art. 221 alin. (1) din Legea nr. 303/2022, magistratii-asistenti de la Curtea Constitutionala si personalul de specialitate juridica asimilat acestora, cu o vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii, dupa cum urmeaza:

a) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 octombrie 2025 - 31 decembrie 2025 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 47 ani si 8 luni indiferent de momentul la care aceasta are loc;

b) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2026 - 31 decembrie 2026 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 49 de ani indiferent de momentul implinirii acestei varste;

c) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2027 - 31 decembrie 2027 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 50 de ani si 6 luni indiferent de momentul implinirii acestei varste;

d) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2028 - 31 decembrie 2028 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 52 de ani indiferent de momentul implinirii acestei varste;

e) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2029 - 31 decembrie 2029 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 53 de ani si 6 luni indiferent de momentul implinirii acestei varste;

f) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2030 - 31 decembrie 2030 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 55 de ani indiferent de momentul implinirii acestei varste;

g) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2031 - 31 decembrie 2031 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 56 de ani si 6 luni indiferent de momentul implinirii acestei varste;

h) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2032 - 31 decembrie 2032 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 58 de ani indiferent de momentul implinirii acestei varste;

i) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2033 - 31 decembrie 2033 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 59 de ani si 6 luni indiferent de momentul implinirii acestei varste;

j) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2034 - 31 decembrie 2034 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 61 de ani, indiferent de momentul implinirii acestei varste, si conditia unei vechimi totale in munca de cel putin 31 de ani;

k) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2035 - 31 decembrie 2035 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 62 de ani si 6 luni, indiferent de momentul implinirii acestei varste, si conditia unei vechimi totale in munca de cel putin 32 de ani si 6 luni;

l) Persoanele care indeplinesc conditia de vechime de cel putin 25 de ani realizata numai in aceste functii in intervalul 1 ianuarie 2036 - 31 decembrie 2036 se pot pensiona dupa implinirea varstei de 64 de ani indiferent de momentul implinirii acestei varste, cu conditia unei vechimi totale in munca de cel putin 34 de ani.

(6) Prin derogare de la prevederile art. 213 alin. (2) din Legea nr. 303/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru persoanele care au decizii de pensionare sau indeplinesc conditiile de pensionare anterior datei de 1 octombrie 2025, pensiile de serviciu, inclusiv pensia de invaliditate si pensia de urmas, se actualizeaza procentual ori de cate ori se majoreaza indemnizatia de incadrare bruta lunara pentru judecatorii sau procurorii in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. Actualizarea se realizeaza prin aplicarea, asupra cuantumului pensiei, a procentului de majorare a indemnizatiei de incadrare brute lunare pentru judecatorii sau procurorii in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. Cuantumul net al pensiei de serviciu astfel actualizate nu poate depasi 100% din venitul net, la data actualizarii, al unui judecator sau procuror in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional, cu exceptia pensiilor de serviciu ale persoanelor prevazute la alin.(1) si (2). Data actualizarii, procentul de majorare a indemnizatiei de incadrare brute lunare si, dupa caz, venitul net la data actualizarii al unui judecator sau procuror in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional, se comunica Casei Nationale de Pensii Publice sau casei de pensii teritoriale ori sectoriale competente de catre ordonatorii principali de credite implicati.

(7) Dispozitiile privind vechimea totala in munca de 35 de ani incluse in art. 685 alin. (1) si art. 685 alin. (2) din Legea nr. 567/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt aplicabile persoanelor care indeplinesc varsta de pensionare prevazuta de Anexa la Legea nr. 567/2004 incepand cu data de 1 ianuarie 2026”.


* Cititi aici expunerea de motive a proiectului de lege privind pensiile de serviciu ale magistratilor

Comentarii

# unul din lumea cea mare date 14 August 2025 12:32 +7

pai daca s/a facut blat cu votul romanilor de ce nu s/ar facea si blat cu salariile si pensiile minjitilor statului????!!! daca s/a putut atunci SE POATE SI ACUM!!!!!sa vada si minjitii statului mermelit ce inseamna mermeleala ,,buna,,!!!!!

# Epik date 14 August 2025 12:34 +141

Pe bune!? Ei au citit Decizia CCR nr. 262 din 2016? Iata ce spune: "Admite excepţia de neconstituţionalitate ridicată de Mona Maria Pivniceru în Dosarul nr. 7.783/99/2015 al Tribunalului Iaşi - Secţia I civilă şi constată că dispoziţiile art. 82 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor sunt constituţionale în măsura în care noţiunea de "judecător" din cuprinsul acestora include şi judecătorul Curţii Constituţionale." Pe scurt, juzii CCR s-au introdus in Legea 303/2004, ca doar asa era constitutional articolul privind pensiile magistratilor. Este de noaptea mintii ce se intampla cu acest Guvern.

# Epik-ule, aia era ... hăt acu fo 10 ani buni date 14 August 2025 13:57 -5

CCR nu e I-a dată când se suceşte, bunăoară infracţiunile de insiltă şi calomnie. Până in 2005, CCR avea o placă . În 2005 a schimbat-o total, iar în 2007 a strânbat-o pe cea din 2005 ... Si nu e singra data . Hai, pa Si acu, la munca fratilor ca avem o tara de reconstruit, dupa dezmatul si orgia PSD, pe banii bietulor oameni muncitor, de care si-a batut joc partidul po******r si politicienii din popor (bine, nu singuri, cu judecatorii de la tribunalele po******re)! La tambal Ciordache, tobe, tamburine ...Seeerbaaan Niicoolaaeee troboane - Valerica SSStoica, iar gurist, Tudorica Toader .

# Geo Moroşanu date 14 August 2025 14:17 +2

Trăim sum imperiul idioțeniei și al mafiei.

# ramona date 14 August 2025 14:57 +2

Fapta de exclude judecatorii CCR de la modificarea pensiilor de serviciu cu scopul vadit de a trece cu bine controlul de constatutionalitate se numeste dare de mita.

# Daniela Boghiu date 14 August 2025 15:28 0

O mizerie! Nu înțeleg ce e cu etapizarea asta tâmpită pentru cei cu vechime asimilată. Cei 5 ani de vechime în alte profesii ar trebui să fie la fel de "valabili" și în 2025 si în 2026 (când guvernul, din păcate, îm va oferi "din milă" doar 4 ani). Ce incompetenți pot concepe așa ceva?

# N.C. date 14 August 2025 15:33 +1

Așa este, va fi declarat constituțional, dacă ajunge la CCR! Într-o altă ordine de idei, cu ocazia întâlnirii de luni, n-ar fi rău să se discute și PLATA RESTANȚELOR SALARIALE pe 2024 și 2025!

# pem date 14 August 2025 16:24 0

adica dvs vreti sa ne spuneti ca CCR nu e independenta? ca e la comanda politica sau cum?? parca si cand v-a aparat privilegiile era..cum naiba mai era,independenta sau era blkat cu politicienii?

# Reacția CSM date 14 August 2025 16:26 0

Așteptăm reacția CSM...avizul negativ și un comunicat de presă, nu ne vor ușura munca..

# Csaba D date 14 August 2025 16:40 +1

Are dreptate Departamentul de Stat în cuprinsul raportului anual de țară. CCR folosit ca armă politică.

# dupa caracter si rasplata date 14 August 2025 16:43 0

Judecătorii nu sunt la cheremul unora ca cei ce șterg și scriu aceste legi și iarăși șterg și iarăși scriu. Scriu mult, prost și rău. Doar că în cazul de față nu avem de-a face cu judecători. Ceea ce li se întâmplă este dovada că nu merită să fie judecători, nu ce spune propaganda bolojenistă. Așa-zișii judecători ar trebui să se uite în oglindă și să se întrebe de ce sunt petmanent neputincioși în timp ce internetul zice că sunt dumnezei.

# TM date 14 August 2025 17:13 0

După cum e interesul celor de la ccr si cel al guvernantilor! Acum se intelege( daca nu s- a inteles inca) de ce ajung acolo unii ca dnul busuioc.

# gogu pintenogu date 14 August 2025 17:27 0

Cearcănele pline de compromisuri sunt dovada ca lipsa integrității profesionale face inutile toate cunoștințele teoretice ... Cinste judecatorului Stan Mustața asasinat de lasitatea breslei in fața sistemului securist

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 14.08.2025 – Judecatoarea CCR care ar fi scris la proiectul privind pensiile magistratilor

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva