24 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

NEANTIZAREA JUSTITIEI PENALE – Judecatoarea Daniela Panioglu, de la Curtea de Apel Bucuresti, avertizeaza ca noile coduri penal si de procedura penala vor afecta siguranta nationala: „Nu sunt decat o sandrama, improvizata de o comisie oarecare, cu slugarnicie fata de stapanii europeni, pentru a le arata ca ne-am facut, cuminti, temele... Sub acest adapost incropit va fi pedepsita justitia penala romaneasca de-acum multe decenii inainte”

Scris de: L.J. | pdf | print

10 January 2014 16:10
Vizualizari: 10918

 

Judecatoarea Daniela Panioglu, de la Sectia I penala a Curtii de Apel Bucuresti – cunoscuta pentru luarile sale de pozitie transante si curajoase – trage un semnal de alarma in privinta noilor coduri penal si de procedura penala, elaborate sub ministeriatul Catalin Predoiu de Guvernarea Boc – Basescu (foto) cu circa doi ani in urma si care vor intra in vigoare incepand cu data de 1 februarie 2014. In esenta, cu argumente foarte pertinente, judecatoarea Daniela Panioglu avertizeaza ca noile coduri au fost concepute cu un amatorism vecin cu diletantismul, ca justitia penala va fi serios afectata, iar problemele care vor aparea in practiva se vor transforma intr-o serioasa amenintare la siguranta nationala. Cititi in continuare materialul judecatoarei Panioglu. Cine are urechi sa auda!


Neantizarea Justitiei penale

Noile coduri penal si de procedura penala, care vor intra in vigoare incepand cu data de 1.02.2014, nu sunt altceva decat o sandrama, improvizata de o comisie oarecare, cu slugarnicie fata de stapanii europeni, pentru a le arata ca ne-am facut, cuminti, temele, nu mai conteaza cum si ce-am scris. Sub acest adapost incropit va fi pedepsita justitia penala romaneasca de-acum multe decenii inainte. Citind, se intelege ca noile coduri nu sunt, nicidecum, in folosul autoritatii penale din Romania, ci, dimpotriva, vor avea efectul neantizarii acesteia, in contextul unei criminalitati in crestere si tot mai performanta, care ar fi impus, intr-adevar, o modificare, dar numai in sensul de a permite o reactie pe masura, eliberata de formalismul excesiv, imediata, corecta, ferma si cat mai eficienta din partea organelor judiciare penale. Dimpotriva, reactia justitiei penale va fi, in continuare, complicat de tehnica si, in plus, disproportionata, slaba si incoerenta. Din acest punct de vedere, noile coduri ale justitiei penale constituie o problema de siguranta nationala, care ar trebui, de urgenta, pusa in discutie, cu cea mai mare seriozitate si inalta responsabilitate.

Realitatea romaneasca arata ca, cel putin in ultimii 15 ani, instantele penale au fost mereu supraincarcate si au functionat la cota de avarie. Problemele din justitie sunt cunoscute si au tot fost repetate pana la lehamite, fara ca, vreodata, cineva sa le priveasca in mod responsabil, cu atat mai mult sa le rezolve. In lipsa unor masuri administrative eficiente, justitia penala si-a pastrat, totusi, un echilibru precar. Punctul de sprijin al acestui echilibru fragil il constituie siguranta cunoasterii de catre judecator si de catre participantii la procesul penal a legilor folosite timp de zeci de ani, cu tot balastul lor procedural, gandite de juristi cu viziune si sedimentate in timp, care si-au dovedit aplicabilitatea in sisteme politice diferite. Modificarea radicala a codurilor din domeniul penal, cu mentinerea acelorasi conditii grele de munca si fara nici o masura administrativa reala, nu inseamna altceva decat pulverizarea singurului pilon solid de la temelia justitiei penale.

Noul cod de procedura penala se intemeiaza pe separatia functiilor judiciare, care, in fapt, nu va avea loc. Acelasi judecator se va clona in toate cele trei functii judiciare, intr-o devalmasie ametitoare si coplesitoare. Urmeaza o policalificare la locul de munca, ca pe vremurile comuniste, de care n-am reusit, inca, sa ne desprindem. Insa, omnipotenta si omniscienta urmarite de administratorii justitiei sunt atribute exclusiv divine, asa incat cu cat domeniul de competenta umana este mai intins, cu atat vulnerabilitatea creste. In plus, magistratii, de mult timp suprasolicitati, nu au avut ragazul necesar unei lecturi serioase asupra noilor coduri, astfel ca vor fi nevoiti sa citeasca trunchiat, pe institutiile de imediata aplicare, fara sa aiba imaginea de ansamblu, apoi sa aplice din mers noile reglementari, fiecare dupa propriile puteri si interpretari. In acest mod, este exclusa realizarea unei practici judiciare unitare, spre care tinde orice sistem judiciar normal de oriunde, ci, din contra, va avea loc o explozie de solutii, care vor arunca in haos justitia penala. Cat despre credibilitate sau despre previzibilitatea procesului penal nici nu mai poate fi vorba.

Ca prima dovada concludenta a diletantismului in care noile coduri au fost create sunt carpelile rapide, deja aparute, adica o serie de legi modificatoare ale unei legi care nici macar nu a intrat in vigoare. Toate aceste improvizatii, fara precedent in istoria vietii juridice romanesti, incropite pe un colt de masa ministeriala, trantesc in mana magistratilor o lege esentiala cu multe probleme, care nu este in masura decat sa genereze probleme. Magistratul nu va mai fi preocupat de stabilirea dreptatii, scopul oricarui proces penal, ci de problemele tehnice ale legii materiale si ale procedurii.

Noile coduri din domeniul penal sunt un fel de Casa a poporului, in care se amesteca fragmente extrase de prin alte parti, cusute laolalta, uneori in petice care nu se porivesc deloc intre ele sau care sunt intr-o evidenta contradictie. Rezultatul nu poate fi o lege moderna, adaptata realitatii romanesti si legislatiei europene, ci o crestomatie juridica, stufoasa si lipsita de spirit. Construirea oricarui cod, in special de procedura, presupune realizarea unui mecanism armonios, articulat, care sa permita o miscare legata, fireasca si adaptata problemelor tarii. Viitoarele noastre coduri, de pe acum carpacite pe ici pe colo, sunt o creatie discordanta, greoaie, de un formalism excesiv, cauzat de ereditatea comunista, de care, se vede, nu putem scapa, nici macar prin trecerea unor generatii. in concluzie, vechiul formalism a fost inlocuit cu un alt formalism. Se observa ca legiuitorul nu a optat pentru simplificare si eficientizare, ci pentru redenumirea balastului.

Aceste coduri au un singur merit: ele reflecta, intocmai, amatorismul din societatea romaneasca actuala. Insa, diletantismul este intotdeauna cel mai costisitor. In primul rand, pentru ca membrii comisiei de modificare au fost bine platiti. Apoi, celelalte pierderi, cele mai importante, imposibil de evaluat, vor fi suportate de catre toti cetatenii Romaniei.

Noile coduri penal si de procedura penala apar in contextul monitorizarii justitiei, de catre europeni care traiesc bine si traseaza sarcini in afara realitatilor romanesti. Insa, acestia ar trebui sa stie si sa recunoasca faptul ca in mana unui Nero chiar si o lege dreapta devine stramba. De aceea, schimbarea codurilor nu inseamna, neaparat, reformarea justitiei. si-atunci, unde este oportunitatea acestor modificari? Quid prodest?”

Comentarii

# Mihai date 10 January 2014 15:08 +29

Daca aceste coduri facute de cretinii de PDL-isti sunt, in intregime, atat de proaste, oare de ce scursurile umane din USL nu le modifica in sensul correct si decent al unei legislatii penale? Oare ptr ca aceste scursuri abia asteapta sa se bucure de noile prescriptii si facilitati?

# Carp III date 11 January 2014 10:25 -4

Dupa ce a disparut Boc din peisaj, multi au crezut ca mai rau nu se poate ... ei bine, se poate !?! Noul CP si noul CPP nu sunt trecute legislativ de hoardele lui Basescu ci de hoardele lui Ponta si Antonescu, secondate de cele ale lui Voiculescu si Oprea !?! 

# DORU CIOBANU date 11 January 2014 11:44 +6

Noul CP si noul CPPsunt trecute de hoardele lui basescu prin \"    \"asomare\".De ce minti!?!

# basexu date 11 January 2014 15:46 +3

pt. dășteptul numit CAP II- au fost asumate de guvernul BOC!!! nu mai manca r...!!!

# udroiu cred ca o contrazice pe panioglu date 10 January 2014 15:09 -7

udroiu cred ca o contrazice pe panioglu

# Koko date 10 January 2014 20:18 +13

Si cine e Udroiu? A, stiu, e unul care scrie carti.Dar de cand n-a mai intrat Udroiu intr-o sala de judecata?

# Han date 10 January 2014 23:38 -2

Nenea, verifica-ti sursele. Udroiu scrie carti, dar e si judecator in functie. El intra in sala de judecata. Spre deosebire de tine.

# Koko date 11 January 2014 20:21 +9

Ia si citeste aici CV online a lui Udroiu: Mihail Udroiu: Autorul este judecător detaşat în cadrul Ministerul Justiţiei şi al Libertăţilor Cetăţeneşti, membru al Comisiei de elaborare a proiec¬tului noului Cod penal şi al proiectului noului Cod de procedură penală, formator în cadrul Institutului Naţional al Magistraturii, membru a numeroase comisii de elaborarea a subiectelor la examenele de admitere în magistratură sau promovare în funcţii de execuţie a magistraţilor. Adica Udroiu intra in sala de mese, nu in sala de judecata.

# 211 date 10 January 2014 15:27 +12

In Romania la televizor se vand bine suferinta condamnatilor si arestarile demonstrative care abat atentia de la raul de fond. Orice angajat al sistemului de la a doua intalnire iti explica trist: asa cum e construit azi sistemul justitiei penale din Romania nu foloseste profund la nimic. Nu repara raul social. Nu reabiliteaza. Nu asigura reinsertia sociala. Nici nu-si propune. Nu vindeca societatea de rau. Dimpotriva, ii livreaza profesionisti. Sistemul penitenciar se chinuie disperat, demoralizat si sperand sa nu fie bagat in seama sa primeasca din ce in ce mai multi detinuti pedepsiti alandala. Ii inghesuie unii peste altii. Ii indeasa claie peste gramada in custi ruginite si pline de mucegai la propriu. Ii chinuie. Ii inraieste dezumanizandu-i. In primul rand ar trebui ALTA MENTALITATE. Noua. Moderna. Racordata la anul 2013. Eternul Nou INCEPUT. Pedepse alternative in folosul societatii. Racordate la sistemul european. Respectand drepturi umane. 

# letalcobra date 10 January 2014 22:43 +7

tâlharul 211 nu știe ce înseamnă 6-7 ani de închisoare. poate are el neamuri cu pedepse în acest cuantum. panioglu are dreptate. noua legislație penală este penală. nu folosește nimănui. poate doar clienților politici, că prea sunt mulți și vor să fie liberi. vezi ce mai trage becali și cum mai rage năstase. vechiul cod de procedură penală este destul de bun. la fel codul penal. puteau fi modificate. chiar se putea da o lege de grațiere pentru pedepse până la 2-4 ani, celor fără antecedente, pentru fapte non violente și nu pentru fapte de corupție, nu pt. abuzuri în serviciu cu consecințe deosebit de grave, nu pentru conflict de interese, nu pentru furt electoral și nici pentru alte fapte care afectează grav democrația și bunul simț. e normal din când în când să dai legi de grațiere sau amnistie, dar nu pentru faptele care au nenorocit țara și implicit pe oameni. noua legislație penală este expresia clasei politice: PDL, PSD, PNL, UDMR, PC. toți au probleme cu justiția și fug de ea.

# SSCobra date 11 January 2014 07:27 0

Mult si bine ! Spor la treaba !

# KANT date 10 January 2014 15:32 +15

Aceste coduri pot fi proaste, intrebarea este de ce NIMENI ( pentru ca acestea trebuiau sa fie insusite de catre intreg curpul de magistrati) pana acum, inclusiv dansa, nu a spus acest lucru in spatiul public ?!

# Phantom date 10 January 2014 15:33 +18

Escrocii s-au imbogatit pe seama codurilor si pe spinarea boilor de romani care stau si se uita ca viteiii la poarta noua...adica noi toti. Cica \"consultanta\" pentru elaborarea noilor coduri! Care sunt escrocii? Predoiu & Clica. Li se rupe de la jumate de coduri ca-s proaste. Totul e praf in RO. Alooooooo, Americaaaaaaaa!

# ! date 10 January 2014 15:34 +22

Peste șaizeci la sută din pușcăriași sunt hoți produși de SĂRĂCIE. Hoți produși de mediul fără șanse în care se nasc! În România așa zis europeană. Hoți care pentru furturi ușoare sau ilegalități neclare sunt pedepsiți la kilogram EXCESIV și DEMONSTRATIV pe valul dreptății de arătat la Bruxelles. România este prizoniera propriei lupte împotriva corupției confundând cu justiția ei anchilozantă cu vinovații. Risipind banii pe care Nu-i are pe pușcării mizerie și supraaglomerate transformate în azile de săraci. Stupid este că în pușcăriile-azil sunt “acceptați” mai ales tinerii și oamenii în puterea vârstei care sunt antrenați să devină clienți permanenți. Peste optzeci la sută din Cartierul Ferentari din București a trecut sau este în pușcărie.Peste treizeci și cinci de milioane de euro pentru procese neechitabile, zic unii, spre cinci sute de milioane de euro pentru minciunile, greșelile, abuzurile din justiție și condițiile subumane din pușcăriile fără nici o legătură cu Europa.

# unul din lumea cea mare date 10 January 2014 16:22 +5

pentru !//imi pare bine ca (asum ca lucrati in domeniu)un meserias(poate)ridica problema pe care si eu am ridicat/o ca infractionalitatea/i strins legata de saracie(chiar daca mi/am luat o gramada de rosu) asta imi arata ca multi nu au profunzimea necesara.este bine ca macar citiva judecatori se gindesc si nu stiu de ce dar eu cred ca nu se vor aplica de la 1 februarie.ROMANICA O SA PLATEASCA LA GREU LA CEDO(si nu am idee de codurile penale!!)posibil sa stirneasca si revolte- ma gindesc

# 211 date 10 January 2014 15:44 +10

Cei peste douăzeci și cinci – treizeci de mii de pușcăriași cu pedepse de cinci – șase – șapte ani care au fost băgați la GRĂMADĂ și DEMONSTRATIV în închisori pentru fapte ușoare puteau fi reabilitați, reintegrați și PEDEPSIȚI EFICIENT AFARĂ. Se economiseau sute de milioane de euro. Se recuperau prejudicii totale de sute de milioane de euro. Se evitau amenzi la CEDO de sute de milioane de euro. Se oprea risipirea unui miliard și ceva de euro. Tot personalul din închisori: gardieni, educatori, psihologi, ofițeri puteau să NU mai aibă salariile tăiate 25% la marea “nuntă” din 2010. NU i-ar mai fi strivit supraaglomerarea și birocrația uriașă și mincinoasă cu tone de hârtii care încearcă să ascundă realitatea. Ar fi putut să se ocupe SERIOS de educarea celor ajunși în pușcării. Rămâneau bani pentru restructurare și reformă și-n loc de activitate doar pe hârtie, care nu păcălește pe nimeni NICI MĂCAR pe Bruxelles, acum puteam avea o Justiție normală. Europeană. 

# Koko date 10 January 2014 15:59 +3

Prietenul meu imbecil, 6-7 ani se dau pentru talharie in forma agravata, tie ti se pare asta fapta usoara? ia posteaza aici adresa ta, poate vorbesc cu niste prieteni si-ti ajung la usa vreo 10 talhari, sa te vad eu pe tine cum ii reeduci. in afara de cazul in care locuiesti la Jilava, situatie in care inteleg interesul tau in cauza. 

# D.C. date 10 January 2014 16:08 -2

Prietenul tau ??!! :-? :-? :-? Spune-mi cu cine te insotesti, ca sa-ti spun cine esti ( citat).

# 211 date 10 January 2014 16:18 +8

Ai ghicit, am cinci pulovere in acest moment pe mine. Frigul ingrozitor din penitenciar, betonul amplifica frigul de afara si ele mi-au adus aminte de frigul din perioada lui Ceausescu. Se spune insa ca vine un frig si mai aprig, o spun si gardienii, bolnavi de reumatism si detinutii recidivisti, disperati ca vine iarna. Inchisoarea este foarte grea, iar frigul ne termina tuturora sanatatea. Daca tot a venit vorba de conditiile de aici, cred ca punctul cel mai slab in penitenciarul romanesc il constituie mecanismele de reinsertie sociala si grija pentru pastrarea familiei. Preocuparea fundamentala a unei societati trebuie sa o constituie sanatatea familiei, iar scopul inchisorii trebuie sa fie reinsertia sociala. Daca nu lasi familiile la vizita, decat la trei, patru luni, timp in care in alte tari civilizate au dreptul la zece ore cel putin la o luna sau doua luni, distrugi familia.

# unul din lumea cea mare date 10 January 2014 16:44 +2

pentruD.C.//nu/ti bate capul cu koko......este o napirca din scaune si mintea ei este tenebroasa si intunecata ca si subsolurile,,unde isi are biroul,,.de cind citesc pe aici comentarii koko nu are decit exemple cu violuri si tilharii ca infractiuni,probabil ceva se coroboreaza cu...,,ceva,,(nu trag eu concluzii de asta atentie!!!!!am zis probabil)

# eme date 10 January 2014 16:49 -3

D-na judecator este confuza, daca tot critica aceste coduri acum, cred cas-a terzit cam tarziu!! Atat dumneaei cat si multi alti magistrati ar fi putut sa se implice pentru realizarea unui cadru legislativ pe masura asteptarilor intr-un stat democratic, nu acum dupa 5 ani de la publicare!!! In urma razboiului multi viteji se arata!! Nu cred ca mai putem functiona dupa modelul unui cod comunist din 1968!!!!!!!

# Nu capitulez date 10 January 2014 18:11 +7

Magitratii au reactionat public cu privire la noile coduri, referitor la faptul ca sunt doar o compilatie de texte din legislatiile penale ale mai multor tari europene, de texte din jurisprudenta CEDO si a altor instante internationae combinate cu texete din codurile anilor 1930 si copieriale textelor din codurile anilor 1968 inca din 2009 cand guvernul si-a asumat raspunderea pentru acestea si probabil resursele banesti care au sustinut aceasta munca cooperatista. Magistratii au reactionat si FATA DE MULTIPLELE MODIFICARI ale acestorCODURI ce-au aparut in timp, inclusiv azi cand a aparut o noua Ordonanta de modificare cu doar 3 saptamani de intrarea in vigoare. Magistratii au constata cu surprindere ca autorii insisi ai acestor coduri compilate nu cad de accord asupra textelor ce vor intra in vigoare, nu au explicatii clare , logice, coerente cu privire la institutiile pe care le-au reglementat, isi aduc reprosuri reciproce si se invinovatesc unii pe altii.

# Dan date 10 January 2014 18:39 +5

Să înțeleg că această critică a Codului penal este bună, necesară, aprobată, nu încalcă principiul separației puterilor în stat. Mă bucur că v-ați schimbat părerea, că nu orice critică a unei legi de către un magistrat este o încălcare a principiilor democratice.

# nu capitulez date 10 January 2014 18:57 +8

Este o obligatie morala si profesionala ca magistratilor sa aduca la cunostinta opiniei publice masacrarea legalizata a unor legi organice de maxima importanta, cu atat mai mult cu cat mai mult de jumatate din po******tia Romaniei este justitiabil, potrivit statisticilor judiciare si cele aprox. 3 milioane de dosare ce se afla pe rolul instantelor. Oare este firesc ca in anul in care se aplica experimental, in mod direct, noi coduri , justitia sa aibe un buget mai mic decat in anii precedent ? Cu un numar insufficient de judecatori, procurori si personal auxiliar care din mers exerseaza variante de institutii asupra chiar autorii nu au cazut de accord si asteapta decizii ICCJ si CC, inclusiv pentru propria lor iluminare asa cum au declarat in conferintele profesionale ale magistratilor?! In mod elegant in acest articol doar se schiteaza realitatea viitoare a cobailor. Din lipsa de judecatori, aceeasi vor indeplini, dar cu alta titulatura,contrar legi,i toate atributiile din noile coduri

# Koko date 10 January 2014 20:25 +13

Noul cod de procedura penala impune audieri ale invinuitului cu tehnica audio-video si camere de ancheta cu geamuri fumurii in conditiile in care exista sectii de politie care nu au scaune, nu au calculatoare iar politistii baga benzina din banii lor pentru a se duce la evenimente. Asta pentru ca a fost scris de niste domni care nu au calcat niciodata intr-o sala de judecata-sunt unele unde cade tencuiala de pe pereti iar judecatorii stau la o masa de lemn, ca la tara-nici printr-o sectie de politie, domnii aia care au scris codurile au stat doar in birourile lor luxoase si s-au uitat pe geam ganditori, cugentand la ce au vazut ei in Franta sau in Germania.

# coca date 10 January 2014 20:45 0

Perfect adevarat! La fel s-a copiat si cu referire la codul civil (institutii de drept din Canda, Elvetia de aplicat la judecatoria Harlau!). In vremea asta la TB unde juzii au 15 dosare pe sedinta, primesti termen administrativ peste 8 luni, sau la Ordonanta Presedintiale minori judecatorie) nu se termina fondul nici in 7 luni! La stabor am putea depune oare o cerere? Aceasta disfunctionalitate, platita pe banii nostri, se cheama justitie?

# Lily date 10 January 2014 22:32 +2

Aveţi dreptate, noile coduri sunt copiate, doar parţial, fără a fi trecute prin filtrul gândirii. Bunăoară, practic este imposibil a da o hotărâre pentru vacanţa minor cu părintele nerezident, fiindcă, în cazul refuzului minorului, procedura de CONVINGERE, fără un rezultat sigur, durează peste 4 luni, până trece vacanţa :sad: Apoi, s-a copiat un articol privind amenda pentru fiecare zi întârziere dacă copilul nu vrea să beneficieze de vizita părintelui nerezident, ÎN FAVOAREA părintelui vizitator, între 100 şi 1000 lei pe zi întârziere! Care e logica?

# avocat traditional date 10 January 2014 21:19 -2

mai fraierilor,aveti cu totii dreptate.In sfarsit vad comentarii serioase pe net.Bravo cvoua ca aveti curajul opiniilor si ati depasit acea situatie de dolce far niente si de lene in a te implica.da ,codurile su t facute aiurea.Nu este vorba despre modelul comunist pentru ca vechiu cod era logic,nu prfeda lasa loc de interpretari si era,prin pedepsele prevazute ,umanm.Voi vedeti de pedepse sunt acum inv codul penal?Sigur pedepsele din noul cod penal sunt mai bune mai umane si mai europene.Anumite infractiuni (dupa mine sunt multe),dau loc de intepretari.Codul de procedura este un amalgam de texte preluate din alte legislatii dar nu este excesiv de formalist. Voi stiti ce formalism este in dreptul american?Asa ca doamna judecator vorbeste in numele altor organe si are temeri in legatura cu imputinarea abuzurilor procurorului.Formalismul obliga pe procuror si pe judecator sa puna mana pe carte,sa respecte intocmai legea si deontologia.

# continuare date 10 January 2014 21:27 -2

Procurorul nu mai are impresia (acum certitudinea) ca judecatgortul ii accepgta orice prostie/abuz/ilegalitate iatr judecatorul ca avea retineri stiind ca deasupta lui mai exiswta un grad de jurisdictie carfe trebuie sa aplice acest formalism.Si formalismul tine de pregatiorea profesionala ,de deontologia profesionala si de bunma credinta a procurorului/magistratului.Vom avea ,atuni.mai putin condamnatio,mai putini puscariasi si mai putine cheltuieli in penitenciare.pe ded alta parte,arwstarea pe banda rulanta a infractorilor nu face bine nimanui.Fiind o situatie de exceptie,arestarea nu trebuie privita ca o buna con duita a magistratului si o buna adminmistrare a justitiei.iar condamnarile cu executare ,in baza unor texte de lege aberante/dictatoriale /fara radacini in realitatile noastre nu au nimic ded a face cu perioada comunista.Dion contra.

# Gelu date 10 January 2014 21:43 -4

De acord cu Kant! Ce o fi facut doamna judecatoare guraliva din anul 2009 ( de 3ani ! ) de cand a fost aprobat si publicat in Monitorul Oficial Legea nr 286 / 2009 privind noul Cod penal ? Orice dezbatere publica cu privire la aceste legi importante este utila, mai ales daca este venita de la practicieni, chiar si mai tarziu, dar pentru doamna judecator este putin cam ciudat !

# Baltag Gabriela date 10 January 2014 22:06 +12

Felicitări doamnă judecător, sunt puțini cei care au curajul să vorbească și să critice toate aberațiile timpurilor. Și noile coduri intră în această categorie!

# luju date 10 January 2014 23:13 0

Se restrictioneaza ip-ul pentru un vechi proverb romanesc si pentru ala care ne face fraieri nu? Foarte inteligent! 

# avocat traditional date 10 January 2014 23:15 +1

LUJU,de ce mi-ati blocat IP?Nu am folosit cuvinte indecente ci i-am raspuns aluia care,fara motiv,s-a legat de mine la un comentariu decent.Ia blocati-i lui IP si o sa vedeti ca nu se va mai intampla vreun incident pe net.Daca nu ma deblocati ,in cazul in care ma hotarasc sa continui postarile ,imi voi pune4 un IP din amic.Cred ca nu vom ajunge pana acolo.

# pt.LUJU date 10 January 2014 23:25 +5

Dar aia care va injura?Dar aia care folosesc cuvinte indecente?Aia raman pt.coloratura?Nu sunteti corecti iar pt.chestia aia cu fraierii trebuia sa va prindeti .Efectiv  stau in cumpana daca sa mai apelez laLUJU.

# Sisi date 10 January 2014 23:42 -7

Nu mai apela

# no problem luju date 11 January 2014 00:16 +1

Daca pentru un proverb restrictionati ip-ul inseamna ca i-ati intrecut pe comunisti. Nu-i nici o problema, datorita noua ati ajuns celebri si tot datorita noua nu o sa va mai citeasca cei din lumea justitiei. Si asa vad ca v-ati transformat in antena 3. Insa ar trebui sa observati ca  A3 si-a cam pierdut din invitatii grei si din audienta, credibilitatea este in scadere.

# matei date 11 January 2014 10:35 +2

LANSEZ URMATORUL CONCURS: UNDE ESTE PONTA ? primele variante de raspuns: 1)Sub pat ...in casa parinteasca 2) Ii numara ouale lui Nastase, 3) la masa cu regele Mihai 4)La masa cu regele Decebal 5)masoara cu pasul magistrala de gaze spre chisinau 6) S-a ascuns dupa usa de frica -are aia o palma greaaa ! Astept raspunsurile dumneavoastra daca sunteti mai bine informati.

# matei date 11 January 2014 10:37 -2

E vorba de disparitia misterioasa a lui Ponta cand a venit Victoria Noland.

# stiutor date 11 January 2014 11:10 -1

Micul plagiator avea bilete de tratament la Olanesti, si n-a rezistat tentatiei. Si-a zis...\"ce puii mei, i-a gasit si p-astia sa vina taman acu, cand ma duc la impachetari cu namol...cu namol la cucu gol..\" Li se rupe astora de soarta poporului. Jucaria lor e sa se frece la melodie unii pe altii, pompa pe cacarau, cacarau pe pompa...si uite-asa, timpul trece, leafa de la buget merge...da-i in groapa marianelor pe romanii astia care ar vota si o maimuta...pardon, pisica daca le-ar iesi ceva \"electoral\" adica o galeata, un tricou, un pix, o bricheta. Of Doamne, obosit popor mai ai in ograda ta asta mare. :sad:

# BARBU date 11 January 2014 12:56 +4

Nea Stiutorule , sunt de acord cu tine ,da de ce-i zici MICUL PLAGIATOR?Cunosti altul mai mare ? Pai si daca nu cunosti altul mai mar de ce nu esti corect sa-i zici MARELE PLAGIATOR .iN REST E CORECT

# ghita tircadau date 11 January 2014 13:13 +2

Bun concursul lui MATEI ! Unde e tonta ? Pai dupa ce a luat masa cu regele Mihai si apoi cu regele Decebal ,ponta acum e la Washinton si IA MASA CU BARACH OBAMA.Hoata de Victoria Noland stia ca e la masa la obama si de aia nu l-a inclus in programul vizitei si nu l-a bagat nici in seama.la lasat in masa (cu cratima )

# matei date 11 January 2014 13:23 +1

Corect ! Ponta acum e la Washinton si IA MASA CU BARACH OBAMA.Hoata de Victoria Noland stia ca e la masa la obama si de aia nu l-a inclus in programul vizitei si nu l-a bagat nici in seama.la lasat in masa (cu cratima ) Felicitari domnule Ghita tircadau Asta e raspunsul corect ! Dupa ce a luat masa cu regele Mihai si cu regele decebal ,Tonta a fost OBLIGAT sa refuze invitatiile la masa din partea Reginei Elisabeta ,a imparatului japoniei si chiar invitattia din partea lui Napoleon si a ales sa ia masa cu Barach Obama singurul de rangul lui .PASPUNS CORECT 1000 DE PUCTE !

# ion date 11 January 2014 10:44 -2

Si-a cumparat un xerox si vrea pana luni sa-si mai faca un doctorat

# Koko date 11 January 2014 11:24 -2

S-a dus la stana lui Ghita Ciobanul, ca pt ala si-a facut loc in programul lui incarcat.

# vola date 11 January 2014 11:44 +3

Nu am o simpatie deosebita pentru Ponta, cu atat mai putin pentru PSD, dar recunosc ca gestul de a nu sta pregatit in banca pentru extemporalul dat de americani, m-a uns la suflet! \"Militienii\" lumii, asa cum se cred americanii, snut fariseii istoriei moderna, care se cred indreptatiti sa se erijeze in profesorii democratiei mondiale! Pentru cei care au deschis cartile de istorie, sa recapitulam:\"promisiunea\" lui Carter ca va sanctiona URSS daca acestia vor invada Afganistanul (vorbe goale!), masacrul de la Dresda, impartirea lumii la Yalta,lipsa oricarei riposte la invazia Ungariei de catre sovietici, behaielile lui Nixon impreuna cu Ceausescu, obedienta fata de Joint-ul evreiesc, si alte fapte de profunda respiratie democratica! fuck off, imi pare cea mai potrivita reactie! te-ai ******t pe votul meu, tot asta fac si eu pe vizita ta!

# barbu date 11 January 2014 12:52 0

Auzi,nea VOLA, asa e ca tu ne crezi pprosti pe toti? O dai cotita ! Ca nu prea ai stima .....si pe urma torni tone de mani******re felixista....nu-ti e ba,rusine? Se trezi patriotismul ala balos in tine! Se trezi cocosul rosu ! Sa te vad eu cat esti de patriot cand susnumitul disparut va negocia cu UDEMEREUL si va ceda orice numai sa-i dea aia niste voturi

# stiutor date 11 January 2014 15:12 +3

Mdah, prezumtia ca pompa o sa stea putin capra in fata lipitorilor antinationaliste zise unguri, este de luat in seama. O sa inceapa din nou mizeria fetida cu autonomia ungurilor pe teritoriul statului romanesc.

# obiectiva date 11 January 2014 12:35 0

NU MAI AVETI TIMP SA VA POCAITI, MARTAFOILOR... ISAIA........1 „Vai de cei ce rostesc hotărâri nelegiuite şi de cei ce scriu porunci nedrepte Ps 58.2; Ps 94.20; 2 ca să nu facă dreptate săracilor şi să răpească dreptul nenorociţilor poporului Meu, ca să facă pe văduve prada lor şi să jefuiască pe orfani! 3 Ce veţi face voi în ziua pedepsei şi a pieirii, care va veni din depărtare peste voi? La cine veţi fugi după ajutor şi unde vă veţi lăsa bogăţia? Iov 31.14; Osea 9.7; Luc 19.44; 4 Unii vor fi îngenuncheaţi între cei prinşi în război, iar alţii vor cădea între cei morţi.” Cu toate acestea, mânia Lui nu se potoleşte, şi mâna Lui tot întinsă este.

# EU date 11 January 2014 19:14 +3

ATAT NOUL COD PENAL CAT SI NOUL COD DE PROCEDURA PENALA, INSA LA CATI BANI AI LUAT COMISIA PENTRU CONCEPEREA CODURILOR, NU A FACUT ALTCEVA DECAT SA COPIEZE SISTEMUL ANGLO-SAXON PRACTICAT IN SUA SI CANADA SI L-AU REDACTAT IN LIMBA ROMANA FARA AL ADAPTA REALITATILOR DIN ROMANIA.

# bibilica date 12 January 2014 02:02 0

La fel si in cazul NCC! O ordonanta presedintiala (minor) din iulie nu are inca termen in apel! Bataie de joc de sistem judiciar. Ati crescut taxele ca sa stati sa trandaviti cu 15-20 de dosare pe sedinta, si nici pe alea nu le cititi. Apoi faceti spume la gura ca sunteti indreptatiti la respect!!! Voi respectati justitiabilul, care din impozitele lui va plateste salariile? Ce sa respect domnilor? ca depun o cerere la tb unde se doarme linistit in ianuarie si primesc termen administarativ la sfarsitul lui octombrie, adica ma voi judeca in 2015, pentru asta sa respect justitia romana? Despre eficienta ati auzit? La ce imi mai foloseste o hotarare peste o mie de ani? Nu mai bine imi fac dreptate singur? eu zic ca da!

# judecatul date 11 January 2014 21:41 -7

de tine, danielo! Am avut neplacerea sa te cunosc din aceasta ipostaza, in mod sigur catalogata subiectiv de multi (si nu vorbesc despre cretinii, absolut incurabili, care posteaza si mai sus), si pot, in cunostinta de cauza, sa spun ca lucididatea, corectitudinea, demnitatea, profesionalismul pe care ti le tot arogi, ar trebui sa rezulte din actele si faptele tale, si nu declarate de tine...iar din astea, nu rezulta, asa ca mai bine taci!

# Claudiu date 17 January 2014 19:24 -1

Nicio lege din orice stat nu-i poate permite sefului unui stat sa balacareasca institutiile cum face Basescu azi in detrimentul Parlamentului si poporului Roman.Apoi, Melescanu si asta un mare\"destept\" s-a gandit el ca ar putea sa candideze ca sa poata sa faca ce?Vrea sa faca la veceu mai moale?... De ce n-a facut atatia ani in acele functii ce le-a detinut in stat,si mai ales ca,e sesizat de multe nereguli in institutii de stat importante,prin aghiotantii din teritoriu ne comunica oficial ca faptele nu sunt interese nationale de stat,cand tara a fost jefuita si romanii inselati cu acele privatizari de voi,s-a pus la S.R.I si petitii privitor la coruptie si multe alte fapte impotriva poporului;o duce mai greu ca pe timpul luin Ceausescu si cel din urma a fost omorat din cauza ca a infometat poporul.Dar, voi ce conduceti azi Romania unde ne-ati adus?In faome, ca nu putem sa ne permitem cumpararea de medicamente sau plata unei consultatii la medic ca n-avem serviciu ca voi?Soia e aliment

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 23.04.2024 – „Baronul Lamborghini” risca sa fie arestat 30 de zile. Propunere pentru reorganizarea parchetelor (Foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva